Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 429 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• Gun V
    Gun V skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Professionellt och artigt bemötande - och återkoppling under affärens pågång.
  • Valentina O
    Valentina O skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket trevlig mäklare.
    För passiv under visningen, hade därför inte valt honom för att sälja min bostad.
  • Tom V
    Tom V skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fanny var mycket trevlig och hjälpsam. Otroligt snabb på att svara.
  • S
    S skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fanny är noggrann, påläst och strukturerad, och gjorde ett jättebra jobb med min försäljning!
  • Lena B
    Lena B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric var effektiv, professionell, trevlig och kom med bra råd med hur vi skulle hantera vår försäljning. Eric var tillgänglig ofta innan försäljningen, men efter att kontraktet skrivits under så saknade vi viss återkoppling från honom under de sista stegen i processen och behövde själva kontakta honom flera gånger för uppdateringar kring konton, handpenning och godkännande av vår köpare i dennes bank, förening. Vi är som helhet nöjda med hans insats!
  • Li H
    Li H skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hög hög service inriktad. Jag som kund känner sig otroligt bemötande av henne. En femma plusare för Fanny
  • Richard R
    Richard R skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fantastiskt trevlig, lätt att prata med samt är snabb med sin kommunikation till kunder.
  • Tina S
    Tina S skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Engaged and accessible, easy to reach and flexible
  • Jörgen B
    Jörgen B skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Stabilt! Trevligt! Inga problem!
  • Hans G
    Hans G skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och engagerad, verkar tillräckligt kunnig, känner området ganska bra.
    Bemötandet var helt ok.
    Skulle troligtvis kontakta Eric igen om det blev aktuellt med ny försäljning.
  • Annika A
    Annika A skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fanny var enkel att ha och göra med. Glad och pratsam men ändå seriös. Har bara gott att säga om henne.
    2017-06-15 Fanny H svarar Annika A
    Tack så mycket för din fina rekommendation Annika! Ha en fin sommar så ses vi på tillträdet. Mvh Fanny
  • Carl F
    Carl F skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell, hjälpsam och trevlig
    2017-06-15 Fanny H svarar Carl F
    Hej Carl! Stort tack för din rekommendation. Hör gärna av er om ni har några frågor inför tillträdet. Ha en fin sommar!
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig mäklare som har koll på grejerna. Köpet gick utan problem.
    2017-06-15 Fanny H svarar Mattias E
    Tack så mycket Mattias för din fina rekommendation! Hör av dig om du har några frågor inför tillträdet. Ha en fin sommar!
  • Lena D
    Lena D skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket bra bemötande, och engagemang
    2017-06-15 Fanny H svarar Lena D
    Tack Lena för din fina rekommendation! Hoppas att allt går bra med flytten. Hör av dig om du har några funderingar inför frånträdet. Ha en fin midsommar!
  • Leif L
    Leif L skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig engagemang. Håller inte kontakt och informerar.
  • Elisa A
    Elisa A skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson gjorde en värdering av vårt radhus på bankens uppdrag i december 2016. Det som sedan blev lite tokigt var att banken inte lyckades hitta värderingen någonstans, och jag fick inte heller någon kopia. Ett knappt halvår senare bad jag honom göra om värderingen utifrån nya fakta vilket han också gjorde.

Jag vet inte vad som hände med den första värderingen men det behöver ju inte vara hans fel att banken (Swedbank Farsta) sedan inte kunde hitta den. I övrigt tycker jag att bemötandet var kanonbra.

Tips till framtiden: jag meddelade att jag gick i köptankar (mycket konkreta sådana, handpenning och lånelöfte helt klart). Andra mäklare har nappat direkt och satt mig på intresselistor etc. Det kunde Fastighetsbyrån också gärna fått göra.
  • Reijo B
    Reijo B skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    H on skötte sig väl, lugn. och saklig,lyssnade på kundens önskemål, en bra mäklare med andra ord. Reijo 🐶
  • Elinor W
    Elinor W skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    många småsaker som fungerade dåligt, som kommunicerades men inte efterlevdes och påverkade mitt helhetsintryck.
  • Kerstin C
    Kerstin C skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Han var välkomnande på visningen och fanns tillgänglig för frågor. Han tog reda på de saker jag undrade över. Enda problemet var att han ej hörde av sig efter den andra visningen utan tog emot ett dolt bud. Jag fick dock besked om detta när jag hörde av mig och jag fick till en affär.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson från Fastighetsbyrån är enormt proffsig, lyhörd och engagerad. Jag kan varmt rekommendera honom, och har också gjort så till vänner och bekanta.
  • Solweig K
    Solweig K skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket proffesionellt och varmt bemötande.
    2017-06-15 Fanny H svarar Solweig K
    Tack så jättemycket Solweig för din fina rekommendation! Hoppas att det går bra med bostadsletandet. Slå mig gärna en signal om du vill bolla lite inför ev köp. Ha en fortsatt fin sommar!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi är mycket nöjda med Eric som mäklare. Han är ärlig, engagerad och sympatisk vilket gjorde att vi hade förtroende för honom som mäklare och allt gick mycket bra. Vi kan varmt rekommendera honom och Fastighetsbyrån Enskede.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson från Fastighetsbyrån Enskede är enormt proffsig, lyhörd och engagerad.
    Jag kan varmt rekommendera honom, och har också redan gjort så till vänner och bekanta.
  • Karin H
    Karin H skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag är nöjd med Johannas försäljning av min lägenhet Trots att det blev lite struligt med budgivningen pga av budgivare som drog sig ur i sent skede skötte hon det väldigt professionellt och bra.
  • Antti V
    Antti V skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket nöjd med Johannas jobb med att sälja lägenheten
  • Ann P
    Ann P skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsig och tydlig, gjorde så att min försäljning gick smidigt och väldigt bra!
  • Elisabet U
    Elisabet U skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra bemötande mäklaren väldigt trevlig
  • Helena W
    Helena W skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag fick mycket bra bemötande av Martin vid första mötet, tydlig och hjälpasam. Han var var mycket proffsig, ärlig. Kändes tryggt att ha han som mäklare. Kan varmt rekomendera han och kommer absolut att kontakta han igen vid försäljning.
  • Ari A
    Ari A skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric Berglund hade ett mycket trevligt sätt och bemötande. Han ingav ett bra förtroende och levde i allra högsta grad upp till våra förväntningar. Vi kommer varmt rekommendera honom till våra vänner i framtiden.
  • Love E
    Love E skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
  • Ann P
    Ann P skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Lyhörda, aktiva och väldigt duktiga på att sälja!
  • Peter W
    Peter W skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Inte så imponerande helhetsintryck
  • Ingrid O
    Ingrid O skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Rak, okomplicerad, proffsig, artig, får saker giorda, kunnig, svarar snabbt på mail o sms. Bra kille.
  • Leena P
    Leena P skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin är toppen mäklare från början till slut. Saklig, kunnig, insatt, trevlig, förtroendefull....ser till att informationen blir förstådd hos kunden.
  • Laura V
    Laura V skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Engagerad och väldigt duktig! Jag är jättenöjd!
    2017-04-27 Johanna R svarar Laura V
    Hej Laura! vad kul, vad glad jag blir!
  • Anna M
    Anna M skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Snabba svar och bra hjälp genom hela köpet!
    2017-04-27 Johanna R svarar Anna M
    Hej Anna! tack för fina ord. ha det gott!
  • Rebecka R
    Rebecka R skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Toppenbra! Stor hjälp med allt och väldigt trevlig! Mycket nöjd!
    2017-06-15 Fanny H svarar Rebecka R
    Hej Rebecka! Stort tack för din rekommendation! Ha en fortsatt fin sommar!
  • Pontus K
    Pontus K skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric Berglund är en väldigt proffesionell är trevlig person. Tillmötesgående och lyhörd.
    Jag rekommenderar honom varmt.
  • Nicole N
    Nicole N skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag och min sambo köpte vår bostad via Fanny Hörndahl som är en mycket engagerad, serviceinriktad, positiv och tillgänglig mäklare. Fanny fixade en förhandsvisning på kort varsel där alla spekulanter blev inbjudna. Hon skötte budgivningsprocessen strömlinjeformat och kommunicerade väl med oss när vi var som mest nervösa. Vi är mycket nöjda och kommer använda oss av Fanny den dagen vi säljer vår bostad också!
  • Rita L
    Rita L skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig. Svårt att uttala mig men har förväntat mig svar på ställd fråga. Men skötte uppdraget som mäklare
  • Sammy Y
    Sammy Y skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Han var trevlig och professionell.
  • Rolf M
    Rolf M skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Förtroendeingivande och trevligt bemötande.
  • Lillie-ann B
    Lillie-ann B skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket positivt gjorde ett jätte bra jobb. Var åtkomlig o jag fick perfekt information. Trevligt bemötande o kompetensen var hög.
  • Ann-mari A
    Ann-mari A skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och kunnig gjorde det lätt för oss.
  • Jennie T
    Jennie T skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fanny har varit toppen, en fantastiskt bra mäklare som har fixat allt. Hon underlättade verkligen allt. Jag vet inte hur det hade gått utan henne.
  • Ann-mari A
    Ann-mari A skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi är nöjda kunder med vår mäklare, allt har fungerat smärtfritt
  • Kevin S
    Kevin S skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jätte nöjda med Fanny och hennes sätt att jobba.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och professionellt bemötande.
  • Jennie M
    Jennie M skrev om Fanny Hörndahl en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Med Fanny som mäklare har jag fått ett oerhört trevligt och professionellt bemötande från första stund. Fanny har med sitt hjärtliga engagemang inte enbart hjälpt mig att sälja min bostad till ett belopp över förväntningarna, utan även funnits tillgänglig för allmänna frågor och funderingar. Det är med värme jag rekommenderar henne till nya kunder framöver.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket seriös och kunnig. Ordning och reda på alla papper mm.

Arenavägen 55, 121 25 Enskede