Fastighetsbyrån Ängelholm

Storgatan 58, 252 52 Ängelholm — Visa karta

I Ängelholm hittar du Fastighetsbyråns kontor mitt i centrum. Hos oss arbetar mäklare med lång erfarenhet och som ser till att alltid ligga i framkant när det kommer till utveckling. Vi är engagerade, trygga och lovar ett förtroende när du ska byta bostad.

Vad är du ute efter i bostadsväg? Vi anpassar oss efter dina förutsättningar och önskemål. Ängelholm har nära till både skog, stadskärna och havet. Orten är helt klart en idyll, och här finns många goda boendemöjligheter. Kontakta oss så visar vi dig var du hittar dem!

Läs vad 261 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ängelholm

• 2020-07-19

Eva G skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har köpt en Bostadsrätt av Marcus och blivit trevligt och proffsigt bemötta.Där för ska vi även anlita honom när
    vi ska sälja vårt fritidshus. Läs mer
  • Jan T

2020-07-18

Jan T skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har anlitat Marcus vid tre tillfällen.
    .Villa försäljning
    .Köp bostadsrätt
    .Köp bostadsrätt 2
    Vi är mycket tillfreds med hur samtliga affärer hanterades. Läs mer
  • 2020-07-13

Gürsel K skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Proffsigt arbete ifrån början till slut.
    Mvh ilhan Läs mer

Kjell O skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har köpt en bostadsrätt där vi nyss flyttat in och är mycket nöjda så här långt.
    Vi har blivit bra bemött av mäklaren och fått de svar vi frågat om.
    Förväntningarna vi hade var också i stort sätt vad vi vi väntat oss.
    Vi upplevde Marcus som en proffsig mäklare där köpet gick smidigt och snabbt. Vi har då jämfört vår försäljning av vår tidigare fastighet, som i slutänden blev helt bedrövlig. Först lurad av en yrkesbedragare och sedan av mäklaren från ERA, som utan förklaring tog ut dubbla arvoden.
    Med vänlig hälsning Kjell o Barbro. Läs mer

Jens A skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har köpt en bostadsrätt på Errarps ängar. Marcus var väldigt tillmötesgående när det gällde visning av bostad på annan tid. Vi är väldigt nöjda från början till slut. Tycker att det blev en väldigt smidig affär. Marcus är väldigt lyhörd på frågor och lätt att komma i kontakt med Läs mer

Nils Erik F skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt min villa.
    Jag blev bemött mycket bra.
    Jag hade stora förväntningar på att det skulle gå bra att sälja villan och Elin levde verkligen upp till dom förväntningarna.
    Hon är vänlig, hjälpsam och supersnabb.
    Jag kommer att rekommendera henne till andra som tänker sälja sin villa. Läs mer
  • 2020-07-01

Monica M skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt en bostadsrätt och fick mycket bra information och hjälp av Elin. Proffsig mäklare! Läs mer
  • 2020-07-01

Jens Aage J skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt Villa på Hallandsåsen.
    Elin är mycket kompetent och imötekommende.
    Super service och Villa sålt innom 14 dagor Läs mer
  • 2020-06-26

Ingrid A skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt en bostadsrätt.
    Elin var hjälpsam genom hela processen, jag har känt mig trygg och fått ett jätte fint bemötande.
    Jag rekommenderar henne till alla som ska sälja! 🌸 Läs mer
  • 2020-06-25

Joakim S skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålde ett hus, tycker vi har haft en bra dialog. Trevligt bemötande och inga konstigheter.
    Kan varmt rekommendera Marcus. Läs mer
  • 2020-06-24

Anna L skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Smidigt och proffsigt! Marcus har levt upp till våra förväntningar! Läs mer
  • 2020-06-07

Akif S skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt bostadsrätt av Elin Nilsson. Toppenbra bemötande från första kontakt.

Super proffesionellt, effektiv och hjälpsam. Hon har koll på det hon gör, återkopplar väldigt snabbt och höll oss uppdaterade hela tiden.

Vi är super nöjda med henne och rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2020-06-03

Daniel R skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Stellan gjorde ett gott jobb. Försäljningen av bostadsrätten gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-06-02

Kristina P skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt bostadrätt i småstad under maj månad. Haft kontakt med en och samma mäklaren under hela proccesen, Elin Nilsson. Vi har Fått fantastiskt bemötande och Elin har genom hela försäljningen lagt ner både hjärta och själ på sitt arbete. Otroligt proffsig och har gedigen kunskap inom bostadsförmedling. Försäljningen blev otroligt snabb och smidig, mycket tack vare Elins förmåga att nå ut till potentiella köpare. Vi är enormt nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera Elin Nilsson på fastighetsbyrån Ängelholm. Läs mer
  • 2020-05-06

Siv L skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Försäljning av bostadsrätt i Ängelholm.
    Jag har blivit bemött med stort engagemang och Elin har alltid snabbt och smidigt hanterat alla frågor och varit ständigt tillgänglig.
    Jag har känt mig trygg med att hon har haft största fokus just på min affär.
    Mina förväntningar på en mäklare är engagemang, närvaro, trygghet. Detta har Elin till fullo motsvarat. Läs mer
  • 2020-05-05

Mattias J skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt lägenhet. Allt gick super smidigt och blev väldigt bra bemött! Läs mer
  • 2020-05-03

Jonas O skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Elin N.
    Elin levde inte bara upp till mina förväntningar hon ÖVERTRÄFFADE dem också. Och det gäller från första mötet till avslutad försäljning.

Väljer och inte speca upp dom, risk att det hade blivit ett för långt omdöme🙂

Men behöver ni hjälp kan jag lätt rekommendera Elin. Läs mer
  • 2020-04-23

Róbert G skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    She was wery kind with us, she explained and translated everything 🙂 Läs mer
  • 2020-04-22

Marie J skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Nybyggnation.

Trevligt bemött och engagerad.

Förväntar mig att alla oavsett yrkeskategori har 100% koll på avtal som någon annan skall signera. Bör ligga i varje persons intresse för sitt yrke. Det hade inte Elin.

Helhetsintrycket blev att hon upplevs okunnig och "grön". Läs mer
  • 2020-04-19

Helena N skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt en bostadsrätt, det blev en snabb affär tack vare mäklaren Elin. Läs mer
  • 2020-04-18

Fredrik A skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Elin överträffade mina förväntningar, kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-04-11

Dödsboet Efter Åke Ivan J skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Mycket proffsigt skött från första kontakt och igenom hela försäljningsprocessen , kan verkligen rekommendera Fastighetsbyrån och Niclas
    Hälsningar
    Mats Johansson Läs mer
  • 2020-04-10

Jesper E skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpte en gård där Niclas var mäklare och fick gott intryck av honom så vi valde att Niclas även skulle sälja vårt hus. Båda affärerna var smidiga och har bara gott att säga om honom.
    Skulle utan tvekan vända mig till Nicklas igen! Läs mer
  • 2020-04-08

Agneta E skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt en bostadsrätt i Ängelholm. Detta var första gången jag anlitat en mäklare och mina förväntningar var blandade.
    Jag tycker att Elin skött det hela väldigt väl, hon har varit engagerad, noggrann och professionell. Kontakten med Elin har också hela tiden känts avslappnad och positiv, tycker hon har varit bra att prata med, hon har både förmedlat och lyssnat på ett bra sätt. Känner mig nöjd överhuvudtaget. Läs mer
  • 2020-03-26

Christian A skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Sålt villa för andra gången i livet nu och haft Elin Jarl som mäklare båda gångerna. Elin är professionell och jag skulle absolut anlita henne igen om jag skulle sälja hus i framtiden. Läs mer
  • 2020-03-22

Emil F skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bostadsrätt i Ängelholm
    Bra och tydlig kommunikation, professionell och tillgänglig vid frågor. Trevlig och lättsam. Läs mer
  • 2020-03-12

Martha N skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag köpte en bostadsrätt och blev väl bemött av mäklaren. Fick bra information genom hela budgivningen och köpet. Läs mer
  • 2020-03-04

Martin N skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Mycket trevligt bemött och snyggt skött, fick hjälp av svar till alla frågor och funderingar. Levde upp till högre förväntningar än vad jag hade.
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-03-02

Marcus H skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt bostadsrätt. Trevliga personliga möten, men inte lika bra via sms och email. Korta opersonliga svar. När man ber om dokument på Mail och bara får dokumenten utan något personlig meddelande tillbaka så känns det väldigt opersonligt. Läs mer
    2020-03-02 Marcus F svarar Marcus H
    Hej Marcus! Tack för din Feedback. Alltid viktigt att få tips på vad som kan göras bättre för en positiv kundupplevelse. Tar till mig detta. Med vänlig hälsning Marcus
  • 2020-02-28

Ingrid S skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Kan verkligen rekommendera Elin! Hon gjorde ett kanon bra jobb med försäljningen av min bostadsrätt. Förtroendeingivande, engagerad och proffsig! Läs mer
  • 2020-02-20

Christoffer L skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Trovärdig och engagerad
    återkopplar enligt överenskommelse och var tillgänglig vid behov Läs mer
  • 2020-02-17

Shpresa J skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpt lägenhet. Blev bemött väldigt bra. Läs mer
  • ANNELI A

2020-02-16

ANNELI A skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag har sålt mitt hus i munka ljungby och hade Elin som min mäklare. Jag har bara gott att säga om Elin. Allt gick så smidigt Elin ställde upp i alla lägen fick snabb feedback var alltid tillgänglig.
    Vill bara önska all lycka till Elin i fortsättningen och tack Elin för allt🙏 Läs mer
  • 2020-02-11

Carl Henrik L skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpte ett hus av Marcus. Fick väldigt bra information och vägledning. Marcus var alltid tillgänglig för frågor och noggrann i sitt arbete.

Full pott till Marcus som jag skulle rekommendera alla dagar i veckan. Läs mer
  • 2020-02-08

Linus S skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bostadsrätt, Marcus har varit snabb att svara och väldigt trevlig! Läs mer
  • 2020-02-05

Monika L skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Kunnig. Fick svar på frågor. Förberedd. Inget att klaga på.
    Köpt fastighet. Läs mer
  • 2020-02-04

Jasmin E skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vid vår husköp gick allt bra och smidigt. Hade vi nån fråga fick vi svar senaste på nästa dag, oavsett vilken tid vi skrev.
    Mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-31

Sina P skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag köpte en bostadsrätt på 39,5 kvm
    Det enda jag har att anmärka på Elin är att hon ifrågasatte om jag hade fått lånelöfte, dvs hade nog med pengar, för att kunna betala lägenheten. Läs mer
  • 2020-01-22

Gun Ingela Yvonne J skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Köpte en bostadsrätt. Blev lite besvikna för att Stellan hade glömt att informera sin kollega om en del detaljer gällande övertaget, när han skulle vara föräldraledig. Läs mer
  • 2019-12-16

Amanda S skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    • Köp av Jordbruksfastighet.
    • Vid första kontakt ett positivt intryck. Dessvärre blev det en extremt utdragen process pga en avstyckning som inte gick igenom (något ingen av berörda parter kunde påverka). Vi upplevde dock stor brist i kommunikationen och att Niclas inte förstod eller tog parti för oss som köpare under någon situation under hela processen. Det fanns alternativ på lösningar, men muntliga avtal bröts. Viktig information undanhölls för oss som köpare och vi hamnade i en jättetuff boendesituation där allt vändes upp och ned. Vi stod till slut hemlösa, med allt vad det innebär. Med vetskap om att detta var ett speciellt ärende, borde Niclas lämnat över till en mer erfaren kollega, så vi fått en human vardag.
    • Detta har utan tvekan varit en av de tuffaste perioderna i våra liv, där glädjen om egen gård förvandlades till något ångestfyllt. Vi önskar inte att några andra behöver erfara samma upplevelse. Så tyvärr kan vi inte rekommendera Niclas Fischer och Fastighetsbyrån Ängelholm. Läs mer
    2019-12-17 Niclas F svarar Amanda S
    Tack för återkopplingen Amanda,
    Det var verkligen en tråkig situation som uppstod vid den här affären och precis som du skriver så var det inte heller något som någon kunde påverka. Det var också extremt oväntat att detta problemet uppstod.
    Tycker det är väldigt tråkigt att ni kom att hamna i denna situationen och att ni inte har kunnat känna den glädjen över ert nya boende som ni borde ha fått göra.
    Det har varit flera saker som jag inte har kunnat påverka (parter som har ändrat sig efter muntliga överenskommelser) och enligt vårt regelverk så kan jag inte heller tvinga någon att göra på ett visst sätt. Jag ska som en neutral mellanman mellan säljare och köpare föra vidare information och också informera om konsekvenser och råda parterna om vad som är korrekt att göra. Därefter tar säljare och köpare sina egna beslut, beslut som jag inte kan råda över.
    Vidare så har jag verkligen försökt att vara tillgänglig för kommunikation, jag har haft möten på kvällar samt åtskilliga samtal på kvällar, helger och dagar med alla parter. Information som har undanhållits från mig har jag inte heller kunnat informera om, trots att jag alltid rekommenderar att all information ska delges. Har ni upplevt att jag har undanhållit information från er eller brutit muntliga löften så beklagar jag och tar åt mig av kritiken och lär av den.
    Mitt mål är att alla parter ska vara mer än nöjda efter genomförd affär. Tyvärr är ni långt ifrån det och där har jag i så fall misslyckat.

Med det sagt så anser jag dock att den situationen som har uppstått med avstyckningsproblem och även era bostadsproblem har legat utanför min makt att göra någonting åt. Jag har verkligen försökt att få till en så bra lösning som möjligt på de problem som har uppstått.

Jag hoppas att nu efter att ni har fått tillträde till fastigheten ska uppskatta ert boende och trivas där framöver.
  • 2019-12-16

Cajsa H skrev om Stellan Schewenius en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Hängiven, engagerad och proffsig. Läs mer
  • 2019-12-10

Elsie I skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Marcus har gjort ett utmärkt jobb när han sålde min mammas hus. Läs mer
  • 2019-12-06

Bertil S skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    På ett positivt och proffsigt sätt.
    Att allt skulle flyta på utan problem.
    Niclas levde mycket väl upp till våra önskemål.
    Vi blev bemöta av en lugn och förklarande mäklare
    Som var lyhörd för våra önskemål och krav.
    Med andra ord en mycket bra mäklare. Läs mer
  • 2019-12-06

Jessica L skrev om Niclas Fischer en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Jag tycker Niclas visat lugn och tålamod i en något besvärlig fastighetsförsäljning. Läs mer
  • 2019-11-17

Kerstin L skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt vårt parhus med 5 rum och kök. Bara positivt bemötande av Elin. Saklig utan att vara påtryckande och lyssnade in våra synpunkter. Kände att hon med intresse ville göra det bra för såväl oss som säljare som för de köpare som var intresserade. Läs mer
  • 2019-11-01

Eva Margareta P skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Vi har sålt ett hus i Ängelholm. Elin var hemma hos oss på besök och vi föll genast för henne. Hon är väldigt trevlig och hjälpsam och förklarade för oss hur det hela går till på en enkelt sätt så att man förstår. Vi skulle haft fler mäklare på besök men föll för hennes positiva charm.
    Våra förväntningar var väl mest att vi skulle få ett så bra pris som möjligt för huset och många som skulle bli intresserade. Vi är mycket nöjda med Elins jobb och med resultatet.
    Vi är nöjda och belåtna och kan varmt rekommendera Elin till andra som ska sälja sina bostäder. Läs mer
  • 2019-10-18

Christina M skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    En tydlig och ambitiös mäklare som upplevs som lyssnande! Lägenheten blev snabbt såld till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-10-15

Mehmet metti M skrev om Elin Nilsson en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Hej

Det är nu andra visningen som jag gått på då Elin har varit mäklare, jag själv jobbat inom servicebranchen i många år och kan service och bemötande, vad det gäller service och varm bemötande så är hon verkligen rätt person, hon lägger sin varma personlighet på jobbet och det speglar sig under visningen, det är alltid kul att gå ifrån visningen glad som kund, Rekommenderar Elin
    till er om ni ska köpa eller sälja Läs mer
  • 2019-10-10

Bengt H skrev om Elin Jarl en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Elin beskriver jag som:
    Kunnig
    Engagerad
    "Rak" och okomplicerad i sin kommunikation
    Snabbarbetande
    Trevligt bemötande

Motsvarade helt de förväntningar jag haft på en mäklare. Läs mer
  • 2019-09-30

Anna-Karin S skrev om Marcus Finn en del av Fastighetsbyrån Ängelholm
    Bra bemötande från första kontakt, vardag som helg. Tydlig och tillmötesgående. Förstod snabbt var vi som köpare stod och ville ha ett snabbt avslut, det passade oss den här gången. Läs mer

Storgatan 58, 252 52 Ängelholm