Alla kategorier Företagsutbildning Stockholms län Stockholm Norrmalm Wenell Management AB Praktisk projektledning steg 2

Praktisk projektledning steg 2
en del av Wenell Management AB

Torsgatan 13
111 23 Stockholm — Visa karta

Läs vad 45 kunder tycker om Praktisk projektledning steg 2

• Daniel S
    Daniel S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Genomtänkt upplägg och kunnig föreläsare. Läs mer
  • Flora S
    Flora S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag har blivit välbemöt och fått mycket bra utbildning med praktiska exempel. Läs mer
  • Maia D
    Maia D skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag tycker att det var en väldigt bra kurs. Vi fick möjlighet att prata övergripande om planering, men framför allt fick vi tillfälle att reflektera över konkreta situationer. Jag är väldigt nöjd med kursledaren som jag tycker såg deltagarnas behov och mötte dem. Läs mer
  • Frida K
    Frida K skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Konkret stöd i projektledarrollen. Mycket givande kurs med hög kvalitet! Läs mer
  • Victoria P
    Victoria P skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra kurs som tryggar mycket tankar. Läs mer
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Proffsigt bemötande och roliga interaktioner mellan deltagarna, det var bra faciliterat. Saknar möjligtvis lite uppföljning efter. Men bra lokaler och mat. Läs mer
  • Islam A
    Islam A skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    En kurs där deltagere och kursledare delar med sig erfarenheter som man kommer att ha nytta av när man genomför ett projekt. :) Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Professionellt genomförande från start till mål! Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra bemötande och välstrukturerat. Stor behållning av de övriga deltagarna på kursen. Läs mer
  • Kajsa M
    Kajsa M skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag är mycket nöjd med både bemötande, upplägg och innehåll. Över mina förväntningar.
    Jag fick med mig verktyg för att hantera samverkan och handlande i grupper men även värdet av och hur man visualiserar budskap Läs mer
  • Frans S
    Frans S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Väldigt inspirerande att höra Mats med en så gedigen bakgrund inom projektledning.

Bra blandning av praktiska uppgifter blandat med teori.

Kommer starkt rekommendera detta för andra. Läs mer
  • Martin Å
    Martin Å skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra arrangerat och kunnig utbildningsledare.
    Tre givande dagar där jag lärde mig mycket både praktiskt och teoretiskt. Läs mer
  • Ulrika T
    Ulrika T skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag tyckte kursledaren var mycket professionell och uppmärksammade alla deltagare och våra respektive funderingar. Tjänsten levde väl upp till mina förväntningar. I en stressig vardag kan det sen vara svårt att ändå inkorporera det man lärt sig, men jag jobbar på det och förväntar mig att kursen ska ge en positiv effekt på mina projekt framöver. Läs mer
  • Ellinor M
    Ellinor M skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Fantastiskt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Jonna L
    Jonna L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket trevligt mottagande och bra genomförd kurs av kursledaren Therese! Gillar upplägget med en bra variation mellan diskussioner, grupparbeten och teori. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Tyckte att kursledaren var väldigt duktig och höll en hög nivå på vad som skulle förmedlas, dock kände jag inte att kursinnehållet/upplägget höll samma höga nivå och mötte inte mina förväntningar som jag hade. Rekommenderar starkt praktiskt projektledning 1, men uppföljningskursen var inte lika givande. Läs mer
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Betmötandet var rikitgt bra. Kursledaren var väldigt bra och gjorde det intressant att lyssna. Jämfört mot mina förväntningar hade jag förväntat mig att vi skulle gå lite mer djupare än vad vi gjorde. Det kände som om att det var basic för genomförande och avslut. Hade förväntat mig att gå lite mer in på projektledarskapet. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    I början på maj-2017 gick jag Wenells inledande kurs i praktisk projektledning. Min bedömning därifrån innehöll idel lovord. Steg två resulterade i liknande erfarenhet. En mycket kompetent och socialt generös kursledare gjorde inlärningen både lättsam och trevlig. Vidare upplevde jag innehållet adekvat som på överskådligt vis knöt ihop projektarbetets hela teori och praktik. Ett gott komplement till tidigare kurs. Till förfång var endast utbytet av kurslokal. Läs mer
  • Cecilia Ö
    Cecilia Ö skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kursledaren var entusiasmerande och kunde sin sak. Trots mångårig erfarenhet som projektledare tycker jag att jag fick med mig tips tillbaka till jobbet. Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Utmärkt!
    som kursdeltagare uppskattar jag den input jag fick av kursledare, material och övriga kursdeltagare.
    Jag noterar att det kan vara stor skillnad hur man arbetar med projekt mellan olika miljöer och det kan vara ett utvecklingsområde för kursen att på något sätt hantera. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Riktig bra innehåll med up-to-date exemplar, bra upplägg, bra balans mellan teoretiska och hand-on delar, kunnig och trevlig kursledare, kursmaterialet är användbar. Lokalen var lite trist och stolarna var obekväma. Läs mer
  • Ida W
    Ida W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Väldigt nöjd med kursen. Gav mig inspiration för att eventuellt ta roller som projektledare. Läs mer
  • Sandra M
    Sandra M skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag är jättenöjd med utbildningen, den levde helt upp till mina förväntningar. Bra kursledare, bra kombination mellan teori och case-uppgifter. Bra med delade erfarenheter från olika branscher. Tycker jag har fått med mig mycket till mitt fortsatta arbete som projektledare. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Det var en mycket bra och lärorik kurs. I jämförelse med Steg 1 som till stor del innefattade handfasta/konkreta punkter så handlade Steg 2 lite mer om vikten att inse värdet av hantering av relationer inom projektmiljön (både inre och yttre), det social samspelet, men även vikten av uppföljning och att få fram beslut. Läs mer
  • Maria Z
    Maria Z skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kursen svarade mycket väl upp till mina förväntningar! Väl planerat och teori varvat med praktik av en mycket erfaren kursledare. Läs mer
  • Anna-Lena W
    Anna-Lena W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket bra!
    Relevant
    Bra upplägg
    Bra fördelning av information, eget arbete, grupparbete
    Bra med genomsam mapp för material
    Kunnig ledare i ämnet
    Pedagogisk ledare Läs mer
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket bra kurs, lite luddigt i början. Men jag förstod att det var meningen och att det skulle spegla verkligheten. Mycket givande Läs mer
  • Magdalena H
    Magdalena H skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bemötandet av kursledaren var mycket bra. En kursledare som även själv är insatt och arbetar i projekt och som då har mycket erfarenhet tycker jag är bra.
    Innehållet i kursen var bra.
    Allt runtomkring så som lokal/kaffe/lunch m.m. var också bra. Läs mer
  • Mattilda J
    Mattilda J skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra att få möjlighet att reflektera över sitt eget sätt att arbeta och att tvingas omsätta det i praktiken Läs mer
  • Lennart Ö
    Lennart Ö skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Utmärkt kurs! Bra balans teori och grupparbeten. Läs mer
  • Mari R
    Mari R skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket bra bemötande och kursen upplevde mina förväntingar till stor del. Läs mer
  • Maria N
    Maria N skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Trevligt bemötande av kunnig föreläsare som uppmuntrade engagerade deltagare. Läs mer
  • Caj L
    Caj L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Allt var super välorganiserat.
    Trevlig och kompetent handledare/utbildare.
    Lokalerna var väldigt bra.
    Mat och markservice funkade utmärkt.
    Jag fick ut mer av denna kurs än jag förväntade mig. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bemötande var kanon och kursen levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Louise W
    Louise W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Alldeles utmärkt ! Kunnig och mycket trevlig kursledare.
    Fina lokaler, bra material och en 6-stjärnig lunch.
    Jag tycker det är bra med uppföljning/coachning i tre månader efter kursens slut så man håller liv i - och tränar - sina nya kunskaper.
    Högsta betyg !! Läs mer
  • Martin J
    Martin J skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bemötandet var bra, utbildarna var trevliga, kompetenta och höll i utbildningen på ett bra sätt. När det gäller innehållet så hade jag hoppats på mer bitar av själva ledarskapet i projektledning, dvs hantera svåra projektgrupper, hantering av problem med projektägare, konflikhantering i gruppen osv. För att vara projektledning steg 2 hade jag förväntat mig lite mer avancerat än standard projektgenomförande. Läs mer
  • Lillemor B
    Lillemor B skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra bemötande från första början. Man upplevde professionell personal som höll ställning kursen ut och inte tappade fokus eller nivå med tiden som man kan uppleva ibland. Det var en interaktiv kurs som höll oss aktiva och alerta. Jag upplevde att kursen verkligen levererade och den överträffade mina förväntningar. T.o.m lunchen var av toppklass, låter som en bisak men helhetsintrycket förstärktes. Läs mer
  • Lotta E
    Lotta E skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Fantastiskt trevliga och kunniga personer. Kursledaren anpassade sig snabbt efter situationer som uppstod i gruppen och använde dem för att förmedla sitt budskap.
    Hade samma upplevelse när jag sist gick en kurs på Wenell Läs mer
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Varmt bemötande och väldigt trevlig personal.
    Kursen var kanske lite för mycket repetition av del 1. Innehållet kändes inte slutgiltigt och man använde Power point slides (med en del stavfel) som kursmaterial istället för färdigtryck litteratur, vilket jag inte alls gillade.
    Att använda sig av ett Case Study är bra, dock så kändes det inte genomtänkt i detta fallet. Uppgifterna var oftast väldigt svävande och jag hade lite svårt att återkoppla till egna projekt.
    Då och då snappade jag upp en del bra saker som jag antecknade och tog med mig med överlag så hade jag svårt att se en röd tråd. Läs mer
  • Aino O
    Aino O skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag har gått en kurs i praktisk projektledning (del 2). Innan jag valde kursen hade jag kontakt med Wenell för att avgöra vilken kurs som passade mina behov bäst. Jag fick gott bemötande och hjälp i hur jag kunde resonera.

Jag upplevde även under kursen ett stort engagemang och hjälpsamhet från de personer på Wenell som jag på något sätt stötte på (kursledare, teknisk support, administration, "publik" (inkl. VD) vid vårt rollspel etc. Läs mer
  • Ann H
    Ann H skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag rekommenderar verkligen Wenells kurs i praktisk projektledning. Den gav många matnyttiga tips att applicera på framdriften av projekt tex kan-ban. Ett stort fokus låg också på att få förståelsen för vikten i att skapa team, personligt ledarskap och hur man hanterar resurser. Jag tycker om sättet att jobba med Case och det faktum att man får träffa och jobba med personer från olika branscher och olika stora projekt.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kurs: Praktisk projektledning steg 2.
    Mycket bra bemötande från företaget. Mats var en väldigt bra kursledare, bra upplägg med växlande mellan teori och praktik vilket gav en bra dynamik. Bra att kunna jobba i grupp och dela erfarenheter. Bra information och verktyg man fick med sig. Det kändes som att det var väl investerade 3 dagar.
    Mina förväntningar var lite högre när det gäller uppföljningen efter kursen. Jag hade hoppats på att ha coaching samtal med kursledaren eftersom jag tror att det hade gett mycket mer och man kunnat bolla på en helt annan nivå. Nu ger det mig ingenting, så det är lite synd, och jag sista coachingsamtalet med kursledaren är 4 månader efter att kursen tagit slut, men den grupp man blivit tilldelad i. Läs mer
  • Andrea W
    Andrea W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Har inte fått något avslut på kursen trots att det sades att det skulle bli ett sådant Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag har genomgått Projektledning steg 1 och 2.
    Jag är nöjd med bemötande, innehåll och genomförande Läs mer
  • Charles W
    Charles W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    bra och proffsig hjälp.
    känns genomtänkt i alla detaljer Läs mer

Torsgatan 13, 111 23 Stockholm