Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 521 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• Jennie B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric har varit proffsig och trygg genom hela processen. Vi både köpte och sålde genom honom och är väldigt nöjda. Jag kan ge mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Ida B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vid köp av lägenheten var Richard väldigt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • Filip T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth var väldigt professionell i alla skeden av försäljningen av min bostadsrätt.
    Hon ger ett intryck av kunskap, engagemang och var alltid tillgänglig vid eventuella frågor.
    Jag är mycket nöjd med mitt val av mäklare. Läs mer
    2018-10-05 Elisabeth S svarar Filip T
    Tack snälla Filip för dina fina ord. Kan säga att nöjet helt var på min sida :)!
  • Viveka Kristin L skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag sålde ett radhus. Elisabeth var!
    Proffsig
    Trevlig
    Tack så mycket för all kunnig hjälp! Läs mer
  • Erik D skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    BRL i Skärmabrinik. Hiiner inte mer hhhhhhhhhhhhhhhh Läs mer
  • Samir C skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt i Skärmarbrink. Kändes rätt från första kontakten. Otroligt proffsig, engagerad och trevlig. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Gustaf R skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Effektiv och trevlig. Hade ett gott bemötande. Läs mer
  • Annie C skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt i Söderort via Richard & Fastighetsbyrån. Bra bemötande och enkel kommunikation, däremot hade vi önskat lite mer detaljer i samband med visningen – mycket som framkom senare (det är ju dock vårt eget ansvar också). Richard fixade en snabb och smidig lösning för kontraktsskrivning på annat kontor då vi båda var bortresta. Våra bud i budgivningen hade dock gärna fått publiceras snabbare när vi ville lägga kvicka motbud. De andra budgivarnas bud kom upp direkt efter vårt, men när vi kontrade direkt dröjde det alltid typ 30 min... Önskad effekt ej uppnådd. Men i övrigt hade vi en bra upplevelse. Läs mer
  • Bengt S skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köp av lägenhet men affären är inte avslutad än.
    Så här långt har allt gått bra och mina förväntningar är infriade.
    Bemötandet och servicen har varit mycket bra och jag har inte behövt vänta någon längre tid med att få svar på mina frågor Läs mer
  • Carolin H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig och enkel mäklare att ha att göra med. Vi fick till en förhandsvisning till lägenheten som just passade oss! Läs mer
  • Michael D skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt brf västertorp snabbt tydligt inget krångel Läs mer
  • Daniel L skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Superb och professionell hjälp, kunnig och jättetrevlig. Läs mer
  • Linnea O skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra, tydlig - hade kunnat veta lite mer om detaljer i lägenheten ex trefas Läs mer
    2018-09-11 Elisabeth S svarar Linnea O
    Hej Linnéa!
    Tack snälla för dina fina ord. Jag håller med om att det är något som borde förtydligas. Tar det med mig till nästa försäljning :). Allt gott!
  • Jenny R skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Har köpt en liten fyra i Enskede. Mäklaren var påläst på objektet, kunde svara på frågor. Har fungerat bra då jag som köpare och säljaren har haft frågor till varandra som vi velat ha besvarade. Som jag uppfattat det varit engagerad och velat att både köpare och säljare ska vara nöjda. Läs mer
    2018-09-07 Elisabeth S svarar Jenny R
    Tack snälla Jenny för dina fina ord! Jag hoppas ni kommer stormtrivas i bostaden :).
  • Ida N
    Ida N skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Superproffsig , engegerad och man märker att han har erfarenhet och jag skulle varmt rekommendera honom till alla som funderar på att sälja. Läs mer
  • Daniel L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min trea i Johanneshov och fick kanonbra hjälp och service med affären. Kunniga, snabba att ge svar, entusiastiska och trevliga. Alldeles förträffligt! Läs mer
  • Therese J skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt om 3 rok. Eftersom vi redan flyttat till annan ort, var vi tvungna att sköta hela försäljningen på distans.
    Efter ingånget avtal med mäklaren har jag endast haft kontakt med mäklarassistenten. Hon var jättetrevlig och tjänstvillig, men det kändes som att mäklaren inte var intresserad av oss efter påskrivet kontrakt.
    + Vi fick hjälp med fullmakter, så att vi kunde fullfölja försäljningen på distans.
    - Mäklarens slarv med nycklarna gjorde att vi fick lägga ner mycket jobb efter tillträdet på att lokalisera dem åt köparen, fast de fanns på mäklarens kontor hela tiden.
    - Mäklarassistenten kunde inte svara på när man senast skall betala reavinstskatten för att undvika ränta - trots att mäklaren enligt avtalet skall vara behjälplig vid deklarationen. Läs mer
  • demet b skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt lgh i Enskede. Allt har gått bra. Enkelt och smidigt. Läs mer
  • Hillevi E skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt, blev bra bemött och är nöjd med min försäljning, något seg återkoppling, men i det stora hela en bra mäklare som jackan rekommendera Läs mer
  • Niklas T skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt
    Kort bemötande, avvaktande Läs mer
  • Jan S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte en 4,5:a i Västertorp. Utmärkt service, snabba svar på alla frågor och bra kommmunikation kring budgivning. Trevlig och professionell. 100% nöjd. Läs mer
  • Hans P skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    TYcker att försäljningen gick väldigt bra däremot blev administrationen inför tillträdet ganska rörig däre jag fick skicka samma information flera gånger mm Läs mer
  • Margareta U
    Margareta U skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag tycker att han har skött försäljningen av min fars lägenhet, på ett mycket proffsigt sätt. Läs mer
  • Richard B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig, kunnig och väldigt hjälpsam. Jag som köpte in mig på marknaden igen efter 10år, kände mig ytterst trygg i affären. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Richard B
    Tack snälla Richard för fina ord !
    Hoppas du trivs i bostaden, tror den kommer passa dig utmärkt!
    Ha en trevlig sommar.
    Med vänlig hälsning Elisabeth
    Elisabeth S gillar detta
  • Martins Autocenter - Autoexperten Vårby skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde två lägenheter via Richard han var professionell, trevlig och mycket trovärdig Läs mer
  • Rasmus L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig uppdatering och aldrig tillgängliga och jobbar till max 16, kan du inte komma in innan dess då du har ett jobb så får du väll ta ledigt en dag. Läs mer
  • Caroline V skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard är professionell och pålitlig. Läs mer
  • Claes W
    Claes W skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell hantering av hela försäljningsprocessen.
    Mycket nöjd på alla punkter! Läs mer
  • Gabriella M skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):) Läs mer
  • Ulla L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vet inte riktigt vad jag ska tycka efter vårt korta möte. Men jag är säker på att hon har gjort sitt jobb på bästa sätt. Just i det här fallet var det säkert en enkel affär. Ingen visning t.ex. och ingen större förberedelse, tror jag. Jag fixade själv fram köparen. Det var en annan mäklare (från er) som tittade på lägenheten och ordnade med fotografering t.ex.

Vänligen Ulla Liljekvist Läs mer
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric är väldigt kunnig och har gett oss bra tips och råd och varit väldigt tillmötesgående under vår försäljning. Han är tillgänglig i princip hela tiden, har vårt fulla förtroende och vi rekommenderar honom varmt. Fem brödrostar. Läs mer
  • Hans U skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Jag rekommenderar inte Fastighetsbyrån. Jag anlitade dem av en enda anledning, att de är störst och tack vare sitt nätverk skulle kunna hjälpa mig att hitta en köpare utanför Hemnet. Jag upplevde inte att det gjorde någon skillnad. Att mäklaren inte återkopplade till mig efter någon av visningarna av mitt hem gjorde att jag tappade förtroendet helt.
    Opersonligt, jag kände mig verkligen som en i mängden kunder som mäklaren låtsades att bry sig om. Inte värt pengarna. Läs mer
  • Kerrin F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth was professional from the beginning, was clear when answering my questions and made sure I understood the procedure to come and how she saw my sale proceeding.

Elisabeth achieved a result at the high end of my expectations and I could not be happier with the experience from beginning to end. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Kerrin F
    Thank you for the kind words! So glad that you got the highest bid on the adress!
    Elisabeth S gillar detta
  • Johan J skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Han var trevlig under visningen och väldigt tydlig under kontraktsskrivningen. Läs mer
  • Åke H skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Denna liksom tidigare försäljning via Elisabeth Strandenborg har fullt ut varit mycket professionelt och smidigt. Kan rekomendera Elisabeth som visat stort engagemang och lotsat försäljningen hela vägen till 100%. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Åke H
    Så tacksam för att jag fått äran att förmedla er bostadsrättsaffär gång på gång! Ni är underbara kunder att ha!
    Ha en fin sommar så hörs och ses vi snart igen!
  • David B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trovärdig och tydlig i sitt förklarande. Läs mer
  • Camilla S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard Ivarsson har ett tryggt och genuint bemötande. Richard lever upp till våra förväntningar alla dagar i veckan. Läs mer
  • Stefan E skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Ett mycket bra bemötande. Är helt nöjd på alla punkter. Läs mer
  • Gun V
    Gun V skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric B gav ett professionellt intryck vid första mötet - en anledning till att jag ej sökte andra mäklare . Under budgivningen höll han ständig kontakt och jag uppdaterades som förväntat. Som person är han artig och inger förtroende i sin mäklarroll . Läs mer
  • Filip B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fick snabbt och enkelt tag på Eric som ordnade med en enskild visning. Han var väldigt tillmötesgående och såg till att affären gick i lås redsn samma vecka. Läs mer
  • Liza T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth är väldigt trevlig och återkommer fort.

Ibland är hon lite otydlig, ett tips är att prata datum istället för tex onsdag veckan efter påsk. Önskar också lite bättre tidshållning gentemot säljare och var tydlig med huruvida du som mäklare är med på fotograferingen eller inte.

Önskar också en förståelse för att vi som kunder inte säljer bostäder lika ofta som hon så vi är mer nervösa över att hinna i tid. Tex dyk upp lite mer än 5 min innan visningen för att lugna oss säljare. Om man som mäklare dyker upp (i min värld precis innan man slår upp dörrarna) så är det viktigt att man har förståelse för nervositet hos säljare. Sen tror jag Elisabeth behöver öva på att be om ursäkt för eventuella missförstånd eller förseningar.

Vid budgivningen upplevde vi att vi som säljare inte fick återkoppling om vad som hände förens senare. Det kändes som om budgivningen avstannat och vi fick inget veta för hon satt i möte i drygt 2h sent på kvällen.
    Sträckbänken brukar vara när man köper inte när man säljer...

Sen vet jag inte om hon hade kunnat påverka detta så mycket men jag tycker kanske inte att vi fick bästa tips om när i tiden vi borde lägga ut vår bostad... jag hade gjort annorlunda om jag fått göra igen. Men det är alltid lättare med facit i hand så där är jag nog bara orättvis. :) Läs mer
    2017-08-07 Elisabeth S svarar Liza T
    Hej Liza,
    Jag tackar ödmjukt för din kommentar här på reko samt ber så mycket om ursäkt om jag var otydlig under processen.
    Återkopplingen är en svår pusselbit där alla säljare vill ha olika mycket feedback. Men givetvis är detta något man aldrig kan jobba för mycket med!

Tyvärr ville ni köpa först och sälja sedan, vilket alltid är en risk för säljare. Och eftersom marknaden då hade gått ner samt att ni även hade oturen att sälja just när flera lägenheter i samma fastighet låg ute påverkade det såklart slutpriset.

Ett tips tillbaka är att försäka sälja först. För då kan jag garantera att ni slipper vara så stressade i säljprosessen, även fast jag förstår hur svårt det kan vara att hitta ett nytt boende efter.
    Inför framtid försäljningar är det även bra att förmedla till mäklaren hur mycket feedback ni vill ha och hur ofta, för det är lätt att man som mäklare går ett gammalt mönster när man har flertalet bostäder ute på samma gång.
    Alla säljare är unika och det är viktigt att detta blir ert livs bästa affär. Därav är kommunikation åt båda håll a och o.

Jag önskar er varmt lycka till och kommer absolut försöka bättre på de punkter du nämnde!
    Ha en underbar fortsättning.
  • Lars K skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket positivt och bra bemötande. Läs mer
  • Carolina E skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsig. Förstående. Inte hetsig Läs mer
  • Gun V
    Gun V skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Professionellt och artigt bemötande - och återkoppling under affärens pågång. Läs mer
  • Roy J skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Förväntad service, bra genomgång inför försäljning. Smart att hålla kontakt i över ett års tid från första möte , innebar sannolikt att Richard fick uppdraget. Läs mer
  • Valentina O skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket trevlig mäklare.
    För passiv under visningen, hade därför inte valt honom för att sälja min bostad. Läs mer
  • Jane N skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig, proffsig,effektiv.Man känner sig trygg att överlåta försäljning till henne.Det märks att hon gillar vad hon gör.Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Jane N
    Tack snälla Jane!
    Så glad att det gick bra med er affär trots att första försöket med en annan byrå inte gick som ni önskade.
    Önskar er all lycka framöver!
  • Lena B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric var effektiv, professionell, trevlig och kom med bra råd med hur vi skulle hantera vår försäljning. Eric var tillgänglig ofta innan försäljningen, men efter att kontraktet skrivits under så saknade vi viss återkoppling från honom under de sista stegen i processen och behövde själva kontakta honom flera gånger för uppdateringar kring konton, handpenning och godkännande av vår köpare i dennes bank, förening. Vi är som helhet nöjda med hans insats! Läs mer
  • Richard R skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Fantastiskt trevlig, lätt att prata med samt är snabb med sin kommunikation till kunder. Läs mer
  • Jörgen B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Stabilt! Trevligt! Inga problem! Läs mer