Durgés Trafikskola

Chalmersgatan 31, 411 35 Göteborg — Visa karta

De flesta Göteborgare känner nog till att Durgés är stan´s äldsta trafikskola, etablerad 1906.
Kanske också att fjärde generationen av Durgé fortfarande brinner för att ge en utbildning baserad på kunskap och engagemang. Det är enkelt och tryggt att vara kund hos oss!

Hos oss får du ett eget digitalt utbildningskort,där varje körlektion dokumenteras, så du och din eventuella handledare lätt kan se vad du behöver träna, eller hur många moment du klarat av.
I elevcentralen bokar och avbokar du dina lektioner, gör tester i teoridelarna (alltid uppdaterade och kvalitetssäkrade) och har kontroll på dina kostnader. Du har under receptionens öppettider tillgång till utbildade lärare som gärna hjälper dig med teorin. Utöver alla teoriuppgifter du arbetar med online är du välkommen på teorilektioner på tisdagar.

Läs vad 171 kunder tycker om Durgés Trafikskola

• 2020-09-05

Nancy B skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Durges öar bäst för att man lärasig Läs mer
  • 2020-08-27

KATERINA G skrev om Durgés Trafikskola
    Denna recension är obekväm att skriva, men jag körde 10 lektioner med Lena och fick känslan att hon inte tyckte om mig. Hon var kall och lät ibland irriterad där hon instruerade mig. När vi skulle göra moment som backning och parkering var hon oförstående kring att "känn bilen" inte gav hjälpte mig som beskrivning. (Nu backar och parkerar jag bra men jag tycker fortfarande att det är en opedagogisk beskrivning.) Det sorgliga är att en del av mig tänkte att jag kanske var en dum elev och förtjänade att bli behandlad otrevligt. Jag har kört upp förut och misslyckats och hade dåligt självförtroende kring min körning. Jag uppskattade inte att Lena inte la upp en lektionsplan, utan väldigt ofta frågade mig vad jag ville göra, och inte nämnde vad eller hur långt jag har kvar tills uppkörning utan att jag själv frågade. För övrigt var Lena en bra lärare och jag lärde mig en del under de 10 lektionerna. Det verkar ju på de andra recensionerna som att andra elever blivit bättre bemötta.

Det blev sommar och jag valde att flytta hem till mina föräldrar och fortsätta köra på Häggviks Trafikskola. Som tur är fick jag en jättesnäll, pedagogisk och uppmuntrande lärare. Han såg genast att jag var jättenervös och frågade mig vad felet var. Först visste jag inte men sen insåg jag att jag var rädd för att göra fel och bli dömd. Han lugnade mig och sa jag inte behöver oroa mig, att det är okej att göra fel eftersom detta är en lektion och att läraren är där för att hjälpa en. Han förstod att en nervös elev behöver uppmuntran och stöd. Självklart ska man säga ifrån varje gång eleven gör fel (vilket är hela tiden haha), men det kan göras med en snäll röst, och i helhet få eleven att tro på sig själv. 5 lektioner senare bokade han en uppkörning till mig, som vi flyttade upp för att jag inte kände mig redo. 12 lektioner senare (+körning hemma) körde jag upp och klarade det galant. Är så himla glad och tacksam för körkortet! Läs mer
    2020-08-28 Durges trafikskola svarar KATERINA G
    Grattis!
    Det glädjer mig att du nu fått ditt efterlängtade körkort!
    Jag (Lena) tycker att du är en go, varm och kämpande person som jag gillade att hjälpa. Det gör mig ledsen att du tycker att jag är kall, irriterad och behandlar mina elever otrevligt.
    Redan vid andra lektionen talade vi om prov. Och att för att kunna planera prov behövde du visa kunskaper i både teori och körning. Du valde att inte jobba med teori hos oss och därför kunde jag inte planera för prov då jag inte fick tillfälle att stämma av dina kunskaper mot Kursplanen.
    Att jag frågar mina elever vad dom vill öva och utveckla i början på lektionen är för att stämma av med eleven att vi har samma mål och om de reflekterat över senaste lektionen
    Plan inför lektioner fanns att läsa i ditt ubildningskortet.
    Efter instruktioner, låta dig jobba självständigt och "känna bilen", alltså våga se vad som händer, brukar ge en bättre förståelse för bilen och skapar bättre förutsättningar att klara olika situationer IRL.
    Misslyckade prov ger ofta dåligt självförtroende och det är inte alltid lätt att nå fram som lärare. Det gjorde turlig nog en person på Häggviks.
    KATERINA G gillar detta
  • 2020-08-13

Nina O skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Jag gick på en handledarkurs via Durgés trafikskola. Vi blev väldigt bra och trevligt bemötta och fick genomsitta en kurs med mycket inlevelse och engagemang. Mina förväntningar var inte särskilt stora då jag från andra personer hört att kursen generellt sett är ganska långtråkig. Detta tyckte jag däremot verkligen inte då hela presentationen och presentatören var bra på att göra det hela intressant. Läs mer
  • Alexis S

2020-08-11

Alexis S skrev om Durgés Trafikskola
    Jag intensivkurser under sommaren med både Anna och Lena. Båda otroligt bra lärare som snabbt kunde förstå hur jag lärde mig teorin och körningen. Dem lär ut för livet och inte för att du ska klara ett prov. Det var roligt, och även dem jobbigare dagarna så var båda jättebra på att peppa och hjälpa till så att jag kunde känna mig nöjd efter varje lektion. Jag köpte flera paket med flera lektioner och detta var perfekt eftersom jag körde ca 25 gånger. Jag är oerhört tacksam att dem tog sån tid med mig.
    Jag hade aldrig förväntat mig att kunna ta körkort på 9 veckor. Men det gjorde jag! Stor hjälp av Durgés och med mycket teori-läsning.
    Tack för att ni har stärkt mitt självförtroende! Läs mer
  • 2020-08-03

Anna B skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    The course was very interactive and interesting. All information was given in a clear and precise way. I found out a lot of new things which definitely help me to drive safe. Läs mer
  • 2020-08-03

Yahia K skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    Risk 1

I liked it, instructor was friendly and helpful. Läs mer
  • 2020-07-05

Kelly W skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    I did the riskettan and had a great time. I went there because it wasn't available in english at my driving school. The teacher was really nice and made it a fun experience. It was great to be able to interact with other students and learn new things. Läs mer
  • 2020-07-03

Caglar B skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    It was good fun and learning experience Läs mer
  • 2020-06-17

Oscar B skrev om Durgés Trafikskola
    Jag har tagit regelbundna körlektioner hos Durges i ett och ett halvt år och är mycket nöjd med resultatet. Lektionerna har varit lärorika där fokus har legat på en säker och miljömedveten körning. Läs mer
  • 2020-06-12

Duo X skrev om Durgés Trafikskola
    Intensive courses package, pretty nice! Patient and professional Läs mer
  • 2020-06-10

Paa Kwesi N skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    I registered for risk 1 at the driving school and I was very happy with how the teacher was explaining and giving enough time for questions and answers.

She was very good and my expectations were met.

Its great to apply for any of their course. Läs mer
  • 2020-06-08

Thomas Simon J skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Very friendly staff and very knowledgeable Läs mer
  • 2020-05-29

Fredrik L skrev om Durgés Trafikskola
    Väldigt bra lärare. Lektionerna gav tydliga resultat; jag lärde mig mycket. Kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-05-07

Mohammad U skrev om Durgés Trafikskola
    I m so happy abt There service . Specially Anna she is the best teacher . She is the ideal of the theacher . Läs mer
    2020-05-07 Durges trafikskola svarar Mohammad U
    Thank you for your nice review.
    Hope you enjoy your driver's license!
    However, it seems that you maybe have chosen the wrong rating :-)
  • 2020-05-02

ANAND H skrev om Durgés Trafikskola
    I had a great experience with Durges Trafikskola. Lena taught me very well so that I can drive really good in the confusing Gothenburg roads. She was patient and calm, even when I made a lot of stupid mistakes. Highly recommended for non Swedish speakers as well, I had no problem with communication. Läs mer
  • 2020-04-10

Anne H skrev om Durgés Trafikskola
    Durgés har verkligen varit fantastiskt bra! All deras hjälp gjorde att ta körkort blev både lättare och roligt! Det känns som att de brydde sig om hur det gick och jag hade rekommenderat dem till vem som helst. Tack!! Läs mer
  • 2020-04-09

Axel N skrev om Durgés Trafikskola
    Jag tog ett antal lektioner. Jag fick lärt mig bra, och jag tog sedan både teorin och uppkörningen på första försöket. Alla är trevliga. Läs mer
  • 2020-04-01

Ibrahim S skrev om Durgés Trafikskola
    Så himla bra. Lärt mig så mycket och hade aldrig klarat körkortet utan er Läs mer
  • 2020-03-27

Robin B skrev om Durgés Trafikskola
    Jag körde intensiv körkort kursen och även om jag behöver lägga till några mer lektoner så vad det jätte trevligt Läs mer
  • 2019-12-17

Jenny B skrev om Durgés Trafikskola
    Köpte och genomförde ett 3-månaders paket hos Durges trafikskola. Klarade att ta körkortet inom tidsmarginalen. Skolan anpassade på ett relevant sätt inlärningsmetoder efter mig som person. Kände mig trygg under när vi körde.

Kan varmt rekommendera Durges trafikskola till dig/er som vill ta körkort. Läs mer
  • 2019-11-20

Mathilda K skrev om Durgés Trafikskola
    Jag tog intensivkurs + körlektioner
    Jag blev alltid bemött bra
    De förväntningar jag hade var att genomföra alla moment som behövdes och börja stegvis vilket vi verkligen gjorde
    Sammanfattningsvis var det bra fokus men också prat vilket gjorde att man blev lugn när man körde. Jag tyckte också att uppläggen var bra och de lades upp efter min förmåga och inte vad som förväntades.
    Tack vare detta klarade jag både teori och uppkörning på första försöket. Läs mer
  • 2019-10-12

Louise K skrev om Durgés Trafikskola
    Blev väldigt bra bemött. Trevliga, lugna och väldigt pedagogiskta i körningen.
    Dom har även utbildningar på engelska som är riktigt bra.
    Rekomenderar hjärtligt Durgés trafikskola 🙂 Läs mer
  • 2019-10-10

Asli R skrev om Durgés Trafikskola
    Thanks to Durges trafikskola training I passed my driving exam, I highly recommend them. Läs mer
  • Fredrik L

2019-10-10

Fredrik L skrev om Durgés Trafikskola
    Supernöjd med Durgés på alla sätt och vis! Lugnt, pedagogiskt, och trevligt under varje körlektion med tydlig plan framåt och feedback på fokus efter varje tillfälle. Jag körde totalt 13 lektioner och satte både teori och uppkörning på första försöket. Jag fick jättebra hjälp med både körningen och de frågor jag hade kring teorin. Jag kan verkligen rekommendera Durgés! Läs mer
  • 2019-08-21

Jude O skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    I like the kurs I got a lot of knowledge
    Through the kurs... Läs mer
  • 2019-08-21

Kirithika G skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    I have recently taken the Handledarkurs, Anna was really good at explaining everything :) Läs mer
  • 2019-08-15

Nicole L skrev om Durgés Trafikskola
    Duktiga körskollärare som vet vad dom sysslar med. Kände mig speciellt bekväm med Anna. Men dom mjölkar gärna pengar..dom tyckte jag behövde 5-7 körlektioner till innan uppkörning. Men jag bokade proven ändå och klarade dom på första försöket. Läs mer
  • 2019-06-29

Fredric G skrev om Durgés Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Durg'es trafikskola. Lyckades ta mitt körkort på mindre än 5 månader, samtidigt som jag jobbat och haft många andra åtaganden. Men dom hjälpte mig hålla fokus och nu har jag tagit körkort.
    Då jag tillhör gruppen äldre elever, 47 år, kan jag specielt rekommendera den här körskolan om du som jag tar körkort sent i livet.
    Tack för professionellt bemötande, intresserade och kompetenta personer på Durg'es. Läs mer
  • 2019-05-23

Annelie Maria M skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Mycket bra och kompetent information och bemötande!
    Mycket nöjd med kursen! Läs mer
  • 2019-05-23

Stefan L skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Har inte tid att formulera mig. Kursen var bra. Har inte tid att formulera mig. Kursen var bra. Har inte tid att formulera mig. Kursen var bra. Läs mer
  • 2019-05-21

Lovisa A skrev om Durgés Trafikskola
    Väldigt glad att jag valde Durgés trafikskola. Trevliga och kompetenta lärare som gjort övningskörningen till en rolig och lärorik upplevelse. Läs mer
  • Grace W

2019-05-15

Grace W skrev om Durgés Trafikskola
    It has been an great experience to drive with my teacher Anna. I learned not only to be a good driver, to be able to cope with different situations, but also learned environment friendly driving. I did Risk 1 lesson with Anna and I did drive lessons with Anna as well. I really appreciate the help from my teacher. She helped me a lot, not only the drive knowledge but also mindset, to be a smart driver. Läs mer
  • 2019-05-09

Veronika K skrev om Durgés Trafikskola
    Jag fick den hjälp och de verktyg jag behövde för att få mitt körkort. Proffsigt och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-05-05

Kristijan M skrev om Riskutbildning en del av Durgés Trafikskola
    Serivce: Risk Training 1

It was a very good experience, the instructor was very knowledgeable and experienced in her field. We learned a lot of useful information about the risks in driving. This experience exceeded my expectations. Läs mer
  • 2019-04-15

Charlotte S skrev om Durgés Trafikskola
    Jag har övningskört med både Lena och Anna, och de är superbra och pedagogiska, och de har varit väldigt tillmötesgående och lätta att ha att göra med. När jag hade någon fråga om teorin så mailade jag o så ringde de upp inom ett dygn o förklarade, väldigt bra. Rekommenderar durges skarpt, har varit på andra trafikskolor tidigare men durges är den bästa! Läs mer
  • 2019-04-12

Linn G skrev om Durgés Trafikskola
    Innan jag kom till Durgers hade jag misslyckats flera gånger att ta körkort. På Durgers lyckades jag äntligen genom den bästa läraren jag haft bli godkänd på förarprovet. Läs mer
  • 2019-02-28

Martina B skrev om Durgés Trafikskola
    Jag beställde ett paket med 20 lektioner under 3 månader, samt lån av bil vid uppkörning! Det var alltid bra bemötelse och lektionerna var alltid bra och givande samt följde ett schema så att allt hade en naturlig ordning! Körandet blev roligt på grund av dessa lektioner och jag lyckades även ta körkortet på första försöket med både teorin och uppkörningen! Det är en bra nivå på allt! Rekommenderar denna körskola starkt! Läs mer
  • 2019-01-30

Martina L skrev om Durgés Trafikskola
    Superbra hjälp! Kunde inte haft en bättre körskola än Durgés. Läs mer
  • 2018-12-19

Laura T skrev om Durgés Trafikskola
    Such a great place to learn driving. Supportive, knowledgable teachers that teach you a very high standard of driving and understanding of the road. Läs mer
  • 2018-10-27

ChellaG T skrev om Durgés Trafikskola
    Excellent training to become Swedish drivers! Safe, Ecofriendly way of driving. I recommend strongly to immigrants! Läs mer
  • 2018-06-09

Erik W skrev om Durgés Trafikskola
    Körskola. Jag blev bra bemött, bra flexibilitet att växla mellan lärare. Appen som uppgraderades blev jätte bra då den innan var för komplicerad iom att den inte gav rätt svar efter proven var färdiga. Kanske hade längre lektioner varit en ide typ 1.5 h per gång... bra små enkla bilar. Läs mer
  • 2018-06-07

Magnus R skrev om Durgés Trafikskola
    Jag blev bemött på ett bra sätt och fick ut det jag ville av utbildningen. Läs mer
  • Emilia

2018-05-31

Emilia skrev om Durgés Trafikskola
    Super bra trafikskola, rekommenderar starkt.
    Är mer än nöjd ? Läs mer
  • 2018-04-27

linnéa o skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    gick på introduktionskursen
    blev bra bemött
    inga förväntningar men det blev bra
    det var en bra upplevelse Läs mer
  • David C

2018-04-25

David C skrev om Durgés Trafikskola
    Jättebra körskola, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Karina D

2018-04-24

Karina D skrev om Handledarkurs en del av Durgés Trafikskola
    Handledarutbildning.
    Mycket pedagogisk o trevlig utbildning. Hade inga förväntningar men blev positivt överraskad. Läs mer
  • 2018-04-23

Abhishek skrev om Durgés Trafikskola
    Anna has been an exceptional and considerate teacher.
    I would recommend Durges especially to all the expats who have experience driving in countries other than EU.
    The instructions help unlearn the driving habits and then quickly learning the Swedish ones.

Anna was able to adopt the lessons to my requirements and focus was all along to teach me to be a responsible driver. Läs mer
  • 2018-04-12

Angelica P skrev om Durgés Trafikskola
    Bytte från en annan körskola till Durgés, då jag stampade på samma ställe på den tidigare. Blev väl mottagen och fick helt nya verktyg att förbättra min körning. Som elev var jag nog själv ganska hopplös men fick tidigt hjälp med mycket smarta knep som ändrade mitt tankesätt från grunden. Otroligt pedagogiska och erfarna lärare på skolan och kunde inte varit nöjdare med min upplevelse. Rekommenderar starkt till andra, både helt nya förare eller de som fastnat på samma ställe en längre tid. Läs mer
  • 2018-03-14

Catrin W skrev om Durgés Trafikskola
    Kan inte tänka mig en bättre trafikskola. Varje lektion var effektiv och prisvärd, baserad utifrån mitt behov och nivå. Allt detta med ett personligt bemötande. Tror aldrig jag kommer glömma repliken; "Du behöver inte oroa dig för bussen ". 😎 Läs mer
  • 2018-02-22

Malte S skrev om Durgés Trafikskola
    Lena var en jättebra instruktör och det va Läs mer

Chalmersgatan 31, 411 35 Göteborg