Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 774 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• 2020-03-19

Yanina Castope L skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår bostad på 55 kvm i Johanneshov. Träffade på Pontus när vi gick på en spontan visning då vi lite vagt började överväga att köpa nytt. Fick snabbt bra kontakt med Pontus och några veckor senare så var vi igång på allvar med försäljningen av vår bostad. Pontus var alltid snabb med att svara på våra frågor och gav kontinuerlig återkoppling till både mig och sambon vilket vi båda uppskattade väldigt mycket. Så vill man ha en mäklare som är enkel att samarbeta med men som ändå gör bostadsförsäljningen till en rolig resa så är Pontus rätt för det. Så tack Pontus för att du hjälpte oss sälja vår fina pärla! Läs mer
  • 2020-03-18

Suhail A skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Efter 3 misslyckade försök att sälja vår lägenhet hos konkurrenter, lyckades Henrik sälja vår lägenhet till begärt pris inom 1 månad! Proffsig och duktig på återkoppla och gav oss bra inputs för en lyckad affär

Stort tack Läs mer
    2020-03-20 Henrik I svarar Suhail A
    Tack så mycket Suhail för rekommendationen. Vad roligt att ni är nöjda!
  • 2020-03-17

Christer L skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt bostadsrätt. Trevligt bemötande o god information beträffande objektet. Läs mer
  • 2020-03-15

Inger Birgitta H skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt en villa. Vår situation var ganska rörig, och vi upplevde att mäklaren var lyhörd och flexibel och anpassade sig efter oss.
    Hon är mycket proffsig och vi känner oss trygga och nöjda med vår försäljning. Läs mer

Gregory H skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi anlitade Pontus för försäljningen av vår trea. Det var enkelt att resonera med honom hur vi kunde få det mesta ur processen och vi hade en kontinuerlig dialog i varje steg. Efter en hel del arbete för att få fram det rätta presentationen av objektet lyckades Pontus få ditt oväntat många spekulanter och försäljningen överträffade alla våra förväntningar. Läs mer

Ann-marie H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag anlitade Richard Ivansson för försäljning av min villa i Enskede gård. Redan vid vårt första möte kände jag stort förtroende för Richard. Han var genom hela processen mycket positiv, professionell, sympatisk, trevlig och rolig att ha att göra med. Han var alltid nåbar och höll mig hela tiden informerad. Jag vill verkligen varmt rekommendera Richard! Läs mer

Joel H skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth har på ett föredömligt sätt sålt vårat hus. Hon har varit mycket lyhörd för våra behov och dessutom ytterst professionell i sin yrkesroll. Läs mer

Stina N skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Driven, alltid anträffbar, trevlig! Väldigt nöjd! Läs mer
    2020-03-20 Henrik I svarar Stina N
    Hej Stina!
    Tack så mycket för rekommendationen och lycka till nu uppe i norr!

Karin E skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Informativ, hjälpsam, trevlig, avslappnad men tydlig. Läs mer

Alexander F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och driven mäklare. Fick fram det pris jag ville ha för min lgh. Läs mer
  • 2020-03-13

Jakob W skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket nöjd med Pontus. Såg till att hela tiden hålla god kommunikation med oss om varenda steg i processen. Gav professionella råd och tips. Fick den såld till ett tillfredställt resultat.
    Jakob Läs mer
  • 2020-03-11

Rebecca W skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår 2:a i Hammarbyhöjden med William och är supernöjda!

Vi upplevde honom som väldigt trevlig, seriös och professionell mäklare. Han levde upp till våra förväntningar och försäljning gick mycket snabbt och smidigt. Skulle varmt rekommendera andra att sälja med honom! Läs mer
  • 2020-03-07

Alan C skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Great service from day 1 and throughout the whole selling process. Läs mer
  • 2020-03-06

Sara R skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi köpte vår första bostadsrätt och är verkligen supernöjda med den professionella vägledning vi fick av Henrik under hela processen. Redan under visningen fick vi ett mycket bra bemötande och fick även snabba svar på alla våra frågor. Själva köpet sedan gick väldigt smidigt trots alla steg och vi tacksamma för all hjälp vi fick. Nu är vi glada ägare till vår drömlägenhet! Läs mer
    2020-03-20 Henrik I svarar Sara R
    Hej Sara!
    Stort tack för den fina rekommendationen. Vad kul att höra att båda ni är så nöjda. Vi ses snart igen!
  • 2020-03-04

Fadi A skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    while I was buying my first apartment in Sweden Pontus was patient enough to walk me through the Swedish laws and practices around the process in English while keeping a smile and fun attitude
    from A to Z Pontus was super present an supportive Läs mer
  • 2020-03-03

Viktor E skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi köpte vår första lägenhet via Henrik Ivansson på Fastighetsbyrån. Vi fick väldigt bra information om lägenheten och hur hela processen går till, vilket kändes väldigt tryggt för oss som förstsgångs köpare. Läs mer
    2020-03-20 Henrik I svarar Viktor E
    Hej Viktor!
    Stort tack för rekommendationen. Vi ses snart igen!
  • 2020-03-01

Martin G skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde vår tvåa i Gamla Enskede där vi bott i 3,5 år. Linn var väldigt noga från start med att inte ge falska förhoppningar, utan var hela tiden saklig och realistisk i sitt resonemang. Hon jobbade sedan metodiskt och tålmodigt under hela resans gång och det slutade med att vi fick ett bud i linje med vad vi tänkt oss. Vi är jättenöjda med det jobb Linn gjort för oss! Läs mer
  • 2020-03-01

Jessica H skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte bostad av Linn. Hon är snabb på att svara, professionell och påläst. Läs mer
  • 2020-02-29

Fred S skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn funkade jättebra hela vägen för oss när vi sålde vår 2a i Björkhagen.
    Förhandsvisning och affär på det, allt snabbt och korrekt skött.
    Vi kan rekommendera Linn å det varmaste.

Fred Sundström Läs mer
  • 2020-02-28

JENNY L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vill rikta ett stort tack för den otroligt fina service vi fick av Richard Ivansson i samband med försäljningen av vår lägenhet i Bagarmossen!
    Oerhört professionell och trevlig mäklare med en lyhördhet och personlig touch. Mycket kunnig med ett varmt och välkomnande intryck.
    Rekommenderar starkt fastighetsbyrån i Enskede och Richard Ivansson i synnerhet. Läs mer
  • Miriam B

2020-02-26

Miriam B skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och engagerad mäklare. Mycket nöjd med vår 4:à som blev såld. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-03-02 Henrik I svarar Miriam B
    Tack så mycket Miriam! Vi ses på tillträdet.
  • 2020-02-26

Jimmy M skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Duktig, snabb och tydlig mäklare. Toppbetyg Läs mer
  • 2020-02-25

Emma K skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Det kändes tryggt att köpa min första lägenhet via Henrik som mäklare. Henrik var trevlig, lättsam och väldigt tillmötesgående gällande frågor och funderingar jag hade. Henrik gjorde helheten av mitt lägenhetsköp jättebra (och det blev inte alls sådär läskigt som det kan kännas från början). Supernöjd! Läs mer
    2020-03-02 Henrik I svarar Emma K
    Hej Emma.
    Jättetack för din fina rekommendation. Stort lycka till nu med dina nya bostad så hörs vi snart igen.
  • 2020-02-24

Alexander H skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mäklaren Henrik Ivansson levde upp till alla förväntningar!
    Smidig och snabb försäljning av bostaden och bra information. Läs mer
    2020-03-02 Henrik I svarar Alexander H
    Tack så mycket för den fina rekommendationen Alexander. Ses på tillträdet.
  • 2020-02-23

Nils S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt en bostadsrättslägenhet. Jag och min fru Ewa blev bra bemötta av Elisabeth. Hon är en mycket engagerad mäklare. Med hennes engagemang lyckades vi sälja bostaden genom några förhandsvisningar innan de tänkta stora visningarna, vilket vi var mycket nöjda med. Elisabeth är mycket lättillgänglig. Vi hade ett stort antal telefonsamtal samt sms kommunikationer. Ja, vi är som sagt mycket nöjda med försäljningen och det pris vi fick. En annan fördel var att det gick fort från det vi bestämde oss för att sälja till dess att affären var klar.

Hälsningar
    /Nils Sahlen Läs mer
    2020-03-02 Elisabeth S svarar Nils S
    Tackar ödmjukt för dessa fina orden Nils! Nöjet var på min sida!!
    Elisabeth S gillar detta
  • 2020-02-23

Anna Ö skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi som inte köpt hus någonsin förr, förälskade oss i ett otroligt charmigt 50-tals radhus som vi fann på Hemnet. Redan dagen efter ringde jag Richard som visade stor förståelse och som med vänlighet, tålamod och stort kunnande guidade oss i alla våra frågor om fastigheten, besiktningsprotokollet och genom köpprocessen. Vi är tacksamma för det bemötande vi som köpare fick. Vi upplevde att Rickard var seriös och att han tog sig tid att svara och ge en rättvisande bild genom hela processen. Läs mer
  • 2020-02-22

Torbjörn W skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hej hej, vi har fått hjälp av Linn att sälja vårt radhus Lindevägen 64. Hon har arbetat engagerat och sakligt, med vårt bästa för ögonen. Linn har hållt oss informerade om vad som händer i ärendet, och varit tillgänglig hela tiden. Det känns tryggt och bra. Läs mer
  • 2020-02-21

Camilla S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William sålde min mindre trea i Hammarbyhöjden.
    Han är mycket professionell i sin process, engagerad, snabb på att återkoppling och har ett trevligt bemötande. Han sålde min lägenhet till förväntat pris och jag kan verkligen rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-02-19

Erik L skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt en tvåa i Johanneshov, första plan med balkong. Jag har blivit mycket väl bemött med ärlighet och engagemang. Då det är mitt första lägenhetsköp visste jag inte vad jag hade att förvänta mig, men jag kände mig trygg genom hela processen. Jag fick hjälp när det behövdes och kunde alltid ställa frågor som fick bra svar. En mycket god upplevelse och mäklaren är absolut någon jag kan vända mig till igen i framtida affärer. Läs mer
  • 2020-02-19

Frida H skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte en bostadsrätt där Linn hade hand om försäljningen. Trevligt bemötande och proffesionellt skött. Hon är väldigt kunnig och duktig i sin yrkesroll. Jag har bara en väldigt positiv och trevligt intryck med mig från köpet via henne. Läs mer
  • 2020-02-16

Shahram Z skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt en bostad genom Elisabeth. Hennes bemötande var toppen. Läs mer
    2020-02-21 Elisabeth S svarar Shahram Z
    Tusen tack Shahram! Önskar dig en trevlig helg :)
    Elisabeth S gillar detta
  • 2020-02-14

Ida S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi köpte ett radhus med Richards hjälp och vi är supernöjda hur den affären togs om hand. Läs mer
  • 2020-02-13

Maria S skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har haft kontakt med Pontus då vi köpte lägenhet i Skarpnäck. Pontus har alltid gett ett korrekt, trevligt och engagerat intryck, vi är jättenöjda med hans insats. Vi hade lite frågor under budgivning som han återkopplade till med kort svarstid och kontakten efteråt har också flutit på på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-02-10

Patrik S skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag skulle sälja min lägenhet i gamla Enskede och fick kontakt med Henrik Ivansson på Fastighetsbyrån Enskede genom min bank.
    Väldigt trevligt bemötande och extremt lyhörd på mina önskemål.
    Ingav ett lugnt och proffsigt intryck med perfekt hjälp och råd från början till slut. Läs mer
    2020-03-02 Henrik I svarar Patrik S
    Hej Patrik!
    Stort tack för rekommendationen. Tack för ett trevligt samarbete. Vi ses på tillträdet nästa vecka.
  • 2020-02-10

Monika W skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt en jättefin 4:a rums lägenhet i Gubbängen!
    Sebastian var mycket trevlig och tydlig inför alla frågor som dök upp när man som vi pensionärer undrar mycket kring allt som ska göras.
    Försäljningen gick över förväntan. Läs mer
    2020-02-17 Sebastian A svarar Monika W
    Tack så jättemycket Monika och Ulf! Det var en ära att få hjälpa er genom hela försäljningen och känns så bra att ni är nöjda och glada.
  • 2020-02-09

Sten E skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth gjorde ett mycket bra jobb vid försäljningen av vår 5 rok bostadsrätt i Johanneshov.
    Målmedveten och alltid vänlig i kontakten. Snabb och enkel att nå och höll oss ständigt uppdaterade.
    Hon uppfyllde allt som vi hoppades på!
    Hon gjorde verkligen sitt bästa för att vi skulle nå ett bra resultat!
    Och det blev ett mycket bra resultat!
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2020-02-17 Elisabeth S svarar Sten E
    Vilken underbar recension Sten! Tusen tack snälla du! Nöjet är på min sida :)
  • 2020-02-07

Marit Susanna Ulfsdotter Å skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt vår villa och fått den guidning vi behöver i det här. Läs mer
  • 2020-02-06

Emma A skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väldigt bra bemötande från början till slut. Sålde min lägenhet snabbt och gjorde en bra affär. Kan verkligen rekommendera Sebastian! Läs mer
    2020-02-17 Sebastian A svarar Emma A
    Tack så mycket Emma, jätteroligt att få hjälpa dig med försäljningen! Lycka till i jakten på eran nästa bostad så ses vi på tillträdet.
  • 2020-02-02

Ted M skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra dialog och uppföljning under hela processen.

Mycket hängiven och effektiv! Läs mer
    2020-02-03 William W svarar Ted M
    Tack Ted,
    Lycka till nu med jakten på nästa boende, hoppas ni hittar drömmen :)
  • 2020-02-01

Sverker E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Energirika och effektiv, hela processen har gått väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-01-31

Noumi M skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William är en väldigt bra mäklare ! Han var lagom påstridig ,var alltid tillgänglig för att svara på frågor och liknande. Det kändes tryggt för oss och hans intresse för att få en lyckad affär var genuint!
    William hjälpte oss från början till start ,från att fotografera vårt hem för att sedan läggas ut på ”på gång ” till en riktig lyckad bostadsaffär :))han mötte våra förväntningar vi hade på slutpriset, vi sålde vår 3rok på 78 kvm i Skarpnäck ,och
    vi kan inte vara mer nöjda med vårt val av mäklare! Tack William . Läs mer
  • 2020-01-30

Aila N skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Lättsam och mycket hjälpsam. Mycket smidig affär. Läs mer
    2020-02-17 Sebastian A svarar Aila N
    Tack så mycket hoppas ni ska trivas!

Lottie S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har köpt en bostadsrätt.
    vi är nöjda med hur vår mäklare har hanterat ärendet.
    Lugn och trevlig. Saklig och okomplicerad.
    Saknar dock prat och tips om att besikta lägenheten för både säljare och köparens trygghet. Läs mer

Andreas L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    En bostadsrätt i gamla Enskede.
    Det gick snabbt, smidigt och enkelt. Läs mer

Daniela W skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus hjälpte oss att sälja vår lägenhet med bravur! Smidig kontakt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-28

Malin S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevligt och proffsigt bemötande vid köp av min första bostadsrätt. Tycker att mäklaren gjorde ett bra jobb och levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Jonas B skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus hjälpte oss att sälja våran bostadsrätt på ett proffsigt och bra sätt. Höll oss uppdaterade under processen och var alltid tillgänglig om vi hade några frågor. Kan start rekommendra Pontus vid era eventuella bostadsaffärer. Läs mer

Maria S skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn har hjälpt mig med försäljning av en bostadsrätt som kanske blev lite mer svårsåld än vad jag/vi tänkte från början. Processen drog ut på tiden och kunde i slutändan ha blivit mycket mer stressande än vad den blev – vi slapp stress mycket tack vare Linn och hennes agerande. Hon har varit ett stort stöd under hela försäljningen, aldrig visat någon irritation eller oro inför mig, eller ifrågasättande av beslut. Tvärtom, alltid varit peppande, lugn, rådgivande och jag har verkligen känt att min affär har vilat i goda och trygga händer. Jag rekommenderar Linn till ALLA som vill ha en professionell mäklare som ser människan bakom lägenheten och är duktig på att både sälja "objekt" och hantera människor. Läs mer

Jacob V skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde lägenhet genom Pontus och han lotsade oss stadigt genom alla steg. Läs mer
  • 2020-01-26

Catrin A skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus levde upp till våra förväntningar och vi fick bästa möjliga försäljning av lägenheten! Rekommenderas! Läs mer
    2020-03-13 Pontus Palmén svarar Catrin A
    Tack för förtroendet och ett trevligt samarbete Catrin! Jag hoppas ni hittar något bra nästa hem att landa i.

Arenavägen 55, 121 25 Enskede