Visbymäklarna

Visbymäklarna

Välkommen till Visbymäklarna!

Ska du göra en bostadsaffär på Gotland? Vi är det engagerade gotländska mäklarföretaget som sätter människan i fokus. Vi gjorde valet att bli helt fristående för att på så sätt kunna anpassa oss än mer efter våra kunders önskemål.

Vårt mål är helt enkelt komma närmare kunden och på det sättet ytterligare höja kvaliteten i vår mäklartjänst. Med andra ord, förädla det arbetssätt som varit vårt de senaste 10 åren. Vi har 40 års erfarenhet och ett mycket gott rykte.

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi jobbar!

Läs vad 602 kunder tycker om Visbymäklarna 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    • Visby Norr
    2021-05-07
    Anders har lagt ned ett gediget jobb på att sälja den lägenhet vi lagt ut till försäljning och han har även gjort en realistisk värdering vilket bidragit till en snabb affär.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Larsson en del av Visbymäklarna
    • Visby Norr
    2021-05-04
    Har inte varit så inblandad, men han har skött kommunikationen på ett utmärkt sätt.
  • Camilla B
    sålde sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2021-04-22
    Vi har köpt tomt av Jessica o när det blev dags att sälja vårt hus så fick hon hjälpa oss med det. Jessica är väldigt kunnig, respektfull, inlyssnande o ärlig. Vi har litat på hennes stöd till 100%. Vi kan varmt rekommendera Jessica som mäklare o skulle vi behöva mäklartjänster i framtiden så är det Jessica vi önskar ha vid vår sida.
    2021-04-14
    Trevlig, tydlig, trygg och förtroendeingivande med ett professionellt förhållningssätt rakt igenom. Vi kunde inte ha valt en bättre mäklare för vår försäljning!
  • sålde en tomt med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    • Visby Öster
    2021-04-14
    Vi har sålt en tomt i centrala Visby.
    Jörgen har ett mycket professionellt förhållningsätt, och en gedigen kunskap om bostadsmarknaden på Gotland.
    Han är lyhörd, transparant och väldigt ödmjuk.
    Vi är väldigt nöjda med hela genomförandet av försäljningen samt vårt val av mäklare.
    /Staffan Bergström/Jenny Lennhammar
    • Nyhamn
    2021-04-12
    Vi har sålt ett hus och köpt två lägenheter och ett hus. Av alla fastighetsmäklare var Jörgen helt klart den bästa.
    2021-04-08
    Vi har sålt våran bostad och Jörgen var genom hela affären superproffsig och gav ett väldigt tryggt och kompetent intryck.
    2021-04-06
    Jag är jättenöjd med valet av Jörgen som mäklare vid försäljning av min villa. Hela processen har gått smidigt och han har varit tillmötesgående, professionell och noggrann. Dessutom är han förtroendeingivande och trevlig. Jag kan varmt rekommendera honom!
    2021-03-23
    Hus innanför murarna
    Mycket bra bemötande
    Lugnt, erfaret och förtroendeingivande intryck
    2021-03-23
    Förtroendegivande, vänlig, förstående. Vi hade jättebra husköp med Jörgen som mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2021-03-19
    Jessicas bemötande av oss som köpare till ett radhus var fantastiskt. Hon var glad och positiv och vi upplevde henne som väldigt äkta. Hon svarade proffsigt på våra frågor och fick oss att känna förtroende för både henne och byrån som hon representerar.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    • Vibble
    2021-03-16
    Mäklaren var ej lyhörd och ville inte svara per telefon, bara sms. Lyssnade inte på kunden. Stöddig och ej lyhörd för sin roll som fastighetsmäklare.
    Hej Susanne! Ledsen om du upplevde att jag inte lyssnade tillräckligt på dig, vi hade ju ett flertal långa telefonsamtal men tyvärr är det inte alltid möjligt att svara i telefonen och då använder jag sms för att inte fördröja kommunikationen. Det har aldrig varit min mening att vara stöddig utan endast tydlig, ska tänka på hur det kan uppfattas framöver. Hoppas att du kommer trivas i din nya lägenhet och att det blir ett hemtrevligt och bra boende framöver! / Med vänlig hälsning Jessica Jessica Hallgren
  • sålde en tomt med hjälp av Jörgen Andersson en del av Visbymäklarna
    2021-03-14
    Trevligt bemötande. Svarade lugnt och sakligt på mina många funderingar runt försäljningen.
    Planerade noggrant och tog reda på mycket för att kunna svara på eventuella köpares frågor.
    • Visby Söder
    2021-02-28
    Anders har på ett väldigt proffsigt sätt hanterat hela försäljningsprocessen. Då vår fastighet var lite speciell har han lyckats ta fram den fulla potentialen och skickligt förmedlat den.
    Med sin enorma kompetens och sin varma personlighet så har han varit en stor hjälp och ett stort stöd för oss.
    Tack Anders!
    2021-02-26
    Genomförde en smidig affär på en bostadsrätt. Trevlig, lättsam och seriös. Rekommenderar varmt.
    2021-02-17
    Vi har fått ett professionellt, personligt och hjälpsamt bemötande när vi köpt vår lägenhet.
    Kan varmt rekommendera Jörgen Andersson på Visbymäklarna.
    2021-02-14
    Mycket bra mäklare. Beskrev objektet på ett mycket bra sätt, tydlig beskrivning och bra bilder. Väl insatt hur fastighetsmarknaden ser ut i Visby och på Gotland. Objektiv och drivande - en mäklare som fungerar utmärkt för både säljare och köpare.
    2021-02-03
    Proffsig, hjälpsam, lättillgänglig och trevlig att ha att göra med.
    • Visby Björken
    2021-02-03
    Jörgen är en fantastiskt mäklare som har hjälpt mig sälja en lägenhet. Min mamma köpte en lägenhet av honom för ett antal år sedan. Så nu när jag behövde en mäklare var det självklart att kontakta Jörgen. Jag är lika nöjd med hans kompetens nu som då. Han är trevlig, lyhörd och kunnig. Han ger en trygghet både i köp och försäljning Han är verkligen rätt man på rätt plats!
    2021-02-02
    Lägenhetsförsäljning som hanterade snabbt och professionellt med ett glatt humör. Kunde inte vara bättre
    2021-02-01
    Sålt lägenhet i Visby. Förtroendeingivande, kunnig, noggrann och dessutom väldigt trevlig.
    2021-02-01
    Förstår snabbt vilket objekt en presumtiv köpare är ute efter. Mkt tillmötesgående och service-inriktad.
    • Visby Björken
    2021-02-01
    Har köpt lägenhet av Jörgen Andersson.
    Mycket förtroendeingivande, tillmötesgående och professionell.
    Jörgen är en fantastiskt bra mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Visbymäklarna
    2021-01-29
    Köpte av Anna, hon var mycket trevlig och kommunikativ, kändes lugn och trygg!
    • Visby Södercentrum
    2021-01-21
    Jag är mycket nöjd med arbetet av försäljningen. Snabbt utfört till allas belåtenhet.
    2021-01-13
    Både köpt hus och sålt bostadsrätt med hjälp av Jörgen.
    Jörgen är mycket förtroendeingivande, proffsig och har alltid kundens önskemål och behov i fokus!
    2021-01-11
    Köpt hus, sålt lgh.
    Proffsig rakt igenom!
    2021-01-09
    Anders har på ett professionellt, engagerat och lyhört sätt hjälpt oss sälja vårt hus. Vi har också tidigare både köpt och sålt hus med hjälp av Anders. Därför var valet av mäklare självklart när vi skulle sälja vårt hus.
    • Visby A7-området
    2021-01-08
    Sålt en insats lägenhet på tre rum och kök. Hon har ett mycket sansad och tryggt bemötande. Gillar henne. Pga stiltje i försäljningen över lag som var påfrestande. Mina förväntningar var att det skulle gått fortare. Men i denna pandemi så var det som det var. Hon bemötte mina förslag bra. Jag kände mig stressad men hon höll lugnet. Det blev bra och att det var en barnfamilj med ett barn som köpte.
  • Jörgen H
    sålde sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2020-12-31
    Jag har både köpt och sålt hus på landsbygden med Jessica som mäklare. I både fallen har det varit mycket positivt – både personligt och affärsmässigt. Försäljningen överträffade våra förväntningar. Att ha Jessica som mäklare är tryggt, tydligt och professionellt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2020-12-29
    Jessica har varit tillgänglig, gett insatta och personliga svar på våra frågor, framstått som genuin och DESSUTOM fått oss att slappna av genom sin humor. Hon förmedlade ett torp vi köpte, en mil utanför Visby. Om min förväntning var att i en mäklare möta en tuff säljare framstod Jessica som pålitlig och lyhörd.
    2020-12-17
    Professionellt och effektivt med tydliga ramar och flexibilitet!
    2020-12-15
    Vi har köpt en bostadsrätt i Visby innerstad som förmedlades av Jörgen. Han var under hela processen tillmötesgående och flexibel. Han tog fram all information vi bad om och såg till att affären flöt på smidigt hela vägen. En rakt igenom strålande insats av Jörgen. Stort tack!
  • Kim K
    köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2020-12-14
    Hjälpte till med lägenhetsköp och var otroligt trygghetsgivande och lättsam att ha att göra med.
    2020-12-12
    Jessica är en engagerad och positiv mäklare som tryggt och professionellt tog på sig uppdraget att sälja min lägenhet.
    Efter ett fåtal veckor är lägenheten såld, jag är jättenöjd.
    Jag förväntade mig en mäklare som kunde sitt jobb och fick precis det när jag anlitade Jessica.
    • Norra Gotland
    2020-12-05
    Jörgen är kompetent, trevlig och återkopplar snabbt - förebilden för en mäklare!
    Efter att ha varit på många visningar på Gotland har vi upplevt att många av Gotlandsmäklarna inte levt upp till de förväntningar vi har på en mäklare. Vi kan varmt rekommendera Jörgen om du ska sälja din bostad. En av få mäklare på ön som erbjöd visning på annan dag än planerat (inte helt lätt för oss som inte bor på ön att gå på visning en vardag). Löste allt utan problem - enkel att ha att göra med!
    • Norra Gotland
    2020-12-03
    Jorgen Andersson sold our family home in Farosund and Jorgen did an excellent job. Jorgen is a very professional and hard working gentleman.Jorgen kept us all very well informed every step on the way and dealt with all matters regarding the sales of the house in a very swift manner and to the highest standards. Happy to recommend Jorgen Andersson to other sellers and buyers.
    Thank you,

Kind Regards
    Anna Kristina Hoglund
  • sålde sitt hus med hjälp av Visbymäklarna
    2020-12-01
    Jag har uppfattat Anna som mycket proffsig, vid visning och kontraktsskrivning avseende det hus jag köpt, samt vid värdering av mitt hus inför en försäljning. Jag skulle gärna rekommendera henne som mäklare till andra som ska sälja sitt hus.
    2020-11-23
    Jörgen är proffsig i allt han gör.
    Vi har köpt, sålt & köpt igen genom Visbymäklarna. Jag kommer använda dem igen och rekommendera alla mina vänner & bekanta om Jörgen.
    • Västra Gotland
    2020-11-20
    Sålt fastighet på landet.

Anders Larsson Visbymäklarna har ett lugnt och förtroendeingivande sätt. Anders tog sig tid att lyssna in mig som kund, vilket gjorde att jag inte kände mig stressad, och tog snabba beslut.
    Anders har förståelse och ett lugn som ger trygghet.
    Anders är professionell i sitt yrke.
    Tack för det stora förtroendet att få vara med och hjälpa till med detta. Det kommer bli bra! / Anders Anders Larsson
    2020-11-17
    Proffsig, lugn och sansad. Rekommenderas.
    • Visby A7-området
    2020-11-16
    Väldigt trevlig och enkel person som gör hela processen väldigt smidigt
  • sålde sitt hus med hjälp av Jessica Hallgren en del av Visbymäklarna
    2020-11-15
    Jag har tillsammans med mina barn sålt en fastighet i Tofta och en fastighet på bergbetningen Visby.

Jag har alltid blivit väl och proffesionellt bemött. Det var inga lätta jobb, men Jessica skötte allt på absolut bästa sätt.
    2020-11-14
    Jörgen gav ett varmt och välkomnade intryck på visningen. Han var lugn, påläst och väldigt personlig (tilltalade oss till namn) ex ”hur känns det Josefin o Aron”. Vi kände oss extremt trygga under hela processen. Jörgen var snabb på att svara både mail o telefon och vi kände oss speciella. Vi har rekommenderat honom till våra nära o kära och kommer att ta hjälp av honom i framtiden om det blir så. Jörgen är utan att tveka den mest professionella mäklaren vi har mött på! Stort tack!!
    2020-11-13
    Jessica är väldigt bra att jobba med. Lugn, systematisk och professionell. Lämnar inget åt slumpen. Jag har rekommenderat Jessica till vänner, kollegor och bekanta//Anita
    • Fårö
    2020-11-13
    Hus på Fårö
    Mycket bra utfört jobb, inget att klaga på. Bra bemötande och uppföljning.
    2020-11-12
    Sålt hus, hade mycket höga förväntningar och Jörgen levde upp till samtliga, mycket bra bemötande, mycket proffsigt, stort kunnande, bra driv, bra entusiasm. Rekommenderas varmt.
    • Visby Södercentrum
    2020-11-12
    Inför försäljningen av vår villa valde vi Jörgen för uppdraget, det är ett val vi inte ångrat. Upplever Jörgen som mycket professionell och tillmötesgående, finns alltid tillgänglig. Är tålmodig och sakkunnig att resonera med vid alla de funderingar som uppstår. Rekommenderas varmt!
    2020-11-09
    Vi köpte en villa och kommer låta Jörgen sälja vår nuvarande bostadsrätt. Mycket bra bemött av Jörgen som med sitt lugn och stora kunskap och erfarenhet gjorde vår upplevelse till den bästa.

Vi har sett på många hus för flera olika mäklare så våra förväntningar var mycket höga. Jörgen uppfyllde alla våra förväntningar med råge. Jörgen är den bästa mäklare vi mött!
    2020-11-07
    Proffsig och håller oss som säljare kontinuerligt informerade och uppdaterade om processen och stegen i affären.