Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Bredbandsexperten

Olof O:

Läs vad 1 kund tycker om Bredbandsexperten

• Karin H
    Karin H skrev om Bredbandsexperten
    En gammal laptop skulle anslutas till nätet men inte funkade det. Bredbandet och bredbandsmodemet funkade med andra datorer men inte med denna. Eftersom det inte var fel på bredbandet och bredbandsleverantörens support inte klarade ut felet så tipsade de om betaltjänsten Bredbandsexperten.

Googlade runt ett tag för att se om jag kunder hitta lösningen på problemet men tji. Visst, jag skulle kunnat ställa en fråga i ett forum och vänta på hjälp därifrån men vi hade lite bråttom så vi ansåg att det kunde vara värt att betala 19.90/min, max 295 kr/30 min och "problemlösningsgaranti", dvs de debiterar inte om de inte kan lösa problemet

1. Mycket tydlig information om att tjänsten kostar och andra villkor som man måste bekräfta med knapptryck innan man kommer vidare.
    2. Kort väntetid
    3. Bra support, dvs en person som snabbt anpassade sig till min "kunskapsnivå". Varken grekiska eller förbarnsligande. Lyssnade på vad jag hade gjort, dvs inledde inte med "starta om datorn" vilket jag redan gjort.
    4. Bra att man kunde välja att kostnaden skulle debiteras på uppringande telefonnummer eller faktura.

Hela kalaset slutade på 200 kr för 11 minuters support som gjorde att datorn kunde användas för internet.
    Janne J gillar detta

B2 Bredband AB, 116 88 Stockholm