AB FLYTT Stockholm

4.3 i betyg av av 45 omdömen

Läs vad 45 kunder tycker om AB FLYTT Stockholm

• 2020-02-17

Niklas E skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi har anlitat AB Flytt flera gånger och har alltid varit mycket nöjda. Nu senast den 13 feb 2020. Återigen en snabb och smidig flytt med trevliga och noggranna killar. Vi kommer garanterat anlita dem nästa flytt också. Läs mer
    Service Lösningar i STHLM
    4.7 / 5 i betyg — 600 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hemstädning Positivt och professionellt bemötande från första början. De är väldigt måna om sina kunder."
  • 2020-02-04

JOISCE L skrev om AB FLYTT Stockholm
    Det fungerade mycket bra med AB flytt.
    De va noggranna och försiktiga med lastning/ avlastning.
    Gick lätt att samarbeta med dem och dirigera vart lådorna skulle in i nya boendet.
    Supersmidigt med lån av flyttlådor.
    Det Enda som va frågetecken var restiden mellan boendena, men det kändes sekundärt i det hela. Jag borde dock såhär i efterhand frågat ungefärlig uppskattad tid till ankomst med lastet, hade hunnit äta lunch utan problem istället för att stå och vänta.
    Helhetsupplevelsen bra! Läs mer
  • 2020-02-03

Joakim Bengt L skrev om AB FLYTT Stockholm
    Andra gången vi anlitar dem och vi är supernöjda även denna gång. Väldigt effektiva killar som utförde jobbet klart snabbare än förväntat. Inget att anmärka på. Rekommenderas starkt! Läs mer
    Flyttfirma Arbetspartner AB
    4.9 / 5 i betyg — 69 omdömen
    Badge2019
    "Från första kontakten med Arbetspartner har det känts bra! Lätta att ha att göra med och väldigt kundorienterade. Jag hade själv packat kart"
  • Eva Birgitta L

2020-02-01

Eva Birgitta L skrev om AB FLYTT Stockholm
    Starka, snabba och noggranna flyttkillar som hjälpte oss med våra tyngsta möbler. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-01-27

ANETTE O skrev om AB FLYTT Stockholm
    Jag har använt mig av AB Flytt Stockholm vid två flyttar av mitt bohag. Väldigt nöjd! Bemötande, flexibilitet och proffsiga killar som hjälpt mig båda gångerna. Har även anlitat deras packtjänst. Superb! Anette Läs mer
    Hemfrid Stockholm
    4.0 / 5 i betyg — 2199 omdömen
    Badge2019
    "Jag har alldeles nyligen besvarat en enkät från Hemfrid. Det får räcka. Med vänlig hälsning Ingrid Liljenberg"
  • 2020-01-26

Johan Oskar L skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi var väldigt nöjda med vår flytt. Flyttarna var på plats i tid och trevliga i bemötandet. Arbetade effektivt och snabbt. Städarbetet var utfört med god kvalité. Läs mer
  • 2020-01-24

Mirza Aurangzeb Bertil J skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi är mycket nöjda med AB Flytt. Flytten gick supersmidigt och snabbare än beräknat. Information och kommunikation med AB Flytt vara alltid effektiv, trevlig och tydlig. Läs mer
    Move-It
    4.6 / 5 i betyg — 40 omdömen
    Badge2017
    "Vi anlitade Move-It för transport och förvaring av en mindre mängd bohag och möbler. Dessutom för en komplett flytt av samtliga möbler. Tea"
  • 2020-01-23

Biörn T skrev om AB FLYTT Stockholm
    Ett gäng glada killar som var snabba och utförde sitt uppdrag mycket tillfredsställande. Allt gick mycket smidigt. Allt helt och vi är helnöjda.
    Biörn Läs mer
  • 2020-01-23

SOPHIE N skrev om AB FLYTT Stockholm
    Allt fungerade smidigt, snabbt och med ständig kommunikation kring sakerna som skulle flyttas. Väldigt bra bemötande, flytten gick som på räls! Kan starkt rekommendera.
    /Sophie Läs mer
    A-J Express Service
    4.8 / 5 i betyg — 229 omdömen
    Badge2020
    "A-J Express Service hjälpte mig med min flytt, och jag är verkligen supernöjd med deras hjälp. Allt gick så smidigt och snabbt, och det va"
    Maria Madeleine S
  • 2020-01-21

KARIN A skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi är supernöjda med den flytthjälp vi fått! Vi har använt AB FLYTT Stockholm vid två tillfällen och båda gångerna var de effektiva och lyhörda för våra önskemål samt varsamma, inte en enda repa!
    Mycket god service från första kontakt till slutfört uppdrag.
    Rekommenderas varmt och vårt självklara val nästa gång det är flyttdags! Läs mer
  • 2020-01-08

Johan Magnus O skrev om AB FLYTT Stockholm
    Oerhört proffsiga, effektiva och trevliga grabbar och allt gick så smidigt som vi hade hoppats på. Supernöjda!!! Läs mer
    Flyttfabriken AB
    4.8 / 5 i betyg — 257 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt"
  • 2020-01-07

ÅSA L skrev om AB FLYTT Stockholm
    Snabba, effektiva och flexibla. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-06

Lena Kristina T skrev om AB FLYTT Stockholm
    Proffsiga och seriösa redan från första kontakten. Punktliga ,ordentliga, lyhörda och trevliga flyttkillar. Det blev en smidig flytt från Sigtuna till Kungsholmen. Rekommenderar gärna att andra ska anlita AB flytt. Läs mer
    Flyttfirman 4 Ess AB
    4.7 / 5 i betyg — 779 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Toppenbra flytt! Gubbarna dök upp exakt på utsatt tid. Jobbade hårt och effektivt. Dessutom med ett smajl hela tiden trots många trappor."
    staffan a
  • 2020-01-06

Jorge Alfonso J skrev om AB FLYTT Stockholm
    Mycket snabba och ordentliga killar. Skulle anlita den här firman igen. Läs mer
  • 2020-01-05

PIA N skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi blev väldigt imponerade av flyttkillarnas kunnande, det gick snabbt och smidigt. Dessutom var dom mycket trevliga.
    Det blev ett och annat gott skratt emellanåt.

Vi anlitade även deras flyttstädare, Karavan, och jag måste säga att en mer välstädad lägenhet går inte att finna. Dom var fantastiskt duktiga, var in i vartenda hörn. Om dom är etablerade i Uppsala skulle jag utan tvekan anlita dom för hemstädning. Suveräna. Läs mer
    CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
    4.6 / 5 i betyg — 530 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Flytt transport o flyttstädning av hus. Allt fungerade perfekt från början till slut. Alla höll överenskommen tid o var hjälpsamma. Kanon"
  • 2020-01-04

Helene Erika J skrev om AB FLYTT Stockholm
    Mycket proffsig flyttfirma, med trevliga medarbetare. Allt flöt på enligt plan, i tid och på ett smidigt sätt. Vi fick kartonger levererade i god tid, och allt som bestämts bekräftades noga. Jag kan absolut rekommendera den här firman! Läs mer
  • 2020-01-04

Sabina R skrev om AB FLYTT Stockholm
    Trevligt, effektivt, proffsigt och mycket prisvärt! De var i tid, skötta allt precis som utlovat, var urgulliga och höll alla deadlines. Mycket nöjd med alla delar av den hjälp jag fick vid min flytt! Läs mer
    Pribaltika
    4.8 / 5 i betyg — 25 omdömen
    Badge2019
    "Vi har flyttat många gånger men aldrig med Pribaltika. Inga är som de. De är proffesionella, snälla, bussiga, hjälpsamma, tjänstvilliga, med"
    Milos Mitrovic M
  • BELINDA B

2019-12-30

BELINDA B skrev om AB FLYTT Stockholm
    Flytten gick supersmidigt tack vare AB FLYTT Stockholm.
    Dom ringde några dagar i förväg och stämde av så när väl flyttdagen kom så gick allting jättesmidigt!
    Dom var oerhört trevliga, lyhörda och snabba!
    Skulle absolut anlita dom igen! Läs mer
  • MARCUS F

2019-12-29

MARCUS F skrev om AB FLYTT Stockholm
    Utmärkt service från första kontakt till fulländad flytt. Läs mer
  • Sponsor
    Hemfrid Västerås
    3.9 / 5 i betyg — 67 omdömen
    "Jag har haft engångsuppdrag och varit väldigt nöjd med utförandet. Jag skulle inte kunna få ha engångsuppdrag kvar, och när jag då ville ha"
    Viviann K

JOSEFIN A skrev om AB FLYTT Stockholm
    Det är andra gången jag använder AB flytt och båda gångerna har jag blivit väldigt nöjd. Den senaste gången var nu innan jul. De var trevliga, lätta och ha att göra med och prisvärda. Allt har gått enkelt och smidigt till. Jag använde flytthjälp och flyttstädning som jag också bokat via dom. Jag har bara positivt att säga. Läs mer

Suzanne Marie D skrev om AB FLYTT Stockholm
    Supernöjd med vår flytt. Killarna kom i tid, gjorde ett bra jobb och var rädda om mina saker. Toppen Läs mer
    Jordgubbsprinsen Godstransport & Flyttservice
    4.9 / 5 i betyg — 343 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Kan verkligen rekommendera denna flyttfirma! Enkelt, snabbt och smidigt gick det att flytta från Stockholm till Katrineholm. Fantastiskt tre"

MONICA W skrev om AB FLYTT Stockholm
    Jag är jättenöjd med flytthjälpen av AB FLYTT Stockholm. Den utfördes av proffsiga killar som även var väldigt trevliga. Ingenting gick sönder och de var väldigt försiktiga.

Jag är även väldigt nöjd med flyttstädningen genom AB FLYTT Stockholm. Det gick smidigt och den utfördes utan anmärkningar. Läs mer
  • MAARIT M

2019-12-27

MAARIT M skrev om AB FLYTT Stockholm
    Anlitat AB Flytt Stockholm för mina tyngsta möbler.
    Jag var i kontakt med dem ett flertal gånger. Detta mest på grund av min oro att de inte skulle kunna bära ner alla tunga möbler från tredje våningen utan hiss.
    Jag bemöttes tålmodigt av vänlighet och lugnande besked.
    Flytten gick helt enligt planen. Två vänliga killar som arbetade effektivt.
    Mycket nöjd! Läs mer
    Hemfrid Uppsala
    4.2 / 5 i betyg — 37 omdömen
    Badge2019
    "Jag är mycket nöjd med städningen som utförts av Hemfrid. Jag tycker däremot att det är väldigt svårt att komma i kontakt med företaget. Mån"
    Viviann K
  • 2019-12-26

EMIL E skrev om AB FLYTT Stockholm
    Trevliga, punktliga, hjälpsamma och effektiva! Skulle anlita igen. Läs mer
  • Mimmi Maja S

2019-12-23

Mimmi Maja S skrev om AB FLYTT Stockholm
    Min familj har använt AB FLYTT Stockholm 3 gånger hittills och jag kan ge dem mina varmaste och högsta rekommendationer. De är snabba, trevliga, noga och aktsamma. Alla gånger har det gått fortare än offererat och då också blivit billigare än offerten. Dom tar väl hand om godset och är både effektiva och noga. Tack! Läs mer
  • 2019-12-23

KAJSA E skrev om AB FLYTT Stockholm
    Fantastiskt bemötande hela vägen från prisoffert till uppföljning efter flytten. Snabba och rutinerade "flyttkarlar", en jobbade utomhus och en jobbade inomhus för att inte smutsa ner golv. De hjälpte mig att få alla möbler på rätt plats från början. Kan varmt rekommendera företaget.
    //Kajsa Läs mer
  • 2019-12-22

Alexandra Maria J skrev om AB FLYTT Stockholm
    Har flyttat med A.B. Flytt Stockholm 2 gånger och kan verkligen rekommendera dem. Trevliga, serviceminded och ger bra prisuppskattning. Stämde även av innan flytt vilket kändes lugnande och tryggt! Allt flöt på smidigt under båda flyttarna. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-12-21

KARIN A skrev om AB FLYTT Stockholm
    Mycket snabba och smidiga. Varsamma om lyhörda för våra önskemål. Använt AB Flytt Stockholm flera gånger och är det självklara valet för oss även i framtiden! Vi kan varmt rekommendera de! Läs mer
  • MAUD B

2019-12-19

MAUD B skrev om AB FLYTT Stockholm
    Har anlitat detta företag vid flera av våra flyttar under flertalet år. Fantastiskt smidiga att ha att göra med. Ett mejl med uppskattning och jag får en offert direkt med uppskattat storlek på bil, antal som kommer och flyttar. Otroligt prisvärda!. Dom sättet alltid ihop ett gäng som arbetar bra tillsammans. Ingen stress, ingen som är irriterad, lyssnar på mig som kund. Otroligt rutinerade och snabba. Dom har oxå städ man bokar direkt. Städfirman fungerar oxå bea och städningen är topp!
    Varma rekommendationer!!!!!! Läs mer
  • Ida Edith Malin H

2019-12-19

Ida Edith Malin H skrev om AB FLYTT Stockholm
    Bra kommunikation inför flytten då jag hade svårt att uppskatta omfattning på bohag och var stressad över om allt skulle få plats i flyttbilen. Men kontakten Mats hade helt rätt uppfattning utifrån min beskrivning. De kom strax före utsatt tid och jobbade otroligt snabbt, så de blev klara före den tid som hade uppskattats på förhand och totalen blev därmed billigare än vi trott då vi valde betalning per timme (trots att det blev fler kartonger än jag uppgett). Mycket nöjda, kommer att anlita dem igen! Läs mer
  • Christian B

2019-12-16

Christian B skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vill verkligen rekommendera AB FLYTT Stockholm. Proffsiga, snabba och allt gick enligt plan. De sa vi skulle vara 4 pers men de dök upp med 5 trevliga killar som stod på och lyfte från lunch till sent en fredag kväll.

prisvärd var det oxå Läs mer
  • 2019-12-02

UWE M skrev om AB FLYTT Stockholm
    Kan verkligen rekommendera AB Flytt. Mycket trevlig bemötande vid bokningen, tydlig och prisvärd offert med nyttig information från kontoret, trevliga, flexibla och personliga killar vid själva flytten som gick snabb och proffsig. Vi bokade dessutom flyttstädningen genom samma företag, som blev jätte bra också. Läs mer
  • 2019-11-26

ALEXANDRA L skrev om AB FLYTT Stockholm
    Så extremt oseriösa!! Riktigt otrevliga och det gäller alla från deras sida.

USCH! Läs mer
  • 2019-11-26

ALEXANDER M skrev om AB FLYTT Stockholm
    Sämsta jävla skitföretaget jag någonsin har haft att göra med.

Bokade en flytt på 18 kvm till 23 kvm. Lägenheterna låg bokstavligt talat 500 meter ifrån varandra.

Hade bokat tid vid klockan 09:00 dom dök upp 16:00.

Det tog dom 4 timmar (!!) att göra flytten, det är på riktigt skrattretande.

"Flyttkillarna" hade dessutom sönder 2 möbler under flytten och var helt oberörda av detta.

Sedan spenderade min sambo ca 2 veckor (!!) med att få någon typ av ersättning eller förklaring av vad som hade gått fel och denna så kallade "arbetsledare" är nog den mest oseriösa person jag/vi har haft att göra med.

Jag skulle inte ens rekommendera detta företag till min värsta fiende.

Fy. Fan. Läs mer
  • 2019-11-23

EVA E skrev om AB FLYTT Stockholm
    Snabb, smidig flytt och proffsig packning.
    Trevliga hjälpsamma killar. Läs mer
  • 2019-11-11

Karin S skrev om AB FLYTT Stockholm
    Trevliga, duktiga och kompetenta och proffsigt utförd flytt av mitt bohag. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-09-30

Petronella S skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi flyttade från två förråd till hus i Älvsjö. Flyttkillarna kom i tid och var väldigt profesionella. De var också väldigt försiktiga med våra saker vilket vi uppskattade då vi flyttade in i nyrenoverat hus. Anlitar dem gärna igen och kan klart rekommendera dem Läs mer
  • 2019-09-13

Anders Jonas A skrev om AB FLYTT Stockholm
    Vi har anlitat AB Flytt vid ca 4 gånger de senaste 7 åren, senast igår (190912). Vid varje gång har flyttkillarna kommit på utsatt tid och behandlat vår egendom på ett bra och försiktigt sätt. Det har också alltid gått fortare än planerat och därmed har också kostnaden blivit lägre än offererad. Vi har också vid två tillfällen magasinerat våra saker och även det har fungerat precis så enkelt som det ska göra. Jag kommer att anlita dem igen vid nästa flytt och kan rekommendera andra att välja AB Flytt till andra. Läs mer
  • Karl M

2019-06-29

Karl M skrev om AB FLYTT Stockholm
    Dom här funkar säkert bra när allt går som det ska. Men jag skulle rekommendera att anlita någon mer seriös aktör.

Vi anlitade den här flyttfirman för en flytt, och när fordonet hade flyttat klart och ska köra iväg lyckas dom förstöra grannens mur (tar inte ut kurva ordentligt, kör upp med bakaxel på muren och knäcker stenar mitt itu).

Det är inte den entré man vill göra när man flyttar till ett nytt boende och gärna vill komma överens med sina grannar.

Efter detta påtalats så uppmanas vi själva att driva kontakt med den riktiga flyttfirman. Alltså inte längre AB Flytt Stockholm utan en annan firma som AB Flytt Stockholm anlitar.

Den riktiga flyttparten visar sig tyvärr riktigt svår att få tag på. Svarar inte på mail alls, och man får ringa i flera dagar för att få svar.
    Efter att vi till slut får tag på dom vägrar dom någon form av lösning där dom ersätter grannen som ville använda sig av original-hantverkarna som gjort muren från första början. Istället vill flyttfirman själva skära till ny sten och bygga upp. Det här går grannen med på, och några dagar senare hör dom av sig till grannen och säger att dom ska åtgärda det på tisdagen. Dom lovade även grannen att hålla kontakten och hålla honom uppdaterad.

Det som hände var att dom åkte förbi och tog bort några av stenarna så det nu är ett stort hål istället för knäckta stenar. Grannen har inte fått veta något mer. Idag är det lördag (samma vecka som nämnd tisdag) och ingen vet när det är tänkt att vara klart.
    Det här är 3 veckor efter att muren förstördes så utöver att det såklart är synd om grannen känner vi som kund som anlitade AB Flytt Stockholm att allt snack om seriös partner och viktiga försäkringar är helt irrelevant när man inte kan sköta såna här saker snyggt.
    Vi har ingen aning om dom kommer försöka laga muren, och det har i ärlighetens namn tagit alldeles för lång tid att åtgärda.

Undvik till varje pris, välj något mer välrenommerat som förhoppningsvis också tar ansvar! Läs mer
  • 2019-06-20

Eva J skrev om AB FLYTT Stockholm
    Det började bra med offertförfarandet. Vi bokade en flytt med liten bil på 22 kvm pga trång infart till bostaden. Tre män kom på utsatt dag, om än sent, med en stor bil, 48 kvm. Det resulterade i att de fick bära bohaget ut till gatan. Vid kontakt med kontoret var det en mycket otrevlig man som sa att flyttkarlarna skulle åka och byta bil, men det ville de inte. De påstod att det inte skulle ta längre tid att bära allt hela vägen mellan bil och infartsgrinden. En man på kontoret sa att jag inte skulle behöva stå för den extra timkostnaden. Det visade sig inte vara sant!
    De jobbade snabbt men envisades med att släpa möblerna på golven som skadade både golv och möbler. Det uppstod även skador på en del möbler vid transporten då spännbanden orsakade fula märken.
    Jag försökte under flytten få kontakt med kontoret och säljaren igen, både per telefon och mail för att diskutera eländet, men ingen svarade.
    Jag väntade en vecka innan jag mailade mina synpunkter/klagomål och dagen efter svarade säljaren att någon från kontoret skulle ta kontakt med mig. Det är nästan 4 veckor sedan. Därför skriver jag nu detta omdöme.
    Jag rekommenderar inte denna flyttfirma. Läs mer
  • 2019-04-01

Ida K skrev om AB FLYTT Stockholm
    Killarna som hjälpte oss att flytta var otroligt duktiga och trevliga! Allt gick väldigt snabbt och smidigt till. Vi är imponerade. Vi hade bokat 2 man + lastbil, men det kom 3 stycken och hjälpte till. Jättenöjda! Läs mer
  • 2019-01-24

Johannes M skrev om AB FLYTT Stockholm
    Företaget gör en stor poäng av att de har kollektivavtal men låter sedan underleverantörer som saknar kollektivavtal flytta dina grejer. Därmed finns stor risk att de som flyttar ditt bohag har usla villkor och försäkringar - samt att AB Fytt Stockholm profiterar på detta. "Gillar man sitt bohag väljer man seriös flyttpartner och undviker lågprisanbud" skriver AB Flytt Stockholm i sin offert. Av exakt det skälet är det självklart att leta vidare efter en mer seriös aktör. Aldrig att jag skulle anlita dem. Läs mer
  • 2014-08-29

Maria B skrev om AB FLYTT Stockholm
    Företaget hjälpte mej med flytt hela vägen från att de levererade kartonger en månad innan (enligt mitt önskemål) till allting var på plats och de hämtade kartongerna igen. Allting flöt hur smidigt som helst, de var verkligen så professionella och dessutom jättetrevliga killar. Kan verkligen rekommendera detta företag! Läs mer
  • Anna N

2014-05-21

Anna N skrev om AB FLYTT Stockholm
    Anlitade dem för flytt inom Stockholm. Mycket gott bemötande från kontoret innan och efter flytt och av killarna som flyttade åt oss på flyttdagen. De var noggranna och försiktiga med våra saker. Och de arbetade effektivt!
    Rekommenderar gärna A.B FLYTT Stockholm!

/Anna Läs mer
  • 2013-11-10

Madelein R skrev om AB FLYTT Stockholm
    Otroligt oproffsigt och otrevligt bemötande. Läs mer

Bästa flyttfirmorna i Stockholm:

KAREL B KAREL B tycker: