Alla kategorier Trafikskola Södermanland Eskilstuna Axelssons Trafikskola Eskilstuna

Axelssons Trafikskola Eskilstuna

Rademachergatan 18, 633 40 Eskilstuna — Visa karta

Axelssons trafikskola är en av sveriges äldsta trafikskolor. Efter att ha startat verksamheten redan 1913 i Köping är vi nu en av Sveriges, och framförallt Eskilstunas mest erfarna trafikskolor. Här erbjuder vi körkortsutbildningar för alla, oavsett om du vill ta B-körkort eller om du vill utbilda dig till yrkesförare. Vi lär ut EcoDriving under våra kurser där vi lär dig köra ekonomiskt och där miljön ligger i fokus.

För att få ta körkort krävs det att man gör, dels ett praktiskt prov och dels ett teoretiskt prov hos Trafikverket, man måste även genomföra risk 1 och risk 2 utbildningar. På Axelssons Trafikskola hjälper vi dig att komma igenom detta på ett snabbt och säkert sätt. Vi har även introduktionsutbildningar för handledare vid övningskörning. Välkommen!
Mån: 09:00-17:30
Tis-Ons: 13:00-17:30
Tor: 09:00-17:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 90 kunder tycker om Axelssons Trafikskola Eskilstuna

• Sofia H
    Sofia H skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Axelssons Trafikskola har hjälpt mig med att uppnå ett av mina största mål. Ta körkort både moppe & bil. En dröm som blivit uppfylld.

Jag har fått bra stöd o hjälp och alltid känt mig motiverad.
    Jag bor i Uppsala så har därför haft det lite begränsat med att göra detta så på lov och studiedagar var min chans men Axelsson gjorde det helt möjligt för mig och fixade en bra individuell planering som passade mig som bor i en annan stad.

Jag började ta körlektioner tidigt för att jag ville lära mig rätt från start och sen flöt det på och tror det är ett bra tips. Jag hade även min mamma med i början då hon kunde se och lära sig då det var några år sen hon tog körkort så hon lättare kunde hjälpa mig.

Axelssons Trafikskola har gjort min ta körkort upplevelse rolig och otroligt viktig för min framtid och kan aldrig tacka nog för det!

Alla mina 3 syskon i olika åldrar och också lyckas super bra på trafikskolan och jag är glad över att hela min familj får och kan lyckas!

Extra tack till Lasse!!!!!!
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Väldigt bra bemötande och oerhört hjälpsamma. Ordnade en snabb uppkörningstid till min hjälp. 5 av 5 stjärnor
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag har haft tre olika lärare varav bara en var så bra att jag skulle vilja komma på en ny lektion. Har inte känt att jag lärt mig något som varit värt de pengar jag spenderat och känner mig inte optimistisk till att ta körkortet.
    2017-08-17 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Mattias R
    Hej! Hör av dig till kontoret så vi får titta på en lösning.
  • Melker B
    Melker B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    allting var precis som jag tänkte mig men det skulle ha varit ännu bättre om man fick lite mera hjälp en bara unde lektionen och inte när man pluggade på plats efteråt.
    2017-08-17 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Melker B
    Hej! Hör av dig till oss så bokar vi in en tid för lite extra hjälp.
  • Elias T
    Elias T skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag valde att genomgå en intensivutbildning för B-körkort hos Axelsson Trafikskola i Eskilstuna under sommaren 2017. Körkortet tog jag på utsatt tid efter nästan tre veckor av övningskörning och teori. Trafiklärarna har varit föredömliga i att återkoppla på ens individuella utvecklingskurva, vilket har varit till stor hjälp under resans gång. På det stora hela har personalen på skolan varit väldigt hjälpsam. Rekommenderas!
  •  viktor P
     viktor P skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    De var väldigt trevligt bemötande. Dem levde upp till alla mina förväntningar och lite bättre än förväntat. Köpte ett par körlektioner samt risk ettan och tvåan, är inte det minsta missnöjd.
  •  sofie C
     sofie C skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Helt klart den bästa i stan! Klarade allt på första gången (teori, uppkörning) och då kunde jag inte köra jättemycket hemma. Så verkligen några jag rekommenderar!
  •  linus K
     linus K skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bemötandet av körskolan har varit positivt och bra. Jag tog körkort för moped hos axelssons och under den tiden så tyckte jag att körskolan hade trevlig personal som brydde sig om hur vi körkortstagare utvecklades. Nu när jag har kommit tillbaka till axelssons trafikskola för att ta körkort till bil, så har jag upplevt att axelssons fortfarande har en bra personal och bra undervisning. Jag har inte slutfört körkorts processen än, vilket gör att jag inte kan göra en komplett bedömning eftersom att jag inte har varit med om alla moment och lektioner. Men hittills så känns det bra att ta körkort hos axelssons.
  •  robert L
     robert L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det var rent skit. Det där är bara för att mjölka folk på mer pengar! Jag fick inte lära mig nått som jag inte viste om. Hon som övningskör med mig somna. Så helt enkelt rent skit. Ren maffia verksamhet som allt annat som har med att ta körkort att göra. Inte så konstigt att det är så många som kör utan körkort. Värdelöst skit!!! Ursäkta min dåliga svenska.
    2017-07-13 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar  robert L
    Hej!
    Hör gärna av dig till oss på kontoret så vi får veta mer, 016-130807.
    Ha en bra dag!
  •  caroline L
     caroline L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Hej super trevlig personal men lite seg på att skicka in till transportstyrelsen
    2017-07-13 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar  caroline L
    Hej! Vi rapporterar in introduktionsutbildningen till Transportstyrelsen samma kväll som utbildningen genomförs.
    Hör gärna av dig på 016-130807 om du har några funderingar kring din inrapporterade utbildning.
    Lycka Till med ditt körkort.
  •  rebecka L
     rebecka L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag tycker de var bra, jag lärde mig mycket!
  •  robert A
     robert A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det har fungerat bra. Duktiga bilskollärare. Flexibla och kundorienterade.
  • Erik D
    Erik D skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Fyra personer från min arbetsplats genomförde en gemensam utbildning till C-körkort på Axelssons trafikskola. Inledningsvis körde vi tillsammans två och två och efter totalt tre halvdagar gick vi vidare till uppkörning. Av oss klarade 3 uppkörningen på första försöket och det känns som den drillning vi fick på körskolan väl motsvarade vad som förväntades vid uppkörningen.
  • Linnéa S
    Linnéa S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag är jätte nöjd. Tydliga & bra genomgångar & rolig personal.
  • Elvira B
    Elvira B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    D har vart bra, allt gick bra, dom var bra, kursen var dålig.
  • Ronny E
    Ronny E skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    B96 jätte bra bemötande hela vägen.
  • Emma S
    Emma S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Tyckte det va bra mottagande och bra kurs
  • Leif G
    Leif G skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Tycker att det var ett bra val jag gjorde att ta hela paket från er, att inte själv ordna med allt, jätte bra "lärare".
    Tack för ett bra konsept.
    Jag kan rekommenderar er till mina vänner.
  • Ella H
    Ella H skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det har varit lärorika teorilektioner och man har fått svar på allt man undrat över
  • Isabella W
    Isabella W skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    bra!! och trevlig personal och goda kakor
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det var en bra handledarutbildning. Kanske lite mycket deltagare i så liten lokal, men kvällen gick snabbt och ledaren var bra.
    2017-05-24 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Håkan M
    Hej!
    Vad roligt att du är nöjd!
  • Carina L
    Carina L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra instruktioner och genomgång. Trevlig kursledare. Lagom med bensträckare.
    2017-05-24 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Carina L
    Hej!
    Vad bra att du är nöjd över kursen.
  • Ellen F
    Ellen F skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag tycker att jag blivit bra omhändertagen, och skulle varmt rekommendera till vänner!
  • Isak G
    Isak G skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra 👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼
  • Maja H
    Maja H skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra teori, rolig handledare. Gott kaffe
  • Eric K
    Eric K skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trevlig personal och bra bemötande.
  • Samuel L
    Samuel L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Riktigt smidigt , bra, vänliga lärare och personal
  • Selsi F
    Selsi F skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jättebra! Riksettan lärorikt och vill rekommendera 😊
  • Ivana S
    Ivana S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det gick jätte bra..alla dem som jobbar på Trafikskolan är så bra och ducktiga.Jag är jätte nöjd med allt.

Tack som ni finns.
  • Kevin W
    Kevin W skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Dom har najs lärare och bra service men svindyrt för
    Lektioner men de är de överallt
  • Nathalie N
    Nathalie N skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det var mycket lärorikt och roligt. Man fick värkligen en tankeställare vad som kan hända i trafiken. Sedan tycker jag att han som höll i kursen var mycket trevlig.
  • Anders H
    Anders H skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trevligt bemötande och en bra instruktör.
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Lättsamt och intressant lärorikt
  • Walter S
    Walter S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Mycket bra kurs i sin helhet kryddad med humor😀
  • Evelina L
    Evelina L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Det var jätte bra, bra förklaringar och stöttande hjälp.
  • Angelica S
    Angelica S skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Upplevde mycket svammel och klapp på bröstet jag är bästa körläraren alla andra gör fel. Tyvärr inge gott intryck. Den handledarkurs vi har erfarenhet av kunde varit minst 30 min kortare utan alla klapp-på-bröstet-berättelser.
  • Diza J
    Diza J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Jag tyckte att det var bra. Personalen var trevliga och hjälpsamma!
  • Michael R
    Michael R skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra utbildning nyttig för mig och dottern.
  • Anu E
    Anu E skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra och tydligt upplägg. Ledaren höll fokus på det som var temat. Lokalen är inte helt optimal för så många deltagare men budskapet gick fram. Bra ledare med humor.
  • Ann-marie M
    Ann-marie M skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Vi tycker att det var en givande kväll. Jag hade önskat att man hade fått tid att i grupp prata om frågeformuläret dom vi fyllde i vuxna och ungdom. Det hade kunnat bli givande diskussioner. Filmen i slutet där man fick se en hel olyckor var bra den skulle man också kunnat resonera kring.
  • Jens C
    Jens C skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trevlig och nyttig utbildning.
    Det finns det förbättringspotential vad gäller utbildningslokalen och trappen dit.

Inför utbildningen lämnades personnummer och namn- vi hade uppskattat om det hade ingått att fylla i handlingar till Trafikverket.

Avslutningsvis: Beröm till läraren!!!
    2017-04-27 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Jens C
    Tack för återkoppling!
    Om ni vill ha hjälp att fylla i handlingar till Transportstyrelsen så är ni välkomna att ringa eller komma in till kontoret så ordnar vi det.
    Välkomna!
  • Anders J
    Anders J skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trevliga instruktörer, flexibla med planering av körtider. Kände mig välkommen.

Men förbättringar finns alltid:
    Se till att era elever slår ordentligt med hammaren på dubbelmontaget för däcktryckskontrollen. Fick återkoppling på detta på uppkörningen men ingen sådan innan vid träning på säkerhetskontrollen.

Något otydliga instruktioner ibland under övningskörning.
    2017-04-27 Axelsson Trafikskola Eskilstuna svarar Anders J
    Tack för återkoppling!
    Vi ska tänka på det till nästa gång!
  • Marcus C
    Marcus C skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Bra och spännande kurs.Roligt och familjärt . Kursledaren Sebastian är både bra och rolig,får en att känna sig avslappnad och lite som att plugga hemma med kompisar. Kan rekommendera trafikskolan till er andra.
  • Kurt A
    Kurt A skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Hej
    Jag upplevde informationen som mycket bra i stora drag.
    Kan väl tycka att lite mer av praktiska råd till handledaren skulle vara bra då eleven också hör på.
    Sen saknade jag info om i vilken ordning utbildningen är effektivast. Bilskola x antal lektioner först osv
  • Gustav M
    Gustav M skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Väldigt bra skola rekommenderar för många 😀
  • Niklas Å
    Niklas Å skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Väldigt trevliga och bra lärare!
  • Erik C
    Erik C skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Snabbt bemötande från första kontakt till att jag hämtade ut mitt körkort var en vecka vilket är mycket bra.
  • Per-gunnar E
    Per-gunnar E skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Trodde - kanske ? - att kursen skulle ge mera praktiska tips om hur vi som "extra bilskollärare " skall kunna agera och ge eleven ett stöd " och vad vi gemensamt skall lära ut som lärare till en gemensam elev som vi har .
  • Elvira B
    Elvira B skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna
    Tyckte att ni hade bra lektioner med en kunnig lärare. Har inget att klaga på :-)
  • Petra L
    Petra L skrev om Axelssons Trafikskola Eskilstuna