Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Kungsholmen Your Home Sweden AB

Your Home Sweden AB

Kungsholms Strand 181, 112 48 Stockholm — Visa karta

Bolmensvägen 6, 12050, ÅRSTA
Trygga Tak Montage
Carl Oscar L:
Mycket professionellt bemötande och effektivt omhändertagande. Resultatet blev bra och prisvärt.

Byggföretag nära Your Home Sweden AB:

Bjuletorg 13, Enskede
Det första Garant Bolaget etablerades 1958 och växte i snabb takt till de 6 st v... Läs mer ›
Christian:
Bra och pålitliga. Lyssnar in behov och kommer med bra förslag. Tiderna hölls och likaså budgeten.

Vanadisvägen 20, STOCKHOLM
Elitbygg är totalentreprenören som hjälper dig med ditt projekt. Fokus ligger på... Läs mer ›
Svensk Elitbygg & Design AB:
Vi är mycket nöjda med Elit gänget! Duktiga hantverkare som var noggranna och trevliga. De var flexibla och anpassade sig efter våra önskemå...

Ivar vidfamnes gata 6, HÄGERSTEN
Swefix i Stockholm är tack vare hög kundservice och mångårig garanti, experter p... Läs mer ›
Emil J:
Swefix är ett företag som verkligen strävar efter att du ska vara nöjd och att allting ska vara smidigt för dig. Jobbet som gjorde på vårt...

Döbelnsgatan 64, Stockholm
Jonas N:
Baranowski bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en my...

Läs vad 5 kunder tycker om Your Home Sweden AB

• K
    K skrev om Your Home Sweden AB
    UNDVIK! JOBBIGT ATT HA ATT GÖRA MED YOUR HOME SWEDEN! ARBETET ALDRIG KLART! Betyg1,men gick ej att registrera.
    *renoveringar som aldrig blir färdigställda, tar 10 mån trots löfte om ett par veckor (!), fel,dyra skador, tvivelaktiga fakturor och inkassometoder hot (att ej lämna in ROT i tid, dokumenterade hot om inkasso och kronofogde, detta kan sluta i tingsrätt).
    * Your Home Sweden är ett konkurshotat företag med stora skatteskulder som utan förvarning stänger ned mail, telefon och "försvinner" och inte alltid betalar sina anställda + underleverantörer i tid eller alls (rörmokarfirman Driftia i Sthlm kan intyga). YHS kan trots frånvaro och ofärdigt arbete dyka upp efter 9 månader och plötsligt kräva mer betalt till stora fantasisummor trots att de fått fullständig betalning , inte gjort nåt på 8mån och inte är färdiga!
    *Your Home Sweden har upprepade stora skatteskulder (bekräftat, varnat av Skatteverket). Alla tidigare anställda som var bra har tyvärr lämnat företaget, kvar finns bara en styrande person som inte alls är hantverkare, han vill ha massor betalt för att ha gjort ingenting... Han är nån slags ekonom som verkar ha som affärsidé att utnyttja fattiga hantverkare från andra länder som inte kan svenska, struntar i att betala och ge dem normala arbetsvillkor/lön, trots att de reser hemifrån 5 på morgonen mitt i vintern för att vara på plats kl 7. Eftersom det saknas arbetsledning och ibland verktyg har de upprepade gånger fått åka hem igen utan betalning, varpå de fått nog och lämnat företaget. Renoveringen blir därmed aldrig klar.
    *Köksrenovering: totalt okunnig anställd från Your Home Sweden borrade hål i varmvattenledning så det blev en fontän i köket, översvämningen drabbade hela huset, arga grannar (Brf Bojen 12 i Sthlm kan bekräfta, Your Home Sweden är spärrade och inte välkomna längre).
    *Your Home Sweden borrade även hål en andra gång i en vattenledning i badrummet... (bekräftas av Brf Bojen 12) så de kan inte hävda enstaka olycka, det händer upprepade gånger och beror på okunnig inkompetent personal.
    *ett litet badrum på 2,4 m2 blir de aldrig klara med, tog 8 månader innan en elektriker kom, så i 8 månader var det totalt mörker i badrummet...tvungen ha dörren öppen till hall vid användning av toa och dusch. Inte kul för gäster. Arbetet inte färdigställt, finns bland annat stort hål i väggen mot hallen och annat ofärdigt och skador, merkostnader för tusentals kronor (jag har sparat kvitton) som jag aldrig fått ersättning för. Dålig arbetsledning som aldrig mätt korrekt, aldrig tagit ansvar för var hål skall borras, så de har hamnat på fel ställen...vilket ställt till det med både el och vattenledningar, inneburit dyra merkostnader för mig då jag exempelvis varit tvungen att köpa fler radiatorer, då den första inte passat trots att jag köpt in den efter de mått de först uppgett. På frågan varför de inte mätt korrekt, svarade YHS "Vi hoppades att det skulle passa".
    * Felaktiga elarbeten. Router + telefoni slås av när hallampor släcks, tog 1,5år att fixa, fick nya fakturor. Eldosor i badrum sågats itu för att få plats.
    *Your Home Sweden är dåliga på att betala sina underleverantörer, jag har tvingats betala fakturor från både rörmokare, elektriker och glasmästare, trots att de borde täckts av betald offert eller betald summa för extraarbeten och betalt material.
    *De uppger felaktiga kostnader, tro aldrig på deras offerter, de skickar sen ut andra fakturor än vad som överenskommits och de har bland annat sagt att om jag inte betalar en felaktig faktura omedelbart, trots mina protester som att jag bara ville betala för utfört godkänt arbete, så sa han att han inte skulle hinna skicka in handlingarna för ROT och då skulle jag få stå för 100% av all arbetskostnad. Mycket tvivelaktiga och obehagliga arbetsmetoder.
    *Den enda som är kvar i företaget och ansvarig i Your Home Sweden trakasserar även per telefon och ringer flera gånger per dag, men när arbetet skulle göras kunde jag inte nå honom på över ett halvår när både företagets telefon och mail var avstängd (=tecken på företag som är nära konkurs).
    *Varning: Detta företag kan gå i konkurs när som helst, och renoveringsarbetet kan avstanna när som helst, då står både underleverantörer utan betalning (då går de till dig för betalning) och arbetet blir aldrig färdigställt. Välj därför annat företag och kolla med Skattemyndighet att de har god ekonomi och betalar sina avgifter till Skattemyndigheten i god tid och utan problem. Välj ett trevligare företag med kunniga hantverkare som arbetat i många år. Välj inte detta nya företag som mest verkar vilja dra nytta av staten för ROT, slarvar med arbetet och pressar oss privatpersoner (detta kan jag bevisa med mail och sms samt telefonhistorik), samt utnyttjar billiga utländska arbetare som inte vet hur de kan ställa krav på sin arbetsgivare. Det finns gott att säga om tidigare anställda, men jag förstår att inte ens de vill fortsätta jobba med den enda person som är kvar i företaget.
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Your Home Sweden AB
    Vi renovera vårat badrum och kök
    Arbetet blev mycket väl genomfört.
    Hantverkarna visade stor yrkesskicklighet, var punktliga, tillmötesgående, hade utmärkt ordning, städade efter sig och var därutöver mycket trevliga.
    Vi kan inte annat än att ge de absolut varmaste rekommendationerna - man kan inte bli annat än nöjd om man anlitar Your Home Sweden
  • Lisen
    Lisen skrev om Your Home Sweden AB
    Hel renovering av badrum Perfekt genomfört jobb till minsta detalj och helt enligt den bra detaljerade offerten med realistisk tidsplan som dom höll. Minimerade byggdamm och höll rent efter sig dagligen så långt det var möjligt.
    Trevliga hantverkare som verkade jobba efter en detaljerad tidplan. Inte billigast i stan men väl värt skillnaden.
  • Robert A
    Robert A skrev om Your Home Sweden AB
    Mycket bra kvalité för pengarna. YHS har gjort tre badrum och vi är väldigt nöjda. Man hör väldigt mycket om dåliga hantverkare,denne kan jag verkligen rekommendera.
    Carl e gillar detta
  • Carl e
    Carl e skrev om Your Home Sweden AB
    Vi anlitade Your Home Sweden till att renovera köket, hallen och sovrummet, och är mycket nöjda med allt från start till mål. Nivån av service är långt bättre än vad man normalt kan förvänta och utförandet i sig var riktigt bra.

Robert A gillar detta

Kungsholms Strand 181, 112 48 Stockholm