Engwalls Bil

1.0 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Engwalls Bil

• 2020-10-16

MICHA J skrev om Engwalls Bil
    Hade önskat man kunde ge ett negativt betyg - denna s.k. billfirma förtjänar all skit!
    Vid minst två tillfällen har jag varit i kontakt med firman i fråga, en gång då en beg bil skulle införskaffas och en gång med deras verkstad då en annan bil i min ägo skulle repareras.
    I bägge fall blev jag omdirigerad till personer inom företaget som inte var tillgängliga just där o då men blev lovad återkoppling i bägge fall.
    Såklart något som aldrig skedde...
    Maken till nonchalans o total avsaknad av kundfokus/god service har sällan skådats!
    Ett under att firman finns kvar och folk handlar hos dem.

Mitt enda råd - UNDVIK! Läs mer
  • Danne W

2013-12-13

Danne W skrev om Engwalls Bil
    Funderat på att köpa bil? Gör det i så fall inte på Engwalls Bil AB i Ljungby! Vi var där och köpte en bil för 1 1/2 månad sen.
    Vi hittade en annons på blocket som såg ut så här:
    Saab 9-5 2.0t SportCombi (150hk)
    Pris:16900 :- Modellår: 2003, Växellåda: Manuell

Miltal: 26 000 - 26 499 Tillverkningsår: 2003 Bränsle: Bensin
    Saab 9-5 2.0t SportCombi (150hk)
    Mätarställning: 26400 mil
    Färg: SILVER MET
    Karosseri: Kombi
    Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, CD-stereo, Dragkrok, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Erbjudande, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, LM-fälgar, Rails, Servostyrning, Stolvärme fram, Svensksåld, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare, ACC, OBS SÄLJES I UPPVISAT SKICK. BES TOM 2014-11-30.

Och det låter ju helt ok.
    Nu har vi hållt med ARN i flera veckor på grund av att turbon va så sönderkörd att hela motorn måste bytas ut och till råga på allt påstår säljaren att han talat om att felet fanns. Vem fan köper en bil där hela motorn måste bytas ut. Då har man ju köpt en plåtburk på hjul.
    Säljaren som sålde plåtburken till oss va Jimmy Engwall (son till ägaren av Engwalls Bil AB)
    Har letat fram varenda bilforum ja kunnat hitta, sammanställt allt material till Smålandsposten och Ljungby lokaltidning, konsumentverket och Citroen som dom är återförsäljare åt för nu är ja trött på den här skiten! Läs mer
  • Peter A

2012-03-22

Peter A skrev om Engwalls Bil
    Var på företaget för att titta på en bil de hade annonserat ut. Visst det var en rishög, men att motorn lättkonstigt, förarsätet var så trasigt att det inte skulle gått att åka längre än en mil. Växellådan var kass och en växelhoppade ur hela tiden. Det var sådant som inte var listat i annonsen.

Så i annonsen lätt det som ett lätt renoveringsobjekt. På plats var det ett vrak redo för skroten.

Att annonsera ut skit och inte lista felen. Nä Akta er för Engwalls Bil de förskönar sina annonser.

Personalen var extremt otrevlig, närmast snorkig. Hur kunde vi veta att renoveringsobjekt som vi tittade på för en väns räkning var en total skrothög när annonsen förskönade vraket.

Varning för Engwalls. En timmes resa åt spillo. Läs mer