Richard Ivansson
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-07 - 2018-12
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att arbeta som mäklare är flexibiliteten i yrket och att ingen dag är lik den andra. Jag får hjälpa människor med deras livs största affär i både köp och sälj.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en strukturerad, balanserad och förtroendeingivande mäklare som alltid ger det lilla extra för mina kunder och framtida kunder. Jag har genom åren byggt upp ett stort nätverk och en stor kunskapsbank och kan garantera att det inte finns någon situation du som kund kan hamna i där jag inte redan varit. Är jag lugn, kan ni vara lugna.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden umgås jag gärna med min sambo, min familj och mina vänner. Har ett brinnande intresse för idrott och har golf väldigt nära hjärtat just nu. Är tidigare gammal hockeyspelare. Blir även en och annan god bit mat och kanske en spännande film på bio. Läs mer

Läs vad 129 kunder tycker om Richard Ivansson

• Jimmy F
    Jimmy F skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-01-08

Har köpt via Richard 1 gång och sålt med honom 2 gånger. Den statistiken talar för sig själv. Läs mer
  • Carin J sålde sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-12-20

Delägare i en bostad i Hammarbyhöjden som är sålt. Han har haft mest kontakt med min son. Uppfattat det som ett snabbt handläggande och bra bemötande. Lyssnat och varit tydlig samt flexibel med tanke på att det blev extra visningar Läs mer
  • Alina O
    Alina O köpte sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-12-07

Köpte min allra första lägenhet i Stureby nyligen. Fantastiskt stort och nervöst på alla plan. Richard ingav förtroende och en trygghet. Otroligt trevlig och proffsig och inte sådär "insäljande" som en mäklare kan vara. Kunde inte fått en bättre mäklare! Det menar jag verkligen. Hela affären gick väldigt smidigt till :) Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Alina O
    Hej Alina, tack för de fina orden. Du och din familj var verkligen trevliga att få sälja en lägenhet åt. Hoppas du ska trivas. God jul!
  • Jonas L sålde sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-12-07

Vi sålde en 3a i Stureby
    Upplever att mäklaren va väldig rak och bestämmande han vet vad han pratade om
    Vi tyckte det va bra eftersom det är våran första försäljning och behövde mycket hjälp Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Jonas L
    Hej Jonas, tack själva! Det var roligt att kunna hjälpa er med er försäljning på ett bra sett. Lycka till med allt och god jul!
  • Per A sålde sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-12-06

Richard hjälpte oss sälja våra 3a i Enskede. Redan från första kontakten upplevde vi Richard som väldigt proffsig och förtroendeingivande. Han var noggrann i sitt arbete och levererade hög service genom hela försäljningsprocessen.

Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Richard och rekommenderar mer än gärna hans tjänster. Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Per A
    Hej Per, tack för de fina orden och jag hoppas att ni nu hittar det ni söker! God jul och gott nytt år!
  • David B sålde sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-11-21

Richard är kompetent, pålitligt och inger en trygghet för en förstagångssäljare Läs mer
    2018-11-26 richard i svarar David B
    Hej David,
    Tack för de fina orden! Lycka till med ert nya boende och vi hörs framöver!
  • Joel B sålde sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-11-05

Kunnig, saklig och engagerad. Bra kontakt genom hela processen Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Joel B
    Tack Joel, hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet! Allt gott.
  • Nathalie Z
    Nathalie Z skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-10-28

Köpt 70 kvm i Stureby
    Vänlig, inte påträngande men inte passiv, gillar skarpt! Han får gärna sälja när vi är färdiga med denna lya! Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Nathalie Z
    Kul att höra Nathalie. Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad och tveka inte att höra av er när det blir dags i framtiden!
  • Ida B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-10-09

Vid köp av lägenheten var Richard väldigt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Ida B
    Hej Ida, tack för de fina orden. Önskar dig en trevlig vinter!
  • Erik D skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2018-10-03