Alla kategorier Webshop Bean Bag Fabriken AB
Rekommenderat företag 2016 - Bean Bag Fabriken AB
Rekommenderat företag 2015 - Bean Bag Fabriken AB

Bean Bag Fabriken AB

Started my business in 2002 with only company customers and old outdated bags and a low margin. This was difficult and when my largest customer shut down in 2008 and I lost 70 percent of my business I had to completely change things. I got rid of costly rented space, spent money on new products and turned directly towards end customers via the web instead. It's still difficult to make a profit but the risk of making huge losses has gone down too. Mostly I sell the filling for bean bags but offer customers a few models to chose from.

Läs vad 80 kunder tycker om Bean Bag Fabriken AB

• Rosie T
    Rosie T skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Tycker att de är toppen . Smidigt att kunna hämta själv.
  • Anke B
    Anke B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket nöjd med service och produkten.
    Hunden älskar sin nya säng.
  • Bitte F
    Bitte F skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans! Bra produkt. Allt fungerade fint!
  • Leyla K
    Leyla K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jättebra bra service, fick ett supertrevligt bemötande och varorna kom omgående. Skulle definitivt rekommendera företaget!
  • Anna K
    Anna K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra och personlig service minst sagt. Lite svårt att hitta dit i mörkret bara, vid avhämtning på plats, då det ser väldigt anonymt ut från vägen.
  • Liselott o
    Liselott o skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbleverans. Varan har jag inte hunnit använda. Om ett halvår vet jag nog om cellplastkulorna lever upp till mina förväntningar.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Smidigt och enkelt. Jag valde att hämta i "butiken" och det var inga problem.
  • Nils-Göran L
    Nils-Göran L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Det gick lätt att beställa och betala. Snabb leverans, två dagar. Dock något dyr frakt men det beror väl på att beställningen var skrymmande.
    2016-10-11 Johan Å svarar Nils-Göran L
    Ja, frakt OCH emballage är relativt dyrt för skrymmande sändningar och bara för att många företag tar ut 90:- eller säljer "Fraktfritt" så innebär inte detta att ni slipper dessa kostnader.

Jag sålde tidigare allt med frakt & emballage inkluderat i priset men varken jag eller kunderna tjänade på detta. Istället blev det problem när kunder ville hämta själva eller välja ett alternativt transportsätt. Då tvingades jag ändå separera kostnaderna.
  • Marie L
    Marie L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Beställde 40l plastkulor. Allt gick snabbt o bra.
  • Eva S
    Eva S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag är väldigt nöjd, köpte en bean bag till vår ena hund och har en stor bean bag sedan flera år tillbaka som vår stora hund använer flitigt! Jättebra hundbäddar:-)
  • Katarina A
    Katarina A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bemötande =utmärkt
    Varan jag har köpt är av högsta kvalitet
    Mitt upplevelse som kund hos företaget är utmärkt
  • Kjell O
    Kjell O skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag tyckte allt var till belåtenhet och kommer anlita er fler gånger
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Fantastiskt bra att kunna köpa lagom mängd kulor till saccon, den behövde verkligen påfyllning. Prisvärt, väldigt snabbt och lätt!
  • Johan S
    Johan S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra prylar som är slitstarka och praktiska
    Snabb leverans
    Trevlig personal
    Osv osv osv osv osv osv osv osv
  • Christina I
    Christina I skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbt och smidigt. Brs info på hemsidan.
  • Ann-Louise C
    Ann-Louise C skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket bra. Snabb leverans. Tydligt vid beställning. Jättenöjd.
  • Leif L
    Leif L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Är mycket nöjd med bemötandet och ordnande av speciell förfrågan.
  • Gabriella R
    Gabriella R skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Topp ! Snabb service och leverans
  • Åse W
    Åse W skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Sökte efter frigolitkulor till min sons sackosäck och då dök Bean Bags upp, toppen :)
    Lite märklig hemsida men snabb service, tummen upp.
  • Lena P
    Lena P skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag blev glad att äntligen få tag på det jag sökte. Har nu rvå lyckliga barnbarn som tycker om sina sackosäckar
  • Sean O
    Sean O skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans. Dock hade plastpåsen gått sönder så det var em hel del plastkulor i kartongen.
  • Anna B
    Anna B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket bra och snabb service. Fick min beställning på 24 tim.
  • Markus S
    Markus S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket nöjd med mitt köp hos Bean Bag Fabriken AB. Snabb leverans och ypperlig kvalitet på produkten. Också behjälplig kundservice innan beställning med snabbt och behjälpligt svar på min fråga. Rekommenderas!
  • Kenth Å
    Kenth Å skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra bemötande har köpt en hundbädd till mina 3 Sankt bernhards hundar och dom gillar den skarpt, nu sist köpte jag fler cellplastkulor som jag fyllde på i bädden den hade blivit lite tunn kanske beror på att hundarna väger runt 100 kg styck.
  • Dragana E
    Dragana E skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Tydlig info,bra service och priser.
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans. Fått vad jg beställde. Bra hemsida.
  • Chatrine H
    Chatrine H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb leverans o lättförståelig hemsida
  • Marie E
    Marie E skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Rekordsnabb leverans!!!
    Bra butik, jag är mycket nöjd
  • Christopher J
    Christopher J skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Otroligt snabb service samt en superprodukt😊
  • Mia D
    Mia D skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbt leverans och suverän bädd för Grand Danois :-)1
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Nöjd, lätta att beställa, snabb leverans
  • Nanna B
    Nanna B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Det var jättebra! Snabb leverans!
  • Sara K
    Sara K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Prisvärt och trevligt bemötande
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag beställde en Bean bag till min hund. Det var enkelt att beställa, fraktfritt och snabb leverans. Detta är andra gången vi köper en Bean bag. Den första höll i 7 år och hunden älskar den! Världens bästa hundbädd.
  • Karin T
    Karin T skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Frigolitfyllning till sittsäck.
    Trevligt och hjälpsamt. Flexibelt med hämtning på kvällstid.
  • Camilla K
    Camilla K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabb service, bra pris. Inga konstigheter.
  • Sara O
    Sara O skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Alldeles för dyr fraktavgift. Betalade mer än dubbelt för frakten än för varan
    2016-06-08 Johan Å svarar Sara O
    Jag håller med dig fullständigt!
    Kostnaderna för frakt och emballage är alldeles för höga (trots att jag har ett av de bättre avtalen på marknaden) så ifall du hittar något företag som transporterar billigare så får du gärna höra av dig.

Det som förvånar mig är att du klagar trots att du ser priset för fyllningen (80:-) samt även kostnaden för frakt & emballage (145:-) redan innan du placerar produkten i varukorgen och accepterar totalpriset 225:-? Borde du inte reagerat redan då eftersom jag är så VÄLDIGT TYDLIG med VAD som du betalar för? Jag tjänar inte en krona på frakt och emballage utan min vinst får jag endast på produkten som ni köper. Tidigare så skrev jag bara att frakt och emballage ingick och då klagade ingen. Ärlighet lönar sig tydligen inte men trösten är att det underlättar för mig eftersom det blir betydligt enklare att justera priser ifall man håller isär produkten från omkostnaderna och kunder som väljer att hämta sina produkter själva i Täby ser nu direkt hur mycket det lönar sig.

Själv så skulle jag förvisso knappast sätta mig i bilen och åka 16 mil (tur & retur) för att spara in 145:- fast nu vet jag förvisso inte hur du värderar din tid och hur mycket bensin din bil drar.

Många företag verkar ha en fast fraktkostnad på 90:- och dessutom en fraktfri gräns där man påstår att man "Bjuder på frakten" om man köper över en viss summa. Detta förfarande vore en orimlighet för volymprodukter om jag inte bakade in alla kostnader i produktpriset och skrev att fraktkostnaden är 1 krona. Tänk vad lyckliga alla skulle bli innan de kommer på att de som köper stora volymer därmed tvingas betala alltför mycket och de som själva åker 16 mil för att hämta sin fyllning sparar bara en krona? Nej, det GÅR inte helt enkelt.
  • Olov Ö
    Olov Ö skrev om Bean Bag Fabriken AB
    köpte saccokulor det fungerade bra tycker jag
  • Roxana S
    Roxana S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket dåligt packat. Resultatet är att hela huset blir fullt, och damsugaren gick sönder. Mycket dyrt historia.
    2016-05-15 Johan Å svarar Roxana S
    Det finns de som säger att kunden alltid har rätt, men det stämmer inte alltid. Hur det var denna gång kan vi bara spekulera i.

I denna fall så har du fått 40 liter cellplastkulor levererat i en plastpåse som ligger i en kartong. Det enda sättet som man kan skada plastpåsen på är om man skär igenom tejpen på kartongen när man öppnar och därigenom skär rakt igenom plastpåsen som ligger i kartongen. Detta märker man rimligtvis när man viker upp kanterna på kartongen och inga kulor behöver då hamna på golvet.

Det krävs en väldigt speciell sorts människa för att däremot lyckas få hela sitt hus fyllt med kulor, Hur tänkte man då?
    Cellplastkulor är nog det minst skadliga som en dammsugare någonsin kommer att få i sig. Den enda nackdelen är volymen ifall man inte använder tömningsbara påsar eller centraldammsugare.

Tråkigt dock att dammsugaren lyckades gå sönder den också.
    Vissa personer verkar vara födda med "otur".
  • Per S
    Per S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag uppskattade att personlig kontakt med webbföretaget var möjlig. Med Johan Åkerström gav tips om hur jag kan fylla värmeisolering i form av cellplastkulor i mina väggsektorer till en varmkompost. Som sagt trevligt bemötande och konstruktivt.
  • Tomas V
    Tomas V skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket snabb, kortet leverans.
  • Helga H
    Helga H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Snabbt smidigt och enkelt. Mycket bra service!
  • Britt W
    Britt W skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Jag är nöjd med kontakten och mitt köp.
  • Emma A
    Emma A skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Flexibla, superbra servis & trevligt bemötande!
    Jätte nöjd med produkten med!
  • Peter H
    Peter H skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra varor till bra pris. Snabb leverans :)
  • Per S
    Per S skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Mycket bra bemötande och bra hjälp med att välja rätt produkt, en saccosäck. Väldigt smidigt, när säcken kunde hämtas på kvällstid.
  • Anne T
    Anne T skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bra hemsida, snabb leverans. Allt smidigt och lätt.
  • Simon K
    Simon K skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Bean Bag Fabriken är en fantastiskt plats full med beans. barn och vuxna samsas i harmoni bland bean bags. Helt otroligt vad man skapa med enkla bönor och bags.

Bra jobbat Bean Bag Fabriken?
    2016-04-15 Johan Å svarar Simon K
    Vet faktiskt inte riktigt VAD du går på men eftersom det är fredag så blir mitt svar: "Jag vill också ha!" ;)
  • Malin B
    Malin B skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Fantastisk bra webshop! Smidig hemsida och snabb leverans!
  • Agneta N
    Agneta N skrev om Bean Bag Fabriken AB
    Det har fungerat bra, lätt att beställa, leveransen kom snabbt. Jag köpte en hundbädd.