Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

www.briljantbygg.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Briljant Tak & Bygg Stockholm AB! Har du länge funderat på att bygga altan, renovera badrummet eller kanske byta ut pappen mot plåt? Vi på Briljant Tak & Bygg Stockholm AB kan ta ett helhetsgrepp på ditt projekt då vi gör allt från fasadrenovering, takrenovering, kök & badrum till mark & anläggning, måleri,...

119 omdömen om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Sedan starten hos Reco 2019

Lena G
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Snabba och smidiga att ha att göra med. Förklarar vad som ska göras på ett sätt som vanligt folk förstår. Tack för ett bra jobb.

Andreas L
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Efter mitt inlägg kontaktade en medarbetare på företaget mig. De sa att samtliga fel kunde de ha åtgärdat direkt ifall jag hade kontaktat dom vilket jag i detta fall inte gjorde. De erkände att fel kunde hända och att även "solen har sina fläckar" vilket även gäller mig som borde ha kontaktat dom direkt för att få felen åtgärdade. Summa summarum så var det ett bra och proffsigt samtal vilket gjorde att företaget känns seriöst. - Upplevdes slarviga. Bytte fasad på huset men en planka blev sned som de fick...

Svar från Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Hej Carl Andreas! Du måste nog ha skrivit på fel företag då detta är inget som vi känner igen eller en kund som finns i våra register. Ditt omdöme är även anmält för granskning och kommer att tas bort av reco. MVH Janne

Martin S
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Vi anlitade Briljant Tak & Bygg för att lägga om ett papptak på en tillbyggnad till huset. Tydlig offert, bra kommunikation och snabb respons från vår projektledare (Janne) under hela processen, snabb arbetsstart och höll tiden för arbetet med råge. Slutresultatet ser mycket bra ut. Jag kan varmt rekommendera företaget.

Magnus B

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Kajsa F
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Bra bemötande Levde upp till och levererade det jag förväntade . Lade ny takpapp på 8 radhus i Krusboda . Allt gick smidigt trotts värmen för arbetarna .

Kjell T
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Mycket bra bemötande, vi hade höga förväntningar. Företaget levde upp till det. Byte av tak. Mycket bra arbete av grabbarna.

Fredrik G
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Vi är nöjda. Rent o snyggt runt arbetsplatsen varje dag. God planering så att vi med studenten kunde fira i lugn o ro. Tack så mycket.

Gunnar F
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Vi har i samfälligheten anlitat Briljant Tak & Bygg Stockholm AB för att byta tak på 16 hus i maj-juli -23. Jag kan bara svara för vårt hus men vi är väldigt nöjda med det jobb som utförts. Trevliga, noggranna, bra kvalitet på jobbet och hela tiden hållit snyggt runt huset trots rivningsjobb och säkerheten har varit fokus, på marken och uppe på taket. Samtliga grannar är också väldigt nöjda med det jobb som utförts!

Gunilla J
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Bra bemötande. Trevlig personal. Mycket bra uppstädning efter arbetet slut. Och bra utfört arbete enl min bedömning.

Per Lennart J
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Jag vill bara tacka er på Briljant Tak & Bygg för grymt bra jobb. Snabba effektiva hantverkare och noggranna vid avslutning av jobbet med att städa och hålla snyggt efter sig. Stort tack. Vi är glada att vi valde er. Lennart Jonsson

Patrik J
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Tydlig kommunikation före, under och efter. Leveransen var över förväntan och detaljer som ren arbetsplats och utanför upplevde vi som mycket bra.

Christer E
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Snyggt jobbat, ordning o reda!

Karl Ragnar Å
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Toppenjobb med byte och isolering av tak i Stavsnäs - tegel på huvudtaket och sandtäkt plåt på utbyggnaden. Arbetet var mycket professionellt och vi är supernöjda. Arbetet påbörjades på utsatt tid och avslutades enligt överenskommelsen. Mycket god ordning under hela arbetet och uppstädningen var perfekt. Kommunikationen med projektledaren/VD:n Janne Holopainen var toppen. Han var alltid anträffbar och trevlig och löste omgående alla frågor som dök upp. Vi kan varmt rekommendera företaget. Ragnar Åsbrink, Stavsnäs

Björn K
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Trevligt bemötande och Briljant gav oss den bästa offerten. När två grannar dessutom hade använt Briljant och kunde rekommendera dem var valet inte svårt. Arbetet gällde omläggning av enkupigt tegeltak med allt nytt och bytt ned till råspont. Viktigast för oss var kvalité och ett snabbt och smidigt genomfört arbete. Allt det uppfylldes. Offerten efterlevdes. Så vi kan inte annat än att rekommendera Briljant till den som har behov av deras tjänster.

Rickard E
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Har lagt nytt papptak i samband med installation av solpaneler. Jämförde tre olika offerter och Briljant Tak vann för mest utförlig offert och förslag på flera förbättringar samt deras samarbete med Sun4Energy. Jobbet är mycket väl utfört och taket inklusive fästen för solpaneler är nu klart. Vi fick en del förbättringar gjorda: Ny taklucka, ny imkanal, borttagande av gamla genomföringar, tätning mot skorsten samt ny takfotsplåt, även på gavlarna där dessa saknades från byggnationen 1964. Vi är väldigt nöjda med jobbet!

Nike O
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Omdömet uppdaterat 2023-05-12: Relationen med Brilliant Bygg blev en mardrömsupplevelse för min mamma. Mamma är närmare 80 år och lever på en låg pension. Hon spenderade sina livsbesparingar på att renovera sitt tak. Brilliant Bygg anställde papperslösa arbetare utan rätt utbildning och kompetens inom takläggning. Resultatet blev ett tak med olika fel och delvis läckage. Av rädsla att hamna hos ett inkassobolag betalade hon tyvärr för jobbet innan besiktningen. Jobbet med taket gick inte igenom besiktningen...

Svar från Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Nike, först och främst så har vi inte lagt om taket hos dig, utan hos din mor. Vidare så är dina rasistiska påhopp och försök till smutskastning inte ett acceptabelt beteende. Vi har utfört det arbete som avtalats och har varit tydliga med att vi önskat slutföra projektet. Ni har dock inte låtit oss slutföra arbetet utan har agerat hotfullt, videofilmat vår personal och sedan även ställt krav på att vi ska utföra arbete utöver offert utan ersättning. Att ni sedan stämde bolaget i tingsrätten och att ni blev förlorande part...

Peter F
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Allt fungerade till belåtenhet och personalen var bra på att städa efter sig varje dag och allt flöt på som det skulle. Vi bytte yttertaket samt hängrännor mm. Allt bra och mycket pengar men jämfört med andra så helt ok.

Krister S
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Nytt lager papp på befintligt papptak. Konkret och detaljerad arbetsbeskrivning i offerten med tydligt pris och garantiangivelse. Tydlig kommunikation och bra bemötande. Professionellt genomfört arbete inom angiven tidsram. Mycket nöjd som helhet.

Soheir B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Mycket professionellt bemötande. Han tog flera bilder för att ge oss ett korrekt underlag inför beslut. Detta underlättade valet bland flera anbud. Punktligt utförande. Erbjöd även att beskära ett antal grenar som vara nära taket. Upplevdes mycket kompetenta inom takläggningen.

Mats A
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Briljant var tidiga att svara på offerförfrågan, gjorde ett plastbesök inkl att filma taket med drönare. Proffsigt intryck och en tydlig offert gjorde att vi valde dem som leverantör trots ett högre pris än konkurrenter. Leverans gick mycket smidigt på utsatt tid. Någon detaljmiss men det rättades snabbt till och fakturan kom efter allt var utfört. Beställde även solpaneler, då vi fick offert i samma veva från ett företag de samarbetade med. Är mycket nöjd med Briljants montage av vårt nya papptak.

Emil D
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Installerade hängrännor och stuprör. Inga problem.

Dan S
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Bra bemötande, snabba och smidiga att ha att göra med!

Barbro C
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Omläggning av tak Mycket trevligt bemötande Enkelt att komma överens om vad som behövde göra Snabbt och snyggt jobb

Helen C
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Väldigt trevligt bemötande när vi brådskande behövde få hela taket renoverat för första gången på 90 år. Mycket hjälpsamma med sitt kunnande i alla stadier och mycket engagerade i sitt genomförande.

Börje A
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Bra förbredelse med presentation av material och montering av taket. Priset var mycket bra trots att materialet är av högsta kvalitet .Man klarade uppgiven tid för arbetet och gjorde även en bra städning. Allt avfall togs bort. Mycket nöjd med både personal och utfört arbete.

Lennart U
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Höll tider och utförde de som lovats Besiktning före någon form av betalning

Helena T
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Snabb och rak kommunikation. Detaljerade offert för tak renovering Bra kommunikation under arbetsgång. Noggranna och städade undan varje dag. Höll tidplan

Christin C
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Beställde ihop med mina grannar alla tog samma företag

Björn L
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Enkel och rak kommunikation med projektledaren Enligt min mening proffsigt genomfört Höll tidsplanen bra Hos oss bytte vi från betongpannor till dubbelfalsad bandning.

Magdalena B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Ett professionellt företag, som dessutom är service minded och trevliga. Tack Briljant Tak & Bygg för ett bra arbete!

Marcus W
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Proffsigt gjort. Dom städade efter sig varje dag.

Gunilla M
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Snabb och trevlig kontakt vid offertförfrågan. Snabbt hembesök och offert. Kom med idéer och förslag på lösningar. Höll vad vi kom överens om. Skickade bilder under arbetets gång så vi kunde följa hur arbetet fortskred. Mycket nöjda!

Stavros T
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Bytte tak på mina villa. Priset och tiden var enligt offert! Grymt arbete och resultat. Super nöjd!

Conny B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Brilliant bygg lade om takpannetaket på vår villa i Tyresö. Kombinationen trevligt bemötande o proffsigt utfört arbete gör att vi kan ge de bästa rekommendationer till Ronny Hall o hans "gubbar" Conny o Monica Berg, Tyresö.

Åsa W

Snabbt & fint arbete av Briljant Tak

Mats F
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Mycket bra bemötande av företaget, gjorde ett jätte bra jobb med taket. Snabbt o effektivt byggande, städade undan allt. Kan verkligen rekommendera detta företag.

Kristina B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Väl genomfört jobb och snabb respons och bra bemötande

Håkan B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Allt ifrån upphandling med välspecad offert och genomförande gick snabbt och smidigt, med proffsigt bemötande och arbete. Vi är mycket nöjda också med tanke på att det var det klart lägsta priset av 3 anbud.

JOHAN B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Inledande bra kommunikation. Efter en rad förseningar kom 2 duktiga killar och la om vår råspont och papp. De höll rent omkring sig. Men en rad saker blev fel. Det missade att en takhuv skulle höjas trots att material fanns levererat. En skorsten blev lite felaktigt monterad. Garagetakets papp skulle rivas och ny skulle läggas, men ny papp lades direkt på den gamla. Även detta trots att nytt material fanns levererat. En hållare för stege missades att monteras. Kommunikationen blev sämre under arbetets gång då kontaktperson...

Olof O
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Professionellt bemötande och snabb återkoppling av offert. Arbete levererades inom överenskommen tid och takläggarna lämnade det snyggt efter sig. Det tillkom ett plåtarbete som vi fick bekosta trots fast pris och vi upplevde projektledaren lite svår att få tag på stundtals. Men överlag väldigt nöjda då Briljant Tak & Bygg fixade ett snyggt och stabilt tak åt oss medan vi själva var på semester, och projektledare rapporterade arbetets gång efter att själv ha inspekterat jobbet vid olika tillfällen.

Arsalan L
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Hade kontakt med både Rony och Janne under hela processen. Väldigt professionellt bemötande, följt tidsplanen och bolaget har varit väldigt transparenta från start till slut. Var dessutom väldigt nöjd med slutresultatet!

Jan N
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

La om taket på hus och bod på Enskedefältet i juni 2021 och är supernöjd. Briljant bygg har verkligen levererat, väl utfört arbete och de höll vad de lovade. Projektledaren var verkligen pålitlig, svarade alltid i telefon, var närvarande och delaktig och kom med ideer på lösningar och hur taket på bästa sätt skulle läggas tillsammans med plåtarbeten och allt därtill. Kan verkligen rekommendera Briljant bygg

Jan G
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Mycket trevligt bemötta! Alla förväntningar väl uppfyllda. Vi fick ett superfint tak! Fräscha vita rännor och stuprör gav den där extra snygga touchen till den kolsvarta takpappen. Sammantaget helt Brilljant!! Monica och Janne Gribb

Hansine H
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Hela processen har varit smidig. Informationen inför offert var tydlig, bra referenser, jobbet utfördes enligt tidsplan och det var ordning och redan under tiden takomläggningen pågick.

Björne S
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Mycket nöjda med briljant bygg snabba och mycket proffsiga, fint jobb från start till mål. Tog in 5 offerter och fick bästa förtroendet utav Brilljant bygg bra personal och kan mycket väl rekommenderar dem. Mvh Björne i sköndal

PETER M
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Vi tog in offerter från olika företag. Valet föll på Briljant då vi fick mycket stort förtroende för Ronny Hall som lyssnade på våra önskemål och behov. Stämde även av med grannar som hade anlitat Briljant och de var mycket positiva till deras arbete och support. Vi är mycket nöjda med det arbete som Briljant har utfört. Ronny och medarbetare har verkligen varit engagerade i uppdraget. Kan varmt rekommendera Briljant till andra villaägare.

Ann-sofie A
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Briljant bygg la nytt papptak på mitt hus plus garage nyligen, och bytte takkupa. Mycket nöjd! Trevligt bemötande, snabba och effektiva. Arbetet påbörjades och avslutades på utlovad tid och de som var här arbetade verkligen effektivt. Rekommenderas!

Hillevi B
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Briljant var verkligen det! Briljant mottagande, utförande och dessutom snabba! Bra kommunikation. Allt motsvarade mina förväntningar och mer därtill! Kan bara rekommenderas å det varmaste! Fem diamanter får de av mig!

Staffan L
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Bra och proffsigt utförande av yrkeskunniga medarbetare med inriktning på kvalitet, säkerhet och miljö.

Andres V
Skrev om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Omläggning av tak på två plans villa. Snabb, kunnig och trevligt bemötande. Hade höga förväntningar vilket Briljant levde upp till och mer! Janne och hans gäng var snabba med att starta igång arbetet med mitt tak, de var noggranna och lösnings orienterade. Kan inte ha valt ett bättre företag.