Victoriakliniken

Victoriakliniken

Victoriakliniken är en specialistklinik för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi, vackert belägen nära vattnet i Saltsjöbaden, strax utanför Stockholm.

Våra tre kirurger är alla specialister i plastikkirurgi, och har tillsammans över 45 års erfarenhet. Grundare och klinikchef är Charles Randquist, som även driver kliniken som en utbildningsklinik och genom samarbeten med de största implantattillverkarna har tusentals plastikkirurger från hela världen genom åren besökt Victoriakliniken för att skaffa sig spetkompetens inom bröstkirurgi.

Vår vision är att genom etiska bedömningar, estetiska val, god planering, hög kompetens, och långvariga relationer skapa en harmonisk, naturlig skönhet som motsvarar dina önskemål och minimerar risken för komplikationer.
Vi utför alla former av plastikkirurgiska ingrepp såväl som injektionsbehandlingar, svettbehandlingar och hudvårdsbehandlingar.

På Victoriakliniken finns inga dolda kostnader, allt ingår alltid i priset, och du får garanti på resultatet.
Vår känsla för estetik, höga ambitioner för kundvård och nollvision avseende komplikationer gör oss till ett tryggt val av klinik.

Varmt välkommen till Victoriakliniken!

Läs vad 102 kunder tycker om Victoriakliniken 2

2021-01-26
    Jag gjorde en bröstförminskning och är mycket nöjd med resultat och service. Själva kliniken är fantastisk och har en mysig atmosfär så man känner sig lugn. Det är professionell personal och man blir tagit hand om på bästa möjliga sett.
    2021-01-23
    Jag har sedan 20 år tillbaka haft problem med huden så som acne/finnar och dessutom fått ärr och pigment fläckar. Mina problemområden har varit dekoltage, rygg, axlar och ansikte. Första steget blev jag behandlad av Neolaser med kombination av Microneedling. Andra steget fick jag en salva som jag skulle fortsätta behandla huden hemma i ca 8 veckor. Jag har fått ett fantastisk resultat. Så många läkarbesök, mediciner, krämer som jag har testat och dessutom besökt läkare utomlands och inget har hjälpt så mycket som den behandlingen jag har fått på Viktoriakliniken!
    Så mycket service och stöd som jag har fått från personalen på kliniken har fått mig att aldrig tveka på att höra av mig till de när jag har haft frågor. Medan andra kliniker hänvisade mig till psykologer och KBT behandlingar har Victoriakliniken tagit emot mig med öppna armar.
    Det har nu gått över ett år och acnen är borta!
    2021-01-23
    Professionellt lyhört bemötande, seriösa och omtänksamma.
    2021-01-22
    Jag gjorde en brösrförstoring för 1år sen.
    Konsultations mötet var mycket proffsigt. Jag upplevde mitt bemötande som vänligt,proffsigt,inlyssnande. Det märktes fort att Charles har erfarenhet och ett vant öga för detaljer och kommande slutresultat.
    Operationsdagen gick superbra. Det som kändes så tryggt var att man stannade kvar ett dygn för att få stöttning i smärtlindring och annat efter behov. Jag blev väl ompysslad av proffsig personal.
    Kravet var 3 veckor sjukskriven, det behövdes. Att timma på läkning är ingen bra idé. Jag hade hört att det gick snabbare. Men jag behövde de 3 veckorna,
    Jag har bara positiva erfarenheter att dela. / Cattis
  • 2021-01-22
    Jag har gjort en bröstförstoring och det har gått bra. Jag var mycket nervös först men blev mycket väl omhändertagen, jag hade mycket frågor både före och efter operationen, men ni har svarat på allt. Det har varit lätt att få tag på er när det är något som jag undrat över. All personal som jag har träffat på Viktoriakliniken har varit mycket trevliga och man blev lugn i deras närvaro. Bara positivt.
  • 2021-01-21
    Jag köpte en Miradry behandling.
    Jättetrevligt bemötande absolut!
    Men behandlingen var fruktansvärd och bland det värsta jag varit med om. Den ena behandlaren var väldigt överdriven och stressig. Pratade väldigt säljigt och nästan som på manus men i praktiken kändes båda väldigt oerfarna gällande miradry. Allt de sa var som att de läste texter direkt från google. Saker jag själv googlat fram för länge sedan. Det står på er hemsida att det ska ta 1 h, jag var på kliniken i 4,5 h varav 3,5 h var behandling trots två behandlare. Det var ett trångt rum så de knappt fick plats därinne att jobba samtidigt. De typ passivt gnabbade med varandra och rättade varandra hela tiden vilket gjorde mig väldigt osäker. De borde vara säkra på sina varsina områden.
    Resultatet är under all förväntan och kritik. Jag trodde jag skulle gå därifrån svett & luktfri, om inte helt så delvis. Ingenting som mer eller mindre lovats har skett. Det verkade hjälpa lite grann under en mycket kort period men sedan kom det tillbaka, vilket ena behandlaren sagt tydligt att det inte sker. Jag känner mig nästan lurad efter att ha suttit desperat på ett hyperhidros möte och blivit intalad gång på gång hur denna behandling kommer göra det ena efter det andra och just då var det en kampanj som gjorde denna dyra behandling billigare vilket såklart och tyvärr blev flera personers akilleshäl. Idag ser jag att deras ordinarie pris är samma som det ”kampanjpriset” jag betalade.
    Att 1 av 5 kan behöva göra två behandlingar. 90% nöjda kunder? Jag har pratat med flera andra personer som varit där och gjort samma behandling och varenda person har vetat direkt att de kommer vara tvungna att göra en gång till för att kanske få resultat, så den statistiken är osann. Detta är en estetisk klinik som har köpt en miradrymaskin men har NOLL erfarenhet, förståelse eller vetskap om vad hyperhidros är och vad den gör mot människor som lider utav den. Det märktes från första steget jag satte in i behandlingssalen. Min största ånger är att jag inte avbröt direkt när jag fick en dålig magkänsla.
    Flera gånger fick vi avbryta för att det gjorde ont och det inte hade bedövats ordentligt.
    Jag hade sådant stresspåslag och panikångest. När jag väl kom därifrån så grät jag hela vägen hem.
    Tanken är att man ska göra en andra behandling och då för halva priset men jag kommer aldrig någonsin sätta min fot där igen för en miradry. Det var 15 000 rakt ner i sjön och dessutom risk att aldrig kunna få en ordentlig effekt även om jag gick till ett ställe där de är proffesionella

Annars tycker jag att Viktoriakliniken verkar vara fantastiskt bra och har endast hört bra saker när det gäller andra behandlingar och ingrepp. Har varit inne på att gå dit av andra skäl flera gånger.
    Känns jävligt tråkigt att man hade den typen av otur på en så omtalad klinik.
    2021-01-20
    En Bröstförstoring som ändrade Livet till det absoluta bästa!
    Jag är så nöjd med allt. Kunnig, trevlig, trygg och proffsig personal. Jag skulle göra om detta alla dagar i veckan och rekommenderar verkligen denna klinik.
    2021-01-20
    Jag blev väldigt väl mottagen och fick snabb hjälp
    Bröstförstoring
    Jättebra bemött
    Inte så nöjd med slutresultatet.känns som om brösten blev olika i formen vilket de inte var innan & att de sitter för högt upp.
    Fick inte tillräkligt med smörtstillande med mig hem trots att jag förklarat för dem att jag behöver oftast extra...
    2021-01-20
    Jag har gjort en bukoperation. Blev väldigt bra bemött och kände mig omhändertagen. Kirurgerna kändes väldigt kunniga. På återbesöket så hade jag lite saker som jag inte blivit nöjd med och tänkte ta upp det. Men kirurgen såg det själv och påpekade att detta måste åtgärdas. Vi bokade en ny tid för detta, utan extra kostnad.

Jag kan bara ge plus till den här kliniken som är bra på alla sätt. Alla anställda är jätte gulliga.
    Det minus jag har är att dom är väldigt dyra i jämförelse med andra kliniker.
    2021-01-19
    Mycket trevligt bemötande under hela processen. Kunnig och trevlig personal.
    2021-01-19
    Extremely professional, warmly recommend.
  • 2021-01-18
    Dålig service, ångra mig djup att jag gick dit. Aldrig mer .
    2021-01-17
    Blev bemött bra, kändes aningen stressat under sövningen men väldigt trevlig personal. Skulle rekommendera.
    2021-01-17
    Topp snyggt lyxigt vänligt och bra
    2021-01-15
    Är mkt nöjd med både bemötande och resultat!
    Duktig och kompetenta!
    Hann aldrigt dit
    Men de var proffs det lilla,jag benöttes
    2021-01-15
    Undersökning och bedömning inför kommande operation bröstreduktion.

Vänlig och proffesonelt bemötande.
    Långt att resa från Stockholmcentrum
    2021-01-15
    Väldigt proffsiga, schysta och inkännande, de på VK.
    2021-01-15
    Otrevlig och arrogant personal!
    Det finns andra
    2021-01-13
    Jättenöjd med precis allting, ångrar inget!
  • Tina E
    skrev om Victoriakliniken
    2021-01-13
    Jag är supernöjd med victoriakliniken och deras insatser.
    Både det ingrepp och slutligt resultat, mina förhoppningar men ej förväntningar var stora.
    Dom har bra bemötande och arbetar proffesionellt, man känner sig trygg och lugn under hela vistelsen
    Jag skulle lätt rekommendera dom.
  • Linda U
    skrev om Victoriakliniken
    2021-01-11
    Vid valet av kirurg och klinik finns det många aspekter att ha i åtanke. Dr Randquist är otroligt skicklig och levererar på varenda punkt, men min stora eloge går till hela teamet. Från inskrivning till hemgång så har varenda person varit helt fantastisk och nivån av kompetens och omhändertagande är enormt hög. Det märks tydligt att varenda person är på rätt plats. Och för mig som valt Viktoriakliniken återspeglas hela personalstyrkans kompetens i det fantastiska resultat som jag får bära med mig varenda dag. Tack!
    Tack för din fina kommentar Linda. Otroligt roligt att höra att du är nöjd med ditt resultat och vår personal, din kommentar skickas vidare till alla på på kliniken! Återigen, tusen tack. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
  • 2021-01-11
    Jag gjorde en bröstförstoring och är supernöjd! Hela upplevelsen från konsultation till återbesök har känts tryggt och proffsigt.
    Rekommenderar alla som vill göra en operation att besöka Victoriakliniken
    Tusen för för dina fina ord, uppskattas enormt. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-11
    Jag var rädd för undersökningen som jag skulle göra.
    Men när jag blev uppropad av en snäll trevlig läkare och han talat med mig hur undersökningen och behandlingen går till så blev jag lugn .
    Med vänlig hälsning, Barbro
    Tack för din kommentar Barbro! Vi försöker alltid skapa en lugn och trygg miljö för alla våra patienter. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
  • 2021-01-10
    Proffsigt bemötande, bästa servicen och jättefin lokal!
  • 2021-01-09
    Ögonlock operation
    Bemötandet var utmärkt.
    I det stora hella var uppfylldes förväntningar.
  • 2021-01-08
    Trevliga
    ,men lite snobbiga!
    Tycker de är väldigt fyra !
    2021-01-08
    Genomförde en bröstaug. i december och kan summera hela upplevelsen (från första mötet till återbesök) positivt. Kunnig personal, trevligt bemötande och en härlig atmosfär.
    2021-01-08
    Kirurgen var en timme försenad till min konsultation och väldigt otrevlig mot sin personal.
    2021-01-08
    För mycket sälj, för lite medicinsk expertis.
    2021-01-08
    Dr Randgvist gjorde fillers och botox på mig, en väldigt duktig och erfaren plastkirurg!
    Mycket professionellt och trevlig personal, Victoriakliniken lever verkligen upp till mina förväntningar och ska man göra nån form av ingrepp så skulle jag absolut rekommendera dom!
    Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar! Vad roligt att höra att du är nöjd med din injektionsbehandling hos Dr. Randquist. Du är varmt välkommen tillbaka. Med vänlig hälsning, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-08
    Jättebra service, bemötande och ett fantastiskt resultat.
    Tack för din fina kommentar Emelie, jätteroligt att höra att du är nöjd med ditt resultat, vår service och bemötande. God fortsättning, Med vänlig hälsning Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
  • 2021-01-07
    Kommunikationen bra med Mail och så. Sen blev det ett litet missförstånd att jag inte hade rakat mig under armarna innan besöket. Detta hade kunnat undvikas med ett kontrollsamtal.

Nu har tyvärr effekten avtagit och jag behöver en ny behandling.

Anders
    Tack för din kommentar Karl. Innan en miraDry behandling skickar vi ut ett informationsmail där alla instruktioner inför, under och efter behandling står, bland annat att raka sig 5 dagar innan behandlingstillfället. Enligt statistik behöver 1/10 patienter en andra behandling för att uppnå önskat resultat, alltså en svettreduktion på 82%, vilket också är något som noga informeras innan behandling. Du är mer än välkommen att boka en kostnadsfri pensling som undersöker vilka svettkörtlar som fortfarande är aktiva, eller alternativt en andra behandling till priset av 9 950kr. Trevlig dag & god fortsättning. Med vänlig hälsning, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-06
    Very nice people and great reception
    2021-01-06
    Tack för att de tog mina besvär på allvar!
    Tack för din kommentar Filippa. Roligt att höra att du är nöjd med vårat bemötande. Med vänlig hälsning, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-06
    Fjords Botox. Trevliga och duktiga! Rekommenderas skarpt!
    /Åsa
    Tack för din kommentar Åsa, Vad roligt att du är nöjd med din injektionsbehandling och du är självklart välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    Miradry- blev vänligt bemött,
    Allt bra
    Tack för din kommentar Jörge. Vad roligt att du är nöjd med din miraDry behandling. Du är varmt välkommen tillbaka. Med vänlig hälsning, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    Ögonkplastik och pannlyft.
    Jag var tveksam till att operera mig på våren eftersom jag hade en lång resa inplanerad 3 veckor efter föreslaget datum. Jag övervägde att skjuta upp operationen till hösten av den anledningen. Jag blev övertygad att göra det på våren i alla fall eftersom att jag fick information om att jag skulle vara helt återställd inför min resa. Det stämde inte alls. Jag hade blåser och svullnader och missfärgningar på ögonlocket 2 månader efter operationen. När jag påtalade detta vid uppföljning blev jag övertalad att höja min betyg som jag hade satt rätt lågt pga av upplevelsen. Den negativa känslan levde kvar rätt länge. Jag kände mig lurad, som att man ville fylla en lucka på våren och inte brydde sig om att det kunde blir problem för mig. Nu långt senare är jag nöjd med resultatet av operationen.
    Nattpersonalen var fantastiska.
    Övrig personal upplevde jag som ganska kalla och distansierade.
    Vi första återbesöket efter operationen hade jag frågor till läkaren men kände stress över att inte få mina frågor besvarade, fick nästa ropa efter läkaren för att ställa mina frågor innan han hann lämna rummet.
    2021-01-05
    Dermapen 4 behandlingar.
    Personen jag träffade vid fjärde behandlingen var mer professionell i jämförelse med personen som behandlade mig de tre första gångerna. Det borde nämnts vid bokning av Dermapenbehandling att behandlingen kräver flera produkter, till samma pris som 4 behandlingar för arr ha någon effekt(!)
    Supertrevligt och proffsigt!!!!!
    Tack snälla Jessica för din kommentar, vad roligt att du är nöjd med kliniken och vår personal. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-04
    De försökte sälja in en massa onödiga operationer och behandlingar
    Dear Siri, Thank you for your honest feedback. We are very sorry you were unhappy with your consultation. Our doctors try to evaluate every patient in a holistic way. By looking at the proportions and features of the whole body they try to find the best solution for each patient. Victoriakliniken tries to educate patients so they became aware of for example asymmetries or other problems. I hope this answer helped you. Have a great day! Best, Dr. Marie Jaeger from Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-04
    Fin miljö, professionella sköterskor, mycket trevligt mottagande
    Tack Elisabeth för att du tog dig tid att lämna en kommentar! Det glädjer mig att höra att du är nöjd med din vistelse hos oss. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2021-01-04
    Jag har gjort en bröst förstoring på Victoria kliniken. Dem är väldigt professionell och vet vad dem pratar om. Både läkare och sjuksköterskorna är proffesionella och omhändertagande. Skulle absolut gå hit igen.
    Tack för din kommentar Maria, vad roligt att höra att du är nöjd med din vistelse hos oss. Du är självklart varmt välkommen tillbaka! Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
  • 2021-01-03
    Jag träffade läkare Jessica Gahm där som var superduktig o kunnig på det hon gör!
    Väldigt nöjd 😄
    2020-12-30
    Proffsigt bemötande
    Trevlig personal
    Efter liten korrigering supernöjd med resultatet!
    Grymt! Rekommenderar varmt! 🙏🏼
    Tack för din kommentar Sofie, vad roligt att höra! Mvh, Pauline Gottschlich Victoriakliniken
  • 2020-12-30
    Bra bemötande, kunnig och omtänksam personal.
  • 2020-12-30
    Bra personal och proffsiga kirurger. Kändes så rätt att välja den kliniken ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Tack för din kommentar Cecilia! Jätteroligt att höra den fantastiska responsen. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    Fint bemötande
    Lyhörd , proffsig och mkt noggrann personal
    Jag gjorde fillers och botox
    Kan absolut tänka mig att återkomma till Victoriakliniken
    Tack Anna för din kommentar! Du är självklart varm välkommen tillbaka. Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken
    2020-12-29
    Jag gjorde en MiraDry-behandling hos Victoriakliniken, vilket jag verkligen kan rekommendera. Jag är mycket nöjd, framförallt med resultatet men också med själva upplevelsen. Man blev väldigt trevligt och varmt bemött av personalen som verkligen var superproffsiga, både injektionssköterskan och hon som utförde behandlingen. Man kände sig väldigt trygg både under behandlingen och efter. De var väldigt snälla och lugna, beskrev hela tiden vad de gjorde och förklarade tydligt vad man kunde förvänta sig efteråt. Eftersom att jag var lite nervös innan, både inför eventuell smärta under behandlingen och i synnerhet inför hur det skulle kännas efteråt, så kändes det väldigt tryggt med personalen. Jag blev väldigt positivt överraskad av bemötandet och upplevelsen. Eftersom jag var nervös innan behandlingen så skulle jag påstå att den överträffade mina förväntningar, dels p.g.a. att behandlingen gav större effekt än jag förväntade mig, men också för att personalen var oerhört proffsiga. Också själva helhetsupplevelsen, med en väldigt fin klinik som mer ingav spakänsla än vårdmottagning, förbättrade intrycket man lämnade kliniken med. Sammanfattningsvis kan man säga att Victoriaklinken känns som ett självklart val i framtiden för mig om någon annan behandling eller operation blir aktuell.
    Tusen Tack för din kommentar Emelie! Vad roligt att du är nöjd med din svettbehandling och din vistelse hos oss! God fortsättning, Mvh, Pauline från Victoriakliniken Victoriakliniken