24 Rör AB

Djupdalsvägen 7, 192 51 Sollentuna — Visa karta

— VVS & El jour dygnet runt, 365 dagar om året! —

Vårt mål är att vara på plats inom 1 timme från att du ringer, i Stockholm. Vi har fullt utrustade servicebilar och finns tillgängliga alla dygnets timmar för att hjälpa dig med akuta VVS-problem.

Vi lämnar även offert på mer planerade VVS och elarbeten, service eller reparation, vi hjälper dig att installera, serva och reparera värmepumpen, samt att vi åtar oss olika entreprenaduppdrag.

Idag är vi ett arbetslag på 11 medarbetare och vi jobbar för privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar. Vi är försäkrade, auktoriserade och välutbildade inom våra områden.

Välkommen att kontakta oss på 24 Rörjour när du behöver hjälp med el och VVS!

Läs vad 99 kunder tycker om 24 Rör AB

• 2019-02-28

Ivar Edebro skrev om 24 Rör AB
    Vi ringde ut 24 Rörjour en sen kväll pga en läcka i en värmekulvert. De kom snabbt ut och till deras fördel ska sägas att de som kom var trevliga. De bistod och lagade vår läcka, men det var därefter problemen började...

I samband med läcksökning när kulvertens isolering behöver öppnas lyckas de såga hål i en frisk del av kopparledningen. Jag förstår att misstag kan ske, men att vi sen faktureras för både materiel och tid för att laga det som de har skadat är inte rätt. (fel 1)

De överfakturerar även antal timmar. Vi ringde dem kl 22 och de avvek från oss ca 02:45 och vi faktureras 14h (för två personer). När vi påtalar det blir de (företagets chef E)väldigt irriterade på oss och säger att de inte var klara förrän kl 04:00. Att det ska ta en timme och 15 minuter att köra från Uppsala till Sollentuna är löjligt, men låt gå. Även då blir det 12h för två personer och det krävdes mycket tjafs innan E kunde acceptera det. (fel 2)

De fakturerade även för zonavgift storhelg trots att detta var en vanlig tisdag. Enligt E är det bara ett textuellt fel på fakturan. De avser "vanlig" jour" (fel 3)

De fakturerade oss också för 3 meter kopparrör trots att de bara använde 32 cm. När vi påtalar detta får vi veta att ett rör anses förbrukat(!) när det har sågats i. När vi då ifrågasatte varför de tog med sig resten av röret blev E väldigt irriterad. Dock lovade de senare att returnera röret till oss. Vi skulle få tillbaks 1,5 m rör. När jag frågar var resten har tagit vägen blir E återigen hetsig och förklarar att de har använt en halv meter och därför är det bara 1,5 meter kvar. Jag försöker hjälpa E att räkna och då påstår E att röret bara var 2,5 meter från början. Mycket tjafs senare inser E att det ska vara två meter rör som ska återgäldas oss, men däremot vägrar E att kreditera oss för att de fakturerat oss en halvmeter för mycket. Återigen ska det handla om att betalningen är rätt men informationen på fakturan är fel. (fel 4)

Mitt råd till er är att undvika 24 Rörjour så långt det går. Har ni inget annat alternativ, se till att ha en person på plats som NOGA kontrollerar allt de gör. Räkna och mät materiel och timmar och se till att inte 24 Rörjour försöker lura er med. Läs mer
  • Frederick B

2019-02-05

Frederick B skrev om 24 Rör AB
    Extremt oproffsiga. Det kom ut en man som kollade på vår värmepump. han var duktig & snäll. men personen på kontoret var extremt dålig och inte intresserad av att hjälpa oss efter att vi fick offert. Vi försökte nå honom kanske 10ggr utan något svar. Jag hoppas på större konkurrens inom detta område och att kunderna är medvetna och väljer de företag som faktiskt har arbetsmoral och bryr sig. Läs mer
  • 2019-01-09

Urban S skrev om 24 Rör AB
    Kanonpris på Nibe F370, annons efter annons på Facebook.

Först kostade de 47.900. Sedan ca 51.500, efter rot, men inte nog med det, så tillkommer framkörning 2.800 (ska swishas), sedan olika tillägg på 2.500. Och allt är enligt dem Nibes fel.

Kul med överraskningar men kanske i inte prissättning. Läs mer
  • Helena  G

2018-12-20

Helena G skrev om 24 Rör AB
    Jag har bara positiva ord att säga om 24 Rör Jour. De kommer när de ska, de är professionella och kunniga och de återkopplar alltid på arbetet de gjort. Det var ett omfattande uppdrag de tog sig an hos mig och jag är väldigt nöjd med resultatet och hur hela arbetet fortlöpt. Rekommenderar dem varmt och kommer givetvis anlita dem nästa gång jag behöver hjälp. Läs mer
  • Ingalill N

2018-12-16

Ingalill N skrev om 24 Rör AB
    Anlitade 24 Rörjour sommaren 2017 för stopp i duschkabinens avlopp. Kostade 6600 kr efter rotavdrag...och stoppet var fortfarande kvar. Tråkigt med firmor som lurar oss gamla människor. Läs mer
  • Tommy O

2018-10-21

Tommy O skrev om 24 Rör AB
    Rörmokare Oliver var snabbt på plats fredag morgon 18-10-19 på Kungssätravägen, Sätra, Stockholm.
    En golvbrunn skulle fixas i duschen. Oliver såg att plastinsatsen i golvbrunnen var felmonterad, trasig klämring m.m.
    Han åkte iväg och köpte nya prylar och fixade det hela snabbt och proffsigt.
    /Tommy Olsson Läs mer
  • Leif K

2018-06-13

Leif K skrev om 24 Rör AB
    Förberedelser av installation av nya toaletter som jag inhandlat själv från bauhaus, det var ju inte så enkelt som jag trodde, vände mig RÖREX, fick snabb och bra service, kunniga och positiva killar som kom på utlovad tid, fick också förslag från dem vad jag kan göra själv i framtiden, jag kan verkligen rekommendera RÖREX Läs mer
  • 2017-11-29

Andras S skrev om 24 Rör AB
    Helt värdelöst!! Fick ringa 24 Rör Jour AB(hittade ingen annan på nätet) på en kall januari lördag eftersom värmen i huset har gått ner. Det kom en civilklädd herre i en privatbil med en liten skruvmejsel i handen. Efter ca 5 minuter dömde han ut min värmeinstallation trots att den var ganska nyligen installerad och har fungerat i flera år. Han ville få till ett kontrakt påskrivet av mig om en ombyggnation av värmesystemet. När jag inte ville skriva på kontraktet så skrev han ut en faktura på drygt 4000 kronor på de 5-10 minuters ”arbete” utan att ha gjort någonting. Jag har en IVT bergvärmepump och jourkillen hade inte en aning om vad felet var med värmen i huset. Efter några betalningspåminnelser skickades ärendet till Kronofogden, senare till Tingsrätten. Södertörns Tingsrätt tog upp fallet men 24 Rör Jour AB vågade inte dyka upp på förhandlingen, så jag vann målet.
    Jag fick senare professionell hjälp av Rördoktorn AB i Haninge, som hittade felet (trasig elpatron och justering av golvslingor).
    Jag vill här varna andra att anlita 24 Rör Jour AB eftersom de är oseriösa i branschen och lever på
    att ingen annan rörfirma har jourverksamhet. Läs mer
    2018-01-02 24 Rör Jour AB svarar Andras S
    Hej Andras S,
    Vad tråkigt att du är missnöjd med vår tjänst. Vi på 24 Rör jour AB följer kollektivavtalen och därav har vi den timtaxa under jourtid som vi har. Vi har som regel att alltid informera våra kunder om priset för ett besök under jourtid innan vi åker ut. Gällande våra servicebilar så är de välutrustade men vi kan tyvärr inte förse våra bilar med alla reservdelar eftersom det tar för mycket plats. I det här specifika fallet rörde det sig om en elpatron. Vi har elektroniska körjournaler I alla våra bilar och vi kan fastställa att det inte var någon privatbil som kom hem till er. När vi kom ut till er fastställde vi snabbt att elpatronen behövde bytas och vi informerade er om detta. Samtidigt pågick det en renovering i ert hus och det fanns luft i golvvärmeslingorna som försvårar värmeproduktionen. Vi luftar ingen golvvärme under jourtid eftersom det inte är ekonomiskt lönsamt för kunden. Tyvärr kunde vi heller inte byta elpatronen eftersom vi inte hade just den elpatronen med oss ut på jourtid. Först var vi tvungna att beställa hem elpatronen från leverantören vilket tar ett par arbetsdagar och därefter erbjöd vi en bokad tid för installation. Vi var tydliga med att informera er om detta. Vårt mål på 24 Rör jour AB är att alltid leverera kvalité och kompetens vilket vi anser att vi har gjort i det här fallet. Dock hade vi inte rätt reservdel hemma i lager den här dagen och kunde helt enkelt inte byta elpatronen på jourtid.
    Med vänlig hälsning, 24 Rör jour AB.
  • 2017-11-28

Mats H skrev om 24 Rör AB
    Bra och snabb. Betalning via kort på plats med kvitto i emailen direkt underlättar all administration. Läs mer
  • 2017-11-28

Jesper S skrev om 24 Rör AB
    Stopp i avlopp i kök. 24 Rör kom enligt överenskommelse nästa dag och spolade. Snabbt och bra! Läs mer
  • 2017-11-17

Marija L skrev om 24 Rör AB
    Trevlig och kunnig personal!
    Gjorde en grundlig genomgång av bergvärmepumpen. Förklarade vad han gjorde. Läs mer
  • 2017-11-11

Per B skrev om 24 Rör AB
    Snabb hjälp i prekärt läge. Stopp i köksavloppet straxt före gäster väntades. Löstes omgående av 24 Rör Jour av trevlig montör. De bästa vitsord för detta företag. Läs mer
  • Ia R

2017-11-09

Ia R skrev om 24 Rör AB
    Tack för ett enastående snyggt arbete Michele. Så proffsigt och jättetrevligt bemötande. Rekommenderas!!!!!! Läs mer
  • 2017-11-07

Magnus J skrev om 24 Rör AB
    Snabba och kvicka att lösa mitt stopp i avloppet. Har anlitat dem vidare för att komma till botten med problemet. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2017-11-07

Anna S skrev om 24 Rör AB
    Akut byte av en packning till vattenledning med anslutning till diskmaskin. Läs mer
  • 2017-11-02

Patrik N skrev om 24 Rör AB
    Trevlig, punktlig och mycket kompetent. Klart bra! Läs mer
  • 2017-10-31

Catharina K skrev om 24 Rör AB
    Fick problem med ett läckande rör till min värmepanna och 24 rör fixade det, tyvärr tog inte försäkringen något :( Måste berömma Dogge för bemötandet och att alltid återkoppla vad de åtgärdat, vad som blir nästa steg samt att de alltid kommit på utsatt tid och om de blivit försenade har de återkopplar det på sms, föredömligt! Läs mer
  • lennart b

2017-10-30

lennart b skrev om 24 Rör AB
    Kom hem igår 13.00. Efter helg i Dalarna. VV-beredaren läck. 14.00 kom Oliver. Lugn cool kille. Fixar det snabbt. Och det gjorde han. Vi fick iaf kallvatten. 12.00 idag kom Dogge och Markus med ny beredare. 15.00 var den up and running. Suverän firma med proffsig och trivsam personal. Vad kan man mer begära? Inget! Läs mer
  • 2017-10-27

Per W skrev om 24 Rör AB
    Allt utfördes till belåtenhet. Höll tiden. Utfördes snabbt Läs mer
  • 2017-10-25

Erik S skrev om 24 Rör AB
    Inga problem gjorde sitt jobb. Läs mer
  • 2017-10-17

Bahjat H skrev om 24 Rör AB
    God kommunikation, gott bemötandet och utmärkt utfört arbete.
    Lite högt pris men förståeligt. Läs mer
  • 2017-10-16

Susanne A skrev om 24 Rör AB
    Fantastiskt bolag. Svarade direkt när vi ringde en kväll, varmvatten beredaren hade gått sönder. Vi bokade in en tid dagen efter, de kom som planerat med ny beredare, installation och bortforsling av gamla beredare gick på några timmar. Snyggt jobbat.Tack Läs mer

Thomas N skrev om 24 Rör AB
    Behövde rörmokare akut och dom var på plats inom en kvart. Felet fixades snabbt och på tillfredsställande sätt av trevlig hantverkare. Dock så är ju jourutryckning dyrt... men fick offert innan han kom. Läs mer

Patrik S skrev om 24 Rör AB
    Snabbt och proffsigt! Problemet löste sig med varmt vatten under högt tryck👍 Läs mer

Lisen Z skrev om 24 Rör AB
    Snabb och bra service när vi hade fått stopp i rören. Kom inom en timme och löste problemet Läs mer
  • 2017-10-07

Eric C skrev om 24 Rör AB
    Jag kan bara berömma för den support jag fick utmärkt Läs mer

Pia J skrev om 24 Rör AB
    Proffsigt anlitar gärna igen men hoppas jag aldrig behöver . Inte billigt direkt. Läs mer

Anil R skrev om 24 Rör AB
    Trevligt bemötande och snabb service. Nöjd kund. Läs mer
  • Anders G

2017-10-06

Anders G skrev om 24 Rör AB
    Har meddelat mina synpunkter per tfn. Genomgående positiva. Läs mer

Kristian P skrev om 24 Rör AB
    Fick hjälp att byta en toalett.
    Jättenöjd med bemötandet och jobbet! Läs mer

Jessica E skrev om 24 Rör AB
    När bergvärmepumpen slutade att fungera så tillkallades 24rör jour, de åkte ut och lagade pumpen. En proffsig firma med stort fokus på kvalité och service Läs mer
  • 2017-10-05

Helen A skrev om 24 Rör AB
    Snabb service både i telefon och på plats. Mycket trevlig hantverkare som tog bort ett stopp i röret från badkaret. Kom på utsatt tid och förklarade vad som hade utförts. Läs mer
  • 2017-10-05

Krister C skrev om 24 Rör AB
    Supertrevlig personal. Kom förbi hyfsat snabbt. Nöjd. Läs mer

Roland E skrev om 24 Rör AB
    Okkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkklllkkkkkkllllllllkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk Läs mer

Robert F skrev om 24 Rör AB
    Jag drabbades av att tappvattnet försvann i mitt fritidshus. Det var helg och jag hade inga större förhoppningar om att få hjälp.

Jag fick till slut svar från 24 Rör Jour AB som kom ut med kort varsel trots att huset ligger ett par mil utanför stan. Det gick åt två besök innan felet var avhjälpt. Detta då det krävdes en backventil som behövdes beställas. Jag fick ett mycket positivt intryck av både företaget och den aktuella reparatören. Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer

Ingela L skrev om 24 Rör AB
    Bra bemötande, snabb återkoppling och rörmokaren som kom gav verkligen det lilla extra gällande service och information. Vi hade stopp i avloppet som inte kommit akut och fick förutom handgripligt hjälp även goda råd om förebyggande åtgärder för att det inte ska bli stopp så långt ut från huset. Mycket seriösa och förtroendeingivande. Läs mer

Thomas A skrev om 24 Rör AB
    Snabb leverans och fint bemötande! Läs mer

Szablocs P skrev om 24 Rör AB
    Fungerade alldeles utmärkt, jobbet avslutas inte förrän stoppet i avloppet kontrollerades att det definitivt var klart.👍🏻 Läs mer
  • 2017-10-02

Danny A skrev om 24 Rör AB
    Mycket väl utfört arbete från början till slut.
    Hög servicenivå och proffesionellt utfört. Läs mer
  • 2017-09-29

Charlie G skrev om 24 Rör AB
    Köp o installation värmepump.
    Mkt bra överlag. Kort svarstid, bra bemötande och smidig kommunikation via sms o tfn. Lev o installation inom 24 timmar efter inledande kontakt på en söndag. Utmärkt.
    Bra trevlig o proffessionell installatör. Inga anmärkningar. Läs mer
  • 2017-09-27

Jesper V skrev om 24 Rör AB
    Vi hade fått ett komplicerat stopp i avloppet från diskbänken och diskmaskinen. Egna försök hjälpte inte alls. Den mycket trevliga killen från 24 Rör Jour kom snabbt igång och jobbade mycket kunnigt för att klara av stoppet i de komplicerade krokiga röranlutningarna. När stoppet mödosamt rensats bort fick vi också bra råd om hur vi skulle undvika problem i fortsättningen. Rörkillen gjorde verkligen ett bra jobb och avloppet har fungerat perfekt sedan dess.
    Får vi nya problem ringer vi frstås 24 Rör Jour igen.
    Tack för hjälpen,
    Jesper von Segebaden Läs mer

Torvald L skrev om 24 Rör AB
    Snabb hjälp och ett väl utfört arbete. Läs mer

Bo B skrev om 24 Rör AB
    Hade fått stopp i avloppet på landet under helg.
    Ringde Rörjouren på måndag och kom överens om att de skulle komma på tisdag morgon.
    De kom som som avtalat och löste problemet. Läs mer

Jörgen L skrev om 24 Rör AB
    Bra och proffsigt och fick verkligen hjälp när vi behövde den. Läs mer

Tania P skrev om 24 Rör AB
    5 av 5 stjärnor. Trevlig och serviceinriktad arbetare. Fick problemet åtgärdat. Skulle definitivt kontakta dem igen vid behov. Läs mer

Christel B skrev om 24 Rör AB
    Mycket nöjda med arbetet! Rekommenderas! Läs mer

Anders W skrev om 24 Rör AB
    Bra och professionell service av trevlig och kunnig personal Läs mer

Oscar A skrev om 24 Rör AB
    De var trevliga och allt fungerar som det ska. Fixade diskhonen. Läs mer

Isabel B skrev om 24 Rör AB
    Fick snabb hjälp med trasig tvättmaskinsslang av duktig, trevlig och professionell personal från 24 Rör Jour. Läs mer

Christina O skrev om 24 Rör AB
    Snabb och kunnig hjälp! Rekommenderas! Läs mer