Alla kategorier Mäklare Gotland Gotland Visbymäklarna

Visbymäklarna

Österväg 15, 621 45 Visby — Visa karta

Välkommen till Visbymäklarna!

Ska du göra en bostadsaffär på Gotland? Vi är det engagerade gotländska mäklarföretaget som sätter människan i fokus. Vi gjorde valet att bli helt fristående för att på så sätt kunna anpassa oss än mer efter våra kunders önskemål.

Vårt mål är helt enkelt komma närmare kunden och på det sättet ytterligare höja kvaliteten i vår mäklartjänst. Med andra ord, förädla det arbetssätt som varit vårt de senaste 10 åren. Vi har 40 års erfarenhet och ett mycket gott rykte.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi jobbar!

Läs vad 379 kunder tycker om Visbymäklarna

• Kristin R
    Kristin R skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Nöjd med vår försäljning av fritidshuset. Lyhörd & noggrann. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Patrik R skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen sålde vårt hus i Visby. Vi är jättenöjda med Jörgen. Han är rak, tydlig och inga tveksamheter, lätt att ha att göra med helt enkelt. Läs mer
  • Elisabeth A skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi har köpt ett hus i Visby innerstad.
    Jörgen kändes ärlig och kunnig. Dessutom väldigt trevlig med ett personligt bemötande.
    Vi uppfattade Jörgen som pålitlig och det visade sig vara riktigt. En mycket bra mäklare helt enkelt! Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Mycket trevlig och hjälpsam.
    Värkligen toppen på alla sätt.
    Rekomenderar honom till alla som söker en bra mäklare. Läs mer
    2018-11-14 Anders L svarar Anna W
    Tack för det Anna! Lycka till framöver!
  • Anna L skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Trevligt professionellt bemötande, smidigt ordnad affär. Mycket nöjd. Läs mer
  • Thege K skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Mycket trevligt bemötande och kunniga. Läs mer
    2018-10-11 Anders L svarar Thege K
    Tack! Vårda det ömt så tittar jag förbi någon gång!
  • Saam K skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Jag har både köpt och såld ett fritidshus med Anders Larsson som mäklare. Jag är jättenöjda. Anders är en mycket trevlig och noggrann mäklare som alltid uppträder mycket professionellt och aldrig tvekar att vara mycket tydlig, uppriktig och realistisk.
    Jag kan varmt rekommendera Anders Larsson som mäklare vid köp och försäljning på Gotland. Läs mer
    2018-10-11 Anders L svarar Saam K
    Tack för dom trevliga orden, Saam. Inte svårt att göra bra jobb när man har ett så gott samarbete!
  • Gunnel F skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jag har sålt en villa..
    Jörgen var lugn och saklig och återkopplade på ett utmärkt sätt.
    Jag kände mig respekterad.
    Förväntningarna från både Jörgen och mig var ett högre pris men vi nådde inte riktigt dit.

Jag har känt mig trygg i hela försäljningsprocessen och rekommenderar Jörgen och Visbymäklarna. Läs mer
  • Keith S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Proffsig, ordning och reda!

Vi sålde villa i Visby, har tidigare köpt samma villa genom Jörgen samt sålt bostadsrätt med hans hjälp. Läs mer
  • Victoria B
    Victoria B skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Jag träffade Anders för 13 år sedan då jag köpte mitt sommarhus på Gotland. Han var kunnig, hjälpsam och pålitlig för mig som köpare.Inga frågor kändes dumma och jag kände att han verkligen ville mitt bästa. Nu 13 år senare,o ch nu som som säljare är han återigen en mäklare som jag känner mig trygg med, som månar om mig och förstår och lyssnar på mina önskemål.
    Att han dessutom har humor och värme är mängder av plus i
    kanten. När jag behöver en mäklare igen på Gotland så finns det bara en jag vill kontakta och det är Anders. Läs mer
    2018-10-05 Anders L svarar Victoria B
    Tack för dom fina orden, Victoria. Du är varmt välkommen tillbaka till Gotland och kan jag hjälpa dig då så gör jag det gärna!
  • Johan T skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Vi köpte en liten gård utan mark på Gotland. Anders bemötande har hela tiden varit vänligt men professionellt. Annonsen och prospektet speglade väl objektet. Vi var rädda att bilderna gjorde att allt kändes större än vad det var. Men verkligheten överträffade tom den välgjorda annonsen. Så ingen översäljning.

Sammanfattningsvis så är vi jättenöjda med Anders och Visbymäklarnas insats, 6 av 5. Läs mer
    2018-10-04 Anders L svarar Johan T
    Tack för det Johan. Hoppas att ni får njuta av ert paradis många år framöver!
  • Anderberg J skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt en villa. Jörgen har varit tillmötesgående och väl påläst. Vi känner oss trygga med affären och rekommenderar Jörgen. Läs mer
  • Lena R skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Fantastisk på alla sätt! Vi är JÄTTENÖJDA med hans insatser! Läs mer
  • Staffan F skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Uppskattade hela resan med Jessica och bra att hon läste av att det var viktigt för mig att få igenom den önskade provisionskostnaden.
    I mitt fall var det också tillfällena som avgjorde affären och att jag blev nöjd, men det var ändå Jessica som fixade sista "tillfället" som gav resultat. Detta trots att jag var dödstrött på visningar, då jag bor själv med mina barn och dagspendlade till Stockholm i princip hela perioden med visningar. Läs mer
  • Karina T skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Vi har köpt en villa med hjälp av Anders. Proffesionellt bemötande från första möte. Lätt och trevlig att ha o göra med, folklig och jordnära - inga högtravande fasoner eller tendenser. Kändes som att Anders hade vårt bästa i ögonen från början, trots vi självklart var en av flera potentiella köpare. Han såg till att påminna oss om viktiga punkter och händelser under hela processen, från visning till att vi stod där med nycklarna i handen. Ett nöje att ha och göra med Anders. Läs mer
  • Linus L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Var lätt att känna förtroende för mäklaren både vid visningen och genom hela köpprocessen. Läs mer
  • Lena R skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen har varit en fantastisk mäklare från start till mål. Han är snäll, vänlig,diplomatisk,empatisk, påläst som få och får verkligen kunden att känns sig i centrum. Han har besvarat alla våra frågor oavsett om han aviserat att att han ska ha semester och varit tillgänglig från 0600 till 2330 ( ja, det är faktiskt sant) och han återkopplar ALLT han gör och redovisar på ett klokt sätt. Han har även varit ett fint bollplank och kommit med kloka synpunkter, så han är helt enkelt en stjärna ( jag är INTE betald för att skriva detta utan gör det för att jag verkligen tycker så), så jag och hustrun ger honom ALLRA HÖGST BETYG i allt, som hör fastighetsmäkleri till. Läs mer
  • Lisbeth K skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Jag har både köpt och sålt villa med Anders med stor hjälp. Mycket kompetent och vänligt bemötande i båda lägen.
    Anders har stor social kompetens och stessar inte, och är inte påträngande, vilket bådar för en bra och pålitlig kommunikation. Det var av stor betydelse för mig.
    Anders är mycket professionel vilket leder till trygghet! Läs mer
  • Malin L skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Jag har sålt en villa.
    Anders har varit mycket positiv.
    Det gick smidigt.

Somhelhet mycket bra. Läs mer
  • Christoffer K skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Anders är mycket trevlig och kompetent. Vår försäljning var krävande men Anders har varit engagerad hela tiden.
    Vi kan rekommendera alla att anlita Anders för att tryggt ta hand om allt i samband med husförsäljning och även köp då vi även haft Anders som mäklare då vi köpt hus. Läs mer
  • Niclas A skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Ett gott bemötande och en smidig/proffsig hantering av försäljning av min brf. Ett jordnära och mänskligt företag. Läs mer
  • Mathias J skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt bostadsrätt
    Trevlig och hjälpsam mäklare. Läs mer
  • Elvira E skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi är väldigt nöjda med bemötandet vi fick när vi skulle köpa vår 3:a. Då varken jag eller min sambo har köpt lägenhet tidigare visste vi inte så mycket vad vi skulle förvänta oss under en visning. Men direkt när vi kom in i lägenheten fick vi ett väldigt trevligt bemötande av vår mäklare. Det kändes direkt att han hade bra koll och hade mycket information, både om lägenheten, men också om tidigare ägare och föreningen. Vartefter det dök upp nya frågor kunde han svara på dem på ett väldigt bra sätt, och allt kändes positivt.

När vi sedan hade bestämt oss för att köpa lägenheten tyckte jag att vår mäklare skötte hela processen på ett väldigt smidigt sätt och det mesta kändes enkelt. Därför är vi väldigt nöjda och anser att mäklaren var en stor del i att köpet blev så bra. Läs mer
  • Marianne H skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Tar vara på säljarens intressen men reserverad i kontakt med köparen. Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om Visbymäklarna
    Köpt bostadsrätt. Vänligt bemötande. Bra svar på våra frågor. Snabb kommunikation via email. Väldigt lätt att samarbeta med. Läs mer
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jag sökte en bostadsrätt i Visby som skulle vara ljus, rymlig och med närhet till centrala delar av Visby.
    Jörgen var proffesionell i sitt yrke. Lugn, saklig och samarbetsvillig när jag ville komma på en extra visning.
    Allt praktiskt runt köpet sköttes utmärkt. Jag känner mig som om jag har köpt världens bästa lägenhet!!!! Läs mer
  • Ulrika A skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Som alltid gör Jörgen ett toppenjobb. Trevlig och professionell. Läs mer
  • Gertrude L skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Sålt en lgh på Signalgatan i Visby Läs mer
  • Per-johan F
    Per-johan F skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Trevlig och proffsig från start till slutförande! Läs mer
  • Jacob S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Glad trevlig och professionell! Läs mer
  • Veronica S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Glad och positiv mäklare som lät köpare och säljare ta plats vid förmedling av sommarstuga.Uppskattar att han inte var för på. Läs mer
  • Marcus T skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Han var ärlig och rak, trevlig och svarade på alla frågor som vi hade. Vi köpte ett hus, köpet gick väldigt smidigt. Läs mer
  • Jenny T skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen var mäklare när vi köpte vår villa. Mycket ärlig och gav ett stort förtroende. Alltid ett trevligt bemötande och kändes genuint intresserad av att det skulle bli så bra som möjligt för alla inblandade. Läs mer
  • Gull-britt L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt en sommarstuga
    Trevligt bemötande
    Alla förväntningar uppfyllda.
    Nöjda till att det blev rätt köpare. Läs mer
  • Daniel B skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt en lägenhet och köpt ett hus. Väldigt trevlig, saklig och kunnig mäklare. Överlag sjukt nöjd och upplevelse av enkelhet. Läs mer
  • Kristina J skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Osannolikt bostadsbyte som hanterats superproffsigt! Kunde inte blivit bättre! Läs mer
  • Rikard B skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålde en bostadsrätt på 106 kvm.

Varför vi kontakta Jörgen var för hans goda rykte. Rak, ärlig och otroligt Professionell. Levererade på alla punkter.

Vi är supernöjda med allt. 5 av 5 Möjliga

Flyttar vi tillbaka till ön så är Jörgen den vi absolut kommer kontakta. Läs mer
  • Anna A skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jag köpte en villa i Visby. Träffade Jörgen först på en annan visning av ett hus som inte var för mig. Han tipsade mig då om detta hus, som ju var helt perfekt!
    Hela processen har varit otroligt smidig och tydlig tack vare Jörgen. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Gun-britt P skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt en bostadsrätt. Jörgen väldigt tillmötesgående och trevlig. Läs mer
  • Sundvall P
    Sundvall P skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi sålde en villa genom Jörgen och Visbymäklarna.
    Hade hört gott om dem och valde i konkurrens med andra Jörgen och Visbymäklarna.

Jörgen och Anders var proffsiga och ärliga i sin kontakt med oss, uppskattade även deras snabba svar på de frågor
    Som dök upp.
    Vi är väldigt nöjda med Jörgen och Anders på Visbymäklarna och kan verkligen rekomendera dem.
    / Pär & Mia Läs mer
  • Marianne S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jag har sålt en bostad via Visbymäklarna(Jessica Hallgren) och jag är nöjd med det! Tyvärr blev det inte Jörgen Andsersson som hade hand om det! Läs mer
  • Sara T skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Bra, hjälpsam och tillgänglig mäklare! Läs mer
  • Anders S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi har sålt ett hus i Visby innerstad med hjälp av Jörgen Andersson på Visby mäklarna. Vi hade mött Jörgen tidigare när vår dotter hade köpt lägenhet och fick mkt gott intryck av honom. Vi kollade lite på nätet också och bl. a. var hans utgångspriser realistiska vilket jag gillade. Jörgen är mycket trevlig och professionell i sitt arbete samt lättillgänglig om man behöver kontakt. Förhandlingarna med köpare fungerade mkt bra. Vi kan bara rekommendera Jörgen Andersson som en utmärkt mäklare.

Anders Sjöqvist
    Visby Läs mer
  • Isa W skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jessica gjorde ett toppenjobb vid vår lägenhetsförsäljning och vi är otroligt nöjda med hennes bemötande, engagemang och resultat! Läs mer
  • Annika N skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jag är mycket nöjd och vill ge Jessica högt betyg! Läs mer
  • Marie M skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Bra bemötande kunnig. Mycket nöjd fick känslan att köparen var lika nöjd som jag. Läs mer
  • Clas L skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Mäklaren var glad, trevlig och tillmötesgående, mån om både säljare och köpare genom hela affären. Vi rekommenderar mäklaren varmt Läs mer
  • Anna S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jag tyckte Jörgen var mycket trevlig, lyhörd och kändes ärlig. Vi hade en bra kommunikation och de frågor jag hade blev besvarade snabbt. Läs mer
  • Rickard W skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi hade koll på Jörgen innan vi anlitade honom och visste redan vad han gick för. Han är rak och ärlig, alltid trevlig och jobbar effektivt framåt. Han har koll på marknaden och eftersom han är uppskattad av alla så har han också ett brett kontaktnät och kan därför hitta en bra match mellan objekt och köpare. Allt till både köpare och säljares belåtenhet. Läs mer
  • Li N skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Hej!
    Jessica har varit trevlig och lätt att nå. Som köpare märks det att hon företräder säljaren.
    Vi saknade också en ritning över fritidshuset som vi köpte. Hade underlättat om det iaf fanns en skiss. Hon hade annars ordning och reda på allt inför försäljningen. Läs mer
Jörgen Andersson
Anders Larsson