Visbymäklarna

Österväg 15, 621 45 Visby — Visa karta

Välkommen till Visbymäklarna!

Ska du göra en bostadsaffär på Gotland? Vi är det engagerade gotländska mäklarföretaget som sätter människan i fokus. Vi gjorde valet att bli helt fristående för att på så sätt kunna anpassa oss än mer efter våra kunders önskemål.

Vårt mål är helt enkelt komma närmare kunden och på det sättet ytterligare höja kvaliteten i vår mäklartjänst. Med andra ord, förädla det arbetssätt som varit vårt de senaste 10 åren. Vi har 40 års erfarenhet och ett mycket gott rykte.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi jobbar!

Läs vad 465 kunder tycker om Visbymäklarna

• 2019-10-22

Hans B skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Vi har anlitat Anders ett par gånger och kan varmt rekommendera honom.
    Hans & Lena Bergsten Läs mer
  • Lena S

2019-10-21

Lena S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt en lägenhet.

Jag uppfattar Jörgen som ärlig, seriös och genuin. Han är saklig, mycket tillgänglig och vänlig. Läs mer

Jessica K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt en villa av Jörgen. Ärlig, kunnig, trevlig och professionell. Bästa mäklaren jag haft att göra med. Läs mer

Anita K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt bostadsrätt ,
    Positivt och personligt.
    Levde upp till alla mina förväntningar och lite till .
    Kan inte finnas en bättre mäklare
    Rekommenderar Jörgen så fort jag får tillfälle . Läs mer

Ann L skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Professionellt, vänligt och trevligt bemötande.
    Har uppfyllt alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-03

Elisabet H skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt lgh innanför murarna. Jörgen var tillgänglig för frågor (även obekväma tider) och gav ett seriöst intryck. Läs mer
  • 2019-09-22

Mats E skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Snygg kontroll av mäklaren i alla led i köpet av fritidshus. Utmärkt progress och kundvänligt bemötande. Smidig process och bra matchning av mig som köpare med säljarens önskemål. Läs mer
  • 2019-09-20

Jon U skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt en villa i Visby och fick genast ett fortroendeingivande intryck. Han gav också intrycket av att han verkligen månar om både köpare och säljare. Smidig upplevelse rakt igenom. Läs mer
  • 2019-09-18

Frida N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi sålde en bostadsrätt på 106 kvm, 5 rok. Jörgen har från början till slut bemött oss otroligt professionellt och vänligt. Vi hade höga förväntningar då vi hört mycket bra om Jörgen men han lyckades överträffa förväntningarna. Vi är med andra ord väldigt nöjda och kommer anlita honom igen om det blir aktuellt! Läs mer
  • 2019-09-18

Thomas L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt ett radhus. Väldigt proffsig och energisk. Läs mer
  • 2019-09-17

Fredrik B skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Jag har sålt mitt fritidshus på Gotland.
    Min upplevelse av Anna har varit mycket positiv redan från första kontakt. Anna har ett behagligt och trevligt sätt med en stor portion lyhördhet för mig som kund. Koll på detaljer och allt som jag själv inte har koll på och gärna vill låta bli att lägga mig i. Tydlig och relevant information och kommunikation.
    Min uppfattning är att Anna har överträffat mina förväntningar som jag hade innan vi gick in i samarbetet kring min försäljning.
    Jag har redan börjat och fortsätter gärna rekommendera Visbymäklarna och Anna till andra i mitt nätverk.

Hälsningar,
    Fredrik Broman Läs mer
    2019-09-22 Anna S svarar Fredrik B
    Stort tack Fredrik för förtroendet, samarbetet och din feedback. Lycka till framöver!
  • 2019-09-17

Lars-patric B skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    mycket kompetent o trevlig, står alltid till förfogande, rekommenderas stark! Läs mer
  • 2019-09-16

Björn E skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen har varit mycket tillmötesgående och hjälpt till på alla sätt för att genomföra köpet av vår lägenhet. Blev lite strul med betalning av handpenning men Jörgen hade tålamod för att fixa bankproblem. Kan med stor glädje rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-08-28

Oskar L skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jessica är en lyhörd, påläst och proffsig mäklare som jag rekommenderar starkt. Högsta betyg på samtliga punkter vid försäljningen av vårt fritidshus. Läs mer
  • 2019-08-27

Annika M skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jag har sålt en äldre illa som jag bott i under trettio år. Jag har fått ett korrekt och välbalanserat bemötande. Min upplevelse är att Jessica visat att hon tyckt om objektet och på det sättet lyckats förmedla den känslan till tänkbara köpare. Jessica är lätt att få kontakt med både på ett personligt plan och via telefon, sms och mejl.

Samarbetet motsvarar mina förväntningar på vad en mäklare förväntas göra. Läs mer
  • 2019-08-24

Lena S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Förmedling både av köp och försäljning av lägenhet. Professionellt och väldigt trevligt bemötande. Hjälpsam och sympatiskt, kan verkligen rekommendera Jörgen som mäklare! Läs mer
  • 2019-08-24

Ann-charlotte W skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Anna kändes genuint engagerad när vi sålde vårt hus. Gick lätt att få tag i och återkopplade snabbt. Läs mer
    2019-09-17 Anna S svarar Ann-charlotte W
    Tack för fin feedback och för att jag fick möjligheten att hjälpa er.

Anne N skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Sålt mitt hus på Gotland, bra bemötande och många som kom på visningarna. Det blev budgivning och fick överraskande bra betalt för mitt hus. Bra hanterat med budgivning och regelbunden information hela vägen från början till slut. Läs mer

Linnéa B skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Tycker Jessica har skött sig utmärkt emot mig som köpare. Hon har varit personlig och professionell på samma gång. Svarar snabbt och tar reda på saker direkt. Skulle verkligen rekommendera henne som mäklare. Vi är väldigt nöjda! :) Läs mer

Mats T skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi har sålt en bostadsrätt. Har som vid tidigare affärer, blivit professionellt och vänligt bemötta. Kan varmt rekommendera Jörgen. Läs mer

Marie K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Alltid snabba svar på mail och telefon. Trevligt och rakt bemötande, lätt att ha kontakt med. Läs mer
  • 2019-06-23

Helena L skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jag sålde ett riv/renoveringsobjekt med stor tomt. Jag blev mycket väl bemött av en glad, trevlig och positiv mäklare. Mina förväntningar var att få mitt ställe sålt, och det fick jag tack vare Jessica. Läs mer
  • 2019-06-21

Jennie H skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpte hus där Jörgen var mäklare.
    Mycket professionell och trovärdig. Ger ett seriöst intryck. Vi valde därför honom som mäklare till vår bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-06-21

Camilla R skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    I samband med försäljning av en villa har Anna hjälpt mig. Hon är alltid tillgänglig, trevlig och kompetent. Om det var något hon inte hade koll på så tog hon reda på det tillsammans med de mer erfarna kollegorna. Mina behov av att få hjälp i hela processen tillgodosåg Anna på ett bra sätt. Läs mer
    2019-06-22 Anna S svarar Camilla R
    Tack Camilla för fina ord. Önskar dig stort lycka till med allt nytt som ligger framför dig!

Gunilla E skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Har både köpt och sålt en villa genom Jörgen. Samma villa med 20 års mellanrum. Det finns ju en anledning att man återkommer till samma mäklare, nöjda kunder kommer tillbaka ;)
    Jörgen är kunnig, och lyhörd för ens önskemål. Är mycket nöjd med affären, som gick både snabbt och smidigt. Läs mer

Börje S skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Trevlig o tillmötesgående
    Rekomenderas Läs mer

Carolina C skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jessica har sålt vårt hus. Hon är mycket trevlig och positiv och har skött hela bostadsaffärer på ett proffesionellt sätt. Hon har på ett tydligt sätt gått igenom försäljningen steg för steg. Vi som säljare är mycket nöjda och det tror jag även köparna är. Läs mer
  • 2019-06-18

Teddy L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Trevlig och korrekt i hela processen. Läs mer

Kari M skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen och Anders som också var inblandad i affären var helt igenom proffsiga i sitt bemötande. Läs mer

Magnus N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Har sålt ett hus. Blev bra och professionellt bemött. Fungerade bra att diskutera prisbilder. Jörgen lever upp till samtliga förväntningar vi hade. Läs mer

Sara O skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Trevlig, proffsig och otroligt hjälpsam! Läs mer
    2019-06-17 Anna S svarar Sara O
    Stort tack för förtroendet! Önskar er all lycka till med ert "nya" bostadsliv.

Jan E skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt fastighet i Visby. Trevligt, korrekt och välkomnande bemötande. Förutom ett positivt ekonomiskt utfall så var förhoppningen att det skulle bli en kort process utan störningar och friktioner. Jag anser att Jörgen levererade till 100 procent. Jag är otroligt nöjd och kommer självfallet att nyttja hans tjänster igen. En yrkesman ut i fingerspetsarna! Läs mer
  • 2019-05-09

Eren G skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Sålde min lägenhet och var lite orolig för att hitta mäklare, var rädd att jag skulle få en besserwisser som inte skulle lyssna på mig... Jessica är precis tvärtom. Trevlig, kompetent och lätt att ha att göra med, det klickade direkt. A++ skulle anställa igen om jag hade råkat äga fler lägenheter i Visby. ;) Läs mer
  • 2019-05-06

Susanne W skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Sålt Lägenhet. Anna har varit proffsig hela vägen... Läs mer
    2019-06-18 Anna S svarar Susanne W
    Tack Susanne för att jag fick möjligheten att hjälpa er.
  • 2019-05-05

Marianne H skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Vi har sålt en bostadsrätt (dödsbo). Anna har bemött oss på bästa sätt. Alltid glad och trevlig samt kunnig i sak. Hon har hela tiden informerat oss om hur allt fortskridit. Jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-05-04

Hans L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Ett mycket proffsigt arbete och bemötande. Bevakade vårt intresse till fullo samtidigt som han också visade stor repekt för att göra rätt mot säljare och övriga köpare. Läs mer
  • Josefine S

2019-05-04

Josefine S skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Anders har varit väldigt tillmötesgående och hjälpsam med köpet av vårt nya hus. Professionellt bemötande och alltid snabba svar. Vi ger Anders våra varmaste rekommendationer! Läs mer
    2019-05-06 Anders L svarar Josefine S
    Kul att ni är nöjda. Hoppas ni kommer att trivas i ert nya hem!
  • 2019-05-03

Johan V skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Med ett trevligt och personligt bemötande ger Jörgen ett proffesionellt och engagerat intryck. Läs mer
  • 2019-05-03

Benny B skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    En oro eftersom jag bor på fastlandet inför försäljningen av min mors hus på Gotland.
    Allt och jag menar allt har gått väldigt bra med uppgifter som ska fram mm. Anders har skött allt exemplariskt, trodde inte det var så enkelt för mig,
    Enkelheten beror ju på Anders sätt att genomföra försäljningen.
    Jag vill förorda Anders Larsson vid all hjälp med försäljning. Läs mer
    2019-05-03 Anders L svarar Benny B
    Tack för dom fina orden Benny. En husförsäljning är ett samarbete mellan mäklare och säljare. Funkar det och man är ärlig och tydlig i kommunikationen åt bägge håll så blir det enkelt!

Bo N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Visbymäklarna har gott rykte och det har de uppfyllt även denna gång. Jag är nöjd med min tomtförsäljning. Läs mer

Karin H skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Trevlig och pålitlig. Är också kunnig och lyhörd. Läs mer

Maria U skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jag sålde min sommarstuga.
    Jag blev väldigt bra bemött, fick all service som jag behövde och har all förtroende för mäklaren.

Jag har även använt firman tidigare och upplevde det samma då.
    Högsta betyg! Kan stark rekommendera både firman och den enskilde mäklaren jag har haft förmånen att ha. Läs mer
  • Johan B

2019-03-13

Johan B skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Gjort flera affärer med Jörgen.
    Alltid ordning och reda.
    Bästa mäklaren! Läs mer
  • 2019-03-13

Ingrid E skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Har sålt en lägenhet i Visby
    3:a byggt 2014
    Utmärkt bemötande och bra värderad lägenhet från början
    Förväntningarna blev bättre än vad vi kunde tro.
    Mäklare hade bra kontakter från från tidigare spekulanter, vilket gör att resultatet blev mycket bra Läs mer
  • 2019-03-13

Jan E skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Lägenhet Visby med unikt klänge.
    Prissättningen passade oss.
    Personligt bemötande. Läs mer
  • 2019-03-12

Jenny V skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Anna kontaktade oss via vår annons på blocket. Hon var sedan fantastiskt lyhörd för vad vi sökte och visade oss det rätta huset inom kort. Med hennes hjälp gjordes en snabb affär - vi äger nu vårt drömhus innanför Visbys ringmur. Anna är verkligen en mäklare utöver de vanliga som vi varmt rekommenderar!! Läs mer
  • 2019-03-12

Bo J skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Vi köpte en 3-rumslägenhet på Ö.Hansegatan. Vi bemöttes på ett bra sätt av Jessica Läs mer

Anna N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen är en fantastiskt bra mäklare som alltid känns genuint intresserad och tillmötesgående. Vi har haft mycket kontakt inför köpet av vår nuvarande bostad och Jörgen har varit till mycket stor hjälp! Läs mer

Roselie B skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Det är nu andra gången jag anlitar Jörgen när jag ska sälja min bostad.
    Det var det självklara valet eftersom jag var hel nöjd vid förra försäljningen.

Jörgen är lugn, rak, tydlig och lyhörd. Han återkopplar snabbt vid frågor och under försäljningen.

Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Anna S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Alltid ett mycket gott och personligt bemötande samt snabba svar och återkoppling på frågor kring bostadsköpet. Kan varmt rekommendera Jörgen och Visbymäklarna! Läs mer
Jörgen Andersson
Jessica Hallgren