Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 909 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• Leo L

2020-10-30

Leo L skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vänlig och insatt, engagerad ! Läs mer
  • 2020-10-29

Joakim D skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har sålt min lägenhet på 49 kvm i Hammarbyhöjden med hjälp av Henrik. Snabb affär som lede till ett av delmålen vi hade kommit överens om. Henrik hade en bra förmåga att återkoppla snabbt på alla frågor och lyckades få fram en köpare bara 5 timmar efter första visningen. Han skötte allt från värdering till försäljningen helt utmärkt. Läs mer
  • 2020-10-24

Rahel A skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt lägenheten
    Det känndes bra första intrycket och Elisabeth va trevlig och till mötesgånde
    Kunnig själv säker på sitt roll lätt att förstå och förklarar på ett bra och enkelt sätt så att man är på och förstår, lätt tillgänglig, svara snabbt på telefon eller sms när man behöver henne och lätt göra med och snäll. Läs mer
    2020-10-27 Elisabeth S svarar Rahel A
    Tack snälla för de fina orden! Jag är så glad för din skull att allt gick vägen både med försäljning och köp! Stort underbart grattis!!
  • 2020-10-22

Johan R skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Anvönde Richard som mäklare vid försäljning av lägenhet. Proffsigt agerande och jag blev nöjd med försäljningen. Läs mer
  • 2020-10-22

Mats Per Olof B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt ett radhus via Fastighetsbyrån Enskede med Richard Ivansson som mäklare. Richard har haft ett mycket trevligt och kompetent bemötande under hela processen. Richard och Fastighetsbyrån Enskede har överträffat mina förväntningar då den goda strukturen i hela försäljningsprocessen ledde fram till ett snabbt och positivt avslut. Jag kan därför varmt rekommendera Richard som mäklare. Läs mer
  • 2020-10-20

Ulrika S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag kände mig helt trygg med Richard som mäklare när jag sålde min lägenhet i Hammarbyhöjden. Läs mer
  • 2020-10-20

Batjargal O skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Thank you for your perfect service and information. Läs mer
  • 2020-10-19

Peter S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard sålde vårt hus i Gamla Enskede. Richard var ansvarsfull, kunnig samt personlig och trevlig. Läs mer
  • 2020-10-19

Jan Ove B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Radhus som såldes snabbt över förväntan. Mkt bra bemötande av Richard. Läs mer
  • 2020-10-18

Christopher E skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Med Sebastian får du en mäklare, inte bara någon som säger hej i dörren!

Vi bytte från en annan mäklarbyrå där vi haft två olika mäklare som försökt sälja vår bostad. Vi var allmänt missnöjda med bemötandet därifrån, kommunikationen var usel, mäklandet var så vitt vi kunde se icke-existerande och efter total 3 månader på hemnet och 6 visningar hade vi inte ett enda bud.

Vi kontaktade då Sebastian och kontrasten var enorm! Vi fick helt plötsligt en mäklare som kommunicerade processen med oss och tre veckor på dagen efter första kontakten med Sebastian var lägenheten såld! Vi är mycket nöjda med honom och har uppfattat det som att köparen är ännu nöjdare, vilket måste ses som ett väldigt bra betyg på en mäklares bemötande. Läs mer
  • 2020-10-18

Jonny C skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William hjälpte oss att sälja lägenheten före visning. Endast en privay visning och utan fotografering till ett bra pris som vi är nöjda med!

Bra återkoppling genom hela processen och alltid tillgänglig! Läs mer
  • Gunnar L

2020-10-17

Gunnar L skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus har sålt mitt bostadsrättsradhus.
    En långsiktig insats som han genomförde efter att jag gett förutsättningar i form av önskat pris och koppling till tidpunkt i form av mitt köp av ny lägenhet.
    Samarbetet har karaktäriserats av mäklarens positiva attityd och goda humör.
    Jag rekommenderar på det varmaste Pontus Palmen. Läs mer
  • Lourdes B

2020-10-16

Lourdes B skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik hjälpte mig att sälja min 3:a. i Enskededalen. Han är inte bara en mycket kompetent, lyhörd och professionell mäklare, han är en trevlig person att samarbeta med också! Jag är mer än nöjd med min bostadsaffär. Tack vare Henrik blev processen smidig och jag fick det priset jag önskade. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-10-16

Julie L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William hjälpte oss sälja vår första lägenhet, en 2:a i Skarpnäck. Väldigt nöjd med hans insatser och initiativ. Trots pandemin så lyckades han hitta rätt köpare för rätt pris, t.o.m. innan visning. En riktig professionell och engagerad mäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • 2020-10-16

Ulrika S skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag fick ett gott bemötande av mäklaren. Jag hade ganska högt ställda förväntningar som inte infriades, men det har inte med mäklaren att göra utan snarare rådande marknad. Jag köpte när marknaden stod högt och sålde dessvärre när läget inte var lika gott. Läs mer
  • 2020-10-14

Alexandra S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag är mer än nöjd med Richards arbete! Allt har gått super smidigt från första mötet och hela försäljningen igenom med Richards långa erfarenhet.
    Om jag säljer igen så skulle jag bara göra det med Richard som mäklare. Jag har kännt mig trygg och kommer verkligen rekomendera Richard till alla jag känner som vill sälja sin bostad. 👍 Läs mer
  • 2020-10-13

Emma F skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fick hjälp att sälja 3:a i Skarpnäck, det gick jättebra! William var trevlig och kunnig. Uppfyllde mina förväntningar på en bra mäklare! Läs mer
  • 2020-10-13

Joakim Emanuel L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William skötte försäljningen av våran bostadsrätt. Alltid bra bemötande och affären gick riktigt smidigt! Läs mer
  • 2020-10-12

Kenny S skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde vår bostadsrätt, en trea i Bagarmossen. Är mycket nöjd med bemötande och resultat. Läs mer
  • 2020-10-12

Daniel L skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsig, snabb affär och mycket god kommunikation. Läs mer
  • 2020-10-09

Carl L skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Lgh 44kvm i Gamla Enskede
    Gott bemötande och tydligt upplägg på hur försäljningen skulle gå tillväga. Bra förmedlat hur mäklaren ser på marknaden vad som är aktuellt. Mäklaren upplevdes som en person som gör det lilla extra för säljaren för att bägge (främst säljaren ) skall bli nöjd. Mäklaren var väldigt tillmötesgående och flexibel vad gäller visning, kontakt samt avslut av affär. Skulle helt klart rekommendera Sebastian! Läs mer
  • 2020-10-06

Olga D skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Toppen! Professionell och kunnig mäklare! Läs mer

Jonny K skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig och tog sig tid att kolla upp de saker som vi funderade på under visningen. Inte påstridig vid visningen och smidig efteråt under hela försäljningen. Läs mer

Josefin G skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi hade gått i säljtankar ett tag när vi blev kontaktade av William Westrup på Fastighetsbyrån. Vi gillade vår lägenhet i Hammarbyhöjden men vi behövde något större till vår familj. Han erbjöd oss därför en kostnadsfri värdering.

Vi hade avvaktat med att sälja eftersom vi var osäkra på hur marknaden såg ut och kände en viss oro för en lång och utdragen säljprocess.

Det William erbjöd oss var en ytterst professionell och smidig plan, det kändes inte längre krångligt och vi kunde prata helt transparent om våra önskemål. På bara några dagar visade William att han hade stor erfarenhet av försäljning och kundkontakt genom att ordna en köpare till oss.

Vi är supernöjda och skulle varmt rekommendera William som mäklare. Läs mer

Elisabeth L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William hjälpte mig sälja en tvåa i Bagarmossen. Han var ambitiös och initiativtagande, och punktlig och trevlig! Lägenheten såldes direkt från mäklarens ”på gång” sida, innan vi hann fotografera och planera visning. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med hela affären och med Williams insats! Läs mer

Mattias A skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik hjälpte mig sälja lägenhet i Globen och hela processen var mycket smidig med bra kommunikation. Läs mer

Josefina J skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth har varit proffsig under hela min försäljning. Hon har varit tillmötesgående och haft svar på alla mina frågor. Skulle varmt rekommendera henne. Läs mer
    2020-10-05 Elisabeth S svarar Josefina J
    Men tusen tack för dessa fina ord! Stort lycka till i framtiden!

Emma B skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag sålde min lägenhet i Bagarmossen, lite vemodigt men Sebastian lyckades stötta, uppmuntra och lugna genom processen. Jag är såhär i efterhand mycket nöjd med Sebastians insats som resulterade i en trygg upplevelse och ett bra slutpris på lägenheten! Läs mer

Alexandra S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag skulle rekommendera Richard alla dagar i veckan!
    Han har gjort ett proffesionellt och utmärkt jobb och mer därtill.
    Vi är super nöjda och all kontakt har gått smidigt! Läs mer

Oskar E skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Enkel att ha att göra med och trevlig! Läs mer

Henry H skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Såld bostadsrätt, enkelt och effektivt. Läs mer

Karin S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsigt och ärligt bemötande av oss som säljare. Läs mer
  • Lee R

2020-09-30

Lee R skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William har, trots Corona-tider och lågkonjunktur, inte gett upp utan kämpat för att få till en affär och därmed lyckats sälja vår fina bostadsrätt till ett marknadsmässigt pris.
    Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-09-28

Rafael Luis Sanchez P skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Utmärkt !!På alla sätt!! Stort tack Pontus Läs mer
  • 2020-09-26

Britt P skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus var mycket trevlig och serviceminded. Jag upplevde att han var mycket engagerad och han ställde upp på ett fantastiskt sätt! Tusen tack!

Att jag inte gav högsta omdömet ovan beror på att prospektet innehöll en del fel (jag var på förhandsvisning), men det rättade mäklaren sen till och jag fick ett korrekt prospekt vid kontraktsskrivningen. Bildmaterialet i prospektet var väl tunnt. Läs mer

Elisabeth V skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har sålt en bostad.
    Pontus var en väldigt engagerad mäklare som tog sig tid. Han var alltid tillgänglig för samtal och meddelade mig löpande vad som hände under hela processen. Det kändes som att han även var en bra motpart för de som också köpte lägenheten. Jag är nöjd med mitt val av mäklare. Läs mer

Jens S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag är väldigt nöjd med William Westrup som mäklare och kan start rekommendera William som mäklare, snabb återkoppling, trevlig och professionell. Läs mer

Mija B skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus hjälpte oss att sälja vårt radhus på Riksrådsvägen.

Pontus har ett väldigt trevligt och positivt bemötande, han är tydlig och enkel att ha att göra med samt bra på att hålla oss både involverade och uppdaterade längs vägen.

Levde väl upp till våra förväntningar! Läs mer
  • 2020-09-21

Elin M skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sebastian sålde vår lägenhet i Enskede. Han gav alltid ett positivt intryck och ett lugnt bemötande. Mycket professionell mäklare som rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-09-28 Sebastian A svarar Elin M
    Stort tack för för ett bra sommarbete under försäljningen och nu det fina omdömet, har varit så roligt att få hjälpa er till detta fantastiska resultat.
  • 2020-09-21

Love N skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår 3a i Bagarmossen med hjälp av Pontus.
    Pontus bemötande rakt igenom var oklanderligt.
    Pontus är positiv och entusiastisk i sitt bemötande både jämtemot oss som säljare och eventuella köpare. Pontus attityd och självförtroende gjorde att vi kände att vi var i trygga händer rakt igenom, och att vad som, för de flesta, är den största affär som görs i livet inte blev alltför skrämmande och förlamande.
    Det var enkelt att ha kontakt med Pontus och han förmedlade vår bostad med den äran. Säljer vi i framtiden kommer vi definitivt anlita Pontus igen! Läs mer
  • 2020-09-20

Ulrika S skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mkt bra tack för all hjälp! Trevlig och professionell, svarar snabbt på sms. Läs mer
    2020-09-25 Henrik I svarar Ulrika S
    Hej Ulrika,
    Tack för orden. Hoppas att du är nöjd med köpet och vi hörs snart igen.
  • 2020-09-18

Sara S skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag sålde min tvåa i Hammarbyhöjden efter att Henrik kontaktat mig angående en fri värdering. Jag fick bra förtroende för Henrik direkt och blev väldigt trevligt och positivt bemött. Allting har funkat toppen, från planering av fotografering till visning och all kommunikation där emellan. Henrik är väldigt lätt att kommunicera med, vilket verkligen underlättat då man har en hel del kontakt. Slutligen blev lägenheten såld till ett pris jag är mycket nöjd med. Jag skulle absolut rekommendera att kontakta Henrik för försäljning av bostad. Läs mer
    2020-09-25 Henrik I svarar Sara S
    Hej Sara,
    Stort stort tack för din fina rekommendation.
    Vi ses på tillträdet!
  • 2020-09-18

Annika K skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William hjälpte oss att sälja vår tvåa i Hammarbyhöjden. Mycket professionell och trevlig. Allt gick mycket fortare och smidigare än vad vi hade väntat oss! Rekommenderar absolut! Läs mer
  • 2020-09-15

Jenny C skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår 3:a, en bostadsrätt med nytt kök och uteplats. Linn är proffsig, påläst och positiv. Lyhörd och tillmötesgående och samtidigt tydlig med var förväntingarna kan ligga och varför. I processen, men kanske framförallt så här i efterhand, är det tydligt att hon har en plan A, plan B och plan C (och så vidare) om så skulle behövas. Vi rekommenderar Linn! Läs mer
  • 2020-09-15

Peter M skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt en tvåa i Hammarbyhöjden. Mkt nöjd med försäljningen och i synnerhet kommunikationen med mäklaren Läs mer
    2020-09-25 Henrik I svarar Peter M
    Hej Peter,
    Tack för rekommendationen. Härligt att du är nöjd med mig och försäljningen!
  • 2020-09-14

Robert Mikael S skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard är kunnig på den lokala marknaden, ger bra råd, och låter mig som säljare fatta egna beslut utifrån hans erfarenheter. Slutligen är han förtroendefull och proffesionell. Läs mer
    2020-09-29 richard i svarar Robert Mikael S
    VI hade en bra dialog genom processen och jag önskar er stort lycka till med era framtidsplaner :)

Allt gott!
  • 2020-09-14

Erik S skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Metodisk och tålmodig. Lämnar ingenting åt slumpen. Är definitivt mäklaren du vill ha i din ringhörna. 6 stjärnor av 5 möjliga. Läs mer
  • 2020-09-13

Tommy Jörgen O skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Gick över förväntningar, en mäklare att anlita när man säljer Läs mer
    2020-10-05 Elisabeth S svarar Tommy Jörgen O
    Tusen tack ! Nu ska vi bara hitta ngt bra till dig också! Att gå från ett sådant fint hus till lägenhet är aldrig enkelt men vi ska nog hitta något bra till dig :).
  • 2020-09-13

Abdullah O skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har köpt en bostadsrätt en 3:a. Sebastian var mycket snäll, lyhörd, kunnig och öppen med de frågor vi hade. bem Vi fick tydligt och ärligt svar.

Budgivningen var tydligt redovisad. Vi är mycket nöjda hans professionellitet och hjälp stöd vi fick.

Hälsningar Läs mer
    2020-09-28 Sebastian A svarar Abdullah O
    Stort tack för det fina omdömet. Hoppas ni ska trivas i nya lägenheten och att renoveringen flyer på.
  • 2020-09-12

Carl Fredrik Niclas H skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth är en seriös mäklare som överträffade våra förväntningar. Vi har lite stressade då vi köpt först. Elisabeth jobbade effektivt och hjälpte oss till en bra försäljning. Läs mer
    2020-10-05 Elisabeth S svarar Carl Fredrik Niclas H
    Tack snälla för de fina orden! Värmer mycket!

Arenavägen 55, 121 25 Enskede

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte