Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Kristianstad Eddies Bilexpo AB

Eddies Bilexpo AB

Blekingevägen 110, 291 50 Kristianstad — Visa karta

Till Eddies Bilexpo i Kristianstad är alla välkomna!

Vi tar emot din bil i vår verkstad när den behöver reparation eller service, och i bilhallen kan du spana runt efter din nästa drömbil.

De bilar vi säljer är begagnade, men i gott skick. Vi har bilmärken som signalerar riktigt hög kvalitet, som Mercedes, Audi och BMW, och kvalitetsbilar som Citroën, Ford och Volkswagen för den som inte vill lägga alltför stora pengar. Bilarna har olika många år på nacken och vårt utbud varierar ständigt.

Kom in på en kopp kaffe medan bilen servas eller kika runt i vårt sortiment av begagnade bilar.

Läs vad 3 kunder tycker om Eddies Bilexpo AB

• Marcus R
    Marcus R skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mitt sämsta bilköp någonsin, har inte haft annat än problem med bilen. Några av problemen är; Lås som strular, dörrar som går i baklås, krockskadad och omlackerad väldigt dåligt, läcker kylarvätska och spolarvätska är bara några av sakerna som har hänt under några månaders ägande. Eddie blev inte glad när man ville utnyttja garantin, vi hade tydligen fått bilen billigt nog och kände ingen skyldighet att åtgärda våra problem förrän efter mycket gnäll och tjatande.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Eddies Bilexpo AB
    Bra firma! Går att lita på. Fixade en del elektriska saker på en Renualt som jag köpte begagnad. Dom fixade det utan snack. Fanns dessutom bil att tillgå under servicen, när min bil var inne.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Eddies Bilexpo AB
    Den begagnade bilhandeln av gammalt kan liknas i någon mening med hästhandeln som en gång i tiden. Köparen har sitt strikta ansvar att undersöka "varan", och gör han/hon inte det, får man skylla sig själv.

Numera har vår svenska konsumentlagstiftning och dito system jämnat gapet mellan köparens otrygghet och bilsäljarnas ansvar. Konsekvent har de oseriösa bilskojarna nog försvunnit också i någon mån från marknaden.

En lekman har aldrig en ärlig chans att bedöma i slutändan (och ev. köpeiver) dess bils skick som han/hon är intresserad av att köpa. Utan ofta har man bara att lita på det intryck och den info man får av bilhandlaren.

Därför har det varit för mig en positiv överraskning då jag besökte Eddie´s Bilexpo inklusive hans Fiat-verkstad ang. att signalhornet på min husbil igen hade lagt av, bara en timme före den årliga besiktningen. Jag ville inte riskera flera anmärkningar än en och därmed ombesiktning som kostar det också.

Vad hände? Jag råkade fråga Eddie själv om detta mitt lilla problem. Då jag hade ett nytt signalhorn med mig hämtade han glatt en skiftnyckel, med andra ord smutsade sina händer samtidigt. Mitt lilla problem blev fixat på två minuter. Han ville inte ens ha betalt. På köpet fick jag även ett par goda tips på andra små men komplicerade servicefrågor på min husbil.

Då jag kände mig tacksam började jag på skojs skull fråga honom att om han hade en lämplig bil för mig. Men jag satte ribban med flit tillräckligt högt ang. extra utrustning för att inte alls riskera att gå vidare i köpemening.

Till saken hör att jag länge har haft avsikt att igen importera en begagnad MB sportvagn etc och/eller MB Vianohusbil från Tyskland. Vilken sak inte är i praktiken så enkelt och tryggt heller som det låter.

Vad gjorde Eddie? Han sade att han har just det slags modell (CLK) som jag hade tänkt importera från Tyskland inom kort. Denna bil var inte precis splitterny, men med tysk kvalité ändå. Mitt tyngsta köpargument var att denna bils pris var det som övervägde alla riskerna med alternativet att importera en bil från Tyskland. Därför chansade jag styvt på att den av Eddie (på det svenska sättet) erhållna informationen stämde i stort som det bara kan stämma då det gäller seriösa bilhandlare.

Naturligtvis, det var också semestermånad, hade jag oroliga tankar efter bilköpet blev ett faktum innan allt det lovade (nybesiktning och service etc. som ingick i köpeavtalet på denna bil) var ordnat.

Själva processen att fixa smådetaljerna och bli bekant med bilen tog av mig två veckor (det var julimånad som sagts ovan). Nu är jag absolut nöjd med denna bilaffär. Fick den bil som jag hade planerat att importera, till ett överkomligt pris, utan att alla de risker och besvär som kan förekomma om man nu vill importera en bil alldeles själv.

Jag kan därför mycket varmt rekommendera (men förstås bara för min egen del) Eddie som en seriös bilhandlare. som också kan kundservicebiten.

En nöjd kund till Eddie med MB 230 CLK.

Blekingevägen 110, 291 50 Kristianstad