Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB

Välkommen till Briljant Tak & Bygg Stockholm AB!

Har du länge funderat på att bygga altan, renovera badrummet eller kanske byta ut pappen mot plåt? Vi på Briljant Tak & Bygg Stockholm AB kan ta ett helhetsgrepp på ditt projekt då vi gör allt från fasadrenovering, takrenovering, kök & badrum till mark & anläggning, måleri, konstruktioner och mycket mer. Kort och gott skulle vi vilja påstå att vi kan hjälpa dig med allt - utan att för den skull tumma på kvaliteten. Vi är en grupp passionerade hantverkare som verkligen älskar att skapa fantastiska miljöer. Varmt välkommen till oss på Briljant Tak & Bygg Stockholm AB!

Läs vad 70 kunder tycker om Briljant Tak & Bygg Stockholm AB 2

2021-03-30
    Omläggning av tak på två plans villa. Snabb, kunnig och trevligt bemötande. Hade höga förväntningar vilket Briljant levde upp till och mer!

Janne och hans gäng var snabba med att starta igång arbetet med mitt tak, de var noggranna och lösnings orienterade. Kan inte ha valt ett bättre företag.
    2021-03-02
    Mycket snabbt och proffsigt bemötande hela vägen från offert till planering och genomförande av Janne när jag med kort varsel behövde lägga om ett helt tak samt byta diverse fuktskadat virke. Lyhörda för specifika önskemål och ansträngde sig för att hitta just de produkter jag önskat. Bra och effektiva hantverkare som utförde jobbet precis enligt plan och med hög kvalitet.
    2021-01-08
    Bra kommunikation med ledningen.
    Tidsplanen enligt avtal, mycket bra!
    2021-01-06
    Briljant Tak och Bygg renoverade fyra takkupor (tak, panel, plåt, snickerier och målning), vindskivor och fönsterbleck på vår sekelskiftesvilla. Ett stort jobb med många moment och många inblandade. Vi upplevde genom processen att Briljant Tak och Bygg hörsammande våra önskemål, var flexibla och utförde jobbet noggrant. Framförallt var det väldigt värdefullt för oss att få det mesta av jobbet utfört av en och samma firma, väl koordinerat av Janne. Ett stort plus till de duktiga snickarna som gjorde ett strålande jobb med alla vinklar, skrapning, snickarglädje mm och stämde av med oss på ett tillfredsställande sätt under arbetets gång. Arbetet tog längre tid än beräknat och blev inte helt färdigt under säsongen, delvis på grund av att det tillkom en del arbeten. För oss är det prioriterat att det blir noggrant utfört och därför underordnat att det drog ut på tiden. Våra varmaste rekommendationer till Janne och övriga på Briljant Tak och Bygg. Familjen Loo, Järfälla
  • Per B
    2021-01-06
    Vi behövde nytt tak på garaget. Arbetet utfördes proffsigt och snabbt enligt offert. Mycket bra kommunikation med företaget inför, under och efter bygget. Rekommenderas!
    Jag köpte Moniers tak program
    med 15 års garanti.
    Mycket bra.
    Mina förväntningar uppfylldes.
    Jag är mycket nöjd med arb.
    kontakt med arb.ledn ect.

PS. Glöm ej garantbevus samt
    foto på taket
    2021-01-04
    Arbetet dom fick att utföra, renovering av papptak på ett garage
    Gjordes snabbt och vad jag kan se enligt gällande byggnormer.
    Väntar doch fortfarande på en offert att göra en ny altan.
    2021-01-04
    Bra och tydlig offert efter seriös genomgång av hur arbetet skulle höras. Höll utlovad tidsgräns och blev klara i tid. Rekommenderas!
    2021-01-03
    Tog in 5 st offerter men 1 stack ut direkt, Briljant Bygg kändes proffsiga från början så valet var lätt.
    Blev väldans snyggt och jobbet gick på nolltid.
    Rekommenderas varmt.
    Janne.
    2021-01-03
    Inte den största firman på stan men riktigt seriösa & ordentliga! Lägg till att de är flexibla, tillmötesgående & ger snabb respons.
    Svårt att hitta något att klaga på...
    Gillar också att av de sex takfirmor vi hade inne (de var inte billigast men näst inpå) så var de den enda firma som gjorde en offert med drönarbild & sedan återkom med en efterbild. SNYGGT!
    Ska du ta in några offert på ert tak så kan jag varmt rekommendera dessa som ett alternativ!
    Med vänlig hälsning, Linus
    2021-01-02
    Bytte tak på vår villa med hjälp av Briljant Tak & Bygg, mycket snabbt och professionellt utfört, utfördes i november så de har lovat återkomma våren 2021 för finputs då väderleken tillåter bl.a bättring av målningsarbeten.
    Mycket nöjd! 🔨🔨🔨 av 3.
    2021-01-01
    Plåttak på fritidshus
    Mycket trevligt bemötande och kanongubbar som utförde jobbet, allrahelst lagbasen
    2020-12-17
    Vi är mer än mycket nöjda med vårat nya tak. Tack Ronny för ett mycket bra takbyte ända intill takstolarna. Väldigt bra att ni sa till när det var saker som behövdes åtgärdas utöver offerten och tack för ni fixade endel saker som vi missat i offerten. Givetvis får ni dom bästa rekommendationer vi kan ge. Detta är en serös och professionell firma.
    Håkan i Hallstavik
    2020-10-16
    Briljant Tak la ny papp på vårt garagetak.
    Det gick mycket snabbt och proffsigt och allt fixades på 1 dag till stor belåtenhet.
    2020-10-05
    Jättebra jobb med vår fasadrenovering. Enkel kommunikation, bra svar på våra frågor och allt inom utsatt tid.
    2020-09-28
    Proffsigt genomfört arbete. Enligt plan, höll sig till offerten, bra resultat!
    Mycket nöjd :)
    2020-09-28
    Briljant Bygg satte in ett nytt takfönster hos oss. Dom var lätta att få kontakt med och kommunicera med.
    Våra förväntningar uppfylldes helt och hållet. Vi är mycket nöjda med både arbetsinsats och slutresultat.
    Mvh/Janne
    2020-09-28
    Mycket proffsigt från offert till färdigställande. Rekommenderas!
    2020-09-23
    Otroligt kompetenta och duktga! Engagerade och snabba. Jag är så nöjd med det nya taket. Att Janne dessutom plåtade processen med drönarkamera var extra kul. Då kunde man verkligen se hur stor skillnad före och efter resultatet var. Offerten var specificerad i detalj och motsvarade slutresultatet. Det var en trygg och säker upphandling från början till slut. Mycket nöjd!
  • Ingrid G
    2020-09-23
    Vi begärde in offerter för byte av takbeläggning. Vi fick snabb respons från Briljant Bygg. Trevligt bemötande och genomarbetad offert.
    Efter knappt 2 veckor var arbetet klart.
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak, takläggarna och vår kontaktperson på företaget.
    2020-08-28
    Vi behövde byta fjällpanelen, kontaktade Janne på Briljant Bygg. Han kom och tittade på jobbet och kom med tips på vad och hur man skulle göra det. Fantastisk förklaring så en vanlig människa förstår vad han säger och menar. Hela jobbet gick enligt plan och tiden på jobbet hölls till 100%. Grabbarna som gjorde jobbet var otroligt duktiga. Dom städade och såg till att inget låg framme när de gick hem.

Vi ger Briljant bygg 5 stjärnor av 5
    2020-08-27
    Beställde offert för nytt tak och fick ett snabbt och trevligt bemötande. Behövde bara vänta en vecka innan jobbet var igång. Allt gick mycket snabbt och smidigt, kändes mycket proffsigt! Kan absolut rekommendera Briljant!
    2020-08-27
    Takläggning
    Bra bemötande
    Arbetet uppfyllde förväntningarna
    Resultatet blev bra!
    2020-08-23
    Byte av tak på fritidshuset. Takpannor, vindskivor, hängrännor, stuprör, osv.
    Bra bemötande . Utförlig offert. Snabbt jobbat.
    Sammanfattningsvis allt enligt förväntan.
  • Samuel M
    2020-08-21
    Mycket trevligt bemötande från början till slut. Killarna som utförde arbetet var punktliga, proffsiga och snabba. Hög kvalité på materialet. Är så nöjd. Eftersom det verkar vara ont om duktiga, pålitliga hantverkare vill jag verkligen rekommendera Briljant och ge dem toppbetyg.
    Tack Sam! Det var kul att få lägga den nya takpannan! Du är bland de första i Sverige med Aerloxpannan :) Du har nu Örbys och Sveriges mordernaste och avancerade betongtakpannor! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-08-12
    Duktiga, snabba, lösningsorienterade + med fullt kundfokus. Mycket bra!
    Tack Henrik! Hoppas att solpanelerna lirar som det ska! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-06-27
    Vi la om vårt papptak (ca 150 kvm) och gjorde om alla takrännor, vilket innebar ganska mycket snickerijobb. De jobbade snabbt, effektivt och stämde av om något var oklart. När de var klara städade de undan alla byggrester och sopade prydligt. Resultatet blev fantastiskt bra och vi är jättenöjda!
    Tack Lasse! Nu har vi fått väldigt mycket jobb där i området efter erat och Marcus tak. Det var ett lite annorlunda men roligt projekt hos er med takfotsränna på papptak. Kul att ni är nöjda! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-06-26
    Snabba, duktiga och trevliga!
    Vi hade en läcka från en balkong och de föreslog på ett proffsigt och pragmatiskt sätt en bra lösning. Inom ett par veckor var allt klart. Jättenöjd!
    Tack Emmeli! Skönt att få det gjort nu och hoppas ni trivs i erat nya hus! Önskar familjen en toppen sommar! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-06-23
    Snudd på topp. Anlitat för takomläggning (Hösten 2019) och målning (Våren 2020). Riktigt nöjd med båda jobben. Vad som håller tillbaka femman är att arbetet inte påbörjades då det sas att det skulle göras utan att vi fick jaga på framför allt för takomläggningen, men arbetet är jag riktigt nöd med så där är det en femma!!
    2020-06-22
    Anlitade Briljant Bygg för omläggning av ett gammalt tegeltak med massa vinklar och takkupor. Även plåtarbeten på takkuporna gjordes av kunniga plåtslagare. Kan verkligen rekommendera Briljant Bygg. Varma hälsningar Frida
    Tack Frida! Nu har ni definitivt områdets snyggaste tak! Färgvalet på takkuporna blev riktigt bra! Kul att ni är nöjda! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
  • Andreas H
    2020-06-22
    Anlitade Briljant Bygg för omläggning av tak med lutning av det svårare slaget.
    Vi fick en seriös genomgång & analys med påföljande offert med tydlig specifikation.
    Ronny och hans gäng jobbade effektivt och gjorde ett riktgit bra / gediget jobb.
    Jag vill varmt rekommendera Briljant för liknande jobb.
    Tack Andreasen och styrelsen i BRF:en Brantare tak än ni hade får man nog leta efter! Tack för de fina orden! Vänliga hälsningar Ronny Hall 0739-608 087 ronny@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-06-16
    Hej vi har fått ett nytt tak och 4 nya takfönster. Vi trodde att det skulle ta 3 veckor. Briljant bygg klarade det på 6 dagar, ett helt perfekt arbete. Allting klaffade från material som kom med lyftkrans bil, takpannor till att allt skräp togs bort varje dag. Trevlig personal fem st starka killar, som var positiva, Jobbet väl genomfört på ett oerhört professionellt sätt. Högsta betyg som kan ges vill jag ge dem varmaste rekommendationet. Min man valde dem bland 8 olika företag. De återkopplade och lovade det som de lovat. Inga väntetider - logistiken perfekt. Stort grattis ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️Skrev Cilla Jahn, årets Stockholmska 1995, konstregissör
    Tack Cilla o Kenneth! Snabba grabbar tidig kväll som man säger! kul att det stod mellan 8 företag :) Nu när vi har öppnat upp på insidan så blev det ju väldigt ljust! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-06-11
    Omläggning av tak och byte till nya takfönster. De var effektiva, och gjorde ett bra, snabbt och gediget jobb.
    De höll även rent efter varje arbetsdag.
    Offerten var väldigt tydlig också.
    Vi kan varmt rekommendera Briljant bygg för liknande jobb.
    /Per och Sussie
    Tack Per o Sussie! Ni kommer märka med tiden att erat val av Protector pannan är värd varenda öre. Grannens tak kommer att vara grådaskigt om ett tag medan erat kommer att vara blanksvart i många år framöver. Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-06-08
    Allt fungerade bra inga problem med något
    Och god kontakt med företaget
    Tack Lasse för recon! Kul att du är nöjd! Återkommer med offert på gavlarna. Vänliga hälsningar Ronny Hall 0739-608 087 ronny@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
  • Björn Axel Marcus G
    2020-05-27
    Vi behövde byta tak på sommarhus, gäststuga och förråd, allt byggt 1959 på Värmdö. Janne var snabb att plocka upp förfrågan som vi lagt in på Servicestarts hemsida. Han erbjöd flexibla tidsförslag och kom före utsatt tid. Janne tog bilder mha drönare vilket gav oss en bra översikt och underlättade att klargöra behovet. Offerten kom först en vända och vi bad om förtydligande och också om det fanns punkter som vi kunde göra själva för att komma fram till ett bra pris. Vi resonerade länge kring möjligheter för utbyggnad och renovering, allt med Jannes konstruktiva och fackmannamässiga frågor och råd. När vi sedan landat i en målbild så satte Janne och hans team igång inom en vecka och jobbade snabbt och effektivt. Våra grannar kom förbi och undrade om de kunde använda Janne för sitt tak då de var imponerade av det arbete de sett under dagarna. Vi hade några småjusteringar som vi ville göra när arbetet var klart och detta gjordes precis enligt våra önskemål på ett proffsigt sätt utanför normal arbetstid i 2 omgångar. Janne var inte den billigaste av de 4 offerter vi fick via Servicestart men bemötandet, återkopplingen, förtydligandet och ffa det oerhört snygga arbetet gör att vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Briljant och Janne. /Marcus.
    2020-05-27
    Briljant lade om vårt tak på huset. I deras uppdrag ingick bl.a nerplockning, ompappning, nytt tegel, komplettering av plåtar och målning av takfot.
    De gjorde ett jättebra jobb hela vägen från förmöte, via offert till leverans och slutförande.
    Under arbetet var deras personal snabb, trevlig och städade hela tiden löpande upp på platsen så att vi inte upplevde några som helst olägenheter (mer än lite ställningar och så såklart :-) )
    Jag kan varmt rekommendera Briljant bygg för liknande jobb.
    Tack Björn! Roligt att du valde tegel istället för betongpannor. Går väldigt fint ihop med de gamla koppardetaljerna. Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-05-14
    Reparation av läckande tak och byte av takfönster.
    Snabbt agerat med start av projekt och effektivt utfört.
    Stringent kommunikation och riklig bilddokumentation.
    Johan
    Brf Halvmilen 5, Stockholm
    Tack Johan och Halvmilen! Hör av er senare inför målningsarbetet. Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-05-06
    Omläggning av tak och insatt nytt takfönster.
    Effektiva, lyhörda och trevliga.
    Rekommenderas starkt
    Tack Thomas! Hoppas ni får användning av det nya utrymmet på vinden! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-05-04
    Super nöjda , kanon jobb . Vi bytte / la om taket på vårt radhus . Rekommenderar varm firman / Lena och Göran
    Tack Lena och Göran! Hoppas att flera grannar anlitar oss nu när ni har kvarterets finaste tak! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-04-29
    Jag beställde ett nytt plasttak + reparation av ett tegeltak
    Jag är helt nöjd med vad de två hantverkarna gjorde.
    Tack Gunilla! Nu håller erat tak några år extra efter reparationen! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-04-21
    Omläggning av tak (papp)
    Ett seriös bemötande av företaget som utförde jobbet snabbt och till ett bra pris.
    Tack Ulf! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-04-16
    Briljant Bygg är Briljanta att ha att gör med gör efter sin offert
    till full belåtenhet. TOPPEN BRA
    Med vänlig hälsning GW
    Tack Sven Gunnar! Nu har ni ett papptak som håller i minst 30år! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-04-15
    Briljant fick uppdraget att byta takpannor på vårt klubbhus, ca 350 kvm. Och samtidigt se över taket i stort.
    De var bra inför jobbet med tydlig information, snabba och effektiva under själva jobbet. Och följde upp bra och dokumenterade jobbet åt oss när de var klara. Så bra att de fick ett takjobb till av oss!
    Tack Peter och Segelsällskapet för förtroendet! Vi skall skicka in erat tak till tillverkaren av teglet och underlagsduken för referensbilder och eventuellt vinna ett pris :) Hoppas ni får ett bra år på sjön! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-02-26
    Vi anlitade Briljant Bygg för att förlänga våra taksprång och lägga nytt tak. Offertens pris kändes rätt och Ronnys bemötande var lättsamt och smidigt. Hela arbetet var klart på drygt 1 vecka och samtliga killar (upp till 5 st) gjorde ett riktigt snyggt jobb och höll undan byggskräp så gott det gick på vår lite trång tomt. Vi kan absolut rekommendera Briljant Bygg. Svenne o Pia Hofmeijer
    Tack för förtroendet och ditt lätta bemötande Svenne! Ni har nu utan tvekan det snyggaste och tätaste taket i området! Hör av er när det blir dags för arbeten på fastigheten. Vänliga hälsningar Ronny Hall 0739-608 087 ronny@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
  • STEFAN F
    2020-02-25
    Bra snabbt o gediget jobb
    Höll rent under o efter arbete
    Tack för orden Stefan! Perfekt väder fick vi när vi lade om ditt tak fast det var mitt i "vintern" Hoppas att grannarna hoppar på och lägger om sitt tak också. Vänliga hälsningar Ronny Hall 0739-608 087 ronny@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-02-04
    Mycket nöjd med arbetet Briljant Bygg utförde. På kort tid fixade de ny ventilation i vårt hus. Bra service takt igenom
    Tack Niclas! Kul att ni är nöjda. Hör av er sedan när det blir dags att bygga till huset så räknar vi på det! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-01-19
    Vi anlitade Briljant bygg för att byta ut och lägga nytt tak.

*Offerten var mycket seriöst utformad och priset var bra!
    *Själva arbetet var noggrant och professionellt utfört. Plåtarbetena är jag särskilt nöjd med!
    *Kommunikationen under själva byggtiden kunde varit bättre. Arbetet stod still under ett par veckor och jag fick själv kontakta företaget för att få veta orsaken.
    * Jag kan rekommendera Briljant bygg, det är ett seriöst företag som gör ett bra arbete!
    Hej Mats! Tack att du är nöjd överlag. Angående kommunikationen så har vi haft möten angående det och ändrat i våra rutiner. Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2020-01-07
    Vi lät Briljant Bygg lägga om vårat tak pga takläcka.

Vi är verkligen jätte nöjda med deras arbete!

*Snabb respons under offertstadium
    *Trevligt och tillmötesgående arbetsteam
    *Noggranna i arbetet och snabba, höll mer än väl tidplan
    *Städade och höll ordning under dagarna de jobbade
    * alla tre killarna kändes väldigt synkade med varann

Vi är verkligen supernöjda och skulle anlita dem igen utan problem för andra jobb!
    Tack Sabina och Oskar! Jag hoppas verkligen att solpanelsmontörerna som gör ett andra försök, nu verkligen ser till att göra rätt och inte förstör det nya taket, precis som de gjorde med det gamla. Hör av er när det är klart så kommer vi ut och gör en bedömning av deras arbete. Jättekul att ni är nöjda Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2019-11-04
    Vi använde Briljant Bygg för att åtgärda en takskada. Briljant skötte sig utmärkt och vi kan varmt rekommendera dem som entreprenör.
    Tack för Recon Patrik! Kul att höra att vi skötte oss utmärkt! Ska ge en guldstjärna till takteamet! Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    2019-11-04
    Vet inte ens hur jag ska börja min recension för nu när allt är klart kan jag lungt säga att det blev bra stökigt redan från början.
    Vi hade kommit överens om ett datum då taket skulle bytas. Vi var väldigt bestämda på den punkten och att det för vår del inte skulle fungera tidigare än vad vi sagt. Trots det lämnades det utrustning på vår framsida, altan 10 dagar innan tänkt datum. När dessa 10 dagar gått och måndagen för start av takreparationen kommer så dyker ingen upp. Efter 4 dagar tar vi kontakt och får ett luddigt svar. Dag 5 har dom börjat bygga upp ställningen men inte mer än så. Altangolvet som lovades att det skulle täckas blev utan skydd trots att vi förhörde oss om det vi 2 tillfällen innan. Killarna som var hos oss kunde vi inte kommunicera med alls. Ingen svenska och ingen eller enormt dålig engelska. Vi visste inte när eller hur dom skulle jobba hos oss. I kontraktet stod det 1-2 veckor det tog nästan 1 månad innan det var klart. Under den tiden träffade vi eller hörde av, om det inte var vi som tog kontakt med någon från Briljant Bygg. När vi efterlyste dom då ingen varit hos oss på nästan en vecka fick vi till svar att "hela kontoret legat magsjuka och ingen hade jobbat" MEN bilen den "nya familjemedlemmen" som så stolt visades upp på facebook samma dag som hela kontoret legat magsjuka hade någon fått dit och tagits kort på! Märkligt!
    Sen blev taket klart i en flygande fläng. Det städade undan och såg bra ut ja med undantag för någon banderoll som låg kvar på dom allmänna utrymmen på gården. Det är lungt, det städade vi undan.
    Vi har fått vaga ursäkter om "brist i kommunikationen" vilket inte lett till något alls utan att man fortsatt med samma "brist i kommunikationen" när man försökt få kontakt. I kontraktet står att vi ska få bilder som visar hur det fortlöpande arbetet går vi ska även få en garanti på takpannor. Nix, vi har inte fått en enda bild. Taket är, vad vi tror helt ok. Vindskivor är bytta även dom ok så själva hantverket är vi nöjda med men hur man behandlar sina kunder är rätt uselt. Det utlovas väldigt mycket men det känns mest som snack. Hade ni hållt er del av vad som från början sades så hade vi varit nöjda. Japp det var revor på altangolvet som slipats bort, där blev det ju skillnad från innan. Vem var hos oss och besiktigade arbetet? Var någon i huvudtaget här?
    Samma dag ställningarna var rivna kom fakturan, den var ändå jäkligt snabb inget snack om saken där inte!
    Hej Moa! Tyvärr så var det miss i vår interna kommunikation ang startdatumet. Vi missade startdatumet och tänkte påbörja arbetet 10dagar tidigare men träffade din man på plats som undrade om vi redan skulle börja. Vi kom överens att påbörja 10 dagar senare som det var planerat och du anser då att startdatumet var just den dagen då vi lämnade materialet. Alltså har 10dagar redan gått enligt dig när vi startade. Just den veckan som vi skulle starta var det riktigt dåligt väder och därav uteblev starten då de andra projekten tog längre tid än planerat. Enligt kontraktet skulle det ta 1-2veckor, det tog enligt dig nästan 4 veckor dvs 4 veckor minus 10dagar blir 2 veckor och 4 dagar. Alla på kontoret var magsjuka under den veckan, dock gjorde jag några saker under den veckan som tex att hämta nya bilen. Vi glömde fömodligen en banderoll på de allmänna utrymmena, varför kontaktade du inte oss istället så vi hade kunnat hämta den? du slängde alltså banderollen. Bilder skickar vi ut 1 gång i månaden allt eftersom projekten färdigställs till de kunder. Garantibeviset på taket utfärdar takpanneleverantören och den tar några veckor innan vi får den och kan skicka ut den till kunderna. Ni är trots allt nöjda med taket vilket jag ser som positivt. Arbetsledaren Ronny har givetvis besiktigat taket och tagit bilder som vi skickar ut till er. Angående fakturan så pratade vi med din man och meddelade att vi var klara, han sa då ok till att skicka fakturan. Då påstår du att han var stressad på jobbet och visste inte vad han skulle säga så han sa ok till att skicka fakturan vilket inte var ok enligt dig. Vänliga hälsningar Janne Holopainen 0704-413 037 janne@briljantbygg.se Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB Briljant Tak & Bygg Stockholm AB