Alla kategorier Yoga Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan YogaForum Stockholm

YogaForum Stockholm

Besöksadress: Tomtebogatan 6 6tr, 113 39 Stockholm — Visa karta

”Feel good, be good and do good” – Yogi Bhajan

Kundalini är människans latenta andliga potential. Denna latenta kraft väcks genom KundaliniYoga som är en andlig teknologi och som sådan snabb, fokuserad och effektiv. KundaliniYoga sägs vara
medvetandets yoga i jämförelse med vissa andra yogaformer som sägs vara styrkans yoga. Yogi
Bhajan var den som förde denna yogaform till västvärlden då han på sent 60-tal flyttade till
Kalifornien från Indien. Den finns nu spridd till flertalet av världens större städer genom alla de lärare
som han utbildade. Den passar för alla oss ”vanliga" människor och är avsedd att användas till
vardags, det är inte fråga om någon elitidrott.

Anna Rinman är utbildad och KRI-certifierad lärare i KundaliniYoga som även kallas Medicinsk yoga.
Hon är utbildad av Göran Boll som skapat Mediyoga. Hon erbjuder gruppträning en kväll i veckan.

Utöver yogaklasserna kan du hos Anna Rinman på Yogaforum Stockholm få yogamassage: en djup
bindvävs- och oljemassage med indiskt ursprung i kombination med stretching. Dessutom erbjuds
gongbad, gongpuja samt klangmassage med tibetanska skålar, då hon även är utbildad i gongspel,
klangmasssage och liknande av bland andra gongmästaren Don Conreaux.

Läs vad 6 kunder tycker om YogaForum Stockholm

• Anna B
    Anna B skrev om YogaForum Stockholm
    Jättefint bemötande från början och passen har känts stärkande och hoppingivande. Jag tänkte att jag skulle pröva bara en första gång, men har fortsatt eftersom det överträffade mina förväntningar.
    2017-05-05 Anna R svarar Anna B
    Tack Anna, för dina värmande ord. Det är inspirerande för mig att ha dig, som är en så mogen person, med i gruppen! Vi skapar någonting tillsammans när vi övar, var och en tillför sitt och då blir det spännande!
  • Tatiana E
    Tatiana E skrev om YogaForum Stockholm
    Hej!
    Jag var på KundaliniYoga/Medicinsk Yoga för första gången. Jag tycker att kursen var bra, väldigt anpassad till olika nivåer. Läraren var vänlig och hjälpsam. Miljön var lugn och avslappnad.
    2017-05-04 Anna R svarar Tatiana E
    Tack Tatiana för din rekommendation. Det har känts fint att ha haft dig med i yogagruppen. Du är varmt välkommen tillbaka i september om du bestämmer dig för att fortsätta!
  • Ulrike N
    Ulrike N skrev om YogaForum Stockholm
    Fantastisk yoga med fina Anna i härlig miljö🙏🏻
  • Annie B
    Annie B skrev om YogaForum Stockholm
    Jag har gått en Kundaliniyoga kurs hos Anna Rinman på Blå Vinden i Vasastan, Stockholm. Jag är jättenöjd med kursen, Anna är erfaren, lugn och mycket inspirerande, ambitiös och pedagogisk! Mvh Annie!
  • Anna B
    Anna B skrev om YogaForum Stockholm
    Kundaliniyogaträffar. Väldigt bra och varierande!
  • Carina R
    Carina R skrev om YogaForum Stockholm
    Nytt koncept för mig! Haft mera fysik yoga men det här också varit spännande med all fakta.

Besöksadress: Tomtebogatan 6 6tr, 113 39 Stockholm