Crystone AB

Lindhagensgatan 126, 112 51 Stockholm — Visa karta

3.2 i betyg av av 141 omdömen
Crystone är Sveriges största svenskägda webbhotell.
Vi tar hand om din hemsida, e-post samt domännamn. Kontakta oss idag för kostnadsfri konsultation.

Läs vad 141 kunder tycker om Crystone AB

• 2019-10-03

Karl Johan Daniel E skrev om Crystone AB
    Ett fantastiskt företag som gräver sin egen undergång. Jag är kund sedan 6 år tillbaka och är nu redo att ge upp. Supporten sitter i stort sett bara som ett bollplank för smädelser när deras drift inte fungerar. Totalt oförmögna att ge dig någon som helst support till mig som slutkund. Jag har själv driftat IT-infrastruiktur i större koncern och vet att det går att utföra underverk om man har en deadline. När det kommer till den undermåliga struktur som Crystone presenterar utåt till sina kunder, via sin support så förstår jag att det inte finns några som helst incitament att man ska lösa driftproblem på snabbaste möjliga tid. Förmodligen kompetensbrist eftersom så simpla problem som DNS, mail och överbelstning inte kan åtgärdas inom en rimlig tid. Passa på att hoppa av du med innan kajutan går under. Hade jag haft möjlighet att ge minusstjärnor i omdöme så hade givetvis Crystone varit värda detta. Detta bolag ska du signa upp till om du vill ha långa nertider och vill investera dina slantar i ett företag som är på ruinens brant. Läs mer
  • 2019-08-19

KERSTIN E skrev om Crystone AB
    Jag vill också varna för Crystone. Ett stort och långvarigt driftsstopp i våras. Då var jag på väg att lämna men stannade kvar. Nu har ett och ett halvt års arbete försvunnit från min mailbox. Mailen finns ingenstans. 0-support från Crystone trots många upprörda näst intill förtvivlade samtal. Nu är jag definitivt på väg därifrån med mitt och min förenings engagemang. Läs mer
  • Kristian G

2019-02-24

Kristian G skrev om Crystone AB
    Varningsflagga för Crystone!!
    Tyvärr har de alldeles för mycket driftsstörningar. Hemsidan står stilla, Så går det en vecka så står det stilla igen.
    Visst felen åtgärdas inom ett dygn, men om det står stilla en eller ett par ggr i veckan så tappar man förtroendet för hemsidan. Senast nu i januari-februari hade de stora problem med sin windowsserver. Probelem idag också
    Mycket skräp tar sig in i dina dedicerade bibliotek. Verkar inte som om deras brandvägg är tillräcklig.
    Helpdesken är tyvärr alltför okunnig.
    Så innan du väljer Crystone. Gå en runda till. Det finns mindre providers som är mera nära driften och klienten. Läs mer
  • 2019-02-21

Tommy Ljung skrev om Crystone AB
    Jag har jobbat med många drift/hostingföretag och Crystone ligger i nedersta bottenskiktet.

- Väldigt dålig återkoppling från den tekniska supporten
    - Sajter kan ligga nere långa perioder utan åtgärd och återkoppling kring vad som görs eller orsak.
    - De ligger efter i allt vad gäller kontrollpanel, mailtjänst mm.

Finns mycket bättre alternativ än detta företag. Läs mer
  • Micke T

2019-01-22

Micke T skrev om Crystone AB
    Crystone har varit bra.
    Jag har varit nöjd tidigare.

Men det senaste halvåret har varit katastrof.
    Mina kunder möts utav felsidor och mailar dom så studsar det tillbaka till dem.

Jag har förlorat så mycket på att tjänsterna ifrån Crystone inte ens når upp till basnivån av vad man som kund kan förvänta sig.

Jag har avslutat alla mina tjänster där och kommer aldrig mer låta dem eller de andra hosting tjänsterna som ligger under Binero Group.
    Stort Varning på Crystone, Binero, Levonline.
    Ja i det här fallet har sveriges sämsta hosting flera smeknamn. Läs mer
  • 2016-04-26

eva c skrev om Crystone AB
    Grattis till ännu en lurad kund! Betalat, och sen är det bara att titta på medan hemsidan ligger nere..Den ene vet inte vad den andre gör eller säger, och sen kommer den tredje "riktiga" experten: Domänen är tagen - nej den är ledig - ni har inte betalat - men vi har fått kvitto - det gäller inte som betalning - domänen är tagen av annan - nej domänen kommer vara ledig - osv. - Herregud!
    Vad har detta företag kostat mitt företag? MIn hälsa??

Enda som fungerar är när de ska ha betalt, haha. Då funkar ALLT.

Jag skulle vilja ge dem en överkryssad kalkon, för det är de värda. Läs mer
  • Jens A

2015-05-02

Jens A skrev om Crystone AB
    Bli aldrig kund hos Crystone! Det är det värsta du någonsin kan vara med om. En mardröm där dina problem kommer radas upp i en oändlig lista som aldrig tar slut. Supporten kan de lika gärna stänga ner för den FUNGERAR INTE. Punkt.

Nerstängda domäner trots betalda fakturor. Trasiga servrar hela tiden och en inkompetent support. Läs mer
  • 2014-07-21

Micke P skrev om Crystone AB
    Välj detta företag om du har sysselsättningsproblem och önskar köpa dig ett merarbete.....

Crystones support och kundtjänst gör sig nämligen oanträffbara via "normala" kontaktvägar.

Provade att registrera .se domän.
    Går bra att betala, men sedan händer ingenting, förutom att den står som "förberedd" i kontrollpanelen. Detta status har nu varit i 13 timmar.
    Försökt komma i kontakt med support via siten och via mail - men ingen framgång.

Tröttnade och beställde via min ordinarie registrar - Loopia och domänen nu reggad och uppe i kontot efter 3 minuter.

Skänker min erlagda domänkostnad 59 Skr till grundplåt för ett förbättringsarbete som Crystone så väl behöver.

Micke Läs mer
  • 2014-07-12

sebastian a skrev om Crystone AB
    Det är förvånande att ett bolag kan vara såhär dåliga utan att gå under. Så fort mitt nuvarande abonnemang löper ut så kommer jag att byta.
    Vid ett tillfälle glömde de att omregistrera min .se domän fast jag betalt. Nu senast har systemet problem med att internt styra externa domäner mot rätt utrymme. Deras uråldriga plattform gör egna ändringar, där samtliga av mina suportkontakter med crystone den senaste tiden har berört fel som de själva har förorsakat själva.

Jag har suttit i 35 min telefonkö, börjar tro att telefonen är instängd i något rum och personalen har gått hem. De gör det rätt i för snart sjunker det här skeppet. Läs mer
  • Naqib A

2014-07-07

Naqib A skrev om Crystone AB
    sämsta webbhotell nånsin jag har sett. äger webbyrå har gjort över 500 hemsidor.

värsta support, alltså ingen support.

Fult med virus, alla mina kunders hemsidor har fått virus hos dem. hemsida ha varit avstäng i flera veckor, ingen support.
    jätte långsam server (varnar)

varnar er att ha webbhotell hos Crystone. Läs mer
  • 2014-07-01

Gabriel Z skrev om Crystone AB
    Sämsta tänkbara webbhotell leverantör. Tar extra avgifter (skyhöga sådana upp emot 1000 kr) för enkla tjänster som är gratis hos andra. Extremt sega webbhotell, börjar fundera på om det är försäljningspsykologi då de ringer hela tiden och vill sälja på oss server. Kommer aldrig mer anlita dem och under 2013 har vi endå lagt ned minst 25.000 på deras tjänster inklusive domänköp med mera. Servicen är så usel så du kan lika gärna vara utan webbhotell. det funkar bättre, så illa är det. Dessvärre sanning utan modifikation. Läs mer
  • Annika M

2014-05-26

Annika M skrev om Crystone AB
    Har väntat nu i 5 dagar på att få hjälp från deras otroligt dåliga kund support, ärendet har gått till 2nd line supporten som är crystones specialister inom IT relaterade ärenden. Inte ens dom svarar på mina emails, hur svårt kan det vara att få upp en hemsida? sajten har legat nere och jag har bara gjort följande saker.
    1. köpt domänen från er
    2. Bett er support fixa WP
    3. Efter att supporten fixat WP kraschar allt.

"felet är hos oss vi kommer att åtgärda det" men man får ingen hjälp,svar eller support alls.

På crystone skyller man ifrån sig och man säger att en 2nd line support kommer att ta över ärendet och lösa det inom 24h (vilket aldrig händer)

Min tidigare hemsida skedde på samma vis, crystone fick ta upp den efter 4 dagar OCH med hjälp av en IT tekniker jag känner.

Jag får felkoden "failed to open stream" vaffan har er support gjort? jag har bara köpt sajten och jag har crystone PRO paketet endå fungerar ingenting.

Jag har nu gått vidare med ärendet till ARN och skrivit om er på diverse forum.

extremt dålig kundsupport,inget svar,ingen hjälp man känner sig totalt maktlös.

Läs mer nedan och se hur ALLA era kunder är missnöjda, det är helt otroligt jag som har över 14 domäner hos er, jag kör numera one.com det kostar lite mer men det är absolut ingen strul och deras one click installer är inte mogolojd som erat Läs mer
    Jens A, Ralph M, Naqib A gillar detta
  • 2014-04-15

Janne S skrev om Crystone AB
    mina kollegor varnade mig för Crystone men dum som man är så lockades jag av deras erbjudande på billig hosting... vilket skämt, pengar dras men inget fungerar. Har väntat i flera dagar, supporten suger och jag kommer att kräva pengar tillbaka så att jag kan komma igång, rekomenderar inte, det tar till och med i mot att rata 1 skulle vilja ha ett 0 alternativ... Läs mer
  • Karl K

2014-04-10

Karl K skrev om Crystone AB
    Det är intressant hur ett bolag som Crystone lever kvar. Jag beställde visserligen av dem trots deras totalt urusla beställningsprocess där man inte ser det totala priset när de kör kampanjer. Det står bara "Rabatter dras av i slutet av processen". När jag slutförde köpet fick jag ett felmeddelande men ordern verkar gått in. Fick jag några rabatter? Absolut inte.

Jag kontaktar supporter då jag tror att något är fel men på de domännamn jag köpte så gick kampanjen ut för åtta (!) dagar sedan men bannern och priset ligger aktivt på sidan.

Vi får se hur de löser det men hela beställningsprocessen och informationen är under all kritik. Synd att de köpt upp Binero också, det lär väl gå utför där med så småningom.

Välj inte Crystone. Det kommer bara bli strul. Läs mer
  • 2014-03-01

Ken L skrev om Crystone AB
    Är förvånad över er som klagar i högan sky. Vad förväntar ni er..?
    Man måste för sig själv realisera att det råder en funktion mellan pris o service.
    Med ett pris som ligger så lågt, att man först tror att man läst fel då man ser det, kan supporten omöjligen lägga timma efter timma på en kund och hans individuella problem. Läs mer
  • 2014-02-27

Mikael M skrev om Crystone AB
    Crystone har inte på långa vägar levt upp till mina förväntningar som hosting partner. Urusel hantering i supportärenden i kombination med oacceprtabel tid för hantering ger ett bottenbetyg i mina ögon. Inget jag vill rekommendera. Läs mer
    Jens A gillar detta
  • 2014-02-20

Johannes M skrev om Crystone AB
    Haft Crystone sen början i Januari och allt har fungerat utan problem, inte ens behövt kontakta supporten! Läs mer
  • 2014-02-19

Mikael L skrev om Crystone AB
    Håller med föregående inlägg och kritik kring Crystones support! Crystone är inte ett alternativ att lita på! Låt er inte luras av låga priser. Priset är inte Crystones problem, det är priset som lockar in kunderna. Dilemmat är att du som kund hamnar i ett sammanhang du helst inte vill vara i och helst bara vill glömma. Med Crystone är det nämligen så att när problemen hopar sig, då finns inte den support du så väl behöver. Om du dessutom är amatör och lite osäker på hur detta med flytt av webbutiker och hemsidor går till, ja då vill jag direkt VARNA er för Crystone! Om du känner dig inkompetent i sammanhanget ja då kan jag bara säga att du, med Crystones hjälp, körs i botten ordentligt. En sämre support får du leta efter. Den saknar helt förmåga att metodiskt lyssna och arbeta sig fram till kärnan i kundens klagomål. Dessutom saknas den tekniska kompetensen i vissa lägen. Efter 18.00, ja då erbjuds bara en first line support. Second line....ja den får du vänta på länge....Utöver detta upplever du dig varken förstådd eller bekräftad! Risken är oerhört stor att du hamnar i ett ekorrhjul där du om och om igen måste förklara problemet för nya personer, då supporten byter från svensk till engelsk support kl 18.00. Jag har ett antal gånger varit med om situationer där ett pågående ärende helt plötsligt "joinas" av ny supportperson på engelska, och där den svenska supporten snabbt bara meddelar att nu tar min kollega över. Du hinner inte ens blinka förrän den tiden du lagt ner på att försöka förmedla problemen är körd! Istället får du dra allt igen bara för att bemötas med: "Sorry Sir, the swedish support has left for today and this problem can only be solved by them. I´m sorry Sir!" Det säger sig självt att ett sådant bemötande inte är respektfullt. En sådan hantering leder till förvirring, frustration och irritation. Tiden går och stressen tilltar. Allt medan ingen vill ta ansvar eller bry sig lite extra för att hjälpa dig lösa problemet. Just nu har jag väntat i 2 veckor på att få mitt problem löst. Jag väntar fortfarande på att Crystone ska förstå problemet!! Frågan är hur länge jag får vänta???? För mig är problemet från och med idag redan löst.... jag lämnar Crystone och går vidare...snabbt!

Jag vill, baserat på egna erfarenheter, å det starkast, avråda från Crystone som webbhotell! Låt er inte lockas in i detta näste på grund av billig hosting. Hos Crystone gäller: "ATT KÖPA BILLIGT ÄR DYRT! Läs mer
  • 2014-02-02

stefan j skrev om Crystone AB
    Akta er för crystone!
    Jag har haft otroliga problem när jag har sålt och avvecklat mina webb butiker, crystone har inte skrivit över domännamnen till köparna och det har gått flera månader.
    Jag har fått hot och polisanmälningar på mig för att crystone inte gör sitt jobb, folk tror att jag lurar dom och behåller sajten själv när det i själva verket är crystone som orsakar all problem, dom säger att dom skall fixa det när jag ringer och mailar men sen händer inget ...igen... Mitt tips är att vända er till någon som har mer service och kvalitet om du ska ha ett webb hotell Läs mer
  • 2014-01-25

Patrik J skrev om Crystone AB
    Deras support levererar bra och snabba svar oavsett tidpunkt på dygnet, det kallar jag 24/7 kundtjänst precis som det ska vara! Läs mer
  • 2014-01-13

Erik S skrev om Crystone AB
    Rekommenderas verkligen inte!!! har bara haft problem sedan dag ett. Jag har nu avslutat mitt abonnemang hos dom (webbhotell) och nu verkar det också som att domänen jag har registrerat hos Crystone inte går att peka om till något annat webbhotell. Vet inte heller om jag får tillbaka några pengar. Enbart uselt! Läs mer
  • 2014-01-13

Olle T skrev om Crystone AB
    Idag har supporten varit alldeles utmärkt! Jag är mycket nöjd. Vid ett tidigare tillfälle(ca ett år sedan) var den krånglig och bristfällig. I övrigt är jag nöjd med Crystone och kommer att ha kvar deras tjänster. Läs mer
  • Micke T

2014-01-03

Micke T skrev om Crystone AB
    bara bluff, reggat ett domän namn som fortfarande inte registrerats, pengar har dom tagit från kortet men inget namn har registrerats. Crystone är farliga när det gäller säkerheten jag råder ingen att handla genom crystone med sina "9kroners" domäner etc det är bara skräp fungerar absolut inte och deras utländska kundtjänst säger "contact the swedish guys tomorrow they should be able to answer" det är ren katastrof fattar inte hur ett sånt företag klarar sig, inom 1 år bör crystone ha bytt namn med tanke på all skit som skrivs om dom. Och kommentarerna nedan som är positiva det märks att crystone skriver dessa själva nästan alla startar ungefär på ett och samma sätt. Jag är helt ärlig när jag säger att crystone verkligen är totalt värdelösa i sitt jobb, det är helt otroligt hur dåliga dom är det finns ingenting positivt med att ha crystone. Hade 3 domäner tidigare som inte fungerade väl, servern läggs ner 1 gång i veckan och man får otydliga svar. Sedan förstår jag att man får vad man betalar för men herregud lova inte så mycket då! Crystone är ett rent bluff företag som varken klarar av att få en hemsida att rulla utan att droppa. Crystones kontroll panel visar att det är betalt men på andra sidan visar det sig att det inte dragist? jag har mitt kontonummer och ETT KVITTO från dom - jävla bluff företag! kundtjänsten vet inte ens vad dom pratar om och hänvisar hela tiden till varandra detta är ju förfan värre än tele2 och kundtjänstens väntetid är alltid minst 20 minuter dvs
    att det går fortare att ringa till skatteverket. Rekommenderar inte crystone för någon! verkligen inte läs bara all skit som står om dom nedan. Inte ens nigerianska bluff företagen har så mycket kritik. Läs mer
  • 2013-12-13

Daniel N skrev om Crystone AB
    Nappade på crystones erbjudande på 10 kronor per månad, har haft min wordpress hos dom nu i 3 månader. Den har inte varit nere en enda gång. Någon stund laddade sidan segt men inge större problem! Bra host för pengarna! Läs mer
  • 2013-11-29

Torgny skrev om Crystone AB
    Har tyvärr haft riktigt dåliga erfarenheter av supporten på Crystone. Har provat chatten där det tar riktigt lång tid med uppdateringar och att personen man chattat med helt plötsligt byts ut till någon som inte vet något om historiken. Telefon där man får ett snabbt svar men ändå blir hänvisad till mail eller blanketter. Fax, där papper man skickar tappas bort. Mail, där man faktiskt får ett ärende som stängs innan det är klart och man får själv kontrollera och ligga på så det blir klart. I övrigt är det ett sammelsurium av moment 22, bristfälliga överlämningar och brist på återkoppling Läs mer
  • 2013-11-28

Fredrik M skrev om Crystone AB
    Snabbt svar och trevligt bemötande Läs mer
  • Mikael v

2013-11-21

Mikael v skrev om Crystone AB
    Katastrof.
    Efter att ha bokat ett domännamn samt betalat för det meddelar dom att namnet är bokat av någon annan 2 DAGAR SENARE, vägrar att erkänna att dom gjort rätt samt lämna någon ersättning utan får tillbaka pengarna jag betalat för namnet Läs mer
  • Staffan B

2013-11-20

Staffan B skrev om Crystone AB
    Mycket bra bemötande men för långa svarstider på mail. Läs mer
    2013-11-20 Staffan B svarar Staffan B
    Tack Fredrik!
    Jag vet att ni gör det, men det känns så konstigt att vänta i mer än ett dygn och sen kommer ett mail med en fråga och jag svarar direkt och sen är det fixat på två minuter ...

Hälsningar

Staffan
  • 2013-11-15

Eric G skrev om Crystone AB
    Crystone har levererat tjänster åt mig, till låga priser, sedan 2005, då genom Digikom och jag är ytterst förnöjd. De gånger jag har behövt hjälp har kundtjänst hjälpt mig på ett förträffligt sätt och Emilia på den avdelningen har visat på en enorm förmåga att effektivt, tillfredställande och prisvärt. Något som fått mig att stanna som kund i över åtta år! Läs mer
  • 2013-11-12

Jenny skrev om Crystone AB
    Hade en deadline att publicera vår nya hemsida ikväll men lyckades inte hur jag än försökte, ringde till supporten och talade med en Lovisa tror jag. Hon hjälpte mig snabbt och enkelt och min wordpress hemsida var live och fungerade, tack du räddade min kväll!! Läs mer
  • Anna I

2013-10-25

Anna I skrev om Crystone AB
    Crystones support och all personal jag varit i kontakt med är fantastiskt trevliga och serviceinriktade.
    Rekommenderas å de varmaste till alla som ska köpa domäner och göra hemsidor. Läs mer
  • 2013-10-23

Per H skrev om Crystone AB
    efter kontakt med LOVISA ANDERSSON, ett alldeles utomordentligt bemötande, och långt över förväntan Läs mer
  • 2013-10-21

jörgen l skrev om Crystone AB
    Har fått mycket bra hjälp vid samtliga tillfällen som jag har begärt sådan. Läs mer
  • Johannes N

2013-10-17

Johannes N skrev om Crystone AB
    Katastrof. Efter att ha varit utan mail i flera dagar, och många supportsamtal där de lovar att fixa det men misslyckats, måste jag peka om mailen till gmail för att överhuvud taget kunna ta emot mail från mina kunder. Pinsam!

Det lustiga var också att jag nu förlorat alla mail i två mailboxar under uppgraderingen till Exchange, trots att jag följt instruktionerna från en supportperson när jag gjorde bytet. Jag kan få tillbaks mailen om jag betalar 900 kr extra... Wow... Det här är ett bedrägeriföretag. Jag har nu hävt köpet, men förväntar mig faktiskt inte att få några pengar tillbaks. Håll dig borta från Crystone! Läs mer
  • 2013-10-16

Johannes skrev om Crystone AB
    Jag tycker Crystone helt klart lever upp till sitt pris, för ca 100 kronor byggde jag min helt egna hemsida och allt har fungerat bra. Någon gång har det gått segt på kvällstid men jag tycker inte det gör något, pratade med deras support som svarade direkt i telefon och sa att tekniker jobbar på det. Klart och bra besked, jag rekommenderar Crystone till alla! Läs mer
  • 2013-10-12

Peter E skrev om Crystone AB
    Att slå sig för bröstet och säga saker som "99.9% garanterad upptid" och "Sveriges bästa Support" låter väldigt bra, men är i det här fallet bara ord och inget mer.

Att nappa på 10 kronor månad första året är i sig en vild chansning. För den pengen begär jag inte mycket. Men eftersom priset år två övergår till ett helt annat för samma konto förväntar man sig någorlunda service.

Under den korta tid jag varit kund har webbplatsen varit omöjlig att nå vid flera tillfällen. Som regel är det långa svarstider på kvällar och helger. Vid ett tillfälle ej kontaktbar från fredag kväll till måndag morgon. För mig är det ingen större fara att ha nedtid om det informeras om detta på hemsidan - vilket alltså ej skett i dessa fall.

Sveriges bästa support har inte heller lyckats svara på mina, i sak, enkla frågor. Det har gått några vändor men alltid resulterat i en stendöd kommunikation, trots åtskilliga påminnelser via ärendehanteringssystem, e-post och telefon. det handlar om över en månad med öppna frågor och ännu uteblivna svar.

När man pratar med support nämns gärna hur mycket som ska förbättras, köpas in och uppgraderas för att möta efterfrågan.

För mig är det inte "då" och "om", utan "här" och "nu", som är intressant samt bra kommunikation till kunder. Läs mer
    Staffan B gillar detta
  • 2013-10-11

Jonas N skrev om Crystone AB
    Snabb service, bra kundsupport och trevligt bemötande. Upptiden är också bra! Läs mer
  • Malin M

2013-10-07

Malin M skrev om Crystone AB
    säkerheten känns dålig ångrar att jag köpt domän via dom.

Gått 3 dagar och jag har ett kvitto där jag köpt namnet samt betalt med kort endå så står namnet just nu som ledigt vilket innebär att vem som helst kan köpa upp den.

Så nej tack jag byter leverantör och tar rättsliga vägar jag trodde sånna här bluff bolag inte fanns Läs mer
  • Randi A

2013-10-04

Randi A skrev om Crystone AB
    mycket vänlig, förstående support!!!!
    Svarar relativt snabbt!!! Läs mer
  • 2013-10-01

Johan A skrev om Crystone AB
    Jag reggade en domän för en vecka sen, men får det inte att funka med e-posten. Inget svar från supporten, varken via den sanslöst dåliga kontrollpanelen eller via e-post. Existerar överhuvudtaget företaget? Läs mer
  • 2013-09-25

Daniel V skrev om Crystone AB
    Ett av de sämsta webbhotel jag någonsin har varit i kontakt med. Sedan jag bytte till Crystone för en dryg månad sedan har det varit uteslutande problem och otrevligt bemötande. Efter att under 3.5 veckor varit utan mail pga inkompetens skapades mailkontona och men fungerade inte med outlook ändå hade lagts på en gammal server. Var därför tvungen att flytta igen! och dena gång kräver de att jag ska betala ytterliggare närmare 1000 kr för att få tillgång till mina mail som de skickade till fel server! Så uselt bemötande att jag aldrig sett något liknande! Läs mer
    Johan A gillar detta
  • 2013-09-18

Bertil H skrev om Crystone AB
    Ibland extremt lång väntetid i telefon!
    Crystone har inte den senaste Exchange-servern - klarar ej Outlook 2013 mm
    För ofta problem med att mailen inte fungerar (typ 2013-09-17) Läs mer
  • 2013-09-02

Andreas skrev om Crystone AB
    Bra priser och snabb service. Läs mer
  • 2013-08-31

Dennis skrev om Crystone AB
    Köpte deras tjänst för att få tillgång till Sitebuilder, byggde ihop min hemsida enkelt och utan problem. Då jag tidigare aldrig byggt en hemsida så måste jag säga att det var hur enkelt som helst!

Behövde kontakta supporten en gång, dom svarade inom 10 sekunder och hjälpte mig direkt.

Väldigt bra personal, bra priser, smidigt och enkelt, rekommenderar Crystone till alla! Läs mer
  • 2013-08-27

Rikard S skrev om Crystone AB
    Jag instämmer precis i allt som Robert har skrivit här nedan. Vi har råkat ut för samma sak och värre. Värsta är att exchange sällan fungerar. Kan man inte leverera får man helt enkelt sluta erbjuda tjänsten! Supportpersonalen tror jag gör som mycket de kan, problemet är att de inte kan. Av totalt nio ggr som jag blev lovad att bli uppringd blev jag inte uppringd en enda gång. Crystone har tyvärr blivit ett skämt i sammanhanget! Vi flyttar över allt som vi har där fr.o.m idag. Det får räcka! Läs mer
  • Robert J

2013-08-16

Robert J skrev om Crystone AB
    Har haft Crystone som leverantör i knappt 9 månader, i tron om att det var ett av de bästa webbhotellen med marknadsföring som "webbhotell i världsklass" och "den bästa servicen på alla våra produkter". Jag har haft problem ifrån dag 1 med krånglade siter som ligger på sega och överbelastade webbservrar med andra drabbade kunder, databaser som krånglat och tog över 1 vecka att fixa och mailen. Jag skaffade Exchange i hoppet om att kan nyttja Exchange på mina datorer och mobila enheter. Det visade sig vara helt fel. Dom använder en Exchange 2003 version som inte stödjer nyare versioner av mail program som "Apple Mail" eller "Office Outlook 2007, 2010, 2013". Nu har både den privata och företagsmailen legat nere i flera dygn och jag har bestämt mig för att överge detta katastrofala företag. Dock kan man inte flytta sin domäner ifrån dom förens mailen är fungerande då det krävs att man får sin så kallade "transfer code" mailad till sig. Blir lite moment 22 när dom inte har ett fungerande mailsystem. Kan varna alla som ens överväger tanken att skaffa Crystone som leverantör att tänka till en gång extra. Det är inte värt dom problemen du kommer uppleva med denna rent ut sagt värdelösa leverantör av webbhosting tjänster och service/support. Läs mer
  • Thomas B

2013-08-15

Thomas B skrev om Crystone AB
    Evigt strul med mailen, support dygnet runt, men de löser ju aldrig felen det bara fungerar igen efter lång tid utan förklaring. Startar ni bara om servrarna och hoppas på det bästa? Varken chatten eller återuppringningen fungerade när jag testade. 24/7/365 My ass. En telefonsvarare hade varit ärligare. Läs mer
  • 2013-08-15

Klas E skrev om Crystone AB
    Väldigt bra bemötande. Snabb, engagerad och kunnig support!
    Ett tekniskt tillkortakommande drar ner lite, men på andra sidan av myntet så har hanteringen av problemet av supporten varit mer än man kan förvänta sig och en lösning är på väg. Snyggt! Läs mer
  • 2013-08-14

Kirsten F skrev om Crystone AB
    Hej! Försökte att ringa supporten i går på dagen. Kom inte fram så jag skrev mitt mobilnummer på hemsidan så att Crystone skulle ringa upp mig. Ingen ringde dock. På kvällen ringde jag då igen supporten. Fick prata med en som talade lite mindre bra engelska - detta förväntar man sig inte när man ringer ett svenskt nummer - hade svårt att förklara mig. Han var trevlig men vi förstod inte riktig vad den annan sa. Fick inte svar på min fråga. Hittade då lite senare ett annat nummer på hemsidan (sluttade på 150/140) och ringde detta. Igen samma engelsk talande man. Fick dock lite mera koll på vad jag skulle göra men ändå våra det bra med svensk talande personal tycker jag. Har fått bra svar på mailen i dag på svenska vilket känns bra så jag fick ändå löst mitt problem. mvh Kirsten Läs mer
  • 2013-06-28

Verifierad kundrelation
    Anders A skrev om Crystone AB
    Crystone är bra när det fungerar, vilket det dessvärre gör allt för sällan. Att erbjuda en support dygnet runt är inte till någon hjälp när det enda supporten kan göra är att öppna ett ärende som ändå inte är på arbetet. Dessutom så löses inte problemen inom den tid som supporten angivit. När beslutet tagits att lämna Crystone för att flytta över webbhotellet till ett företag med större förtroende så skickas en AUTH-kod som är ett krav för överflyttning inte ut, blev lovad den för 12 timmar sedan och har fortfarande inte tagit emot något. Detta är pinsamt. Kan inte rekommendera Crystone. Läs mer

Bästa Datorservicarna nära Crystone AB:

Tommie S Tommie S tycker: