Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 550 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• Therese J
    Therese J skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt om 3 rok. Eftersom vi redan flyttat till annan ort, var vi tvungna att sköta hela försäljningen på distans.
    Efter ingånget avtal med mäklaren har jag endast haft kontakt med mäklarassistenten. Hon var jättetrevlig och tjänstvillig, men det kändes som att mäklaren inte var intresserad av oss efter påskrivet kontrakt.
    + Vi fick hjälp med fullmakter, så att vi kunde fullfölja försäljningen på distans.
    - Mäklarens slarv med nycklarna gjorde att vi fick lägga ner mycket jobb efter tillträdet på att lokalisera dem åt köparen, fast de fanns på mäklarens kontor hela tiden.
    - Mäklarassistenten kunde inte svara på när man senast skall betala reavinstskatten för att undvika ränta - trots att mäklaren enligt avtalet skall vara behjälplig vid deklarationen. Läs mer
  • demet b
    demet b skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt lgh i Enskede. Allt har gått bra. Enkelt och smidigt. Läs mer
  • Raimund S
    Raimund S skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Kändes att hon inte va riktig informerad, håll inte löften även om andra ställde till det med och ingen riktig angagemang. Läs mer
  • Hillevi E
    Hillevi E skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt, blev bra bemött och är nöjd med min försäljning, något seg återkoppling, men i det stora hela en bra mäklare som jackan rekommendera Läs mer
  • Niklas T
    Niklas T skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt
    Kort bemötande, avvaktande Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte en 4,5:a i Västertorp. Utmärkt service, snabba svar på alla frågor och bra kommmunikation kring budgivning. Trevlig och professionell. 100% nöjd. Läs mer
  • Hans P
    Hans P skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    TYcker att försäljningen gick väldigt bra däremot blev administrationen inför tillträdet ganska rörig däre jag fick skicka samma information flera gånger mm Läs mer
  • Mats N
    Mats N skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt en lägenhet Utmärkt service, klar och tydlig samt effektiv. Läs mer
    2018-05-08 Johanna R svarar Mats N
    Halloj Mats!

Tack för att du tog dig tid till att skriva några rader. Det uppskattas! Vad kul att du känner dig nöjd. Din nya lägenhet är superfin och jag hoppas du kommer trivas!

Allt gott!
    /Johanna
  • Velina P
    Velina P skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vi är mycket nöjd med Johanna och Fastighetsbyrån. Hon är effektiv, professionell och håller god kommunikation med oss. Vi återkommer mer än gärna! Läs mer
    2018-05-08 Johanna R svarar Velina P
    Hej på er!

Tack för en fin rekommendation! Det har varit kul att hjälpa er hitta ett nytt boende, vi ses på tillträdet! :)
    Ha en nu en fin dag i solen!
    Mvh Johanna
  • Peter Ö
    Peter Ö skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket nöjd med Fastighetsbyrån och Johanna.
    Vi återkommer mer än gärna! Läs mer
    2018-04-13 Johanna R svarar Peter Ö
    Hej Peter!

Stort tack för ert fina omdöme. Nu blir jag extra glad denna fredag.
    Hälsa hem och ha det gott!
    /Johanna
  • Margareta U
    Margareta U skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Jag tycker att han har skött försäljningen av min fars lägenhet, på ett mycket proffsigt sätt. Läs mer
  • Diana P
    Diana P skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig och saklig. Vi hade en hel del visningar. Försökte hitta spekulanter när bostadsmarknaden svajade. Kunde nås på sms och återkoppla. Var nöjd även när affären gjordes bra upplagt! Tack Johanna för din hjälp! Läs mer
    2018-03-27 Johanna R svarar Diana P
    Hej Diana!
    Vad kul att du känner dig nöjd! Känns kul att höra, det har varit trevligt att samarbete med dig/er!
    Hoppas ni trivs bra i nya lägenheten!
    Hälsningar Johanna
  • Madeleine W
    Madeleine W skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och trevligt bemötande. Mäklaren var tydlig, kunnig och engagerad. Läs mer
    2018-02-27 Johanna R svarar Madeleine W
    Vad kul att du känner dig nöjd! Nu blir jag glad.

Allt gott!
    Hälsningar Johanna
  • Olof
    Olof skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsig och duktig. Jättenöjd! Läs mer
    2018-02-27 Johanna R svarar Olof
    Hej Olof, tack för fina ord! Hoppas allt är bra med dig!
    Med vänlig hälsning, Johanna
  • Richard B
    Richard B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig, kunnig och väldigt hjälpsam. Jag som köpte in mig på marknaden igen efter 10år, kände mig ytterst trygg i affären. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Richard B
    Tack snälla Richard för fina ord !
    Hoppas du trivs i bostaden, tror den kommer passa dig utmärkt!
    Ha en trevlig sommar.
    Med vänlig hälsning Elisabeth
    Elisabeth S gillar detta
  • Martins Autocenter - Autoexperten Vårby
    Martins Autocenter - Autoexperten Vårby skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde två lägenheter via Richard han var professionell, trevlig och mycket trovärdig Läs mer
  • Rasmus L
    Rasmus L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig uppdatering och aldrig tillgängliga och jobbar till max 16, kan du inte komma in innan dess då du har ett jobb så får du väll ta ledigt en dag. Läs mer
  • Sten H
    Sten H skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsig, kunnig och väldigt trevlig! Läs mer
  • Caroline V
    Caroline V skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Richard är professionell och pålitlig. Läs mer
  • Claes W
    Claes W skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell hantering av hela försäljningsprocessen.
    Mycket nöjd på alla punkter! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Trevligt och påläst, kunde området. Läs mer
  • Gabriella M
    Gabriella M skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):) Läs mer
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vet inte riktigt vad jag ska tycka efter vårt korta möte. Men jag är säker på att hon har gjort sitt jobb på bästa sätt. Just i det här fallet var det säkert en enkel affär. Ingen visning t.ex. och ingen större förberedelse, tror jag. Jag fixade själv fram köparen. Det var en annan mäklare (från er) som tittade på lägenheten och ordnade med fotografering t.ex.

Vänligen Ulla Liljekvist Läs mer
  • Sophie E
    Sophie E skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Johanna gav ett professionellt intryck. Jag kände mig trygg med henne och hennes yrkeskunskap. Jag är överlag nöjd med hennes arbete. Läs mer
  • Nicole Å
    Nicole Å skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Det var första gången vi sålde med Johanna och trots en dålig marknad gjorde Johanna allt hon kunde för att vi skulle få så bra betalt som möjligt! Hon har ett oerhört driv, tempo och är effektiv samt alltid tillgänglig. Vi rekommenderar Johanna varmt till andra som ska göra en bostadsaffärer och vi kommer absolut höra av oss till henne nästa gång det blir dags! Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Bemötandet var mycket gott! Professionellt och tydligt. Läs mer
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Eric är väldigt kunnig och har gett oss bra tips och råd och varit väldigt tillmötesgående under vår försäljning. Han är tillgänglig i princip hela tiden, har vårt fulla förtroende och vi rekommenderar honom varmt. Fem brödrostar. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Väldigt professionell på alla plan! Läs mer
  • Hans U
    Hans U skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Jag rekommenderar inte Fastighetsbyrån. Jag anlitade dem av en enda anledning, att de är störst och tack vare sitt nätverk skulle kunna hjälpa mig att hitta en köpare utanför Hemnet. Jag upplevde inte att det gjorde någon skillnad. Att mäklaren inte återkopplade till mig efter någon av visningarna av mitt hem gjorde att jag tappade förtroendet helt.
    Opersonligt, jag kände mig verkligen som en i mängden kunder som mäklaren låtsades att bry sig om. Inte värt pengarna. Läs mer
  • Kerrin F
    Kerrin F skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth was professional from the beginning, was clear when answering my questions and made sure I understood the procedure to come and how she saw my sale proceeding.

Elisabeth achieved a result at the high end of my expectations and I could not be happier with the experience from beginning to end. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Kerrin F
    Thank you for the kind words! So glad that you got the highest bid on the adress!
    Elisabeth S gillar detta
  • Josefin N
    Josefin N skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vi kände oss trygga under hela processen och kan verkligen rekommendera Johanna vidare! Läs mer
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Riktigt bra första möte och kunnig. Dock var vår annons slarvigt skriven med många stavfel som vi behövde rätta, samt att annonsen publicerades utan planritning, något som inte berättades för oss. Efter tre dagar lades en felaktig planritning ut och först efter 10 dagar kom en korrekt planritning upp i annonsen. Johanna kändes proffsig i sitt bemötande men det var för mycket slarv i utförandet vilket gjorde att vi inte kändes oss trygga. Läs mer
    2017-09-21 Johanna R svarar Sandra B
    Hej Sandra! Tack för din reco! Jag ber om ursäkt om ni inte upplevde det som att jag var tillräckligt tydlig gällande planritningen. Den skickades iväg för uppritning på fredagen och kom som bekant tillbaka under tisdagen. Dock var det olyckligt att det var "vanliga" garderobsdörrar utritat istället för skjutdörrarna i hallen samt att ni upplevde det som ena väggen var för lång. Det korrigerades men då blev det åter igen väntetid för att få till dom korrigeringarna och då kom vi ju tillsammans överens om att låta den första planritningen ligga uppe, istället för att inte ha någon alls. Jag förstår att ni känner er frustrerade över detta och tar med mig det vidare. Jag hoppas att ni trots det lilla missödet känner att ni är nöjda med både slutpris och samarbetet! Ha det gott så ses och hörs vi! / Johanna
  • Anders B
    Anders B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    En väldigt trevlig tjej, lätt att prata med samt var snabb med kommunikation till oss. Trots att budgivningen gick lite trögt i början gjorde Johanna sitt bästa för att hålla oss uppdaterade samt trygga. Nöjda på alla punkter! Läs mer
  • Sonja B
    Sonja B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Johanna har varit jättebra, rak och tydlig information, mån om att följa upp och stämma av. Hon hjälpte mig att fatta beslutet att sälja genom att puscha lagom mycket. Och hittade en köpare utan att behöva ha en visning. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Eftersom jag måste använda minst 30 tecken, tar det en stund innan jag kan säga: Bra. Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Glad och positiv. Duktig mäklare. Engagerad. Läs mer
  • Erik W
    Erik W skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vi kände oss trygga under hela processen och kan varmt rekommendera Nathalie. Läs mer
  • Johan J
    Johan J skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Han var trevlig under visningen och väldigt tydlig under kontraktsskrivningen. Läs mer
  • Louise C
    Louise C skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Gott intryck redan vid första mötet. Processen gick smidigt från början till slut. Under budgivningens gång höll hon oss ständigt uppdaterade. Duktig tjej som var mycket påläst om marknaden samt området. Läs mer
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Snabb och smidig försäljning till mycket bra pris. Mycket trevlig och gav ett proffesionellt intryck. Läs mer
  • rickard w
    rickard w skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Lätt att tycka om, förtroendeingivande samt påläst. Jag är nöjd! Läs mer
  • Elin A
    Elin A skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Lyhörd, tillgänglig, proffesionell och var påläst om både området och marknaden. Kommer garanterat anlita Johanna vid min nästa bostadsaffär. Läs mer
  • Åke H
    Åke H skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Denna liksom tidigare försäljning via Elisabeth Strandenborg har fullt ut varit mycket professionelt och smidigt. Kan rekomendera Elisabeth som visat stort engagemang och lotsat försäljningen hela vägen till 100%. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Åke H
    Så tacksam för att jag fått äran att förmedla er bostadsrättsaffär gång på gång! Ni är underbara kunder att ha!
    Ha en fin sommar så hörs och ses vi snart igen!
  • David B
    David B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Trovärdig och tydlig i sitt förklarande. Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Richard Ivarsson har ett tryggt och genuint bemötande. Richard lever upp till våra förväntningar alla dagar i veckan. Läs mer
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Ett mycket bra bemötande. Är helt nöjd på alla punkter. Läs mer
  • Gun V
    Gun V skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Eric B gav ett professionellt intryck vid första mötet - en anledning till att jag ej sökte andra mäklare . Under budgivningen höll han ständig kontakt och jag uppdaterades som förväntat. Som person är han artig och inger förtroende i sin mäklarroll . Läs mer
  • Filip B
    Filip B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Fick snabbt och enkelt tag på Eric som ordnade med en enskild visning. Han var väldigt tillmötesgående och såg till att affären gick i lås redsn samma vecka. Läs mer
  • Per-gösta N
    Per-gösta N skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Bra, korrekt och professionellt Läs mer
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Otydlig kommunikation. Otydlighet kring arvode. La ej ut planritning. Vi gjorde korrigeringar i texten och korrigerade adresspin på kartan. Läs mer

Arenavägen 55, 121 25 Enskede