Visbymäklarna

Visbymäklarna

Välkommen till Visbymäklarna!

Ska du göra en bostadsaffär på Gotland? Vi är det engagerade gotländska mäklarföretaget som sätter människan i fokus. Vi gjorde valet att bli helt fristående för att på så sätt kunna anpassa oss än mer efter våra kunders önskemål.

Vårt mål är helt enkelt komma närmare kunden och på det sättet ytterligare höja kvaliteten i vår mäklartjänst. Med andra ord, förädla det arbetssätt som varit vårt de senaste 10 åren. Vi har 40 års erfarenhet och ett mycket gott rykte.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi jobbar!

Läs vad 628 kunder tycker om Visbymäklarna 2

2021-10-15
    Utmärkt så här långt.
    Vi är inte klara med transaktionen och övertagandet ännu, så det är för tidigt att summera insatsen!
    2021-10-07
    Kompetent och ödmjuk. Bra och smidig affär på alla sätt och vis.
    2021-10-05
    Vi blev trevligt och professionellt bemötta av Anders. Våra förväntningar var att Anders skulle driva försäljningsprocessen och vara öppen och tydlig mott oss, vilket han var. Sammanfattningsvis så är vi mycket nöjda med Anders och det uppdrag han utfört åt oss. Vi kommer att rekommendera honom och Visbymäklarna till andra.
    Tack för fina ord, Carl-Mikael! Hoppas att det nu blir som ni tänkt er. Anders Larsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    2021-09-24
    Tillmötesgående och kunnig inom sitt område.
    • Visby Länna
    2021-09-23
    Utmärkt och professionellt bemötande och handläggande
    • Visby Furulund
    2021-09-23
    Väldigt bra bemött och behjälplig på alla sätt.
    Förväntningarna var att det skulle gå smidigt och ganska snabbt och det gjorde det.
    Snabba svar och bra återkoppling.
    • Visby Länna
    2021-09-22
    Positivt bemötande, effektiv extern kommunikation av objektet och snabba svar på frågor.
    • Visby Hällarna
    2021-09-22
    professionell och trevlig, lättillgänglig och smidig
    • Visby Söder
    2021-09-20
    Anders har på alla sätt utfört sitt uppdrag alldeles utmärkt. Vi har haft samarbete förut med samma goda resultat.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2021-09-20
    Jessica är tydlig och engagerad samt jobbar med en trevlig och lugn arbetsmetodik. Vi som säljare är mycket nöjda med Jessica som gör det lilla extra och alltid har varit tillgänglig och ett bra stöd i säljprocessen.
    2021-09-19
    Jag kan varmt rekommendera Jessica. Hon är både professionell och personlig. Effektiv och snabb men santidigt lugn, så trots att bostadsaffärer är stora blev vår köpprocess smidig och utan stress.
    2021-09-13
    Han var påläst på obj. och hur en affär går till,det skötte han bra
    han förklarade så att vi förstod honom mycket bra.
    Men framförallt en mycket trevlig person.
    2021-09-12
    Jessica gav ett mycket professionellt intryck. Jag upplevde henne som påläst, metodisk och seriös. Det kändes tryggt som köpare.
    2021-09-11
    Trovärdig, ärlig, seriös och hjälpsam
    • Visby Furulund
    2021-09-08
    Bästa tänkbara på alla sätt!!!
    2021-09-01
    Höga förväntningar o vi blev inte besvikna!
    Seriös, proffsig o trygg, vi är jättenöjda!
    2021-08-31
    Fantastiskt lyhörd och ödmjuk mäklare som förstår behovet hos människor som är på jakt efter ett nytt boende. Väldigt noggrann och korrekt. Jag är supernöjd.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2021-07-12
    Vi är nöjda med hur hon fullföljde sitt uppdrag. Hon var trevlig och lättsam.
    2021-07-09
    Hon är duktig tyvärr blev jag akut sjuk och minns inte allt hon hjälpte mig som tur var hann vi skriva under avtalet min make är nöjd inte så kul som jag hade förväntat mig mår bättre nu Lisa
    2021-07-08
    Jörgen bemöter kunder på trevligt och proffsigt. Har lätt för att lyssna in kundens önskemål och kommer med frågor som klarlägger kundens förväntningar. Har mycket rutin. Är mycket nöjd.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    • Mellersta Gotland
    2021-06-11
    Fick förtroende direkt med mäklaren. Dels för att vi träffats tidigare då hon sålt en lägenhet för mig. Jessica har hela tiden uppdaterat mig och kollat av när visning kan göras och vad som skett. Jessica är en glad och utåtriktad person som månar om att både säljare och köpare blir nöjda. Hon älskar sitt arbete och det märks. En utmärkt mäklare som jag rekommenderar varmt till vänner som funderar på att sälja alt. köpa fastigheter.
    2021-06-10
    Tydligt och proffsigt bemötande.
    2021-06-09
    Sålt bostad. Jörgen är en mycket kunnig mäklare med ett mycket trevligt sätt, jag upplevde att han var ärlig och rak både mot köpare och säljare vilket jag uppskattade. Jag kommer att rekommendera Jörgen för andra.
  • sålde sin stuga med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    • Norra Gotland
    2021-05-26
    Alltid trevlig i kontakten, rak och ärlig både mot försäljare och köpare. Väl påläst om fastigheten som ska säljas. Lätt att samarbeta med och skicklig på sitt jobb!
  • köpte sin stuga med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    • Norra Gotland
    2021-05-26
    Mycket flexibel och tillmötesgående mäklare vad gäller visningstider. Bra och tydlig information om bostadens brister (friskrivningsklausul). Tydlig och klar budgivningsprocess, uppskattas. Rekommenderar!
  • sålde sin stuga med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    • Västra Gotland
    2021-05-17
    Sålt mitt sommarhus. Respektfullt bemötande, seriös. Bra återkopplingar.
    Han motsvarar mina förväntningar med råge, som alltid.

Har tidigare sålt såväl liten gård som lägenhet med Jörgen som mäklare och bemötandet har alltid varit genuint och trevligt.
    2021-05-07
    Anders har lagt ned ett gediget jobb på att sälja den lägenhet vi lagt ut till försäljning och han har även gjort en realistisk värdering vilket bidragit till en snabb affär.
    2021-05-04
    Har inte varit så inblandad, men han har skött kommunikationen på ett utmärkt sätt.
  • Camilla B
    sålde sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2021-04-22
    Vi har köpt tomt av Jessica o när det blev dags att sälja vårt hus så fick hon hjälpa oss med det. Jessica är väldigt kunnig, respektfull, inlyssnande o ärlig. Vi har litat på hennes stöd till 100%. Vi kan varmt rekommendera Jessica som mäklare o skulle vi behöva mäklartjänster i framtiden så är det Jessica vi önskar ha vid vår sida.
    2021-04-14
    Trevlig, tydlig, trygg och förtroendeingivande med ett professionellt förhållningssätt rakt igenom. Vi kunde inte ha valt en bättre mäklare för vår försäljning!
  • sålde en tomt med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    2021-04-14
    Vi har sålt en tomt i centrala Visby.
    Jörgen har ett mycket professionellt förhållningsätt, och en gedigen kunskap om bostadsmarknaden på Gotland.
    Han är lyhörd, transparant och väldigt ödmjuk.
    Vi är väldigt nöjda med hela genomförandet av försäljningen samt vårt val av mäklare.
    /Staffan Bergström/Jenny Lennhammar
    • Nyhamn
    2021-04-12
    Vi har sålt ett hus och köpt två lägenheter och ett hus. Av alla fastighetsmäklare var Jörgen helt klart den bästa.
    2021-04-08
    Vi har sålt våran bostad och Jörgen var genom hela affären superproffsig och gav ett väldigt tryggt och kompetent intryck.
    2021-04-06
    Jag är jättenöjd med valet av Jörgen som mäklare vid försäljning av min villa. Hela processen har gått smidigt och han har varit tillmötesgående, professionell och noggrann. Dessutom är han förtroendeingivande och trevlig. Jag kan varmt rekommendera honom!
    2021-03-23
    Hus innanför murarna
    Mycket bra bemötande
    Lugnt, erfaret och förtroendeingivande intryck
    2021-03-23
    Förtroendegivande, vänlig, förstående. Vi hade jättebra husköp med Jörgen som mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2021-03-19
    Jessicas bemötande av oss som köpare till ett radhus var fantastiskt. Hon var glad och positiv och vi upplevde henne som väldigt äkta. Hon svarade proffsigt på våra frågor och fick oss att känna förtroende för både henne och byrån som hon representerar.
    • Vibble
    2021-03-16
    Mäklaren var ej lyhörd och ville inte svara per telefon, bara sms. Lyssnade inte på kunden. Stöddig och ej lyhörd för sin roll som fastighetsmäklare.
    Hej Susanne! Ledsen om du upplevde att jag inte lyssnade tillräckligt på dig, vi hade ju ett flertal långa telefonsamtal men tyvärr är det inte alltid möjligt att svara i telefonen och då använder jag sms för att inte fördröja kommunikationen. Det har aldrig varit min mening att vara stöddig utan endast tydlig, ska tänka på hur det kan uppfattas framöver. Hoppas att du kommer trivas i din nya lägenhet och att det blir ett hemtrevligt och bra boende framöver! / Med vänlig hälsning Jessica Jessica Hallgren
  • sålde en tomt med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    • Gotland
    2021-03-14
    Trevligt bemötande. Svarade lugnt och sakligt på mina många funderingar runt försäljningen.
    Planerade noggrant och tog reda på mycket för att kunna svara på eventuella köpares frågor.
  • sålde sitt hus med hjälp av Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    • Visby Söder
    2021-02-28
    Anders har på ett väldigt proffsigt sätt hanterat hela försäljningsprocessen. Då vår fastighet var lite speciell har han lyckats ta fram den fulla potentialen och skickligt förmedlat den.
    Med sin enorma kompetens och sin varma personlighet så har han varit en stor hjälp och ett stort stöd för oss.
    Tack Anders!
    • Visby
    2021-02-26
    Genomförde en smidig affär på en bostadsrätt. Trevlig, lättsam och seriös. Rekommenderar varmt.
    • Visby
    2021-02-17
    Vi har fått ett professionellt, personligt och hjälpsamt bemötande när vi köpt vår lägenhet.
    Kan varmt rekommendera Jörgen Andersson på Visbymäklarna.
    2021-02-14
    Mycket bra mäklare. Beskrev objektet på ett mycket bra sätt, tydlig beskrivning och bra bilder. Väl insatt hur fastighetsmarknaden ser ut i Visby och på Gotland. Objektiv och drivande - en mäklare som fungerar utmärkt för både säljare och köpare.
    2021-02-03
    Proffsig, hjälpsam, lättillgänglig och trevlig att ha att göra med.
    2021-02-03
    Jörgen är en fantastiskt mäklare som har hjälpt mig sälja en lägenhet. Min mamma köpte en lägenhet av honom för ett antal år sedan. Så nu när jag behövde en mäklare var det självklart att kontakta Jörgen. Jag är lika nöjd med hans kompetens nu som då. Han är trevlig, lyhörd och kunnig. Han ger en trygghet både i köp och försäljning Han är verkligen rätt man på rätt plats!
    2021-02-02
    Lägenhetsförsäljning som hanterade snabbt och professionellt med ett glatt humör. Kunde inte vara bättre
    2021-02-01
    Sålt lägenhet i Visby. Förtroendeingivande, kunnig, noggrann och dessutom väldigt trevlig.
    2021-02-01
    Förstår snabbt vilket objekt en presumtiv köpare är ute efter. Mkt tillmötesgående och service-inriktad.
    2021-02-01
    Har köpt lägenhet av Jörgen Andersson.
    Mycket förtroendeingivande, tillmötesgående och professionell.
    Jörgen är en fantastiskt bra mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Visbymäklarna
    • Mellersta Gotland
    2021-01-29
    Köpte av Anna, hon var mycket trevlig och kommunikativ, kändes lugn och trygg!