Alla kategorier Säkerhetsföretag Stockholms län Stockholm Kungsholmen Marieberg Commuter Security Group AB

Commuter Security Group AB

Hemvärnsgatan 15, 171 54 Solna — Visa karta

­Vi på CSG är bevaknings- och säkerhetsföretaget med det lilla extra. Med engagemang och kompetens löse­r vi våra kunders problem. Självfallet är vi auktoriserade av Länsstyrelsen.

­Vi är specialiserade på bevaknings- och säkerhetslösningar inom transport/logistik, kollektivtrafik och publika miljöer.

Läs vad 1 kund tycker om Commuter Security Group AB

• Erik N
    Erik N skrev om Commuter Security Group AB
    Har varit anställd på CSG, eller Commuter Security Group som det formella namnet egentligen är, och kan intyga att anställda såväl som kunder till företaget är mycket missnöjda.

Företagets personalpolitik är av sådan art att man ska priviligera sina vänner och bekanta, för att sedan sparka nedåt i ledet. CSG präglas av stor personalomsättning och därför kompetenstapp till följd. Nepotism verkar vara företagets ledord.

Bolagets största kund får inte vad som är avtalat på grund av det stora missnöjet inom företaget. Personalen blir omotiverade, gör därför ett sämre jobb, för att senare säga upp sig. Som en direkt effekt av detta har företaget ofta svårt att leverera det man avtalat, som i sin tur ofta leder till viteskrav från beställare.

Personal får inte korrekt utrustning för att utföra sitt jobb, men förväntas ändå utföra det korrekt och riktigt. Det är heller inte ovanligt att felaktig lön utbetalas, och vid enstaka tillfällen har anställda blivit utan lön.

Man avskedar sedermera personal som använder vab "för mycket" då de har sjuka barn, låter administrativ personal lägga in kollegor på övertid hur som helst, övertid som ej arbetas.

Från ledningsshåll på CSG visar man gärna utåt att man bestämmer men när personalen uttrycker missnöje låter man problemet bero eller helt sonika meddela att personalen har fel.

Som konsekvens blir självklart leveransen mot kund kraftigt försämrad eftersom personalproblem tar upp stora resurser i anspråk.

Hemvärnsgatan 15, 171 54 Solna