Webhallen Sverige AB
2.9 i betyg av av
95 omdömen
Webhallen är ett av svenskt e-handelsföretag som säljer spel, film, mjukvara, hårdvara, hemelektronik och hushållsprodukter både över internet och i butik. Välkommen till butiken på Sveavägen 39 i Stockholm!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag95 omdömen om Webhallen Sverige AB
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Varning! Webbhallen använder lockpriser och ändrar priset på produkten under tiden som den ligger i varukorgen.
Jag skulle köpa en laptop under deras Januarikampanj där dom utlovade 9000 kr i rabatt. Jag la produkten i varukorgen till det rabbatterade priset och kikade sen kort vidare på om jag skulle lägga till fler varor till min beställning, 2 min senare när jag var redo att klicka på bekräfta ordern hade priset på datorn ändrats utan någon som helst varning.
Klockan var kring 9 på morgonen, 16 januari och lagersaldot på datorn hade inte ändrats så jag kan inte se någon försvarbar anledning till varför "Januari kampanjen" plötsligt avslutats. (Och framförallt varför ingen varning kom upp!)
I kontakt med deras kundservice kunde dom inte ge några klara besked heller utan svarar bara snorkigt att jag är välkommen att vända mig till en av deras konkurrenter.
Tycker hela förfarandet är bedrövligt och jag är tacksam att jag dubbelkollade priset en extra gång. -
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Garantiärenden fungerar sjukt dåligt. köp inget dyrt, blir bökigt om produkten går sönder.
Dom svarar inte på mail eller deras kontaktformulär.
Står utan tv efter 6v, vill bara få tillbaka min tv -
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte en TV som gick sönder för andra gången. Lämnade in den i en butik för reparation, 3 veckor senare hade jag inte hört ett ord om den. Mailade och fick inget svar. Ytterligare en vecka senare så ringer jag och ber om att häva köpet eftersom jag vart utan tv I en månad, de nekar hävandet av köpet och säger att tvn ska vara klar i slutet av veckan. Denna vecka har nu gått och fortfarande inget ord om när tvn ska vara klar.
De vägrade häva köpet så har nu anmält ärendet till ARN för att kunna få mina pengar tillbaka. Otroligt dålig service och kundbemötande. -
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Undvik Webhallen - de skiter i att hjälpa dig om en produkt går sönder eller är felaktig!
Jag har länge varit trogen kund på Webhallen men aldrig behövt reklamera en vara tills nu. Nu fick jag se en annan mycket tråkig sida av Webhallen. De gör allt för att inte ta ansvar för den produkt de sålt och lämnar mig som konsument med en massa problem. Dessutom är de riktigt dryga i support och butik när jag vill få en reklamation. Grundinställningen från Webhallen är att allt är mitt fel och att jag får skylla mig själv för att den produkt jag använt i några timmar direkt gick sönder.
Det här är vad som hänt:
Jag köpte en dyr skärm med USB-c kontakt. Jag kopplade in USB-c och allt fungerade fint. 2 timmar senare när jag vred på skärmen för att justera vinkeln böjdes USB-c kontakten. Nu fungerar inte skärmen längre . Skärmen har en urusel konstruktion som inte gav något stöd åt USB-c kontakten utan den är helt friliggande utan mekaniskt stöd. Bara en tidsfråga innan det händer för någon annan. Jag ägde skärmen under en hel förmiddag innan den gick sönder på detta sätt. Webhallen visar ingen som helst förståelse utan skickar in skärmen för garanti eller reparation och säger att jag troligen får bekosta skärmens reparation. Urusel service av Webhallen.
Det som har hänt nu sen jag tog kontakt med Webhallen support är:
1. Webhallen har sålt en dålig produkt till mig. Antingen är det ett måndagsexemplar eller så är det ett konstruktionsfel som gör att kontakten ens kan böjas. Ta lite ansvar om ni säljer dåliga produkter!
2. Jag har behövt lägga en hel del extra jobb för att hjälpa Webhallen få in den här produkten till verkstad.
3. Jag kommer få vänta (enligt butiken) 21 arbetsdagar på reparation. Det kanske blir så att jag till och med tvingas betala för detta.
4. Jag lämnar en varnande och saklig recension för skärmen på Webhallen.se men den recensionen blockeras och döljs av Webhallen. Först efter att jag påtalat blockerandet för support visas recensionen. Vidrigt beteende av Webhallen att dölja en uppriktig och faktabaserad recension av mig som verifierad köpare!
5. Jag behöver en skärm omgående och köper därför den någon annanstans. Ännu mer jobb för mig och i bästa fall står jag 21 arbetsdagar senare med två skärmar. Jag behöver bara en skärm som funkar.
Det hade varit rimligt att ge mig en ny skärm eller låta mig häva köpet när det är en uppenbar felkonstruktion som leder till att produkten går sönder första timmarna!
Efter att ha läst flera recensioner här och på andra ställen verkar detta beteende, att lämna kunden i sticket med en felaktig produkt, dessutom ha satts i system av Webhallen.
Jag uppdaterar förstås recensionen om Webhallen tar tag i sin usla kundservice mot mig och andra.
Tills dess: Undvik Webhallen om du ska köpa något mer avancerat eller dyrt än en legolåda! -
skrev om Webhallen Sverige AB
SJUKT OSERIÖST FÖRETAG!!!
Sonen köpte en 3d-skrivare för sparade pengar, använde den varsamt några veckor sedan gick fläkten sönder, fick skicka in den för reparation och den var borta flera månader. När den kom tillbaka var den inte reparerad utan en extra fläkt var bara medskickad som skulle lödas fast. Han använde den någon vecka sen gick nästa grej sönder. Efter 4 inskickningar, många månader på er verkstad och efter varje verkstadsbesök så har den blivit rejält begagnad med repor osv. har precis hämtat ut den IGEN och den är fortfarande inte reparerad!!!!!!! Totalt användande bara några få veckor och webhallen tycker vi ska fortsätta skicka in den för reparation - SKANDAL!!! -
skrev om Webhallen Sverige AB
Fick ett väl paketerat paket som jag hämtade ut hos ombudet. Det kändes lite lätt, men det var bara solglasögon jag beställt så tänkte inte mycket mer på det. Väl hemma i soffan sitter jag med sambon och öppnar och märker att paketet är TOMT med bara packmatrial inuti.
Paketet var väl förslutet med deras egen tejp och helt obrutet. Enligt dem har de film på övervakningsvideo när de packar glasögonen i paketet och att posten måste ha öppnat det.
Nu efter flera veckor och åtskilliga samta till deml får jag som svar av webhallen att posten nekat reklamation och att de inte kan göra mera.
Jag ska alltså betala 1990kr för något jag inte fått(!!!)
Vikten på paketet var 203 gram tomt! Ändå säger dom att varan är skickad i paketet. Isf borde det väga minst 100-200gram mer. Alltså 300-400 gram med varan inuti.
Bedrövlig kundservice när de lovar att höra av sig dagen efter men man hör inget på flera dagar och tillochmed veckor.
Skarp varning för detta företag! -
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte en fyndvara som tyvärr inte levde upp till förväntningarna. Så följde de steg som webhallen skrivit på sin hemsida vid retur. Den togs emot av dem 28/1 och jag har inte hört ett pip ifrån dem. De har heller inte svarat på mailen, förutom autoreply att de kommer höra av sig inom 24h (48h vid högt tryck). Vilket definitivt inte stämmer. Detta inger inte förtroende för ett företag som annars legat i topp. Jag skulle vara försiktig och köpa från webhallen, om du skulle ha oturen och behöva kontakta dem/returnera en vara.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Aldrig varit med om otrevligare och mer inkompetenta människor, Leveranser håller inte tiderna. Kan bara fortsätta..
Tyvärr händer detta hela tiden om och om igen, synd då webhaleln varit så bra. Dem bryr sig helt enkelt inte om sina kunder längre. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Absolut värdelösa, och detta säger jag med ett tungt hjärta då jag har älskat webhallen. T.om. när dom började blir dyrare än alla andra så var jag lojal och köpte hos dom ändå men nu är det slut. Den senaste tiden så har dom varit allt annat än bra, kundservicen verkligen värdelösa, dom lyssnar inte ens, det är som att dom endast läser från ett script och när man säger emot dom så stänger dom bara av chatten.
Beställde en dator, första gången så skickade dom fel och den så tog den slut så den fick bli skickad från en annan ort till en annan butik (Internt mellan butiker), detta skulle ta "1-2 dagar". Efter en vecka så började jag undra och fråga men då fick jag inget svar utan endast "1-2 dagar" och det fortsatte så tills det nu har gått 14 dagar, nu säger dom att den är "saknad och har inget datum att ge".
När jag frågade dom om detta och säger att det inte är ok så stänger dom bara av chatten. Var tvungen att hoppa in i chatten och stå i Kö flera gånger för att kunna avbeställa och få en återbetalning.
Kommer inte köpa hos Webhallen igen, jag rekommenderar inte heller att någon annan gör det. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte en produkt, fick hem en helt annan.
Mailade support, dom var inte alls tillmötesgående men tyckte jag kunde betala frakten tillbaka för varan jag inte ens beställde eller ville ha.
Överlag är webhallen inte särskilt bra på produktbeskrivningar och slarvar ofta.
Supporten är verkligen inte hjälpsam.
Jag hade rekommenderat inet eller egentligen vilken annan affär som helst. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Man märker tydligt att webhallen slagits hårt av corona.
Deras lagerstatusar och leveranstider har blivit allt mer opålitliga. Vilket är tråkigt.
Jag har varit kund länge även i "the dark ages" när webhallen var nytt och skakis.
Men webhallen hämtade sig och blev ett av Sveriges mest trygga e-handel enligt mig. Tills corona slog till då det verkar ha tagit tillbaka dem till the dark age.
Webhallen har verkligen imponerat med en snabb leverans. Bara 1-2 dagar efter beställning så kan man hämta det i butik om det inte var i lager i din närmara butik. Även om de reserverade sig med 3-5 dagar var det nästan ett undantag att det skulle ta så lång tid.
En support som hade tydliga svar och information om var ens försenade paket befanns sig.
Detta har tagit en U-sväng efter corona.
Leveranstider över en månad på saker som finns i lager.
Prylar för många tusenlappar som supporten inte har en aning om var de befinner sig.
En support som allt mer slingrar sig. Jag har hellre gått till butik för svar det sista än att kontakta supporten.
Om nu webhallen varit så bra som jag utger för att den varit. Och corona gjort att webhallen hamnat i en dålig period. Varför får webhallen så lågt betyg?
...
Det har gått över ett år.
Lager statusar fungerar inte.
Man kan få vänta månader på att få något levererat mellan affärerna. Om de inte tappar bort det.. eller glömmer att skicka det..
Supporten slingrar sig eller lyssnar dåligt.
Senast beställde jag fyndvaror som inte sök upp efter två+ veckor. Även varor som det varit 1-2 kvar i lagret som aldrig dyker upp.
Det har gått över ett år och det verkar fortfarande inte finnas hopp om det på webhallens sida.
Har fått avbeställa många saker och beställa dem från mer prisvärda konkurrenter.
Hej Amazon.se.... -
skrev om Webhallen Sverige AB
Rekommenderar er starkt att inte handla här! Köpte en tv som fungerade riktigt dåligt och i telefon fick jag höra av kundservice att tvn måste återlämnas till butik när jag väl var i butiken fick jag sedan höra att jag inte fick återlämna den utan den måste repareras. De hade sedan min tv i ungefär en månad och otroligt svårt att få veta vad som hände med den. Fick ringa kundservice flera gånger för att få veta vad som hände med den och varje gång sa dem att någon skulle ringa upp mig men det hände aldrig. Extremt krångliga att ha och göra med! Ena gången säger de en sak och nästa gång något annat!
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Borde vara olagligt att göra som Webhallen gör. De kräver att du ska spara orginal förpackningen för att kunna göra en reklamation av en tv på 75" som inte fungerar som tänkt.
Var ska denna lådan förvaras under hela garantitiden tänker de sig? -
skrev om Webhallen Sverige AB
VARNING FÖR WEBHALLEN! Allt är frid och fröjd tills man får problem med sin produkt (i detta fall en sprillans ny iPhone), då kan man vara säker på att det här företaget kommer att göra sitt allra yttersta för att inte hjälpa till. De misstror bevisning av felet och tar inte experthjälp från tillverkaren av produkten (Apple). I dialog med Konsumentverket uttrycks förvåning över Webhallens agerande. Aldrig mer Webhallen.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte en vara online som kom öppnad och det saknades produkter .
Betalde fullt pris för varan och det var en Pre-order.
De hävdar att det är så de paketerar deras produkter och att huvudleverantören inte skickar med de produkter som jag påpekade som saknade .
Trotts ett mail från deras huvudleverantör så var de nonchalanta och efter att jag sagt att jag skulle ta ärendet vidare mot konsumentverket och hallå konsument så upphörde kontakten från deras sida.
Krävdes flertal nya mail innan de svarade igen och deras lösning .. pengarna tillbaka mot att de får varan tillbaka . .
Ett ärende som tagit snart 2 månader att lösa .
Hade man kunnat ge mindre betyg så hade jag gjort det . Riktigt uselt .. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Katastrofalt kundtjänstbemötande. Köpte ett par AirPods som inte fungerade från dag 1. Gick dit med dem och begärde ett par nya. De skickade då in dem till en verkstad, fick vänta en månad och när de kom tillbaka sa de "vi kunde inte hitta något fel på dem" och tvingade mig att betala 500 spänn för "sevicen"!!! Gick hem, lurarna var fortfarande trasiga (sprakar, kopplar hela tiden ifrån) så jag lämnade in dem igen och SAMMA procedur upprepar sig, dvs att de skickar in dem till verkstad, väntar en månad, får tillbaka dem med meddelandet "det är inget fel på dem" och får betala 400 spänn!!! Helt sinnessjukt. Nu har jag alltså betalat 900 kr extra och har fortfarande ett par trasiga hörlurar?! Enligt dem är jag själv ansvarig för att bevisa att det är fel på lurarna. Men hur ska jag rimligtvis kunna göra det? Idioter. Har handlat mycket hos Webhallen förut – aldrig igen!
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Aktiv kund under 16 år. Webbhallen nu är katastrof i jämförelse med var det var innan. Kundtjänsten är nästintill värdelösa samt snackar i nattmössan. Ordrar som skall kunna skickas samma dag tar flera dagar (även med deras "förmåner" som "Speedpacking"). Dubbelkollar med support om en vara som inte finns på lager men finns i flera butiker, om den kommer skickas från butik till lager och sen till mig, om jag lägger en order. De bekräftar det. Lägger order. 6 Dagar senare har de fortfarande inte lyckats få varan från en av butikerna till lagret. ?????
Ne ska mycket till för att beställa något från dem i framtiden, tyvärr. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Hämta i butik och kolla varan innan du lämnar butiken om du måste handla av dem. Öppna och kolla att allt som ska ingå är med, de har ingen koll alls.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Bra affär snabb leverans. Kommer att handla igen
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Se upp med Webhallen! Knappt något går på öppet köp om du öppnat förpackningen till en vara. Riktigt vag information också under deras köpvillkor:
Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering:
Mobiltelefoner
Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner)
Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare)
Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar)
Byggsatser & spel/samlarkort (ex. LEGO, Magic-kort)
Presentkort & tillgodokvitton
Mjukvara, TV- & datorspel, vouchers/produktkoder
Köpte en robotdammsugare Xiami S5 tidigare från som vi var toknöjda med. Gav bort den och köpte efterföljaren S6 istället från Webhallen. Den funkade inte alls lika bra, funkar inte på mattor och har dålig sugkraft jämfört med S5. Nu går den inte att lämna tillbaka.
Vänd er till andra återförsäljare som bryr sig om kunden istället. Annars är risken stor att ditt drömköp blir ett mardrömköp istället och du sitter med en vara som du inte är nöjd med. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Riktigt uselt.
Hävdar att en obruten förpackning är öppnad, öppnar förpackningen, hanterar hörlurarna utan handskar för att sedan hänvisa till att förpackningen är bruten och att det är fingeravtryck på produkten. Touche Webhallen,
då är ju det rätt kört med att lämna tillbaka en hygien produkt eller hur? Med facit i hand borde man väl hindrat deras "personal" från det men men. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Solklart 0 stjärnor om det varit möjligt.
Köper en laptop (MSI) som vid 3e användningen inte fixade att ladda en uppdatering trådlöst. Vid streamande av film, samma sak.
Allt annat trådlöst i lägenheten fungerade dock, TV, PS4, mobiler, paddor. Allt.
Uppenbart fel på nätverkskort eller annan komponent i dator som stödjer det trådlösa.
Märk till min förvåning att efter 9 dagar kommer jag in till webhallen i Sickla och möts av en kassör bakom disken. Han rabblar allt han är tränad till, men säger i princip ingenting av nytta för mig som kund. Någon chans till reklamation finns inte innan den skickas till en 3e part i den här affären, servicen.
Ville prata med en kunnig person som kunde göra mig som kund trygg i hela processen, men han har fortfarande inte hört av sig trots att jag varit personligen i butiken och ringt deras kundtjänst för kontakt (ca 3 v sedan).
Fick då ändå be dom skicka datorn för service och hoppas att reklamationsansvarig orkade ringa under tiden datorn är borta. Det hände inte såklart.
Idag hämtade jag ut datorn, inget fel kunde hittas trots att den har uppenbara fel, är helt ny. Till råga på det fick jag inte hämta ut min dator innan jag betalade en serviceavgift som visst hade glömts att berätta för mig. Mer än 10% av produktens värde för att få tillgång till min egen dator, det tycker webhallen är en värdefullt samarbete med servicen och den 3e parten i affären.
Kan tyckas att webhallen som säljer mig en defekt produkt inte borde agera mellanhand till ytterligare en part. Den enda parten i detta som är chanslös är konsumenten, ingen annan.
Att det finns öppetköp, garantier och annat på webhallen, gå inte på det för de begreppen betyder ingenting alls. Och ansvar och kundservice betyder inget alls.
Summan är att jag nu har en dator bredvid mig som jag inte ens kan skriva det här omdömet på eftersom den hoppar in och ut ur nätet. Jag sitter med total otrygghet med vad som jag ens kan göra nu. Webhallen i Sickla bryr sig inte, ingen ansvarig ringer upp. MSI är nöjda med mediokra produkter.
Jag köpte en gamingdator som om jag har tur kommer vara en okej dator att surfa på på facebook.
INGEN bör köpa något på webhallen för tryggheten är = 0. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Väldigt nöjd med Webhallen Stockholm. Mkt trevlig och hjälpsam personal.
/ Alve Norgren -
skrev om Webhallen Sverige AB
Vid reklamation får man stå för returfrakten själv. Inte okej!
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Vilken FRUKTANSVÄRT dålig upplevelse jag har av Webhallen. Deras priser motiverar INTE att behöva ha med dem att göra. Beställde och betalade på nätet för uthämtning i butik. Väl i butiken får jag inte hämta ut då jag saknar id-handling (stulet körkort). INGENSTANS i bekräftelsemailet för beställningen står det att jag bestämt måste ha med id-handling. Jag visar flertal kort (betalkort, kreditkort, medlemskort etc.) för att styrka min identitet men icke. Noll pragmatik hos personalen. Stackars dem som fick ta emot en ny nivå av frustration hos mig. Alla förlorar. Tack för slösad tid. Rekommenderar INTE webhallen.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Grymt grymt Grymt grymt Grymt grymt
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Är du också mån om bra service och professionellt bemötande? Köp inte av webhallen! Första sista och värsta upplevelsen
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte en Nokia 8 Dual SIM och upptäckte när jag kom hem att jag hade fått en Nokia 8 med plats för bara ett SIM kort. Eftersom jag bor i Spanien så tycker Webhallen att jag måste stå för alla omkostnader för att returnera telefonen själv + att de inte ens tänker ersätta mig för skärmskyddet jag satt på telefonen och måste köpa nytt när jag får den rätta telefonen. Detta trots att det är deras misstag och felet är 100% på deras sida. De tar obefintligt ansvar för fel de själva begått och eftersom Webhallen sällan är billigast är det svårt att se varför man ska handla något hos dem i fortsättningen...
UPPDATERING:
Efter inlägget här så blev jag kontaktad av en kille på Webhallens kundservice och fick då hjälp med att få både få skicka tillbaka telefonen och få frakten betald + skärmskyddet ersatt. Så ett plus att jag ändå fick hjälp till slut så klart.
Dock är det väldigt tråkigt att båda tjejerna jag var i kontakt på kundservice först var totalt ovilliga att hjälpa till trots att felet uppenbarligen var Webhallens (eller någon underleverantör, kvittar för min del som konsument dock), och enda sättet att faktiskt får hjälp var att skriva ett uselt betyg... -
skrev om Webhallen Sverige AB
Suck vilken ytterst dålig service.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
snabba leveranser och bra priser men sjukt dålig återkoppling och service vid reklamation.
En veckas svarstid på varje mail och kompensation som inte är värt namnet.
Beställde ett sällskapsspel som gåva till en vän och fick ett trasigt spel, det tog över en vecka innan jag fick svar över huvudtaget och då vill de ha bilder, jag skickar bilder direkt och dte tar ytterligare flera dagar innan återkoppling.
Jag föreslår rimlig kompensation som att jag kan köpa ytterligare ett spel till halva priset så slipper de få tillbaka ett spel i trasig kartong och betala returfrakt osv.
Efter en månad har jag nu fått jag ett erbjudande om att få 75 kr i rabatt på ett spel som kostar 249:- och då bjuder de inte ens på frakten.
Kommer inte att använda mig av deras tjänster fler gånger. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Otroligt nöjd med Webhallen. Kommer alltid att handla här.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Lämnade in min Webhallen Config Laptop till er sen 29 maj i år då det var fel på nätaggregat och datorn blev extremt varm. Blev då lovad att reparationen skulle ta 2-3 veckor. Efter 3 veckor så är datorn fortfarande inte klar och jag efter att ja fått reda på att serviceverkstaden var tvungna att beställa delar så bad jag er att sätta in en större SSD i datorn (vilket i min värld tar max 10 min att göra).
3 veckor senare har datorn fortfarande inte kommit och jag hör då av mig till er igen utan att få något svar. Jag mailar andra på er kundtjänst och får svar efter ett par dagar att min dator kommer komma veckan därpå. Vilket den såklart inte gör. Utan datorn kom i måndags den här veckan. Nästan 9 veckor efter det att jag lämnade in den.
Jag har under denna period haft mailkontakt med er och uttryckt mitt missnöje och krävt kompensation då jag har behövt min dator väldigt länge.
Kompensationen ni var beredda att erbjuda var (utöver att jag ska betala hela beloppet på den nya SSD) 250 kronor på mitt medlemskonto.
Jag märkte även direkt när jag fick datorn åter att det saknades en gummiplopp som sitter på undersidan för att plasten ej ska ligga dikt an mot underlaget
Och till råga på allt så får jag tillbaka datorn med samma Windows-licens som jag hade innan vilken är blockerad (då den är kopplad till originalhårdvaran, om man byter SSD så funkar det ej) så jag måste skaffa en ny licens, vilket jag har krävt er på. Och den gamla SDD disken är helt tom så till den måste jag OCKSÅ skaffa en ny licens till.
Så det ärendet är nu under handläggning och jag har inte hört av från er på två dagar nu.
Jag tycker att detta är helt undermåligt och absurt att ni levererar sådan "service" till era kunder och att ni sen inte är beredda att ge någon form av vettig kompensation. Mitt ärendenummer är R56307. Jag kommer att överklaga kompensationen då jag åtminstone vill ha ordentlig rabatt på den nya SSDn samt nya Windows-licenser till mina diskar. Ni är välkomna att kontakta mig om ni har något vettigt att erbjuda. Ni har mitt nummer. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Det funkar jättebra att handla hos Webbhallen. Men blir det problem så kan ni inte räkna med hjälp.
Min läsplatta var trasig när jag fick den. Detta kunde konstateras direkt av personalen i butiken eftersom den inte var fullt installerad då felet var att den inte kopplade upp mot nätverk.
När man köpt en vara som är trasig direkt när den packas upp så förväntar man sig förstås någon form av service och vilja att rätta till felet.
Jag fick ett riktigt otrevligt bemötande i butiken och besked om en orimlig tid för undersökning av varan.
Mitt råd om man ska handla elektronik är att göra det på nätet. Då kan man undersöka varan ordentligt och se att den fungerar. Gör den inte det så går det bra att skicka tillbaka den inom 14 dagar och häva köpet enligt distansavtalslagen.
Köper du något i en butik och upptäcker att varan är trasig så får du vänta 4 veckor på att Webbhallen skickar varan till tyskland för diagnos. I värsta fall säger dom att det är du som orsakat felet och då får du en räkning. Såhär skriver Webbhhallen på sin sida:
"Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätt alternativt om produkten är felfri debiteras kunden från 300 kr för Webhallens testarbete (avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma)."
Som konsument är du alltså ganska utelämnad till vad företaget påstår har hänt med din produkt. Särskilt på ett ställe som Webbhallen där det inte tycks finnas någon vilja att hjälpa till eller lösa ett problem. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Jag är nöjd, fick mina varor inom 48 timmar efter det att jag lagt en beställning.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Jag har fått det sämsta tänkbara bemötande av Webhallens kundtjänst (Rickard L). Jag ringer för att fråga hur jag ska göra när min diskmaskin jag beställt från dem ska levereras hem till mig på pall, och får dryga svar, han har ingen kunskap alls inom området och har ingen aning om vad är en EUR-pall är för något, han vill inte hjälpa mig, han säger att han och Webhallen avsätter sig ALLT ansvar, jag får helt enkelt ingen hjälp.
Jag säger att jag har mailat Webhallen två gånger ett dygn tidigare, utan att få svar. Rickard L påstår att mina mail inte kommit fram.
Idag, 4 dygn senare, får jag svar från Webhallen. Då har de svarat på mina mail, trots att Rickard L påstått att dessa mail inte kommit fram. Alltså en nödlögn.
Servicen (eller vad man ska kalla det) jag fick från Webhallens Kundstjänst är bortom all kritik. Att man kan ignorera viktiga mail, för att sedan vara fruktansvärt otrevlig i telefon, är inte OKEJ när man jobbar med kundkontakt. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Perfekt system att man kan reservera varor och bara komma och hämta dom. Oftast bra priser också.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
helt ok, håller på att bli dyra
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Bra, snabba, ok priser, Skickar fort grejer även fast man inte bor i stockholm, toppklass!
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte en laptop i november som var trasig i plasten uppe i vänster hörn vid skärmen. Reklamerade den och fick en ny, som visade sig ha samma fel. Mailar kundservice om detta utan att få svar. Dessutom upptäcker jag att datorn är begagnad, för det saknas skruvar till släden där man monterar hårddisken. Kontaktar HP som bekräftar att så är fallet eftersom garantin på maskinen började gälla redan i april. Går till Webhallens butik i Göteborg, och de ber så hemskt mycket om ursäkt och säger att det kan skett ett misstag, att det kan varit en fyndvara som sålts till fullt pris. Han säger att han kan beställa hem en ny dator, men jag svarar att jag vill känna på den först så att den inte har samma fel som de två tidigare. "Absolut" svarar han. Jag kan till och med få starta den och se att jag är nöjd med den innan jag väljer om jag vill byta eller ej. Jag ber honom beställa den till Webhallens butik på Sveavägen i Stockholm, eftersom det blir lättare för mig. Några dagar senare går jag till Webhallen på Sveavägen och där får jag ett sjukt dåligt bemötande. Datorn finns där men jag får inte titta på den. Först vill de titta på min dator och se om de bedömer att det är ett reklamationsärende. Jag svarar att datorn är kvar hemma, att jag bara tänkte känna på denna först och se om det ens är värt att byta, så som jag blivit lovad i deras butik i Göteborg, och om jag vill byta så kommer jag tillbaka dagen efter och byter. Men hon kontrar med att de måste avgöra om det är ett reklamationsärende först. "Klart det är ett reklamationsärende" svarar jag. "Den har ju samma fel som den förra, och den reklamerade ni ju". "Och inte nog med det, ni har ju för fan sålt mig en begagnad dator och tagit fullpris för den". "Mmm" svarar hon. Riktigt dåligt att ena butiken säger en sak och andra butiken sätter sig på tvären. Hur många andra stackare har dom krängt begagnade varor till utan att sänka priset?
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Sjukt trevlig personal och väldigt tillmötesgående vid returer. Väldigt snabbt och smidigt, speciellt om man beställer på hemsidan innan
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Efter att jag misslyckats fatalt med att köpa på webben(kolla min reco på webhallen.com) så sprang jag till butiken på Sveavägen. Galen kö som gick relativt fort. Trevlig personal.
Dock minus för att de inte hjälper med att stoppa in minnet som jag köpte till min laptop. Känns som det borde vara en självklarhet. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Ringde kundtjänst, väntade i 23 minuter inte ett svar. Öppnar klockan elva men verkar som att deras kille inte vaknat då.
Verkar riktigt kasst på den fronten -
skrev om Webhallen Sverige AB
Jag tycker att Webhallen är en väldigt bra kedja och uppskattar de events de har. En färgklick i vardagen.
Varför jag inte ger full pott till företaget är för att det oftast luktar apa inne i butikerna. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Jag kom dit och bad om att få köpa den senaste x-box 360 konsolen. När jag kom hem fick jag reda på av en vän att det inte var den senaste x-box 360 konsolen. Så jag gick dit och frågade varför jag fått den äldre versionen när jag klart och tydligt bad om den senaste och bästa.
Dom svarade att det var jag som gjort fel genom att vara "otyldig" och att den inte gick att lämna tillbaka för att kartongen var i "dåligt skick". Det enda jag gjort med kartongen var att ta bort tejpen och då hade lite "färg" från kartongen försvunnit. Resten var i gott, oanvänt skick. (Sen så tror jag att dom säkert har lite x-box kartonger över när dom lägger upp flera stycken i butiken för att prova...)
Jag har handlat tidigare på webhallen, flera gånger. Och Enligt min användare på deras hemsida för över 10 000 kronor. Men att bli behandlad så dåligt och få en så otrevlig service fick mig att aldrig mer vilja gå tillbaka dit.
Det spelar ingen roll att de är lite billigare än andra affärer, den här händelsen fick mig att aldrig mer vilja gå dit eller köpa något från dem. Fy fan för webhallen.. -
skrev om Webhallen Sverige AB
Grymt företag med både bra service och riktigt bra priser. Alltid snabbt och smidigt. Rekommenderas.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Köpte ett kombi frys/kylskåp som jag återlämnade efter knappt en timme. Färgen var inte den jag trodde och jag hade då bara brutit halva yttre skyddsplasten. Frigoliten, inre plastskydden plus tejpen runt kylskåpet var orörda. Försäljaren undersökte varan och hittade inga repor. Trots att varan returnerades orörd ville webhallen ta 25% av priset. Ett skämt med andra ord. Ett tips köp aldrig varor för mer än 250 från webhallen. Servicen är obefintlig.
-
skrev om Webhallen Sverige AB
En massa snorungar som står i kassorna,det är väl för dyrt att rekrytera vuxna människor,
Dessa har ingen servicenivå whatso fking ever.. I synnerhet inte i Fruängen,
Jag säger som i gamla hederliga Unreal tournament " USELES" jag köper faktiskt Elektronik prylar för 50000:-+ / år eftersom jag har 2 företag och dessutom gillar teknik själv.
Men från och med nu går jag till någon annan, konkurrensen är stenhård och Webhallen är sällan billigast.. -
skrev om Webhallen Sverige AB
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Perfekt i tid och bra service. TACK
-
skrev om Webhallen Sverige AB
Har handlat här ett par gånger, dvs via webben och uthämtning i affären på Sveavägen och då har det gått snabbt och enkelt. Lite längre längre väntetid har det varit när jag gått dit och handlat direkt över disk. Kanske är det så är det så att jag i de senare fallen kommit i rusningstid men de har olika kösystem vilket jag tycker är bra.
Det som ger extra bra betyg är deras behandling av folk som inte är så "insatta". Har haft två äldre vänner som är vad man kan kan kalla "datorovana" som handlat där och de har alltid fått den bästa hjälp. I bland har personalen haft lite problem men alltid hittat utvägar. En person skulle ha en extern hårddisk som inte var inne men eftersom hon ännu inte skaffat sig e-post(jo, sådan finns år 2011) blev det problem att fylla i vart aviseringen skulle gå. Den unga expediten såg lite undrande när han vill ha bekräftelse på att han inte hade hört fel, du har ingen mail? Efter att ha tänkt efter frågade han mycket försynt "Har du telefon?". Vän av ordning kanske undrar varför jag inte beställer åt dem istället men det får jag inte. De gillar att gå dit och säger att de lär sig något nytt varje gång och att "pojkarna" är så trevliga.