Albatros 24/7

Albatros 24/7

albatros24.se
  • BadgeTwoYears

Albatros 24/7 är en flytt- och städtjänst som tar stressen ur din vardag och frigör tid för det som verkligen räknas. Vi är mer än bara en tjänst - vi är en förlängning av ditt hem eller företag. Med våra kunniga och erfarna medarbetare, alla fullt försäkrade och bundna av sekretessavtal, kan du känna dig trygg i vetskapen om...

153 omdömen om Albatros 24/7

Sedan starten hos Reco 2021

Angela B
Skrev om Albatros 24/7

Pålitlig och prisvärd flyttfirma. Tillmötesgående kundtjänst. Tre killar som hjälpte mig med flytt från Strängnäs till Stockholm var trevliga och arbetsamma. Jag är mycket nöjd med Albatros och ska absolut anlita dem om jag behöver flytta igen.

Svar från Albatros 24/7

"Tack så mycket för din vänliga feedback! Det glädjer oss att höra att du är nöjd med vår tjänst. Vi strävar alltid efter att göra varje kund nöjd och din positiva erfarenhet är vår belöning. Om du någonsin behöver våra tjänster igen, tveka inte att kontakta oss. Vi ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden. Ha en fantastisk dag!"

Natalia E
Skrev om Albatros 24/7

Mycket väl genomfört och smidig flytt samt noggrann städning och trevligt bemötande!

Marie T
Skrev om Albatros 24/7

Smidig flytt med Albatross! Från första kontakt; god service, snabba svar på frågor som jag mejlade eller sms:ade. Prisvärt. Jag hade från början beställt både flytthjälp och flyttstäd, men avbokade sedan själva städningen. Killarna som flyttade mitt bohag (3 st, 2 bilar) var effektiva och tillmötesgående, trevligt bemötande. Vi hade lite språkförbistringar, men lätt att lösa.

Katarina L
Skrev om Albatros 24/7

Snabba, säkra och mycket trevliga i kontakten. Smidigaste flytten hittills!

Helen Kristin M
Skrev om Albatros 24/7

Så nöjd med vår flytt. Supertrevliga killar, mycket noggranna med filtskydd och inplastning, dessutom snabba och effektiva. Det tog exakt fyra timmar att flytta en 2:a från Telefonplan till Kallhäll, Stockholm. Jag rekommenderar varmt Albatros för både flytt + städning till mycket bra pris.

Christer A
Skrev om Albatros 24/7

En riktigt dålig flyttfirma, inga riktiga arbetsverktyg som avlastar för dem som ska flytta, bara där börja man ana oråd. Det går ju inte att hitta en ny flyttfirma samma morgon så det är bara bita i det sura äpplet. Svårt att kommunicera med dem som flytta och det rum som stod på kartongerna spela ingen roll man fick peka så gått det gick. Dem tog med sig saker från dem andra som ska flytta in i vår lägenhet och tog tillbaka saker som var vårat, så vi fick åka och hämta våra saker även så har en del saker som gått sönder...

Svar från Albatros 24/7

Hej Christer "Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en transparent och rättvis upplevelse. Det är viktigt för oss att påpeka att våra offerter är tydligt specificerade och att våra kunder har möjlighet att granska och godkänna dem innan flytten äger rum. Vi är förvånade över påståenden om att vi skulle ha försökt luras av våra kunder. Vi är här för att erbjuda en pålitlig och ärlig service till våra kunder och skulle aldrig agera på ett oprofessionellt sätt. Vi uppmanar våra kunder att kontakta oss direkt om det uppstår...

Lars L
Skrev om Albatros 24/7

Flytt utförd av två professionella ukrainska killar, Vlad och hans kollega. Arbetet utfördes mycket väl. Möbler plastades in och hela flytten gjorde effektivt på ca 4 timmar inom samma kommun. Flyttstädning väl utförd. Ingen anmärkning av mig, dock väntar jag på kommande bedömning av Järfällahus och/eller nästa hyresgäst. Förmodligen ingen garantiåtgärd. ( Albatros har 14 dagars garanti)

Anders D
Skrev om Albatros 24/7

Genomfört till full belåtenhet. Flytt inkl packning. Ringde upp och frågade om något var osäkert under pågående flytt, vilket var mycket bra

Karin E
Skrev om Albatros 24/7

Killarna som gjorde jobbet var bra. Dom kunde inte svenska så jag försökte kontakta han som skulle leda jobbet per telefon många gånger men inget svar, det var dåligt. Men det gick bra i alla fall, även flyttkillarna försökte nå honom. Städarna gjorde säkert ett bra jobb också.

Marianne B
Skrev om Albatros 24/7

Snabb och professionell återkoppling samt otroligt duktiga, alerta, trevliga flyttkillar som gjorde ett riktigt snabbt och bra flyttjobb. Plastade in diverse möbler, kanonbra. Kan varmt rekommendera detta flyttföretag. Kommer inom kort att anlita deras flyttstädning. En väldigt nöjd kund.

Åsa M
Skrev om Albatros 24/7

Mycket nöjd med allt! Fick flyttkartonger bara ett par dagar efter bokningen. Städningen helt perfekt, fastighetsskötaren var imponerad vid besiktningen, fanns inte minsta detalj att anmärka på. Trevliga och noggranna flyttkillar trots att de fick köra två vändor och lång arbetsdag. Flyttkartongerna blev hämtade två dagar efter jag meddelat att allt var uppackat. Alltigenom trevligt och proffsigt bemötande. Kan varmt rekommendera!

Fanny L
Skrev om Albatros 24/7

Mkt trevliga i bemötande. Fixade tre samtida flyttar. Jättebra flyttkillar som var snabba och effektiva. Lämnade och hämtade kartonger för packning fort. Allt igenom mkt bra så rekommenderas! Bra pris också!

Stig J
Skrev om Albatros 24/7

Bra jobbat. Vi anlitade Albatross för flytt av 70 kvm bohag från Gubbängen till Kungsholmen. Snabbt, effektivt och trevligt bemötande. Kan rekommenderas. Hälsar Stig Jansson

Mohammad Reza D
Skrev om Albatros 24/7

Rekommenderar starkt, väldigt professionella. Gick väldigt smidigt och tackar för all hjälp jag fick av Ray samt hans grymma kollegor. Väldigt trevliga och sköna. Tack🙏🏽🙏🏽

Ruta K
Skrev om Albatros 24/7

Min flytt gick jätte smidigt och problemfritt. Jättenöjd och rekommenderar företaget.

Zaid Fathalla Najeeb A

Jag är jättenöjd, erfarna personal, bra price ,lägenheten är på bästa skick efter städning ,tack för snälla personal .

Marina M
Skrev om Albatros 24/7

Toppenservice från start till slut. Noggranna, trevliga, försiktiga och trygga. Hela upplevelsen från bokning till flytt var toppklass. Varmt rekommenderas!

Fabienne Ella Margareta A

Om du vill ha en smidig & stressfri flytt bör du ej välja detta företag. Dom sa att jag hade mer saker än förväntat & att dom därför vill ha 2000:- extra för att hämta resten av sakerna som var kvar, notera endast de tunga sakerna var kvarlämnade såsom matbord, vitrinskåp, garderob, soffbord, tv bänk & stora tavlor. När jag inte vill betala 2000:- för en till runda och säger att jag löser det på egen hand börjar min kontaktperson på företaget skälla ut mig och säga att det är mitt fel som inte läst offerten. När han...

Fabienne Ella Margareta A gillar detta
Svar från Albatros 24/7

Kära Fabienne Vi noterar dina påståenden och vi är angelägna om att klargöra situationen på ett rättvist och korrekt sätt. Vi förstår att flyttprocessen kan vara utmanande och vi är här för att hjälpa till så mycket vi kan. Extra kostnad för att hämta återstående saker: Det är viktigt att notera att vi planerar våra resurser och kostnader baserat på den information vi får från våra kunder. Om det fanns fler föremål att flytta än vad som rapporterades från din sida, så är det inte vårt fel. Att försöka skjuta över ansvaret...

Lisa Olivia G
Skrev om Albatros 24/7

Genomgående bra upplevelse av Albatros 24/7. Kommunikation, tjänster så som flyttmaterial, flyttstädning och flytthjälp fungerade mycket bra och till ett konkurrenskraftigt pris.

Sanna N
Skrev om Albatros 24/7

+ Kom i tid, packade och flyttade hela lägenheten (en 5:a) på några timmar. Bra - Beräkningen av vad som behövde flyttas blev nog lite fel, hade behövt en lastbil till för flytt av bla förråd, nu fick vi flytta allt det själva, vilket blev lite omständigt.

Catrin Elisabet A
Skrev om Albatros 24/7

En smidig och effektiv flytt samt städning! Flyttkillar som monterade isär och ihop möbler galant utan knorr! Tack!

Eyob E
Skrev om Albatros 24/7

Passar tid dem fixa vad dem lovar

Monika P
Skrev om Albatros 24/7

Killarna som var här jobbade super effektivt. Stället jag flyttade till saknar hiss men det var inget problem för dem, så starka.

Marina A
Skrev om Albatros 24/7

Lådorna vi fick låna var rejäla, flytten gick smidigt, Flyttkillarna löste flytten av pianot riktigt bra och tog väl hand om våra möbler. Vi är mycket nöjda!

Emma Ö
Skrev om Albatros 24/7

Bästa servicen man kan tänka sig!! Vi hade packning, flytthjälp och flyttstäd. Seriöst bemötande och otroligt proffsigt gjort alltihopa.

Pär R
Skrev om Albatros 24/7

Lätt att boka. Fick låna hela och rena flyttkartonger. Trevliga flyttkillar som var lyhörda och ställde upp allt enligt våra önskemål. Möblerna plastades in och packades förnuftigt i bilen. Överlag bra utförd flytt och jag rekomenderar gärna Albatros.

Angelika S
Skrev om Albatros 24/7

Hej Albatros24/7 gjorde en flytt och städ hos oss vi är så nöjda både med flytten och städningen, bra service från början till slut. Har rekommenderat vänner och familj.

Najet B
Skrev om Albatros 24/7

Tack så mycket för all hjälp vid min flytt. Det gick enkelt och smidigt.

Nils S
Skrev om Albatros 24/7

Proffsigt från start till mål. Svara snabbt om vi hade några frågor inför flytten, och hjälpte oss med alla funderingar vi hade. Punktliga med tider samt en bra kommunikation gjorde att inga frågetecken uppstod under hela processen.

Klas Thomas B
Skrev om Albatros 24/7

Prisvärda, punktliga, noggranna, trevliga, omsorgsfullt packat, inga skador, höll tiden perfekt. Kan starkt rekommendera Albatros. De kommer att städa adressen vi bott på, perfekt städat på nuvarande adress, fick rekommendationen av säljaren.

Efthimia V
Skrev om Albatros 24/7

Varning för bluff och bedrägeri!! Först var de 7h timmar försenade, vilket innebar att dem var klara på natten. Dem kom i en alldeles för liten lastbil så dem var tvungna att åka 2ggr men mot ytterligare 2500 kr, vilket inte var avtalat alls el står i deras villkor. Fast pris var det som gällde, trodde jag..! Dem lämnade kvar en hel del i gamla lägenheten som jag själv fick åka och hämta och där ser jag en gigantisk repa i mitt parkettgolv. Dem ville först bara slipa runt omkring men golvläggaren var tvungen att förklara...

Svar från Albatros 24/7

Vi vill adressera de påståenden som Efthimia V har delat för att ge en rättvis och korrekt bild av situationen. Vi är medvetna om att kundens upplevelse inte var optimal, och vi vill tydligt och uppriktigt förklara vissa aspekter som kanske har missförståtts. För det första, vad gäller den rapporterade förseningen på 7 timmar, skulle vi vilja förtydliga att detta berodde på ett oväntat tekniskt fel. Vi kontaktade Efthimia V i förväg för att meddela om detta och erbjuda våra ursäkter. Vi inser att detta skapade besvär, och...

Axel Carl Oskar H
Skrev om Albatros 24/7

Smidig kommunikation och helt perfekt utförd flyttstädning! Rekommenderas

Amelie J
Skrev om Albatros 24/7

Två killar som packade och flyttade hela vårt bohag på en dag i snöoväder. Inte en skråma på en enda ägodel eller bostad, och killarna var så trevliga man kan bli under hela dagen. Tack för ett fint jobb!!

Johan Ö
Skrev om Albatros 24/7

Vi flyttade från Stockholm till Skåne. Albatros fixade flytten på en dag. Start kl 7 på morgonen på kvällen var flytten klar. Allt proffsigt utfört i allmänhet och speciellt med nedmontering av ett avancerat ställbart köksbord. Noggrann inslagning av möbler och med hänsyn till möbler och golv. Transporten utfördes under en av det snöigaste och stormiga dagarna vintern 24. Bra bemötande både av flyttpersonalen och med kontaktpersonen. Vi är mycket belåtna och nöjda.

Dirkje V
Skrev om Albatros 24/7

Allt gick bra, snabbt och effektivt

Hans W
Skrev om Albatros 24/7

Vi gjorde ett lägenhetsbyte, där motparten använde Albatross för flyttstädningen. Det vart fel då vi kom var dom rummen ostädade som vi skulle bära in i, vi kontaktade Albatross som kom och städa rummen. Vi fick mycket bra respons Rahila och Hans Wettervik

Lisa S
Skrev om Albatros 24/7

Mycket bra service. Kom och lämnade och hämtade flyttlådor. Bar in allt i huset och hjälpte till att sätta möbler på plats.

Elisabetta P
Skrev om Albatros 24/7

Fick bra service av Ray och hans killar jobbade bra, de fick bära många saker upp många trappor men var väldigt försiktiga. Var lite tveksam om jag skulle välja dom först för hade aldrig hört deras företagsnamn men ångrar det absolut inte👌

Vanessa T
Skrev om Albatros 24/7

Är så nöjd över att ha valt denna flyttfirma, fick en bra kontakt med Ray vid första samtal. Så det var rätt givet att välja er. Det var första gången jag anlitade någon flyttfirma och dessa grabbar var snabba, seriösa och mina saker hamnade på rätt plats!! Stort tack till er för både leverans och hämtning av flyttlådor, flytten samt för städningen!! 5 av 5 garanterat!! stor eloge till er som jobbade i denna kyla också! TACK

Ulf B
Skrev om Albatros 24/7

Bra städning. Snabbt utfört. Rekommenderas!

Camilla C
Skrev om Albatros 24/7

Grymt bra flyttfirma. Snabba, pålitliga och trevliga. Bonus att de är otroligt försiktiga och noggranna. Rekommenderar varmt.

Sandra H
Skrev om Albatros 24/7

Så imponerad av dessa flyttkillar! Otroligt snabba, trevlig bemötande och hade ställt iordning allt så fint och genomtänkt i lägenheten!

Timur K
Skrev om Albatros 24/7

Varm och trevlig bemötande! Vi fick hjälp både med flytt och flyttstäd och är mycket nöjda med resultatet! Inte nog med det, några dagar innan planerat flytt fick vi förhinder pga försenad renovering men företaget varit så tillmötesgående att vi fick ett nytt datum som fungerade för oss perfekt. Vill också nämna att det finns möjlighet att låna emballage utan extra kostnader. Och det är lätt att komma i kontakt med bolaget de svarar alltid i telefon.

Ulf Z
Skrev om Albatros 24/7

Dom två killar som utförde vår flytt med Albatros flytt var helt fantastiska. Snabba, trevliga, noggranna och glada. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på dom men en var från Ukraina och den andra från Uzbekistan. Tack för ett väl utfört arbete. Mvh.Ulf Z.

Zumurad Rabi Nori A
Skrev om Albatros 24/7

Vi fick flytthjälp av Roman och Vadem. De var fantastiska! Så skickliga, så noggranna, försiktiga med möblerna men otroligt snabba. Därtill var de väldigt trevliga. Vi är så tacksamma över att flytten förenklades så mycket tack vare er. Även tack till Ray som jag hade ett så trevligt och ärligt samtal med gällande flytt och valet att välja rätt flyttfirma i en djungel av flyttfirmor. Kommer givetvis att anlita er igen och har redan rekommenderat er till familj och vänner!

FITRIYAH R
Skrev om Albatros 24/7

Super nöjd med städningen! Rekommenderar de varmt.

Yvonne J
Skrev om Albatros 24/7

Mycket bra, flyttpersonal och städ mycket bra, är supernöjd.

Jonathan Emanuel L
Skrev om Albatros 24/7

Snabbt svar med en offert och bra utfört arbete

Jackson J
Skrev om Albatros 24/7

Jag pratade med Rai, fick jättebra hjälp o flytten gick otroligt bra. Mycket bra firma.

Knut B
Skrev om Albatros 24/7

Offert och beskrivning av flyttningen allt från inplastning lastning , transport och lossningredovisades klart och tydligt, Det fysiska arbetet utfördes av flinka, trevliga och sympatiska medarbetare med glatt humör. Betyget för hela jobbet blir därför det bästa.