Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Välkommen till Briljant Tak & Bygg Stockholm AB!

Har du länge funderat på att bygga altan, renovera badrummet eller kanske byta ut pappen mot plåt? Vi på Briljant Tak & Bygg Stockholm AB kan ta ett helhetsgrepp på ditt projekt då vi gör allt från fasadrenovering, takrenovering, kök & badrum till mark & anläggning, måleri, konstruktioner och mycket mer. Kort och gott skulle vi vilja påstå att vi kan hjälpa dig med allt - utan att för den skull tumma på kvaliteten. Vi är en grupp passionerade hantverkare som verkligen älskar att skapa fantastiska miljöer. Varmt välkommen till oss på Briljant Tak & Bygg Stockholm AB!

Läs vad 81 kunder tycker om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB 2

2021-09-06
    Inledande bra kommunikation. Efter en rad förseningar kom 2 duktiga killar och la om vår råspont och papp. De höll rent omkring sig. Men en rad saker blev fel.
    Det missade att en takhuv skulle höjas trots att material fanns levererat.
    En skorsten blev lite felaktigt monterad.
    Garagetakets papp skulle rivas och ny skulle läggas, men ny papp lades direkt på den gamla. Även detta trots att nytt material fanns levererat.
    En hållare för stege missades att monteras.
    Kommunikationen blev sämre under arbetets gång då kontaktperson var på semester och annan kontakt verkade ha mkt att göra.
    Ett jobb som sades ta 1v-10 dagar tog 7 VECKOR !!! En stor container upptog plats under lång tid vilket vi inte hade räknat med.
    Företaget skulle ge ett mkt bättre intryck om de anställda kom i en företagsloggad bil med verktyg etc, eller iallafall hade företagskläder på sig.
    Kanske vi bara hade otur med tanke på att de har fina omdömen av andra men av oss blir det inte mer än 1 stjärna. Med facit i hand kan jag inte säga annat än om ni står och väljer mellan olika entrepenörer för ett takbyte, ta inte dessa!
    2021-08-22
    Professionellt bemötande och snabb återkoppling av offert. Arbete levererades inom överenskommen tid och takläggarna lämnade det snyggt efter sig. Det tillkom ett plåtarbete som vi fick bekosta trots fast pris och vi upplevde projektledaren lite svår att få tag på stundtals. Men överlag väldigt nöjda då Briljant Tak & Bygg fixade ett snyggt och stabilt tak åt oss medan vi själva var på semester, och projektledare rapporterade arbetets gång efter att själv ha inspekterat jobbet vid olika tillfällen.
    2021-08-21
    Hade kontakt med både Rony och Janne under hela processen. Väldigt professionellt bemötande, följt tidsplanen och bolaget har varit väldigt transparenta från start till slut. Var dessutom väldigt nöjd med slutresultatet!
    2021-08-19
    La om taket på hus och bod på Enskedefältet i juni 2021 och är supernöjd. Briljant bygg har verkligen levererat, väl utfört arbete och de höll vad de lovade. Projektledaren var verkligen pålitlig, svarade alltid i telefon, var närvarande och delaktig och kom med ideer på lösningar och hur taket på bästa sätt skulle läggas tillsammans med plåtarbeten och allt därtill. Kan verkligen rekommendera Briljant bygg
    2021-08-19
    Mycket trevligt bemötta!
    Alla förväntningar väl uppfyllda.
    Vi fick ett superfint tak!
    Fräscha vita rännor och stuprör gav den där extra snygga touchen till den kolsvarta takpappen.
    Sammantaget helt Brilljant!!
    Monica och Janne Gribb
    2021-08-17
    Hela processen har varit smidig. Informationen inför offert var tydlig, bra referenser, jobbet utfördes enligt tidsplan och det var ordning och redan under tiden takomläggningen pågick.
    2021-08-17
    Mycket nöjda med briljant bygg snabba och mycket proffsiga, fint jobb från start till mål. Tog in 5 offerter och fick bästa förtroendet utav Brilljant bygg bra personal och kan mycket väl rekommenderar dem.
    Mvh Björne i sköndal
    2021-07-01
    Vi tog in offerter från olika företag. Valet föll på Briljant då vi fick mycket stort förtroende för Ronny Hall som lyssnade på våra önskemål och behov. Stämde även av med grannar som hade anlitat Briljant och de var mycket positiva till deras arbete och support.

Vi är mycket nöjda med det arbete som Briljant har utfört. Ronny och medarbetare har verkligen varit engagerade i uppdraget. Kan varmt rekommendera Briljant till andra villaägare.
    2021-06-12
    Briljant bygg la nytt papptak på mitt hus plus garage nyligen, och bytte takkupa. Mycket nöjd! Trevligt bemötande, snabba och effektiva. Arbetet påbörjades och avslutades på utlovad tid och de som var här arbetade verkligen effektivt. Rekommenderas!
    2021-06-03
    Briljant var verkligen det! Briljant mottagande, utförande och dessutom snabba! Bra kommunikation. Allt motsvarade mina förväntningar och mer därtill! Kan bara rekommenderas å det varmaste! Fem diamanter får de av mig!
    2021-05-22
    Bra och proffsigt utförande av yrkeskunniga medarbetare med inriktning på kvalitet, säkerhet och miljö.
    2021-03-30
    Omläggning av tak på två plans villa. Snabb, kunnig och trevligt bemötande. Hade höga förväntningar vilket Briljant levde upp till och mer!

Janne och hans gäng var snabba med att starta igång arbetet med mitt tak, de var noggranna och lösnings orienterade. Kan inte ha valt ett bättre företag.
    2021-03-02
    Mycket snabbt och proffsigt bemötande hela vägen från offert till planering och genomförande av Janne när jag med kort varsel behövde lägga om ett helt tak samt byta diverse fuktskadat virke. Lyhörda för specifika önskemål och ansträngde sig för att hitta just de produkter jag önskat. Bra och effektiva hantverkare som utförde jobbet precis enligt plan och med hög kvalitet.
    2021-01-08
    Bra kommunikation med ledningen.
    Tidsplanen enligt avtal, mycket bra!
    2021-01-06
    Briljant Tak och Bygg renoverade fyra takkupor (tak, panel, plåt, snickerier och målning), vindskivor och fönsterbleck på vår sekelskiftesvilla. Ett stort jobb med många moment och många inblandade. Vi upplevde genom processen att Briljant Tak och Bygg hörsammande våra önskemål, var flexibla och utförde jobbet noggrant. Framförallt var det väldigt värdefullt för oss att få det mesta av jobbet utfört av en och samma firma, väl koordinerat av Janne. Ett stort plus till de duktiga snickarna som gjorde ett strålande jobb med alla vinklar, skrapning, snickarglädje mm och stämde av med oss på ett tillfredsställande sätt under arbetets gång. Arbetet tog längre tid än beräknat och blev inte helt färdigt under säsongen, delvis på grund av att det tillkom en del arbeten. För oss är det prioriterat att det blir noggrant utfört och därför underordnat att det drog ut på tiden. Våra varmaste rekommendationer till Janne och övriga på Briljant Tak och Bygg. Familjen Loo, Järfälla
  • Per B
    2021-01-06
    Vi behövde nytt tak på garaget. Arbetet utfördes proffsigt och snabbt enligt offert. Mycket bra kommunikation med företaget inför, under och efter bygget. Rekommenderas!
    Jag köpte Moniers tak program
    med 15 års garanti.
    Mycket bra.
    Mina förväntningar uppfylldes.
    Jag är mycket nöjd med arb.
    kontakt med arb.ledn ect.

PS. Glöm ej garantbevus samt
    foto på taket
    2021-01-04
    Arbetet dom fick att utföra, renovering av papptak på ett garage
    Gjordes snabbt och vad jag kan se enligt gällande byggnormer.
    Väntar doch fortfarande på en offert att göra en ny altan.
    2021-01-04
    Bra och tydlig offert efter seriös genomgång av hur arbetet skulle höras. Höll utlovad tidsgräns och blev klara i tid. Rekommenderas!
    2021-01-03
    Tog in 5 st offerter men 1 stack ut direkt, Briljant Bygg kändes proffsiga från början så valet var lätt.
    Blev väldans snyggt och jobbet gick på nolltid.
    Rekommenderas varmt.
    Janne.
    2021-01-03
    Inte den största firman på stan men riktigt seriösa & ordentliga! Lägg till att de är flexibla, tillmötesgående & ger snabb respons.
    Svårt att hitta något att klaga på...
    Gillar också att av de sex takfirmor vi hade inne (de var inte billigast men näst inpå) så var de den enda firma som gjorde en offert med drönarbild & sedan återkom med en efterbild. SNYGGT!
    Ska du ta in några offert på ert tak så kan jag varmt rekommendera dessa som ett alternativ!
    Med vänlig hälsning, Linus
    2021-01-02
    Bytte tak på vår villa med hjälp av Briljant Tak & Bygg, mycket snabbt och professionellt utfört, utfördes i november så de har lovat återkomma våren 2021 för finputs då väderleken tillåter bl.a bättring av målningsarbeten.
    Mycket nöjd! 🔨🔨🔨 av 3.
    2021-01-01
    Plåttak på fritidshus
    Mycket trevligt bemötande och kanongubbar som utförde jobbet, allrahelst lagbasen
    2020-12-17
    Vi är mer än mycket nöjda med vårat nya tak. Tack Ronny för ett mycket bra takbyte ända intill takstolarna. Väldigt bra att ni sa till när det var saker som behövdes åtgärdas utöver offerten och tack för ni fixade endel saker som vi missat i offerten. Givetvis får ni dom bästa rekommendationer vi kan ge. Detta är en serös och professionell firma.
    Håkan i Hallstavik
    2020-10-16
    Briljant Tak la ny papp på vårt garagetak.
    Det gick mycket snabbt och proffsigt och allt fixades på 1 dag till stor belåtenhet.
    2020-10-05
    Jättebra jobb med vår fasadrenovering. Enkel kommunikation, bra svar på våra frågor och allt inom utsatt tid.
    2020-09-28
    Proffsigt genomfört arbete. Enligt plan, höll sig till offerten, bra resultat!
    Mycket nöjd :)
    2020-09-28
    Briljant Bygg satte in ett nytt takfönster hos oss. Dom var lätta att få kontakt med och kommunicera med.
    Våra förväntningar uppfylldes helt och hållet. Vi är mycket nöjda med både arbetsinsats och slutresultat.
    Mvh/Janne
    2020-09-28
    Mycket proffsigt från offert till färdigställande. Rekommenderas!
    2020-09-23
    Otroligt kompetenta och duktga! Engagerade och snabba. Jag är så nöjd med det nya taket. Att Janne dessutom plåtade processen med drönarkamera var extra kul. Då kunde man verkligen se hur stor skillnad före och efter resultatet var. Offerten var specificerad i detalj och motsvarade slutresultatet. Det var en trygg och säker upphandling från början till slut. Mycket nöjd!
  • Ingrid G
    2020-09-23
    Vi begärde in offerter för byte av takbeläggning. Vi fick snabb respons från Briljant Bygg. Trevligt bemötande och genomarbetad offert.
    Efter knappt 2 veckor var arbetet klart.
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak, takläggarna och vår kontaktperson på företaget.
    2020-08-28
    Vi behövde byta fjällpanelen, kontaktade Janne på Briljant Bygg. Han kom och tittade på jobbet och kom med tips på vad och hur man skulle göra det. Fantastisk förklaring så en vanlig människa förstår vad han säger och menar. Hela jobbet gick enligt plan och tiden på jobbet hölls till 100%. Grabbarna som gjorde jobbet var otroligt duktiga. Dom städade och såg till att inget låg framme när de gick hem.

Vi ger Briljant bygg 5 stjärnor av 5
    2020-08-27
    Beställde offert för nytt tak och fick ett snabbt och trevligt bemötande. Behövde bara vänta en vecka innan jobbet var igång. Allt gick mycket snabbt och smidigt, kändes mycket proffsigt! Kan absolut rekommendera Briljant!
    2020-08-27
    Takläggning
    Bra bemötande
    Arbetet uppfyllde förväntningarna
    Resultatet blev bra!
    2020-08-23
    Byte av tak på fritidshuset. Takpannor, vindskivor, hängrännor, stuprör, osv.
    Bra bemötande . Utförlig offert. Snabbt jobbat.
    Sammanfattningsvis allt enligt förväntan.
  • Samuel M
    2020-08-21
    Mycket trevligt bemötande från början till slut. Killarna som utförde arbetet var punktliga, proffsiga och snabba. Hög kvalité på materialet. Är så nöjd. Eftersom det verkar vara ont om duktiga, pålitliga hantverkare vill jag verkligen rekommendera Briljant och ge dem toppbetyg.
    Tack Sam! Det var kul att få lägga den nya takpannan! Du är bland de första i Sverige med Aerloxpannan :)
    Du har nu Örbys och Sveriges mordernaste och avancerade betongtakpannor!

2020-08-12
    Duktiga, snabba, lösningsorienterade + med fullt kundfokus. Mycket bra!
    Tack Henrik! Hoppas att solpanelerna lirar som det ska!

2020-06-27
    Vi la om vårt papptak (ca 150 kvm) och gjorde om alla takrännor, vilket innebar ganska mycket snickerijobb. De jobbade snabbt, effektivt och stämde av om något var oklart. När de var klara städade de undan alla byggrester och sopade prydligt. Resultatet blev fantastiskt bra och vi är jättenöjda!
    Tack Lasse!

Nu har vi fått väldigt mycket jobb där i området efter erat och Marcus tak. Det var ett lite annorlunda men roligt projekt hos er med takfotsränna på papptak. Kul att ni är nöjda!

2020-06-26
    Snabba, duktiga och trevliga!
    Vi hade en läcka från en balkong och de föreslog på ett proffsigt och pragmatiskt sätt en bra lösning. Inom ett par veckor var allt klart. Jättenöjd!
    Tack Emmeli!

Skönt att få det gjort nu och hoppas ni trivs i erat nya hus!
    Önskar familjen en toppen sommar!

2020-06-23
    Snudd på topp. Anlitat för takomläggning (Hösten 2019) och målning (Våren 2020). Riktigt nöjd med båda jobben. Vad som håller tillbaka femman är att arbetet inte påbörjades då det sas att det skulle göras utan att vi fick jaga på framför allt för takomläggningen, men arbetet är jag riktigt nöd med så där är det en femma!!
    2020-06-22
    Anlitade Briljant Bygg för omläggning av ett gammalt tegeltak med massa vinklar och takkupor. Även plåtarbeten på takkuporna gjordes av kunniga plåtslagare. Kan verkligen rekommendera Briljant Bygg. Varma hälsningar Frida
    Tack Frida!

Nu har ni definitivt områdets snyggaste tak!
    Färgvalet på takkuporna blev riktigt bra! Kul att ni är nöjda!

• Andreas H
    2020-06-22
    Anlitade Briljant Bygg för omläggning av tak med lutning av det svårare slaget.
    Vi fick en seriös genomgång & analys med påföljande offert med tydlig specifikation.
    Ronny och hans gäng jobbade effektivt och gjorde ett riktgit bra / gediget jobb.
    Jag vill varmt rekommendera Briljant för liknande jobb.
    Tack Andreasen och styrelsen i BRF:en

Brantare tak än ni hade får man nog leta efter!
    Tack för de fina orden!

Ronny Hall

0739-608 087
    ronny@briljantbygg.se

2020-06-16
    Hej vi har fått ett nytt tak och 4 nya takfönster. Vi trodde att det skulle ta 3 veckor. Briljant bygg klarade det på 6 dagar, ett helt perfekt arbete. Allting klaffade från material som kom med lyftkrans bil, takpannor till att allt skräp togs bort varje dag. Trevlig personal fem st starka killar, som var positiva, Jobbet väl genomfört på ett oerhört professionellt sätt. Högsta betyg som kan ges vill jag ge dem varmaste rekommendationet. Min man valde dem bland 8 olika företag. De återkopplade och lovade det som de lovat. Inga väntetider - logistiken perfekt. Stort grattis ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️Skrev Cilla Jahn, årets Stockholmska 1995, konstregissör
    Tack Cilla o Kenneth!

Snabba grabbar tidig kväll som man säger!
    kul att det stod mellan 8 företag :)

Nu när vi har öppnat upp på insidan så blev det ju väldigt ljust!

2020-06-11
    Omläggning av tak och byte till nya takfönster. De var effektiva, och gjorde ett bra, snabbt och gediget jobb.
    De höll även rent efter varje arbetsdag.
    Offerten var väldigt tydlig också.
    Vi kan varmt rekommendera Briljant bygg för liknande jobb.
    /Per och Sussie
    Tack Per o Sussie!

Ni kommer märka med tiden att erat val av Protector pannan är värd varenda öre. Grannens tak kommer att vara grådaskigt om ett tag medan erat kommer att vara blanksvart i många år framöver.

2020-06-08
    Allt fungerade bra inga problem med något
    Och god kontakt med företaget
    Tack Lasse för recon!

Kul att du är nöjd!
    Återkommer med offert på gavlarna.

Ronny Hall

0739-608 087
    ronny@briljantbygg.se

• Björn Axel Marcus G
    2020-05-27
    Vi behövde byta tak på sommarhus, gäststuga och förråd, allt byggt 1959 på Värmdö. Janne var snabb att plocka upp förfrågan som vi lagt in på Servicestarts hemsida. Han erbjöd flexibla tidsförslag och kom före utsatt tid. Janne tog bilder mha drönare vilket gav oss en bra översikt och underlättade att klargöra behovet. Offerten kom först en vända och vi bad om förtydligande och också om det fanns punkter som vi kunde göra själva för att komma fram till ett bra pris. Vi resonerade länge kring möjligheter för utbyggnad och renovering, allt med Jannes konstruktiva och fackmannamässiga frågor och råd. När vi sedan landat i en målbild så satte Janne och hans team igång inom en vecka och jobbade snabbt och effektivt. Våra grannar kom förbi och undrade om de kunde använda Janne för sitt tak då de var imponerade av det arbete de sett under dagarna. Vi hade några småjusteringar som vi ville göra när arbetet var klart och detta gjordes precis enligt våra önskemål på ett proffsigt sätt utanför normal arbetstid i 2 omgångar. Janne var inte den billigaste av de 4 offerter vi fick via Servicestart men bemötandet, återkopplingen, förtydligandet och ffa det oerhört snygga arbetet gör att vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Briljant och Janne. /Marcus.
    2020-05-27
    Briljant lade om vårt tak på huset. I deras uppdrag ingick bl.a nerplockning, ompappning, nytt tegel, komplettering av plåtar och målning av takfot.
    De gjorde ett jättebra jobb hela vägen från förmöte, via offert till leverans och slutförande.
    Under arbetet var deras personal snabb, trevlig och städade hela tiden löpande upp på platsen så att vi inte upplevde några som helst olägenheter (mer än lite ställningar och så såklart :-) )
    Jag kan varmt rekommendera Briljant bygg för liknande jobb.
    Tack Björn!

Roligt att du valde tegel istället för betongpannor. Går väldigt fint ihop med de gamla koppardetaljerna.

2020-05-14
    Reparation av läckande tak och byte av takfönster.
    Snabbt agerat med start av projekt och effektivt utfört.
    Stringent kommunikation och riklig bilddokumentation.
    Johan
    Brf Halvmilen 5, Stockholm
    Tack Johan och Halvmilen!

Hör av er senare inför målningsarbetet.

2020-05-06
    Omläggning av tak och insatt nytt takfönster.
    Effektiva, lyhörda och trevliga.
    Rekommenderas starkt
    Tack Thomas!

Hoppas ni får användning av det nya utrymmet på vinden!

2020-05-04
    Super nöjda , kanon jobb . Vi bytte / la om taket på vårt radhus . Rekommenderar varm firman / Lena och Göran
    Tack Lena och Göran!
    Hoppas att flera grannar anlitar oss nu när ni har kvarterets finaste tak!