Richard Ivansson
Registrerad mäklare sedan 2012-02-08
Aktiv på Reco.se sedan 2014-06-02
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att arbeta som mäklare är flexibiliteten i yrket och att ingen dag är lik den andra. Jag får hjälpa människor med deras livs största affär i både köp och sälj.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en strukturerad, balanserad och förtroendeingivande mäklare som alltid ger det lilla extra för mina kunder och framtida kunder. Jag har genom åren byggt upp ett stort nätverk och en stor kunskapsbank och kan garantera att det inte finns någon situation du som kund kan hamna i där jag inte redan varit. Är jag lugn, kan ni vara lugna.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden umgås jag gärna med min sambo, min familj och mina vänner. Har ett brinnande intresse för idrott och har golf väldigt nära hjärtat just nu. Är tidigare gammal hockeyspelare. Blir även en och annan god bit mat och kanske en spännande film på bio. Läs mer

Läs vad 171 Läs vad Richard Ivansson

• Camila S köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-07-14

Hammarbyhöjden
    Richard helped us in the process of buying a new home. He was very attentive to us, made sure we had all information needed and made us confident on our purchase.
    He was always very professional and dedicated to make all our questions and wishes happen.
    I highly recommend Richard for the future. Läs mer
  • Mattias E köpte sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-07-12

Tallkrogen
    Köpt ett hus i Tallkrogen där Richard mäklade affären. Blev alltid väl bemött av Richard, han var påläst och trevlig. Läs mer
  • Robin G sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-06-09

Hammarbyhöjden
    En toppen mäklare på alla sätt som sätter kunden i fokus. Richard var snabb och skötte allt snabbt och smidigt! kommer varmt rekommendera han till mina vänner och kommer absolut anlita igen om jag ska sälja bostad i området. Läs mer
  • Linda E köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-06-08

Bagarmossen
    Köpt min första bostadsrätt på Fogdevägen, Bagarmossen.

Otroligt bra, proffsigt och smidigt bemötande av Richard!
    Kunde inte haft en bättre mäklare till mitt första ägda boende.
    Och i säljarna hittade jag nog vänner för livet.

Bara positivt att säga om detta köp och mäklarfirman! Läs mer
  • Helen H sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-06-08

Pungpinan/enskededalen
    Vi har sålt vårt radhus genom Richard och ger honom högsta betyg! Han är professionell, rutinerad och ingav ett förtroende som gjorde att vi kunde känna oss trygga igenom hela försäljningsprocessen. Han har bra rutiner, kontaktnät och han gav också tips och råd som det bara var för oss att följa. Han var fokuserad på att det skulle bli så bra som möjligt för både säljare och köpare. Vi är mycket nöjda och rekommenderar Richard varmt. Läs mer
  • Åsa Peterson P sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-05-14

Gamla Enskede
    Sålt villa. Kunnig och punktlig. Nöjd som kund då Richard levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • Håkan F sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-05-01

Globen/Johanneshov
    Sålde 2a i Johanneshov. Proffsigt och effektivt bemötande. Hjälpte till med både stylingbolag och målarfirma. Var koordinator för all aktivitet då vi inte kunde närvara pga Corona-karantän. Uppnådde bra pris trots rådande omständigheter. Läs mer
    richard i gillar detta
  • John W sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-04-30

Enskede Gård
    Richard Ivansson gjorde ett väl utfört arbete vid vår villa försäljning. Det gick fort och smidigt.
    Priset vi fick låg väl i linje med vad vi tänkt oss.
    Vi kan starkt rekommendera Richard Ivansson. Läs mer
    richard i gillar detta
  • Hanna L köpte sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-04-28

Svedmyra/enskede
    Väldigt trevlig och tillmötesgående mäklare, även Richards kollegor som jag kom i kontakt med. Ringer garanterat Richard när det är dags för nästa försäljning. Läs mer
    2020-04-28 richard i svarar Hanna L
    Hej Hanna,

Tack snälla för de fina orden! Hoppas ni ska trivas i ert nya hus och det värmer verkligen att ni är nöjda med mig och Fastighetsbyrån Enskede. Trevlig sommar!
  • Ann-marie H sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2020-03-14

Enskede Gård
    Jag anlitade Richard Ivansson för försäljning av min villa i Enskede gård. Redan vid vårt första möte kände jag stort förtroende för Richard. Han var genom hela processen mycket positiv, professionell, sympatisk, trevlig och rolig att ha att göra med. Han var alltid nåbar och höll mig hela tiden informerad. Jag vill verkligen varmt rekommendera Richard! Läs mer
    2020-04-28 richard i svarar Ann-marie H
    Det var ett rent nöje att få hjälpa till med din försäljning!
    Vi ses snart vid tillträdet och jag hoppas allt är bra med dig.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Enskede

Richard Ivansson