Windahls Garantibilar AB

Ring 070-680 92 02 www.windahls.se
1.4

12 omdömen om Windahls Garantibilar AB

Miranda Julia Christell V

KONTAKTA MIG OM NI KÄNNER ER LURADE AV DETTA FÖRETAG: miranda_wilhelmsson@hotmail.com Vi har lusläst varenda artikel på Konsumentverkets hemsida och vet vad vi har rätt till. Ändå påstår de att de inte har något ansvar i vårt ärende överhuvudtaget och svarar inte när vi skriver till dem. Om en månad går ärendet vidare till ARN. Förutom ett privat tvistemål kommer vi anmäla företaget för granskning. Ju fler vi är desto bättre så släng gärna iväg ett mail!

Malin Elisabeth H
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Helt ok bilfirma. Blev inget köp men trevlig personal.

Per Johan Fredrik M
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Sålt en bil till mig där det visar sig vara glapp i styrväxeln. De vägrar åtgärda detta trots utökad garanti och 4 månader efter köpet

SEBASTIAN N
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Blandat med bilar, en del fina samt sämre. Testa innan köp.

Bengt Tomas S
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Tja vart börjar man. Kan inte klaga på bemötande i starten men då vi köpt vår husvagn som stod i hörnet blev det annat ljud i skällan. Den var inte genomgången med glappt i vart o varenda hörn men det fixade vi själva då allt begagnat har sina törnar. MEN det saknades både batteriladdare och dekoder som fanns när vi tittade på plats och tydligen var utplockat men det hade dom aldrig sett , mkt konstigt då jag i vagnen satt och jämförde det som fanns med instruktionsböckerna i vagnen hmmm, fick köpa ny laddare så batteriet...

PETER H
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Köpte en Saab 9 5T för 10 000:-. Jag påpekade att motorlampan lyste. Säljaren Mikael Fredriksson sa att den kommer slockna när den fått ladda ett tag (jag kan inget om bilar). Väl hemma efter ca 4 mil rasade turbon, den var skrot. Kontaktade Mikael Fredriksson (delägare och säljare). Fick en riktigt rejäl utskällning. Att jag inte kunde förvänta mig mer. Jag frågade hur vi kunde lösa detta tillsammans och då skrek och svor han åt mig. Har nu anmält detta ärende till Allmänna reklamationsverket. Håll er ifrån den bilfirman. De blev även nyligen av med att vara auktoriserad återförsäljare av Kia.

IDA L
Skrev om Windahls Garantibilar AB

VARNING Rekommenderar INTE! Denna firma är inte seriösa, pålitliga eller hederliga, inte på långa vägar. Lägger om lån och krediter med andra människors personnummer hur de vill, följer inte upp vad de lovat och lämnar ifrån sig bilar för över 200.000 i sånt dåligt skick att de borde få lägga ner! Vår 2a hands bil för 200 tusen(!!) gick ej igenom besiktningen den hade olagliga däck och fattades en bult. Strax därpå märker vi att styrled är helt åt fanders, får åka tillbaka och de fixar det efter vi ropat nog många gånger....

Lars Johan F
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Otroligt missnöjd. företaget lägger bilförsäkringen på fel försäkringsbolag. Ändrar sig om bränsleförbrukning. Ger ut fel information kring avgifter på lånet. Felaktigheter i köpekontraktet. strul i varje moment. Defekter på bilen Säljare blir högljudd och aggressiv i telefon. Kom överens om att laga bilen hos annan verkstad då windahls inte hittade felet( obalans i däck).men vägrar nu att betala den fakturan. Ingick en service vid köpet. Där hade man kryssat för alla punkter enligt protokollet med egentligen gjort ungefär hälften. Glömt ex att byta motorolja.

John S
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Riktigt värdelös firma, 8mån ägande, 5mån på firman för fel. Ägaren riktigt otrevlig, tagit vidare till ARN. Håller inte sina löften, samt ljuger inför konsumentverket.

Christoffer B
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Lurar kunder och håller inte sina löften, fullföljer inte köpekontrakt som man kommit överens om. Säljaren Anders "kommer inte ihåg saker som han sagt och hänvisar till sin chef". Ägaren är otrevlig när man försöker prata med honom. Rekommenderar ej denna skojjarfirma

Ola S
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Hmm jag är lite fundersam hur de prissätter nåja de har visst låg ränta, men många av deras bilar är på tok för högt prissatta. Annars var de rätt trevliga när jag var där

Niklas R
Skrev om Windahls Garantibilar AB

Hutlösa priser! När jag var där och letade efter en billig "andrabil" så sket personalen i mig.