Alla kategorier Bilförsäljning Skåne Kristianstad Eddies Bilexpo AB

Eddies Bilexpo AB

Blekingevägen 110, 291 50 Kristianstad — Visa karta

Till Eddies Bilexpo i Kristianstad är alla välkomna!

Vi tar emot din bil i vår verkstad när den behöver reparation eller service, och i bilhallen kan du spana runt efter din nästa drömbil.

De bilar vi säljer är begagnade, men i gott skick. Vi har bilmärken som signalerar riktigt hög kvalitet, som Mercedes, Audi och BMW, och kvalitetsbilar som Citroën, Ford och Volkswagen för den som inte vill lägga alltför stora pengar. Bilarna har olika många år på nacken och vårt utbud varierar ständigt.

Kom in på en kopp kaffe medan bilen servas eller kika runt i vårt sortiment av begagnade bilar.

Läs vad 19 kunder tycker om Eddies Bilexpo AB

• Plamenko H
    Plamenko H skrev om Eddies Bilexpo AB
    Min första kontakt var med Eddies Bilexpo AB som var på semester i mellan dagar. Jag bor i Växjö och åkte till Kristianstad för att testa en bil som jag gillade. Efter provkörningen upptäckte jag några brister som Eddies Bilexpo AB lovade åtgärda tills på måndag nästa arbetsdag.
    Jag fick mail från Eddies Bilexpo AB att bilen är i ordning nu och Jag meddelade Eddies Bilexpo AB Att jag har ordnat finansiering för bil under tiden med min bank. Vi hade kommit överens om priset och inbytesbil. Allt var klart och en dag senare ringde annan säljare från Eddies Bilexpo AB och meddelade mig att bilen blev såld.
    Mycket dålig stil och oseriösa säljare.
    Jag var tvungen att makulera billån på Swedbank pga detta och jag är mycket besviken och sur på hur de hanterar sina kunder. Läs mer
    2018-01-10 Eddies Bilexpo AB svarar Plamenko H
    Hej Plamenko!
    Vi tycker att det är tråkigt att du inte är nöjd. Vi förstår att du är besviken för att bilen blev såld.

Det stämmer att du var här och tittade på bilen och du var inte redo att skriva avtal på den.
    Vi lovade att fixa till en del saker på bilen och du skulle eventuellt återkomma. Vi diskuterade olika lösningar för att slutföra affären.
    Vi har aldrig vid något tillfälle sagt att vi reserverar bilen åt dig. Vi reserverar bara bilar om vi skriver Avtal eller om vi får handpenning.
    Vi förstår om du har fått uppfattningen att du skulle få köpa bilen för att vi diskuterade affär.

Det kom en annan köpare och vi förklarade för honom att vi inte kunde reservera bilen åt honom. Då bestämde han sig för att skriva avtal direkt.

Det låter kanske hårt att den som först skriver avtal eller lämnar handpenning får köpa bilen men med den erfarenhet vi har fått efter 23 år som Bilföretag så är det ohållbart att reservera bilar till köpare utan avtal eller handpenning av den enkla anledningen att tyvärr är det allt för många som inte håller vad de lovar.

Nu har vi haft kontakt med dig idag och du har gått med på att vi ska göra allt vi kan för att ordna fram en bil enligt dina önskemål.
    Vi hoppas att vi trots allt kan göra så att du blir helt nöjd.
    Mvh Eddie Eriksson
    2018-01-10 Plamenko H svarar Eddies Bilexpo AB
    Om du hade sagt eller erbjudit mig betala en handpenning då hade jag accepterat det. Men du har aldrig nånsin nämnt atr skriva på avtal eller betala handpenning. Vi har haft kontakt via Mail och jag skrev till dig redan i fredags att jag har ordnat finansiering för bilen efter att du åtgärdat fel på bilen. Trots allt blev bilen såld till en annan kund. Jag upplever inte er firma som riktigt seriös,pålitlig eller ni har ett dåligt sätt att kommunicera med era kunder.
    2018-01-10 Eddies Bilexpo AB svarar Plamenko H
    Vi kommenterar inte mer om detta här. Du är välkommen att ringa eller maila till oss så gör vi allt vi kan kan för att du ska bli nöjd.
    2018-01-16 Plamenko H svarar Eddies Bilexpo AB
    till slut gick affären i hamnen! allt gick smidigt efter telefonkontakt med Konrad och Eddie och till slut fick jag den bilen som jag ville ha!
    jag är riktigt nöjd och hoppas att bilen kommer funka bra med i fortsättningen!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Eddies Bilexpo AB
    Bra service och bra priser. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Ida J
    Ida J skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mycket trevlig säljare när vi köpte vår Volvo. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Eddies Bilexpo AB
    Bra bemötande och en smidig bilaffär och levererande när det var utlovat. Läs mer
  • Max O
    Max O skrev om Eddies Bilexpo AB
    Hjälpsam personal och smidig bilaffär. Har tidigare köpt bil av samma företag och fått gott bemötande och service. Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mycket professionellt bemötande, god service.
    Hjälpsamma och ärliga Läs mer
  • Adam J
    Adam J skrev om Eddies Bilexpo AB
    Bra bemötande och snabb service! Jag är helnöjd med mitt köp! Läs mer
  • Pär S
    Pär S skrev om Eddies Bilexpo AB
    Jäkligt bra bemötande och bra service.
    Håller det som lovas👍 Läs mer
  • Lukasz Z
    Lukasz Z skrev om Eddies Bilexpo AB
    Jag är väldigt nöjd. Bra och snabb service Läs mer
  • Tina H
    Tina H skrev om Eddies Bilexpo AB
    Trevligt bemötande, bra engagemang och god service. Jag är mycket nöjd med min bilaffär! Läs mer
  • Martin K
    Martin K skrev om Eddies Bilexpo AB
    Proffsig trevlig och bra bemötande Läs mer
  • Carina J
    Carina J skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mycket nöjd med både bemötande och bilaffären. Läs mer
  • Goran S
    Goran S skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mycket bra bemötande. Väldigt trevlig personal Läs mer
  • Ewa B
    Ewa B skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mycket bra bemötande och servis ! Kommer att rekommendera de för minna vänner ! Läs mer
  • Jörgen B
    Jörgen B skrev om Eddies Bilexpo AB
    Gott mottagande och bra samtal om olika objekt + att han är trevlig och verkstadspersonal hardde jag givande samtal med. Läs mer
  • Haris T
    Haris T skrev om Eddies Bilexpo AB
    Kanon bra firma!
    Farsan köpte V50 -2010 för ett år sedan och fick lite problem med bilen på bilprovningen.
    Ringde Eddie en fredag och det var inga konstigheter alls.
    Bilen lämnades in på tisdag och allt fixades samt att bilen ombesiktades. Vilken service.
    Vi vet vart vi köper vår nästa bil.
    Tack Eddie med personal. Läs mer
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Eddies Bilexpo AB
    Mitt sämsta bilköp någonsin, har inte haft annat än problem med bilen. Några av problemen är; Lås som strular, dörrar som går i baklås, krockskadad och omlackerad väldigt dåligt, läcker kylarvätska och spolarvätska är bara några av sakerna som har hänt under några månaders ägande. Eddie blev inte glad när man ville utnyttja garantin, vi hade tydligen fått bilen billigt nog och kände ingen skyldighet att åtgärda våra problem förrän efter mycket gnäll och tjatande. Läs mer
    Björn H gillar detta
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Eddies Bilexpo AB
    Bra firma! Går att lita på. Fixade en del elektriska saker på en Renualt som jag köpte begagnad. Dom fixade det utan snack. Fanns dessutom bil att tillgå under servicen, när min bil var inne. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Eddies Bilexpo AB
    Den begagnade bilhandeln av gammalt kan liknas i någon mening med hästhandeln som en gång i tiden. Köparen har sitt strikta ansvar att undersöka "varan", och gör han/hon inte det, får man skylla sig själv.

Numera har vår svenska konsumentlagstiftning och dito system jämnat gapet mellan köparens otrygghet och bilsäljarnas ansvar. Konsekvent har de oseriösa bilskojarna nog försvunnit också i någon mån från marknaden.

En lekman har aldrig en ärlig chans att bedöma i slutändan (och ev. köpeiver) dess bils skick som han/hon är intresserad av att köpa. Utan ofta har man bara att lita på det intryck och den info man får av bilhandlaren.

Därför har det varit för mig en positiv överraskning då jag besökte Eddie´s Bilexpo inklusive hans Fiat-verkstad ang. att signalhornet på min husbil igen hade lagt av, bara en timme före den årliga besiktningen. Jag ville inte riskera flera anmärkningar än en och därmed ombesiktning som kostar det också.

Vad hände? Jag råkade fråga Eddie själv om detta mitt lilla problem. Då jag hade ett nytt signalhorn med mig hämtade han glatt en skiftnyckel, med andra ord smutsade sina händer samtidigt. Mitt lilla problem blev fixat på två minuter. Han ville inte ens ha betalt. På köpet fick jag även ett par goda tips på andra små men komplicerade servicefrågor på min husbil.

Då jag kände mig tacksam började jag på skojs skull fråga honom att om han hade en lämplig bil för mig. Men jag satte ribban med flit tillräckligt högt ang. extra utrustning för att inte alls riskera att gå vidare i köpemening.

Till saken hör att jag länge har haft avsikt att igen importera en begagnad MB sportvagn etc och/eller MB Vianohusbil från Tyskland. Vilken sak inte är i praktiken så enkelt och tryggt heller som det låter.

Vad gjorde Eddie? Han sade att han har just det slags modell (CLK) som jag hade tänkt importera från Tyskland inom kort. Denna bil var inte precis splitterny, men med tysk kvalité ändå. Mitt tyngsta köpargument var att denna bils pris var det som övervägde alla riskerna med alternativet att importera en bil från Tyskland. Därför chansade jag styvt på att den av Eddie (på det svenska sättet) erhållna informationen stämde i stort som det bara kan stämma då det gäller seriösa bilhandlare.

Naturligtvis, det var också semestermånad, hade jag oroliga tankar efter bilköpet blev ett faktum innan allt det lovade (nybesiktning och service etc. som ingick i köpeavtalet på denna bil) var ordnat.

Själva processen att fixa smådetaljerna och bli bekant med bilen tog av mig två veckor (det var julimånad som sagts ovan). Nu är jag absolut nöjd med denna bilaffär. Fick den bil som jag hade planerat att importera, till ett överkomligt pris, utan att alla de risker och besvär som kan förekomma om man nu vill importera en bil alldeles själv.

Jag kan därför mycket varmt rekommendera (men förstås bara för min egen del) Eddie som en seriös bilhandlare. som också kan kundservicebiten.

En nöjd kund till Eddie med MB 230 CLK. Läs mer

Blekingevägen 110, 291 50 Kristianstad