ELexo AB

Rudbecks Väg 15, 176 76 Järfälla — Visa karta

Företaget som förverkligar kundens önskemål och förväntningar inom ramarna för gällande starkströmsföreskrifter.
ELexo AB utför nyinstallationsarbeten, service samt reparation på elanläggningar.
Vi utför även datanätverksdragningar, ljud och bildinstallationer.

ELexo AB har de certifieringar och intyg som krävs för att leverera trygga installationer.
Besök gärna vår hemsida för mer information.

Medlem i Elektriska Installatörsorganisationen EIO.

Läs vad 25 kunder tycker om ELexo AB

• Calle F
    Calle F skrev om ELexo AB
    Sjukt proffsiga! Stor rekommendation! Levde verkligen upp till alla förväntningar och lite till. De kommer garanterat få fler uppdrag och rekommendationer av oss.
    De höll tiden och budget och med ett grymt bra reslutat.
  • Martin H
    Martin H skrev om ELexo AB
    Vi fick hjälp av Elexo när vi skulle dra om all el i vårt hus från ojordat till jordat. Jobbet utfördes både proffsigt och snabbt och blev klart en dag tidigare än beräknat. Vi är väldigt nöjda och anlitar gärna Elexo nästa gång vi behöver hjälp.
  • emelie h
    emelie h skrev om ELexo AB
    Elexo (MIcke Skantz) drog elen när vår trädgård byggdes om. Vi är mer än nöjda med hans jobb. Allt flöt på väldigt smidigt. Inget krångel. Bra pris och blev färdig på utsatt tid.
    Micke har även hjälpt till med en del grejer i vårt hus. Han försöker alltid komma snabbast möjligt. Är snabb och effektiv. Gör alltid det lilla extra.
    Jag rekommenderar starkt Elexo. Man får alltid bästa möjliga service. Goda råd och bra lösningar och ALLTID ett väldigt trevligt bemötande.
  • Henrik O
    Henrik O skrev om ELexo AB
    Hej! Jag hade en renovering hemma där vi hade Elexo (Micke Skantz) som gjorde ett utmärkt jobb med el, data, tv och tele. Jag rekommenderar varmt Elexo till alla mina vänner och bekanta och till dig som läser mitt inlägg nu. Jag är verkligen nöjd med Elexos arbete och hur de bemöter sin kund. Pålitligt, ansvarsfullt, stort engagemang, bra på att hålla kontakten under arbetets gång och serviceminded. De lämnar bra dokumentation i samband med avslutat arbete och de är noggranna. De har även bra förslag på hur du ska göra med ditt datanätverk, dimmrar, spotlights, eluttag osv... Du kommer att bli nöjd som kund.
  • Mats F
    Mats F skrev om ELexo AB
    Elexo AB kan man lita på. Man levererar utefter plan, till angivet pris men mest: Med kvalitet!Lyhörda för kundens önskemål och stöder kunden objektivt. Elexo levererar så som man som kund förväntade sig innan man blev varse verkligheten.
  • A.T. B
    A.T. B skrev om ELexo AB
    ELexo AB drog om all el i mitt 70-talshus. Grabbarna höll sig till offerterat pris och var klara på utsatt tid.
    Öppna för synpunkter och förslag och kreativa och flexibla med olika lösningar och tillägg som uppstod under arbetets gång.
    Glada, trevliga och positiva, gjorde rent och fint efter sig.
    Ett seriöst företag som jag varmt rekommenderar.
  • Anders H
    Anders H skrev om ELexo AB
    När vi anlitade Elexo för att dra om elledningar i väggarna var dom både snabba, lyhörda och genuint intresserade av både vårt hem och arbetet de utförde. De visade stor hänsyn både till vårt hem och till våra grannar då arbetet både lät och dammade mycket.
    Vi fick ett väldigt gott och professionellt intryck av Elexo och kommer inte behöva leta efter någon annan elfirma för kommande renoveringar.
  • Eric L
    Eric L skrev om ELexo AB
    Kan rekommendera de. Väl igenomtänkt offert, utförande och bemötande.
  • Ann Louise N
    Ann Louise N skrev om ELexo AB
    Väldigt proffsigt och pålitligt företag
    tydlig offert med tidsplan som höll till 100%
    Jag uppskattade omsorgen om detaljer i dom rekommendationer
    jag fick av Elexo. Uppskattade mycket att dom var rädda om mitt hem
    (tog av skor, höll snyggt och städade upp efter sig varje dag)
    Bra priser och säkra leveranser.
    Det blev ursnyggt!
  • Ola S
    Ola S skrev om ELexo AB
    Bemötande före och under uppdrag: mycket bra! Bemötande efter utfört uppdrag: Uselt - svarar vare sig på mail eller telefon.
    Upplevelse: över förväntan fram till utfört uppdrag, besvikelse efter uppdraget
    Stämning: mycket bra
    Värde: mycket bra
    Sammanfattning: mycket bra, har också rekommenderat Elexo till andra. Dock en besvikelse att det var omöjligt att få ytterligare kontakt efter utfört uppdrag. Blir därför fundersam om företaget är intresserat av att behålla befintliga kunder och få fler uppdrag eller om man endast prioriterar nya kunder.
  • Robert G
    Robert G skrev om ELexo AB
    Trevliga, seriösa & noggranna. Inte billigast, MEN, i och med kunskapen prisvärda!
    De är dessutom roliga! (nog så viktigt)
  • Ervin L
    Ervin L skrev om ELexo AB
    Dem var snabba och löste problemen bra.
  • Mehrdad K
    Mehrdad K skrev om ELexo AB
    Vi är nöjd med 80% av allt. Leverans tiden kanske var lite för mycket.
  • Magnus P
    Magnus P skrev om ELexo AB
    Företaget levererar en mycket hög kvalitet på på de tjänster som utförs!
  • Thomas K
    Thomas K skrev om ELexo AB
    Bemötande och servicenivå utmärkt.
    Sammantaget helt nöjd med samarbetet.
    Nuvarande uppdrag inte avslutat än.
    Kommer att anlita dom igen vid behov.
  • Michael W
    Michael W skrev om ELexo AB
    Mkt. bra bemötande, snabba på att lämna offert, kom på utlovat dag, flexibla under jobbet, var klar i tid och alla fakturor var rätt. Som en hantverkare ska vara. Kan varmt rekommendera dom.
  • Agneta R
    Agneta R skrev om ELexo AB
    Ett mycket bra bemötande. Bra genomgång med utförlig offert på arbetet som vi önskade.Elexo hade kännedom om denna typ av hus och vad andra kunder hade gjort. Vi kunde därför diskutera fram lösningar som vi inte hade tänkt på själva.
    Arbetet utfördes på utsatt tid med ett mycket kompetent gäng.
    Vi är mycket nöjda och det var värt varenda krona.
  • Mattias N
    Mattias N skrev om ELexo AB
    Anlitade Elexo AB för renovering av vår elinstallation. Offerten var bra utformad, arbetet var klart på utsatt tid och blev väl utfört. Dokumentationen/intyg jag fick efter utfört arbete var mer än utförliga. Renoveringen tog både kortare tid och kostade mindre än jag trott.Jag är mycket nöjd med Elexo AB oxh rekommenderar dem varmt.
  • Mats F
    Mats F skrev om ELexo AB
    Hej,

Vi har återkommande konsulterat Elexo för alla våra el-uppdrag i vår villa från 1929.
    Först bytte vi ut alla gammalmodiga el-produkter vid köpet 2008.
    Därefter så gjorde vi ett taklyft 2010 där Elexo gjorde alla överskjutande el-jobb som inte ingick i basen för själva entreprenaden för just taklyftet.
    Efter taklyftet har vi gjort flertalet återkommande el-tillägg på huset via Elexo och vi vill starkt rekommendera Elexo till alla som vill få jobbet fackmannamässigt utfört enligt överrenskommelse.
    Elexo är inte billigare men man kan lita på att leveransen blir utförd enligt avtal, till utlovad kostnad och vi sover tryckt på natten utan oro för eldragningarna.

Det här kanske låter pretentiöst men med all erfarenhet som vi har av olika hantverkare så skulle jag önska att killarna på Elexo även körde VVS och snickerier! Det skulle besparat oss flera timmars huvudvärk.

Fam Fröderberg
  • Anna W
    Anna W skrev om ELexo AB
    Har anlitat Elexo AB för en större genomgång av en bostadsrätt i Stockholms innerstad. Arbetet innebar en förändring från gammal 2-fas till 3-fas nivå vilket i sig var ett stort projekt. De hanterade arbetet väldigt smidigt med berörda. Utöver det har de installerat golvvärme, belysning etc i badrum hall och entre.
    Elexo AB är ett professionellt företag, bra och trevliga problemlösare och slutför jobbet på utlovad tid. En viktig aspekt är att när man anlitar företag för olika förändringsarbeten så är inte bara slutprodukten viktig, en bra dialog och tillgänglighet under arbetets gång är en avgörande faktor för att rekommendera dem vidare alt anlita företaget ånyo.

Eftersom jag genomfört ett stort antal renoveringar tidigare så har dessvärre många företag lovat mer än vad de lyckats prestera, Elexo tillhör undantagen och står i en kategori för sig.
  • Pia B
    Pia B skrev om ELexo AB
    Elexo är alltid serviceinriktade och är snabba på att återkoppla när man tar kontakt. Vi anlitade Elexo vid en stor ombyggnad av villan och Elexo har sedan dess varit vår el-leverantör.

Elexo levererar alltid mkt hög kvalitet och är helt klart prisvärda. Är bra på att informera och ge olika förslag på lösningar när det finns alternativ.

Vi tycker Elexo är ett mkt bra, relativt litet företag, som levererar moderna lösningar med hög kvalitet inom el- och även datanätverk. Vi tycker Elexo förstår kundens behov och är en trygg leverantör. De kommer alltid på överenskommen tid. Vi är supernöjda med Elexo!
  • Johan H
    Johan H skrev om ELexo AB
    Proffesionellt och trevligt bemötande.
    Genom att informera samt hålla överenskomna tider och kostnader levde de upp till mina förväntningar.
    Bra stämning och service nivå.
    Prisvärda,speciellt på tilläggsbeställningar jag gjorde.
  • Gerd H
    Gerd H skrev om ELexo AB
    Bemötandet kändes tryggt och seriöst.
    Ja jag fick en jättefin genomgång efteråt på genomfört arbete som stämde väl överens med vad vi sagt innan.
    Jag var inte hemma när arbetet genomfördes men hörde av grannar att dom också haft kontakt med killarna som var trevliga och serviceminded.
    Har jämfört med en vän som betalat mycket mer för liknande jobb så det känns ju då bra för mig.
    Jag rekommenderar Elexo AB till mina grannar och vänner och kommer själv att kontakta dom vid kommande behov.
  • Johan R
    Johan R skrev om ELexo AB
    Kunnig ock kompetent personal!
  • Björn A
    Björn A skrev om ELexo AB
    Mycket bra all igenom. Snabba och proffsiga. Bra information under arbetets gånng. Bra värdeför pengarna.

Rudbecks Väg 15, 176 76 Järfälla