Fastighetsbyrån Enskede

Fastighetsbyrån Enskede

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

1329 omdömen om Fastighetsbyrån Enskede

Sedan starten hos Reco 2013
  • Carl S
    sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2023-02-05 Verifierad kund
    Richard lade upp en bra säljstrategi som gjorde mig nöjd trots att det gick trögt att sälja när köparnas intresse var avvaktande. Bra säljprospekt. Även bra att bostadsytan mättes upp och som var större än taxeringsuppgifterna.
  • sålde sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2023-02-05 Verifierad kund
    Elisabeth har varit trevlig, trygg och snabb i sitt bemötande.

Hon hjälpte oss att på ett smidigt sätt sälja vår bostad utan att behöva gå igenom processen med en stor öppen visning. En förhandsvisning för ett sällskap, sen var det klart.

På mindre än en vecka var affären klar och vi är så nöjda med allt.
    2023-02-05 Verifierad kund
    Professionell och snabb mäklare, högt rekommenderad!
    • Gubbängen - Enskede
    2023-01-31 Verifierad kund
    Personlig, engagerad och dedikerad. Trygg och driven och gör sitt yttersta för kund. Rekommenderar varmt Elisabeth.
    • Skarpnäck
    2023-01-31 Verifierad kund
    Elisabeth gav verkligen ett proffsigt intryck. Det kändes verkligen som att hon gav det lilla extra och vi kände oss trygga med henne som mäklare vid försäljningen av vårt radhus.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Kärrtorp
    2023-01-30 Verifierad kund
    Sebastian gjorde ett strålande jobb. Tryggt, professionellt och engagerat genom hela processen. Han levererade verkligen!
  • Åsa M
    • Kärrtorp
    2023-01-30 Verifierad kund
    Vi rekommenderar varmt Sebastian som mäklare - han har varit en riktig klippa i dessa osäkra tider på bostadsmarknaden!

Trots stressande och oförutsägbara tider med inflation, höga räntor och allmän oro på bostadsmarknaden så lyckades Sebastian hjälpa oss att sälja vår lägenhet - både relativt snabbt och till ett oväntat bra pris! Sebastian gjorde ett fantastiskt bra jobb och vi är mer än nöjda med utgången.

På vägen mot försäljning så stötte vi på både budgivare som hoppade av i sista minuten och visningar utan en endaste besökare. Vi var bitvis väldigt stressade och oroliga över om bostaden skulle gå att sälja överhuvudtaget. Men Sebastian hanterade detta snabbt och professionellt och vi fick faktiskt vår lägenhet SÅLD.

Tveka inte att anlita Sebastian för er bostadsförsäljning, hans professionella bemötande och kunskap var en stor tillgång i processen att sälja i kristider. Dessutom är han mycket trevlig!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2023-01-28 Verifierad kund
    Elisabeth gjorde försäljningen av vår bostadsrätt enkel för oss. Vi bemöttes av en professionell och kunnig mäklare som guidade oss genom djungeln som en försäljning av en bostadsrätt kan vara. Tydlig, engagerad och tillgänglig!
    2023-01-26 Verifierad kund
    Utmärk mäklare! Bra kommunikation, bra driv och väldig rolig att jobba med.
    Kan verkligen rekommendera Elisabeth!
    Vilken trevlig läsning till morgonkaffet! Tack detsamma till er! Ser fram emot ett fortsatt samarbete! Elisabeth Strandenborg
    2023-01-25 Verifierad kund
    Vänligt och fint bemötande. Lätt att få kontakt med.
    Snabba återkopplingar och regelbundna uppdateringar. Överträffade mina förväntningar med råge. Kunnig och jag kände mig helt trygg.
    Rekommenderar å det bestämdaste!!!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2023-01-24 Verifierad kund
    Alla kontakter och möten fungerade bra
    2023-01-19 Verifierad kund
    Henrik snappade fort upp vad jag ville ha ut av försäljningen av min lägenhet. Utan Henriks goda kontaktnät hade nog inte försäljningen gått så smidigt som den gjorde.
    2022-12-26 Verifierad kund
    Toppen bemötande och återkoppling!
    2022-12-23 Verifierad kund
    She is a very good broker, very professional and friendly.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-12-09 Verifierad kund
    Destiny sålde vårt radhus i ett extremt svårt läge på marknaden. Det gjorde hon med glatt humör, hög professionalism, påhittighet, taktiskt mod och humor. Vi skulle rekommendera henne alla dagar i veckan. Tack!
  • sålde sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-12-07 Verifierad kund
    Vi bestämde oss för att sälja huset i ett läge när bostadsmarknaden var svårbedömd. Rickards erfarenhet och engagemang gjorde vår säljprocess både effektiv och lyckad. Allt från fotografering, prospekt och visningar till hantering av budgivning utfördes mycket proffesionellt. Resultatet överträffade vår förväntan och vi är mycket nöjda med Rickard och Fastighetsbyrån.
    2022-12-05 Verifierad kund
    Richard kontaktade oss för några år sedan och vi fick förtroende redan från början. Vi hade höga förväntningar som infriades till 100%. Alltid tillgänglig, beskrev i detalj vad som krävdes av oss och honom för en lyckad försäljning. Har en stor kontaktlista med presumtiva köpare. Vi har bara lovord och är övertygade om att ingen annan mäklare hade lyckats så bra som Richard.
  • köpte sitt hus med hjälp av Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-12-05 Verifierad kund
    Bra, proffsigt bemötande och enkel att ha att göra med.
  • köpte sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Superbra! Snabba svar, påläst och enkel att göra med ⭐️
    Magiskt! Tack för att du uppskattar mitt jobb! Elisabeth Strandenborg
    2022-12-02 Verifierad kund
    Elisabeth har varit proffsig och hjälpsam i att samordna ett köp och ett sälj, och har stött och hjälpt kring alla tänkbara frågor som uppstått i den processen. Rekommenderar varmt att anlita Elisabeth!
    Tusen tack för de fina orden! Uppskattas :) Elisabeth Strandenborg
    2022-12-02 Verifierad kund
    Proffsig och kunnig, gör verkligen allt för att få till en bra försäljning!
    2022-11-21 Verifierad kund
    Alltid glad, trevligt och finns ständigt till hands.
    Känns genuint ärlig och kommer med goda råd.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-20 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och utmärkt visning. Hittills av köpet så är det bara positiva upplevelser.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-16 Verifierad kund
    Trevlig och tillgänglig. Snabb återkoppling.
  • Patrik S
    köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-15 Verifierad kund
    Trevligt och tillmötesgående bemötande samt flexibel vid affär
    2022-11-09 Verifierad kund
    Elisabeth har varit proffsig, trevlig och hjälpsam i processen att sälja och köpa, och fatta stora och ovana beslut.
    2022-11-09 Verifierad kund
    Driven, duktig och trygg. Snabb att återkoppla och tydlig i kommunikationen.
    2022-11-09 Verifierad kund
    Hade hört mycket gott om Elisabeth, men hon överträffade till och med mina förväntningar! Varmt och proffsigt bemötande, oerhört effektiv och på hugget, och ett stöd genom hela processen. Jag kan varmt rekommendera Elisabeth!
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-05 Verifierad kund
    Vi köpte av Pontus Palmén då marknaden var ganska skakig, vilket innebar andra budgivare som hoppade av och en allmänt långsam process. Vi tycker att Pontus var tydlig med i vilket skede affären befann sig, och vi fick också den tid på oss som vi behövde för att känna oss trygga med att genomföra köpet. När väl kontraktet skulle skrivas var Pontus bra på att lösa alla detaljer kopplat till det på ett sätt som vi uppskattar.
    2022-11-05 Verifierad kund
    Trevlig, vänlig och informativ.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-04 Verifierad kund
    Intresserad, engagerad, ambitiösa och trevlig
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Globen/Johanneshov
    2022-11-04 Verifierad kund
    Trevlig och snabb återkoppling på frågor
    2022-11-03 Verifierad kund
    Proffsigt och bra bemötande. Kunnig kring området, stort kontaktnät. Vi är väldigt nöjda med honom och processen som helhet.
  • Rosie L
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-03 Verifierad kund
    Pontus är glad vänlig och aktiv. Öppen och ärlig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-11-03 Verifierad kund
    Pontus, fick till en försäljning trots en svår tid att sälja under. Han fick ligga i ordentligt!
    • Tallkrogen
    2022-11-02 Verifierad kund
    Mäklaren informerade inte oss som köpare om att ett bud som inkom efter vårat var villkorat utan ville istället att vi skulle buda över det andra budet. När vi tackade nej till det återkom mäklaren och sa att säljaren ville ta vårt bud istället för det högre budet. När vi frågade hur det kom sig svarade mäklaren att det var pga att det andra budet var villkorat till att köparna skulle ha sålt sitt hus först. Detta gjorde att vi inte kände att vi budade med samma spelregler. Det ska dock sägas att det (konstigt nog) inte är lagstiftat att en mäklare måste informera andra köpare om villkorade bud.
    Hej Charlotte, jag förstår att du är frustrerad. Tyvärr, mot min egen bransch del, så håller jag absolut med dig. Ett villkorat bud är inget jag tar vidare till övriga budgivare eftersom det villkoret är mellan den budgivaren och säljaren. Lagt bud är ändå ett lagt bud, vilket jag informerade om. Så även fast jag håller med dig så kommer jag tyvärr fortsätta med att inte föra just villkoren vidare, då det är sekretess och inget jag får göra. Precis som att vissa önskar lägga ett dolt bud eller ha ett specifikt tillträde av privata skäl. Vissa delar av mitt jobb gillar jag mer än andra. Och dolda bud tex är inget jag heller älskar men likväl måste dem vidare till säljarna och dem gångerna säljarna tar dessa och hus bara "försvinner" så är det heller inget kul för parten som drabbas.

Sen gällande att jag ville att det skulle bli en budgivning så är det en del av mitt jobb, och oavsett villkor så är allt en förhandling och innan sista kronan är lagt så har inte säljarna rätt förutsättningar för att ta ett 100% korrekt beslut. Vilket gör att allt blir så mycket svårare. Och innan sista budet är lagt så kan säljarna svänga 100 gånger om. Vilket dessa säljare också gjorde. Och det är svårt att förklara via text. Alla situationer är unika och hanteras med lång erfarenhet från mitt håll för att det ska bli så bra som möjligt. Både för köpare och säljare. Något som gjorde att jag i ert fall rekommenderade mina säljare att sälja till er trots att de fått ett betydligt högre bud. Sen kommer alla mina kunder (hur mycket jag än vill) absolut inte vara 100% nöjda och det är något som jag accepterat i rollen som mäklare. Vill du ringa mig och prata mer så får du mer än gärna göra det. Jag förstår din frustration och tycker givetvis att det är super tråkigt att du känner att jag gjort fel. Och frågar du mig "privat" så håller jag med dig även fast jag i min yrkesroll inte kan göra det. Men oavsett så hoppas jag ni kommer trivas i ert vackra hus. Det är definitivt ett av Tallkrogens bästa!
    Elisabeth Strandenborg
    2022-11-01 Verifierad kund
    Snabb, direkt i sin kommunikation och tillmötesgående!
    2022-11-01 Verifierad kund
    Henrik är flexibel, trevlig och tar sig tiden för alla frågor, högt och lågt som kommer upp vid försäljning, styling men också när vi velat bolla tankar med att köpa. Henrik är inte den irriterade aggressiva "mäklartypen" som säljer in vad som helst, så att man tillslut inte tror på nåt. Han är tydlig och vågar vara ärlig med hur läget på marknaden är och hur lägenheten står sig i konkurrensen. Vi är så himla nöjd både med kontakten, hjälp med styling och själva försäljningen!
    2022-10-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, superinformativ och noggrann mot mig som förstagångsköpare
    2022-10-22 Verifierad kund
    Tydlig, engagerad, kunnig. Lösningsorienterad och serviceminded.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Elisabeth är en trollkarl som snabbt och smidigt fixade så vi fick ett bra pris för vårt hus mitt under en period av galet prisras. Elisabeth gav bra råd och var tydlig i sin kommunikation. Kort sagt är Elisabeth en riktig stjärna för oss. Elisabeth överskred våra förväntningar och vi är jättenöjda.
    Ni är fantastiska! Tack snälla för dessa varma ord. Dem värmer i dessa tider då det på riktigt är svårt och kräver extremt mycket arbete till sena kvällar för att få ihop! Så tack snälla! Elisabeth Strandenborg
    2022-10-20 Verifierad kund
    Elisabeth har konsekvent hållit kontakten med oss i flera år och när det till slut blev dags att sälja vår villa så var Fastighetsbyrån Enskede ett givet val. Det är uppenbart att Elisabeth har full koll på såväl marknaden som området och de potentiella köparna. Hennes råd var guld värda och tack vare hennes professionella omdöme och hårda slit gjorde vi en bra husaffär trots en sviktande marknad. Det glädjer oss extra att även köparen vill ha Elisabeth som sin mäklare vid deras kommande husförsäljning.

Vi ger Elisabeth Strandenborg våra varmaste rekommendationer.

Vi tackar också Richard Ivansson för ett mycket bra jobb. Vi uppskattade mycket hans tydlighet, goda råd och engagemang under Elisabeths föräldraledighet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-10-09 Verifierad kund
    Klok, trygg, pedagogisk. Höll mig ständigt uppdaterad om hur det gick. Kanske hade kunnat komma med lite mer initiativ och visat sin expertis mer, var lite väl snäll ibland.
    2022-10-07 Verifierad kund
    Destiny var professionell och tydlig under hela processen. Jag fick snabb återkoppling på de frågor jag hade och jag upplevde att Destiny uppfyllde de krav och förväntningar som jag hade på hur en mäklare ska agera och bemöta sina kunder.
    2022-10-05 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb återkoppling och svar på våra frågor
    2022-10-05 Verifierad kund
    Sebastian är en superproffsig och trevlig mäklare! Kändes väldigt tryggt att låta honom hantera försäljningen av min bostad.
    Allt gick snabbt och bra. Han får en 4 för att sträva efter att bli bättre
    • Bagarmossen
    2022-10-03 Verifierad kund
    I detta fall var det säljarens mäklare dvs och vi är köpare. I den rollen fick vi bra service och fick snabb respons på våra önskemål , främst visningar och kontraktsskrivning.
    Ah men tack lasse! Nästa gång vi ses får jag väl se vad jag behöver göra för att lyfta från en 4:a till en stabil 5:a ;)! Tack för fin dialog :). Elisabeth Strandenborg
    • Bagarmossen
    2022-10-02 Verifierad kund
    Snabb på att svara, informativ, tydlig och tillmötesgående. Mycket positivt att ha Henrik som mäklare.
    • Gubbängen - Enskede
    2022-10-01 Verifierad kund
    Professionell, trevlig och mycket hjälpsam mäklare som gjorde vårt första fastighetsköp till en fröjd. Alla stjärnor!