Jag har varit i kontakt med Elda sedan Februari månaden men fram tills idag har inte fåt offerten! De håller inte sitt ord och är så pass dåliga i kontakt att jag var tvungen att besöka butiken själv "personligen" tre gånger bara för att få ett svar!! Sista gången lovade dem att höra av sig när dem har fått svar från leverantören gällande hur ska dem installera kaminen som dem säljer. Det som är anmärkningsvärt är att de vill sälja en modell som de själva inte vet hur den modellen ska monteras!!! Sämsta erfarenhet som...

Elda Stockholm Järfälla
5 omdömen om Elda Stockholm Järfälla
Hej Matin. Ytterst tråkigt att du upplever att vi inte lever upp till dina förväntningar. Jag ser på ditt kundkort att vi gjort ett hembesök och även skickat en offert på en Contura 856 som är en av Sveriges vanligaste kaminer, att vi inte skulle veta hur den installeras måste bero på ett missförstånd. Försökte ringa dig men får inget svar, du får gärna kontakta butiken för att reda ut vad som gått snett. Med vänliga hälsningar Johan Hellström
Dyra i jämförelse, omedgörliga i dialogen och långsamma i kommunikationen. Kan inte rekommendera Eldabutiken Årsta/Järfälla.
Varning- oseriös aktör Tillhandahåller inte korrekt och nödvändig dokumentation så kaminen blir obrukbar. Vägrar att hjälpa till att lösa problemet och kräver bara betalning. Uselt bemötande efter lagd order. undvik detta företag!
Ett skämt! AKTA er! Läs noggrant villkoren i avtalet som kommer endast efter lagt order. Man tar avstånd från alla ansvar. Otroligt dålig och oproffsigt bemötande av den ansvarig i butiken. De försökte installera ett öppenspis hos oss med fel metod och försökte lägga all ansvar på oss. Såklart utan att lyckas men det tog mer än sex månader och 6 försök. KATASTROF! Nu fick jag även en faktura på ROT-avdraget då installationen har dröjt och under tiden har passerat max-beloppet.
Ett mynt har alltid två sidor. Att man skall läsa våra allmänna villkor är något vi uppmanar alla att göra, innan man lägger en order, inte efteråt. Att du sedan har utnyttjat hela ditt rotavdrag är ju inget vi kan påverka, detta är ju regler som skattemyndigheten satt upp, inte vi. Alla har rätt till rotavdrag, men bara upp till ett visst belopp, att du har utnyttjat hela ditt rotavdrag är inget vi kan hjälpa eller borde kunna lastas för.
Köp och installation av kamin vintern 2019/2020. Trevlig och kompetent personal i butiken men när det var dags för installation av kaminen hade Elda butiken lämnat över detta till en utländsk underleverantör som var både oseriös och okunnig. De använde ingen som helst säkerhetsutrustning när de arbetade på taket och takbryggan monterade de sist av allt. De borrade hålet i taket på fel ställe, de monterade kaminen fel och fick komma tillbaka flera gånger då de hade fel delar. Enligt personal på Elda butiken har de haft stora...