Beställde en TV till dottern från detta oseriösa företag. TV:n packades upp och hängdes på vägg av två vuxna personer. Tyvärr fungerade den inte och jag kontaktade Webhallen som ville att jag själv skulle kontakta verkstaden, då detta skulle vara det snabbaste sättet att få den lagad. Vad Webhallen inte informerade om var att jag nu själv fick sköta all kontakt med verkstaden eftersom jag vänt mig direkt dit (på Webhallens inrådan). Verkstaden hävdade yttre påverkan, dock syns inget på TV:n, och Webhallen vägrar att ersätta...

Webhallen Sverige AB
Om företaget
Webhallen är ett av svenskt e-handelsföretag som säljer spel, film, mjukvara, hårdvara, hemelektronik och hushållsprodukter både över internet och i butik. Välkommen till butiken på Sveavägen 39 i Stockholm!
102 omdömen om Webhallen Sverige AB
Beställde TV 75". Fick hem den, ingen bild alls bara lite smått blått i bakgrunden. Returnerade till deras verkstad som menade att det inte var garantifel. Trots bifogade bilder. Har fått ny faktura från Klarna där man dragit av returkostnad. Vill alltså ha betalt 13523 kr för en TV jag inte har, som inte fungerade vid leverans. Helt sjukt. Anmält till ARN, ej fått beslut än. Handla ej där!!! När hade du din upplevelse?: 30 juni 2023
Jag har alltid varit nöjd med kompetensen på personalen i Webhallens butiker. Jag uppskattar också garantierna på deras produkter, till dess att man försöker använda dessa tjänster. Jag har lämnat in två produkter, och trots att det var gratis så ångrar jag mig båda gångerna. 1. jag lämnade in en fungerande dator med trasig fläkt. Utan att fråga blåser dom datorn. 2. jag lämnar in en trasig hårddisk som fått läshuvud-fel och förklarar att jag vet att det blir dyrt men jag önskar rädda filerna från disken. Dom startar upp...
Mycket bra service.inget att klaga på. Alltså , klockrent.
Ett tips, AKTA ER för detta företaget. Detta företaget är bedragare! Köper du en felaktig produkt kommer du få svar att du kommer få behöva vänta 2-4 veckor på reparation ÄVEN om produkten köptes för 1 dag sedan. Skamligt! ALDRIG mer webhallen. Sprid detta vidare så folk slipper bli lurade av detta företag.
Detta gäller telefonsupporten. Den är helt absurt dålig fick vänta i fyra timmar och var fortfarande på plats 2. Verkligen under all kritik.
Sämsta företaget! Mycket oseriösa! Följer inte konsumentköplagen och håller inte vad de lovar. UNDVIK!!!
helst hade jag velat skriva MINUS 5 beställer Harry Potter varor som finns i lager. betalar med swish för få varorna snabbt , efter att väntat en vecka på att de ska sända ut ny bekräftelse på att de skickat varorna , undrar vad de pysslar med . makuleras order o nu ska jag vänta upp till 14 dagar innan de återbetalar för de har mycket att göra . sky detta företag som pesten är mitt råd
Varning! Webbhallen använder lockpriser och ändrar priset på produkten under tiden som den ligger i varukorgen. Jag skulle köpa en laptop under deras Januarikampanj där dom utlovade 9000 kr i rabatt. Jag la produkten i varukorgen till det rabbatterade priset och kikade sen kort vidare på om jag skulle lägga till fler varor till min beställning, 2 min senare när jag var redo att klicka på bekräfta ordern hade priset på datorn ändrats utan någon som helst varning. Klockan var kring 9 på morgonen, 16 januari och lagersaldot...
Garantiärenden fungerar sjukt dåligt. köp inget dyrt, blir bökigt om produkten går sönder. Dom svarar inte på mail eller deras kontaktformulär. Står utan tv efter 6v, vill bara få tillbaka min tv
Köpte en TV som gick sönder för andra gången. Lämnade in den i en butik för reparation, 3 veckor senare hade jag inte hört ett ord om den. Mailade och fick inget svar. Ytterligare en vecka senare så ringer jag och ber om att häva köpet eftersom jag vart utan tv I en månad, de nekar hävandet av köpet och säger att tvn ska vara klar i slutet av veckan. Denna vecka har nu gått och fortfarande inget ord om när tvn ska vara klar. De vägrade häva köpet så har nu anmält ärendet till ARN för att kunna få mina pengar tillbaka. Otroligt dålig service och kundbemötande.
Undvik Webhallen - de skiter i att hjälpa dig om en produkt går sönder eller är felaktig! Jag har länge varit trogen kund på Webhallen men aldrig behövt reklamera en vara tills nu. Nu fick jag se en annan mycket tråkig sida av Webhallen. De gör allt för att inte ta ansvar för den produkt de sålt och lämnar mig som konsument med en massa problem. Dessutom är de riktigt dryga i support och butik när jag vill få en reklamation. Grundinställningen från Webhallen är att allt är mitt fel och att jag får skylla mig själv för...
SJUKT OSERIÖST FÖRETAG!!! Sonen köpte en 3d-skrivare för sparade pengar, använde den varsamt några veckor sedan gick fläkten sönder, fick skicka in den för reparation och den var borta flera månader. När den kom tillbaka var den inte reparerad utan en extra fläkt var bara medskickad som skulle lödas fast. Han använde den någon vecka sen gick nästa grej sönder. Efter 4 inskickningar, många månader på er verkstad och efter varje verkstadsbesök så har den blivit rejält begagnad med repor osv. har precis hämtat ut den IGEN...
Fick ett väl paketerat paket som jag hämtade ut hos ombudet. Det kändes lite lätt, men det var bara solglasögon jag beställt så tänkte inte mycket mer på det. Väl hemma i soffan sitter jag med sambon och öppnar och märker att paketet är TOMT med bara packmatrial inuti. Paketet var väl förslutet med deras egen tejp och helt obrutet. Enligt dem har de film på övervakningsvideo när de packar glasögonen i paketet och att posten måste ha öppnat det. Nu efter flera veckor och åtskilliga samta till deml får jag som svar av...
Köpte en fyndvara som tyvärr inte levde upp till förväntningarna. Så följde de steg som webhallen skrivit på sin hemsida vid retur. Den togs emot av dem 28/1 och jag har inte hört ett pip ifrån dem. De har heller inte svarat på mailen, förutom autoreply att de kommer höra av sig inom 24h (48h vid högt tryck). Vilket definitivt inte stämmer. Detta inger inte förtroende för ett företag som annars legat i topp. Jag skulle vara försiktig och köpa från webhallen, om du skulle ha oturen och behöva kontakta dem/returnera en vara.
Aldrig varit med om otrevligare och mer inkompetenta människor, Leveranser håller inte tiderna. Kan bara fortsätta.. Tyvärr händer detta hela tiden om och om igen, synd då webhaleln varit så bra. Dem bryr sig helt enkelt inte om sina kunder längre.
Absolut värdelösa, och detta säger jag med ett tungt hjärta då jag har älskat webhallen. T.om. när dom började blir dyrare än alla andra så var jag lojal och köpte hos dom ändå men nu är det slut. Den senaste tiden så har dom varit allt annat än bra, kundservicen verkligen värdelösa, dom lyssnar inte ens, det är som att dom endast läser från ett script och när man säger emot dom så stänger dom bara av chatten. Beställde en dator, första gången så skickade dom fel och den så tog den slut så den fick bli skickad från en...
Köpte en produkt, fick hem en helt annan. Mailade support, dom var inte alls tillmötesgående men tyckte jag kunde betala frakten tillbaka för varan jag inte ens beställde eller ville ha. Överlag är webhallen inte särskilt bra på produktbeskrivningar och slarvar ofta. Supporten är verkligen inte hjälpsam. Jag hade rekommenderat inet eller egentligen vilken annan affär som helst.
Man märker tydligt att webhallen slagits hårt av corona. Deras lagerstatusar och leveranstider har blivit allt mer opålitliga. Vilket är tråkigt. Jag har varit kund länge även i "the dark ages" när webhallen var nytt och skakis. Men webhallen hämtade sig och blev ett av Sveriges mest trygga e-handel enligt mig. Tills corona slog till då det verkar ha tagit tillbaka dem till the dark age. Webhallen har verkligen imponerat med en snabb leverans. Bara 1-2 dagar efter beställning så kan man hämta det i butik om det...
Rekommenderar er starkt att inte handla här! Köpte en tv som fungerade riktigt dåligt och i telefon fick jag höra av kundservice att tvn måste återlämnas till butik när jag väl var i butiken fick jag sedan höra att jag inte fick återlämna den utan den måste repareras. De hade sedan min tv i ungefär en månad och otroligt svårt att få veta vad som hände med den. Fick ringa kundservice flera gånger för att få veta vad som hände med den och varje gång sa dem att någon skulle ringa upp mig men det hände aldrig. Extremt krångliga...
Borde vara olagligt att göra som Webhallen gör. De kräver att du ska spara orginal förpackningen för att kunna göra en reklamation av en tv på 75" som inte fungerar som tänkt. Var ska denna lådan förvaras under hela garantitiden tänker de sig?
VARNING FÖR WEBHALLEN! Allt är frid och fröjd tills man får problem med sin produkt (i detta fall en sprillans ny iPhone), då kan man vara säker på att det här företaget kommer att göra sitt allra yttersta för att inte hjälpa till. De misstror bevisning av felet och tar inte experthjälp från tillverkaren av produkten (Apple). I dialog med Konsumentverket uttrycks förvåning över Webhallens agerande. Aldrig mer Webhallen.
Köpte en vara online som kom öppnad och det saknades produkter . Betalde fullt pris för varan och det var en Pre-order. De hävdar att det är så de paketerar deras produkter och att huvudleverantören inte skickar med de produkter som jag påpekade som saknade . Trotts ett mail från deras huvudleverantör så var de nonchalanta och efter att jag sagt att jag skulle ta ärendet vidare mot konsumentverket och hallå konsument så upphörde kontakten från deras sida. Krävdes flertal nya mail innan de svarade igen och...
Katastrofalt kundtjänstbemötande. Köpte ett par AirPods som inte fungerade från dag 1. Gick dit med dem och begärde ett par nya. De skickade då in dem till en verkstad, fick vänta en månad och när de kom tillbaka sa de "vi kunde inte hitta något fel på dem" och tvingade mig att betala 500 spänn för "sevicen"!!! Gick hem, lurarna var fortfarande trasiga (sprakar, kopplar hela tiden ifrån) så jag lämnade in dem igen och SAMMA procedur upprepar sig, dvs att de skickar in dem till verkstad, väntar en månad, får tillbaka dem...
Aktiv kund under 16 år. Webbhallen nu är katastrof i jämförelse med var det var innan. Kundtjänsten är nästintill värdelösa samt snackar i nattmössan. Ordrar som skall kunna skickas samma dag tar flera dagar (även med deras "förmåner" som "Speedpacking"). Dubbelkollar med support om en vara som inte finns på lager men finns i flera butiker, om den kommer skickas från butik till lager och sen till mig, om jag lägger en order. De bekräftar det. Lägger order. 6 Dagar senare har de fortfarande inte lyckats få varan från en av...
Hämta i butik och kolla varan innan du lämnar butiken om du måste handla av dem. Öppna och kolla att allt som ska ingå är med, de har ingen koll alls.
Bra affär snabb leverans. Kommer att handla igen
Se upp med Webhallen! Knappt något går på öppet köp om du öppnat förpackningen till en vara. Riktigt vag information också under deras köpvillkor: Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering: Mobiltelefoner Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner) Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare) Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar) Byggsatser...
Riktigt uselt. Hävdar att en obruten förpackning är öppnad, öppnar förpackningen, hanterar hörlurarna utan handskar för att sedan hänvisa till att förpackningen är bruten och att det är fingeravtryck på produkten. Touche Webhallen, då är ju det rätt kört med att lämna tillbaka en hygien produkt eller hur? Med facit i hand borde man väl hindrat deras "personal" från det men men.
Solklart 0 stjärnor om det varit möjligt. Köper en laptop (MSI) som vid 3e användningen inte fixade att ladda en uppdatering trådlöst. Vid streamande av film, samma sak. Allt annat trådlöst i lägenheten fungerade dock, TV, PS4, mobiler, paddor. Allt. Uppenbart fel på nätverkskort eller annan komponent i dator som stödjer det trådlösa. Märk till min förvåning att efter 9 dagar kommer jag in till webhallen i Sickla och möts av en kassör bakom disken. Han rabblar allt han är tränad till, men säger i princip ingenting...
Väldigt nöjd med Webhallen Stockholm. Mkt trevlig och hjälpsam personal. / Alve Norgren
Vid reklamation får man stå för returfrakten själv. Inte okej!
Vilken FRUKTANSVÄRT dålig upplevelse jag har av Webhallen. Deras priser motiverar INTE att behöva ha med dem att göra. Beställde och betalade på nätet för uthämtning i butik. Väl i butiken får jag inte hämta ut då jag saknar id-handling (stulet körkort). INGENSTANS i bekräftelsemailet för beställningen står det att jag bestämt måste ha med id-handling. Jag visar flertal kort (betalkort, kreditkort, medlemskort etc.) för att styrka min identitet men icke. Noll pragmatik hos personalen. Stackars dem som fick ta emot en ny...
Grymt grymt Grymt grymt Grymt grymt
Är du också mån om bra service och professionellt bemötande? Köp inte av webhallen! Första sista och värsta upplevelsen
Köpte en Nokia 8 Dual SIM och upptäckte när jag kom hem att jag hade fått en Nokia 8 med plats för bara ett SIM kort. Eftersom jag bor i Spanien så tycker Webhallen att jag måste stå för alla omkostnader för att returnera telefonen själv + att de inte ens tänker ersätta mig för skärmskyddet jag satt på telefonen och måste köpa nytt när jag får den rätta telefonen. Detta trots att det är deras misstag och felet är 100% på deras sida. De tar obefintligt ansvar för fel de själva begått och eftersom Webhallen sällan är billigast...
Suck vilken ytterst dålig service.
snabba leveranser och bra priser men sjukt dålig återkoppling och service vid reklamation. En veckas svarstid på varje mail och kompensation som inte är värt namnet. Beställde ett sällskapsspel som gåva till en vän och fick ett trasigt spel, det tog över en vecka innan jag fick svar över huvudtaget och då vill de ha bilder, jag skickar bilder direkt och dte tar ytterligare flera dagar innan återkoppling. Jag föreslår rimlig kompensation som att jag kan köpa ytterligare ett spel till halva priset så slipper de få tillbaka...
Otroligt nöjd med Webhallen. Kommer alltid att handla här.
Lämnade in min Webhallen Config Laptop till er sen 29 maj i år då det var fel på nätaggregat och datorn blev extremt varm. Blev då lovad att reparationen skulle ta 2-3 veckor. Efter 3 veckor så är datorn fortfarande inte klar och jag efter att ja fått reda på att serviceverkstaden var tvungna att beställa delar så bad jag er att sätta in en större SSD i datorn (vilket i min värld tar max 10 min att göra). 3 veckor senare har datorn fortfarande inte kommit och jag hör då av mig till er igen utan att få något svar. Jag...
Det funkar jättebra att handla hos Webbhallen. Men blir det problem så kan ni inte räkna med hjälp. Min läsplatta var trasig när jag fick den. Detta kunde konstateras direkt av personalen i butiken eftersom den inte var fullt installerad då felet var att den inte kopplade upp mot nätverk. När man köpt en vara som är trasig direkt när den packas upp så förväntar man sig förstås någon form av service och vilja att rätta till felet. Jag fick ett riktigt otrevligt bemötande i butiken och besked om en orimlig tid för...
Jag är nöjd, fick mina varor inom 48 timmar efter det att jag lagt en beställning.
Jag har fått det sämsta tänkbara bemötande av Webhallens kundtjänst (Rickard L). Jag ringer för att fråga hur jag ska göra när min diskmaskin jag beställt från dem ska levereras hem till mig på pall, och får dryga svar, han har ingen kunskap alls inom området och har ingen aning om vad är en EUR-pall är för något, han vill inte hjälpa mig, han säger att han och Webhallen avsätter sig ALLT ansvar, jag får helt enkelt ingen hjälp. Jag säger att jag har mailat Webhallen två gånger ett dygn tidigare, utan att få svar. Rickard...
Perfekt system att man kan reservera varor och bara komma och hämta dom. Oftast bra priser också.
helt ok, håller på att bli dyra
Bra, snabba, ok priser, Skickar fort grejer även fast man inte bor i stockholm, toppklass!
Köpte en laptop i november som var trasig i plasten uppe i vänster hörn vid skärmen. Reklamerade den och fick en ny, som visade sig ha samma fel. Mailar kundservice om detta utan att få svar. Dessutom upptäcker jag att datorn är begagnad, för det saknas skruvar till släden där man monterar hårddisken. Kontaktar HP som bekräftar att så är fallet eftersom garantin på maskinen började gälla redan i april. Går till Webhallens butik i Göteborg, och de ber så hemskt mycket om ursäkt och säger att det kan skett ett misstag, att...
Sjukt trevlig personal och väldigt tillmötesgående vid returer. Väldigt snabbt och smidigt, speciellt om man beställer på hemsidan innan
Efter att jag misslyckats fatalt med att köpa på webben(kolla min reco på webhallen.com) så sprang jag till butiken på Sveavägen. Galen kö som gick relativt fort. Trevlig personal. Dock minus för att de inte hjälper med att stoppa in minnet som jag köpte till min laptop. Känns som det borde vara en självklarhet.
Ringde kundtjänst, väntade i 23 minuter inte ett svar. Öppnar klockan elva men verkar som att deras kille inte vaknat då. Verkar riktigt kasst på den fronten
Jag tycker att Webhallen är en väldigt bra kedja och uppskattar de events de har. En färgklick i vardagen. Varför jag inte ger full pott till företaget är för att det oftast luktar apa inne i butikerna.