Alla kategorier Webshop Bean Bag Fabriken AB

Bean Bag Fabriken AB

Started my business in 2002 with only company customers and old outdated bags and a low margin. This was difficult and when my largest customer shut down in 2008 and I lost 70 percent of my business I had to completely change things. I got rid of costly rented space, spent money on new products and turned directly towards end customers via the web instead. It's still difficult to make a profit but the risk of making huge losses has gone down too. Mostly I sell the filling for bean bags but offer customers a few models to chose from.

Läs vad 150 kunder tycker om Bean Bag Fabriken AB

• Henrik G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans och bra med betalningsalternativ! Läs mer
  • Josefin L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Cellplastkulor för 4 dagar sedan och har inte fått något meddelande att de ska vara på väg..... ser att beställningen är betald men inte ett ljud om att det är någon produkt packad, skickad, på väg..... dåligt. Ger det en dag till sedan får jag väl ringa kundtjänst.... förväntade mig uppdatering om min order. Läs mer
    2018-10-11 Johan Å svarar Josefin L
    Du borde fått en faktura via mail i morse med information om DHL's sändningsnummer. Rent generellt gäller att har man inte fått bekräftelse med sändningsnummer så är inget skickat. Försökte skicka paketet igår morse men då Klarnas system låg nere så gick det inte att få ut några packsedlar på morgonen. När jag skriver ut packsedeln så markeras sändningen som skickad av Klarnas system och då skickas även faktura med sändningsnumret till kunden. Rimligtvis så kommer du att kunna hämta ut paketet hos DHL-ombud imorgon men du får avisering via sms.
  • Natanael R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    200L. Cellplastkulor, bra pris och snabb leverans! Läs mer
  • Jonas R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    bra att Bean Bag dök upp högt upp på Googles söklista. klar och tydlig info på hemsidan. lätt att beställa. Läs mer
  • Anna v skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans och väldigt trevlig ägare med utmärkt support. Läs mer
  • Fannie S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    snabb leverans och bra varor, kan rekomenderas Läs mer
  • HANNA J skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte en hundbädd, både jag och hunden är jätte nöjda⭐ Läs mer
  • Elisabeth J skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte påfyllnadskulor till vår hund Bean bed. Användarvänlig nätbutik, Snabb service, leverans på några dagar. Faktiskt överraskande bra. Skönt också att frakt och allt ingår i priset. Det är alltid irriterande när olika avgifter tillkommer. Man betalar det pris som står på produkten, inget mer. Läs mer
  • MICHAELA L
    MICHAELA L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte 80 liter beanie bag-fyllning. Utmärkt produkt, men jag hade ingen aning om hur mycket som skulle gå åt, så jag har nu beställt 200 liter till! :) Läs mer
  • Karin M skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Underdog large, blå. Johan bemötte mig på ett urbra sätt, som en hundägare till en annan. Inget besserwisser här inte.
    Hade inga förväntningar alls, blev bara väldigt överaskad när jag talade med honom. Här har vi en riktig hundmänniska.

Själva produkten, hundbädden, är inte riktigt godkänd av min jycke ännu, men det kommer nog. Läs mer
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Hållbar produkt hundsängen Underdog XL, snabb leverans o service. Läs mer
  • Emelie B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag köpte plastkulor (fyllning till bean bag) 50 liter. Beställde på nätet. Snabb leverans och jag är supernöjd! Läs mer
  • Ingvar H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra snabb leverans. Smidigt med klarna. Läs mer
  • Yvette A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Smidigt, lätt och snabb leverans Läs mer
  • Ulla L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Hundbädden håller fortfarande efter mer än 10 år och tre hundar!!! Påfyllningen levereras snabbt efter beställning. Läs mer
  • Johanna Ö skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Tydlig hemsida med bra information . Mycket snabb leverans! Jag är mycket nöjd och kommer absolut handla från företaget igen! Läs mer
  • Catharina F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte fyllning till sitt puffar. Enkelt att beställa på nätet och snabb leverans. Läs mer
  • Maud S
    Maud S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbt, korrekt och över förväntan då jag annullerade ordern. Läs mer
  • Maja K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    I was impressed how fast I got the package! Everything was smooth - I am very happy with the experience. I am sure I will come back if I ever needed any bean bag stuff.

Thank you! Läs mer
  • Anne M
    Anne M skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket lätt att beställa, snabb leverans och bra grejer! Läs mer
  • Tommy W skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Enkelt att beställa. Snabb leverans. Varan exakt enl. beskrivning. Perfekt! /Tommy Läs mer
  • Kristina T skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte fyllning till hundbädd via hemsidan. Levererades i tid till utlämningsställe. Läs mer
  • Heléne B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Super bra och snabb leverans! Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Anton S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket snabb frakt, vettiga priser och en hemsida som tydligt förklarar vad man behöver och hur mycket. Tack. Läs mer
  • Monica N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Beställde via nätet så ingen personlig kontakt.Men lätt att beställa o rött snabb leverans Läs mer
  • Maciej B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbt och proffsigt. Jag rekommenderar. Läs mer
  • Outi J skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Tycker att det var svagt att ta kreditupplysning på 350 kr. jag har ju handlat tidigare hos firman.
    Jag ville betala med kortet men det gick inte. Läs mer
    2017-10-08 Johan Å svarar Outi J
    Jag beklagar verkligen att det blev såhär. Jag varken gör kreditkontroll eller tar emot betalning från några kunder som handlar via nätet. KLARNA sköter allt sådant och ger mig betalt 14 dagar efter leverans oavsett om du betalt via kort, banköverföring eller faktura.
    Det förvånar mig att du inte fick betala via kort då de omgående borde se om de får någon ersättning eller ej?

Oavsett så är jag tacksam över att du informerade mig om varför du är missnöjd då jag annars hade varit helt ovetande.
    Om du har vägarna förbi Täby så blir kostnaden bara 175:- för hundra liter fyllning och accepteras inte ditt kort av iZettle så kan jag acceptera kontant betalning även om jag personligen hatar att hantera kontanter och därför hellre betalar iZettles avgifter för att slippa.
    För mindre än 5:- så skickar de kvitto till dig och bokför även försäljningen i mitt ekonomisystem. Är svårt att motivera att själv skriva kvitton, bokföra försäljning och köa på banken när man sätter in pengar, för att spara 4:80. ;)
  • Göran W skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Inga problem, hämtade på plats. Läs mer
  • Lena M skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Beställde över nätet, det var lätt att hitta det man ville ha. Snabb leverans.
    Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • Oscar H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag kan inte säga något direkt om bemötandet men deras tjänster är tydligt beskrivna på hemsidan och jag var imponerad över den snabba leveransen. Läs mer
  • Ann-Louise F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket bra service och snabb leverans. Jag är supernöjd Läs mer
  • Anna B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Toppen! Riktigt snabb leverans och mycket möjd med produkten. Läs mer
  • Valeria R
    Valeria R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    simple ordering process and on time delivery Läs mer
  • Annika B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra service, har inte haft någon kontakt utan beställde på nätet utan några problem. Bra hemsida och enkelt att beställa, snabb leverans och till fyll belåtenhet.
    Kommer att lägga nästa order hos dem också. Läs mer
  • Lena G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag har ännu inte fått varan jag betalt för! Jag fick själv ta kontakt för att få veta att den ännu inte var skickad, pga div skäl vilket är anmärkningsvärt. Oavsett orsak till försening av leverans anser jag som kund att företaget bör kontakta MIG snarast för att meddela om detta. :(
    Tar gärna emot någon form av kompensation för att jag fått vänta och inte blev meddelad om försening.
    Hoppas nu iallafall att varan uppfyller mina förhoppningar och blir till nytta och glädje för min hund. Läs mer
    2017-08-08 Johan Å svarar Lena G
    Redan när du beställde (för mindre än en vecka sedan) så stod det i webbshoppen att innersäcken inte fanns i lager men att du kan räkna med leverans inom en vecka. Därför ansåg jag det inte motiverat att ringa.
    När du ringde igår så berättade jag att jag inte fått besked från hon som syr innersäckar då hon inte svarade när jag ringde förra veckan.
    Hon svarade dock när jag ringde efter att ha talat med dig men kunde inte ge klart besked om när hon kan leverera, men det skulle bli innan onsdag då hon åker iväg igen.
    Hon meddelade i eftermiddags att de finns för avhämtning så de kan levereras imorgon.

Känns tråkigt att du ger mig sämsta möjliga betyg trots att det syns om man går in på produkten att innersäckar är min svaga sida antalsmässigt och att leverans kan dröja. Låter sy upp dem i Sverige då kvalitén var för dålig från Kina.

Själv så hade jag väntat med att bedöma tills jag fått produkten och JAG får inga pengar förrän 14 dagar efter att jag har LEVERERAT och kan inte rå för att du direktbetalat till KLARNA.
  • Katarina F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Läs mer
  • Rut L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra priser och supersnabb frakt! Framme dagen efter beställning. Läs mer
  • Lise-Lotte W skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte styrolikulor. Har i skrivande stund ej fått dem ännu. Läs mer
  • Julia G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte frigolitkulor, via hemsidan. Tydlig hemsida. Lätt och smidigt med betalning och snabb leverand. Läs mer
  • Anita S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Allt har bara fungerad mycket bra, ska ta ut varan imorgon och jag ser fram till sett MVH Anita Läs mer
  • Helén N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra, snabbt och med bra resultat Läs mer
  • Anna-Karin B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bara positivt, snabb hantering av beställningar. Återkommer. Läs mer
  • Theresa S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra förpackat och mycket snabb leverans! Läs mer
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans och bra priser.
    Bean Bag Fabriken AB är en seriös aktör och som vårdar sina kunder. Läs mer
  • Dennis B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Fel i beställningen, hutlöst frakt och mycket otrevligt bemötande från försäljaren vid kontakt.

Jag avråder Läs mer
    2017-05-27 Johan Å svarar Dennis B
    Först så gör du rätt som kontaktar mig via mail när du är missnöjd.
    Du skrev: "så såg det inte ut på hemsidan när jag bestälde… 225:- frakt känns så där"

Jag blev givetvis väldigt överraskad eftersom 225:- i frakt är precis vad fraktkostnaden hamnar på om man placerar 50 liter cellplastkulor samt en innersäck till en hundbädd medium i varukorgen.

Jag som säljare reagerade dock på att det var två fraktkostnader på ordern och plockade därmed bort fraktkostnaden för innersäcken eftersom den kunde placeras i samma paket UTAN ytterligare kostnader för mig.

Jag kände att kunden skulle bli nöjd med detta men istället så fick jag ovanstående klagomål.

Ordern som jag hade fått (och som du hade bekräftat hos Klarna) var på 545:- och efter min justering på 485:- med en total fraktkostnad på 165:- och INTE de 225:- som du skrev om. Självklart så blev jag förvånad.

När jag hade förklarat ovanstående i mail så fick jag svaret: "Ja men då kanske det blev rätt ändå, jag kollade bara på fakturan."

MEN!?!?!?!?

Står det fel på fakturan så ÄR det ju fel och inte rätt? Det är fakturan (och inte orderbekräftelsen) som är viktig.

Sen beskrev du HUR man gör för att ta bort frakten på webbsidan och antydde att det var så du hade gjort från första början. Problemet med det är ju att då hade jag sluppit göra detta och du hade då även fått rätt summa på din orderbekräftelse.
    Men nej, sanningen är att du inte noterade frakten förrän du kom hit och läste den föregående kommentaren. Du kollade då din orderbekräftelse istället för på din faktura och klagade över frakten. När jag sen påpekade att du hade fått rätt kostnad trots att det var fel från början så blev du ändå inte nöjd.

Tro mig, jag önskar att DHL levererade paketen gratis men de måste tyvärr få täckning för sin verksamhet trots att jag inte tjänar ett öre på frakten utan verkligen debiterar självkostnad. Jag skickade tidigare allt fraktfritt fast totalpriset var detsamma. Det blev dock konstigt när folk ville hämta själva och ständigt frågade om rabatt.
  • Therese G
    Therese G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra priser på kulorn. MEN, har aldrig varit med om dyrare frakt än dessa o då har jag fått med DHL många ggr tidigare och väldigt tunga grejor. Så stort minus för dyr fraktkostnad. Det hindrar mig från att rekommendera er och att handla hos er igen. Tyvärr Läs mer
    2017-05-27 Johan Å svarar Therese G
    Det som är märkligt här är väl att det fortfarande finns folk som inte begriper vad frakten egentligen kostar TROTS att jag anger priset INKLUSIVE frakten på webbsidan och DESSUTOM visar exakt hur stor frakten är i relation till produkten.
    Andra säljer produkten dyrare men levererar fraktfritt eller tar bara 90:- i frakt (OAVSETT vad man köper).

Köper du 100 liter cellplastkulor från mig så betalar du 350:- (175:- för kulorna och 175:- för frakt & emballage)
    Köper du från andra leverantörer så kostar det dig 390:- eller 420:- MEN det är FRAKTFRITT.

What can I say?

Tja, jag kan väl säga att de troligen inte betalar speciellt mycket MER än mig för frakten och troligtvis inte mindre heller.
    Skillnaden är väl att de inte ger dig möjligheten att hämta själv och OM de gör det så får du betala för en fraktkostnad som de inte har.

Att de är dyrare än mig TOTALT sett beror nog på att de även beräknar sin marginal på frakten medans jag inte lägger på ett dugg på frakt och emballage. Jag nöjer mig med att göra vinst på det jag säljer och inte även fraktkostnaden.

När det gäller frakter så är VOLYMEN viktig. Det är billigare för mig att skicka 2 x 15 kg hundmat än 100 liter cellplastkulor.
    VARFÖR? Fråga DHL varför de tar betalt baserat på utrymmet som går åt på sina bilar och inte vikt.

Du gick troligen inte in på produkten när du beställde utan ansåg att 225:- var rimligt för 40 liter cellplastkulor.
    När du sen ser att du betalat 80:- för kulorna och 145:- för frakt & emballage så blir du upprörd och klagar. Plötsligt blir totalpriset (som är billigare än konkurrenter) ointressant utan att jag tar ut min FAKTISKA kostnad stör dig så mycket att du ger mig ett lågt betyg och avråder andra från köp.

Nästa gång så föreslår jag att du istället tar bilen från Helsingborg till Stockholm så att du slipper den hutlösa frakten.
  • Gunnel A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    bra företag trevligt bemötande! Läs mer
  • Balázs G
    Balázs G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Everything went really smooth, I always knew what is the status of the package is. I'd consider buying goods again from reco. Läs mer
  • Inger A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra och snabb leverans.bra produkt som uppfyller vad jag förväntade mig Läs mer
  • Agneta V skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Har ej behövt hjälp. Hemsidan tillräcklig för mitt köp av "sac" kulor. Utmärkt service att få hem varan innan du betalar. Läs mer