Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Belindas Café

Belindas Café

Eklandagatan 2, 412 55 Göteborg — Visa karta

Belindas Café är ett riktigt allergicafé! Vi bakar allting själva och vi serverar även frukost och lunch. Vi har inga nötter, allting är ekologiskt, glutenfritt, laktosfritt, äggfritt och mjölkfritt! Vi har även ett unikt utbud av vegangodsaker.

Restauranger nära Belindas Café:

Drakegatan 1, GÖTEBORG
Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att allt... Läs mer ›
Monica E:
Bra bemötande, vi beställer enbart catering, och de brukar vara ok! Som kund hos er upplever jag snabbt svar på mail och fin service.

Linnégatan 27, GÖTEBORG
Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mi... Läs mer ›
Cinita C:
Trevligt och mysigt ställe god mat och trevlig personal

Nordhemsgatan 18, GÖTEBORG
Välkommen in till Silvis restaurang, i en hemtrevlig och familjär miljö tillåts ... Läs mer ›
Katarina B:
Underhållning i form av orientalisk dans och en annan gång föreläsning från Röda Korset om flyktingar. Visserligen länge sedan, men jag vill...

Läs vad 13 kunder tycker om Belindas Café

• Sven S
    Sven S skrev om Belindas Café
    Bra sagt Milla och Mano! Jag hade själv stora förhoppningar på detta ställe men blev grymt besviken! Tråkig lokal, oseriöst bemötande och dålig service! Låt er inte luras av alla positiva rekommendationer nedan! Lite lustigt förresten med samma formuleringar från så många olika användare ;)
  • Milla J
    Milla J skrev om Belindas Café
    Jag har också längtat efter ett ställe att gå till eftersom jag har många korsallergier och inte har lätt att äta ute. Fick dock en smärre chock av bemötandet på Belindas café. När jag frågade om ingredienser i en viss kaka jag ville köpa fick jag att till svar att personen i kassan inte visste vad det var i. Så oseriöst speciellt på ett allergicafé!!! Jag fick fråga flera gånger om det fanns något alternativ innan ägarinnan kom ut från köket. Hon gav mig en riktigt avmätt blick och var inte villig att svara på frågor alls. Det slutade med att jag fick gå ut utan att ha kunnat köpa något. Ett allergicafé som Belindas är knappast välbehövligt med den servicekänslan. Då har jag blivit bättre bemött på andra caféer som inte ens har allergiinriktning. Har aldrig blivit så dåligt bemött som på Belindas. Kommer inte att gå tillbaka!!!!!
    Sven S gillar detta
  • emelie
    emelie skrev om Belindas Café
    Har längtat och drömt om ett café som Belindas -jag som har korsallergi kan inte äta nånting över huvudtaget.min dröm har äntligen blivit verklighet.jag tog en av belindas underbara espressobakelse och en helt underbar kaka (belindas blomma).jag läste här det senaste inlägget som Mano M hade skrivit.Synd om dig då...Ägarinnan,hennes mål är att upfylla våra önskemål.till alla andra:ni som har korsallergi ring dit och berätta om era olika besvär så får ni det ni har alltid drömt om.så ÅK DIT-ni lär inte bli besvikna !
  • Mano M
    Mano M skrev om Belindas Café
    Ni måste skoja. Mer otrevligt och oproffsigt bemötande har jag aldrig sett! Vi möts av en praoelev som inte har någon aning om vad bakverken innehåller. Vi får till slut får prata med ägarinnan som inte lyssnar på vad vi säger utan istället ber oss skriva ned alla våra allergier på en lapp och komma tillbaka dagen efter! Vi som bara ville ha en kaka och lite kaffe!!! Kan inte rekommendera detta café till någon!
    Sven S gillar detta
  • Pia W
    Pia W skrev om Belindas Café
    Ett helt fantastiskt café med det underbaraste bröd och bakverk jag någonsin ätit! Och då menar jag även innan jag blev gluten- och laktosintolerant. Stora valmöjligheter mycket trevligt bemötande. Fantastisk helt enkelt!
    Pernilla S, MM R gillar detta
  • Michael W
    Michael W skrev om Belindas Café
    Ett helt fenomenalt och efterlängtat initiativ, framförallt för alla oss matöverkänsliga! Belindas café har dessutom ett ekologiskt sortiment som gör det hållbart av flera anledningar! Utbudet är brett och allt är gudomligt
  • Ann D
    Ann D skrev om Belindas Café
    Utbudet är brett och allt är gudomligt gott, personalen är kunnig och jättetrevlig!
  • Emma W
    Emma W skrev om Belindas Café
    Har längtat och drömt om ett café som Belindas - där jag kan äta allt (är glutenintolerant)! Kakorna, smörgåsarna, pajerna ... ALLT! Underbar service, kunnig personal, möjligheten att sitta ute ... osv osv. Har du inte varit där redan - ÅK DIT - du lär garanterat inte bli besviken!
  • Pernilla  S
    Pernilla S skrev om Belindas Café
    Ett fantastiskt ställe som erbjuder ett fenomenalt utbud även för dem som har både glutenintolerans, ägg-nöt-mandelallergi. Har aldrig upplevt att man kan välja och har faktiskt aldrig kunnat köpa kakor. Vilken lycka. Ett mysigt ställe med både ute och inneservering. Här finns allt, både mat och kakor.
  • Ida J
    Ida J skrev om Belindas Café
    Makalöst, fantastiskt, underbart - orden räcker inte! Småkakorna är omöjliga att sluta äta, lunchpajen är lika god som stor och resten har jag inte hunnit testa än, men det kommer. Jag tänker släpa dit varenda en av mina vänner, allergiska eller inte - ett sånt här initiativ måste ju bara stöttas!
    ====
    Ida J här, jag satte en femma tidigare...och jag kan hålla med om att bemötandet ibland är aningen "valpigt". Det har jag stått ut med för att maten är så helt fantastisk, och jag har aldrig blivit direkt otrevligt bemött. MEN det låter verkligen inte bra att de vägrar svara på vad maten innehåller - det strider ju mot allt vad ett allergifritt kafé ska vara! Hoppas att ägaren/personalen läser detta och funderar över det hela...för det vore verkligen synd om folk slutade komma pga detta!
  • Markus A
    Markus A skrev om Belindas Café
    Helt underbart! Helt inriktat på mat för allergiker! kändes jätteskönt att kunna äta allt och maten och bakelserna var jättegoda, trevligt bemötande och verkligt intresse för att kunna erbjuda folk med allergier något. Riktigt bra ide och uppskattas! kommer rekommendera till alla mina kompisar, allergiker eller inte!
  • Sabine k
    Sabine k skrev om Belindas Café
    I have never seen such a fantastic bakery, since I have to eat glutenfree. I love to eat fancy cakes and by Belinda there are
    so much and they tast so god.I enjoyed it very much and when
    I am in Göteborg next time I will be glad, that there is Belinda.
  • Pop-Pär B
    Pop-Pär B skrev om Belindas Café
    Otroligt trevligt ställe. Väldigt goda bakverk med något för alla.

Ett måste för alla som är i Göteborg och vill ha något utan gluten, ägg eller mjölk.

Tack!
    VGN PWR