Windahls Garantibilar AB

Läs vad 6 kunder tycker om Windahls Garantibilar AB

• IDA L

2020-03-02

IDA L skrev om Windahls Garantibilar AB
    VARNING Rekommenderar INTE! Denna firma är inte seriösa, pålitliga eller hederliga, inte på långa vägar. Lägger om lån och krediter med andra människors personnummer hur de vill, följer inte upp vad de lovat och lämnar ifrån sig bilar för över 200.000 i sånt dåligt skick att de borde få lägga ner! Vår 2a hands bil för 200 tusen(!!) gick ej igenom besiktningen den hade olagliga däck och fattades en bult. Strax därpå märker vi att styrled är helt åt fanders, får åka tillbaka och de fixar det efter vi ropat nog många gånger. Får ringa i flera månader efteråt pga krånglet med finansiering. Sen när vi verkligen tror att vi ska slippa dom, 4 månader efter köpet gör vi service på bilen för 6000 som då upptäcker att bromsar är helt slut och får fixa det för ytterligare 4000!! När vi kontaktar Håkan bemöter han hånfullt och påstår att den verkstaden försöker lura oss och vägrar stå för kostnaden! Den verkstaden dokumenterar bromsarna! Vilken firma är det nu som försöker luras? Jo WINDAHLS! Några år innan blev vi lurade på nya däck, säljaren fick plötslig minnesförlust. I samma veva som vårt senaste köp blev bekanta lurade på finansiering som lyckades stoppa köpet och bege sig till annan firma. Vi gör aldrig mer affärer med dessa skojare! Åk hellre till Wafab i Kristinehamn. De har fått återställa vår bil på ett högst professionellt sätt efter dessa oseriösa klåpare! Lova att bojkotta windahls i Nora. Läs mer
  • 2020-01-29

Lars Johan F skrev om Windahls Garantibilar AB
    Otroligt missnöjd. företaget lägger bilförsäkringen på fel försäkringsbolag. Ändrar sig om bränsleförbrukning. Ger ut fel information kring avgifter på lånet. Felaktigheter i köpekontraktet. strul i varje moment. Defekter på bilen Säljare blir högljudd och aggressiv i telefon. Kom överens om att laga bilen hos annan verkstad då windahls inte hittade felet( obalans i däck).men vägrar nu att betala den fakturan. Ingick en service vid köpet. Där hade man kryssat för alla punkter enligt protokollet med egentligen gjort ungefär hälften. Glömt ex att byta motorolja. Läs mer
  • John S

2018-12-06

John S skrev om Windahls Garantibilar AB
    Riktigt värdelös firma, 8mån ägande, 5mån på firman för fel. Ägaren riktigt otrevlig, tagit vidare till ARN. Håller inte sina löften, samt ljuger inför konsumentverket. Läs mer
  • Christoffer B

2018-11-02

Christoffer B skrev om Windahls Garantibilar AB
    Lurar kunder och håller inte sina löften, fullföljer inte köpekontrakt som man kommit överens om. Säljaren Anders "kommer inte ihåg saker som han sagt och hänvisar till sin chef".
    Ägaren är otrevlig när man försöker prata med honom. Rekommenderar ej denna skojjarfirma Läs mer
  • 2010-08-09

Ola S skrev om Windahls Garantibilar AB
    Hmm jag är lite fundersam hur de prissätter nåja de har visst låg ränta, men många av deras bilar är på tok för högt prissatta. Annars var de rätt trevliga när jag var där Läs mer
  • 2009-02-05

Niklas R skrev om Windahls Garantibilar AB
    Hutlösa priser! När jag var där och letade efter en billig "andrabil" så sket personalen i mig. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte