Stallarholmsvägen 25, 124 59 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB!

Har du länge funderat på att bygga altan, renovera badrummet eller kanske byta ut pappen mot plåt? Vi på Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB kan ta ett helhetsgrepp på ditt projekt då vi gör allt från fasadrenovering, takrenovering, kök & badrum till mark & anläggning, måleri, konstruktioner och mycket mer. Kort och gott skulle vi vilja påstå att vi kan hjälpa dig med allt - utan att för den skull tumma på kvaliteten. Vi är en grupp passionerade hantverkare som verkligen älskar att skapa fantastiska miljöer. Varmt välkommen till oss på Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB!
Mån-Tor: 06:30-19:00
Fre: 06:30-17:00
Lör: 10:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 22 kunder tycker om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB

• 2019-11-04

PATRIK H skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Vi använde Briljant Bygg för att åtgärda en takskada. Briljant skötte sig utmärkt och vi kan varmt rekommendera dem som entreprenör. Läs mer
    2019-11-05 Janne H svarar PATRIK H
    Tack för Recon Patrik!

Kul att höra att vi skötte oss utmärkt! Ska ge en guldstjärna till takteamet!

• 2019-11-04

Gerd Moa Anette A skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Vet inte ens hur jag ska börja min recension för nu när allt är klart kan jag lungt säga att det blev bra stökigt redan från början.
    Vi hade kommit överens om ett datum då taket skulle bytas. Vi var väldigt bestämda på den punkten och att det för vår del inte skulle fungera tidigare än vad vi sagt. Trots det lämnades det utrustning på vår framsida, altan 10 dagar innan tänkt datum. När dessa 10 dagar gått och måndagen för start av takreparationen kommer så dyker ingen upp. Efter 4 dagar tar vi kontakt och får ett luddigt svar. Dag 5 har dom börjat bygga upp ställningen men inte mer än så. Altangolvet som lovades att det skulle täckas blev utan skydd trots att vi förhörde oss om det vi 2 tillfällen innan. Killarna som var hos oss kunde vi inte kommunicera med alls. Ingen svenska och ingen eller enormt dålig engelska. Vi visste inte när eller hur dom skulle jobba hos oss. I kontraktet stod det 1-2 veckor det tog nästan 1 månad innan det var klart. Under den tiden träffade vi eller hörde av, om det inte var vi som tog kontakt med någon från Briljant Bygg. När vi efterlyste dom då ingen varit hos oss på nästan en vecka fick vi till svar att "hela kontoret legat magsjuka och ingen hade jobbat" MEN bilen den "nya familjemedlemmen" som så stolt visades upp på facebook samma dag som hela kontoret legat magsjuka hade någon fått dit och tagits kort på! Märkligt!
    Sen blev taket klart i en flygande fläng. Det städade undan och såg bra ut ja med undantag för någon banderoll som låg kvar på dom allmänna utrymmen på gården. Det är lungt, det städade vi undan.
    Vi har fått vaga ursäkter om "brist i kommunikationen" vilket inte lett till något alls utan att man fortsatt med samma "brist i kommunikationen" när man försökt få kontakt. I kontraktet står att vi ska få bilder som visar hur det fortlöpande arbetet går vi ska även få en garanti på takpannor. Nix, vi har inte fått en enda bild. Taket är, vad vi tror helt ok. Vindskivor är bytta även dom ok så själva hantverket är vi nöjda med men hur man behandlar sina kunder är rätt uselt. Det utlovas väldigt mycket men det känns mest som snack. Hade ni hållt er del av vad som från början sades så hade vi varit nöjda. Japp det var revor på altangolvet som slipats bort, där blev det ju skillnad från innan. Vem var hos oss och besiktigade arbetet? Var någon i huvudtaget här?
    Samma dag ställningarna var rivna kom fakturan, den var ändå jäkligt snabb inget snack om saken där inte! Läs mer
    2019-11-05 Janne H svarar Gerd Moa Anette A
    Hej Moa!

Tyvärr så var det miss i vår interna kommunikation ang startdatumet. Vi missade startdatumet och tänkte påbörja arbetet 10dagar tidigare men träffade din man på plats som undrade om vi redan skulle börja. Vi kom överens att påbörja 10 dagar senare som det var planerat och du anser då att startdatumet var just den dagen då vi lämnade materialet. Alltså har 10dagar redan gått enligt dig när vi startade.
    Just den veckan som vi skulle starta var det riktigt dåligt väder och därav uteblev starten då de andra projekten tog längre tid än planerat. Enligt kontraktet skulle det ta 1-2veckor, det tog enligt dig nästan 4 veckor dvs 4 veckor minus 10dagar blir 2 veckor och 4 dagar.
    Alla på kontoret var magsjuka under den veckan, dock gjorde jag några saker under den veckan som tex att hämta nya bilen.

Vi glömde fömodligen en banderoll på de allmänna utrymmena, varför kontaktade du inte oss istället så vi hade kunnat hämta den? du slängde alltså banderollen.
    Bilder skickar vi ut 1 gång i månaden allt eftersom projekten färdigställs till de kunder. Garantibeviset på taket utfärdar takpanneleverantören och den tar några veckor innan vi får den och kan skicka ut den till kunderna.
    Ni är trots allt nöjda med taket vilket jag ser som positivt. Arbetsledaren Ronny har givetvis besiktigat taket och tagit bilder som vi skickar ut till er. Angående fakturan så pratade vi med din man och meddelade att vi var klara, han sa då ok till att skicka fakturan. Då påstår du att han var stressad på jobbet och visste inte vad han skulle säga så han sa ok till att skicka fakturan vilket inte var ok enligt dig.

• GREGER M

2019-10-29

GREGER M skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Vi valde länge , nytt tak på vårt fina hus. Det är stort valmat med tak-kupor och framför allt synligt.
    Vi behövde nya pannor , ny vattenavrinning och uppsnyggning av plåt på kupor och skorstenar..
    Janne och briljant var inte billigast eller dyrast men BÄST. Vi är 100% nöjda med allt huset och även vårt dubbelgarage bredvid. Tack till Janne och alla dina gubbar. Vi är kräsna men nöjda.
    Lillan och Greger Michelin Läs mer
    2019-10-30 Janne H svarar GREGER M
    Tack för rekommendationen och för förtroendet att lägga om erat tak!

Taket som vi har lagt hos er är nog det knepigaste taket för detta år med alla vinklar och vrår. Väldigt mycket kapningar av pannor vid alla snednockar, vinkelrännor, takkupor mm.

Kul att ni är 100% nöjda :)

• 2019-10-28

Oscar B skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Pga takläcka behövde vi byta taket på vårt radhus med kort varsel. Janne kom snabbt och lämnade offert och kunde påbörja arbetet efter bara några få dagar. Killarna som utförde arbetet var både snabba, duktiga och trevliga. Passade även på att fixa upp stommen till vår lilla balkong vilket dom ordnade på några få dagar.

Kort och gott mycket nöjd och rekommenderar! Läs mer
    2019-10-28 Janne H svarar Oscar B
    Tack Oscar!

Ni har nu ett väldigt fint och bra tak framöver i många år! Helt rätt materialval har ni valt!
    Balkongen fick sig ett ordentligt lyft även den.

• 2019-09-18

PIERRE A skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Omläggning av taket med takpapp i Älvsjö.
    Gjordes snabbt, men noggrannhet och enligt offerten.
    Killarna upptäckte andra skador än de som redan var identifierade, och fixade det också.
    Det är proffsigt. Tack Janne och killarna. Läs mer
    2019-10-28 Janne H svarar PIERRE A
    Tack Pierre!

Vi hoppas att ni trivs med ert nya tak i Älvsjö!
    Fint med alla koppardetaljer på taket.

• 2019-06-25

Stefan S skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Vi behövde få taken gjorda
    Vi vände oss till Briljant Bygg efter att vi tittat på utförda jobb i området av Briljant Bygg
    Och vi är jättenöjda med utfört resultat.
    Måste berömma den kunskap och lyhördhet, driv som genom syrade uppdraget
    Heder åt personalen som gnuggade hårt under soldränkta dagar
    Vi kan varmt rekommendera företaget

Mvh Kicki och Stefan Läs mer
    2019-06-26 Janne H svarar Stefan S
    Otroligt fina ord av er Kicki och Stefan! Ni har Enskedes vackraste tak vill jag påstå med alla detaljer som finns på taket.

Önskar er en trevlig sommar!

• Anders Patrik A

2019-06-20

Anders Patrik A skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Byte av tak komplett med betongpannor underlagspapp läkt vindskivor hängrännor
    samt inklädnad av skorsten i plåt med huv.
    Mycket proffesionellt och snabbt utfört, klart på mindre än 2 Veckor.
    Rekomendras varmt...... Högsta betyg.

Patrik Axelsson
    Stavsjövägen 52A
    12541 Älvsjö. Läs mer
    2019-06-25 Janne H svarar Anders Patrik A
    Tack Patrik! Taket blev ett rejält lyft för fastigheten. Bra val av material!

• 2019-05-22

Jenny F skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Väldigt nöjd med målning av vår bostadsrättsförenings två parhus! Pålitliga, noggranna och med en konkurrenskraftig offert! Läs mer
    2019-06-25 Janne H svarar Jenny F
    Tack Jenny för förtroendet! Skönt att ni är nöjda och hör av er framöver om ni önskar ha mer utfört på er BRF!

• ÅKE Ö

2019-04-15

ÅKE Ö skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Bra företag,tydlig offert,bra utförande,trevlig personal,kan rekommenderas.. Läs mer
    2019-06-25 Janne H svarar ÅKE Ö
    Tack Ölmis för en fin Reco!
    Ni pratade om att eventuellt måla fasaden. Hör av er om det blir aktuellt.

• Stefan W

2019-04-10

Stefan W skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Vi skulle lägga om taket på föreningsgården. Företaget svarade snabbt med offert och utförde arbetet enligt överenskommelse. I samband hittade man ytterligare felaktigheter som vi uppmärksammades på och vi fick möjligheten att åtgärda detta med. Läs mer
    2019-04-12 Janne H svarar Stefan W
    Tack för recon Stefan och för förtroendet av er BRF att lägga om taket.

• SVERKER J

2019-04-03

SVERKER J skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Fungerade bra inga stora problem.
    Kan rekomenderas bra offert och bra yrkesmän. Läs mer
    2019-04-03 Janne H svarar SVERKER J
    Tack Sverker! Hör av er i år när ni vill ha fasaden tvättad och målad så kommer vi.

• 2019-03-17

Mikael K skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Takomläggningar av mitt tegeltak. Klar och tydlig offert. Yrkeskunnighet och väl gjort arbete. Städat och snyggt under arbetets gång, och städat när takarbetet var klart. Trevligt bemötande och lyssnade vad jag önskade få utfört. Läs mer
    2019-04-02 Janne H svarar Mikael K
    Tack Micke! Nu har ni ett tak med vackert Vittinge tegel på igen och huset från 1800-talet bevarar sin charm :)

• Joi W

2019-03-12

Joi W skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Fick läckage i papptak en ruskig dag och behövde snabbt hjälp att lägga nytt. Fick snabbt napp av Briljant Bygg och efter ett kort, men trevligt möte så anlitades dom. Kan rekommendera firman efter ett snabbt och klart godkänt jobb! Läs mer
    2019-03-12 Janne H svarar Joi W
    Tack Joi! Ja, det gick snabbt från avtal till färdigt tak. Nu skall ni klara er från läckage många år framöver!

Åke Ö skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Snabba och proffsiga. Lite svårt att kommunicera med personalen pga språksvårigheter. Det var en del problem men allt löste sig. Inga extra kostnader. Läs mer

Per-arne N skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Företaget lade om taket, det vill säga, nya takpannor och hängrännor/stuprör samt målade om vindskivor och plåtdetaljer.
    Företaget skötte allt bra och det var trevligt att ha med dom att göra.
    Tidsplanen var lite optimistisk , men vädret påverkar naturligtvis denna också.
    Jag upplever dom som seriösa och att dom jobbade på för att allt skulle bli bra, rekommenderar dom gärna Läs mer
    2019-03-08 Janne H svarar Per-arne N
    Tack P-A! Ja det var ju en del regn och rusk under perioden vi lade om erat tak. Utöver det så hölls tidsplanen. Löste du problemet med avloppsventilationen? Om inte så kan du kontakta mig igen.

Raimo J skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Omläggning av tak. Bemötandet var mycket bra och proffsigt. Allt som var överenskommet blev gjort. Offerten och fakturan överensstämde. Små problem som uppstod under arbetet gick att diskutera, överenskomma utan sura miner. Rekommenderas. Läs mer
    2019-03-08 Janne H svarar Raimo J
    Kiitos paljon Raimo ja Ritva!
    Det var min miss med stuprören att ni ville ha ett stuprör istället för 2, glömde helt bort att meddela arbetslaget detta. Men det löste sig till slut.

Ola L skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Köpte entrepenad på omläggning av tak.

Blev bemött på ett trevligt och proffesionellt sätt.

Hade höga förväntningar som de överträffade med råge.

Resultatet blev lysande och vi har i dag områdets snyggaste tak.

Kanonjobb

👍 Läs mer
    2019-03-07 Janne H svarar Ola L
    Tack Ola! Väldigt fina ord! Hälsa grannarna att de är välkomna att kontakta oss om de vill ha "områdets näst snyggaste tak"

Rainer H skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Omläggning av tak. På ett proffsigt och fackmannamässigt sätt. Att arbetet skulle genomföras inom utlovad tid samt så störnings fritt som möjligt. Förväntningarna uppfylldes till fullo. När entreprenör och offert skulle väljas fick Briljant Bygg godkänt på alla punkter. Läs mer
    2019-03-07 Janne H svarar Rainer H
    Tack Rainer för de vänliga orden! Alltid kul med riktigt glada och nöjda kunder som hela eran radhuslänga i Hässelby :)
    Måste även säga att vi är mäkta imponerade över Vasaskeppet i miniatyr som du har byggt från scratch!

Anna O skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Nytt tak.
    Vänligt och proffsigt bemötande. Snabbt och snyggt utfört arbete.
    Jag är mycket nöjd och vill gärna rekommendera Briljant Bygg, och kommer även i framtiden att själv fortsätta att snlita Briljant Bygg.

mvh
    //Anna Ovanfors Läs mer
    2019-03-07 Janne H svarar Anna O
    Tack Anna! Kul att du fortsättningsvis även gärna rekommenderar oss.
    Ni hade några idéer på att bygga till en balkong med carport på baksidan, återkom om du vill ha hjälp med ritningar och bygglov så plockar vi fram detta enligt dina önskemål.

Kristin J skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Hög kvalitet på utfört arbete, bra tidsplan som de höll. God kommunikation under hela processen. Läs mer
    2019-03-07 Janne H svarar Kristin J
    Tack Kristin och Martin! Den nya lösningen och materialvalet på övervåningen blev kanon. Hör av er när det blir dags för renoveringen av undervåningen, vi står redo!

Edward L skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Bra kontakt, snabba svar. Bra kontroll under arbetets gång.
    Transparent, inga dolda kostnader. Läs mer
    2019-03-07 Janne H svarar Edward L
    Tack Edward! Det var en bra lösning i er lägenhet att ta bort städskrubben och göra en ny passage till vardagsrummet. Hoppas ni trivs med den nya planlösningen :)

• Per E

2019-03-07

Per E skrev om Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    Omläggning av tak samt montering av takfönster på en -70 tals villa. Bara positivt Offerten hölls, tidsplanen hölls Läs mer
    2019-03-07 Janne H svarar Per E
    Tack Per för rekommendationen! Alltid trevligt med positiv feedback.

Stallarholmsvägen 25, 124 59 Bandhagen