Bar Normal

Prinsgatan 3, 413 05 Göteborg — Visa karta

Mat. Sprit. Kaffe. Finns! Välkommen!

Vi på Bar Normal är proffs på sallader, rå-mat, deli och grillade smörgåsar. Och dryck, såklart. Hit är du välkommen för att ta ett glas, eller fem. Oavsett vilket så är livet riktigt gott och härligt här. Vi har allt från mindre till större maträtter, mackor, chark, ost och sötsaker.

Bar Normal är en neo-bistro med skön atmosfär i hjärtat av Linné. Du kan boka bord eller ställa frågor till oss per telefon, och svarar vi inte är det bara att slänga iväg ett SMS så hör vi av oss.
Mån: Stängt
Tis-Tor: 17:00-23:00
Fre: 16:00-23:00
Lör: 18:00-23:00
Sön: Stängt

Läs vad 58 kunder tycker om Bar Normal

• Rut N skrev om Bar Normal
    Jag bokade bord via nätet, men då vi blev lite sena till bokningen ringde jag i förväg. Bar Normal gav mig ett trevligt bemötande och rådde oss att inte stressa dit. Baren var ett av de första förslagen på ställen att gå till för middag en fredag i Göteborg. Baren såg cool och mysig ut med härlig atmosfär, men vi hade inte så höga förväntningar på maten. När vi väl kom dit var personalen supergoa, vi fick i lugn och ro vänta in den sista i sällskapet tills vi skulle beställa. Servitören var väldigt behjälplig och rådde oss att testa det vi ville testa och så kunde de anpassa storlekarna på rätterna efter hur många vi var. All mat var över förväntan! Supergoda och varierade rätter med kvalitativa råvaror och goda drycker till. Var alltigenom positivt överraskade; jättenöjda, glada och proppmätta gick vi därifrån. Läs mer
  • Anna P skrev om Bar Normal
    Trevlig och uppmärksam personal. Väldigt god och prisvärd mat. Perfekt lokal för skönt och avslappnat häng. Bra atmosfär. Läs mer
  • Nicole B skrev om Bar Normal
    Trevlig personal och bra mat! Kan tänka mig gå dit igen! Läs mer
  • Hanneke S
    Hanneke S skrev om Bar Normal
    Trevlig miljö men lite väl ”grabbig” framtoning hos den manliga skäggprydda personalen. En känsla av experten som rekommenderar ”tanten” en bra IPA. Inte riktigt min grej. Det fanns vegetarisk mat vilket jag uppskattade. Tyvärr var flertalet rotsaker överkokta även om smakerna var bra. Saknade kanske lite ”finess”. Om jag skall vara ärlig hade jag förväntat mig mer - men andra sidan har jag alltid förväntningar dit jag går och jämför med andra ställen då vi under perioder går ut en del och äter. Långt hopp i betygssättningen nedan mellan två (inte alls bra) och tre (helt Ok). Vill väl placera mig mitt i mellan. Läs mer
  • Ann-charlotte M skrev om Bar Normal
    Service var informell, godhjärtad och mycket uppskattad. Maten var fantasifull men den sydostasiatiska touchen lika ’ihopblandad’ som vanligt. Rekommendation om turordning att äta kött före fisk var korrekt. Vinutbud begränsat men spännande. Musik inledningsvis sublim ( Totta Näslund - dessutom vinyl) Kvaliteten på musiken dalade i den takt restaurangen fylldes på. Sannolikt anpassades musiken efter de allt yngre gästerna. Sammanfattning: Utmärkt. Läs mer
  • Oskar H skrev om Bar Normal
    För hög ljudnivå, ok mat och service. Läs mer
  • Oscar L skrev om Bar Normal
    Mycket bra bemötande av personalen och trevlig lokal. Läs mer
  • Margareta S skrev om Bar Normal
    Toppenbra ställe! Blev varmt välkomnade direkt när vi steg innanför dörren, fick frågan om vi ville starta med varsitt glas cava o det ville vi givetvis! Samma varma, trevliga, sympatiska omtande följde oss igenom hela besöket. Dessutom urmysig o hemtrevlig miljö o fantastiskt god mat gjorde att upplevelsen får högsta betyg! Det enda negativa var den relativt höga musiken som i kombination med fullsatt matsal gjorde att ljudnivån blev aningen ansträngd o svårt föra ett samtal. Kommer definitivt gå hit flera gånger! Läs mer
  • Johanna R skrev om Bar Normal
    Trevligt ställe med lagom mycket folk och trevlig personal. Passar både vardag och chill helg Läs mer
  • Nathalie G skrev om Bar Normal
    bemötandet va trevligt och maten var jätte god, dom borde utvidga de veganska på menyn till en rätt till, supergott! Läs mer
  • Ulla B skrev om Bar Normal
    Ett fantastiskt trevligt ställe. God mat, bra musik och underbar personal. Går gärna dit igen och igen. Läs mer
  • Kristian S skrev om Bar Normal
    Otroligt mysigt ställe. Grym personal som med trevligt bemötande.

Kul att de serverar få enkla rätter men som smakade väldigt gott i en bra prisklass Läs mer
  • Björn L skrev om Bar Normal
    I min mening Göteborgs bästa helhetsupplevelse. Personalen är service minded uti fingerspetsarna och maten de komponerat ihop är ett urval maträtter som de själva tycker är goda. Och de har bra smak för maten är utomordentligt bra! Funkar lika bra som ölhäng med kompisgänget som det gör på dejten eller med familjen. Ett perfekt ställe att avsluta veckan på tycker jag! Heja Normal! Läs mer
  • Katja S skrev om Bar Normal
    Åt middag, det var gott och mysigt, supertrevlig personal. Inget att klaga på Läs mer
  • Zahraa M skrev om Bar Normal
    Mkt trevlig personal. Jag tog rätten med nötter och nudlar vilket va ok, det som slog mig var att den var äckligt söt. Läs mer
  • Robin C skrev om Bar Normal
    Bemötandet är helt fantastiskt och service under kvällen är underbar. Trevlig lokal och himmelsk mat! Läs mer
  • Andreas A skrev om Bar Normal
    God mat och trevlig personlig service. Läs mer
  • Hans H skrev om Bar Normal
    Avspänt och mycket trevligt. God mat. Personalen mycket social på ett okonstlat sätt. Jag är mycket nöjd med besöket och rekommenderar det till vänner. Läs mer
  • Per L skrev om Bar Normal
    Härlig stämning, bra service och otroligt goda mackor!! Läs mer
  • Izabella K skrev om Bar Normal
    Trevligt bemötande,skön stämning. Maten ok, osttallriken mycket liten, ej prisvärd. Läs mer
  • Hanna N skrev om Bar Normal
    Bra, men långsam service. Kyparen glömde bort oss flera gånger. Läs mer
  • Dennis L skrev om Bar Normal
    Tyvärr var jag tvungen att ställa in detta besök , men hoppas att få återkomma.
    MVH Läs mer
  • Peter G skrev om Bar Normal
    Trevligt besök på trendig krog, gillade bemötandet och atmosfären. Maten var också bra Läs mer
  • Richard F skrev om Bar Normal
    Linnestadens absolkut mysigaste häng, underbar mat med varm och hemtrevlig inredning. Sjukt trevlig och kunnig personal. En riktigt pärla! Läs mer
  • Axel A skrev om Bar Normal
    Bar normal är livets ställe! Skön personal och mycket god dryck🤘🏿🤘🏿🤘🏿 Läs mer
  • Herman K skrev om Bar Normal
    Fantastiskt på alla sätt och vis. Läs mer
  • Gustav H skrev om Bar Normal
    Helt fantastiskt! Världens bästa ställe ❤️ Läs mer
  • Peter L skrev om Bar Normal
    Bästaste bästa, maten är som tagen ur en saga Läs mer
  • Cecilia B skrev om Bar Normal
    Bästa restaurangen i Linné! Grym mat och skön stämning! Läs mer
  • Philip A skrev om Bar Normal
    Overkligt bra. På gränsen till religiös upplevelse. Fantastiskt! Läs mer
  • Gustav M skrev om Bar Normal
    Göteborgs i särklass bästa restaurang/bar. Läs mer
  • Jonathan K skrev om Bar Normal
    Strålande härlig och trevlig personal och väldigt god atmosfär! Läs mer
  • Lisa J skrev om Bar Normal
    En av de bättre barerna i Göteborg! Stämningen, personalen och maten är 10/10 Läs mer
  • Ander D skrev om Bar Normal
    Riktigt bra mat och trevligt häng! Trevlig personal och bra musik gör att man gärna suger fast här! Läs mer
  • Axel K skrev om Bar Normal
    Bästa på länge!
    Avocado, avocado, avocado!!
    Han den store var lite otrevlig, annars bland de bättre upplevelserna jag haft! Läs mer
    Douglas E gillar detta
  • Jacob R skrev om Bar Normal
    Personalen är ett riktigt gott gäng, känns som att vara hemma hos någon.
    Stenkoll på beställningar, snabb service och löser lätt specialbeställningar på mat vid allergier etc. Enkel meny, men riktigt bra sådan.
    Bästa krogen i Linnéstaden. Läs mer
  • Zacharias H skrev om Bar Normal
    Känns precis som att komma hem, om ens hem består av trevlig personal, kall öl och grymt god mat! Läs mer
  • Ali M skrev om Bar Normal
    Avslappnad miljö, förvånansvärt god mat och trevlig personal! Läs mer
  • Felix S
    Felix S skrev om Bar Normal
    Bar normal är en familjär och underbar restaurang där personalen bjuder på sig själva och exekuterar såväl mat som dryck med hög kvalitet. Läs mer
  • Niklas S skrev om Bar Normal
    Maten i magen och drycken i strupen gör sig gott i denna rofyllda och välkommnande atmosfär. Bra musik spelas i högtalarna och personalen är utomordentligt trevlig! Fullkomligt normalt Läs mer
  • Oscar K skrev om Bar Normal
    En av Göteborgs bästa restauranger, grymt mat men finns även möjlighet att bara ta ett glas med goda vänner och chilla Samt lyssna på bra musik! Läs mer
  • Oscar L
    Oscar L skrev om Bar Normal
    En väldigt mysig, trevlig & bra resturang/bar!
    Alltid fantastiskt bemötande, bra service & väl utvalda råvaror
    Skulle starkt rekommendera vänner & bekanta att gå till Bar Normal! Läs mer
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Bar Normal
    Finns inget bättre vardagsrum i hela Göteborg! Läs mer
  • Camilla A skrev om Bar Normal
    En härlig upplevelse på många plan. Service, mat, musik, atmosfär - allt utsökt! Litet minus för små portioner. Längtar till nästa Bar Normal häng. Vi ses! Läs mer
  • Monica J skrev om Bar Normal
    Enkel och trevlig stämning och miljö Läs mer
  • Gunilla A skrev om Bar Normal
    Mycket trevligt,god mat o mysig stämning med bra service. Går gärna dit igen. Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Bar Normal
    Supergod mat, goa gubbar, skön atmosfär Läs mer
  • Maria O skrev om Bar Normal
    Trevligt bemötande när vi kom och bra servis från servitör! God mat Läs mer
  • Annette A
    Annette A skrev om Bar Normal
    Kliver in genom dörren och blir bemött av ett gäng supersköna killar. Stället får mig att vilja flytta till stan och hänga där en stund efter jobbet....
    ...varje dag
    God mat med normala portioner. Skönt med en meny utan burgare. Har ätit Mixad delibricka, Macka, vännerna åt Laxsashimi och Asiatisk sallad vilket också var superfräscht och gott. Fick bra rekommendationer på val av dryck till maten.
    Toppen av allt...
    Det spelades vinyl! Läs mer
  • Anna T skrev om Bar Normal
    Trevligt bemötande, härlig atmosfär. Tyvärr var inte maten lika god som den varit tidigare. Hoppas bara det var en dålig dag! Vi testar gärna på nytt. Läs mer

Bästa restaurangerna i Göteborg:

Östra Larmgatan 18, 41107, Göteborg