Alla kategorier Restaurang Örebro Örebro East West - Sushi, Grill, Lounge

Engelbrektsgatan 8, 702 12 Örebro — Visa karta

Läs vad 64 kunder tycker om East West - Sushi, Grill, Lounge

• benjamin a
    benjamin a skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Absolut en av de bästa Sushi restauranger som finns i Sverige!
  • Johanna J
    Johanna J skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Bästa sushin jag ätit!
  • Mikael E
    Mikael E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    En fantastiskt restaurang och lounge, med lika trevlig personal som god mat och dryck. Utsikten över Svartån och slottet sätter bara pricken över i. Har man inte besökt East West - då har man inte besökt Sveriges bästa sushirestaurang! Testa också deras grillmeny - fantastiskt!
  • Mona K
    Mona K skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Underbar mat, trevlig och kunnig personal!
  • Angelica G
    Angelica G skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Helt fantastiskt!
  • Stefan L
    Stefan L skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Med ett oerhört trevligt bemötande i alla lägen samt en meny full av vällagad mat, är East West alltid ett alternativ!
  • Jakob S
    Jakob S skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
  • Lars-Erik A
    Lars-Erik A skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Trevlig personal och bra mat samt trivsamt inrett
  • Sven L
    Sven L skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Mumms!
  • Maria J
    Maria J skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Maten håller alltid hög kvalitet, det är fräscht och gott. Godaste sushin jag har ätit!
  • Marie M
    Marie M skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Otroligt bra kvalitet på maten, mysig atmosfär och bra service!
  • Jenny N
    Jenny N skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    bra ställe med superbra sushi. äter inte fisk/skaldjur men här är det inga problem.
    de är dock bättre på sushi än grill.
  • Peter D
    Peter D skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    mycket bra tycker jag !!!
  • Emma N
    Emma N skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Jättebra mat, superbra personal. Finns inget att klaga på!
  • Hans T
    Hans T skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Härlig miljö, toppen-personal och fantastisk sushi!
  • Catharina B
    Catharina B skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Fräsch och trevlig lokal. Mycket bra service, trevlig personal. MKT GOD MAT!
  • Helena E
    Helena E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
  • Hans J
    Hans J skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Mkt bra sushi, trevligt bemötande mm
  • Daniel E
    Daniel E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Stället där man alltid får en smakupplevelse utan dess like.
  • Stina L
    Stina L skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Otroligt trevligt ställe, god mat, god dryck, trevlig service, mysig lokal, bra läge =)
  • Sara E
    Sara E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Fantastisk mat, fantastiska drinkar och professionell personal. Jag rekommenderar East West Sushi till ALLA jag känner!!!
  • Anne E
    Anne E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Fantastisk sushi! Bästa i landet?! Trevlig personal dessutom och fina lokaler. Rekommederas starkt!
  • Ödlan A
    Ödlan A skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Har tappat mycket under det senaste året. Blir ofta fel på beställningar eller små bitar ibland.
    2012-10-10 East West - Sushi, Grill, Lounge svarar Ödlan A
    Hej Ödlan,

Tråkigt att det blivit fel på beställningar, det är självfallet inte vår avsikt! Ta gärna kontakt med oss så reder vi ut vad som inträffat.
    När det gäller storleken på sushibitarna så gör vi dem fullt medvetet som små munsbitar på ca 16-18 gram, alltså precis så stora att de inte skall behöva bitas av. Detta är även i linje med japansk tradition och det är även så vi själva föredrar att äta vår sushi. Vi är dock medvetna om att det finns fastfood-sushibarer, både i och utanför Sverige som serverar avsevärt större bitar med mycket större mängd ris. Vi har full respekt för att man har olika smaklökar, och det är inget problem för oss att utan kostnad skicka med extra ris vid sidan om - säg bara till.
  • Jennie A
    Jennie A skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Ett enkelt ord - bäst!
  • Ebon M L
    Ebon M L skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Jag älskar att kunna hämta hem en portion sushi från East West och sedan sitta på min altan och äta det med ett glas kallt vin till.
  • Hanna H
    Hanna H skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Ett trevligt och mysigt ställe.
  • Therese H
    Therese H skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
  • Emelie L
    Emelie L skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Mycket trevlig restaurang med god mat och väldigt roligt dryckessortiment.
  • Charlotte C
    Charlotte C skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Ett säkert kort. Man blir aldrig besviken. Och de små detaljerna överraskar.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Mycket bra Sushi restaurang.
  • Claes J
    Claes J skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Bra mat god stämmning
  • Roland P
    Roland P skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Bland livets höjdpunkter finns mat från EastWest på en framstående plats!
    Kan avnjutas på plats eller hemma!
  • Maria F
    Maria F skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Absolut den bästa sushi i Sverige!
  • Magnus F
    Magnus F skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Tycker det är den i särklass bästa sushi resturang jag ätit på i Sverige. Vi hämtar ofta sushi där och det är alltid lika bra.
  • Martin G
    Martin G skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Troligen Sveriges bästa sushi restaurang
    Att de dessutom kan leverera bra företagsevent med sushikock på plats gör inte saken sämre
  • Anna J
    Anna J skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    God sushi och trevlig och kompetent personal som inte är omöjliga vid ändring av kockens urval vad det gäller fisk odyl. De utlovade tiderna som anges via sushionline eller av personal i telefon stämmer mestadels med verkligheten.

Restaurangen har en fin och trevlig miljö sedan byte och utbyggnad av lokal. Dock föredrar att jag ta med maten hem och njuta. Maten anser jag vara prisvärd då råvarorna som används håller en hög kvalitet, dock är priserna höga i jämförelse med andra typer av restauranger.

Ska du äta Sushi i Örebro så rekommenderar jag helt klart dig att beställa av East West då du garanterat får en bra upplevelse.
  • Anna-Lena F
    Anna-Lena F skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Fantastisk mat men de som serverar den är tyvärr inte av samma klass. Inte bara en gång utan vid tre tillfällen har jag varit på kvällen på east west och blivit besviken på servicen. trist på ett annars toppenställe! Man känner sig helt ignorerad av personalen, ingen ser när man ger tecken att få beställa. Värsta gången var en sommarkväll då vi togs emot av personal och fick bord. Sen fick vi vänta på menyn en jättelång tid. Fick menyerna men ingen kom för att ta beställning. Satt över 40 min innan vi fick beställa och när servitrisen kom så hade köket tyvärr precis stängt!
    2012-10-09 East West - Sushi, Grill, Lounge svarar Anna-Lena F
    Hej Anna-Lena!

Mycket tråkigt att du upplever att du blivit ignorerad och ej sedd av personalen. Det är väldigt tråkigt att detta skett och dessutom vid tre tillfällen, ni måste verkligen haft otur. Vissa kvällar är nyckfulla, framförallt under sommaren, då gäster i allmänhet mer sällan bokar bord. Detta innebär att det ibland anländer väldigt många gäster samtidigt, vilket givetvis ställer till problem och ibland tyvärr påverkar servicen. Under övriga året är det mycket vanligare med bordsbokningar, då är det mycket lättare för oss att styra kvällen så att alla gäster ges bästa möjliga service.
    Vi får även veckovis feedback från gäster från vårt bordsbokningssystem, och det är många gäster som just framhäver vår service och hur trevlig vår personal är. Så sådana här omdömen är självklart mycket trista både för oss och personalen!

Angående sommarkvällen du beskriver så är det under all kritik. Köket har alltid öppet till minst 22:00 vardagar och minst 23:00 på helger. Men på sommarkvällar händer det att köket är öppet ända in på småtimmarna. Vår policy är att så länge vi har mycket gäster så serverar vi mat, även om vi inte alltid kan erbjuda full meny sent på kvällarna. Men självklart, har ni fått menyer så ska ni givetvis få beställa! Det är ett mycket dåligt misstag/missförstånd som skett. Vi hoppas att ni pratade med ansvarig serveringsansvarig på plats och situationen den aktuella kvällen löste sig! Om inte, ta gärna kontakt med oss så reder vi ut det hela, vi vill gärna kompensera Er för det inträffade.
  • Johan A
    Johan A skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Superbra
  • Lennart E
    Lennart E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Örebros bästa sushirestaurang har bara ett problem som jag känner till.
    En dag skulle jag och frun käka på East West. Går in sätter oss vid ett bord, men inget händer, vi ignoreras av personalen och böjar undra. Till slut går jag själv och hämtar en meny och vi bestämmer vad vi vill äta och väntar på betjäning, men inget händer. En anställd går runt blad borden och ställer i ordning men säger inget till oss. Vi fattar ingenting just då. Då går jag fram till "disken" och frågar om vi kan få beställa!! Svaret blir; Nej du kan beställa först klockan fyra! Det var visserligen bara 10 minuter högst kvar till dess men jag blev förbannad. Det förutsattes av någon anledning att vi skulle känna till någon ordning där det skiftades från lunchservering till "kväll" med ordinarie meny. Vi gick därifrån naturligtvis! Om restaurangen är öppen ska man naturligtvis kunna beställa mat eller åtminstone klart och tydlig informeras av personalen att av den och den anledningen kan de inte servera då så att man sitter sitta som en idiot och inte få beställa.
    2012-10-09 East West - Sushi, Grill, Lounge svarar Lennart E
    Hej Lennart,

Vi får be om ursäkt för det inträffade, det var mycket olyckligt!

Förr i tiden låste vi dörren helt mellan 15:00 och 16:00, för att undvika förvirring. Men som en service för våra gäster tog vi för något år sedan beslut på att trots allt hålla dörren upplåst och efter bästa förmåga serva de gäster som besöker oss denna stängda timma. Det händer att vi har gäster som ex. vill hämta en sen lunchlåda etc.
    Vi informerar på våra lunch-tvskärmar att lunchen stängde klockan 15:00 och att vår a la carte öppnar 16:00 för kvällen. Vi brukar även vanligtvis ställa undan våra a la carte-menyer och endast låta avhämtningsmenyer stå framme - just för att undvika missförstånd.

Men självklart skall vår personal på plats även vara behjälplig och informativ. Vår ordinarie serveringspersonal är dock på sin lunchrast 15:00-16:00 inför kvällen, och på plats finns endast diskplockare samt kockar. Så vi tar till oss kritiken, vi vet att all vår personal verkligen avser att vara behjälplig efter bästa förmåga, och även om våra kockar och diskplockare inte alltid har samma vana att bemöta våra gäster, så kommer vi göra allt för att det i framtiden inte skall uppstå fler sådana här missförstånd!
  • Anna W
    Anna W skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    En supertrevlig restaurang med toppenservice! Bästa sushin i stan!
  • Erik L
    Erik L skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Supergod mat och trevlig personal. Dessutom gratis WIFI :-)
  • Mikael B
    Mikael B skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Bästa sushistället helt enkelt! Inte billigast, men bäst!
    Även grillen har fått väl godkänt av mina kollegor som jag haft med mig.
  • Björn H
    Björn H skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Klart bästa sushin i Örebro och en av de bästa i landet.
  • Kicki E
    Kicki E skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    God mat, bra service, trevlig personal. När jätteräkorna är borta är det bäst!!
    2012-10-10 East West - Sushi, Grill, Lounge svarar Kicki E
    Hej Kicki,

Roligt att uppskattar vår restaurang! När det gäller jätteräkor så serverar vi endast hållbart odlade räkor som är certifierade enligt BAP:s högsta nivå (se www.responsibleseafood.org).
    Samma sak gäller för vår tonfisk, all tonfisk är fångad med spö vilket eliminerar bifångst i form av havssköldpaddor, delfiner, hajar, etc. Tonfisken är även miljöcertifierad enligt www.friendofthesea.org.
    Som ett sista tillägg använder vi även övrigt ekologiskt hållbara råvaror såsom KRAV-ägg, KRAV-mjölk, KRAV-Kaffe, etc etc.
  • Theresa F
    Theresa F skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Fantastiskt!
  • Anders S
    Anders S skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Särskilt onlinebeställningens utformning är lysande; har gjort hämtmatslösningen från nödlösning till fest!
  • Pelle H
    Pelle H skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Underbart god sushi!
  • Per A
    Per A skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Allt är kanon!
  • Tim K
    Tim K skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    Bästa sushin jag ätit. De har även väldigt fina grillrätter, spännande drinkar och ett bra sortiment av öl, sake och vin. Personlen har bra servicenivå och det märks att gänget på East West har passion för det dom gör. Ett ställe som funkar både kvällstid och som lunchställe. Allt från inredning till menyer, skyltar och annat profilmaterial håller en hög standard och bidrar till helhetsupplevelsen. Stort plus för deras tjänst där man kan beställa online (sushionline.se).
  • Christian J
    Christian J skrev om East West - Sushi, Grill, Lounge
    En mycket trevlig restaurang med God mat modern inredning och en mycket behaglig ljudmiljö.
    Mixen av sushi och grill är perfekt. är du inte hungrig utan bara vill ta en drink så har dom bland Örebros bästa drinkar. Chili Mojito mmmmm.
    Hittar inget med denna restaurang jag inte gillar och har återkommit hit många gånger.

Engelbrektsgatan 8, 702 12 Örebro