Fastighetsbyrån Enskede

Fastighetsbyrån Enskede

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 1160 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-01-20 Verifierad kund
    Pontus hjälpte mig att sälja min 1a i Hammarbyhöjden. Förtroendet för Pontus fanns där väldigt tidigt och jag kände under hela säljprocessen att det fanns en bra strategi och god dialog! Pontus är otroligt kunnig inom området och kom ständigt med bra idéer och förslag på hur vi skulle gå tillväga med försäljningen. Utöver sin spetskompetens som mäklare är Pontus väldigt trevlig, ambitiös och lätt att samarbeta med! Kan inte annat än att rekommendera Pontus!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-01-20 Verifierad kund
    Snabb och smidig process. Rekommenderas starkt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-01-20 Verifierad kund
    Mycket trevlig ung man som gjorde försäljning av min lägenhet mindre stressigt! Henrik har varit mycket professional alla gånger vi har träffas- han kan sitt yrke. Allting, från fotografering till signering har gått smärtfritt. Jag vill varmt rekommendera Henrik!
    2022-01-19 Verifierad kund
    Väldigt trevlig bemött, pålitlig och lyhörd.
    Mycket bra kontakt.
    Mina förväntningar av honom stämde helt bra. Bara plus från oss
    2022-01-18 Verifierad kund
    Henrik har agerat mycket sakligt och professionellt. Han har mött köparen på ett trevligt och relevant sätt utan att vara för "pushig" som annars kan karaktärisera vissa försäljare. Han har även varit mycket tillgänglig och besvarat alla frågor som jag haft kopplat till köpet av BRF, liksom inför försäljningen av min mors villa trots att det gäller annan del av landet. Jag har endast positiv erfarenhet av kontakten med Henrik.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-01-16 Verifierad kund
    Sebastian hjälpte oss att sälja våran lägenhet med stort engagemang och ett glatt humör. Rekommenderas!
    2022-01-15 Verifierad kund
    Sebastian är metodisk, lugn och proffsig! Är väldigt nöjd med hans insats!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-01-14 Verifierad kund
    Vi är oerhört nöjda med Sebastian. Han har uppträtt professionellt, har varit lätt att nå och har genom hela processen guidat oss på ett väl pedagogiskt vis. Kunde inte varit nöjdare!
  • sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-12-21 Verifierad kund
    Trevligt och gott bemötande. Det enda som saknades var att vi önskade lite mer tydlighet gentemot köpare kring vad som var gjort och inte gjort på huset vi sålde. Enligt köpare kunde mäklaren inte svara på vad det var för kök trots att vi varit tydliga med att sådan typ av information var viktig för oss när vi köpte och att vi därför kände det viktigt för oss som säljare att potentiella köpare kunde få svar på sina frågor vid visning av bostaden.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-12-15 Verifierad kund
    Pontus var jätte bra med att förklara allt som var oklart för mig under förhandlingen. Jättebra mäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Destiny Fröstad en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Stureby
    2021-12-05 Verifierad kund
    Trevlig, rak kommunikation och tillmötesgående.
    2021-12-03 Verifierad kund
    Vänlig, kunnig, klar - just som man önskar sig en mäklare!
    2021-12-03 Verifierad kund
    Pontus var alltid lätt att samarbeta med och aldrig längre än ett samtal eller sms bort. Perfekt kombo av professionell och lättsam.
    2021-12-01 Verifierad kund
    Sebastian var ett bra stöd för mig i min försäljning. Guidade och fanns tillgänglig när jag hade frågor. Ingav ett bra och professionellt intryck.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Destiny Fröstad en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Gubbängen - Enskede
    2021-11-28 Verifierad kund
    Destiny är en en glad, trevlig och ordningsam person.
    Hon uppfyllde mina förväntningar. Försäljningsprocessen gick smidigt. Jag är mycket nöjd.
    2021-11-25 Verifierad kund
    Pontus vad väldigt hjälpsam och tillgänglig under vårt lägenhetsköp. Han var snabb på att fixa förhandsvisning av lägenheten och gjorde köpet snabbt och smidigt för oss.
    • Björkhagen
    2021-11-24 Verifierad kund
    Har under en längre tid av uthyrning haft en löpande dialog med Sebastian som på ett transparent och förtroendeingivande sätt uppdaterat mig på marknadsläget. När jag väl beslutade mig för att sälja var processen väldigt effektiv med en snabb affär innan visning.

Sebastians personliga och professionella bemötande i kombination med ett strålande jobb gör honom till att självklart val för framtida försäljningar. Rekommendarar starkt!
    • Björkhagen
    2021-11-19 Verifierad kund
    Sebastian lyckades på bästa sätt förmedla den typ av lägenhet som vi sökt efter. När vi kom på en privatvisning som Sebastian ordnat så lyckades han styra upp så vi kunde skriva kontrakt med säljare två timmar senare ! Snabbare än så kan det nog inte gå från visning till handslag !
    Grattis Sebastian strålande jobb !
    2021-11-18 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.
    2021-11-12 Verifierad kund
    Trevligt och bra bemötande. Bra kommunikation med väldigt snabb återkoppling.
    2021-11-11 Verifierad kund
    Andra gången jag använder mig av Pontus, han håller alltid en mycket god klient kontakt, har en skarp blick för marknaden och lever upp till allt han säger. Mycket tacksam att ha dig som mäklare samt nästa gång jag behöver en mäklare ringer man Pontus!
  • skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-11-09 Spontant omdöme
    Elisabeth har inte sålt någonting för mig men varit anlitad som potentiell mäklare vid försäljning. Av privata anledningar som helt och hållet berodde på att jag ångrade mig blev försäljningen aldrig av. Hon var lyhörd, proffsig och gav ett mycket bra intryck på alla sätt, varför jag har kontaktat henne igen när det nu är aktuellt med försäljning. Tyvärr kunde hon inte själv pga mammaledighet men rekommendera en mycket duktig kollega som ringde upp mig samma dag. Hade Elisabeth varit i tjänst hade jag anlitat henne alla dagar i veckan. Hon verkar vara en kanonmäklare och uppfyller dom höga krav jag ställer vid en bostadsaffär.
    2021-11-07 Verifierad kund
    Kändes väldigt avslappnat i bemötandet med Henrik. Oerhört trevlig och proffsig.
    Henrik hörde av sig flera gånger till oss för att höra efter hur det kändes inför försäljningen.
    Lägenheten blev såld innan visning och vi är jättenöjda.
    Allt gick så smidigt.
    Toppen!

Hjälpsam med allt och hade alltid tid för oss.

Hade mycket tålamod med våra lite krångliga önskemål.

Och som bonus är han en väldigt trevlig karl.
    • Globen/Gullmarsplan
    2021-11-04 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande. Henrik fick oss säljare att känna oss trygga, delaktiga och alltid uppdaterade. Tydlig information, bra dynamik och balans mellan att engagera och avlasta oss kunder. Vi är mycket nöjda med säljprocessen och slutpriset. Riktigt bra skött! Rekommenderar varmt!
    2021-11-04 Verifierad kund
    Bra upplevelse, enkelt kommunikation, tydlig information. Transparent och ärlig.
    • Tallkrogen
    2021-11-03 Verifierad kund
    Från första träffen så fick jag ett stort förtroende och han var väldigt kunnig samt fick mig att känna ett lugn över bostadsförsäljningen. Han informerade mig under hela tidsperioden så att jag kände mig delaktig. jag är mycket nöjd.
    2021-11-02 Verifierad kund
    Sebastian är vänlig och hjälpsam. Förtroendegivande.
  • Quoc Viet H
    • Gubbängen - Enskede
    2021-11-02 Verifierad kund
    Destiny levererade enligt överenskommelse och är lätt att ha att göra med.
    2021-11-02 Verifierad kund
    Vi var ute efter att sälja vår lgh så snabbt som möjligt & Sebastian tog verkligen tag i saker omgående. Från första kontakt till såld lgh & signerat avtal tog det mindre än 2 veckor.

Vi blev ständigt uppdaterade med hur allting gick & även om visningarna var väldigt tätt inpå så fick vi tid att planera in alltihop!

Vi kommer till 100% använda Sebastian igen i framtida försäljningar! Tack för all hjälp!
    2021-10-24 Verifierad kund
    Mycket bra och flexibelt bemötande.
    Vi satte upp en rimlig förväntan på det ekonomiska utfallet. Processen tog en oväntad vändning som Henrik hanterade mycket flexibelt och kreativt. Resultatet blev ett slutresultat som med råge överträffade alla förväntningar.
    Rätt val av mäklare, utan tvekan!
    2021-10-23 Verifierad kund
    Jag själv var inte i Sverige men Destiny var ansvarsful och hade smooth kontakt med fullmakt person i hela processen. Till slut hittade hon en topp köpare som passar min situation. Jag är väldig tacksam!
    2021-10-21 Verifierad kund
    Fick mycket bra hjälp med att hitta rätt bostad!
    2021-10-21 Verifierad kund
    Oengagerad, dålig på kommunicera, kändes som om köparens önskemål var viktigare eller andra säljuppdrag men det var inte mina intressen i alla fall.
    Återkopplade sällan och tog inga egna initiativ
    Har inte hört av sig något efter avslutad försäljning, han ska fortfarande avsluta med info till Skatteverket och jag vill att han gör det direkt och inte skjuter på det till nästa år, nämnde det för hans bror som sa att han kommer höra av sig till dig under nästa vecka då kan du meddela honom det. Det har gått snart ett kvartal och ingen återkoppling från honom…..
    Kommer inte att anlita honom vid nästa försäljning eller köp, kommer inte heller att rekommendera folk att vända sig till honom för försäljning av sina bostäder
    Hej Stefan, tråkigt att du upplevde mig så och att det kommer fram nu? Jag upplevde det som att vi hade en bra dialog i processen och att vi hela tiden hade en trevlig ton med exempelvis gemensamt bilintresse. Men du åsikt respekterar jag och ska verkligen tänka på det i framtiden!

Vi sålde ditt radhus till det högsta priset marknaden ville erbjuda och jag fick ihop din affär med trygga köpare snarare än att jag värnade mer om deras intresse. Priset var dessutom det högst noterade någonsin för era radhus.

Att jag ännu inte återkopplat kring din skatteberäkning är av normal karaktär då deklarationen för 2021 görs 2022, att du ville ha beräkningarna innan dess har inte jag fått information om och den bristen i kommunikation ligger på oss som företag. Ursäkta oss!

Jag kommer höra av mig till dig i det snaraste för att se över din skatteberäkning och se om vi kan hitta några plåster att lägga på såren.

Jag tar med mig din feedback och hoppas kunna vända din uppfattning för framtiden.

Önskar allt gott och en trevlig vinter!
    /Richard
    Richard Ivansson
    • Norra Sköndal
    2021-10-20 Verifierad kund
    Enkel kontakt med bra och snabb återkoppling.
    Fick sedan hjälp med allt som behövdes för en smidig försäljning.
    • Globen
    2021-10-20 Verifierad kund
    Det var andra gången jag träffade Pontus, båda gångerna har han uppträtt proffesionellt och korrekt. Han är en riktigt duktig säljare då han inte alls är pushig, utan lite mer avslappnad och öppen, vilket skapar en bra trygghetskänsla.
    • Norra Sköndal
    2021-10-18 Verifierad kund
    Det enda frågetecknet var varför utgångspriset sattes på 699500 då ett bud på 750000 hade ratats om det kommit innan visning.
    Men det kanske är så det jobbas, att gå ut med mycket lägre än vad man tror slutsumman blir.
    Tror det är sagt att lockpriser inte får användas?
    Vi är annars hur nöjda som helst med Richard Ivansson, mycket kunnig och proffsig!
    2021-10-12 Verifierad kund
    Trevlig, transparent och driven. Vi är supernöjda med hela försäljningen, från första möte till sig at kontrakt. Enkel och tydlig arbetsprocess med tydlig förväntansbild från båda håll som levdes upp till.
    2021-10-08 Verifierad kund
    Professionellt bemötande och bra tillgänglighet. Samarbetet fungerade toppen och vi har inga synpunkter.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Sebastian är en trygg och proffsig mäklare som är expert på att medla mellan köpare och säljare. Rekommenderar starkt!
    2021-10-06 Verifierad kund
    Jättetrevlig och lugn proffs. Kan rekommendera!
    2021-10-06 Verifierad kund
    Otroligt professionell och empatisk, gjorde att jag kände mig trygg i processen.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Bra bemötande och engagemang från början till slut.
    2021-09-29 Verifierad kund
    Trevlig och lättsam. Alltid snabb på att återkoppla. Kan upplevas som något stressad ibland
    2021-09-27 Verifierad kund
    Destiny är trevlig, seriös och tar uppdraget på allvar. Höll oss hela tiden uppdaterad om vad som hände och förstod vad vi behövde och ville. Rekommenderas starkt!
    2021-09-26 Verifierad kund
    Enormt duktig på det han gör. Värderingen och slutbudet på min lägenhet var den samma så är mycket nöjd.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-09-26 Verifierad kund
    Har bara positivt att säga om William. Han gissade på ett resultat av försäljningen som överträffades vilket ingen av oss hade kunnat förutse:-). William är en behaglig person och en bra representant i försäljningen av min kära lägenhet. Att sälja en lägenhet innefattar många känslor åt alla håll och det bemötte han bra.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    • Globen/Gullmarsplan
    2021-09-25 Verifierad kund
    Trevlig och seriös! Vi är jättenöjda.
    2021-09-23 Verifierad kund
    Sebastian är väldigt tillgänglig, bra på att lotsa mig som säljare genom säljprocessen med fokus på rätt saker samt tydlig med varför han ger specifika råd. Hela processen var smidig och strukturerad med Sebastian!
  • köpte sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskedefältet
    2021-09-23 Verifierad kund
    Smidigt, öppet, ärligt, snabbt och enkelt.