Niclas Fischer
Registrerad mäklare sedan 2012-07-06
Aktiv på Reco.se sedan 2015-11-03
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Mötet med olika människor i olika faser i livet. Det tillsammans med variationen i yrket gör att det blir roligt att gå till jobbet varje dag.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Du ska välja mig om du vill ha en personlig och ärlig mäklare samtidigt som du får ut maximalt av din bostadsaffär. Jag är både engagerad, tillgänglig, driven och lugn, vilket är en kombination som får både köpare och säljare att känna stor trygghet.

Vad gör du helst på fritiden?
Då umgås jag helst med familj och vänner samt spelar Padel.

Vad vet vi inte om dig?
Jag är ett stort fan av Liverpool FC! Läs mer

Läs vad 56 Läs vad Niclas Fischer

• Mattias J sålde sin lägenhet med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2020-05-05

2:a
    Villan
    Sålt lägenhet. Allt gick super smidigt och blev väldigt bra bemött! Läs mer
    Niclas F gillar detta
  • Dödsboet Efter Åke Ivan J sålde sitt hus med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2020-04-11

Lerbäckshult
    Mycket proffsigt skött från första kontakt och igenom hela försäljningsprocessen , kan verkligen rekommendera Fastighetsbyrån och Niclas
    Hälsningar
    Mats Johansson Läs mer
  • Jesper E köpte sitt hus med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2020-04-10

Munka Ljungby
    Köpte en gård där Niclas var mäklare och fick gott intryck av honom så vi valde att Niclas även skulle sälja vårt hus. Båda affärerna var smidiga och har bara gott att säga om honom.
    Skulle utan tvekan vända mig till Nicklas igen! Läs mer
  • Emil F sålde sin lägenhet med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2020-03-22

2:a
    Villan
    Bostadsrätt i Ängelholm
    Bra och tydlig kommunikation, professionell och tillgänglig vid frågor. Trevlig och lättsam. Läs mer
    Niclas F gillar detta
  • Christoffer L sålde sin lägenhet med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2020-02-20

3:a
    Centrum
    Trovärdig och engagerad
    återkopplar enligt överenskommelse och var tillgänglig vid behov Läs mer
  • Amanda S köpte sitt hus med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2019-12-16

Torvgårda
    • Köp av Jordbruksfastighet.
    • Vid första kontakt ett positivt intryck. Dessvärre blev det en extremt utdragen process pga en avstyckning som inte gick igenom (något ingen av berörda parter kunde påverka). Vi upplevde dock stor brist i kommunikationen och att Niclas inte förstod eller tog parti för oss som köpare under någon situation under hela processen. Det fanns alternativ på lösningar, men muntliga avtal bröts. Viktig information undanhölls för oss som köpare och vi hamnade i en jättetuff boendesituation där allt vändes upp och ned. Vi stod till slut hemlösa, med allt vad det innebär. Med vetskap om att detta var ett speciellt ärende, borde Niclas lämnat över till en mer erfaren kollega, så vi fått en human vardag.
    • Detta har utan tvekan varit en av de tuffaste perioderna i våra liv, där glädjen om egen gård förvandlades till något ångestfyllt. Vi önskar inte att några andra behöver erfara samma upplevelse. Så tyvärr kan vi inte rekommendera Niclas Fischer och Fastighetsbyrån Ängelholm. Läs mer
    2019-12-17 Niclas F svarar Amanda S
    Tack för återkopplingen Amanda,
    Det var verkligen en tråkig situation som uppstod vid den här affären och precis som du skriver så var det inte heller något som någon kunde påverka. Det var också extremt oväntat att detta problemet uppstod.
    Tycker det är väldigt tråkigt att ni kom att hamna i denna situationen och att ni inte har kunnat känna den glädjen över ert nya boende som ni borde ha fått göra.
    Det har varit flera saker som jag inte har kunnat påverka (parter som har ändrat sig efter muntliga överenskommelser) och enligt vårt regelverk så kan jag inte heller tvinga någon att göra på ett visst sätt. Jag ska som en neutral mellanman mellan säljare och köpare föra vidare information och också informera om konsekvenser och råda parterna om vad som är korrekt att göra. Därefter tar säljare och köpare sina egna beslut, beslut som jag inte kan råda över.
    Vidare så har jag verkligen försökt att vara tillgänglig för kommunikation, jag har haft möten på kvällar samt åtskilliga samtal på kvällar, helger och dagar med alla parter. Information som har undanhållits från mig har jag inte heller kunnat informera om, trots att jag alltid rekommenderar att all information ska delges. Har ni upplevt att jag har undanhållit information från er eller brutit muntliga löften så beklagar jag och tar åt mig av kritiken och lär av den.
    Mitt mål är att alla parter ska vara mer än nöjda efter genomförd affär. Tyvärr är ni långt ifrån det och där har jag i så fall misslyckat.

Med det sagt så anser jag dock att den situationen som har uppstått med avstyckningsproblem och även era bostadsproblem har legat utanför min makt att göra någonting åt. Jag har verkligen försökt att få till en så bra lösning som möjligt på de problem som har uppstått.

Jag hoppas att nu efter att ni har fått tillträde till fastigheten ska uppskatta ert boende och trivas där framöver.
  • Bertil S sålde sin lägenhet med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2019-12-06

4:a
    Nya Kungsgården
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    På ett positivt och proffsigt sätt.
    Att allt skulle flyta på utan problem.
    Niclas levde mycket väl upp till våra önskemål.
    Vi blev bemöta av en lugn och förklarande mäklare
    Som var lyhörd för våra önskemål och krav.
    Med andra ord en mycket bra mäklare. Läs mer
    Niclas F gillar detta
  • Jessica L sålde sitt hus med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2019-12-06

Hjärnarp
    Jag tycker Niclas visat lugn och tålamod i en något besvärlig fastighetsförsäljning. Läs mer
  • Natalie L
    Natalie L sålde sin lägenhet med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2019-05-13

4:a
    Nya Kungsgården
    Trevlig & duktig mäklare som vet vad han gör!
    Genuint intresse för att få sålt !
    Vi sålde vår bostadsrätt och är så nöjda! Bra jobb och alltid bra och tydlig information ifrån mäklaren!
    Att sälja var så mycket mer jobb än vad vi någonsin kunnat tänka oss men mäklaren var alltid tydlig med allt! Läs mer
    Niclas F gillar detta
  • Greta Irma W sålde sitt hus med hjälp av Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm

2019-02-20

Vejbystrand
    Min villaaffär gick mycket snabbt. Vår kontakt var till stor del digital. Upplevde Niclas som en trevlig och duktig person. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Ängelholm

Marcus Finn