Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 542 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• Hans P skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig tranparans angående hur priutvecklingen gick till
    Plötsligt var lägenheten 1000000 kr dyrare Läs mer
  • Alina O
    Alina O skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte min allra första lägenhet i Stureby nyligen. Fantastiskt stort och nervöst på alla plan. Richard ingav förtroende och en trygghet. Otroligt trevlig och proffsig och inte sådär "insäljande" som en mäklare kan vara. Kunde inte fått en bättre mäklare! Det menar jag verkligen. Hela affären gick väldigt smidigt till :) Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Alina O
    Hej Alina, tack för de fina orden. Du och din familj var verkligen trevliga att få sälja en lägenhet åt. Hoppas du ska trivas. God jul!
  • Jonas L skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde en 3a i Stureby
    Upplever att mäklaren va väldig rak och bestämmande han vet vad han pratade om
    Vi tyckte det va bra eftersom det är våran första försäljning och behövde mycket hjälp Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Jonas L
    Hej Jonas, tack själva! Det var roligt att kunna hjälpa er med er försäljning på ett bra sett. Lycka till med allt och god jul!
  • Per A skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard hjälpte oss sälja våra 3a i Enskede. Redan från första kontakten upplevde vi Richard som väldigt proffsig och förtroendeingivande. Han var noggrann i sitt arbete och levererade hög service genom hela försäljningsprocessen.

Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Richard och rekommenderar mer än gärna hans tjänster. Läs mer
    2018-12-10 richard i svarar Per A
    Hej Per, tack för de fina orden och jag hoppas att ni nu hittar det ni söker! God jul och gott nytt år!
  • Magdalena S skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en etta i Enskede. Mycket proffsigt bemötande, alltid tillgänglig för att svara på frågor och annat. Allting sköttes mycket smidigt och smärtfritt. Mycket nöjd. Läs mer
  • Christina L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vår försäljning gick smidigt. Mäklaren kändes engagerad i vår lägenhet vilket var kul. Uppskattade mycket hennes lugn i budgivningen. Vi fick bra information om alla moment i försäljningen och bemötandet var hela tiden lugnt, sakligt och positivt. Läs mer
  • Hans N skrev om Fredrik Rintanen en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fredrik är trevlig och kompetent och han lovar inte för mycket. Han är energisk noggrann och serviceinriktad. Vi kommer att anlita honom igen om vi får nya behov av en duktig mäklare. Läs mer
    Fredrik Rintanen, Elisabeth S gillar detta
  • David B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard är kompetent, pålitligt och inger en trygghet för en förstagångssäljare Läs mer
    2018-11-26 richard i svarar David B
    Hej David,
    Tack för de fina orden! Lycka till med ert nya boende och vi hörs framöver!
  • Johanna S skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väl genomförd försäljning av vår lägenhet. Fick den såld inom det prisspann mäklaren sagt var möjligt och han lyckades få till försäljning redan efter förhandsvisning. Vi är mycket nöjda med hur mäklaren planerade försäljningen och det märks att han har mycket erfarenhet. Läs mer
  • Emelie F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth började jobba från dag ett på att få vår lägenhet såld. Gjorde ett mycket bra jobb och vi har redan rekommenderat henne vidare. Läs mer
    2018-11-29 Elisabeth S svarar Emelie F
    Tusen tack för de fina orden! Nu ser vi till att brorsan blir minst lika nöjd! =)
  • Ann O
    Ann O skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hon känns proffsig och seriös. Återkopplar snabbt, då Jag har haft funderingar! Läs mer
    2018-11-29 Elisabeth S svarar Ann O
    Hej Ann!
    Tack för de fina orden! Lycka till med allt så hörs vi framöver!
  • Ingrid R skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt 2 1/2 bostadsrätt vid Globen. Trevligt bemötande, hjälpsam, hörde av sig ofta och kollade läget. Inga problem när jag vill skjuta fram visning och fotografering. Helt klart mycket positivt möte. Och sen fick jag ju bra betalt också. Läs mer
    2018-11-16 Pontus Palmén svarar Ingrid R
    Tack för väldigt trevlig samarbete Ingrid! Önskar dig all lycka till i sökandet i Blekinge och hoppas du kommer iväg på några spännande resor nästa år så ses vi på tillträdet!
  • Joel B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Kunnig, saklig och engagerad. Bra kontakt genom hela processen Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Joel B
    Tack Joel, hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet! Allt gott.
  • Karolina J skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth sålde vår trea med bravur i dagens sega marknad. Fick otroligt bra stöd och hjälp från Elisabeth. Hon visade en enorm professionalitet och tålamod med oss som säljare och även med köparen. Om vi säljer igen kommer Elisabeth vara ett självklart val. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • Christina F
    Christina F skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth är en kunnig, duktig och mycket trevlig mäklare. Vår bostad sålde hon till högsta kvm-pris i fastigheten. Vi är mer än nöjda och vi kommer anlita henne i framtiden. Läs mer
    2018-11-29 Elisabeth S svarar Christina F
    Tusen gånger tack för ett strålande samarbete! Ni själva var underbara kunder att jobba med =)
  • Nathalie Z
    Nathalie Z skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt 70 kvm i Stureby
    Vänlig, inte påträngande men inte passiv, gillar skarpt! Han får gärna sälja när vi är färdiga med denna lya! Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Nathalie Z
    Kul att höra Nathalie. Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad och tveka inte att höra av er när det blir dags i framtiden!
  • Anna S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt en bostad och känner mig ännu så länge nöjd och glad, allt är inte färdigt ännu. Elisabeth känns engagerad och vägledande på ett bra sätt. Läs mer
  • Jessica S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth hjälpte mig att sälja min lägenhet i gamla Enskede och gick above and beyond för att då det bästa priset marknaden har att erbjuda för stunden.
    /jess Läs mer
  • Hugo K skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric är tydlig, hjälpsam och har koll på läget. Rekommenderas! Läs mer
  • Viktor A skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric har varit jättebra under hela resan från titt till att objektet är vårt Läs mer
  • Jennie B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric har varit proffsig och trygg genom hela processen. Vi både köpte och sålde genom honom och är väldigt nöjda. Jag kan ge mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Ida B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vid köp av lägenheten var Richard väldigt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-11-08 richard i svarar Ida B
    Hej Ida, tack för de fina orden. Önskar dig en trevlig vinter!
  • Filip T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth var väldigt professionell i alla skeden av försäljningen av min bostadsrätt.
    Hon ger ett intryck av kunskap, engagemang och var alltid tillgänglig vid eventuella frågor.
    Jag är mycket nöjd med mitt val av mäklare. Läs mer
    2018-10-05 Elisabeth S svarar Filip T
    Tack snälla Filip för dina fina ord. Kan säga att nöjet helt var på min sida :)!
  • Viveka Kristin L skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag sålde ett radhus. Elisabeth var!
    Proffsig
    Trevlig
    Tack så mycket för all kunnig hjälp! Läs mer
  • Erik D skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    BRL i Skärmabrinik. Hiiner inte mer hhhhhhhhhhhhhhhh Läs mer
  • Samir C skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt i Skärmarbrink. Kändes rätt från första kontakten. Otroligt proffsig, engagerad och trevlig. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Gustaf R skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Effektiv och trevlig. Hade ett gott bemötande. Läs mer
  • Annie C skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt i Söderort via Richard & Fastighetsbyrån. Bra bemötande och enkel kommunikation, däremot hade vi önskat lite mer detaljer i samband med visningen – mycket som framkom senare (det är ju dock vårt eget ansvar också). Richard fixade en snabb och smidig lösning för kontraktsskrivning på annat kontor då vi båda var bortresta. Våra bud i budgivningen hade dock gärna fått publiceras snabbare när vi ville lägga kvicka motbud. De andra budgivarnas bud kom upp direkt efter vårt, men när vi kontrade direkt dröjde det alltid typ 30 min... Önskad effekt ej uppnådd. Men i övrigt hade vi en bra upplevelse. Läs mer
  • Bengt S skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köp av lägenhet men affären är inte avslutad än.
    Så här långt har allt gått bra och mina förväntningar är infriade.
    Bemötandet och servicen har varit mycket bra och jag har inte behövt vänta någon längre tid med att få svar på mina frågor Läs mer
  • Carolin H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig och enkel mäklare att ha att göra med. Vi fick till en förhandsvisning till lägenheten som just passade oss! Läs mer
  • Michael D skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt brf västertorp snabbt tydligt inget krångel Läs mer
  • Daniel L skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Superb och professionell hjälp, kunnig och jättetrevlig. Läs mer
  • Linnea O skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra, tydlig - hade kunnat veta lite mer om detaljer i lägenheten ex trefas Läs mer
    2018-09-11 Elisabeth S svarar Linnea O
    Hej Linnéa!
    Tack snälla för dina fina ord. Jag håller med om att det är något som borde förtydligas. Tar det med mig till nästa försäljning :). Allt gott!
  • Jenny R skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Har köpt en liten fyra i Enskede. Mäklaren var påläst på objektet, kunde svara på frågor. Har fungerat bra då jag som köpare och säljaren har haft frågor till varandra som vi velat ha besvarade. Som jag uppfattat det varit engagerad och velat att både köpare och säljare ska vara nöjda. Läs mer
    2018-09-07 Elisabeth S svarar Jenny R
    Tack snälla Jenny för dina fina ord! Jag hoppas ni kommer stormtrivas i bostaden :).
  • Ida N
    Ida N skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Superproffsig , engegerad och man märker att han har erfarenhet och jag skulle varmt rekommendera honom till alla som funderar på att sälja. Läs mer
  • Daniel L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min trea i Johanneshov och fick kanonbra hjälp och service med affären. Kunniga, snabba att ge svar, entusiastiska och trevliga. Alldeles förträffligt! Läs mer
  • Therese J skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt om 3 rok. Eftersom vi redan flyttat till annan ort, var vi tvungna att sköta hela försäljningen på distans.
    Efter ingånget avtal med mäklaren har jag endast haft kontakt med mäklarassistenten. Hon var jättetrevlig och tjänstvillig, men det kändes som att mäklaren inte var intresserad av oss efter påskrivet kontrakt.
    + Vi fick hjälp med fullmakter, så att vi kunde fullfölja försäljningen på distans.
    - Mäklarens slarv med nycklarna gjorde att vi fick lägga ner mycket jobb efter tillträdet på att lokalisera dem åt köparen, fast de fanns på mäklarens kontor hela tiden.
    - Mäklarassistenten kunde inte svara på när man senast skall betala reavinstskatten för att undvika ränta - trots att mäklaren enligt avtalet skall vara behjälplig vid deklarationen. Läs mer
  • demet b skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt lgh i Enskede. Allt har gått bra. Enkelt och smidigt. Läs mer
  • Hillevi E skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde en bostadsrätt, blev bra bemött och är nöjd med min försäljning, något seg återkoppling, men i det stora hela en bra mäklare som jackan rekommendera Läs mer
  • Niklas T skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt
    Kort bemötande, avvaktande Läs mer
  • Jan S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte en 4,5:a i Västertorp. Utmärkt service, snabba svar på alla frågor och bra kommmunikation kring budgivning. Trevlig och professionell. 100% nöjd. Läs mer
  • Hans P skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    TYcker att försäljningen gick väldigt bra däremot blev administrationen inför tillträdet ganska rörig däre jag fick skicka samma information flera gånger mm Läs mer
  • Margareta U
    Margareta U skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag tycker att han har skött försäljningen av min fars lägenhet, på ett mycket proffsigt sätt. Läs mer
  • Richard B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig, kunnig och väldigt hjälpsam. Jag som köpte in mig på marknaden igen efter 10år, kände mig ytterst trygg i affären. Läs mer
    2018-05-21 Elisabeth S svarar Richard B
    Tack snälla Richard för fina ord !
    Hoppas du trivs i bostaden, tror den kommer passa dig utmärkt!
    Ha en trevlig sommar.
    Med vänlig hälsning Elisabeth
    Elisabeth S gillar detta
  • Martins Autocenter - Autoexperten Vårby skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde två lägenheter via Richard han var professionell, trevlig och mycket trovärdig Läs mer
  • Rasmus L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig uppdatering och aldrig tillgängliga och jobbar till max 16, kan du inte komma in innan dess då du har ett jobb så får du väll ta ledigt en dag. Läs mer
  • Caroline V skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard är professionell och pålitlig. Läs mer
  • Claes W
    Claes W skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell hantering av hela försäljningsprocessen.
    Mycket nöjd på alla punkter! Läs mer
  • Gabriella M skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):) Läs mer
  • Ulla L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Vet inte riktigt vad jag ska tycka efter vårt korta möte. Men jag är säker på att hon har gjort sitt jobb på bästa sätt. Just i det här fallet var det säkert en enkel affär. Ingen visning t.ex. och ingen större förberedelse, tror jag. Jag fixade själv fram köparen. Det var en annan mäklare (från er) som tittade på lägenheten och ordnade med fotografering t.ex.

Vänligen Ulla Liljekvist Läs mer

Arenavägen 55, 121 25 Enskede