Alla kategorier Trafikskola Södermanland Eskilstuna Axelssons Trafikskola Eskilstuna

Axelssons Trafikskola Eskilstuna

Rademachergatan 18, 633 40 Eskilstuna — Visa karta

Axelssons trafikskola är en av sveriges äldsta trafikskolor. Efter att ha startat verksamheten redan 1913 i Köping är vi nu en av Sveriges, och framförallt Eskilstunas mest erfarna trafikskolor. Här erbjuder vi körkortsutbildningar för alla, oavsett om du vill ta B-körkort eller om du vill utbilda dig till yrkesförare. Vi lär ut EcoDriving under våra kurser där vi lär dig köra ekonomiskt och där miljön ligger i fokus.

För att få ta körkort krävs det att man gör, dels ett praktiskt prov och dels ett teoretiskt prov hos Trafikverket, man måste även genomföra risk 1 och risk 2 utbildningar. På Axelssons Trafikskola hjälper vi dig att komma igenom detta på ett snabbt och säkert sätt. Vi har även introduktionsutbildningar för handledare vid övningskörning. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:30
Fre: 09:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 209 kunder tycker om Axelssons Trafikskola Eskilstuna

• Alice B
    Alice B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Mycket nöjd med företag och dem flesta lärare. Läs mer
    Axelsson Trafikskola Eskilstuna gillar detta
  • Jessica F
    Jessica F skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag har gått riskettan.
    Jag har alltid tyckt att jag blir bra bemött, väldigt trevlig och samtidigt tydlig personal! Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    B96. Trots dålig timing från min sida så fick jag hjälp med kort varsel.
    Tackar å bockar.
    Thomas. Läs mer
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    B-körkort,,
    Helt enkelt,, den bästa trafikskolan,, trevlig personal, Läs mer
  • Emma M
    Emma M skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Positivt överraskad då jag alltid kände mig välkommen och omhändertagen. Alla på trafikskolan gjorde sitt yttersta för att det skulle bli så bra som möjligt för mig Läs mer
    Axelsson Trafikskola Eskilstuna, Mathias A gillar detta
  • Max L
    Max L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag köpte ett paket med 10 teorilektioner och bokade deras bil till uppkörning. Jag rekommenderar det paketet för lektionerna var väldigt lärorika och bra personal som hjälpte till mycket.
    Jag hade som förväntningar att jag skulle lära mig tillräckligt så att jag klarar uppkörningen direkt och det blev uppfyllt.
    Sammanfattningsvis så tycker jag att Axelssons trafikskola sköter sig väldigt bra och är väldigt hjälpsamma, en trafikskola jag starkt kan rekommendera! Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag tog mitt B-körkort hos Axelssons och hade bara positiva upplevelser av körlärare och annan personal, det var alltid okej att fråga saker och jag kände mig väl förberedd vid förarproven. Studierna lades upp på ett sätt som passade bra för mig och allting rullade på bra. Det enda som drar ner betyget lite är att administrationen var lite rörig, med tillfälliga köer vid receptionsdisken, men det påverkade aldrig utbildningen. Läs mer
  • David B
    David B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Tipptopp väldigt bra utbildning Läs mer
  • Simon S
    Simon S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Allt förutom lokalen var bra
    ............. Läs mer
  • Isabelle O
    Isabelle O skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag gick på risk ettan, väldigt härlig och pedagogisk personal! Förväntade mig tre långa tråkiga timmar, men tiden gick fort och det var väldigt intressant. Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Julia P
    Julia P skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Allt ar grymt bra! Lärarna berättade utförligt osv vilket var bra, dem var även trevliga vilket jag gillar. Lektionerna var lugna och ganska bra, bankörningen var jätterolig osv Läs mer
  • Entoanet A
    Entoanet A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag gjorde Handlädarekunskap kurs och jag fick väldigt bra kunsap som passar mina förväntningar . Personalen är duktiga och de träffade mig med ett leende på lapparna.
    Tack för ert jobb!
    m.v.h Läs mer
  • Adela S
    Adela S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det var välkomnande personal men själva kursen var ganska långtråkig. Eftersom de ibland prata om oväsentliga ämnen, det kändes som att se bara ville dra ut på tiden. Men att se filmer om ex alkohol och användningen av mobiler under körning var viktigt och intressant att se. Läs mer
  • Albin B
    Albin B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag köpte fyra teoretiska intensivlektioner på AM körkortet och två med körning

Jag blev bemött bra, trevliga lärare.

Jag förväntade mig att jag skulle lära mig mycket på dessa 8 timmar, och det gjorde jag läraren gav oss råd att plugga i diverse pärmar och det lärde jag mig mera av. Känner att jag förhoppningsvis klarar teoriprovet på första försöket :).

En körskola att rekommendera! Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Handledarkurs
    Bra bemött
    Det lilla att klaga på är att dörren upp inte va stängd så det störde undervisningen

Sammanfattningen av kursen var bra Läs mer
  • Lars-åke L
    Lars-åke L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Mycket bra, intressant genom gång av vad som förväntas som handledare, Han som höll i kursen var mycket trevlig och kunnig . Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    B 96.Allt var helt ok. jag ibland Läs mer
  • Hugo L
    Hugo L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag har köpt klass 2 moped utbildning,jag blev bemöt väldigt bra och mina förväntningar var att jag skulle få reda på bra information under de lärarledda teori lektionerna och det fick jag.
    Min sammanfattade upplevelse var att all personal var trevlig. Läs mer
  • Gordon A
    Gordon A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Hej lärde mig det jag behöver Läs mer
  • Rolandas J
    Rolandas J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trevlig bemötande
    Tydlig förklaring
    Tryg miljö Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag tycker att Axelssons är en riktig bra trafikskola. De bemöter folk mycket bra och är trevliga. De förklarar mycket bra till dig om det du ska lära dig om. Allt man behöver kunna lär man sig där. Läs mer
  • Elsa L
    Elsa L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Väldigt bra lärare och dom förklara så man förstår Läs mer
  • Kent B
    Kent B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Mycket bra service! Snabbt och smidigt. Läs mer
  • Lars J
    Lars J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Önskade ett komplett paket om B96.Komtaktade dom i Köping och där blev jag skickad till Eskilstuna pga lång väntetid. Dom ordnade bil, släp och allt vad jag skulle genomföra. Kort och gott, smidigt och enkelt. Läs mer
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Ut ökat körkort för släp. Blev mycket väl be mött av lärare och den jag körde upp för . Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Körde för tung lastbil behörighet C, gick utmärkt bra. Trevlig lärarina, kunnig.
    Tar nog CE där när det är dags. Läs mer
  • Mia K
    Mia K skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag har blivit bra bemött av personalen och de ser till att jag får den bästa utbildningen för att klara sv mitt slutmål.
    Mina förväntningar på en bra utbildning har dom verkligen levt upp till. En toppen skola. Läs mer
  • Håkan H
    Håkan H skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det är (precis alla gånger jag gjort denna kurs på olika ställen) väldigt lång tid för att få ut så lite information. Går att läsa sig till allt på väldigt kort tid. Lågt tempo. Läs mer
    2018-07-03 Mathias A svarar Håkan H
    Hej Håkan! Förstår din synpunkt. Det är dock ett krav från Transportstyrelsen att vi måste hålla på i 3 timmar men jag kan hålla med dig om att det går att effektivisera. /Mathias
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Handledare utbildning
    Mycket bra bemött
    Välorganiserad utbildning som
    Uppfyller förväntningar
    Lokalen lite trång mening övrigt bra. Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bemötandet var jättebra. Jag har inte varit där förutom när jag skrev in mig för att ta C-kort. Men jag är nöjd med Axelssons Trafikskola i Eskilstuna 👍 Läs mer
  • Felix J
    Felix J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Extremt bra lärare. Lärde mig mycket och han fick mig att tro mer på mina egenskaper. Läs mer
  • Axel R
    Axel R skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Övningkörde inför CE uppkörning och tack vara Axelssons duktiga lärare var det inga problem alls. Läs mer
  • Sedik M
    Sedik M skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Hej tycket de jätte bra utbildning rekommenderar stråk att gå till Axelssons m h sedik Läs mer
  • Pia K
    Pia K skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra pedagogisk och lättsam lärare Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Min ena son tog mopedkort och är mycket nöjd. Med en andra son gick vi handledarutbildning. Är nöjd men hade önska mer handfasta exempel på var och hur man ska mängdträna, vad är bäst att börja med? Läs mer
  • Frida R
    Frida R skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra och rolig föreläsare. Fick med det viktigaste och bra exempel. Läs mer
  • Suheyb M
    Suheyb M skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det var en bra föreläsning med mycket intressant och bra föreläsare Läs mer
  • Jörgensen R
    Jörgensen R skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Adr utbildning. Det enda som inte funkade var webbfrågorna. Allt annat var helt perfekt upplagt Läs mer
    2018-04-16 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Jörgensen R
    Hej! Jag beklagar att dina webbfrågor inte fungerade. Jag hoppas att det har löst sig ändå. Allt gott!
  • Sarah L
    Sarah L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag har varit på två andra förskolor förut och detta är absolut min favorit. Hanna är superduktig som körlärare. Läs mer
  • Lukas S
    Lukas S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag tycker bemötandet har vart väldigt bra. Jag tycker det har vart bra att man har kunnat gå dit och plugga när som helst, när dem har öppet. Jag är nöjd! Läs mer
  • Max L
    Max L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Väldigt bra körskola, ger bra tips i annat Läs mer
  • Linda N
    Linda N skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det har överlag varit bra, riskettan var bra och lärorik, dock så känner jag att jag inte fick ut så mycket av min körlektion men det ändras det förhoppningsvis på i framtiden när man får köra med andra körlärare. Läs mer
  • Kamondi U
    Kamondi U skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Mycket trevligt bemötande vid bokning av kurs, ADR-handledare/utbildare Sebastian från Strängnäs trafikskola är en mycket kompetent person för denna uppgift. Rekommenderas. Läs mer
  • Anders O
    Anders O skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Tagit behörighet BE körkort (tungt släp) och från början till slut har mottagningen och servicen o kunnandet varit det bästa man kan tänka sig. Topp ! Läs mer
  • Persson S
    Persson S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Mycket bra bemötande av läraren.
    Han var både pedagogiskt och metodiskt i alla lägen.men skulle gärna fördjupa sig en smula att hitta svaren. Annars så är jag helnöjd med utbildningen 👍👍👍

Mvh Sten.p Läs mer
  • Anton A
    Anton A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Riktigt rolig personal och schyssta som hjälper en och ger ut mycket info om att ta körkort. Bra mopeder både på bana och i trafik Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag är så nöjd med allt med axelssons. Jag tog en intensivkurs och tre veckor senare sitter jag med körkortet i handen. Så otroligt glad och tacksam till alla som jobbar på axelssons i Eskilstuna som har hjälpt mig till mitt körkort. Stort stort tack!! Läs mer
  • Mandalie S
    Mandalie S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag kan varmt rekommendera Axelssons trafikskola i Eskilstuna. Jag fick bra hjälp med att göra en planering anpassad efter mina behov och min inlärningstakt. Jag tog ganska många lektioner, ca 12-14 st, vilket då blev ganska dyrt men ändå var värt det i slutändan eftersom det gjorde mig mycket mer säker inför uppkörningen (klarade det på första försöket tack vare all hjälp och tips från trafikskolan!).

På lektionerna fokuserade vi mycket på det som just jag behövde jobba med och utbildningen kändes väldigt personlig och nyttig. Här lär man för livet och får veta anledningen till varför man gör som man gör i trafiken och inte endast ”gör si, gör så”.

Även ett stort plus för lättillgängligheten, att det är enkelt att kontakta dem och omboka/ställa frågor etc. Har alltid fått ett trevligt bemötande! Läs mer
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Hej!
    Bemötandet från företaget har varit jättebra från början till slut.
    Jag har köpt 2 lektioner för utökat b kort samt lån av bil och släp för uppkörning.
    Allt på körskolan har left upp till mina förväntningar och lite till, axelssons trafikskola kan varmt rekommenderas.

Bengt Läs mer

Rademachergatan 18, 633 40 Eskilstuna