Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 834 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• 2020-07-03

Annika S skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik sålde nyligen vårt parhus. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Var alltid tillgänglig och proffsig! Är mycket nöjd med vår försäljning och det jobb Henrik gjorde. Läs mer
  • 2020-07-03

Ingrid E skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpare till lägenhet, visningen sköttes trots Corona-tider.
    Jag blev väl bemött av Linn Läs mer
  • 2020-06-29

Torgrim H skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig, seriös och kunnig. Alltid tillgänglig. Jättenöjda. Läs mer
  • 2020-06-26

Linda M skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik var oerhört samarbetvillig och ödmjuk vid vår försäljning. Han jobbade dessutom väldigt effektivt för en mycket smidig försäljning. Läs mer
  • 2020-06-25

Mattias M skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sebastian har en ödmjuk mäklarstil. Den är inte för säljig och han är väldigt mån om sina kunder. Han hjälpte mig att sälja min lägenhet i Svedmyra och utifrån vår familjesituation löste han affären på ett effektivt och smidigt sätt. Sebastian är väldigt bra på att uppdatera samt ge tips och råd. Jag är väldigt tacksam för all hjälp och återigen på ett mer ödmjukt säljtänk än många andra i den tuffa mäklarbranschen. Rekommenderar Sebastian starkt! Läs mer
  • 2020-06-24

Joakim B skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde våran lägenhet med Pontus och vi är väldigt nöjda! Mycket tackvare hans proaktiva arbete med liknande objekt och befintliga kundregister lyckades vi sälja till ett rekordpris. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-06-23

Johanna O skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus gjorde ett fantastisk jobb när han sålde vår trea i Bagarmossen! Han hade ett stort kontaktnät med spekulanter, flexibel, trevlig och gjorde det extra jobb som behövdes för att både vi och köparen skulle vara nöjda! Läs mer
  • 2020-06-22

Madeleine R skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William var effektiv och svarade snabbt när vi hade frågor. Han hjälpte oss att sälja svår bostadsrätt to h vi är nöjda med helhetsupplevelsen. Läs mer
  • 2020-06-17

Lena Y skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sebastian var väldigt lätt att ha att göra med. Trevlig, tillmötesgående och duktig. Dessutom snabb och noggrann och gav den information som jag behövde.
    Jag har sålt min bostadsrätt i Skarpnäck för att flytta till Huddinge.
    Jag rekommenderar honom gärna som fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2020-06-16

Daniel W skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag kan verkligen rekommendera Pontus som är trevlig, lugn och en väldigt duktig mäklare. Hela processen kring försäljningen blev väldigt avslappnad. Pontus var hela tiden tillgänglig, hjälpsam och lätt att kommunicera med. Läs mer
  • 2020-06-15

Nils B skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Kunnig, trevlig och hjälpsam vid vår försäljning av lägenhet. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-06-11

Hans K skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag och min fru har bott i Piteå och har nu köpt en lägenhet i Stockholm, Hammarbyhöjden. Vi är väldigt nöjda med det bemötande vi fått. Särskilt nöjda är vi med att mäklaren anordnade en privat visning åt oss, eftersom vi som Piteåbor inte hade möjlighet att komma på någon av de utannonserade visningarna. Läs mer
  • 2020-06-09

Andreas T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth överträffade verkligen alla våra förväntningar. Hon har varit väldigt förstående, professionell och driven i hela processen ifrån början till slut. Vi rekommenderar gärna Elisabeth vidare till andra säljare. Tack! Läs mer
    2020-06-09 Elisabeth S svarar Andreas T
    Men vilken underbar rekommendation. Tusen tack snälla ni! Super trevligt att höra verkligen :). All lycka till i framtiden!
    Elisabeth S gillar detta
  • 2020-06-09

Robin G skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    En toppen mäklare på alla sätt som sätter kunden i fokus. Richard var snabb och skötte allt snabbt och smidigt! kommer varmt rekommendera han till mina vänner och kommer absolut anlita igen om jag ska sälja bostad i området. Läs mer

Victor M skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

Linda E skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt min första bostadsrätt på Fogdevägen, Bagarmossen.

Otroligt bra, proffsigt och smidigt bemötande av Richard!
    Kunde inte haft en bättre mäklare till mitt första ägda boende.
    Och i säljarna hittade jag nog vänner för livet.

Bara positivt att säga om detta köp och mäklarfirman! Läs mer

Julia K skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt min första lägenhet och har blivit hjälpt av Linn under hela processen. Hon har stöttat och varit behjälplig med allting under resans gång. Supernöjd med hela processen! Läs mer

Helen H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt vårt radhus genom Richard och ger honom högsta betyg! Han är professionell, rutinerad och ingav ett förtroende som gjorde att vi kunde känna oss trygga igenom hela försäljningsprocessen. Han har bra rutiner, kontaktnät och han gav också tips och råd som det bara var för oss att följa. Han var fokuserad på att det skulle bli så bra som möjligt för både säljare och köpare. Vi är mycket nöjda och rekommenderar Richard varmt. Läs mer

Dionis K skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik var väldigt proffsig och skötte vår lghförsäljning på ett väldigt smidigt sätt. Vi sålde på distans pga rådande situation och han löste all kontakt med stylingfirma, visningar etc. Kan stark rekommendera Henrik som mäklare då vi är supernöjda! Läs mer
  • ULRICA E

2020-06-07

ULRICA E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Engagerad och snabb! Fick utmaning av mig att sälja snabbt utan allmän visning och lägger ned tid på att hitta köpare, trots dåliga förutsättningar i fastighet under renovering. Tillgänglig vid frågor och uppdaterar hela tiden så man känner sig informerad. Kunnig och tar sig an juridiska frågor samt ger snabba svar om något krånglar. Alltid trevlig och kundvänlig i sitt bemötande. Säljer i god ton så säljprocessen blir positiv för alla parter. Ger högt poäng i omdöme för Pontus som jobbar hårt för att man ska känna sig nöjd! Läs mer
  • 2020-06-07

Helén J skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde ett radhus och fick stor hjälp av Linn. Läs mer
  • 2020-06-05

Kenneth O skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en 3:a i Bagarmossen. Budgivningen gick snabbt och smidigt.
    Mäklaren höll en kontinuerlig kontakt med oss under hela processen. Läs mer
  • 2020-06-05

Susann A skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Engagerad mäklare. Bra och snabb affär vid vår försäljning av lägenheten. Läs mer
  • 2020-06-02

Marcus B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth fick vår lägenhet såld trots att det var under coronatider. Det blev inte som vi hade tänkt oss med priset vi sålde den för, men under omständigheterna så fick vi så mycket vi kunde få tack vare Elisabet. Elisabet var tillmötesgående, engagerad och tydlig med oss hela vägen. Hon var öven väldigt tillgänglig och lätt att få tag på. Vi rekommenderar Elisabet! /Marcus & Anna Läs mer
  • 2020-06-01

Anna N skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och snabb kommunikation. Lyssnade bra på oss som säljare. Läs mer
  • 2020-05-29

Saam Z skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde vår bostadsrätt med hjälp av Sebastian. Fick ett väldigt bra bemötande genom hela processen. Han var proffsig rätt igenom och kändes väldigt pålitlig och närvarande.
    Sebastian var aldrig gå-på-ig utan lyssnade alltid in våra behov och anpassade sig därefter. Vi är sammantaget väldigt nöjda med Sebastian! Läs mer
    2020-06-05 Sebastian A svarar Saam Z
    Tack för de fina orden och rekommendationen! Det tog sin tid men vi gav aldrig upp och i slutet blev det väldigt bra. Lycka till i jakten på er nya bostad så ses vi igen på tillträdet.
  • 2020-05-29

Göran N skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trygg genom hela processen! Kör inga fula säljtrick. Läs mer
    2020-06-05 Sebastian A svarar Göran N
    Tack för det fina omdömet Göran. Hoppas ni ska trivas i nya huset så ses vi igen på tillträdet.
  • 2020-05-27

Michaela B skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag kan rekommendera Henrik som mäklare då han tar ansvar, informerar och är professionell som mäklare. Läs mer
    2020-05-29 Henrik I svarar Michaela B
    Hej Michaela!
    Tack för rekommendationen. Glädjer mig att du blev nöjd och jag vill bara önska dig all lycka till i nya bostaden nu!
  • 2020-05-26

Frida T skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köp av bostadsrätt. Förtroendeingivande och trevligt bemötande. Snabb återkoppling vid frågor eller funderingar. Hjälpsam och positiv under hela affären. Läs mer
    2020-06-01 Henrik I svarar Frida T
    Hej Frida.
    Stort tack för rekommendationen.
    Hoppas ni trivs i er fina lägenhet nu så hörs vi inom kort!
  • Klara S

2020-05-26

Klara S skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Om man vill göra en en bra affär så rekommenderar jag innerligt Sebastian! Med en professionalism utan dess like. En mycket trevlig kille som med sitt engagemang, målmedvetenhet och driv fick mig att känna mig trygg under hela försäljningen.
    Kommunikationen och uppdateringen var helt fantastisk under hela processen med sms, mejl och samtal vid minsta lilla händelse. Jag är mycket nöjd med försäljningen av lägenheten då det uppnåddes över det förväntade priset. Jag skulle starkt rekommendera Sebastian till andra och om jag säljer bostad i framtiden så är det garanterat Sebastian jag vänder mig till. Läs mer
    2020-06-05 Sebastian A svarar Klara S
    Tack för de fina orden det var en fröjd att få hjälpa dig med försäljningen och att leverera ett så bra slutresultat!
  • 2020-05-25

Kristofer S skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag är mycket nöjd med Henriks hjälp vid försäljning av min bostad. Henrik var seriös, lättsam och lyhörd. Henrik är mycket trygg och trevlig vilket skapar trygghet i processen för mig som kund. Tack för ett gott jobb Henrik! Läs mer
    2020-05-29 Henrik I svarar Kristofer S
    Hej Kristofer.
    Tack för rekommendationen, det värmer!
    Lycka till i framtiden nu.
  • 2020-05-16

Malin L skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Realistisk och professionell, det hela gick mycket smidigt. Jag fick god rådgivning genom processen och trots svårigheter på grund av avstånd gick allt lätt att lösa. Mycket bra! Läs mer
    2020-05-29 Henrik I svarar Malin L
    Hej Malin.
    Stort tack för din rekommendation. Vad roligt att du blev så nöjd trots svårigheterna vi hade med avståndet.
    Ta hand om dig!
  • 2020-05-14

Åsa Peterson P skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt villa. Kunnig och punktlig. Nöjd som kund då Richard levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2020-05-14

Maria V skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt en bostad och Linn har varit mycket trevlig, proffsig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-05-09

Cecilia Ö skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig, snabb, korrekt och ärlig! Läs mer
  • 2020-05-09

Ronnie C skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och engagerad mäklare. Enkel att ha att göra med och duktig på det han gör. Läs mer
  • Markus M

2020-05-07

Markus M skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Engagerad, trevlig, saklig och tydlig. Läs mer
    2020-06-05 Sebastian A svarar Markus M
    Tack för förtroendet att hjälpa er och alltid lika roligt när du som säljare är nöjd i slutet!
  • 2020-05-06

Catarina P skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    jag har sålt en lägenhet i dalen under denna Coronatid. Jag kunde inte vara mer nöjd med hur jag blivit bemött av Pontus. Han har alltid varit lätt att få kontakt med och jag känt att jag kunnat ringa med all min oro och mina frågor och fått bra svar. Skulle jag sälja en lägenhet igen skulle Pontus definitivt vara mitt förstaval som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-04

David W skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevligt bemötande. Smidig affär. Läs mer
  • 2020-05-01

Håkan F skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde 2a i Johanneshov. Proffsigt och effektivt bemötande. Hjälpte till med både stylingbolag och målarfirma. Var koordinator för all aktivitet då vi inte kunde närvara pga Corona-karantän. Uppnådde bra pris trots rådande omständigheter. Läs mer
    richard i gillar detta
  • 2020-04-30

John W skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard Ivansson gjorde ett väl utfört arbete vid vår villa försäljning. Det gick fort och smidigt.
    Priset vi fick låg väl i linje med vad vi tänkt oss.
    Vi kan starkt rekommendera Richard Ivansson. Läs mer
    richard i gillar detta
  • 2020-04-28

Victor Per Roland G skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket professionell, proaktiv och lyhörd för både oss som säljare men även kring köparens förväntningar. Läs mer
    2020-04-28 Elisabeth S svarar Victor Per Roland G
    Vilken underbar läsning. Tusen tack snälla du!
    Elisabeth S gillar detta

Hanna L skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väldigt trevlig och tillmötesgående mäklare, även Richards kollegor som jag kom i kontakt med. Ringer garanterat Richard när det är dags för nästa försäljning. Läs mer
    2020-04-28 richard i svarar Hanna L
    Hej Hanna,

Tack snälla för de fina orden! Hoppas ni ska trivas i ert nya hus och det värmer verkligen att ni är nöjda med mig och Fastighetsbyrån Enskede. Trevlig sommar!

Patrik J skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har sålt min mors tvåa i Enskede.
    Min mäklare Sebastian Andersson har skött sitt uppdrag mycket gott. Han har givit mig bra svar på mina frågor rörande försäljningen och fortlöpande information om budgivningen. Det var ett svårt säljläge, så här i coronatider, så jag är mycket nöjd med utfallet. Proffsigt och utan anmärkning, helt enkelt Läs mer
  • 2020-04-24

Emelie A skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    -sålt en lägenhet
    - trygg och lugn. Inte påstridig, vilket uppskattas.
    - Pontus levde upp till mina förväntningar och var väldigt proffessionell
    - Proffsigt, snabbt och enkelt med ett bra resultat. Läs mer
  • 2020-04-22

Kerstin G skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt ett radhus med hjälp av vår mäklare. Hon gjorde ett utmärkt bra jobb. Vi fick en mycket god hjälp och ett mycket trevligt bemötande. Hon var också lätt att få tag på för att svara på frågor och svarade snabbt. Det enda vi var mindre nöjd med var bildkvaliteten vid annonseringen och att man gick ut med resultatpriset till alla i området. Läs mer
  • 2020-04-16

Katharina H skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn hjälpte mig att sälja en svårsåld lägenhet. Hon är kompetent och positiv, med bra koll på lokala bostadsmarknaden och med glimten i ögat. Läs mer
  • 2020-04-10

ANDERS B skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik är professionell, realistisk och driven. Han hjälpte oss sälja vår lägenhet redan innan visning och fotografering. Det hela gick både snabbt och smärtfritt. Jag kan varmt rekommendera Henrik. Läs mer
    2020-06-02 Henrik I svarar ANDERS B
    Hej Anders.
    Tack så mycket för dom fina orden. Vi ses på tillträdet!
  • 2020-04-07

Pi C skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus hjälpte oss att sälja vår tvåa. Vi hade inga förväntningar och blev därför glatt överraskade över att försäljningen gick så smidigt och att värderingen stämde så exakt. Tveka inte att anlita Pontus på Fastighetsbyrån, en engagerad och professionell mäklare. Läs mer
  • 2020-04-06

Bengt L skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Snabb och professionell hantering. Mycket bra tillgänglighet. Läs mer
    2020-04-06 Elisabeth S svarar Bengt L
    Tack snälla Bengt! Hoppas allt är bra med dig!

Arenavägen 55, 121 25 Enskede