Wemind AB

1.3

14 omdömen om Wemind AB

Per L
Skrev om Wemind AB

Rabar sibori sitter på en psykisk position inom wemind där han saknar helt kunskap om diagnosen ADHD hos äldre människor Han verkar tro att diagnosen avtar med åldern.. äldre individer har hittat kluriga sätt att använda sin diagnos till sin fördel men när åren gått håller inte kroppens fysiska struktur längre för den ständigt turboladdade hjärnan alkohol är ett av sätten att självbehandla sig till tystnad och lungn i kroppen.. Men det för med sig andra oönskade åkommor men det verkar han anse är ett acceptabelt elände...

Victoriakliniken
4.4/5 i betyg av 118 omdömen 4.4 av 118 omdömen

Annika I
Skrev om Wemind AB

Fruktansvärt dåligt bemötande av WeMind i Haninge. Skrev på 1177 och hade vissa frågor och funderingar. Fick till svar: ”Ditt ärende har avslutats” Så otroligt nonchalant och respektlöst! Får en vårdgivare bemöta sina patienter på det sättet är frågan..? Skulle inte tro det. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Eva Kristina D

Vid försök till kontakt via telefon på telefontider säger en röst alltid Att de inte kan ta emot fler samtal, hänvisar till 1177. Får svar från Wemind via 1177 som hänvisar till telefon och knappval 3. Har nån gång skrivit via 1177 och påpekat detta och då blivit uppringd. Jag klarar mig men det blir svårt för djupt deprimerade patienter som ger upp och får ingen hjälp. Då skrivs det bara ut mer mediciner.

Karolina N
Skrev om Wemind AB

Fruktansvärt bemötande av alla som arbetar på Wemind i Haninge. Har inte fått någon hjälp mer än att dom orsakat mera trauma och rädsla. Jag fick diagnosen alkoholist fast jag hade PTSD och dissociation.

Delina M
Skrev om Wemind AB

Wemind i Haninge är en vinstdriven instution som inte har några som helst kunskaper än att slänga diagnoser som adhd när det i själva fallet var sköldkörteln som gav med sig av år av fel medicinering. Rekommenderar inte mottagningen till någon annan stackare.

Per Andreas O
Skrev om Wemind AB

De lyssnar inte, man får bara piller. Så blir man friskförklarad fast man dras med stora problem. Velat ha samtalskontakt med psykolog men får inget. Det är otroligt att man överlevt denna vanvård!

RONJA A
Skrev om Wemind AB

Wemind i Haninge är under all kritik. Hemsk oförstående läkare som aldrig vet vem man är när man kommer trots regelbundna besök, pressar på med mediciner som inte fungerar och resulterar i överdosering samt felmedicinering. Kastar på en diagnoser. Otrevlig sjuksköterska som tar ansvar över doseringen utav litium och höjer hela tiden trots kraftiga biverkningar, pojkvännen åkte dit och skulle hämta min medicin när jag hade dispensär, blev frågad om han skulle ha injektion eller tabletter, så opersonliga och oproffsiga, handlar bara om att få en att må mer dåligt än bli frisk

Per Andreas O gillar detta
Johan J
Skrev om Wemind AB

Vill ni må riktigt psykiskt dåligt så är en varm rekommendation Wemind i söderort, Haninge mf. Läkarebyte stup i kvarten på grund av hög personalomsättning. Psykiater blandar ihop med hypomani med glädje. Otrevligt bemötande, manliga läkare med bröst som hellre vill skriva ut hormonbehandlingar än att faktiskt skriva ut mediciner. Inspelat samtal med läkare går viral på både kommun, försäkringskassa och i konkurrerande mottagningar! Wemind känner sig hotade när man säger till på skarpen och hotar vidta åtgärder, efter...

AMIR R
Skrev om Wemind AB

Wemind borde inte få driva någon som helst verksamhet i Sverige, eller NÅGON ANNASTANS i världen. Wemind riskerar människors LIV och psykiska hälsa. De vill bara ha en hög omsättning av psykisk sjuka - (folk in, folk ut) - för att tjäna så mycket pengar som möjligt. SYND att jag inte kan de MINUS.

Alexander Mikael B

Jag blir inte förstådd och har fått en diagnos som inte stämmer. Jag har ett kundaliniuppvaknande, inte schizofreni. Jag står på tunga preparat som jag inte borde haft från början.

Katarina P
Skrev om Wemind AB

Jag har en dålig erfarenhet av Wemind, mest tack vare en självbelåten psykolog som gärna visade sin makt vilket är rent ut sagt skrämmande.

AMIR R gillar detta
H
Skrev om Wemind AB

Verksamhetens vårdinsats under all kritik - patientsäkerhet icke-existerande. Det finns bättre och tryggare alternativ! som visar på engagemang och intresse för ditt välmående. Det tragiska med WeMind är att de titulerar sig själva som en verksamhet som 'tar sig an svåra fall' och nekar gärna remiss från VC flera gånger om för att poängtera detta - med motiveringen att "pat inte tillräckligt sjuk". Ett besked som kan knäcka en person som redan mår dåligt och får se sitt fall inte tas på allvar. Har du oturen att...

Per Andreas O och 2 andra gillar detta
Anders B
Skrev om Wemind AB

Jag har gått på behandling för min depression på WeMind i 4 månader och har fått mitt gamla liv tillbaka! Jag har gått både hos en läkare och en psykolog och varit väldigt väldigt nöjd. Nu har jag redan rekommenderat den här mottagningen till två vänner som också fått väldigt bra hjälp (en med sin panikångest och en med sin depression).

Jens F
Skrev om Wemind AB

Det handlar inte om kundernas bästa utan om pengar!!! Kunden valde den dyraste variante av Sömnprogrammet pga. att hon ville vara medlem en längre tid. Det framgår inte i beskrivningarna/avtalet att behandligen är utdragen på en längre tid och om man vill ha en snabb behandling så får man ta den kortare och billigare varianten. När kunden nu inser detta och vill ha en snabbare behandling så vägrar dom att ändra abonnemanget eller att betala tillbaka pengarna!!! Kunden har bett dom ändra till den snabbare (billigare)...

Per Andreas O gillar detta