VillaTakspecialisten

VillaTakspecialisten

En del av DM TAK www.villatakspecialisten.se
  • BadgeTenYears

Vårt syfte är att hjälpa människor till att få ett problemfritt tak. På så sätt bidrar vi till ett tryggt och behagligt boende. Takarbeten har funnits inom familjen Frykman sedan år 1979, vilket har lett till det tekniska kunnande våra anställda och beställare får ta del av idag. Villatakspecialisten är en specialavdelning...

258 omdömen om VillaTakspecialisten

Sedan starten hos Reco 2015

Lennart M
Skrev om VillaTakspecialisten

Jag har svårt att tro att ett takbyte kan göras smidigare. Dagen efter jag accepterade offerten blev jag uppringd och tid för planeringsmöte bestämdes till senare samma dag. Dagen efter bygger man byggnadsställningen. Rivningen av gamla taket påbörjades så snart byggnadsställningen blev klar. Tre veckor tog takbytet fr.o.m. att ställningen började resas tills dess att taket blev helt färdigt, ställningen rivits och tomten städats från skräp. Jag har svårt att tänka mig att någon annan skulle ha kunnat göra jobbet bättre...

Jörgen O
Skrev om VillaTakspecialisten

Bra kontakt, väl och snabbt utfört arbete, går på helfart, jobbar hela tiden. Bra kontakt o tillgängliga arbetsledar

Ida D
Skrev om VillaTakspecialisten

Vi anlitade VillaTakspecialisten för omläggning av vårt tak. Vi ville återställa till enkupigt tegel som huset hade i originalutförande och det upplevde vi att VillaTakspecialisten såg som positivt. Bra kommunikation igenom projektet. Trevlig personal. Det enda minuset som blev var avslutet på stuprören där vi valde en skarp vinkel för att bibehålla det tidstypiska för huset. Vid regn blev det jättehögt ljud ifrån dem. (De gamla med samma vinkel gav inte alls samma ljud, kanske att godset var tjockare på de äldre?!)....

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket för ditt fina omdöme Ida! Vad kul att höra att du är nöjd med arbetet!

Kurt L
Skrev om VillaTakspecialisten

Mycket trevligt o proffsigt bemötande. Trevlig personal som jobbade oavbrutet trots mycket snö o hårt väder. Väl utfört arbete, kan varmt rekommendera Villa Takspeccialisten!

Svar från VillaTakspecialisten

Tack för ditt omdöme Kurt, vad kul att höra att du är nöjd!

Anette H
Skrev om VillaTakspecialisten

Jag anlitade Villatakspecialisten för att lägga om taket på min villa. Seriöst företag med ordning på offertförfarande, försäkringar osv. Arbetet utfördes snabbt och effektivt, helt enligt mina förväntningar.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Anette för ditt omdöme, vi blir väldigt glada över de fina orden!

Olov H
Skrev om VillaTakspecialisten

VillaTakspecialisten har utfört en renovering av taket på vår villa. Arbetet utfördes av en mycket kunnig och mycket trevlig personal till vår fulla belåtenhet Dessutom överräcktes en fullödig dokumentation. Vi kan varmt rekommendera denna firma. Olov Hellström

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Olov för ditt omdöme, vi blir väldigt glada av att du kan rekommendera oss!

Bertil N
Skrev om VillaTakspecialisten

Ett företag med god ordning och reda och fungerande egenkontroll. Lätt att kommunicera med. och håller det de lovar. Jag fick ett nytt fint tak.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack för det fina omdömet Bertil, vad kul att höra att du är nöjd!

Sven S
Skrev om VillaTakspecialisten

Professionell hantering hela vägen från första kontakt, offert, avtal, planering, genomförande till slutbesiktning.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Sven för ditt fina omdöme!

Sebastian B
Skrev om VillaTakspecialisten

Proffsigt och kvalitetsmässigt arbete. Villatakspecialisten (DM tak) anlitade vi för att lägga nytt tak efter att vi drabbats av en annan oseriös entreprenör som inte utfört arbete fackmannamässigt. Nu är vi väldigt nöjda och skulle aldrig välja något annat företag än DM tak i framtiden.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Sebastian för ditt omdöme! Vad kul att ni är nöjda och inte skulle välja något annat företag i framtiden!

Richard Anders Bernhard R
Skrev om VillaTakspecialisten

Nyinflyttade i 50-talsvilla märkte vi att taket läckte in. Efter besiktning från DM Tak / Villatakspecialisten upptäcktes att det var i mycket sämre skick än förväntat, mycket på grund av att bärläkten monterats på felaktigt sätt. De lämnade en offert på omläggning av tak inklusive byte av råspont, samt nytt takfönster och nytt tätskikt på betongbalkong. Offerten var supertydlig och vi fick en bra genomgång av alla detaljer. De var inte billigast men vi valde ändå Villatakspecialisten på grund av deras noggrannhet. Vi hade...

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket för ditt fina omdöme, vad kul att ni känner er supernöjda med helheten!

Johan A
Skrev om VillaTakspecialisten

Kunniga och noggranna, De kan tak, man känner sig trygg från första sekunden.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket Johan, vad kul att du kände dig trygg från första sekunden!

Carl-Olov S
Skrev om VillaTakspecialisten

Utomordentligt bra fint bemötande. perfekt arbete, alla punktliga, vänliga

Svar från VillaTakspecialisten

Tack för dom fina orden Carl-Olov, vi är glada att du är nöjd!

Kerstin T
Skrev om VillaTakspecialisten

Arbetet utfört under den tid som offerten sa. Nackdelen var att vi språkmässigt inte förstod varandra. Arbetet utfört väldigt bra.

Jonathan K
Skrev om VillaTakspecialisten

Tim började med en oerhört seriös kontroll av taket innan han kom med en offert. Han undersökte taket under längre tid än dom andra 4 vi tog in offerter ifrån gjorde totalt. Kändes tryggt och som att han faktiskt gjorde allt han kunde för att ursprungsofferten skulle innehålla så få överraskningar som möjligt. Bra kommunikation genom hela processen och väldigt lätta att nå vid frågor. Grabbarna som bytte taket jobbade på i ur och skur, även vissa lördagar för att bli klara så snabbt som möjligt. Alla oväntade saker...

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Jonathan för ditt fina omdöme, vi blir så glada att höra att det har känts tryggt och att du är nöjd med arbetet!

Inga-Lill T
Skrev om VillaTakspecialisten

Mitt första intryck fick jag genom en informativ annons i Villägaren. Ett besök av medarbetare som informerade mig om mitt taks ”kondition” tydligt. En specificerad offert, som var lätt att förstå. Kontinuerliga möten/telefonsamtal med medarbetare i arbetsledande/ansvars position. Noggrann uppföljning kontinuerligt under hela arbetet. Slutlig noggrann granskning av taket.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Inga-Lill för ditt omdöme, vad kul att du känner dig nöjd med hur arbetet utförts!

Linda B
Skrev om VillaTakspecialisten

Mitt gamla tak var av eternit, både takpannor och undertak, och jag ville byta ut alltihop. Detta visade sig vara svårt för de flesta takfirmor jag kontaktade. Så jag blev mycket glad när det visade sig att Villatakspecialisten kunde genomföra asbestsaneringen och takbytet på det sätt jag önskade. Då huset är ett parhus var det särskilt viktigt att skarven mellan grannens tak och mitt nya gjordes på ett sätt som både jag och grannen var nöjda med. På startmötet var alla inblandade på plats och eventuella frågetecken rätades...

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Linda för fint omdöme! Vi blir väldigt glada över att höra att du kunde känna dig helt trygg med arbetet och är nöjd.

Lillemor Margareta S
Skrev om VillaTakspecialisten

I samband med att vi planerade att lägga om taket på vårt 30-talshus till sommaren 2022 såg vi DM-Taks banderoll på en annan byggnad i närheten av oss och tog kontakt med en person där som verkade nöjd efter påbörjat arbete. Vi hade innan dess haft lite olika kontakter för att jämföra priser och vår syn på kompetenser och det visade sig att inte alla företag tog sig an den här typen av tak. Vi kontaktade DM-Tak och gick igenom hela arbetet med både pris och utförande utifrån våra önskemål. Det blev vissa förändringar...

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket för ditt fina omdöme Lillemor, vad kul att ni är nöjda med arbetet!

Peter B
Skrev om VillaTakspecialisten

Valde Villatakspecialisten för att renovera/lägga om taket på vår 20-tals fastighet i Gamla Enskede. Tydligheten, pedagogiken och flexibiliteten i offert och under säljskedet gjorde att valet föll på Villatakspecialisten. Även mycket nöjd med genomförandet och processen under byggskedet med stor lyhördhet och ett kvalitetsfokus som jag uppskattade.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Peter för ditt fina omdöme, det gör oss glada att höra att ni är nöjda med hela processen!

Torbjörn Sven E
Skrev om VillaTakspecialisten

Hej vi anlitade Villatakspecialisten för total omläggning av taket på vår 80-talsvilla. De uppvisade en jättebra projektstyrning och var på plats alla dygnets timmar med dagsljus. Arbetet gick snabbare än beräknat och jobbet dokumenterades med bilder så vi kan se exakt vad som gjorts. Vi kan ge dem våra varma rekommendationer.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket Torbjörn, vad kul att höra att ni är nöjda med omläggningen!

Fritz Alfred Marcus H
Skrev om VillaTakspecialisten

Vi anlitade detta företag för att lägga om vårt tak i Huddinge. Vi hade tidigare blivit kontaktade av flera andra företag som besiktigade och gav oss mer eller mindre seriösa upplägg. Varför vi bestämde oss för Villatakspecialisten var för deras mycket korrekta inspektion, bemötande och en väldigt fin uppläggning av vad som skulle göras och under vilken tid. Dom hade en fortlöpande kontakt med jämna mellanrum med oss under hela arbetets gång + att dom frågade om vi ville ha paus under helgen eller om arbetet kunde fortgå....

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Marcus och Maria för ert fina omdöme! Vad kul att höra att ni är så nöjda, det blir vi väldigt glada över!

Kent S
Skrev om VillaTakspecialisten

Våren 2023 lade Villatakspecialisten om vårt tak. Offerten var mycket bra specificerad och efter att jämfört med några andra företag så bestämde vi oss för VillTak. Vårt gamla tak behövde asbestsanering och det genomfördes noggrant efter alla regler. Därefter fortsatte arbetsteam 2 med själva takläggningen och det arbetade snabbt och välorganiserat. Slutbesiktningen gick bra och vi är mycket nöjda med slutresultatet.

Svar från VillaTakspecialisten

Tusen tack Kent för ditt fina omdöme, vad kul att du blev nöjd med arbetet!

Kristina N
Skrev om VillaTakspecialisten

Villa Tak specialisten lade om vårt radhus tak våren 2023. Mycket professionella. Väl utfört arbete, tydlig offert, lätt att få tag i ansvariga och arbetsledare. Gick alltid att ha en diskussion om olika aspekter på utförande. Väldigt noga med att göra ett bra jobb som ska hålla länge. Bra säkerhetsanordningar för de som lade taket. Tog hand om avfall och städade undan snabbt efter genomfört arbete. Rekommenderar dem verkligen. Kristina Nordenskjöld.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack för ditt omdöme Kristina och de fina orden, vad kul att höra att du är nöjd!

Marjatta S
Skrev om VillaTakspecialisten

All personal var vänliga och hjälpsamma och svarade på mina otaliga frågor och funderingar. Den kvalitetsansvarige - Patrik- kom förbi när jag undrade över någonting som inte på ett enkelt sätt gick att förklara i telefon. Takläggarna på plats var trevliga och professionella. Jag hade möjlighet att se dagens arbetsmoment på deras telefon om jag undrade över någonting. Jag uppskattar det och kan varmt rekommendera Villatakspecialisten.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Marjatta för ditt fina omdöme och för ditt förtroende!

Andreas P
Skrev om VillaTakspecialisten

Renoverade taket på min 50-tals villa och villa takspecialisten leverade fullt ut. De var inte billigast av de offerter vi tog in men de var både lyhörda om vår önskemål och snabbt igång. Under själva arbetet så kom de på utsatta tider, vi fick regelbundna uppdateringar om status och både vi och våra grannar var imponerade av hur snyggt och städat (de städades varje dag innan hemgång) hela renoveringen sköttes. Rekommenderas starkt!

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Andreas för ditt omdöme och de fina orden!

Maria B
Skrev om VillaTakspecialisten

Jag fick takläckage och behövde renovera tak på radhus från 80-talet. De var snabbt på plats för att stoppa läckaget och vi bokade in bygget senare under vintern 22/23. Väldigt proffsigt bemötande, alltid tillgängliga och positiva med tydliga svar på varje fråga och fundering. Jag hade höga förväntningar då priset var något högre än andra offerter, men ändå levererade de över förväntningarna. Tydlig kommunikation under hela förloppet. Minus: att det drog ut på tiden, vilket var beroende av väder och vind mitt i...

Arne S
Skrev om VillaTakspecialisten

Blev trevligt bemött. Lätt att prata om uppdraget. Killarna var mycket tillmötesgående. De informerade om hur de tänkte utföra jobbet och jag fick hela tiden vara med och bli och se jour jobbet blev utfört. Bra killar helt enkelt,

Rebecca A
Skrev om VillaTakspecialisten

Smidig takläggning. Kom i tid och gjorde jobbet i tid. La till ett sista takrasskydd i slutet och då glömde dem fråga om färg så det är det som drar ner betyget. Ville ha matchande med pannorna men fick en annan färg.

Lena P
Skrev om VillaTakspecialisten

Mycket trevligt bemötande av alla. Jag är mycket nöjd med omläggningen av mitt tak. Mycket duktiga hantverkare och plåtslagare, snabba och effektiva. Taket är ett mansardtak och arbetet utfördes på 1 1/2 vecka. Allt borttransporterades snabbt och effektivt. Noggrann städning av tomten efteråt. Tack alla för ett fantastiskt arbete.

Erik G
Skrev om VillaTakspecialisten

Bra information, duktiga hantverkare, arbetet flöt på helt utan anmärkningar. Ordentlig skyddstäckning. Betyg 5/5

Gunilla J
Skrev om VillaTakspecialisten

Vårt tak behövde bytas pga åldersskäl men även för att vi misstänkte att det kunde finnas dolda fel. Kontaktade Villatakspecialisten och blev redan från start proffsigt och trevligt bemötta. Hela proceduren, från offert till slutprodukt, var en trygg och trevlig upplevelse. Vi fick en detaljerad offert där allting beskrevs på ett lättfattligt sätt och där vi även fick tips om vad man bör tänka på inför ett takbyte. När arbetet var beställt och inplanerat utfördes det både snabbt, säkert och väldigt seriöst. Vi hade tillgång...

Nina M
Skrev om VillaTakspecialisten

Redan från start fick vi ett gott intryck! Ett stort taklag kom och de körde på i drygt en vecka innan allt var klart. Snabbt jobbat och jag uppskattade skratt och prat av de 10 killarna som jobbade. Alla visste precis vad den skulle göra. Imponerad, även grannar tittade på:) Jag uppskattade ert eget kontrollsystem som även gjorde att jag kunde kontrollera arbetet, men även offerten som gav steg för steg hur allt skulle gå till. Kommunikationen var bra och när vi stötte på avvikelser sköttes det väldigt professionellt...

Bengt S
Skrev om VillaTakspecialisten

Redan vid offertförfrågan fick jag ett förtroende för företaget. Snabb offert och bra snabba svar vid förfrågan om offerten. Alltid oroligt med en upphandling när det gäller så mycket pengar men har inget att att klaga på. Blev lovad att arbetet skulle vara klart på 3 veckor och det höll man även om det merarbete för taket var i sämre skick än vi trodde. Mycket bra kontakt med arbetsledaren och den ansvarige på plats. Jag tycker att Villatakspecialisten levde upp till det man lovade och vi är mycket nöjda med deras arbete.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack tack snälla Bengt vi är glada att du är nöjd!

Lennart K
Skrev om VillaTakspecialisten

Bra bemötande, bra kommunikation, bra jobb

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket för ditt omdöme Lennart =)

Per-Arne J
Skrev om VillaTakspecialisten

Inga konstigheter, bra samarbete, levererade vad man lovat

Marcus H
Skrev om VillaTakspecialisten

Bra återkoppling, bra löpande uppdateringar. Enkla kontakter och professionell attityd Omläggning av tak

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket Marcus! Kul att du är nöjd :)

Emma Z
Skrev om VillaTakspecialisten

Proffsiga med bra bemötande och väl utfört arbete.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack snälla för din recension :)

Sofie Å
Skrev om VillaTakspecialisten

Villatakspecialisten motsvarade mina förväntningar. De är lätta att kommunicera med, har bra personal som sätter kunden i centrum och har utfört en takhuv hos oss som jag är mycket nöjd med.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Sofie för din recension och kul att du är nöjd med takhuven!

Niklas L
Skrev om VillaTakspecialisten

Vi bytte tre tak under vintern 2022, ett tegeltak från ca -42 och två plåttak från ca -65. Huset har flera besvärliga vinklar där taken möts. Villatakspecialisten gjorde två planeringsbesök och inledde sedan arbetet. Särskilt fokus var på planering av insatsen när olika typer av personalkompetenser skulle vara på plats osv. Arbetet utfördes på mycket bra sätt, arbetslaget var på plats i tid, ställde kontinuerligt frågor och uppdaterade om nästa steg så vi visste vad som skulle hända. Särskilt nöjda är vi med arbetsledning...

Svar från VillaTakspecialisten

Tack så mycket för din utförliga recension Niklas! Vi tackar för förtroendet och är superglada att du är så nöjd :)

Roger K
Skrev om VillaTakspecialisten

Takarbetets utfördes på ett proffesionellt och genomtänkt sätt. Allt flöt på utan några som helst störningar trots lite otur med vädret. Jag är väldigt nöjd med arbetet.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Roger för ditt omdöme!

Staffan L
Skrev om VillaTakspecialisten

Gediget arbete från början till slut. Genomfört på utsatt tid. Mkt bra slutresultat. Vi är verkligen nöjda.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Staffan vad glada vi blir att ni är nöjda!

Erik S
Skrev om VillaTakspecialisten

Vi kan bara säga att vi är mkt nöjda Mkt bra bemötande med många goda råd och proffsigt utförande Tack Villatakspecialisten

Svar från VillaTakspecialisten

Tack själv Erik för förtroendet!

Jan H
Skrev om VillaTakspecialisten

Villataksspecialisten har på uppdrag av oss utfört byte av vårt yttertak inklusive asbestsaneringen av det gamla taket med underliggande eternitplattor. Arbetet har på ett professionellt sätt utförts till vår belåtenhet vi kan därför ge villataksspecialisten våra bästa rekommendationer! Jan Holm

Tack Jan för din Reco! Skönt att ni är nöjda med nya taket 😃

Cecilia D
Skrev om VillaTakspecialisten

De kom och rensade mitt tak från löv och mossa. Rensade även hängrännor och stuprör. Mycket nöjd med arbete o kommunikation.

Svar från VillaTakspecialisten

Vi är glada att kunna hjälpa till! Tack Cecilia för din recension =)

Eva-lotta Z
Skrev om VillaTakspecialisten

Nytt plåtarbete runt skorstenen efter ett läckage från där skorstenen möter råsponten på yttertaket. Snygg jobb där vi känner oss säkra på ett tätt tak.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack snälla Eva-lotta för din recension :)

Staffan H
Skrev om VillaTakspecialisten

Jag anlitade Villatakspec för att lägga om taket på mitt fritidshus, ca 70 kvm. Mycket trevligt och positivt bemötande från alla, ledning och personal. Allt arbete utfördes i ett svep utan uppehåll. Alla säkerhetsåtgärder utfördes och upprätthölls. De utförde fler bra åtgärder än vad som stod i offerten. Städade och gjorde snyggt efter sig. Mycket bra leverantör, kan rekommenderas!

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Staffan för att vi fick förtroendet till att lägga om ditt tak :) Vi tackar dig för ditt omdöme!

Anders L
Skrev om VillaTakspecialisten

Bra arbetsledare och personal. Det märktes att dom ville göra ett bra jobb.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Anders för ditt fina omdöme :)

Andree H
Skrev om VillaTakspecialisten

Villatakspecialisten levde absolut upp till mina förväntningar. Omläggning av yttertak, byte av all råspont, ny papp, läkt samt tegel och nya rännor. Satte även in 2st takfönster. Kan rekommendera Villatakspecialisten

Svar från VillaTakspecialisten

Hej Andree och tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att vi levde upp till dina förväntningar :)

Björn A
Skrev om VillaTakspecialisten

Positivt, trevligt, tjänstvilligt och i det närmaste punktligt i tid Företaget levde väl upp till mina förväntningar. Omläggning av yttertak samt delvis byte av undertak samt visst utbyte av takstolar. Ny papp, läkt samt tegel och nya rännor. Logistiken i processen fungerade väl. Arbetsledningen fungerade bra med en person som talade svenska. Att jag också ska svara bolagets integritetspolicy finner jag oacceptabelt. Därför är detta ej inkluderat i mitt svar. Antar att jag ska vara väl förtrogen med GDPR-regler? Vem känner till dessa på sina fem fingrar.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack Björn för din recension och vi är så glada att du är nöjd! Skönt att vi även redde ut det här med GDPR osv och att vi är på samma sida! Du är en vettig person som verkligen går att diskutera med. God jul 😃

Bengt-olov A
Skrev om VillaTakspecialisten

Vi är mycket nöjda med arbetet att byta vårt tak. Noggrant utfört arbete, rent och snyggt. God valuta för pengarna.

Svar från VillaTakspecialisten

Tack snälla Bengt-Olov :)

Anna Å
Skrev om VillaTakspecialisten

Vi är väldigt nöjda med VillaTakSpecialisten! Allt gick smidigt från första mötet till att arbetet var gjort och resultatet blev så fint! Nu har vi kvarterets finaste tak! Kan varmt rekommendera VillaTakSpecialisten!

Svar från VillaTakspecialisten

Hej Anna och stort tack för din rekommendation! Vi är glada att vi gjort er nöjda! Önskar dig en trevlig helg :)