Richard Ivansson
Registrerad mäklare sedan 2012
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-10 - 2019-04
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att arbeta som mäklare är flexibiliteten i yrket och att ingen dag är lik den andra. Jag får hjälpa människor med deras livs största affär i både köp och sälj.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är en strukturerad, balanserad och förtroendeingivande mäklare som alltid ger det lilla extra för mina kunder och framtida kunder. Jag har genom åren byggt upp ett stort nätverk och en stor kunskapsbank och kan garantera att det inte finns någon situation du som kund kan hamna i där jag inte redan varit. Är jag lugn, kan ni vara lugna.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden umgås jag gärna med min sambo, min familj och mina vänner. Har ett brinnande intresse för idrott och har golf väldigt nära hjärtat just nu. Är tidigare gammal hockeyspelare. Blir även en och annan god bit mat och kanske en spännande film på bio. Läs mer

Läs vad 138 Läs vad Richard Ivansson

• Omar A sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-05-20

Bagarmossen
    Richard was very supportive and clear throughout the process answered all my questions realistically definitely recommend him if you are trying to sell your home Läs mer
  • John F
    John F sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-05-12

Stureby
    Inför vår försäljning av vår villa tillfrågade vi flertalet mäklare. Richard var professionell på flera sätt, väldigt tillmötesgående och lyssnade på våra önskemål.
    Inför fotografering styrde Richard upp så villan visades med sin fulla potential. Vi tyckte mycket om fastighetsbyråns möjligheter att påverka annonseringens utseende genom att kunna logga in med bank id. Det blev en utmaning att skriva en egen berättelse om hur vi upplevt villan och vad vi tyckt varit trivsamt i området. Men efter ett tag så stämde det riktigt bra. I samband med budgivningens slutfas visade Richard verkligen att han är en rutinerad mäklare. En mycket lyckad affär tack vare en väldigt bra mäklare. Tack! Läs mer
  • Jimmy K sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-04-23

Globen
    Richard Ivansson är en mycket kompetent mäklare. Lyhörd, tillmötesgående samt väldigt dedikerad. Läs mer
  • Lina P sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-04-18

Enskede Gård
    Vi sålde vår lägenhet i Enskede med hjälp av Richard och vi är supernöjda.
    Proffsigt bemötande genom hela processen.
    Vi kan verkligen rekomendera Richard! Läs mer
  • Erika R sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-04-16

Stureby
    Sålt en lägenhet på 18kvm.
    Tycker Richard varit trevlig och kunnat förklara allt bra under hela processen. Han är proffsig och jag litade helt på att han gjorde allt så bra som möjligt för att min lägenhet skulle locka många intressenter och få en så lyckad försäljning som möjligt.

Vi pratade dock om att han skulle kunna hjälpa mig att se vad som fanns för mig att köpa efter såld lägenhet. Han har inte hört av sig sen vi skakade hand efter försäljningen på min lägenhet. Vilket drar ner helhetsbilden lite av min affär med Richard. Vet att det inte ligger på hans bord, men då tycker jag inte heller att man uttalar sig om att kunna göra det. Läs mer
  • Dorota K köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-03-14

Kärrtorp
    Mycket professionell trevlig och trovärdig. Läs mer
    2019-03-22 richard i svarar Dorota K
    Hej Dorota, tack för de fina orden! Önskar dig all lycka i framtiden!
  • Camilla H
    Camilla H sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-02-12

Hammarbyhöjden
    Mäklaren var professionell på flera sätt, tillmötesgående och snabb.
    Vi var först missnöjda med färgerna på bilderna som fotografen tagit. Tack vare Richards flexibilitet kunde vi redigera dem själva precis innan de skulle publiceras. Vi tyckte mycket om fastighetsbyråns möjligheter att påverka annonseringens utseende genom att kunna logga in med bank id. Det var roligt att få skriva en egen berättelse om hur vi upplevt lägenheten och vad vi tyckt varit trivsamt i området. Detta tackade även köparen för. En lyckad affär tack vare en väldigt bra mäklare ich mäklarbyrå. Tack! Läs mer
    2019-02-12 richard i svarar Camilla H
    Hej Camilla, kul att du och Göran är nöjda med mitt arbete och Fastighetsbyråns verktyg. Fantastiskt kul att få göra både säljare och köpare nöjda. Jag önskar er lycka till med ert nya boende och sen ses vi när det drar ihop sig för tillträde. Allt gott!
  • Sara S sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-02-07

Globen/Johanneshov
    Sålde en etta med Richard. Han är professionell, pålitlig och kunnig. Kan varmt rekommendera Richard! Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Sara S
    Hej Sara,
    Tack för det fina omdömet! Nu ser vi till att hitta en ny bostad till dig också. Allt gott!
  • Charlotte N köpte sin bostad med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-01-25

Allt var toppen förutom att städningen av lägenheten jag flyttade in i var under all kritik. Eftersom det var extremt skitigt när jag var på visningen så påpekade jag att det måste vara städat och fräscht när jag flyttade in. Det var det inte, det var ingrodd skit.
    Allt annat var toppen. Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Charlotte N
    Hej Charlotte, tråkigt att städningen inte var bra. Jag hoppas att städbolaget försökte hjälpa dig i alla fall. Önskar dig en trevlig dag och hoppas vi ses igen i framtiden!
  • Jimmy F
    Jimmy F skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-01-08

Har köpt via Richard 1 gång och sålt med honom 2 gånger. Den statistiken talar för sig själv. Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Jimmy F
    Hej Jimmy, hoppas allt är bra med er och tack för de fina orden!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Enskede

Richard Ivansson