Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Södermalm VINVALVET 1644

VINVALVET 1644

Södermalmstorg 8, 118 20 Stockholm — Visa karta

En historisk lokal på Södermalmstorg 8, med stenvalv från 1600-talet.Ett av Södermalms äldsta stenhus, där du idag kan njuta av Spanska influenser.Upplev en unik miljö där mat och vin nu står i centrum!Vinbar & Tapas Restaurang
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 1 kund tycker om VINVALVET 1644

• Andreas L
    Andreas L skrev om VINVALVET 1644
    Avråder folk att besöka "Vin Valvet 1644" vid slussen. Usel service!
    1) Tog en evighet för dem att ta vår beställning
    2) Medans vi väntar på att få lägga vår beställning så kommer en servitris fram och frågar om maten smakade bra
    3) När jag ska besöka toan så stoppar hovmästaren mig och frågar "Ursäkta, var ska du?" jag säger "toan" och han säger "Ok då, den är in till höger"
    4) Vi beställde 2 tapas plus en huvudrätt enligt menyns rekommendationer, men huvudrätten kom sist (långt efter tapas) vilket gör tapasen rätt överflödig
    5) När jag fick mina lammracks (huvudrätten) så var dem genomstekta och torra. Jag tillkallade servitrisens uppmärksamhet och sa att jag ville skicka tillbaka maten och iom att jag var så besviken på kvällen så ville jag inte ha någon ny. Hon sa "Ok jag kan hämta chefen så får du prata med honom" jag sa "Du kan väl bara ta rätten? Jag vill inte ha den" och fick då svaret "Nej, jag kan inte bestämma sånt, jag jobbar bara här"
    När hovmästaren kom så sa jag som det var att lammet var torrt och genomstekt. Han kommer med den dumma frågan "Vill du ha det rått eller?" jag säger "Nej jag vill inte ha det rått men lammracks ska inte vara genomstekta" han säger "Men dem är så små så dem blir genomstekta så snabbt"
    Han menade att iom att dem stekte på dem en och en så gick det inte att få dem rosa i mitten. Först och främst ska man inte steka lammracks en och en utan man steker på en stor bit lammracks och sen skär bort individuella bitar efteråt, men även om man skulle steka dem en och en så är det ju inte direkt omöjligt att få dem rosa i mitten.

Skitservice!
    d gillar detta