Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 570 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• 2019-02-21

Leif Erik Lennart T skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Har sålt en villa. Vi är mycket nöjda med Eric och hans professionella hantering av hela processen från ax till limpa Läs mer
  • 2019-02-20

Robert J skrev om Fredrik Rintanen en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi är nöjda med Fredrik, efter många turer fram och tillbaka och i en seg marknad så har vi känt att Fredrik engagerat sig mycket för att hjälpa oss få till en försäljning.

Vi är väldigt nöjda med Fredrik. Läs mer
    2019-02-20 Fredrik Rintanen svarar Robert J
    Tack Robert! Kul att ni är nöjda. Det har varit väldigt tacksamt och trevligt att samarbeta med er båda. Roligt att det löste sig med det nya boendet också!

Allt gott,
    Fredrik
    Fredrik Rintanen gillar detta
  • 2019-02-20

Helena F skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric helped me sell my home quickly and at a good price. He was professional and efficient and friendly. Läs mer
  • 2019-02-18

Andreas N skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hej!

Har nu köpt en bostad i Hammarbyhöjden, lägenheten är en 2:a på 47kvm.

Jag är super nöjd över Pontus som mäklare och insatts. Om jag en dg säljer vet jag vart jag skall vända mig och vem jag skall ringa!

Tack för en strålande affär!

Med Vänliga Hälsningar
    Andreas Nilsson Läs mer
  • 2019-02-16

Patrik J skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Gick snabbt och smidigt att sälja min lägenhet! Läs mer
  • 2019-02-15

Tim B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth hjälpte oss att sälja vår lägenhet på 61kvm i Gamla Enskede och vi är grymt nöjda med hennes insats.
    Trots en sval marknad och att lägenheten kvävde två omtag så gav hon aldrig upp och visade aldrig något tecken på att hennes intresse svalnat. Läs mer
  • 2019-02-15

Christina L skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket engagerad och kunnig mäklare! Alltid trevligt bemötande och snabba återkopplingar. Vi var jättenöjda genom hela försäljningen! Läs mer
  • 2019-02-14

Jessica Ö skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi är jätte nöjda med försäljningen,
    fick ett bättre pris än väntat i en dålig marknad.
    Ett bra bemötande genom hela säljprocessen.
    Alltid tillgänglig och snabb med återkoppling. Läs mer
  • 2019-02-14

Helena L skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag träffade några mäklare inför att jag skulle sälja min fina hörnlägenhet högts upp i huset där jag bor.
    Jag ville höra hur mäklarna systematiskt arbetar och vilka resultat.
    Jag ville veta hur mäklarna korrigerat sitt arbetssätt utifrån rådande bostadsmarknad

Pontus förmåga var att beskriva förtroendefullt och lugnt hans arbetsplanering inför en försäljning samt Pontus målsättning med försäljningen av min lägenhet.

Pontus drivkraft var att visa sig pålitlig, ansvarsfull och förtroendegivande.

Det var viktigt för mig att få korta återkopplingar på sälj/budgivningsprocessen vilket Pontus gjorde och det gav mig en trygghet i att allt var under kontroll i processen.

Pontus har visat en mycket god kommunikation och en stark ansvarskänsla.

Pontus levde upp till mina förväntningar som mäklare.

Utomordentligt lotsade Pontus sitt uppdrag med att sälja min bostad, mina allra bästa rekommendationer

Helena Lindqvist Läs mer
  • Camilla H

2019-02-12

Camilla H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mäklaren var professionell på flera sätt, tillmötesgående och snabb.
    Vi var först missnöjda med färgerna på bilderna som fotografen tagit. Tack vare Richards flexibilitet kunde vi redigera dem själva precis innan de skulle publiceras. Vi tyckte mycket om fastighetsbyråns möjligheter att påverka annonseringens utseende genom att kunna logga in med bank id. Det var roligt att få skriva en egen berättelse om hur vi upplevt lägenheten och vad vi tyckt varit trivsamt i området. Detta tackade även köparen för. En lyckad affär tack vare en väldigt bra mäklare ich mäklarbyrå. Tack! Läs mer
    2019-02-12 richard i svarar Camilla H
    Hej Camilla, kul att du och Göran är nöjda med mitt arbete och Fastighetsbyråns verktyg. Fantastiskt kul att få göra både säljare och köpare nöjda. Jag önskar er lycka till med ert nya boende och sen ses vi när det drar ihop sig för tillträde. Allt gott!
  • 2019-02-12

Moa T skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag köpte min första bostad och hade ingen aning om något. Tack vare Eric kändes köpet tryggt och jag fick all den information jag behövde! Snabb och bra affär!

Jag skulle definitivt rekommendera Eric till andra. Läs mer
  • Kée T

2019-02-12

Kée T skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus hjälpte oss med att sälja vår bostadsrätt i Skarpnäck. Från och med första mötet tyckte jag direkt att han är en professionell, trevlig och engagerad mäklare. Han rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-02-14 Pontus Palmén svarar Kée T
    Tack Kée, var väldigt trevligt att hjälpa er med denna försäljning, jag hoppas du hittar något riktigt sjysst som nästa hem!
  • 2019-02-10

Larry S skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Har sålt en lgh i Bagarmossen!
    Sälja till ett bra pris jag skulle bli nöjd med! Det levde han upp till!
    Är jättenöjd med hans info och arb. Läs mer
  • 2019-02-07

George A skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt en 3:a i Johanneshov.
    Grymt bra bemötande, en hungrig mäklare som gör det lilla extra!
    Han levde upp till mina förväntningar, va aldrig orolig över det, vi hade jättebra kontakt via telefon, sms & mail. Allting sköttes smidigt och han va alltid tillgänglig.
    Kan varmt rekommendera Pontus! Läs mer
    2019-02-11 Pontus Palmén svarar George A
    Tack George för ett väldigt trevligt samarbete!
    Hoppas du och familjen kommer trivas bra i ert nya hus!
  • 2019-02-07

Sara S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en etta med Richard. Han är professionell, pålitlig och kunnig. Kan varmt rekommendera Richard! Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Sara S
    Hej Sara,
    Tack för det fina omdömet! Nu ser vi till att hitta en ny bostad till dig också. Allt gott!
  • 2019-01-29

Rickard L skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en tvåa i Kärrtorp. Sebastian kämpade med en långsam försäljning för att nå det mål vi hade satt.
    Han levererade det han lovade vid fösta mötet. Läs mer
    2019-01-29 Sebastian A svarar Rickard L
    Tack för ditt omdöme, känns jättebra att du är nöjd med försäljningen! Lycka till i jakten på er nästa bostad så hörs vi.
    Sebastian A gillar detta
  • 2019-01-25

Charlotte N skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Allt var toppen förutom att städningen av lägenheten jag flyttade in i var under all kritik. Eftersom det var extremt skitigt när jag var på visningen så påpekade jag att det måste vara städat och fräscht när jag flyttade in. Det var det inte, det var ingrodd skit.
    Allt annat var toppen. Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Charlotte N
    Hej Charlotte, tråkigt att städningen inte var bra. Jag hoppas att städbolaget försökte hjälpa dig i alla fall. Önskar dig en trevlig dag och hoppas vi ses igen i framtiden!
  • 2019-01-23

Roger H skrev om Fredrik Rintanen en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt en 5:.a i Hammarbyhöjden - Fredrik har varit engagerad och professionell från första kontakt och till kontraktskrivande - rekommenderar Fredrik starkt som din nästa mäklare. Läs mer
    Fredrik Rintanen gillar detta
  • 2019-01-21

Salome K skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth är en mäklare som är lyhörd & har ett bra bemötande. Som förstagångsköpare tog hon sin tid att förklara processen & var tillgänglig för frågor. Läs mer
    2019-01-31 Elisabeth S svarar Salome K
    Tack snälla du! Hoppas du kommer stormtrivas i bostaden! :)
  • 2019-01-16

Katarina E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Grundlig, pålitlig, alltid kontaktbar. Återkopplade allt under processen. Gjorde bra bedömningar och hela försäljningen blev en positiv upplevelse. Kan starkt rekommendera denna mäklare och firma. Läs mer
    2019-01-21 Pontus Palmén svarar Katarina E
    Stort tack för dem fina orden Katarina!
  • 2019-01-09

Sven Olof E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt bostadsrätt 2RoK i Björkhagen / Hammarbyhöjden.
    Mäklarens bemötande var utmärkt och korrekt. Gjorde ett seriöst intryck.
    Möjligen kunde man ha önskat sig något bättre överlämnande av dokument etc. (Kan möjligen bero på att vår affär till stora delar sköttes via mail och telefon istället för med fysiska möten.)
    Totalt sett är jag nöjd med affären och hur mäklaren t.ex. hanterade budgivningen. Läs mer
    2019-01-21 Pontus Palmén svarar Sven Olof E
    Tack Sven Olof, ursäktar för det. Att det mesta sköttes på distans är ingen ursäkt, tar med mig det framåt!
  • 2019-01-09

Anette W skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt en bostadsrätt på Finn Malmgrens väg , Enskede.

Jag är nöjd med honom i stort. Brister var bla att han missade mejla avtalen till oss som han lovade innan vår dotter skulle skriva avtal med fullmakt från oss. Förstår att det var stressigt då budgivning pågick i stort sett till kontraktskrivning. Läs mer
    2019-01-21 Pontus Palmén svarar Anette W
    Tack Anette, jag ursäktar för det. Många bollar i luften är ingen ursäkt, tar med mig det framåt!
  • Jimmy F

2019-01-08

Jimmy F skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Har köpt via Richard 1 gång och sålt med honom 2 gånger. Den statistiken talar för sig själv. Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Jimmy F
    Hej Jimmy, hoppas allt är bra med er och tack för de fina orden!
  • 2019-01-06

Erik G skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt en trea i Enskede och blev mkt bra bemött
    Pontus levde upp till mina förväntningar. Läs mer
    2019-01-07 Pontus Palmén svarar Erik G
    Tack Erik, trevligt att träffa dig med. Hoppas du och barnen trivs bra i ert nya hem!
  • 2019-01-04

Anna F skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt 2 rum och kök, Hammarbyhöjden. Väldigt bra bemötande, flexibel och tillmötesgående. Pedagogisk med mig som förstagångsköpare. Läs mer
  • Emelie C

2018-12-21

Emelie C skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Supernöjd med jobbet Elisabeth gjorde! Rekommenderar varmt! Läs mer
    2018-12-22 Elisabeth S svarar Emelie C
    Tusen tack snälla du! God jul och gott nytt år! ☺️
  • 2018-12-20

Carin J skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Delägare i en bostad i Hammarbyhöjden som är sålt. Han har haft mest kontakt med min son. Uppfattat det som ett snabbt handläggande och bra bemötande. Lyssnat och varit tydlig samt flexibel med tanke på att det blev extra visningar Läs mer
    2019-02-11 richard i svarar Carin J
    Hej Carin, tack för omdömet. Ni var väldigt trevliga att ha att göra med och jag önskar er båda ett trevligt 2019!
  • 2018-12-17

Joakim Ö skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Är jättenöjd med Elisabeth och kan absolut rekommendera henne. Läs mer
    2018-12-17 Elisabeth S svarar Joakim Ö
    Hej Jocke! Stort tack vad fint skrivet! Du får höra av dig om du behöver hjälp i framtiden med ditt letande :). God jul ännu en gång!
  • 2018-12-12

Hans P skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig tranparans angående hur priutvecklingen gick till
    Plötsligt var lägenheten 1000000 kr dyrare Läs mer
  • Alina O

2018-12-07

Alina O skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte min allra första lägenhet i Stureby nyligen. Fantastiskt stort och nervöst på alla plan. Richard ingav förtroende och en trygghet. Otroligt trevlig och proffsig och inte sådär "insäljande" som en mäklare kan vara. Kunde inte fått en bättre mäklare! Det menar jag verkligen. Hela affären gick väldigt smidigt till :) Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Alina O
    Hej Alina, tack för de fina orden. Du och din familj var verkligen trevliga att få sälja en lägenhet åt. Hoppas du ska trivas. God jul!
  • 2018-12-07

Jonas L skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde en 3a i Stureby
    Upplever att mäklaren va väldig rak och bestämmande han vet vad han pratade om
    Vi tyckte det va bra eftersom det är våran första försäljning och behövde mycket hjälp Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Jonas L
    Hej Jonas, tack själva! Det var roligt att kunna hjälpa er med er försäljning på ett bra sett. Lycka till med allt och god jul!
  • 2018-12-06

Per A skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard hjälpte oss sälja våra 3a i Enskede. Redan från första kontakten upplevde vi Richard som väldigt proffsig och förtroendeingivande. Han var noggrann i sitt arbete och levererade hög service genom hela försäljningsprocessen.

Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Richard och rekommenderar mer än gärna hans tjänster. Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Per A
    Hej Per, tack för de fina orden och jag hoppas att ni nu hittar det ni söker! God jul och gott nytt år!
  • 2018-12-04

Magdalena S skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en etta i Enskede. Mycket proffsigt bemötande, alltid tillgänglig för att svara på frågor och annat. Allting sköttes mycket smidigt och smärtfritt. Mycket nöjd. Läs mer
    2018-12-17 Pontus Palmén svarar Magdalena S
    Stort tack för dem fina orden och förtroendet Magdalena! Önskar dig och Hans all lycka framåt!
  • 2018-11-30

Christina L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vår försäljning gick smidigt. Mäklaren kändes engagerad i vår lägenhet vilket var kul. Uppskattade mycket hennes lugn i budgivningen. Vi fick bra information om alla moment i försäljningen och bemötandet var hela tiden lugnt, sakligt och positivt. Läs mer
  • 2018-11-24

Hans N skrev om Fredrik Rintanen en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fredrik är trevlig och kompetent och han lovar inte för mycket. Han är energisk noggrann och serviceinriktad. Vi kommer att anlita honom igen om vi får nya behov av en duktig mäklare. Läs mer
    Fredrik Rintanen, Elisabeth S gillar detta
  • 2018-11-21

David B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard är kompetent, pålitligt och inger en trygghet för en förstagångssäljare Läs mer
    2018-11-26 richard i svarar David B
    Hej David,
    Tack för de fina orden! Lycka till med ert nya boende och vi hörs framöver!
  • 2018-11-19

Johanna S skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väl genomförd försäljning av vår lägenhet. Fick den såld inom det prisspann mäklaren sagt var möjligt och han lyckades få till försäljning redan efter förhandsvisning. Vi är mycket nöjda med hur mäklaren planerade försäljningen och det märks att han har mycket erfarenhet. Läs mer
  • 2018-11-18

Emelie F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth började jobba från dag ett på att få vår lägenhet såld. Gjorde ett mycket bra jobb och vi har redan rekommenderat henne vidare. Läs mer
    2018-11-29 Elisabeth S svarar Emelie F
    Tusen tack för de fina orden! Nu ser vi till att brorsan blir minst lika nöjd! =)
  • Ann O

2018-11-18

Ann O skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hon känns proffsig och seriös. Återkopplar snabbt, då Jag har haft funderingar! Läs mer
    2018-11-29 Elisabeth S svarar Ann O
    Hej Ann!
    Tack för de fina orden! Lycka till med allt så hörs vi framöver!
  • 2018-11-16

Ingrid R skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt 2 1/2 bostadsrätt vid Globen. Trevligt bemötande, hjälpsam, hörde av sig ofta och kollade läget. Inga problem när jag vill skjuta fram visning och fotografering. Helt klart mycket positivt möte. Och sen fick jag ju bra betalt också. Läs mer
    2018-11-16 Pontus Palmén svarar Ingrid R
    Tack för väldigt trevlig samarbete Ingrid! Önskar dig all lycka till i sökandet i Blekinge och hoppas du kommer iväg på några spännande resor nästa år så ses vi på tillträdet!
  • 2018-11-05

Joel B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Kunnig, saklig och engagerad. Bra kontakt genom hela processen Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Joel B
    Tack Joel, hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet! Allt gott.
  • 2018-11-02

Karolina J skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth sålde vår trea med bravur i dagens sega marknad. Fick otroligt bra stöd och hjälp från Elisabeth. Hon visade en enorm professionalitet och tålamod med oss som säljare och även med köparen. Om vi säljer igen kommer Elisabeth vara ett självklart val. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • Christina F

2018-10-29

Christina F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth är en kunnig, duktig och mycket trevlig mäklare. Vår bostad sålde hon till högsta kvm-pris i fastigheten. Vi är mer än nöjda och vi kommer anlita henne i framtiden. Läs mer
    2018-11-29 Elisabeth S svarar Christina F
    Tusen gånger tack för ett strålande samarbete! Ni själva var underbara kunder att jobba med =)
  • Nathalie Z

2018-10-28

Nathalie Z skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt 70 kvm i Stureby
    Vänlig, inte påträngande men inte passiv, gillar skarpt! Han får gärna sälja när vi är färdiga med denna lya! Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Nathalie Z
    Kul att höra Nathalie. Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad och tveka inte att höra av er när det blir dags i framtiden!
  • 2018-10-27

Anna S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt en bostad och känner mig ännu så länge nöjd och glad, allt är inte färdigt ännu. Elisabeth känns engagerad och vägledande på ett bra sätt. Läs mer
  • 2018-10-26

Jessica S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth hjälpte mig att sälja min lägenhet i gamla Enskede och gick above and beyond för att då det bästa priset marknaden har att erbjuda för stunden.
    /jess Läs mer
  • 2018-10-23

Hugo K skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric är tydlig, hjälpsam och har koll på läget. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-23

Viktor A skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric har varit jättebra under hela resan från titt till att objektet är vårt Läs mer
  • 2018-10-18

Jennie B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric har varit proffsig och trygg genom hela processen. Vi både köpte och sålde genom honom och är väldigt nöjda. Jag kan ge mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2018-10-09

Ida B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vid köp av lägenheten var Richard väldigt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Ida B
    Hej Ida, tack för de fina orden. Önskar dig en trevlig vinter!

Arenavägen 55, 121 25 Enskede