Alcons Byggentreprenad

Målarstigen 39, 144 33 Rönninge — Visa karta

4.7 i betyg av av 23 omdömen
Vårt fokus är att aldrig brista i kavlitén i de jobb vi utför. Vi vet att de flesta byggprojekt är något som man ska leva i länge och därför är det extra viktigt att det blir rätt från början. Detta tankesätt, och över 20 år i branschen, har gett oss ett starkt nätverk av både nöjda kunder och samarbetspartners.

När det kommer till balkonger hjälper vi gärna privatpersoner eller hela bostadsrättsföreningar. Och vi kan med gott samvete säga att Vi kan balkonger! Oavsett om det gäller att bygga, renovera eller underhålla balkongen så vet vi vad vi gör och vilka material och tekniker som passar just ditt projekt bäst.

Vi erbjuder även andra byggrelaterade tjänster, så kontakta oss gärna och berätta om ditt projekt!

Läs vad 23 kunder tycker om Alcons Byggentreprenad

• 2020-09-12

Efthymios S skrev om Alcons Byggentreprenad
    Vi anlitade firman i samband med ett inredningsprojekt för att installera garderob, skjutdörrar samt att fixa andra detaljer.
    Genomtänkt planering där man pekade på detaljer i våra inredningsplaner som vi hade missat. Allt gick som planerat med alltid trevligt bemötande från Nicolae. Firman erbjuder breda tjänster och utan tvekan så kommer vi anlita dem för framtida renoveringsprojekt. Läs mer
    Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 57 omdömen
    Badge2020
    "Vi begärde in offerter för byte av takbeläggning. Vi fick snabb respons från Briljant Bygg. Trevligt bemötande och genomarbetad offert. Eft"
  • 2020-09-09

ANTON R skrev om Alcons Byggentreprenad
    Ser nu att jag skrev att det var ett annat Alcons min recension avsåg. Läs mer
    2020-09-10 Nicolae S svarar ANTON R
    Den här gäller ej Alcons Byggentreprenad Ab . hoppas att det går att ta bort från våran lista
  • 2020-09-08

Håkan L skrev om Alcons Byggentreprenad
    Nytt trädäck, nya golv, renovering gästtoalett. Fantastiskt bra bemötande och samarbete. De motsvarade mina höga förväntningarna.
    Totalt sett en mycket bra utförande ocg resultat. Läs mer
    2020-09-08 Nicolae S svarar Håkan L
    Tack så jättemycket för dom fina ord
    Köksspecialisten i Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 74 omdömen
    Badge2020
    "Höll vad de lovade. Arbetade snabbt och proffsigt. Väldigt nöjda med resultatet. Även bra på att kommunicera innan arbetet, så vi fick snabb"
    Micaela B
  • 2020-09-06

Anna N skrev om Alcons Byggentreprenad
    Bra arbetsledare, tydlig tidsplan, levererade i tid. Läs mer
    2020-09-07 Nicolae S svarar Anna N
    Tack för dom fina ord. vi är glada att höra att ni är nöjda
  • 2020-09-06

Per K skrev om Alcons Byggentreprenad
    Putsning av källarväggar. Bra resultat, gick ej över tiden eller budgeten. Läs mer
    2020-09-07 Nicolae S svarar Per K
    Tack för dom fina ord. vi är glada att höra att ni är nöjda
    DEKÅ Entreprenad AB
    4.7 / 5 i betyg — 140 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Totalrenoverade vår sekelskiftesvåning med snäva tidsmarginaler. Är själv väldigt krävande och noggrann kund. Resultatet och vägen dit var e"
  • 2020-09-05

Josefin S skrev om Alcons Byggentreprenad
    Renovering av sovrum.
    Mycket bra bemöttning.
    Ett företag som inte lämnar sin kund tills kunden blir 100%nöjd.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-09-05 Nicolae S svarar Josefin S
    Tack så jättemycket för dom fina ord
  • Ylva L

2020-09-05

Ylva L skrev om Alcons Byggentreprenad
    Gjort mitt badrum och jag är jätte nöjd 😊 de var fantastiska med kunskap glädje humor. Lyssnade r på mig som kund. Rekommenderas å det varmaste Läs mer
    2020-09-05 Nicolae S svarar Ylva L
    Tack så jättemycket för dom fina ord.
    Vi är jätte glada att veta att du ärr nöjd
    Villatakspecialisten
    4.7 / 5 i betyg — 169 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi besökte Stockholmsmässan i oktober 2016. När vi fick kontakt med Villatakspecialisten (VTS) fick vi direkt en bra kontakt med en av sälja"
  • 2020-09-04

Sara S skrev om Alcons Byggentreprenad
    Alcon renoverade vårt sekelskifteskök, vilket innefattade rivning av vägg och uppbyggande av ny, samt målning och montering av kök. Trots förseningar och strul från köksleverantören var Alcon fantastiska i sin flexibilitet, sin noggrannhet och sin omsorg om att göra kunden nöjd. Jag har känt mig väldigt trygg, och nöjd, med Alcon, både under och efter arbetet, och kan ge dem mina varmaste rekommendationer! Läs mer
    2020-09-04 Nicolae S svarar Sara S
    Tack så jättemycket för dom fina ord.
    Vi är jätte glada att veta att ni är nöjda
  • 2020-09-04

Christoffer L skrev om Alcons Byggentreprenad
    Alcons hjälpte mig och min förening att bygga balkonger. Nicolae var väldigt hjälpsam från start till slut och allting gick enligt tidsplan samt ett otroligt väl skött arbete till ett väldigt konkurrenskraftigt pris!

Jag har bara gott och säga om Nicolae med varma rekommendationer!

Christoffer
    Sundbyberg Läs mer
    2020-09-04 Nicolae S svarar Christoffer L
    Vi tackar jätte mycket för den fina omdöme . Det är kul att höra att du är nöjd
    Vikströms Bygg & Kakel AB
    4.9 / 5 i betyg — 28 omdömen
    Badge2020
    "jag beställde renoveringen av en groventré samt byggande av nytt badrum. Vikströms var bland dem 2 billigaste av 5 tillfrågade. planeringen"
  • Erik A

2019-03-24

Erik A skrev om Alcons Byggentreprenad
    Anlitade Alcons byggentreprenad på rekommendation och jag är mycket nöjd med mitt beslut. Det Nico och hans anställda gjorde hos mig i min sekelskiftes 2:a var en totalrenovering som innefattade i stort sett precis allt. Totalrivning av lägenheten, uppregling av nytt golv på sneda bjälklag, uppbyggnad av hela lägenheten inklusive bygge av nya väggar, renovering av samtliga ytskikt samt nytt kök på ny plats. Jag är extremt petig och noggrann och slut-finnishen de levererade är verkligen slående bra. Under hela den ca 9 veckor långa processen så har Nico varit väldigt anträffbar på i stort sett alla dygnets timmar (vilket jag verkligen uppskattade) och alltid varit flexibel vad gällande det mesta. Är mycket nöjd med Nico och Alcons byggentreprenad och skulle utan tvekan rekommendera dem till alla jag känner som behöver hjälp med både stora och små projekt. Well done! Läs mer
    2019-03-24 Nicolae S svarar Erik A
    Vi tackar jätte mycket för den fina omdöme . Det är kul att höra att du är nöjd
  • Tess E

2018-05-22

Tess E skrev om Alcons Byggentreprenad
    Vi är mycket nöjda med jobbet som Alcons har utfört.
    Vi har fått hjälp med att sätta upp en innervägg och att byta ut en gammal dörr med karm till en ny.
    Jobbet utfördes snabbt och med ett fint resultat av två trevliga killar. Enkel och bra kommunikation genom hela arbetet.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-05-22 Nicolae S svarar Tess E
  • Sponsor
    Sjöströms Entreprenad
    4.8 / 5 i betyg — 35 omdömen
    Badge2015
    "Mycket nöjd med altanbygget. Snabbt och väldigt proffsigt utfört. Trevligt bemötande."
  • Lotta L

2018-03-06

Lotta L skrev om Alcons Byggentreprenad
    Genomförde en större renovering .två sovrum å en del fix i badrum. Flöt på bra å smidigt. Trots vi var hemma med barn å hundar . Rekommenderar de varmt Läs mer
    2018-05-22 Nicolae S svarar Lotta L
  • Gabriella S

2017-12-08

Gabriella S skrev om Alcons Byggentreprenad
    Trevlig personal som jobbar effektivt. Är super nöjd.
    Rekommenderas varmt Läs mer
    2017-12-09 Nicolae S svarar Gabriella S
    Badrumsrenoverarna
    4.4 / 5 i betyg — 62 omdömen
    Badge2019
    "Vi anlitade företaget för cirka 9 år sedan. De fixade vårt badrum på utlovade 10 dagar. Vi var nöjda och glada. Åren har gått och vi börjad"
  • 2017-11-05

Stathakis E skrev om Alcons Byggentreprenad
    Jättetrevliga och proffsiga arbetare! Blev imponerad för att de kom förbi en Söndags kväll för att kolla lägenheten och diskutera syftet med renoveringen. Arbetet utfördes inom den överenskommna tidsramen och vi blev väldigt nöjda med slutresultatet. Starkt rekommenderat företag, i synnerhet med tanke på deras konkurenskraftiga priser. Läs mer
    2017-11-05 Nicolae S svarar Stathakis E

2017-10-25 Nicolae S svarar Peter E
    Sakkes Balkongkonsult AB
    4.6 / 5 i betyg — 478 omdömen
    Badge2020
    "Balkonginglasning Väldigt bra! De levde upp till allt jag förväntade mig. Allt perfekt"
  • 2017-09-06

Eva W skrev om Alcons Byggentreprenad
    Trevlig personal. Vi säljer till Alcons mer än vi köper.
    Det vi köpt är montage vilket har fungerat bra Läs mer
    2017-09-06 Nicolae S svarar Eva W
    Tack så mycket för din fina rekommendation.
    Det är verkligen kul att samarbeta med er.
  • 2017-07-15

Sammy-sebastian T skrev om Alcons Byggentreprenad
    Riktigt bra! Tydlig kommunikation, kommer med rekommendationer och egna idéer, kundfokus och lätt att nå. Håller vad som lovas och kvalitén på arbetet är riktigt schysst. Läs mer
    2017-07-15 Nicolae S svarar Sammy-sebastian T
    2 Snickare AB
    4.4 / 5 i betyg — 53 omdömen
    Badge2020
    "Vi gjorde en omfattande renovering av källare, kök och vardagsrum, med nytt värmesystem, badrum/tvättstuga i källare, ombyggnad av entré och"
    Anna-carin B
  • 2017-07-10

Cecillia H skrev om Alcons Byggentreprenad
    En byggfirma som jag gladeligen delar ut telefonnumret till! Proffsigt och "inga problem" bemötande! Snyggt jobbat och bra resultat. Stor respekt för grannar under bygget och en god och tät kommunikation!! Läs mer
    2017-07-10 Nicolae S svarar Cecillia H
  • Neil W

2017-07-07

Neil W skrev om Alcons Byggentreprenad
    Very happy with the work performed by Alcons Byggentreprenad when renovating our apartment. Alcons removed and installed doors, walls, a balcony and also installed our the kitchen and all services/appliances to a very high standard. Great team, arrived on time, professional, courteous, friendly, left the apartment clean and tidy every day when finished. The Alcons team regularly went above and beyond what was expected when needed to meet deadlines, often working later, or when required on weekends - Will definitely look them up again the next time! Läs mer
    2017-07-08 Nicolae S svarar Neil W
    thank you for the nice Words. we are really glad to hear that you are satisfied whit our job.
    feel free to call us everytime you need us.
    Annedal Bygg och Badrum AB
    4.9 / 5 i betyg — 75 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag renoverade ett badrum och en WC med hjälp av Annedal Bygg. Det goda intryck jag fick från första början, höll i sig genom hela processen"
    therese b

Linda K skrev om Alcons Byggentreprenad
    Trevligt bemötande och bra hantverk. Vi kommer antagligen anlita Alcons Byggentreprenad igen! Läs mer
    2017-07-05 Nicolae S svarar Linda K

Lina A skrev om Alcons Byggentreprenad
    Lite långsam och dålig kommunikation ibörjan men när det väl kom igång gick det snabbt och effektivt Läs mer
    2017-07-05 Nicolae S svarar Lina A
    M5 BYGG AB
    4.8 / 5 i betyg — 115 omdömen
    Badge2020
    "Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på"
    Rebecka P

Bahya L skrev om Alcons Byggentreprenad
    Jätte bra bemötande, dom utförde jobbet som planerat, jag har fått hjälp med renovering, jag är en mycket nöjd kund som kommer att komma tillbaka. Läs mer
    2017-07-05 Nicolae S svarar Bahya L
  • Daniel Z

2017-07-04

Daniel Z skrev om Alcons Byggentreprenad
    Genomförde en omfattande renovering av 3 sovrum, hall och badrum.
    Snabbt och seriöst bemötande med bra pris och hög kvalite på arbetet.
    Rekommenderas! Läs mer
    2017-07-04 Nicolae S svarar Daniel Z
    Nicolae S gillar detta
  • Sponsor
    DM TAK
    4.6 / 5 i betyg — 79 omdömen
    Badge2017
    "Mycket professionell service och välutfört arbete vid genomgången av vårt tak. Kan varmt rekommendera detta företag. Mvh Ronny"

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte