Alla kategorier Företagsutbildning Stockholms län Stockholm Norrmalm Wenell Management AB Praktisk projektledning steg 2
4.5 / 5 i betyg — 24 rekommendationer

Läs vad 24 användare tycker om Praktisk projektledning steg 2

• Ida W
    Ida W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Väldigt nöjd med kursen. Gav mig inspiration för att eventuellt ta roller som projektledare.
  • Sandra M
    Sandra M skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag är jättenöjd med utbildningen, den levde helt upp till mina förväntningar. Bra kursledare, bra kombination mellan teori och case-uppgifter. Bra med delade erfarenheter från olika branscher. Tycker jag har fått med mig mycket till mitt fortsatta arbete som projektledare.
  • Anna E
    Anna E skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Det var en mycket bra och lärorik kurs. I jämförelse med Steg 1 som till stor del innefattade handfasta/konkreta punkter så handlade Steg 2 lite mer om vikten att inse värdet av hantering av relationer inom projektmiljön (både inre och yttre), det social samspelet, men även vikten av uppföljning och att få fram beslut.
  • Maria Z
    Maria Z skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kursen svarade mycket väl upp till mina förväntningar! Väl planerat och teori varvat med praktik av en mycket erfaren kursledare.
  • Anna-Lena W
    Anna-Lena W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket bra!
    Relevant
    Bra upplägg
    Bra fördelning av information, eget arbete, grupparbete
    Bra med genomsam mapp för material
    Kunnig ledare i ämnet
    Pedagogisk ledare
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket bra kurs, lite luddigt i början. Men jag förstod att det var meningen och att det skulle spegla verkligheten. Mycket givande
  • Magdalena H
    Magdalena H skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bemötandet av kursledaren var mycket bra. En kursledare som även själv är insatt och arbetar i projekt och som då har mycket erfarenhet tycker jag är bra.
    Innehållet i kursen var bra.
    Allt runtomkring så som lokal/kaffe/lunch m.m. var också bra.
  • Mattilda J
    Mattilda J skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra att få möjlighet att reflektera över sitt eget sätt att arbeta och att tvingas omsätta det i praktiken
  • Lennart Ö
    Lennart Ö skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Utmärkt kurs! Bra balans teori och grupparbeten.
  • Mari R
    Mari R skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Mycket bra bemötande och kursen upplevde mina förväntingar till stor del.
  • Maria N
    Maria N skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Trevligt bemötande av kunnig föreläsare som uppmuntrade engagerade deltagare.
  • Caj L
    Caj L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Allt var super välorganiserat.
    Trevlig och kompetent handledare/utbildare.
    Lokalerna var väldigt bra.
    Mat och markservice funkade utmärkt.
    Jag fick ut mer av denna kurs än jag förväntade mig.
  • Anna L
    Anna L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bemötande var kanon och kursen levde upp till mina förväntningar.
  • Louise W
    Louise W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Alldeles utmärkt ! Kunnig och mycket trevlig kursledare.
    Fina lokaler, bra material och en 6-stjärnig lunch.
    Jag tycker det är bra med uppföljning/coachning i tre månader efter kursens slut så man håller liv i - och tränar - sina nya kunskaper.
    Högsta betyg !!
  • Martin J
    Martin J skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bemötandet var bra, utbildarna var trevliga, kompetenta och höll i utbildningen på ett bra sätt. När det gäller innehållet så hade jag hoppats på mer bitar av själva ledarskapet i projektledning, dvs hantera svåra projektgrupper, hantering av problem med projektägare, konflikhantering i gruppen osv. För att vara projektledning steg 2 hade jag förväntat mig lite mer avancerat än standard projektgenomförande.
  • Lillemor B
    Lillemor B skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Bra bemötande från första början. Man upplevde professionell personal som höll ställning kursen ut och inte tappade fokus eller nivå med tiden som man kan uppleva ibland. Det var en interaktiv kurs som höll oss aktiva och alerta. Jag upplevde att kursen verkligen levererade och den överträffade mina förväntningar. T.o.m lunchen var av toppklass, låter som en bisak men helhetsintrycket förstärktes.
  • Lotta E
    Lotta E skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Fantastiskt trevliga och kunniga personer. Kursledaren anpassade sig snabbt efter situationer som uppstod i gruppen och använde dem för att förmedla sitt budskap.
    Hade samma upplevelse när jag sist gick en kurs på Wenell
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Varmt bemötande och väldigt trevlig personal.
    Kursen var kanske lite för mycket repetition av del 1. Innehållet kändes inte slutgiltigt och man använde Power point slides (med en del stavfel) som kursmaterial istället för färdigtryck litteratur, vilket jag inte alls gillade.
    Att använda sig av ett Case Study är bra, dock så kändes det inte genomtänkt i detta fallet. Uppgifterna var oftast väldigt svävande och jag hade lite svårt att återkoppla till egna projekt.
    Då och då snappade jag upp en del bra saker som jag antecknade och tog med mig med överlag så hade jag svårt att se en röd tråd.
  • Aino O
    Aino O skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag har gått en kurs i praktisk projektledning (del 2). Innan jag valde kursen hade jag kontakt med Wenell för att avgöra vilken kurs som passade mina behov bäst. Jag fick gott bemötande och hjälp i hur jag kunde resonera.

Jag upplevde även under kursen ett stort engagemang och hjälpsamhet från de personer på Wenell som jag på något sätt stötte på (kursledare, teknisk support, administration, "publik" (inkl. VD) vid vårt rollspel etc.
  • Ann H
    Ann H skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag rekommenderar verkligen Wenells kurs i praktisk projektledning. Den gav många matnyttiga tips att applicera på framdriften av projekt tex kan-ban. Ett stort fokus låg också på att få förståelsen för vikten i att skapa team, personligt ledarskap och hur man hanterar resurser. Jag tycker om sättet att jobba med Case och det faktum att man får träffa och jobba med personer från olika branscher och olika stora projekt.
    Jag är mycket nöjd!
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kurs: Praktisk projektledning steg 2.
    Mycket bra bemötande från företaget. Mats var en väldigt bra kursledare, bra upplägg med växlande mellan teori och praktik vilket gav en bra dynamik. Bra att kunna jobba i grupp och dela erfarenheter. Bra information och verktyg man fick med sig. Det kändes som att det var väl investerade 3 dagar.
    Mina förväntningar var lite högre när det gäller uppföljningen efter kursen. Jag hade hoppats på att ha coaching samtal med kursledaren eftersom jag tror att det hade gett mycket mer och man kunnat bolla på en helt annan nivå. Nu ger det mig ingenting, så det är lite synd, och jag sista coachingsamtalet med kursledaren är 4 månader efter att kursen tagit slut, men den grupp man blivit tilldelad i.
  • Andrea W
    Andrea W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Har inte fått något avslut på kursen trots att det sades att det skulle bli ett sådant
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag har genomgått Projektledning steg 1 och 2.
    Jag är nöjd med bemötande, innehåll och genomförande
  • Charles W
    Charles W skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    bra och proffsig hjälp.
    känns genomtänkt i alla detaljer

Torsgatan 13, 111 23 Stockholm