Tredje resan med Apollo blir av I september och resa 2 till Kos i juni var katastrof och gjort en reklamation. Nu vid bokning till sardinien såg vi efteråt att hotellet inte uppfyllde våra behov pga sjukdom hos mig mmm Fick byta och jag och sonen gav mycket pengar för normalt får man inte byta hotell.vi åker 21 september o 1v ska vi vara där men när jag ringer hotellet och vill boka late checkout så säger dom att det inte går och frågade då om de har en plats att duscha på em o ställa väskor under dagen men hör och häpna!inga...
Apollo Resor
9 omdömen om Apollo Resor
Bemötandet har varit perfekt på alla sätt och allt har funkat som det ska. Både från er och på plats på Maldiverna. Guiderna på plats har varit fantastiska på alla sätt och vis och gjort allt för att vi ska få fisk. De har kört fram och tillbaka och hela tiden sökt lösningar för att vi skulle få fisk. Tyvärr har ju vädret inte varit med oss denna gång utan vi har haft ganska mycket regn och få soltimmar. Fisken har inte heller varit riktigt i form denna vecka men det kan man inte göra så mycket åt. Trots det har guiderna fortsatt oförtrutet och de har hållit ut och det har varit långa dagar, så vi kan inte klaga på engagemanget. Tips. Eftersom vi hade med oss spötuber så skulle det kosta extra för varje kilo. Detta går att undvika om man checkar in det som specialbagage (inte extrabagage)och är inom den totalvikt som står på flygbiljetten. Vi åkte från Luleå och då betalade vi ca 5-600 kr för 5 kilo övervikt ner och sedan hade vi inte fullt på totalvikten på hemresan och då kostade det inget extra. Ser fram emot mer asamarbete med er i framtiden Mvh Örjan Lundholm
Ingen hjälp, ingen kompensation Alltid rest med TUI som alltid har guider på plats på hotellen dagligen. Gjorde en avstickare och provade Apollo. ALDRIG MER!!! Blev biten av vägglöss redan första natten. Får en allergisk reaktion med följder. Får först knapphändig och väldigt fördröjd hjälp. Får tillslut betala dyra pengar för att ringa kundtjänst i Sverige (från Hurgahda, Egypten) för att få hjälp. Blir uppmanad att söka vård och betalar tusentals kronor för läkarvård och medicin. Här har halva vår resa gått. Blir uppmanad...
Min dotters familj har fått exakt samma upplevelse som tidigare recensent har beskrivit när det har bokat semester resa genom Apollo resor till NINOS GRAND BEACH HOTEL. När de bokade resan konfirmerade Apollo anläggningen skulle vara klar renoverad i Juni 2023. I och med det bokade min dotters familj resan under våren. Man kan tydligt se i TRIPADVISOR att anläggningen är långt ifrån att vara klar. Jag har aldrig sett så mycket negativt skrivet om någon anläggning tidigare. Bara det får man att reagera. Märkligt att man säljer...
Jag har valt att jobba med Hummingbird för att de är personliga och satsar på att skapa en långsiktig relation och de har därför lärt känna oss och vad vi gillar. Varje gång vi har jobbat med Hummingbird så har vi fått väldigt lyckade konferensresor och mycket positiv feedback av medarbetare. Vi har också fått väldigt bra stöttning och service på plats under våra konferensresor vilket är guld värt. /Helena HR-koordinator, Ictech
Det är värsta resa vilken jag har haft… Det är värsta resa vilken jag har haft i mitt liv. Bokat resa för 4 månader sedan, betalat för allt (både flyg och hotell). När jag kom till hotellet på lördag kväll var det ingen reservation som stämde med det vad Apollo skickat till mig. Man kunde inte kontakta Apollo, bara robot-chat. Så jag var tvungen att själv betala för 1:a natten. På söndag när jag kom i kontakt med Apollo lovade de att allt fixad. Men från min konto vidare dras pengar av hotell, hotellet reserverar pengar...
Inbound flight gets canceled. The new flight they redirect us means 800 euros (total for 2) compensation according to EU law. It is clear as crystal and they are quite aware of it. We apply to Apollo for compensation, they tell us to write to Novair saying it is the airline company to whom one can apply for compensation. We write to Novair, they say the cancellation was caused by Apollo so they won't pay. We add them both in the email and ask them to sort it between themselves; they basically say (unashamedly) these are...
bra och trevlig dykresa, kanske skulle bott i hus ,blev ordentligt biten av moskitos,annars inget att klaga på
Fick ingen hjälp alls vid jordbävning på Kos 2017. Hörde inte ens av dem på 1,5 dygn. Var definitivt inte nåbara vid krissituation. Sluta med att jag skrev på Facebook till Apollo Sverige att någon får kontakta oss. Först då ringde någon upp från Apollo och vi fick hjälp med läkare. Fick inte en krona ersättning och vi köpte biljetter hem tidigare. Åk med annat resebolag!
Har inte fått hjälpen jag behövde, Apollo på plats Rethymno Mare resort mycket hjälpsamma, ville att jag ringer till Apollo Sverige och berättar mitt ärende då säger man att Apollo i Grekland säger fel, undrar, hur är samarbetet?
Hej! Vi valde att boka en 2-veckors resa till Sydafrika med African Tours då vi blev tipsade av vänner som rest med African Tours! Från första kontakten (man behövde bara enkelt skicka en rese-förfrågan på deras hemsida) så har vi fått världens bästa bemötande! De svarade direkt på meddelandet och skickade förslag på rese-upplägg via mail som de ringde direkt för att följa upp om vi hade några frågor om mailet. De gav oss värdefulla tips och idéer vad man kunde se och uppleva i Sydafrika och skickade massor med bra info om aktiviteter, restauranger, landsinfo och paketresan blev billigare än om vi hade planerat den själva. Under resan blev dock COVID-19 ett världsproblem och African Tours ringde till oss i Sydafrika och kollade läget och informerade om flyg och gav råd att följa UDs riktlinjer. De var supergulliga! Vi som är vana resenärer valde att stanna kvar då UD inte uppmanat oss att lämna landet. Dock blev en del flyg ombokade (vi flög inrikes också) och African Tours var supersnabba på bollen och bokade om direkt och mailade oss infon. SÅ tacksamt då internet var ganska dåligt i hela landet och man vill ju helst inte lägga tid under semestern att boka flyg! Vi vill tacka African Tours för att Ni verkligen tog hand om oss och vi var inte ett dugg oroliga att fastna i landet under rådande kris (COVID-19). Vi rekommenderar ALLA att boka med African Tours då de förmedlar en fantastisk upplevelse! TACK också till Maria som var vår kontakt under hela bokningen- du gjorde vår resa till en av de bästa resorna vi haft! /Martina & Magnus
För våra behov, så har det varit helt OK. Väldigt bra hotell, och allt har fungerat perfekt på alla resor under 20 år
Trevligt bemötande när resan såldes över disk. Mycket fina lovord och rekomendationer. Under resan stämde inte ens hälften med vad som skulle ingå i vår all-inclusive! Representanter kunde erbuda hotellbyte för ytterligare 850 Euro, hade redan betalat (20.000:-) Efter resan marknadsför apollo fortfarande resan med fel information och kompenserar oss med 1000:- Tack men aldrig mer! Säljarna över disk vet inte mer än du själv om resmålet.
Från första stund ett mycket positivt och professionellt bemötande. Vi hade önskemål om en kombinerad resa till Reunion och Mauritius med kort varsel för avresa. Det löste företaget galant. Bokade samtliga flyg, hyrbil som väntade på Reunion samt boende på trevliga guesthouse/hotel på båda öarna. Gav information vilka inresekrav som ställdes av avseende vaccinationer, pcr-test etc. Sammantaget är vi mkt nöjda med företaget och dess hjälp med arrangemanget av resan.