Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Botkyrka Åvinge Bygg & Renovering

Svalvägen 13, 147 71 Grödinge — Visa karta

Mörtnäs Hagväg 1, Lokal 4, 13936, Gustavsberg
Erikas Tak & Bygg AB
Anita P:
Min granne Hasse Eriksson bytte ut tegel mot plåttak och tyckte jag skulle göra liknande på min sjöbod där vatten läckt in. Jag är nöjd m...

Byggföretag nära Åvinge Bygg & Renovering:

Målarstigen 39, RÖNNINGE
Vi kan balkonger! Vill du bygga, renovera eller underhålla balkongen på bästa sä... Läs mer ›
Eva W:
Trevlig personal. Vi säljer till Alcons mer än vi köper. Det vi köpt är montage vilket har fungerat bra

HAMMERSTAVÄGEN 5, Norsborg
Ilbirs erbjuder renovering, målning, plattsättning och mycket mer inom byggproje... Läs mer ›
Alexander S:
Tillbyggnad i två vån totalt 88 kvm Totalentreprenad Fantastiskt resultat Två mindre små anmärkningar vid slutbesiktning . Vi rekommend...

Askvägen 3, TULLINGE
Ska du bygga om eller renovera hemma? Vi på Gaston's gör allt inom bygg, men vi ... Läs mer ›
Mikael H:
Bra resultat men de underskattade tidsåtgången. Bla tog målarna lång tid att få fram.

Morabergsvägen 5A, SÖDERTÄLJE
Vi är ett litet och personligt byggföretag som gärna hjälper dig från idé till f... Läs mer ›
Ken L:
Jag valde att anlita Engman & Sättermon till mitt byggprojekt. I offertstadiet tog jag in flera olika aktörer men ingen visade så mycket eng...

Läs vad 15 kunder tycker om Åvinge Bygg & Renovering

• Annika N
    Annika N skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Byggt med utanför beställningen, utan mönsterpassning, väggen blev för liten silikonfogar tjocka som svanar, tvättmaskinen gick sönder och vem tog min vattenskrapa?
    Höll inte avtalad tid dvs 4 veckor!
  • Adam P
    Adam P skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Åvinge bygg har renoverat alla våra badrum och kök. På restaurangen Mosaik så har vi även tagit in Marcelos expertis som konsult.
  • John D
    John D skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Bra service! håller sig inom tidsramen och dyker inte upp med "ökade" påkostnader.
  • Micke T
    Micke T skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Tryggt med garanti och fullförsäkring, nu har jag alltid kontaktat åvinge bygg just pga garanti & försäkring och den goda servicen.

Budget/offert ramen är alltid 100% seriös och tidshanteringen håller alltid sin klass. Åvinge bygg är en klass för sig bland byggarna.
  • Lennart
    Lennart skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Suzannas kök totalrenoverades för 9dagar sen och fick sig ett snyggt lyft på kök,badrum och lite hall. Det höll offerten samt utlovad tid och nu har även jag kontaktat Åvinge bygg för att renovera badrummet!
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Marcelo på Åvinge bygg kan verkligen allt kring badrumsrenovering!, fixade till lyan på söder som behövde ett lyft. Åvinge bygg tack åter igen för det fina arbetet med stenmuren etc Fler sånna här goda byggare borde finnas!
  • Albin F
    Albin F skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Total renoverade köket till ett rimligt pris, budget hölls inoms alla tidsramer och jag fick även hjälpt trots efter avslutat arbete. Killarna på Åvinge bygg kan man lita på!
  • Malin M
    Malin M skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Duktiga och håller tidsplanen kan inte vara nöjdare!
    Albin F gillar detta
  • Robin
    Robin skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Ett utav dom bästa företagen jag varit i kontakt med, dom total renoverade min etta på söder, bra bemötande och trygghet var något jag kände från första kontakt till slut.

Rekommenderar verkligen Åvinge Bygg till alla där ute
  • Åvinge Bygg & R
    Åvinge Bygg & R skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Till Annika H.

Vi vet inte vem du är. Vi har aldrig gjort något arbete åt Annika H.
    Vilken tur att vem som helst kan göra ett inlägg inkognito. Bra för vem som helst
    som vill smutskasta ett företag.
    Till våra konkurrenter; detta är ett fult sätt att göra. Jag förstår att tanken är att förstöra
    så mycket som möjligt, men snälla, tror ni att folk går på det? Bara genom att säga att man inhandlar material med kollektivtrafik får mig att skratta. Det skulle vara lustigt att se någon bära på några gipsskivor in i bussen ?.
    När det finns så många människor som pratar bra om oss, så är det för någon anledning!
    Kontakta mig gärna på tfn 070 713 9356 så kan vi tala med varandra.
  • Annika H
    Annika H skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Bemötandet var trevligt innan man skrev på kontraktet, men sedan visar det sig vara helt annat folk i huset dagen efter. Spanska var det som gällde (det var alltså svårt att göra sig förstådd) och det nya gänget var beroende av kollektivtrafik vilket försvårade materialinköpen.

Jobbet utfördes väldigt slarvigt vilket de inte tyckte var något konstigt. Man tvingades aktivt besiktiga arbetet dagligen för att påpeka fel och annat.

Min far, efter att ha sett dem arbeta, lyckades sammanfatta situationen väldigt bra genom att säga att de helt saknar yrkestolthet.
  • Christofer K
    Christofer K skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Har anlitat Åvinge bygg i flera år nu. Senast totalrenoverade de en etta och gjorde om den till en två. Det var ett omfattande arbete som innebar flytt av avlopp, ventilation och hela köket. Dessutom har jag anlitat dem för att platsbygga staket runt min 3,500 kvm stora tomt, platsbyggd trappa, utbyggnad av carport. Utöver de privata arbetena har de lakt klinkers på två av mina restauranger. Trevligt bemötande, anpassat sig och arbetat nattetid när det krävts utan att det kostat extra, bra garantier (har dock aldrig behövt utnyttja någon). Det finns anledning till att jag väljer att anlita dem gång på gång. De levererar kvalité till ett rimligt pris. Dessutom har de alltid kommit med förslag på en bästa lösning. De ser saker man själv inte tänker på. Jag kan starkt rekommendera dem vidare.
  • ann-sofie j
    ann-sofie j skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Anlitade Åvinge bygg & renovering i September 2008, för renovering av badrumoch bastu. Arbetet skulle ta 3-4 veckor, arbetet var klart på 3 veckor. Budgeten var precis det vi hade kommit överens om. Vi är mycket nöjda med allt Åvinge bygg gjort för oss. De kom även med många bra förslag, som vi inte hade tänkt på. Nu har vi ett mycket fint badrum med bastu.
    När det gäller kommentaren längst ner av Jack P. så undrar jag hur en byggfirma kan lägga sneda underskåp, när vem som helst med ett vanligt vattenpass kan?
    Tvivlar starkt på dennes kommentar, med tanke på våra erfarenheter.
    Fia.
  • Maria L
    Maria L skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Anlitade Åvinge bygg för en totalrenovering av mitt kök.
    Dom var mycket trevliga samt höll budjet och tidsplanen
    utmärkt. Är jätte nöjd med mitt kök och har fått beröm av mina vänner.
    Jag kan starkt rekomendera Åvinge bygg.
  • Jack P
    Jack P skrev om Åvinge Bygg & Renovering
    Höll varken tidsplan eller uppskattad budget. Även enklare arbeten som att måla ett mindre utrymme tog flera timmar. (Vi hade rörligt pris...) Var mycket trevliga under första träffen när offert skulle lämnas, men efter detta var bemötandet otrevligt/likgiltigt. Speciellt när vi påpekat fel som gjorts (skåp som satts upp på fel ställe och som dessutom ej satts upp i våg). Vi fick dessutom betala för tiden det tog att rätta till felen (som dock ej blev helt fixade). Företaget som installderade granitbänkskivan fick i stället fixa bänkskåpen. De hade sällan sett så ojämt uppsatta bänkskåp, sa de.

Svalvägen 13, 147 71 Grödinge