Durgés Trafikskola

Chalmersgatan 31, 411 35 Göteborg — Visa karta

De flesta Göteborgare känner nog till att Durgés är stan´s äldsta trafikskola, etablerad 1906.
Kanske också att fjärde generationen av Durgé fortfarande brinner för att ge en utbildning baserad på kunskap och engagemang. Det är enkelt och tryggt att vara kund hos oss!

Hos oss får du ett eget digitalt utbildningskort,där varje körlektion dokumenteras, så du och din eventuella handledare lätt kan se vad du behöver träna, eller hur många moment du klarat av.
I elevcentralen bokar och avbokar du dina lektioner, gör tester i teoridelarna (alltid uppdaterade och kvalitetssäkrade) och har kontroll på dina kostnader. Du har under receptionens öppettider tillgång till utbildade lärare som gärna hjälper dig med teorin. Utöver alla teoriuppgifter du arbetar med online är du välkommen på teorilektioner på tisdagar.

Läs vad 150 kunder tycker om Durgés Trafikskola

• 2019-10-12

Louise K skrev om Durgés Trafikskola
    Blev väldigt bra bemött. Trevliga, lugna och väldigt pedagogiskta i körningen.
    Dom har även utbildningar på engelska som är riktigt bra.
    Rekomenderar hjärtligt Durgés trafikskola 🙂 Läs mer
  • 2019-10-10

Asli R skrev om Durgés Trafikskola
    Thanks to Durges trafikskola training I passed my driving exam, I highly recommend them. Läs mer
  • Fredrik L

2019-10-10

Fredrik L skrev om Durgés Trafikskola
    Supernöjd med Durgés på alla sätt och vis! Lugnt, pedagogiskt, och trevligt under varje körlektion med tydlig plan framåt och feedback på fokus efter varje tillfälle. Jag körde totalt 13 lektioner och satte både teori och uppkörning på första försöket. Jag fick jättebra hjälp med både körningen och de frågor jag hade kring teorin. Jag kan verkligen rekommendera Durgés! Läs mer
  • 2019-08-21

Jude O skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    I like the kurs I got a lot of knowledge
    Through the kurs... Läs mer
  • 2019-08-21

Kirithika G skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    I have recently taken the Handledarkurs, Anna was really good at explaining everything :) Läs mer
  • 2019-08-15

NICOLE L skrev om Durgés Trafikskola
    Duktiga körskollärare som vet vad dom sysslar med. Kände mig speciellt bekväm med Anna. Men dom mjölkar gärna pengar..dom tyckte jag behövde 5-7 körlektioner till innan uppkörning. Men jag bokade proven ändå och klarade dom på första försöket. Läs mer
  • 2019-06-29

Fredric G skrev om Durgés Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Durg'es trafikskola. Lyckades ta mitt körkort på mindre än 5 månader, samtidigt som jag jobbat och haft många andra åtaganden. Men dom hjälpte mig hålla fokus och nu har jag tagit körkort.
    Då jag tillhör gruppen äldre elever, 47 år, kan jag specielt rekommendera den här körskolan om du som jag tar körkort sent i livet.
    Tack för professionellt bemötande, intresserade och kompetenta personer på Durg'es. Läs mer
  • 2019-05-23

Annelie Maria M skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Mycket bra och kompetent information och bemötande!
    Mycket nöjd med kursen! Läs mer
  • 2019-05-23

Stefan L skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Har inte tid att formulera mig. Kursen var bra. Har inte tid att formulera mig. Kursen var bra. Har inte tid att formulera mig. Kursen var bra. Läs mer
  • 2019-05-21

Lovisa A skrev om Durgés Trafikskola
    Väldigt glad att jag valde Durgés trafikskola. Trevliga och kompetenta lärare som gjort övningskörningen till en rolig och lärorik upplevelse. Läs mer
  • Grace W

2019-05-15

Grace W skrev om Durgés Trafikskola
    It has been an great experience to drive with my teacher Anna. I learned not only to be a good driver, to be able to cope with different situations, but also learned environment friendly driving. I did Risk 1 lesson with Anna and I did drive lessons with Anna as well. I really appreciate the help from my teacher. She helped me a lot, not only the drive knowledge but also mindset, to be a smart driver. Läs mer
  • 2019-05-09

Veronika K skrev om Durgés Trafikskola
    Jag fick den hjälp och de verktyg jag behövde för att få mitt körkort. Proffsigt och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-05-05

Kristijan M skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    Serivce: Risk Training 1

It was a very good experience, the instructor was very knowledgeable and experienced in her field. We learned a lot of useful information about the risks in driving. This experience exceeded my expectations. Läs mer
  • 2019-04-15

Charlotte S skrev om Durgés Trafikskola
    Jag har övningskört med både Lena och Anna, och de är superbra och pedagogiska, och de har varit väldigt tillmötesgående och lätta att ha att göra med. När jag hade någon fråga om teorin så mailade jag o så ringde de upp inom ett dygn o förklarade, väldigt bra. Rekommenderar durges skarpt, har varit på andra trafikskolor tidigare men durges är den bästa! Läs mer
  • 2019-04-12

Linn G skrev om Durgés Trafikskola
    Innan jag kom till Durgers hade jag misslyckats flera gånger att ta körkort. På Durgers lyckades jag äntligen genom den bästa läraren jag haft bli godkänd på förarprovet. Läs mer
  • 2019-02-28

Martina B skrev om Durgés Trafikskola
    Jag beställde ett paket med 20 lektioner under 3 månader, samt lån av bil vid uppkörning! Det var alltid bra bemötelse och lektionerna var alltid bra och givande samt följde ett schema så att allt hade en naturlig ordning! Körandet blev roligt på grund av dessa lektioner och jag lyckades även ta körkortet på första försöket med både teorin och uppkörningen! Det är en bra nivå på allt! Rekommenderar denna körskola starkt! Läs mer
  • 2019-01-30

Martina L skrev om Durgés Trafikskola
    Superbra hjälp! Kunde inte haft en bättre körskola än Durgés. Läs mer
  • 2018-12-19

Laura T skrev om Durgés Trafikskola
    Such a great place to learn driving. Supportive, knowledgable teachers that teach you a very high standard of driving and understanding of the road. Läs mer
  • 2018-10-27

ChellaG T skrev om Durgés Trafikskola
    Excellent training to become Swedish drivers! Safe, Ecofriendly way of driving. I recommend strongly to immigrants! Läs mer
  • 2018-06-09

Erik W skrev om Durgés Trafikskola
    Körskola. Jag blev bra bemött, bra flexibilitet att växla mellan lärare. Appen som uppgraderades blev jätte bra då den innan var för komplicerad iom att den inte gav rätt svar efter proven var färdiga. Kanske hade längre lektioner varit en ide typ 1.5 h per gång... bra små enkla bilar. Läs mer
  • 2018-06-07

Magnus R skrev om Durgés Trafikskola
    Jag blev bemött på ett bra sätt och fick ut det jag ville av utbildningen. Läs mer
  • Emilia

2018-05-31

Emilia skrev om Durgés Trafikskola
    Super bra trafikskola, rekommenderar starkt.
    Är mer än nöjd ? Läs mer
  • 2018-04-27

linnéa o skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    gick på introduktionskursen
    blev bra bemött
    inga förväntningar men det blev bra
    det var en bra upplevelse Läs mer
  • David C

2018-04-25

David C skrev om Durgés Trafikskola
    Jättebra körskola, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Karina D

2018-04-24

Karina D skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Handledarutbildning.
    Mycket pedagogisk o trevlig utbildning. Hade inga förväntningar men blev positivt överraskad. Läs mer
  • 2018-04-23

Abhishek skrev om Durgés Trafikskola
    Anna has been an exceptional and considerate teacher.
    I would recommend Durges especially to all the expats who have experience driving in countries other than EU.
    The instructions help unlearn the driving habits and then quickly learning the Swedish ones.

Anna was able to adopt the lessons to my requirements and focus was all along to teach me to be a responsible driver. Läs mer
  • 2018-04-12

Angelica P skrev om Durgés Trafikskola
    Bytte från en annan körskola till Durgés, då jag stampade på samma ställe på den tidigare. Blev väl mottagen och fick helt nya verktyg att förbättra min körning. Som elev var jag nog själv ganska hopplös men fick tidigt hjälp med mycket smarta knep som ändrade mitt tankesätt från grunden. Otroligt pedagogiska och erfarna lärare på skolan och kunde inte varit nöjdare med min upplevelse. Rekommenderar starkt till andra, både helt nya förare eller de som fastnat på samma ställe en längre tid. Läs mer
  • 2018-03-14

Catrin W skrev om Durgés Trafikskola
    Kan inte tänka mig en bättre trafikskola. Varje lektion var effektiv och prisvärd, baserad utifrån mitt behov och nivå. Allt detta med ett personligt bemötande. Tror aldrig jag kommer glömma repliken; "Du behöver inte oroa dig för bussen ". 😎 Läs mer
  • 2018-02-22

Malte S skrev om Durgés Trafikskola
    Lena var en jättebra instruktör och det va Läs mer
  • 2018-02-18

Erik James S skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    Bra träning, intressant materialar, vänligen handlingar Läs mer
  • 2017-11-22

Haroon K skrev om Durgés Trafikskola
    Vill du ta körkort och bor i Göteborg ska du definitivt vända dig till Durges trafikskola. Bra körlärare som vet vad de håller på med. Utbildningen anpassas utifrån dig där du befinner dig och ni jobbar tillsammans för att nå målet, körkort! Läs mer
  • 2017-11-22

Pablo E skrev om Durgés Trafikskola
    I had a great experience at Durgés. They are very professional and teach you to a high standard. I highly recommend this school! Läs mer
  • 2017-11-14

Anna B skrev om Durgés Trafikskola
    Jag är super nöjd med Durges. Anna & Lena har gjort det där lilla extra, det som man inte förväntar sig att någon ska göra. Men så blir det när människor är på rätt plats.
    Rekommenderas varmt för den som vill ta körkort och känna sig trygg i sitt kunnande. Läs mer
  • Venkata M

2017-11-01

Venkata M skrev om Durgés Trafikskola
    They have been great in teaching and helping me to get my Swedish Driver's licence. I definitely recommend them. Läs mer
  • 2017-10-29

Lotta D skrev om Durgés Trafikskola
    Personlig och trevlig trafikskola med proffsigt bemötande. Man får på ett enkelt och tydligt sätt en överblick på sin utveckling med körning och teori via sin personliga sida, vilket är mycket bra. Har fått hjälp med allt på bästa sätt, rekommenderar verkligen Durgés. Läs mer
  • 2017-09-28

Agnas B skrev om Durgés Trafikskola
    Jag fick bra hjälp med körningen och allt som det innebär. Ett jättefint bemötande från start till slut.

Väldigt nöjd, med all hjälp jag fått. Rekomenderar verkligen. Läs mer
  • Torbjörn Å

2017-08-22

Torbjörn Å skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Trevlig.personligt men samtidigt proffsigt. Rekommenderas. Läs mer
  • 2017-08-21

sara A skrev om Durgés Trafikskola
    Jag är supernöjd med Durgés Trafikskola och rekommenderar alla att gå där!!! De hjälpte mig på det sättet jag behövde och anpassade sig efter just mig vilket är fantastiskt med tanke på hur många olika elever de undervisar. Tillexempel hade jag extra svårt för teorin, och då hjälpte min lärare mig speciellt med det. Jag kom till henne när jag kände att jag behövde hjälp och hon förklarade allt jag ville veta, vilket ledde till att jag klarade teorin med god marginal. Vi körde även bra bilar och körlektionerna var också jättebra!! Läs mer
  • 2017-08-20

jenny n skrev om Durgés Trafikskola
    Trevligt och bra bemötande från början till slut, men hade önskat att lektionerna var lika givande i början som de va mot slutet! Mer "konkreta övningar" under körningen. Läs mer
  • 2017-08-17

Per Arne F skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Dürges bilskola är mycket bra med härligt bemötande Läs mer
  • 2017-07-11

Susanne G skrev om Durgés Trafikskola
    Fantastic and really supportive. Läs mer
  • 2017-07-04

Gustaf D skrev om Durgés Trafikskola
    Bra. Seriöst. Lena och Anna är väldigt trevliga. Läs mer
  • 2017-06-22

Jasmine S skrev om Durgés Trafikskola
    Är väldigt nöjd med bemötandet, gjorde en intensiv kurs, lärde mig mycket och de levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • 2017-06-20

Mamadou D skrev om Durgés Trafikskola
    Bra lektioner och snäll och talanted personal Läs mer
  • 2017-04-04

karolina K skrev om Durgés Trafikskola
    Snabbt svar och trevligt bemötande. Framför allt en väldigt bra och rak lärare som gav många tips som jag tror hjälpte mig väldigt mycket trot att det endast blev två lektioner. Läs mer
  • 2017-03-16

Jonna C skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Inspirerande kurs! Bra tips och mycket givande!!
    Toppen kursledare timmarna bara sprang iväg. Läs mer
  • 2017-03-10

Yingzhi N skrev om Durgés Trafikskola
    very nice school, very responsible and patient teacher, I had a nice learning experience with them. Läs mer
  • 2017-03-03

Thomas G skrev om Durgés Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med Durgés Trafikskola. Lärarna är trevliga, kompetenta och mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Rong M

2017-02-27

Rong M skrev om Durgés Trafikskola
    In shortly three month I had a great driving experience at 'Durgés Trafikskola', driving education was very well structured and highly standard. All the driving teacher are friendly and responsible. Läs mer
  • 2017-02-27

Fabian T skrev om Durgés Trafikskola
    Mycket bra! Jag trivdes väldigt bra och lärarna var mycket trevliga och tillmötesgående. Läs mer

Chalmersgatan 31, 411 35 Göteborg