Fastighetsbyrån Enskede

Fastighetsbyrån Enskede

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 1030 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede 2

• Daniel K
    2021-05-17
    Bra bemötande, snabb när det gäller och god kännedom om området! Rekommenderas helt klart!
    2021-05-17
    Försäljning lägenhet Voxnegränd 7
    Utmärkt hantering av Linn och assistent.
    Dålig uppföljning kring deklarationen - klen respons och inga mailsvar.
  • sålde sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskedefältet
    2021-05-12
    Sympatisk, intuitiv och professionell. Levde mer än väl upp till förväntningarna
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-05-11
    En lägenhet. Jag blev mycket bra bemött. Mina förväntningar var att köpet skulle genomföras enligt planen och att jag skulle få bra och tydlig information. Fastighetsbyrån levde upp till mina förväntningar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-05-10
    Bra bemötande från start till mål. Levererade precis vad vi önskade.
  • Jocke W
    2021-05-10
    Allt gick otroligt smidigt och bra med Henrik som mäklare, då detta var min första bostad jag köpte fanns det såklart frågor dom upp på vägen men som jag fick svar på frågor direkt när frågorna ställdes.
    Väldigt trevlig och ordentlig, samt kul att få göra affär med både säljaren och Henrik inblandad.
    Henrik rekommenderas starkt från min sida och kommer anlitas den dagen jag ska sälja, om han då fortfarande är tillgänglig i detta område.
  • sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-05-10
    Var mycket bra på att hålla oss uppdaterade under hela processen. Sammantaget gjorde han ett mycket bra arbete.
    2021-05-10
    Vi är väldigt nöjda med Henriks kunskap, energi och guidning genom försäljningsprocessen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskede Gård
    2021-05-08
    Vi sålde en brf-5:a i Enskede. Sebastian var engagerad och mycket trevlig och lätt att ha att göra med. Det som inte riktigt funkade var det tekniska. En av oss kom inte in i Mäklarportalen, fick inte sms vid budgivningen, etc.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Gubbängen - Enskede
    2021-05-07
    Sålt bostadsrätt. William var mycket engagerad och drivande. Vi är mycket nöjda med honom!
  • köpte sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskededalen
    2021-05-04
    Budgivningen var forcerad med dålig förståelse från mäklaren om att vi behövde fundera och kontrollera med banken. Allmänt hafsigt intryck. Rekommenderas inte.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Skärmarbrink
    2021-05-04
    Richard har levererat från start till slut och har alltid sett till att hålla mig som kund informerad genom hela processen. Rekommenderar varmt Richard till alla som funderar på att sälja eller köpa bostad!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-05-04
    We bought an apartment through Pontus. It was a good experience overall and he was happy to help out with any questions we had throughout the process. We're happy with the purchase and thank Pontus for his efforts and help.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskededalen
    2021-05-04
    Sålt lgh för ca 2,7 milj.
    Mkt trevligt 👍 bemötande av Pontus.
    2021-05-04
    Vi hade en bra dialog över längre tid inför försäljningen. När försäljningen närmade sig var Sebastian lätt att nå och tydlig i sin kommunikation och ingav förtroende.

Vi fick ett bra försäljningspris men det var lite strul med en oseriös budgivare/spekulant som inte hade täckning för sina bud. Till nästa gång skulle man kanske kunna stöta på lite mer fråga ytterligare en gång i den frågan när det är två budgivare kvar som drar upp priset.

Men vi är supernöjda med Sebastians insats och kan varmt rekommendera honom.
    2021-05-04
    Henrik var smidig och noggrann under hela processen när jag sålde min 3:a i Stureby/Enskede. Bra på att återkoppla och kunnig kring frågor och funderingar som dyker upp. Jag kan varmt rekommendera Henrik som mäklare om ni går i säljtankar.
    2021-05-04
    Efter 37 år i huset i Gamla Enskede, huset byggdes 1911, bestämde vi att vi borde skaffat ett mera praktiskt boende då vi båda är pensionärer. Genom rekommendationer kom Ricard från Fastighetsbyrån hem till oss. Han kom och förklarade gången fram till försäljningen mycket pedagogiskt. Han har under hela processen informerat oss och vi kände oss hela tiden delaktiga. Nu är huset sålt till ett pris som blev mer än vi vågat hoppats på och vi har köpt en lägenhet i stan.
    Tack Rickard för ett fantastisk, trevligt och roligt samarbete.
    Tommie Lindström
  • Veronica H
    • Globen
    2021-05-04
    Richard bemötte oss precis så vi önskade. Han var lugn och trygg genom hela processen, han underrättade oss kontinuerligt om vad som hände i processen.Vi upplevde honom även som ärlig kring slutpris och gav inga falska förhoppningar.

Han jobbar snabbt och effektivt, vilket man förväntar sig av en mäklare i stockholm. Lätt att få tag på.

Han var dessutom väldigt trevlig att ha att göra med.

Vi rekommenderar starkt Richard vidare till alla som vill sälja.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-05-03
    jag har köpt bostad.
    Mäklaren hade inte koll på någon av de frågor som vi ställde ang. bland annat höjd avgift eller cykelförråd. Hon var flexibel men kändes rätt slarvig. När vi gick igenom kontraktet gick det så fort att det var svårt att hänga med. Hon var trevlig men jag skulle inte välja att anlita henne.
    Hej Emilia, tack för din feedback. Otroligt tråkigt att du upplevde mig på detta sätt. Det hör inte till vanligheten men respekterar såklart din åsikt. Givetvis önskar jag förklara mig enl nedan: Med tanke på att jag var höggravid (i coronatider) när jag visade er lägenheten så var det en annan kollega som hade ansvaret för denna lägenhet. Då du och din partner inte kunde komma på ordinarie visningar som hon höll i gjorde jag allt för att Ni, trots omständigheterna, med kort varsel, ändå skulle kunna få se lägenheten. Inte bara en gång utan två gånger dessutom... Men med tanke på att jag inte var huvudmäklare för detta objekt var jag heller inte såpass påläst som jag i normalfallet är. Under processens gång sa denna kollega dessutom upp sig, vilket gjorde att jag tog över och höll i kontraktet som hon egentligen skulle hålla i. Som höggravid och i riskgrupp var jag extremt obekväm med att träffa er alla i ett litet rum där kontraktet skulle vara och kontraktet kan därmed gått något snabbare än vanligt. Givetvis ber jag om ursäkt för att det i detta fall blev fel men hoppas ändå att du och din man kan ha överseende med situationen och min graviditet som troligtvis påverkade ert köp negativt. Hoppas ändå att ni trivs bra i lägenheten och att ni bott in er i området. Allt gott så hoppas jag vi hörs igen. Elisabeth Strandenborg
    • Skärmarbrink
    2021-05-03
    Ett riktigt proffs! Noggrann, närvarande och förstående. Kan rekommendera Richard till alla som vill sälja sin bostad!
    2021-04-30
    Vi har sålt en bostadsrätt i Skarpnäck och fått ett otroligt bra bemötande av Pontus. Han är lugn och trygg och vid frågor har han alltid varit lätt att nå. Pontus har gjort ett väldigt bra jobb och kontaktat presumtiva kunder, vilket gjorde vår försäljning väldigt smidig. Vi kan varmt rekommendera Pontus!
    2021-04-29
    Sebastian hjälpte oss att sälja vår tvåa till rekordpris! Med sitt lugn och harmoni stod han stabil genom hela den stressiga process som det innebär att sälja och köpa lägenhet. Ett superproffs helt enkelt! Jag kan rekommendera Sebastian varmt till alla som behöver en bra mäklare.
    2021-04-22
    Grymt bra kille. Hög service, hungrig och ambitiös.
  • Isabella S
    2021-04-21
    Pontus sålde min lägenhet i Bagarmossen helt efter mina önskemål. Alltid positiv och kunnig besvarade han mina miljoner frågor och funderingar. Ytterst proffsigt och lugnt genomförde han snabbt och smidigt försäljningen. Utan stress för mig, utan styling av lägenheten, utan bilder på Hemnet och utan nervpirrande budgivning. Pontus uppehöll kontakt med spekulanter, som hade visat intresse för lägenheten redan när den fanns med som kommande försäljning, och rodde affären förtjänstfullt i hamn. Alla parter var mycket nöjda. Särskilt jag.
    Han var dessutom till ovärderlig hjälp vid köpet av min nya bostad. Killen är guld värd och jag kan varmt rekommendera Pontus som mäklare!
  • skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-04-15
    Första gången jag mötte Sebastian hjälpte han mig in genom porten med alla mina matkassar. Jäkligt trevlig kille, tänkte jag. Jag förstod långt senare att han var mäklare så när det var dags för mig att sälja min lägenhet blev valet enkelt.
    Jag sålde min 2a i Enskede Gård och Sebastian förmedlade försäljningen. Mitt första intryck var inte fel. Sebastian var väldigt trevlig, lugn och engagerad genom hela säljprocessen. Jag fick ett väldigt bra bemötande från början till slut och jag kan varmt rekommendera Sebastian för er kommande bostadsförsäljning.
    • Blåsut
    2021-04-12
    Det var enkelt att resonera med Sebastian.
    • Björkhagen
    2021-04-11
    Henrik hjälpte oss att sälja vår 2:a på Hässleholmsvägen i Björkhagen. Med sitt lugn, stor lyhördhet och sitt trevliga sätt fick han snabbt vårt förtroende.
    Processen med möte, fotografering, återkoppling och annons gick väldigt snabbt. Försäljningen blev en snabb affär via en förhandsvisning och vi är väldigt nöjda med resultatet.
    Jag rekommenderar gärna Henrik för nya uppdrag, han passade oss perfekt och jag är övertygad om att han gör det för andra också.
    • Pungpinan/enskededalen
    2021-04-10
    Hade svårt att svara på enkla frågor, inte särskilt lyhörd.
    Hej Sammy, tack för ditt svar! Tråkigt att du kände så. Tyvärr var det en På gång affär som egentligen inte skulle säljas genom på gång och visningen lyckades jag lösa till er med extrem kort varsel trots att jag hade semester när visningen var. Jag är ingen mäklare som kommer att höfta information bara för att verka påläst utan tar alltid samtliga frågor seriöst där jag hellre dubbelkollar en extra gång med säljarna om jag är osäker. Hoppas ni iaf kommer trivas i radhuset och i området! Elisabeth Strandenborg
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    • Globen/Gullmarsplan
    2021-04-09
    Jag har köpt en bostad i Johanneshov. Bemötandet var OK men mitt under försäljningsprocessen slutade mäklaren på firman utan att ge varken mig eller säljaren ett samtal.
    2021-04-09
    Bra bemötande, seriös och engagerad. Stark rekommendation!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-04-06
    Supernöjd med dialogen med Henrik
    2021-04-03
    Richard är tydlig och bra. God kommunikation och en mycket erfaren mäklare.
  • Fabian S
    2021-04-03
    Sålde 1:a i Bagarmossen.
    När bostaden skulle säljas träffade jag 4 st mäklare och Pontus var UTAN TVEKAN den som gav bäst intryck. Schysst, tillmötesgående och glad - precis det intryck jag vill att spekulanter ska få på visning.
    Lägenheten fotades, men dröjde sedan 1,5 år innan jag ville att den skulle säljas. Pontus höll ut, utan att stressa mig till försäljning, och sålde sedan bostaden när jag sa GO.
    Klockrent!
  • Christer L
    sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-04-02
    Försäljning av villa.
    Dialogen började av att jag och Fru bytte bank, detta blev 9 månader senare en försäljning.
    Richard gjorde ett väldigt bra arbete med upplägget i hela försäljningen att visa huset som kommande t.ex. eftersom vi var inte riktigt redo.
    Vågar påstå att Richard var del i att vi sålde eller snarare fick "tummen" ur så pass snabbt, mao positivt.
    En relation som kommer fortleva trots affären är klar, så lika trevlig privat som proffsig på jobbet.
    2021-03-29
    Sålde min lägenhet i Hammarbyhöjden.
    Trevlig, lugn och guidade bra genom hela processen. Mycket nöjd med slutresultatet.
    2021-03-28
    Vi sålde vår lägenhet i Bagarmossen med hjälp av Pontus. Han var engagerad, proffsig och all kommunikation gick snabbt o smidigt. Vi är jättenöjda!
    2021-03-27
    Bra dialog och uppföljning under hela försäljningen!
    2021-03-27
    Lyhörd och alltid snabb att återkoppla och höll mig informerad under hela processen.
    • Globen
    2021-03-25
    Sålde min bostadsrätt snabbt och smidigt med hjälp av Pontus!
  • Henrik H
    köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-03-22
    Jag köpte en lägenhet som Pontus förmedlade och han gav ett väldigt bra och professionellt intryck under hela köp-processen. Jag skulle gärna rekommendera Pontus och Fastighetsbyrån till de som går i tankar att sälja sin lägenhet
    2021-03-18
    Jag har sålt min 2:a i Kärrtorp 55 kvm i med Sebastian Andersson som min mäklare. Han var mycket professionell, vänlig, kunnig om både marknaden, området och föreningen och var tydlig och konkret i sin kommunikation vilket passar mig. Lyfte både möjligheter och utmaningar för att hitta en realistisk förväntning på affären för att även överträffa den. ( vilket han gjorde) Jag ställde mycket frågor som vi resonerade om där detta kom fram. Jag uppskattade mycket sätt att ta sig tiden att lyssna på mitt utgångsläge, planer och frågeställningar. Hans bemötande och kunskap gav mig stort förtroende då det både bekräftade min egen research och gav mig nya insikter som förbättrade mitt läge, beslutsunderlag och försäljningekonomi. Ett år mellan första kontakt och såld lägenhet.

Jag är mycket nöjd med mäklare Sebastian Andersson, Fastighetsbyrån. Mina varmaste rekommendationer.

Lidingö 18 mars 2021
    Charlotte Suarez Mazar
    2021-03-17
    Klassiskt 5/5-förmedlande utfört av Fastighetsbyråns stjärna Sebastian Andersson.

Ett ord förankrar helhetenprocessen:
    SMOOTH!

Hatten av, tack.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-03-15
    Sebastian är ärlig, pålitlig och kan sitt jobb. Jag köpte en bostadsrätt och är helt nöjd med hans sätt att hantera affären.
    2021-03-13
    Sålt Segelflygsgatan 43

Nära samarbete och dialog hela tiden med min mäklare. Duktig, kommunikativ och inkännande.
    2021-03-07
    Sålde min lägenheten i Skarpnäck med Linns fantastiska hjälp! Kunde inte önska en bättre mäklare. Proffsig, duktig och väldigt trevlig!
    2021-03-06
    Sålde en 2a i Skarpnäck. Pontus var väldigt tillmötesgående, trevlig och framförallt proffsig med både att informera och besvara frågor. Allt som allt blev det en supersmidig försäljning.
  • Daniel D
    2021-03-04
    Jag sålde min lägenhet i Skärmarbrink från Los Angeles. Pontus var fantastiskt flexibel med tidsskillanden och hjälpte till med allt som behövdes inför försäljningen, som att boka målare, släppa in målare, osv. Pontus var väldigt responsiv med att svara på frågor samt höll mig noggrant uppdaterad under hela processen. Allt som allt så gick försäljningen från start till slut väldigt smidigt.
    • Enskedefältet
    2021-03-04
    Elisabeth var behjälplig och gav oss som förstagångsköpare all information som vi behövde.
    Tusen tack för de fina orden! Super trevligt att träffa er olyckan ser fram emot att ha er i vårt område! :) Varmt välkomna!! Elisabeth Strandenborg
    • Globen/Gullmarsplan
    2021-03-04
    Köpt bostadsrätt. Lite stelt i kontakten i början. Efter att kontakten etablerats har E visat sig kunnig och trots vissa begränsningar pga coronaläget bemött oss till vår fulla belåtenhet.
    Vi är helt nöjda.
    Tack för detta och varmt välkomna till området ☺️☺️! Elisabeth Strandenborg
    • Globen/Johanneshov
    2021-03-03
    Henrik ombesörjde försäljningen av min 2:a i Johanneshov på bästa sätt. Han ingav förtroende vid första kontakten och det förtroendet förvaltades väl genom hela processen. Kompetent och därtill mycket trevlig, Henrik har mina bästa rekommendationer.