Alla kategorier Webshop Bean Bag Fabriken AB

Bean Bag Fabriken AB

Started my business in 2002 with only company customers and old outdated bags and a low margin. This was difficult and when my largest customer shut down in 2008 and I lost 70 percent of my business I had to completely change things. I got rid of costly rented space, spent money on new products and turned directly towards end customers via the web instead. It's still difficult to make a profit but the risk of making huge losses has gone down too. Mostly I sell the filling for bean bags but offer customers a few models to chose from.

Läs vad 122 kunder tycker om Bean Bag Fabriken AB

• Lena M
    Lena M skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Beställde över nätet, det var lätt att hitta det man ville ha. Snabb leverans.
    Jag är väldigt nöjd.
  • Oscar H
    Oscar H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag kan inte säga något direkt om bemötandet men deras tjänster är tydligt beskrivna på hemsidan och jag var imponerad över den snabba leveransen.
  • Ann-Louise F
    Ann-Louise F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket bra service och snabb leverans. Jag är supernöjd
  • Anna B
    Anna B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Toppen! Riktigt snabb leverans och mycket möjd med produkten.
  • Valeria R
    Valeria R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    simple ordering process and on time delivery
  • Annika B
    Annika B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra service, har inte haft någon kontakt utan beställde på nätet utan några problem. Bra hemsida och enkelt att beställa, snabb leverans och till fyll belåtenhet.
    Kommer att lägga nästa order hos dem också.
  • Lena G
    Lena G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag har ännu inte fått varan jag betalt för! Jag fick själv ta kontakt för att få veta att den ännu inte var skickad, pga div skäl vilket är anmärkningsvärt. Oavsett orsak till försening av leverans anser jag som kund att företaget bör kontakta MIG snarast för att meddela om detta. :(
    Tar gärna emot någon form av kompensation för att jag fått vänta och inte blev meddelad om försening.
    Hoppas nu iallafall att varan uppfyller mina förhoppningar och blir till nytta och glädje för min hund.
    2017-08-08 Johan Å svarar Lena G
    Redan när du beställde (för mindre än en vecka sedan) så stod det i webbshoppen att innersäcken inte fanns i lager men att du kan räkna med leverans inom en vecka. Därför ansåg jag det inte motiverat att ringa.
    När du ringde igår så berättade jag att jag inte fått besked från hon som syr innersäckar då hon inte svarade när jag ringde förra veckan.
    Hon svarade dock när jag ringde efter att ha talat med dig men kunde inte ge klart besked om när hon kan leverera, men det skulle bli innan onsdag då hon åker iväg igen.
    Hon meddelade i eftermiddags att de finns för avhämtning så de kan levereras imorgon.

Känns tråkigt att du ger mig sämsta möjliga betyg trots att det syns om man går in på produkten att innersäckar är min svaga sida antalsmässigt och att leverans kan dröja. Låter sy upp dem i Sverige då kvalitén var för dålig från Kina.

Själv så hade jag väntat med att bedöma tills jag fått produkten och JAG får inga pengar förrän 14 dagar efter att jag har LEVERERAT och kan inte rå för att du direktbetalat till KLARNA.
  • Katarina F
    Katarina F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
  • Rut L
    Rut L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra priser och supersnabb frakt! Framme dagen efter beställning.
  • Lise-Lotte W
    Lise-Lotte W skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte styrolikulor. Har i skrivande stund ej fått dem ännu.
  • Julia G
    Julia G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte frigolitkulor, via hemsidan. Tydlig hemsida. Lätt och smidigt med betalning och snabb leverand.
  • Anita S
    Anita S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Allt har bara fungerad mycket bra, ska ta ut varan imorgon och jag ser fram till sett MVH Anita
  • Helén N
    Helén N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra, snabbt och med bra resultat
  • Anna-Karin B
    Anna-Karin B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bara positivt, snabb hantering av beställningar. Återkommer.
  • Theresa S
    Theresa S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra förpackat och mycket snabb leverans!
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans och bra priser.
    Bean Bag Fabriken AB är en seriös aktör och som vårdar sina kunder.
  • Dennis B
    Dennis B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Fel i beställningen, hutlöst frakt och mycket otrevligt bemötande från försäljaren vid kontakt.

Jag avråder
    2017-05-27 Johan Å svarar Dennis B
    Först så gör du rätt som kontaktar mig via mail när du är missnöjd.
    Du skrev: "så såg det inte ut på hemsidan när jag bestälde… 225:- frakt känns så där"

Jag blev givetvis väldigt överraskad eftersom 225:- i frakt är precis vad fraktkostnaden hamnar på om man placerar 50 liter cellplastkulor samt en innersäck till en hundbädd medium i varukorgen.

Jag som säljare reagerade dock på att det var två fraktkostnader på ordern och plockade därmed bort fraktkostnaden för innersäcken eftersom den kunde placeras i samma paket UTAN ytterligare kostnader för mig.

Jag kände att kunden skulle bli nöjd med detta men istället så fick jag ovanstående klagomål.

Ordern som jag hade fått (och som du hade bekräftat hos Klarna) var på 545:- och efter min justering på 485:- med en total fraktkostnad på 165:- och INTE de 225:- som du skrev om. Självklart så blev jag förvånad.

När jag hade förklarat ovanstående i mail så fick jag svaret: "Ja men då kanske det blev rätt ändå, jag kollade bara på fakturan."

MEN!?!?!?!?

Står det fel på fakturan så ÄR det ju fel och inte rätt? Det är fakturan (och inte orderbekräftelsen) som är viktig.

Sen beskrev du HUR man gör för att ta bort frakten på webbsidan och antydde att det var så du hade gjort från första början. Problemet med det är ju att då hade jag sluppit göra detta och du hade då även fått rätt summa på din orderbekräftelse.
    Men nej, sanningen är att du inte noterade frakten förrän du kom hit och läste den föregående kommentaren. Du kollade då din orderbekräftelse istället för på din faktura och klagade över frakten. När jag sen påpekade att du hade fått rätt kostnad trots att det var fel från början så blev du ändå inte nöjd.

Tro mig, jag önskar att DHL levererade paketen gratis men de måste tyvärr få täckning för sin verksamhet trots att jag inte tjänar ett öre på frakten utan verkligen debiterar självkostnad. Jag skickade tidigare allt fraktfritt fast totalpriset var detsamma. Det blev dock konstigt när folk ville hämta själva och ständigt frågade om rabatt.
  • Therese G
    Therese G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra priser på kulorn. MEN, har aldrig varit med om dyrare frakt än dessa o då har jag fått med DHL många ggr tidigare och väldigt tunga grejor. Så stort minus för dyr fraktkostnad. Det hindrar mig från att rekommendera er och att handla hos er igen. Tyvärr
    2017-05-27 Johan Å svarar Therese G
    Det som är märkligt här är väl att det fortfarande finns folk som inte begriper vad frakten egentligen kostar TROTS att jag anger priset INKLUSIVE frakten på webbsidan och DESSUTOM visar exakt hur stor frakten är i relation till produkten.
    Andra säljer produkten dyrare men levererar fraktfritt eller tar bara 90:- i frakt (OAVSETT vad man köper).

Köper du 100 liter cellplastkulor från mig så betalar du 350:- (175:- för kulorna och 175:- för frakt & emballage)
    Köper du från andra leverantörer så kostar det dig 390:- eller 420:- MEN det är FRAKTFRITT.

What can I say?

Tja, jag kan väl säga att de troligen inte betalar speciellt mycket MER än mig för frakten och troligtvis inte mindre heller.
    Skillnaden är väl att de inte ger dig möjligheten att hämta själv och OM de gör det så får du betala för en fraktkostnad som de inte har.

Att de är dyrare än mig TOTALT sett beror nog på att de även beräknar sin marginal på frakten medans jag inte lägger på ett dugg på frakt och emballage. Jag nöjer mig med att göra vinst på det jag säljer och inte även fraktkostnaden.

När det gäller frakter så är VOLYMEN viktig. Det är billigare för mig att skicka 2 x 15 kg hundmat än 100 liter cellplastkulor.
    VARFÖR? Fråga DHL varför de tar betalt baserat på utrymmet som går åt på sina bilar och inte vikt.

Du gick troligen inte in på produkten när du beställde utan ansåg att 225:- var rimligt för 40 liter cellplastkulor.
    När du sen ser att du betalat 80:- för kulorna och 145:- för frakt & emballage så blir du upprörd och klagar. Plötsligt blir totalpriset (som är billigare än konkurrenter) ointressant utan att jag tar ut min FAKTISKA kostnad stör dig så mycket att du ger mig ett lågt betyg och avråder andra från köp.

Nästa gång så föreslår jag att du istället tar bilen från Helsingborg till Stockholm så att du slipper den hutlösa frakten.
  • Gunnel A
    Gunnel A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    bra företag trevligt bemötande!
  • Balázs G
    Balázs G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Everything went really smooth, I always knew what is the status of the package is. I'd consider buying goods again from reco.
  • Inger A
    Inger A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra och snabb leverans.bra produkt som uppfyller vad jag förväntade mig
  • Agneta V
    Agneta V skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Har ej behövt hjälp. Hemsidan tillräcklig för mitt köp av "sac" kulor. Utmärkt service att få hem varan innan du betalar.
  • Eva O
    Eva O skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra info på sajten och jättesnabb leverans!
  • Berit T
    Berit T skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Min lille hund har inte riktigt funnit ro i sin nya säng... men jag tycker den känns bra!
  • Margaretha J
    Margaretha J skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag kan inte svara på den frågan då jag inte har fått min beställning än.
  • Marisa G
    Marisa G skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag behövde kunnig person för att få hjälp med mängden fyllnadsmaterial som jag skulle köpa, och fick kontakt med en väldigt serviceinriktad person. Dett uppskattas. Proffsigt!
  • Terese J
    Terese J skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Klickade in på sidan, såg hundbäddarna som kommer passa min ena hund kanon nu med sina krämpor på äldre dar.
    Enkel sida att beställa ifrån och den info jag behövde stod tydligt.
    Önskade dock en länk så man kan följa sändelsen via posten men ej fått någon sådan om den ens är skickad.
    Så önskar iaf ett mail så man vet att den lämnat lagret.
    2017-03-06 Johan Å svarar Terese J
    Hej Terese!
    När jag skriver ut packsedeln så aktiveras fakturan av Klarna och du borde ha fått din faktura via mail (om du uppgav korrekt mailadress till Klarna vid beställningen). 2017-03-03 10:10 Fakturan har skickats via e-post
    På fakturan stod DHL's sändningsnummer men då jag ser att du hämtade ut din hundbädd på COOP idag så hade du angivit korrekt mobilnummer för SMS-avisering.

OBS! Om du ännu inte fått fakturan så bör du kontakta Klarna då du annars riskerar att få en påminnelseavgift från Klarna om 14 dagar.
    Ett samtal till Klarna 08-120 120 20 kan förhindra en onödig extrakostnad på 60:-.
    Testa med ca 80% av fyllningen då allt endast behövs om hunden är väldigt liten.
    2017-03-07 Terese J svarar Johan Å
    Hej!
    Tack för ditt svar :)
    Hämtade som sagt ut bädden igår, Testade bädden med all fyllning som var i säcken. Men fick en extra säck med fyllning, antar att det är extra om det behövs fylla på?
    Hundarna väger 15-17 kg
    Jag har betalat fakturan, eller den ligger iaf för betalning. Så jag hade nog missat länken för att följa upp med dhl vart paketet befann sig.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Terese J gillar detta
  • Sandra L
    Sandra L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Superbra o snabb leverans! Återkommer
  • Therese L
    Therese L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans! Smidig betalning med Klarna direkt. Varorna motsvarade förväntningarna.
  • Christel L
    Christel L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    tycker det fungerar bra snabb leverans och lätt att hitta på hemsidan inga konstigheter och bra priser
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Allt var hur smidigt som helst. Fick leveransen dagen efter beställning. :)
  • Carin F
    Carin F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Beställde nyligen från Bean Bag Fabriken AB.
    Upptäckte att jag "strulat till" min beställning.
    Mailade och berättade att jag gjort fel i min beställning. Fick ett trevligt mail tillbaka att min beställning rättats till.
    På ett par tre dagar fick jag min leverans.
    Kan varmt rekommendera det här
    företaget!!!
    Trevligt bemötande och snabb leverans, tack!!!😊👍🏻
    Kommer gärna handla här igen!!!
    Med vänlig hälsning/
    Carin Frid
  • Michael R
    Michael R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Till min stora hund har jag köpt en Bean Bag som verkligen har varit alldeles utmärkt! Två gånger har jag köpt cellplastkulor för påfyllning. Jättebra, särskilt nu när de behandlats för att bli mindre statiska. Kunde de också göras avskräckande för möss skulle det vara ytterligare en förbättring. Mycket snabb leverans.
    2017-02-07 Johan Å svarar Michael R
    Du menar att kulorna skall likna små katter? Den dagen jag blandar råttgift i cellplasten så får nog grabbarna i de vita rockarna komma hämta mig med en tröja som har väldigt långa ärmar. ;)
    Kan du inte avvara lite cellplast åt mössen? De vill nog också ligga varmt och mysigt? Min katt älskar alla möbler som innehåller cellplastkulor men ligger inte gärna på en hundbädd som är placerad på golvet. Mössen tog slut i mitt kvarter redan första året jag bodde här. Är alltid tacksam ifall Ni har någon fin bild med din hund (eller mössen) på bädden som kan användas på webbsidan.
  • Torsten B
    Torsten B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabba och utmärkt service .Paketet kom dagen efter order.
  • Lina H
    Lina H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Enkel beställning och hämtningsmöjlighet.
    Nöjd med produkten, är exakt vad den utges att vara. Tummen upp för både företag och produkt 👍
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket bra service och snabb leverabs
  • Eve S
    Eve S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Hjälpsam, snabb och flexibel - Jag fick ett mycket bra och trevligt bemötande, personligt och proffsigt Jag köpte en bean bag till min hund - hon älskade den direkt!
  • Karl H
    Karl H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Hittat på webben har inte haft någon ytterligare kontakt
  • Emilie K
    Emilie K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra priser, bra hållbarhet på grejerna, snabb leverans.
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Köpte via nätet och allt fungerade utan problem.
  • Lena R
    Lena R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket trevligt bemötande och snabb leverans
  • Jonas U
    Jonas U skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket enkelt att beställa och snabb och enkel leverans
  • Rosie T
    Rosie T skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Tycker att de är toppen . Smidigt att kunna hämta själv.
  • Anke B
    Anke B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket nöjd med service och produkten.
    Hunden älskar sin nya säng.
  • Bitte F
    Bitte F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans! Bra produkt. Allt fungerade fint!
  • Leyla K
    Leyla K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jättebra bra service, fick ett supertrevligt bemötande och varorna kom omgående. Skulle definitivt rekommendera företaget!
  • Anna K
    Anna K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra och personlig service minst sagt. Lite svårt att hitta dit i mörkret bara, vid avhämtning på plats, då det ser väldigt anonymt ut från vägen.
  • Liselott o
    Liselott o skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbleverans. Varan har jag inte hunnit använda. Om ett halvår vet jag nog om cellplastkulorna lever upp till mina förväntningar.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Smidigt och enkelt. Jag valde att hämta i "butiken" och det var inga problem.
  • Nils-Göran L
    Nils-Göran L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Det gick lätt att beställa och betala. Snabb leverans, två dagar. Dock något dyr frakt men det beror väl på att beställningen var skrymmande.
    2016-10-11 Johan Å svarar Nils-Göran L
    Ja, frakt OCH emballage är relativt dyrt för skrymmande sändningar och bara för att många företag tar ut 90:- eller säljer "Fraktfritt" så innebär inte detta att ni slipper dessa kostnader.

Jag sålde tidigare allt med frakt & emballage inkluderat i priset men varken jag eller kunderna tjänade på detta. Istället blev det problem när kunder ville hämta själva eller välja ett alternativt transportsätt. Då tvingades jag ändå separera kostnaderna.