Wermdö Begravningstjänst

Wermdö Begravningstjänst

• Badge2022

På Värmdö finns begravningsbyrån Wermdö Begravningstjänst - redo att hjälpa dig att skapa en personlig begravning som hyllar livet den avlidne levde. Vi är familjeägda och har lång erfarenhet av begravning. Vi kan hjälpa till med allt före, under och efter begravning.

107 omdömen om Wermdö Begravningstjänst

Sedan starten hos Reco 2019

Helén F
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Empatisk, lyhördhet och fin information o kommunikation under hela resan. Tusen tack

Viveca A
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vi blev mycket väl bemötta av en mycket trevlig Caroline Brodin som var som klippt och skuren för sitt ämbete. Allt blev bättre än vi hade förväntat oss och vi fick bra tips och råd. Caroline var behjälplig på ett mycket bra sätt även vid ceremonin och försåg oss slutligen med en mycket stilfull minnesbok.

Ethna Y
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Trevlig bemötande hade fått mail med frågor innan, detta är mycket bra då man sörjer och inte tänker klart. Köpte endast kista och de ordnade krematoriet Mycket trevliga kvinnor. Hade ingen förväntningar då jag har inte haft kontakt med begravningsbyrån förut

Svar från Wermdö Begravningstjänst

Hej Ethna, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt arbete...

Annika B
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Bra bemötande, kunniga och praktiska med stor erfarenhet, underlättade mycket. Stor empati och flexibilitet, såg till att begravningen blev vacker och värdig.

Anneli D
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Mycket bra och trevligt bemötande! Jag fick snabb hjälp och svar på alla mina frågor!

Jibril J

Värme Flexibilitet Empati & förståelse Proffesionalism Genomförandekraft

Lotta Å
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vi blev bemötta på ett lugnt och fint sätt då vi ville ha en liten minnesstund med urna, både Carina på begravningsbyrån och prästen Katarina kan varmt rekommenderas.

Lotta F
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Personligt och trevlig och stöttande

Lotta Z
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Mycket bra och professionellt bemötande. Lugnt och betryggande. Hade inte så många förväntningar, men Carina på Värmdö var mycket hjälpsam och guidade oss. Vi beställde hjälp med begravning (kremering), hyra av urna, blommor, dödsannonser i 2 tidningar. Det enda jag tycker kunde skötts bättre är brevet som medföljde fakturan där jag tycker texten tryckte lite för mycket på vad som händer om jag ej betalar. Inte så snyggt tycker jag. I övrigt mycket nöjd. //Lotta

Svar från Wermdö Begravningstjänst

Hej Lotta, tack så mycket för ditt omdöme. Ledsen att följebrevet tar upp för mycket fokus kring vad som händer om man ej betalar fakturan. Detta har vi varit tvungna att vara otroligt tydliga med då vi har haft problem med att vi inte har fått betalt för våra tjänster och produkter. Då vi har vissa ekonomiska utlägg för dödsboet så är vi måna om att få betalt i tid, annars blir det ekonomiska hinder i vår rörelsekapital. Det glädjer mig att du är nöjd i övrigt. Hälsningar /Andrés Zuniga

Marie L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Jag hade kontakt med Carina som var fantastisk genom hela begravningsprocession.

Svante L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Upplevde att företaget motsvarade förväntningarna

Claes E
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Trevliga, tar hand om situationen och kommer med förslag, Servicemindade/ hjälpsamma. Inga problem med något av alla våra önskemål och flertalet förändringar. Vi anlitade dem via rekommendationer och vi kommer i vår tur också varmt rekommendera deras tjänster. Vi köpte deras tjänst med kista, blommor, mat, transport av aska til annan kyrka/ minneslund på annan ort.Anliade även deras rekommenderade jurist. Då juristen ännu ej gjort sitt så kan vi inte uttala oss om deras tjänster men första kontakt och bemötande är bra....

Karin F
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Bra att samarbeta med Rak och tydlig

Anette S
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Fantastiskt varmt och proffsigt bemötande.

Lena E
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vänligt ödmjukt. Har varit kund hos företaget tidigare, kan med det varmaste rekommendera detta företag.

Leif Gunnar L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Proffsigt, hjälpsam och snabba återkopplingar.

Daniel B
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Väldigt inlyssnande, anpassningsbara och lösningsorienterade

Pia B
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Enda negativa var att hitta in till byrå, pga av ombyggnationer i huset. En enkel anvisning uppsatt på dörren in till våningen där fler entreprenörer vistades hade hjälpt - nu fick vi fråga oss fram. Men väl där möttes vi av engagemang, proffsighet och enkelhet. Vi är mycket nöjda med vår kontaktperson och hans arbete.

Svar från Wermdö Begravningstjänst

Hej Pia, tack för din återkoppling och omdöme. Du har en bra poäng, vi tar med oss det och har det i tankarna vid nästa ombyggnation. Ha det fint. /Andrés Zuniga

Lissbeth S
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Väldigt trevligt bemött. Hade inga speciella förväntningar eftersom personen jag skulle träffa känner jag sedan tidigare. Visste att det skulle bli bra. Allt blev jätte bra. Mamma hade varit nöjd och det är huvudsaken. Återkommer när tillfälle ges.

Cecilia A
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Carina på Werner/Nacka Begravningstjänst har gjort ett fantastiskt jobb och bidrog till att vi fick ett precis så fint och personligt avsked av vår pappa som vi önskade. Hon har bemött oss med sådan värme, omtänksamhet, engagemang, kunskap, tålamod och tid att detta blir ett fint minne. Stort TACK till Carina!

Jörgen I
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Trevlig och hjälpsam personal som gör det tunga lätt.

Christer E
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Mycket proffesionellt och inkännande bemötande före under och efter begravningsceremonin.

Carita Ö
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Mycket bra och proffsigt bemötande från början till slut. En begravning som blev väldigt fin

Helene L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Kan varmt rekommenderas! Bästa möjliga service och mycket fint bemötande som inger ett stort förtroende som till alla delar har uppfyllts!

Lotta L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Fint bemötande, otroligt hjälpsamma, snabb service, helt enkelt bara jättebra

Alice H
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Varm kontakt som kändes personlig. Inte påtryckande att beställa mer än vad man ville ha. Fin vägledning i en svår situation.

Kerstin J
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vänliga, hjälpsamma och tillmötesgående. Kan varm rekommendera denna begravningsbyrå.

Marianne L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Jag/vi närmast sörjande är jättenöjda. Allt har varit bra. Trevligt o kunnigt bemötande. Det vi ville ha uppfylldes på rätt sätt. Vi ville ha en liten fin ceremoni o det blev som vi ville.

Helena S
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Välkomnande lugnt bemötande i en svår situation. Lever väl upp till mina förväntningar, som inte hade några egna erfarenheter av detta tidigare. Köpt tjänster i samband med en borgerlig begravning.

Lars R
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Med värme , medkänsla och värdighet Stora förväntningar men de blev ännu bättre

Emma N
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Bemöts med en stor respekt och värme. Vi hade många önskemål och viljor men denna begravningsbyrå ordnade allt med bravur. Rekommenderas verkligen när man behöver hjälp i en svår stund!

Ann-charlotte M
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Stort engagemang från vår kontaktperson på Wermdö Begravningstjänst. Hon var tydlig och informativ kring de olika momenten inför begravningen. Hon hjälpte och visade begravningsgästerna till rätta i kyrkan, vilket många uppskattade. Så stort tack. Med vänliga hälsningar

Clas J
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Blev bemött på ett trevligt och positivt sätt. Förväntningarna var väl att man skulle få sakliga uppgifter och hur det skulle gå till för det är inte så ofta man är den här situationen.Mycket bra service för min hustrus begravning.

Kjell B
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vänligt och respektfullt Jag kände till begravningsbyrån efter min brors begravning fö r2 år sedan

Ulrika W
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Lättillgängliga, inlyssnande och värdigt bemötande.

Carina L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Det är andra gången vi anlitar Wermdö/Nacka Begravningstjänst. Vi är lika nöjda som sist (pappa) och allt har fungerat smidigt och enkelt. Jag är mycket nöjd med när vissa delar kan anordnas av oss själva. Wermdö/Nacka Begravningstjänst har ett underbart tålamod i en svår tid och dessutom en fantastisk solist knuten till dem , :) Jag och mina syskon fick ta farväl av mamma precis så som vi ville. Tack Wermdö/Nacka Begravningstjänst, för hjälpen! Hälsn Carina

Birgitta H
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Blev mycket vänligt och professionellt bemött och har hela tiden fått snabba svar och hjälp med vad jag behövt i samband med min pappas bortgång och begravning. Rekommenderar dem varmt. Birgitta Härenstam

Ann-charlotta E
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Blev bra bemött och väldigt tillmötesgående Har mycket bra upplevelse av Wermdö/Nacka Begravningstjänst. Bara positivt att säga om hur jag blev mottagen i min sorg. Hjälpte till med det lilla extra och berättade hur allt skulle gå till, samt besvarade mina frågor om allt vad gällde min morfars urncermoni och fixade så det blev en vördnadsfull och fin ceremoni.

Pia L
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vi har anlitat denna byrå 4 gånger förut och är så nöjda vi blir alltid bemött med värme, förståelse och proffsighet. Begravningen blev precis som min man ville ha det. Så jag kan verkligen rekommendera Wermdö/Nacka Begravningstjänst.

Kerstin U
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Bemötandet var bra och hjälpen bra, lyssnade på min önskan ang begravningen hjälpte till att få det på det viset. Så allt detta var mycket bra tycker jag där kände jag mig trygg och nöjd. Men sedan kommer en sak som jag tycker de måste ändra på. Man kan och ska inte dagen EFTER en begravning sända ut ett mail ang Faktura gällande begravningen som var dagen innan. Det MÅSTE var så att det går minst två kanske tre dagar innan anhörig vem det nu är får ett sådant mail. Jag måste säga att JAG tyckte inte det var roligt....

Annika B
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vi fick bra och snabbt bemötande av kunniga personer direkt.

Christina N
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Väldigt bra service och mottagande av både Andrés och Carina. Fick all den hjälp som behövdes. Kan varmt rekommendera dom.

Magnus S
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Lätt och tydliga med all hjälp som erbjuds

Christopher M

Vägledande och tryggt! Proffsigt bemötande

Peter D
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Jag köpte nog allt som man kunde beställa. Bemötandet va mycket personligt nästan familjekänsla så med andra ord toppklass 🙏 Allt var upp till mina förväntningar. Kan inte mer än att ge ett topp betyg på allt. Ps, Min kontakt, Carina du har varit helt fantastisk👍 Bästa hälsningar, Peter

Ann-cristin O
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Professionellt, empatiskt bemötande av WN Begravningstjänst, i samband med planering av begravning. Rekommenderar varmt denna begravningsbyrå. Chris Olsson

Peter D
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Jag köpte nog allt man kunde. Jag kunde inte valt en bättre begravnings byrå allt var till full belåtenhet. Stort tack till Carina🙏 /Peter Dahlström

Anita P
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Jag köpte en begravning. Bemötandet var lugnt sakligt och tryggt. Det kändes som vi tillsammans kom på bra lösningar ihop, som ett bollplank. Inget kändes omöjligt och begravnings entreprenören var positivt inställd till lite annorlunda detaljer kring akten. Det här var min andra gång som jag anlitade företaget. Beroende på att jag var så nöjd första ggn. Måste jag ordna en begravning till ( hoppas inte) så kommer jag tillbaka igen. Tack!

Anne-marie W
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Vi fick hjälp med det basala kring begravningen:kista, transporter, praktiskt i kyrkan m blommor mm. Vi köpte familjens blomsteruppsättningar via byrån och fick hjälp m en annons. Dessutom 4 st minnesböcker. Böckerna blev mycket vackra. Allt sköttes smidigt. Vi fick offert tidigt. Ingenting att anmärka.

Lena B
Skrev om Wermdö Begravningstjänst

Väldigt nöjd, trevligt bemötande. Vi valde att anlita dom för allt utom jurist hjälp och det fungerade perfekt.

Svar från Wermdö Begravningstjänst

Hej Lena! Tack för det fina omdömet! Gick det bra med juristkontakten? Mvh Carina