YrkesAkademin AB

2.0 i betyg av av 4 omdömen

Läs vad 4 kunder tycker om YrkesAkademin AB

• 2019-08-31

Farid A skrev om YrkesAkademin AB
    Jag var i yrkesakademin i tre veckor, mår jätte dålig efter en av lärare, mobbning, diskriminering respektlös och värdlös. Lokalen har jätte dåligt ventilation Läs mer
    Farid A gillar detta
  • Reco tipsar!
    Nybrons Trafikskola AB
    4.7 / 5 i betyg — 250 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jättenöjd med min utbildning hos Nybrons Trafikskola AB. Supertrevlig och professionell personal! Väldigt flexibla och svarade snabbt när ma"
  • Michel D

2019-03-25

Michel D skrev om YrkesAkademin AB
    Värdelösa lärare Riktigt oprofessionella Riktiga mobbare
    lyssnade inte på vad man har att säga

” jag ringde in till skolan för att kolla mina YKB räkningar jag fick till svar... nee jag orkar inte.. Du får ringa senare
    Jag är riktigt besviken.. jag klarade alla uppgifter förutom YKB jag satt bara i skolan för att få närvaro men jag frågade flera gånger om hjälp men vi fick inge bara vänta ut tiden för att inte bli avstänga..

Och dom avbokade min uppkörning för att läran tog semester dagen innan uppkörningen så jag fick vänta i 6veckor för att få göra den

två dagar innan uppkörningen så drogtesta dom mig för och skicka dit mig 25 min innan det stängde vilket var omöjligt att hinna..
    (Grimbo – Linnéplatsen KL 15:35) inga köer alls….

detta påverkade mig jätte mycket.. där tappa jag hoppet helt.. alltså helt och hållet
    Kändes verkligen som ”walk of shame” när jag kom tillbaka..
    Självklart var alla proven negativa (drogfri)

Dagen efter fick jag åka dit och lösa det och det var på håret att jag han uppkörningen för jag sov väldigt dåligt för att jag trodde dom hade avboka provet vilket dom inte ens svarade på när jag fråga dom på sms

Och klarade den på första försöket Både säkerhet kontroll och körningen Dom har haft 8 månader på sig att göra ett drog test.. helt sinnessjuka lärare för att man ifråga setter sin utbildning..

Jag frågade skolan om jag skulle gå kvar men dom säger nej för personliga skäl och jag har inte ens vart otrevlig eller på något sett

Lärarna tål inte att man ifråga sätter sin utbildning Vi hade ett fall om ”får man sätta 2 krokar en ögla?
    Lärare 1 -ja
    Lärare 2 -nej

Vi i klassen frågade rektorn vem som hade rätt och eleven blev avstäng i 3 dagar för detta .. (Emile) hon blev jätte ledsen och detta sänkte hennes tillit till skolan och självförtroende då lärarna slutade prata med henne och frös ut henne

Amir hoppade av pga utfrysning.. och slutade svara helt..
    Han tog utbildningen privat för han tyckte inte det var vart att stå ut med sådana lärare

Dom svarar inte i telefonen eller är inte ens intresserade alls..

Flera lärare fick sparken

1- Peter .satt bara på kontoret kom ej i tid
    2- Lill Daniel klämde på elever och pratade om person liv i seriöst halva dagen , tog utbildnings bussen för att ta med 2 tjejer (elever för att köpa glass) när han skulle undervisa oss
    Eva inkompetent och väldigt ofta sen och hade inte svar på några frågor i regel

4- rektor vet ej varför .

jag kan passa på och säga att vissa elever var det ok att dom kom 10 min sen och andra så ringde dom direkt och anmälde sen ankomst
    Och lärarna är själv sena Helt sinnessjukt

Men körlärarna tycker jag vart ok vissa bättre en andra..
    Jag klarade som sagt kördelen så något bra måste dom ha gjort.

Får jag gå tillbaka till skolan för att slutföra min utbildning känns helt overkligt att ha gått en utbildning för ca 100,000 helt i onödan

✅ C-kort
    ❌YKB
    ✅ADR 1.3
    ✅ADR 1.6
    ❌Bakgavellyft (ingen fick utbildningen)
    ✅Arbete på väg 1
    ✅Arbete på väg 2
    ✅Truckkort
    ✅hjulastarkort
    ✅HLR

fortsatte utbildningen privat..
    kommer aldrig sätta min fot där igen..

Detta gäller
    YrkesAkademin Grimbo (göteborg) för tunglastbil Läs mer
  • 2009-05-12

Bosse Ö skrev om YrkesAkademin AB
    Blanda inte ihop YA Trafikskola och verksamheten på I 14. De sysslar med tung utbildning, Truckkort, Lastmaskin m.m yrkesinriktad utbildning (Yrkesförarna). Ej B-kort, MC-kort eller liknande som är verksamheten på YA-Trafikskola! Läs mer
  • 2009-02-01

Peter S skrev om YrkesAkademin AB
    Stöddig, otrevlig och totalt okunniga. Lever på arbetsförmedlingens pengar endast. Läs mer
    Farid A gillar detta