Usch för att göra något bra dåligt, väldigt dåligt! Blocket har blivit väldigt användar ovänligt.
Blocket AB
12 omdömen om Blocket AB
Blocket blir bara sämre och sämre, när ska det öppnas en ny hemsida där dom inte "äger" sina kunder?? Att dessutom luras med trygghet via deras "blocketpaket" är också väldigt påfängt när dom bara ersätter upp till 5000:- om paket blir borttappat.. Om säljaren är ärlig och köparen oärlig och byter ut varan mot något annat så har säljaren ingen säkerhet. Man kan inte lägga ut telefonnummer längre (det är väl upp till var och en= ??? den nya layouten är SÄMST OCH LAGGIG.
Jag har haft Blocket i 20 år men nu kan jag inte annonsera pga gammal mail adress. Det går inte att komma förbi den gamla adressen, så nu får man annonsera på andra platser.Tack för mig. Urdåligt att man inte kan få ett telefonnummer som man får fysisk kontakt.
förhelvete era summa råttor få hit ett telefonnummer så vi kan lösa min inloggning nu inte om ett år. hopplösa djävlar.
Sälj aldrig med frakt på Blocket Sälj aldrig med frakt på Blocket. Det finns inga skydd för säljaren alls. Köparen kan ha sönder varan eller skicka tillbaka en annan vara och Blocket kommer ALLTID godkänna köparens reklamation. Det är stor risk att antingen få tillbaka en defekt vara av samma typ eller förfalskning. Köparen behåller den riktiga varan och får tillbaka sina pengar. Jag har skickat bevis till Blocket om att köparen scammat, men deras beslut "går inte att överklaga" enligt Blocket och jag får ta hela förlusten....
Uruselt med reklamationen, ingen som tar ansvar man får ingen personlig kontakt med någon på blocket har väntat över 40 dagar med att få betalt!
Mycket Dåligt. Håller med alla de andra recensionerna. Noll respons, två Ärendenummer och de har väntetid på mer än en vecka för att ens svara på mail. Köparen har fått sina varor, och betalat till Blocket, men de betalar inte mig. Fyyy...
Så fruktansvärt dålig service av Blocket. Er "glada" chatrobot Freja svarar dumma svar bara om och om igen och jag får inte mina pengar som köparen betalat in till Blocket. Ta kontakt med mig snarast!!!!
Det låter säkert. Köparen betalar varan och frakten i förskott. Du får en QR-kod och lämnar in paketet. Allt frid och fröjd. Sedan slavar Schenker bort mitt paket Är det en bra idé att vända på köpprocessen. Nackdelen är att all säkerhet ligger hos köparen. Som säljare är du helt utan säkerhet: Om paketet försvinner så har du tydligen inge rätt alls. Du har inte själv har beställ frakten (köparen gör detta) så det är svårt att göra anspråk hos Schenker. Schenker vill att köparen som beställt frakten ska gör anspråk...
Kundtjänsten verkar inte fungera, "frakt med köpskydd" reklatmion och returfraktsedlar som ska sändas ut via blickets mejl kommer inte, vilket resulterar att man mailar ingen och generar nya ärenden Någon typ av telefonsupport bör "Skall" finnas anser jag. Vidarebefodrar gärna till Blocketchef Hälsningar Joakim
Man hittar mycket saker och det är smidigt gòra affär.
Har inte haft några större problem med blocket tidigare men när jag nu behöver kundtjänst så.... Oj vad uselt. För det första så finns inget telefonnummer till kundtjänst och de som svarar på frågor via nätet verkar inte intresserade eller kunniga av att lösa problem. Sitter de ens i Sverige och svarar? Jag satte in (trodde jag) en annons och betalade via Swish. Länken för att bekräfta annonsen dök aldrig upp och inte heller annonsen. Efter att försökt lösa det via "kundtjänsten" utan framgång så bad jag om pengarna tillbaka... Då slutade "kundtjänsten" plötsligt att svara på mina mejl.