Wemind AB

Rehnsgatan 20, 113 57 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Wemind AB

• H
    H skrev om Wemind AB
    Verksamhetens vårdinsats under all kritik - patientsäkerhet icke-existerande. Det finns bättre och tryggare alternativ! som visar på engagemang och intresse för ditt välmående.

Det tragiska med WeMind är att de titulerar sig själva som en verksamhet som 'tar sig an svåra fall' och nekar gärna remiss från VC flera gånger om för att poängtera detta - med motiveringen att "pat inte tillräckligt sjuk".
    Ett besked som kan knäcka en person som redan mår dåligt och får se sitt fall inte tas på allvar.

Har du oturen att få en vårdplats på WeMind tar det inte långt tid innan bristerna och sprickorna i verksamhetens kärna blir tydliga, som sträcker sig som infekterade rötter bland läkare, medicinansvariga och psykologer som saknar kompetens för att hantera de enklaste av frågor.

Utifrån min bedömning saknar både läkare och psykolog personligt engagemang, intresse och uppföljning i patientfallen. Du ombeds fylla i en enkät som ska mäta/indikera på ditt generella mående under din behandling, men vårdpersonalen följer ej upp denna, vilket alltså bara är slöseri med din egna tid.

Personalen bryter mot sina egna regler och skriver ut medicin de inte får som skapar problem för patienten (som de öppet medger) men vidare sker inte åtgärder på temat.

Skulle medicineringen de skriver ut inte fungera för dig är sannolikheten ytterst låg att personalen engagerar sig vidare i att hitta ett lämpligt alternativ. I patientkontakten är läkare kort i tonen, visar märkbar irritation om du frågar för mycket kring din hälsa och visar svalt intresse på ditt välmående.

Jag själv valde att avsluta min behandling pga ovan nämnda brister, svaret från WeMind var "okej, hej då". Inte heller frågade dem varför eller försökte på något sätt komma med ett alternativ - vilket återigen belyser min poängt att WeMind är fullständigt ointresserade av din hälsa, din vårdplats eller ditt tillfrisknande.

Jag har varit deprimerad i många år, men ser mina chanser för att må bättre som obefintliga om jag hade varit kvar på WeMind, min hälsa blev snarare sämre under tiden där.

Lyckligtvis är WeMind inte den enda inrättningen för psykisk ohälsa - det finns andra alternativ och om du har fått en vårdplats här som du inte är nöjd med bör du omgående överväga bättre alternativ - för din egna säkerhets skull! Sätt dig själv och din hälsa i fokus - för det kommer WeMind inte göra. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Wemind AB
    Jag har gått på behandling för min depression på WeMind i 4 månader och har fått mitt gamla liv tillbaka! Jag har gått både hos en läkare och en psykolog och varit väldigt väldigt nöjd. Nu har jag redan rekommenderat den här mottagningen till två vänner som också fått väldigt bra hjälp (en med sin panikångest och en med sin depression). Läs mer
  • J. X
    J. X skrev om Wemind AB
    Det handlar inte om kundernas bästa utan om pengar!!!

Kunden valde den dyraste variante av Sömnprogrammet pga. att hon ville vara medlem en längre tid. Det framgår inte i beskrivningarna/avtalet att behandligen är utdragen på en längre tid och om man vill ha en snabb behandling så får man ta den kortare och billigare varianten.
    När kunden nu inser detta och vill ha en snabbare behandling så vägrar dom att ändra abonnemanget eller att betala tillbaka pengarna!!!
    Kunden har bett dom ändra till den snabbare (billigare) varianten utan att ge pengar tillbaka men dom vägrar. Dom bråkar med sjuka patienter som mår dåligt om lite pengar!!!

Tjänsten erbjuder vanlig info om sömnhyggigen och KBT som man kan få från andra ställen t.ex. din läkare osv. Deras sömndagbok består av några frågor om hur du har sovit. Detta kan du skriva ner själv.
    Detta kunde ha varit bra om dom inte hade behandlat sina kunder/patienter så dåligt! Läs mer

Rösundavägen 4, 13336, Saltsjöbaden Stockholm