Fastighetsbyrån Ängelholm

Storgatan 58, 252 52 Ängelholm — Visa karta

I Ängelholm hittar du Fastighetsbyråns kontor mitt i centrum. Hos oss arbetar mäklare med lång erfarenhet och som ser till att alltid ligga i framkant när det kommer till utveckling. Vi är engagerade, trygga och lovar ett förtroende när du ska byta bostad.

Vad är du ute efter i bostadsväg? Vi anpassar oss efter dina förutsättningar och önskemål. Ängelholm har nära till både skog, stadskärna och havet. Orten är helt klart en idyll, och här finns många goda boendemöjligheter. Kontakta oss så visar vi dig var du hittar dem!

Läs vad 237 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ängelholm

• 2020-03-26

Christian A skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt villa för andra gången i livet nu och haft Elin Jarl som mäklare båda gångerna. Elin är professionell och jag skulle absolut anlita henne igen om jag skulle sälja hus i framtiden. Läs mer
  • 2020-03-22

Emil F skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bostadsrätt i Ängelholm
    Bra och tydlig kommunikation, professionell och tillgänglig vid frågor. Trevlig och lättsam. Läs mer
  • 2020-03-12

Martha N skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag köpte en bostadsrätt och blev väl bemött av mäklaren. Fick bra information genom hela budgivningen och köpet. Läs mer
  • 2020-03-04

Martin N skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Mycket trevligt bemött och snyggt skött, fick hjälp av svar till alla frågor och funderingar. Levde upp till högre förväntningar än vad jag hade.
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-03-02

Marcus H skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt bostadsrätt. Trevliga personliga möten, men inte lika bra via sms och email. Korta opersonliga svar. När man ber om dokument på Mail och bara får dokumenten utan något personlig meddelande tillbaka så känns det väldigt opersonligt. Läs mer
    2020-03-02 Marcus F svarar Marcus H
    Hej Marcus! Tack för din Feedback. Alltid viktigt att få tips på vad som kan göras bättre för en positiv kundupplevelse. Tar till mig detta. Med vänlig hälsning Marcus
  • 2020-02-28

Ingrid S skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Kan verkligen rekommendera Elin! Hon gjorde ett kanon bra jobb med försäljningen av min bostadsrätt. Förtroendeingivande, engagerad och proffsig! Läs mer
  • 2020-02-20

Christoffer L skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Trovärdig och engagerad
    återkopplar enligt överenskommelse och var tillgänglig vid behov Läs mer
  • 2020-02-17

Shpresa J skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt lägenhet. Blev bemött väldigt bra. Läs mer
  • ANNELI A

2020-02-16

ANNELI A skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt mitt hus i munka ljungby och hade Elin som min mäklare. Jag har bara gott att säga om Elin. Allt gick så smidigt Elin ställde upp i alla lägen fick snabb feedback var alltid tillgänglig.
    Vill bara önska all lycka till Elin i fortsättningen och tack Elin för allt🙏 Läs mer
  • 2020-02-11

Carl Henrik L skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpte ett hus av Marcus. Fick väldigt bra information och vägledning. Marcus var alltid tillgänglig för frågor och noggrann i sitt arbete.

Full pott till Marcus som jag skulle rekommendera alla dagar i veckan. Läs mer
  • 2020-02-08

Linus S skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bostadsrätt, Marcus har varit snabb att svara och väldigt trevlig! Läs mer
  • 2020-02-05

Monika L skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Kunnig. Fick svar på frågor. Förberedd. Inget att klaga på.
    Köpt fastighet. Läs mer
  • 2020-02-04

Jasmin E skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vid vår husköp gick allt bra och smidigt. Hade vi nån fråga fick vi svar senaste på nästa dag, oavsett vilken tid vi skrev.
    Mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-31

Sina P skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag köpte en bostadsrätt på 39,5 kvm
    Det enda jag har att anmärka på Elin är att hon ifrågasatte om jag hade fått lånelöfte, dvs hade nog med pengar, för att kunna betala lägenheten. Läs mer
  • 2020-01-22

Gun Ingela Yvonne J skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpte en bostadsrätt. Blev lite besvikna för att Stellan hade glömt att informera sin kollega om en del detaljer gällande övertaget, när han skulle vara föräldraledig. Läs mer
  • 2019-12-16

Amanda S skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    • Köp av Jordbruksfastighet.
    • Vid första kontakt ett positivt intryck. Dessvärre blev det en extremt utdragen process pga en avstyckning som inte gick igenom (något ingen av berörda parter kunde påverka). Vi upplevde dock stor brist i kommunikationen och att Niclas inte förstod eller tog parti för oss som köpare under någon situation under hela processen. Det fanns alternativ på lösningar, men muntliga avtal bröts. Viktig information undanhölls för oss som köpare och vi hamnade i en jättetuff boendesituation där allt vändes upp och ned. Vi stod till slut hemlösa, med allt vad det innebär. Med vetskap om att detta var ett speciellt ärende, borde Niclas lämnat över till en mer erfaren kollega, så vi fått en human vardag.
    • Detta har utan tvekan varit en av de tuffaste perioderna i våra liv, där glädjen om egen gård förvandlades till något ångestfyllt. Vi önskar inte att några andra behöver erfara samma upplevelse. Så tyvärr kan vi inte rekommendera Niclas Fischer och Fastighetsbyrån Ängelholm. Läs mer
    2019-12-17 Niclas F svarar Amanda S
    Tack för återkopplingen Amanda,
    Det var verkligen en tråkig situation som uppstod vid den här affären och precis som du skriver så var det inte heller något som någon kunde påverka. Det var också extremt oväntat att detta problemet uppstod.
    Tycker det är väldigt tråkigt att ni kom att hamna i denna situationen och att ni inte har kunnat känna den glädjen över ert nya boende som ni borde ha fått göra.
    Det har varit flera saker som jag inte har kunnat påverka (parter som har ändrat sig efter muntliga överenskommelser) och enligt vårt regelverk så kan jag inte heller tvinga någon att göra på ett visst sätt. Jag ska som en neutral mellanman mellan säljare och köpare föra vidare information och också informera om konsekvenser och råda parterna om vad som är korrekt att göra. Därefter tar säljare och köpare sina egna beslut, beslut som jag inte kan råda över.
    Vidare så har jag verkligen försökt att vara tillgänglig för kommunikation, jag har haft möten på kvällar samt åtskilliga samtal på kvällar, helger och dagar med alla parter. Information som har undanhållits från mig har jag inte heller kunnat informera om, trots att jag alltid rekommenderar att all information ska delges. Har ni upplevt att jag har undanhållit information från er eller brutit muntliga löften så beklagar jag och tar åt mig av kritiken och lär av den.
    Mitt mål är att alla parter ska vara mer än nöjda efter genomförd affär. Tyvärr är ni långt ifrån det och där har jag i så fall misslyckat.

Med det sagt så anser jag dock att den situationen som har uppstått med avstyckningsproblem och även era bostadsproblem har legat utanför min makt att göra någonting åt. Jag har verkligen försökt att få till en så bra lösning som möjligt på de problem som har uppstått.

Jag hoppas att nu efter att ni har fått tillträde till fastigheten ska uppskatta ert boende och trivas där framöver.
  • 2019-12-16

Cajsa H skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Hängiven, engagerad och proffsig. Läs mer
  • 2019-12-10

Elsie I skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Marcus har gjort ett utmärkt jobb när han sålde min mammas hus. Läs mer
  • 2019-12-06

Bertil S skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    På ett positivt och proffsigt sätt.
    Att allt skulle flyta på utan problem.
    Niclas levde mycket väl upp till våra önskemål.
    Vi blev bemöta av en lugn och förklarande mäklare
    Som var lyhörd för våra önskemål och krav.
    Med andra ord en mycket bra mäklare. Läs mer
  • 2019-12-06

Jessica L skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag tycker Niclas visat lugn och tålamod i en något besvärlig fastighetsförsäljning. Läs mer
  • 2019-11-17

Kerstin L skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt vårt parhus med 5 rum och kök. Bara positivt bemötande av Elin. Saklig utan att vara påtryckande och lyssnade in våra synpunkter. Kände att hon med intresse ville göra det bra för såväl oss som säljare som för de köpare som var intresserade. Läs mer
  • 2019-11-01

Eva Margareta P skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt ett hus i Ängelholm. Elin var hemma hos oss på besök och vi föll genast för henne. Hon är väldigt trevlig och hjälpsam och förklarade för oss hur det hela går till på en enkelt sätt så att man förstår. Vi skulle haft fler mäklare på besök men föll för hennes positiva charm.
    Våra förväntningar var väl mest att vi skulle få ett så bra pris som möjligt för huset och många som skulle bli intresserade. Vi är mycket nöjda med Elins jobb och med resultatet.
    Vi är nöjda och belåtna och kan varmt rekommendera Elin till andra som ska sälja sina bostäder. Läs mer
  • 2019-10-18

Christina M skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    En tydlig och ambitiös mäklare som upplevs som lyssnande! Lägenheten blev snabbt såld till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-10-15

Mehmet metti M skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Hej

Det är nu andra visningen som jag gått på då Elin har varit mäklare, jag själv jobbat inom servicebranchen i många år och kan service och bemötande, vad det gäller service och varm bemötande så är hon verkligen rätt person, hon lägger sin varma personlighet på jobbet och det speglar sig under visningen, det är alltid kul att gå ifrån visningen glad som kund, Rekommenderar Elin
    till er om ni ska köpa eller sälja Läs mer
  • 2019-10-10

Bengt H skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Elin beskriver jag som:
    Kunnig
    Engagerad
    "Rak" och okomplicerad i sin kommunikation
    Snabbarbetande
    Trevligt bemötande

Motsvarade helt de förväntningar jag haft på en mäklare. Läs mer
  • 2019-09-30

Anna-Karin S skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bra bemötande från första kontakt, vardag som helg. Tydlig och tillmötesgående. Förstod snabbt var vi som köpare stod och ville ha ett snabbt avslut, det passade oss den här gången. Läs mer
  • 2019-09-30

Dennis S skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi köpte en bostadsrätt av Marcus. Han hade ett vänligt och proffsigt bemötande. En snabb och smidig affär precis som vi önskade! Läs mer
  • 2019-09-16

Daniel V skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag sålde mitt bostadsrätt i Ängelholm. Elin är jätte trevligt och professionell. Hon uppfyllde alla mina förväntningar. Kan bara rekommenderar henne. Läs mer
  • 2019-09-14

Margot Irene D skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt lantbruksfastighet. Enkel vänlig och kunnig.Miljön hos fastighetsbyrån på Storgatan inte det bästa. Läs mer
  • 2019-09-12

Katarina A skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt en villa, blev såld innan den gick ut till hemnet.
    Mycket trevlig o lugn o hjälpsam.
    Ställer upp till 100%för oss säljare. Läs mer
  • 2019-08-04

Peter G skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt bostad. Kunnig, trevlig och hjälpsam. Alltid snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-07-22

Jalle O skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bostadsrättslägenhet.
    Vänligt, professionellt bemött, kundorienterat bemötande.
    Mäklaren sålde den snabbt, till ett pris över förväntan.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-07-17

Frida H skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Fint bemötande och förklarade saker gällande försäljningen och vårt köp på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-07-12

Rebecka F skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt hus, mycket bra bemötande och service! Väldigt nöjda med husköpet, Läs mer
  • 2019-07-11

Ayar A skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag köpte villa på nyhem.och allt gick bra och utan problem. vi träffade mäklaren få gång och hon var snäll och hjälpsim när det var förfrågan eller något likande.. Läs mer
  • 2019-07-08

Lollo O skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt en bostadsrätt. Elin var professionell men likväl personlig i sitt bemötande. Mina förväntningar på att bli tryggt lotsad genom hela säljprocessen är uppfyllda med råge. Hon gav mej löpande all information och var noga med att jag kunde kontakta henne när som helst om frågor uppstod. Upplevelsen har varit trygg och avkopplad och skulle jag sälja igen så hade jag absolut anlitat Elin Jarl. Läs mer
  • 2019-07-05

Tove C skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har varit i kontakt med Stellan både som köpare och säljare. Stellan är otroligt empatisk och förtroendeingivande. Han håller det han lovar och ger ärliga råd. Vid en affär ger han bra råd både till köparen och säljaren, vilket gör honom trovärdig. Han är en person som är lätt att tycka om och skulle jag sälja fler objekt framöver är Stellan den första jag skulle vilja komma i kontakt med. Han är outstanding som mäklare! Läs mer
  • Curt Göran A

2019-06-24

Curt Göran A skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt min villa genom Marcus Finn och han har gjort det på
    ett proffsigt och helt utmärkt sätt, jag är mycket nöjd med Marcus
    och kan rekommendera honom på det bästa.
    Nu ska vi bara överlåta huset också den 12 juli
    Curt Axelsson Läs mer
  • 2019-06-24

Hans-Frederick J skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt en fastighet i Ängelholms Kommun där Elin representerade säljaren. Hon gjorde ett fantastiskt jobb genom hela processen. Vänlig, alltid tillgänglig, professionell och mån om att båda sidor skulle vara nöjda. Jag rekommenderar gärna Elin till alla som vill sälja sin bostad och skulle utan tvivel anlita henne själv. Gratulerar Fastighetsbyrån, där har ni en kanonmäklare!! Läs mer
  • 2019-06-20

Jesper S skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Stellan är verkligen en proffsig och engagerad mäklare. Från första kontakt via telefon bokade vi ett möte i vår bostad där Stellan berättade enkelt hur han hade velat förmedla vårt hem och vi föll för hans beskrivning och värdering direkt och anlitade honom utan att tveka.
    Från första möte till såld bostad en bra bit över begärt pris, Stellan skötte allt proffsigt och jag tvekar inte att rekommendera Stellan och fastighetsbyrån i Ängelholm till alla jag möter. Läs mer
  • 2019-06-17

Juliana S skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag sålde mitt hus Elin Nilsson fått uppdraget att sälja den . En mycket varm och kunnig person som är lätt att prata med , jag fick svar på mins förväntningar det har hon bevisat tack Elin hälsningar Julia. Läs mer
  • 2019-06-16

Jenny K skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt ett parhus magnarp och sålt en bostadsrätt!
    Marcus har varigt proffsig och väldigt rak och trevlig i alla bemötanden!
    Vi tycker att han har levt upp till alla våra krav och förväntningar med råge! Detta har han skött smidigt och med trygg hand, vi är sååå nöjda!!
    Vi rekommenderar honom verkligen, toppen betyg och så nöjda!! Läs mer
  • 2019-06-12

Ulla B skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har köpt en sommarstuga. Marcus var mycket snabb, smidig och tillmötesgående. Trevlig att ha att göra med! Han ordnade snabbt en extra visning för min familj. Och sen ordnade han en snabb affär. Läs mer
  • 2019-06-10

Kristoffer B skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt lägenhet. Bra och smidig process som köpare, både under visning, budgivning och tillträde. Läs mer
  • 2019-06-02

Carl-Magnus P skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi gillade Elin jättemycket, hon är kunnig, tillmötesgående och väldigt trevlig . Hon får fem plus av oss Läs mer
  • 2019-05-31

Bertil S skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Elin är jättebra mäklare men lite svag i förhandlingar. Läs mer
  • Per A

2019-05-30

Per A skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    När jag träffade Elin första gången så tänkte jag hon är alldeles för ung. Men ack så fel jag hade. Elin är en mycket duktig mäklare hon gör allt för att jag som kund ska få ett så bra resultat som möjligt. Elin gav mig också goda råd om hur jag skulle få så mycket betalt för min fastighet som möjligt. Jag är mycket nöjd med Elins arbete som mäklare.
    M.V.H
    Per Abrahamsson Läs mer
  • Natalie L

2019-05-13

Natalie L skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Trevlig & duktig mäklare som vet vad han gör!
    Genuint intresse för att få sålt !
    Vi sålde vår bostadsrätt och är så nöjda! Bra jobb och alltid bra och tydlig information ifrån mäklaren!
    Att sälja var så mycket mer jobb än vad vi någonsin kunnat tänka oss men mäklaren var alltid tydlig med allt! Läs mer
  • 2019-05-13

Arne L skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt vårt fritidshus genom Marcus Finn. Vi upplevde honom som mycket kunnig vänlig och tillmötesgående. Vi fick genast stort förtroende för honom.Vi hade fått den mäklare vi ville ha. Han genomförde sedan försäljningen av fritidshuset på ett mycket kompetent och ansvarsfullt sätt. Läs mer
  • 2019-05-10

Vann Foon F skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    - I bought and sold an apartment.
    - He was very professional, knowledgeable, honest and reliable.
    - I needed a good English explanation which was provided at all stages.
    - I am totally satisfied with his services and do not have to worry at all on this front. Läs mer

Storgatan 58, 252 52 Ängelholm