24 Rör AB

24 Rör AB

Ligue 08-24 24 20 www.24jour.se
4.0

About company

— VVS & El jour dygnet runt, 365 dagar om året! — Vårt mål är att vara på plats inom 1 timme från att du ringer, i Stockholm. Vi har fullt utrustade servicebilar och finns tillgängliga alla dygnets timmar för att hjälpa dig med akuta VVS-problem. Vi lämnar även offert på mer planerade VVS och elarbeten, service eller reparation,...

133 omdömen om 24 Rör AB

Andreas L
Escreveu sobre 24 Rör AB

Kopplade fel på till- och frånluft vid installationen av Nibe F470 värmepump. Jag fick själv hitta felet och ringa, då de sa att det var rätt. Upptäckte sedan att de installerat pumpen på träklossar(!) som efter ett tag sjönk ihop oh sprack. Fick ringa in en mer professionell firma som åtgärdade alla brister i installationen.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 648 omdömen 3.7 av 648 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Anna Charlotta F
Escreveu sobre 24 Rör AB

Killen som kom hade ingen koll på värmepumpen. Satt i telefon 1 timme med IVT-supporten. Sa att det inte kan var elkassetten. Gav offert på styrboxen ca 20000kr alt byta hela värmepumpen ca 150000kr. Efter att vi dubbelkollat med andra elektriker konstaterade vi att styrboxen var hel och att det var kontaktorerna som bränt pga av en felaktig fas i elkassetten. Kostnad ca 5000kr. Antingen var teknikern otroligt okunnig eller så ville 24rör sälja en ny värmepump till oss. Dessutom ville dom ha en startavgift på 2650kr,...

Per Anders J
Escreveu sobre 24 Rör AB

Dom tar 530:- för servicebil + trängselskatt + bränsletillägg!!! Aldrig varit med om maken, (egenföretagare själv) Detta företag saltar på

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

MARIA L
Escreveu sobre 24 Rör AB

Ett oprofessionellt och oseriöst företag som jag inte rekommenderar er att anlita.

TONY J
Escreveu sobre 24 Rör AB

Vilken otroligt bra kille som kom, tack! Vilken servicekänsla! Han bad om ursäkt för att han var lite sen! (Vilket jag inte ens hade tänkt på) Det har jag aldrig varit med om, wow! Löste problemet, stannade och kollade att allt fungerade! Städade upp efter sig! 10 av 10 i betyg vill jag ge!

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

STAFFAN S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Kom i tid, lyssnade, åkte köpte prylar, bytte 2 kranar, en utomhuskran, ett expansionskärl, åkte. Inget krångel, inget prisfifflande. Som en röris ska vara.

AHMED H
Escreveu sobre 24 Rör AB

Efter utfört arbete så uppstod skada i kakelgolvet samt dörrkarm och vägg framför badrumsdörren. De ignorerar mina mail och frågsäger sig ansvaret, ett extremt oproffsigt och ruttet sätt att bemöta en kund som behövt stå ut med TVÅ installationer då den första de installerade var defekt från fabriken. "Arbetsledaren" lovade kompensation för allt men höll inte sitt ord på den fronten heller. Så nu har jag kakelskada i badrummet som kommer behöva fixas ur min egna ficka, missat dagar på jobbet samt blivit lovad kompensation...

Energieffektivisering AB IVT Center
4.7/5 i betyg av 120 omdömen 4.7 av 120 omdömen

Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.

MIKAEL S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Bokade tid för felsökning. 2h efter utalad tid ringde jag och frågade om jag tagit fel dag och fick veta att de är sena. Så tillslut 4h efter uttalad tid dök de upp. Tittade lite på pumpar etc och föreslog sedan att byta ut allt. 3 pumpar och ett expansionskärl. Utan att egentligen konstatera att något förutom expansionskärlet är trasigt. Kändes inte direkt intresannt så jag tackade nej till det. Personen som var här var dock trevlig och enkel att ha att göra med. Det största problemet var fakturan på nästan 4000kr...

Carl Christoffer F
Escreveu sobre 24 Rör AB

Jag skriver sällan reviews på internet men kände mig nu tvingad. 24 Rör gjorde ett försäkringsjobb på min bergvärme och levererade. De verkade var ordning och reda och blev klara i tid. Jag bad därför om en offert för fyra olika jobb i huset; två handukstorkar som skulle elektrifieras, ordna bättre drag i källargolvvärmen och få till min frikyla. Ville inte ha någon överraskning på kostnadssidan och bad att en av deras killar skulle komma och gå igenom allt så jag kunde få en vettig offert. Det offererade ca 24 tusen, och...

Spolvision AB
4.8/5 i betyg av 92 omdömen 4.8 av 92 omdömen
Badge2023

Anlitade Spolvision när vi hade stopp i avloppet. Snabb service, fasta priser och trevligt bemötande.

Yifei L
Escreveu sobre 24 Rör AB

VARNING OSERIÖST! OPROFESSIONELLA!! De är verkligen super oseriöst bolag. Inte nog med de lurar en på timmar och kunde inte ens fixa mitt kylrum som man räknar jour ska kunna göra! Tog de 4dagar att felsöka ett problem ändå räknar de det som jour! SÅ RÄKNA INTE MED DE HJÄLPER DIG! MEN DEBITERA GÖR DE! Samt saker de lovar hjälpa en med skiter de fullständigt i. Detta var en försäkringsärende med på grund att de inte orkade lämna en utförlig rapport eller lämnade in rapporten i tid slutade med försäkringen inte ville betala ut till mitt företag. ANVÄND INTE DETTA OSERIÖSA FÖRETAG!

GUNNAR G
Escreveu sobre 24 Rör AB

Fint och proffsigt! från 1:a kontakt till leverans och montering av Bosch Compress 3800i EW. Stor eloge till montörerna, kom på exakt avtalad tid, arbetade snabbt noggrant och professionellt och var mycket trevliga. Vi är mycket nöjda.

Solna Relining Service / VillaVVS
4.8/5 i betyg av 342 omdömen 4.8 av 342 omdömen

Allt gick enligt tidplan och ett par överraskelser hanterades galant. Bra gäng!

Johan Peter S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Stopp i avloppet kl. 21 en kväll så jag var glad för 24 h service. De kom drygt 2 tim. senare och spolade så att proppen löstes upp. Totalt var han här i ca. 50 minuter. Fakturan var på knappa 10 000 kr med startavgift på drygt 4000 + jour 2000. Dessutom hade reparatören sönder ett fönster med slangen som han inte sa till om utan jag upptäckte senare. Riktigt besviken.

MONA E
Escreveu sobre 24 Rör AB

Vår frånluftsvärmepump gick sönder, de var bra, mycket trevliga och var snabba med rekommendation på en ny pump och kunde snabbt installera. Men när fakturan kom fick jag betala även för det jobb då de fick återkomma dagen därpå. Det gällde golvvärmen och då rumsvreden var inställda mot den gamla pumpen vilket inte fungerade med den nya (vilket gjorde att den nya pumpen larmade). Jag kan ju tycka att det ingår i vad jag förväntar mig att man ska kunna som professionell när en installation med injustering görs. Jag har...

SARI B gillar detta
Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

MIKAEL B
Escreveu sobre 24 Rör AB

100% proffsigt utförande rakt igenom i samband med bytet av 2 frånluftsvärmepumpar i villafastighet. Speciellt tack till Michel, Gilbert, och Robin.

Jia F
Escreveu sobre 24 Rör AB

Mycket bra bemötande vid både bokning och sen under själva reparationen. Väldigt nöjd!

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 221 omdömen 4.5 av 221 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Alf Stefan H
Escreveu sobre 24 Rör AB

Sitter i domstol med bluffmakarna just nu. De har debiterat 400% mer för allt material jämfört med Sollentuna kollegorna. Varning för detta företag de hällde dessutom sprit i hela värmesystemet så vi fick anlita annat Sollentuna företag som bara skakade på huvudet åt eländet. Stefan Häge

Svar från 24 Rör AB

Hej Stefan Vi på 24 Rör Jour AB tycker att det är jättetråkigt att det gått så här långt när vi har försökt serva dig på bästa sätt så som vi servar alla våra kunder. Vi har tittat på ditt ärende internt med samtliga berörda inne hos oss och vi kan komma fram till att vi inte har brustit i varken utförande eller i kommunikation till er. Korrespondensen börjar med att en medarbetare på ATRA Fastigheter AB ringer in och berättar att ni köpt en ny fastighet och ni behöver en genomgång av värmesystemet, hur det fungerar....

Pia-lena P
Escreveu sobre 24 Rör AB

Väldigt nöjd med snabb återkoppling. Utmärkt bemötande fast jag var så stressad av det som hänt. Min vattenberedare hade spruckit. Har bara gott att säga om hela upplevelsen Tack från Pia-Lena

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 182 omdömen 4.6 av 182 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Emma F
Escreveu sobre 24 Rör AB

Jag behövde byta ut min 19 år gamla och trasiga Nibe värmepanna för varmvatten, uppvärmning och ventilation. Ringde en söndagmorgon och fick hjälp redan på måndagmorgonen med att byta ut den trasiga pannan. Jag fick ett proffsigt o vänligt bemötande. Bra instruktioner efter installationen så att jag känner mig trygg med att kunna sköta om den. Helt klart nöjd!

Mats L
Escreveu sobre 24 Rör AB

Började med att gammal luftvärmepump slutade fungera, ringde 24 Rör AB som svarade direkt. Efter besök så fanns det inget att göra eftersom FOMA inte fanns kvar med att ersätta kompressor. Vi fick, efter förfrågan, offert på allt vi önskade. En mycket trevlig kyltekniker ordnade allt på 4 timmar, snyggt blev det också med rörkanaler och genomgångar. Vi rekommenderar 24 Rör AB.

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Fredrik T
Escreveu sobre 24 Rör AB

Mycket snabb och professionell service. Killarna som kom hit var punktliga, kompetenta och löste problemet mycket snabbt och bra. Väldigt bra rapport under och efter utfört arbete.

Maria G
Escreveu sobre 24 Rör AB

Bra och snabb service av felsökning och installation av ny varmvattenberedare.

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

Christer K
Escreveu sobre 24 Rör AB

Värmeskåp Bosch 3000. Killarna var proffsiga och vänliga. Allt har blivit bra och vi fick info om hur vi ska ta hand om maskinen också. Serviceavtal mm...

Strömbom I
Escreveu sobre 24 Rör AB

Luftvärmepump, bra info, bra service och bra bemötande.

Trygve W
Escreveu sobre 24 Rör AB

Varmvatten beredaren pajade en fredag. Inom ett par timmar var den akuta skadan åtgärdad, och efter helgen hade vi en ny installerad.

Roger U
Escreveu sobre 24 Rör AB

Köp och väggmontage av Mitsubishi A/C. Snabb leverans och montering på ett proffesionellt sätt. Vi är mycket nöjda.

Toni S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Vår Nibe gav upp en fredag, vi fick hjälp för helger direkt med inställningar. På måndag morgon fick vi hjälp med felsökning, dagen efter på tisdag hade vi en ny Bosch på plats. Super snabb service och professionellt bemötande !

Marie Ö
Escreveu sobre 24 Rör AB

Fick tid snabbt inkl återbesök. Bra och trevlig kundtjänst och montör. Mycket böjd!

Irene S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Super snabba att komma ut. Bra service och bryr sig om sina kunder.

Bo N
Escreveu sobre 24 Rör AB

Rep av sönderfrusna kopplingar/spridare, kontroll/igångkörning av vattensystem på ö efter vinteravstängning. Trevligt o professionellt bemötande. Förväntningar: kompetens, ansvarskänsla, ärlighet, förberedda m grejer i bilen. Får vi problem i framtiden så ringer vi 24 Rör först av alla..

Fredrik L
Escreveu sobre 24 Rör AB

Behövde en ny varmvattenberedare. Bra bemötande i telefon när jag ringde. Tekningarna som kom och utförde jobbet var trevliga och bra.

Ulf N
Escreveu sobre 24 Rör AB

Trasig och därefter byte av bergvärmepump Supersnabba, trevliga, håller tider. Mycket nöjd

Jan Z
Escreveu sobre 24 Rör AB

Snabb service. Extremt trevlig och proffsig personal.

Anette P
Escreveu sobre 24 Rör AB

Vi fick proffesionell hjälp på en lördagskväll efter att vi varit hemifrån några dagar. Vår bergvärmepump från IVT hade stannat och det hade hunnit bli 14 grader inomhus. Därefter beställde vi tre tjänster, vi fick snabb leverans och fantastisk service, där alla våra frågor besvarades. VVS tjänster kostar ju alltid mycket, men det känns extra tryggt när man får hjälp av riktigt duktiga hantverkare.

Esmerlada S

Professionellt och snabbt.Jätte bra. Nöjd 😊

Ivar E
Escreveu sobre 24 Rör AB

Vi ringde ut 24 Rörjour en sen kväll pga en läcka i en värmekulvert. De kom snabbt ut och till deras fördel ska sägas att de som kom var trevliga. De bistod och lagade vår läcka, men det var därefter problemen började... I samband med läcksökning när kulvertens isolering behöver öppnas lyckas de såga hål i en frisk del av kopparledningen. Jag förstår att misstag kan ske, men att vi sen faktureras för både materiel och tid för att laga det som de har skadat är inte rätt. (fel 1) De överfakturerar även antal timmar....

Svar från 24 Rör AB

Hej Ivar Vi ringdes ut för ett jouruppdrag hos er på läckage i kulverten i gräsmattan mellan 2 hus. Vi informerade om startkostnaden på jouren innan vi åkte Vi börjar med att räkna tiden från där vi står, tills att vi är tillbaka till vårt huvudkontor i Sollentuna på jourtid. Vi åkte 22:00 efter samtal samt åkte ifrån Uppsala vid 02:45 och har då 1 timme restid hem. Detta resulterar i 12 tim debiterad tid på jouren. Gällande zonavgift så ska det vara jouravgift natt. Ibland kryssas (stryks över) det i fel ruta. När det...

Frederick Edwin Okumbusho B

Extremt oproffsiga. Det kom ut en man som kollade på vår värmepump. han var duktig & snäll. men personen på kontoret var extremt dålig och inte intresserad av att hjälpa oss efter att vi fick offert. Vi försökte nå honom kanske 10ggr utan något svar. Jag hoppas på större konkurrens inom detta område och att kunderna är medvetna och väljer de företag som faktiskt har arbetsmoral och bryr sig.

Urban S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Kanonpris på Nibe F370, annons efter annons på Facebook. Först kostade de 47.900. Sedan ca 51.500, efter rot, men inte nog med det, så tillkommer framkörning 2.800 (ska swishas), sedan olika tillägg på 2.500. Och allt är enligt dem Nibes fel. Kul med överraskningar men kanske i inte prissättning.

Helena  G
Escreveu sobre 24 Rör AB

Jag har bara positiva ord att säga om 24 Rör Jour. De kommer när de ska, de är professionella och kunniga och de återkopplar alltid på arbetet de gjort. Det var ett omfattande uppdrag de tog sig an hos mig och jag är väldigt nöjd med resultatet och hur hela arbetet fortlöpt. Rekommenderar dem varmt och kommer givetvis anlita dem nästa gång jag behöver hjälp.

Ingalill N
Escreveu sobre 24 Rör AB

Anlitade 24 Rörjour sommaren 2017 för stopp i duschkabinens avlopp. Kostade 6600 kr efter rotavdrag...och stoppet var fortfarande kvar. Tråkigt med firmor som lurar oss gamla människor.

Tommy O
Escreveu sobre 24 Rör AB

Rörmokare Oliver var snabbt på plats fredag morgon 18-10-19 på Kungssätravägen, Sätra, Stockholm. En golvbrunn skulle fixas i duschen. Oliver såg att plastinsatsen i golvbrunnen var felmonterad, trasig klämring m.m. Han åkte iväg och köpte nya prylar och fixade det hela snabbt och proffsigt. /Tommy Olsson

Leif K
Escreveu sobre 24 Rör AB

Förberedelser av installation av nya toaletter som jag inhandlat själv från bauhaus, det var ju inte så enkelt som jag trodde, vände mig RÖREX, fick snabb och bra service, kunniga och positiva killar som kom på utlovad tid, fick också förslag från dem vad jag kan göra själv i framtiden, jag kan verkligen rekommendera RÖREX

Andras S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Helt värdelöst!! Fick ringa 24 Rör Jour AB(hittade ingen annan på nätet) på en kall januari lördag eftersom värmen i huset har gått ner. Det kom en civilklädd herre i en privatbil med en liten skruvmejsel i handen. Efter ca 5 minuter dömde han ut min värmeinstallation trots att den var ganska nyligen installerad och har fungerat i flera år. Han ville få till ett kontrakt påskrivet av mig om en ombyggnation av värmesystemet. När jag inte ville skriva på kontraktet så skrev han ut en faktura på drygt 4000 kronor på de 5-10...

Svar från 24 Rör AB

Hej Andras S, Vad tråkigt att du är missnöjd med vår tjänst. Vi på 24 Rör jour AB följer kollektivavtalen och därav har vi den timtaxa under jourtid som vi har. Vi har som regel att alltid informera våra kunder om priset för ett besök under jourtid innan vi åker ut. Gällande våra servicebilar så är de välutrustade men vi kan tyvärr inte förse våra bilar med alla reservdelar eftersom det tar för mycket plats. I det här specifika fallet rörde det sig om en elpatron. Vi har elektroniska körjournaler I alla våra bilar och vi...

Mats H
Escreveu sobre 24 Rör AB

Bra och snabb. Betalning via kort på plats med kvitto i emailen direkt underlättar all administration.

Jesper S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Stopp i avlopp i kök. 24 Rör kom enligt överenskommelse nästa dag och spolade. Snabbt och bra!

Marija L
Escreveu sobre 24 Rör AB

Trevlig och kunnig personal! Gjorde en grundlig genomgång av bergvärmepumpen. Förklarade vad han gjorde.

Per B
Escreveu sobre 24 Rör AB

Snabb hjälp i prekärt läge. Stopp i köksavloppet straxt före gäster väntades. Löstes omgående av 24 Rör Jour av trevlig montör. De bästa vitsord för detta företag.

Ia R
Escreveu sobre 24 Rör AB

Tack för ett enastående snyggt arbete Michele. Så proffsigt och jättetrevligt bemötande. Rekommenderas!!!!!!

Magnus J
Escreveu sobre 24 Rör AB

Snabba och kvicka att lösa mitt stopp i avloppet. Har anlitat dem vidare för att komma till botten med problemet. Kan varmt rekommendera dem.

Anna S
Escreveu sobre 24 Rör AB

Akut byte av en packning till vattenledning med anslutning till diskmaskin.

Patrik N
Escreveu sobre 24 Rör AB

Trevlig, punktlig och mycket kompetent. Klart bra!