Visbymäklarna

Österväg 15, 621 45 Visby — Visa karta

Välkommen till Visbymäklarna!

Ska du göra en bostadsaffär på Gotland? Vi är det engagerade gotländska mäklarföretaget som sätter människan i fokus. Vi gjorde valet att bli helt fristående för att på så sätt kunna anpassa oss än mer efter våra kunders önskemål.

Vårt mål är helt enkelt komma närmare kunden och på det sättet ytterligare höja kvaliteten i vår mäklartjänst. Med andra ord, förädla det arbetssätt som varit vårt de senaste 10 åren. Vi har 40 års erfarenhet och ett mycket gott rykte.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi jobbar!

Läs vad 565 kunder tycker om Visbymäklarna

• 2020-12-01

Agneta S skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Jag har uppfattat Anna som mycket proffsig, vid visning och kontraktsskrivning avseende det hus jag köpt, samt vid värdering av mitt hus inför en försäljning. Jag skulle gärna rekommendera henne som mäklare till andra som ska sälja sitt hus. Läs mer
  • 2020-11-23

Anna B skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen är proffsig i allt han gör.
    Vi har köpt, sålt & köpt igen genom Visbymäklarna. Jag kommer använda dem igen och rekommendera alla mina vänner & bekanta om Jörgen. Läs mer
  • 2020-11-20

Ingrid Marianne A skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Sålt fastighet på landet.

Anders Larsson Visbymäklarna har ett lugnt och förtroendeingivande sätt. Anders tog sig tid att lyssna in mig som kund, vilket gjorde att jag inte kände mig stressad, och tog snabba beslut.
    Anders har förståelse och ett lugn som ger trygghet.
    Anders är professionell i sitt yrke. Läs mer
    2020-11-20 Anders L svarar Ingrid Marianne A
    Tack för det stora förtroendet att få vara med och hjälpa till med detta. Det kommer bli bra! / Anders
  • 2020-11-17

Olov N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Proffsig, lugn och sansad. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-11-16

Pontus L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Väldigt trevlig och enkel person som gör hela processen väldigt smidigt Läs mer
  • 2020-11-15

Solveig H skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jag har tillsammans med mina barn sålt en fastighet i Tofta och en fastighet på bergbetningen Visby.

Jag har alltid blivit väl och proffesionellt bemött. Det var inga lätta jobb, men Jessica skötte allt på absolut bästa sätt. Läs mer
  • 2020-11-14

Josefin K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen gav ett varmt och välkomnade intryck på visningen. Han var lugn, påläst och väldigt personlig (tilltalade oss till namn) ex ”hur känns det Josefin o Aron”. Vi kände oss extremt trygga under hela processen. Jörgen var snabb på att svara både mail o telefon och vi kände oss speciella. Vi har rekommenderat honom till våra nära o kära och kommer att ta hjälp av honom i framtiden om det blir så. Jörgen är utan att tveka den mest professionella mäklaren vi har mött på! Stort tack!! Läs mer
  • 2020-11-13

Anita K skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jessica är väldigt bra att jobba med. Lugn, systematisk och professionell. Lämnar inget åt slumpen. Jag har rekommenderat Jessica till vänner, kollegor och bekanta//Anita Läs mer
  • 2020-11-13

Annika G skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Hus på Fårö
    Mycket bra utfört jobb, inget att klaga på. Bra bemötande och uppföljning. Läs mer
  • 2020-11-12

Magnus T skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt hus, hade mycket höga förväntningar och Jörgen levde upp till samtliga, mycket bra bemötande, mycket proffsigt, stort kunnande, bra driv, bra entusiasm. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-11-12

Lena T skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Inför försäljningen av vår villa valde vi Jörgen för uppdraget, det är ett val vi inte ångrat. Upplever Jörgen som mycket professionell och tillmötesgående, finns alltid tillgänglig. Är tålmodig och sakkunnig att resonera med vid alla de funderingar som uppstår. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-11-09

Anna-karin N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi köpte en villa och kommer låta Jörgen sälja vår nuvarande bostadsrätt. Mycket bra bemött av Jörgen som med sitt lugn och stora kunskap och erfarenhet gjorde vår upplevelse till den bästa.

Vi har sett på många hus för flera olika mäklare så våra förväntningar var mycket höga. Jörgen uppfyllde alla våra förväntningar med råge. Jörgen är den bästa mäklare vi mött! Läs mer
  • 2020-11-07

Niklas H skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Proffsig och håller oss som säljare kontinuerligt informerade och uppdaterade om processen och stegen i affären. Läs mer
  • Viola Å

2020-11-02

Viola Å skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jag är mycket nöjd med Jörgen. Läs mer
  • 2020-10-28

Per-ove J skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi har sålt en bostadsrätt. Jörgen var en saklig och påläst mäklare han gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2020-10-22

Carina W skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jag sålde en lite lgh på Södertorg 12c 17kvm och det gick så snabbt och Jessica var så kunnig i allt och ärlig person jag rekommenderar henne varm. Läs mer
  • 2020-10-19

Ingrid S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Anlitade Jörgen för försäljning av min bostadsrätt efter att ha köpt densamma av honom för ett par år sedan med god erfarenhet. Jörgen har hela tiden varit professionell och trevlig, och bemött alla mina frågor och funderingar på ett bra sätt. Försäljningen gick snabbt och smidigt, och jag fick återkoppling efter varje steg.

Totalt sett blev min upplevelse över förväntan, och jag skulle utan tvivel anlita Jörgen igen. Läs mer
  • 2020-10-07

Fredrik K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    En toppenmäklare! Tillgänglig, snabb, effektiv och ändå med förmåga att ge tid och känsla av att klientens behov går först ! Läs mer
  • 2020-10-02

Tommy O skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    En mäklare som ingav förtroende genom sin trygghet, noggrannhet, serviceanda Läs mer
  • 2020-09-23

Maria C skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpte en lägenhet i Visby. Jörgen var tillmötesgående och lätt att prata med och tog reda på frågor vi ville ha svar på. En mycket positiv upplevelse! Läs mer
  • 2020-09-20

Anna S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
  • 2020-09-17

Jan S skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt sommarhus på Gotland. Trevligt bemötande av Jörgan Andersson och proffsig process. Läs mer
  • 2020-09-02

Henrik F skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Grundlig i sin beskrivning av objektet. Tydlig och korrekt is in kommunikation. Alltid tillgänglig. Läs mer
  • 2020-09-02

Ulrika F skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Vi köpte en tomt på Gotaland genom Anders
    Bemötandet var alltid korrekt, trevligt och engegerat
    Mina förväntningar var snabb återkoppling och det fick vi under hela proceesen Läs mer

Elisabeth A skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Hon har på ett tryggt sätt möjliggjort vårt känge efterlängtade inköp av en bostad Läs mer

Malin K skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Köpt lgh. Bra bemötande och tydligt. Trevlig. Kan varmt rekommendera Läs mer

Cecilia L skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Proffsig, pålitlig och påläst! Läs mer
  • 2020-08-26

Christoffer K skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Köp av radhus.

Trevligt bemötande, enkel att komma i kontakt med. Återkopplade löpande vilket uppskattas. Läs mer
  • 2020-08-26

Linda H skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Köpt bostadsrätt.
    Lugn och trygg mäklare! Precis vad vi behövde 😊 Läs mer
  • 2020-08-19

Anna L skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Trevlig positiv och lösningsfokuserad Läs mer
  • 2020-08-19

Stefan E skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Mycket gott bemötande levt upp till alla mina förväntningar på en mäklare. Lösnings fokuserad och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-20

Sofie K skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Vi har köpt ett fritidshus precis och har fått den bästa tänkbara servicen av Jessica. Hon är engagerad, insatt i de objekt hon säljer och påläst om lagar och regler. Hon är toppen! Läs mer
  • 2020-07-15

Elin P skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Trygg, kunnig och snabb hjälp Läs mer
  • 2020-07-07

Kerstin B skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Vi har sålt ett hus och köpt en lägenhet.Affärerna är inte slutförda ännu,blir det den 1/9 2020.Hitintills har allt fungerat utan anmärkning. Läs mer
  • 2020-06-30

Magnus M skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Anna är lugn, kunnig och förtroendeingivande. Hon besvarar gärna frågor och har hållit oss uppdaterade om läget under processen. Ofta har hon förekommit frågor som vi tänkt ställa.
    Vi förväntade oss att vi skulle få instruktioner genom processen, dessutom fick vi mer pedagogisk vägledning vilket har varit väldigt bra.
    Bara toppen än så länge! Läs mer
  • 2020-06-23

Leif H skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Har motsvarat alla våra högt ställda förväntningar.
    Noggrann - ambitiös - ärlig. Som säljare känner man full trygghet.
    Betyg 5/5!
    Har sålt villa/kedjehus i Visby. Läs mer
  • 2020-06-22

Nikoleta K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    För en månad sedan köpte jag en radhus i Visby. Jag hade kontakt Jörgen för att fråga om processen gällande hur man lämna ett bud osv. Jörgen var precis och gav mig en tydlig beskrivning.

Mina förväntningar är alltid att man som har en professionell status att vara precis, och inte överdriva om fördelar och nackdelar av bostaden dvs att vara objektiv. Jörgen uppfyllde alla vår förväntningar. Läs mer
  • 2020-06-21

Susanne S skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jessica är kunnig, lugn och trevlig. Känner stort förtroende för henne. Kan rekommendera Jessica som mäklare vid både köp och försäljning. Läs mer
  • 2020-06-18

Frank Ö skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Alltid korrekt och snabb information. Läs mer
  • 2020-06-18

Lennart A skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Sålt villa. Mycket trevligt och bra bemötande. Hade höga förväntningar som han väl levde upp till. Bra löpande information rörande försäljningens olika skeden. Har känt mig trygg genom hela processen. Läs mer
    2020-06-18 Anders L svarar Lennart A
    Tack för förtroendet Lennart. Mycket bra arbete även från din sida gjorde denna process enkel och framgångsrik.
  • 2020-06-16

Fredrik N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen har hjälpt mej att sälja min villa på Länna, mitt hem sen mer än 30 år. Jörgen har varit oerhört lugn, engagerad och saklig genom hela processen. Med sin fina attityd och en stor portion ödmjukhet har Jörgen varit ett stort stöd för mej.
    Från ax till limpa på mindre än 3 veckor, det överträffade mina vildaste fantasier.
    Stort tack Jörgen.

Jag kan varmt rekommendera Jörgen & Visbymäklarna. Läs mer
  • 2020-06-12

Marie -louise S skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Jättedukig, uthållig, trevlig och lugn.
    Jag anlitar gärna Anna igen.

Mvh Marie-Louise Skeppholm Läs mer
  • 2020-05-28

Göran P skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Köpt fritidshus på nordöstra Gotland. Jörgen tog emot oss på visningen första gången med en ödmjuk framtoning. Har sedan genom hela affären varit noggrann, uppmärksam och svarat upp till lovade utkomsten HELT perfekt. Läs mer
  • 2020-05-26

Gertrud N skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen har levt upp till mina förväntningar till hundra procent..Han är lätt att samarbeta med och lyhörd för de synpunkter jag har haft på försäljningen. Om jag skall göra fler bostadsaffärer är det med stor sannolikhet jag kommer att anlita Jörgen. Läs mer
  • 2020-05-18

Niklas L skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Jörgen gav ett förtroendeingivande och ärligt intryck. Jag upplevde att han svarade tydligt på frågor och var mån om att affären skulle falla väl ut för båda parter. Sammantaget gjorde det att det kändes tryggt att köpa bostad via Jörgen. Läs mer
  • 2020-05-04

Jens N skrev om Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    Jag har nyligen genomgått en köpprocess och köpt en fastighet förmedlad av Anders. Jag upplever Anders som mycket lätt och proffsig att ha att göra med. Strukturerad, tydlig och rak men också trevlig, personlig och flexibel. Jag upplevde hela processen som smidig, rak och enkel och vi är mycket nöjda.
    Jag kan absolut rekommendera Anders till andra.
    /Jens med familj Läs mer
    2020-05-04 Anders L svarar Jens N
    Tack Jens! Hoppas att ni kommer att trivas och kunna skapa er ett sommarparadis för många år framåt!
  • 2020-05-01

Mona J skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Jag har både köpt ett hus och sålt min lägenhet genom Anna Skoggren.Ett vänligt och mjukt bemötande och ett proffsigt utförande gällande presentation av ett objekt, finns en röd tråd genom hela förfarandet både när det gäller texten och bilderna, har gott öga till det estetiska, har stor kunskap i sitt yrke.Inga svårigheter att få kontakt med Anna om man har några fågor, via mail eller mess.
    Känner stort förtroende för Anna i hennes yrkesroll och kommer varmt att rekomendera henne för vänner och bekanta. Läs mer
    2020-06-12 Anna S svarar Mona J
    Mona, ett stort tack för att jag fått möjligheten att lära känna dig och hjälpa dig igenom hela den här processen. Jag är övertygad om att du nu har hittat ditt riktiga HEM.
    Ha en riktigt fin sommar. / Anna
  • 2020-04-30

Frida P skrev om Anna Skoggren en del av Visbymäklarna
    Vi är nöjda med det trevliga bemötandet. Läs mer
  • 2020-04-28

Gunilla H skrev om Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    Jessica är professionell och förtroendeingivande, med både känsla och en mild glimt i ögat. Hon hjälper och, stöttar och tipsar genom hela försäljningen, utan att på något sätt stressa. Försäljningen av villan gick smidigare och bättre än förväntat – tack vare Jessica och Visbymäklarna. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-04-23

Robert K skrev om Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    Sålt en villa där både jag som säljare och även köparen upplevde ett väldigt bra och lättsamt bemötande där man ständigt hölls uppdaterad kring affären samt vad som hänt och kommer att ske. En varm rekommendation rakt igenom Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte