Elda Stockholm Järfälla

Elda Stockholm Järfälla

Ring 08-714 85 00 www.elda-stockholm.se
Omdömen totalt
5
Snittbetyg
1.0
Skriv ett omdöme

5 omdömen om Elda Stockholm Järfälla

Visar 5 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Matin H
Skrev om Elda Stockholm Järfälla

Jag har varit i kontakt med Elda sedan Februari månaden men fram tills idag har inte fåt offerten! De håller inte sitt ord och är så pass dåliga i kontakt att jag var tvungen att besöka butiken själv "personligen" tre gånger bara för att få ett svar!! Sista gången lovade dem att höra av sig när dem har fått svar från leverantören gällande hur ska dem installera kaminen som dem säljer. Det som är anmärkningsvärt är att de vill sälja en modell som de själva inte vet hur den modellen ska monteras!!! Sämsta erfarenhet som... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Elda Stockholm Järfälla

Hej Matin. Ytterst tråkigt att du upplever att vi inte lever upp till dina förväntningar. Jag ser på ditt kundkort att vi gjort ett hembesök och även skickat en offert på en Contura 856 som är en av Sveriges vanligaste kaminer, att vi inte skulle veta hur den installeras måste bero på ett missförstånd. Försökte ringa dig men får inget svar, du får gärna kontakta butiken för att reda ut vad som gått snett. Med vänliga hälsningar Johan Hellström

Ola W
Skrev om Elda Stockholm Järfälla

Dyra i jämförelse, omedgörliga i dialogen och långsamma i kommunikationen. Kan inte rekommendera Eldabutiken Årsta/Järfälla.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Stefan H
Skrev om Elda Stockholm Järfälla

Varning- oseriös aktör Tillhandahåller inte korrekt och nödvändig dokumentation så kaminen blir obrukbar. Vägrar att hjälpa till att lösa problemet och kräver bara betalning. Uselt bemötande efter lagd order. undvik detta företag!

1
Ola W gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alessandro C
Skrev om Elda Stockholm Järfälla

Ett skämt! AKTA er! Läs noggrant villkoren i avtalet som kommer endast efter lagt order. Man tar avstånd från alla ansvar. Otroligt dålig och oproffsigt bemötande av den ansvarig i butiken. De försökte installera ett öppenspis hos oss med fel metod och försökte lägga all ansvar på oss. Såklart utan att lyckas men det tog mer än sex månader och 6 försök. KATASTROF! Nu fick jag även en faktura på ROT-avdraget då installationen har dröjt och under tiden har passerat max-beloppet.

1
Ola W gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Elda Stockholm Järfälla

Ett mynt har alltid två sidor. Att man skall läsa våra allmänna villkor är något vi uppmanar alla att göra, innan man lägger en order, inte efteråt. Att du sedan har utnyttjat hela ditt rotavdrag är ju inget vi kan påverka, detta är ju regler som skattemyndigheten satt upp, inte vi. Alla har rätt till rotavdrag, men bara upp till ett visst belopp, att du har utnyttjat hela ditt rotavdrag är inget vi kan hjälpa eller borde kunna lastas för.

KERSTIN L
Skrev om Elda Stockholm Järfälla

Köp och installation av kamin vintern 2019/2020. Trevlig och kompetent personal i butiken men när det var dags för installation av kaminen hade Elda butiken lämnat över detta till en utländsk underleverantör som var både oseriös och okunnig. De använde ingen som helst säkerhetsutrustning när de arbetade på taket och takbryggan monterade de sist av allt. De borrade hålet i taket på fel ställe, de monterade kaminen fel och fick komma tillbaka flera gånger då de hade fel delar. Enligt personal på Elda butiken har de haft stora... 

1
Ola W gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen