Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 722 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• 2020-01-19

Nadja D skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik är en professionell, trevlig, lättsam och superbra mäklare som levererade en försäljning på nolltid. Ger honom mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-01-18

Anna B skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt en lägenhet, blev bra bemött och fick ett bra pris tillslut! Läs mer
  • 2020-01-17

Helena G skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric sålde vår lägenhet i Bagarmossen. Vi upplever honom som vänlig, kommunikativ och professionell. Han gjorde ett jättebra jobb och är väldigt serviceminded. Läs mer
  • 2020-01-16

Britt Mari R skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt en etta i Gubbängen. Vi har väldigt liten, för att säga ingen erfarenhet att sälja lägenheter så vi har inget att jämföra med. Förväntade mig ett professionellt och trevligt bemötande och blev inte på något sätt besviken. Nu är det min man som har haft kontakt med Henrik, men jag har känt att det har funnits en viss oro för att jag skulle bli lurad och bedragen och det har ju känts tryggt. Så vi är mkt nöjda. Vänligen Britt-Mari Rehn Läs mer

Ola B skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William var bra på att förstå och diskutera mina önskemål när jag skulle sälja min bostadsrätt. Han drev på processen på ett förtroendeingivande och vänligt sätt och lyckades uppfylla mina förväntningar med försäljningen. Plus i kanten för konsekvent snabba svar på frågor. Läs mer

Karin E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag sålde min 1a och köpte en 2a.
    Trevlig, engagerad, tillgänglig

Sammanfattningsvis en bra upplevelse Läs mer

Zandra K skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sebastian har med gott resultat sålt min lägenhet i Hammarbyhöjden. Han är förtroendeingivande och professionell. Läs mer
  • 2020-01-10

Yasser M skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde lägenheten med Elisabeth och det gick väldigt smidigt o bra :) Läs mer
    2020-01-19 Elisabeth S svarar Yasser M
    Tusen tack Yasser för ett fint samarbete! Mitt mål var att göra dig till miljonär och jag älskar när mina mål går i uppfyllelse :). Stort grattis till en fantastisk affär
  • 2020-01-06

Veronica J skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt en bostadsrätt på 54 kvm. Mycket professionell mäklare och kunde svara på mina frågor inför köp och var alltid tillgänglig. Ordnade med allt på ett bra sätt så att jag kände mig trygg i köpet. Läs mer
  • 2019-12-28

Helena D skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth var mäklare när vi köpte vårt hus i Gamla Enskede. Hon var lätt att nå, flexibel och en väldigt trevlig kontakt. Vi är väldigt nöjda och kan verkligen rekommendera Elisabeth. Läs mer
    2020-01-09 Elisabeth S svarar Helena D
    Vad glad jag blir av att läsa detta från er. Det betyder mycket. Tack snälla ni!
  • 2019-12-27

KIM E skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålt vår 2:a i Enskededalen. Elisabeth hittade fyra spekulanter via spekulantregistret och vi sålde till rekordpris utan att ens varit ute på Hemnet. Våra förväntningar överträffades med råge och vi rekommenderar Elisabeth och Fastighetsbyrån varmt. Läs mer
    2020-01-09 Elisabeth S svarar KIM E
    Så himla glad för er skull att allt gick vägen så smidigt! Pressen var stor ;)...!
    2020-01-19 KIM E svarar Elisabeth S
    Haha, drakar lyfter i motvind. Du är en stjärna!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-12-24

Sigrid N skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt en lägenhet på två rum+kök i Gubbängen. Möttes av en väldigt härlig mäklare, Henrik som var väldigt hjälpsam och tillmötesgående guidade oss genom hela köpet. Toppenbra och vi är så nöjda! Läs mer
    2020-01-08 Henrik I svarar Sigrid N
    Hej Sigrid och Erik.
    Tack för den fina rekommendationen. Hoppas ni trivs i lägenheten så hörs vi snart!
    // Henrik
    Henrik I gillar detta
  • 2019-12-19

JANNIKE S skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Träffat på många mäklare genom åren men när man träffade Henrik så kändes det som man var i trygga händer från från första handslag. Läs mer
    Henrik I gillar detta
  • 2019-12-19

David M skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell och bra kommunikation affären igenom. Läs mer
  • 2019-12-12

Therese S skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Skicklig, engagerad och lätt att få tag på! Läs mer
  • 2019-12-10

Christian S skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väldigt proffsig, tillgänglig och tillmötesgående. Läs mer
    2019-12-10 Sebastian A svarar Christian S
    Tack för de fina orden Christian och hoppas att ni kommer att trivas i eran fina lägenhet när ni har kommit i ordning så småningom.
  • 2019-12-09

Annika A skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde ett radhus.
    Hade lagt mitt radhus som kommande försäljning medan jag letade ett nytt hus.
    När jag till slut hittade mitt nya hem hade Elisabeth redan arbetat upp intresset för radhuset och kunde hålla privatvisningar efter bara några då dagar. En vecka efter att jag berättade att det var dags att sälja, skrevs köpeavtalet med köparna.
    Det gick väldigt snabbt och smidigt och Elisabeth arbetade proaktivt, proffsigt och snabbt. Läs mer
    2019-12-27 Elisabeth S svarar Annika A
    Vilken underbar rekommendation. Hörde också att du rekommenderat mig till en när vän till dig. Stort tack för ett fint förtroende!
  • 2019-12-09

Christer W skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Aktiv och med vänligt bemötande sålde han vår lägenhet inom utlovad tid. Läs mer
  • 2019-12-04

Jennie P skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har köpt en bostad och blev väl bemött. Affären gick fort och smidigt! Läs mer
    2019-12-10 Sebastian A svarar Jennie P
    Alltid lika roligt när ni som köpare är nöjda och upplever processen som smidigt och bra.
    Hoppas ni ska trivas i den nya bostaden!
  • 2019-12-03

Stefan H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min tvåa. Han var proffsig och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-11-28

Eric S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag köpte en 1:a via fastighetsbyrån och William Westrup. Han var professionell, tillgänglig och hela affären var väldigt smidig. Läs mer
  • 2019-11-27

Moa L skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Seriös och trevlig. Vi är nöjda med försäljningen. Läs mer
  • 2019-11-25

Olof S skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra kommunikation, lättillgänglig, lugn och seriös. Vi är nöjda. Läs mer
    2019-12-10 Sebastian A svarar Olof S
    Tack för de fina orden, alltid roligt med nöjda säljare!
  • 2019-11-24

Jan Henrik B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har sålt en villa i Tallkrogen. Mäklaren var mycket proffsig och trevlig och våra förväntningar på försäljningen infriades. Läs mer
  • 2019-11-20

Mina K skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sebastian Andersson sålde min bostad i Stureby efter flera försök. Han var ihärdig och fick den till slut såld. Hade hoppats på lite mer men marknaden är som den är.
    Mäklaren bemötte mina frågor på ett bra sätt och visade ett fint engagemang.
    Jag rekommenderar mäklaren då han fick min svårsålda lägenhet såld samt att han visade intresse och var lätt att kommunicera med. Läs mer
    2019-12-10 Sebastian A svarar Mina K
    Tack för den fina rekommendationen! Så roligt att vi efter en lång tids kämpande äntligen nådde målet och fick den såld till ett väldigt bra pris, även om man alltid vill ha mer .
  • 2019-11-19

Jonathan L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    VI har sålt en lägenhet på 80 kvm. William är tillräckligt ”gå-påig” för att göra det till en framgångsfaktor i sin bransch. ”Always be closing”, och det är William bra på. För oss har det varit ett stort stöd i att få vår process att gå framåt mot mål. Vi är därför glada att vi mötte William och att vi kunde genomföra vår försäljning. Vi hade höga förväntningar på slutpris som vi fick anpassa efter reala förhållanden. William klarade att vara uppriktig om detta och lotsa oss mot ett pris som var rimligt för försäljning. Läs mer
  • 2019-11-17

Helena E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde vår bostadsrätt i Skarpnäck.
    Trevlig och professionell.
    Levde upp till våra förväntningar genom att visade ett stort engagemang och återkopplade hela tiden om vad som hände i och kring försäljningen. Läs mer
    2019-11-29 Pontus Palmén svarar Helena E
    Stort tack för förtroendet & det fina omdömet Helena! Glädjer mig att höra att du är nöjd. Jag hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hem!
  • 2019-11-17

Mikael C skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde en bostadsrätt, allt gick fort och smidigt. Läs mer
    2019-11-29 Pontus Palmén svarar Mikael C
    Tack för förtroendet och omdömet Mikael,!
  • 2019-11-16

Aron E skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår 3:a i Söderort. Sebastian var allt vi önskade av en mäklare: Seriös, professionell, trevlig och skötte kommunikation och återkoppling mycket bra. Vi kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2019-12-10 Sebastian A svarar Aron E
    Tack för den fina rekommendationen, det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen.
  • Håkan W

2019-11-14

Håkan W skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William är väldigt snabb och hungrig. Han svarar oftast inom några få minuter och vi upplever honom som mycket professionell och kunnig.
    Han är lyhörd och lösningsfokuserad. Vi sålde vårt radhus och köpte en lägenhet förmedlad av William samma dag. Från första kontakten till vårt radhus gick det ca en vecka.
    Vi kan varmt rekommendera William

Håkan och Charlott Läs mer
  • 2019-11-12

Pontus P skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte en bostadsrätt. Inga konstigheter, William var hjälpsam och tydlig. Och trevlig. Läs mer
  • 2019-11-05

Elin S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min lägenhet på 25 kvadratmeter. Det gick snabbt, trevligt och smidigt. Läs mer
  • 2019-11-03

Klara A skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn hjälpte oss väldigt bra med att sälja Lägenheten på 2 rok om 63,5 kvm på Skarpnäcks allé 5. Hon var bra med att sätta förväntningarna rätt och varkje steg i processen fungerade väldigt bra om smärtfritt. Hon är mycket behjälplig och omtänksam och jag önskar henne lycka till i mäklaryrket, som hon har stor fallenhet för. Läs mer
  • Carola E

2019-11-01

Carola E skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik har en positiv och vänlig attityd. När jag sålde min 20-tals trea i Enskede upplevde jag hans engagemang som äkta och genuint. Läs mer
    2019-11-05 Henrik I svarar Carola E
    Hej!
    Tack för din fina rekommendation Carola! Hoppas allt går bra nu i letandet så ses vi snart på tillträdet!
    // Henrik
  • 2019-11-01

Doreen B skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    flexibel kommunikativ och proffsig mäklare Läs mer
    2019-11-13 Sebastian A svarar Doreen B
    Tack för de fina orden. Ett nöje att få hjälpa er!

Yeshanew A skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn hjälpte mig sälja min tvåa i Gubbängen. Jag är väldigt nöjd med vad hon lyckades åstadkomma med relativt knappa förutsättningar. Tacksam för hennes hårda arbete och goda kommunikation med mig som säljare av bostaden.
    /Yeshanew Ayele Läs mer

Leif F skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hej
    Sebastian har varit en bra mäklare, lugn och uppdaterat oss hela tiden.
    Vi sålde en bostadsrätt med visst renoverings behov. Läs mer
    2019-11-13 Sebastian A svarar Leif F
    Tack för det fina omdömet, jättekul att vi nådde ett så pass bra slutpris och att ni är nöjda med försäljningen.

Lina K skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår bostad i Kärrtorp lätt och smidigt. Vi upplevde Sebastian som samarbetsvillig, lättillgänglig och angelägen om att gå våra önskemål till mötes under försäljningsprocessen.

Sebastian är professionell i sin roll som mäklare och är ett nöje att rekommendera. Läs mer
    2019-11-13 Sebastian A svarar Lina K
    Stort tack för den fina rekommendationen. Det var ett nöje att hjälpa er.
    Önskar er allt gott så ses vi på tillträdet.

Philip J skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus är väldigt professionell och exemplariskt Läs mer
    2019-11-29 Pontus Palmén svarar Philip J
    Tack för det fina omdömet Philip!

Kristoffer A skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde våran lägenhet. De gick väldigt snabbt å smidigt. Med ett bra samarbete med mäklaren. Kommer anlita William igen Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Kristoffer A
    Tjena Kristoffer!
    Tack så mycket, jätte kul samarbete och glädjer mig att ni blev så nöjda!
    Ha de så trevligt nu i Malaga så ses vi snart igen!

Elin S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min etta på 25 kvadratmeter. Snabbt, trevligt och smidigt. Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Elin S
    Väldigt snabbt och trevligt till bra pris!
    Hoppas jag får chansen att hjälpa dig sälja i framtiden på skärmarbrinksvägen också!
  • Helena H

2019-10-29

Helena H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt vårt fina 50-tals radhus som vi har bott i under 15 års tid.
    Vi hade tre mäklare på besök, den första för säljig, den andra för oentusiastisk och den den tredje var Richard, som var kunnig, rak och förtroendeingivande. Och det har han varit under hela resan tycker jag. För det har varit en resa som vi aldrig varit med om tidigare då vi aldrig har sålt ute på marknaden. Vi har varit oroliga, nervösa men jag har upplevt honom som stöttande och säker hela tiden. Jag är mycket nöjd med honom och kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-10-28

Ebba Å skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    köpt en bostadsrätt. mäklaren la skambud sa att det inge är någon idé om vi går på visning om vi inte tänker lägga 2,1 miljoner. han informerade aldrig banken att vi redan lagt handpenning så vi betala den nästan två gånger. han körde väldigt fult spel och var den sämsta mäklaren vi stött på. usch Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Ebba Å
    Hej Ebba,
    Är minst sagt förvånad över att ni har fått en sån här upplevelse i denna förmedling. Jätte tråkigt att ni fått denna bilden av mig och kan försäkra er att det har varit ett missförstånd. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag har lagt ett skambud på min egna förmedling? Och att ni måste lägga ett bud på 2,1mkr för att gå på visning har jag inte sagt. Ni har varit på visning och ni köpte den för 1 975 000.
    Ni borde sagt något under processen så hade jag kunnat förtydliga saker samt vilken roll jag som mäklare har i förmedlingen.
    För mig kändes kändes allt jätte bra när det kommer till kontakten med er och hur allt slutade.

Att informera banken att handpenningen är något vi mäklare inte gör däremot brukar vår assistent skicka ut ett sms när den kommer in. Dessvärre hade våran assistent precis slutat vid detta skede så vissa saker ramlade mellan stolarna. Hade det varit så att ni råka betala in en extra handpenning så hade vi självklart bara betalt tillbaks den. Vi är trots allt Fastighetsbyrån som ägs av Swedbank.

Hoppas ni åtminstone trivs i bostaden.
  • 2019-10-23

Björn B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric gjorde ett strålande arbete med min försäljning. Han använder bra fotografer, gör inga misstag med informationen bemöter spekulanterna väl och är mycket målmedveten. Han förhandlade upp min lägenhet 250 tkr innan vi skrev kontrakt, helt makalöst. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Jonathan L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William är tillräckligt ”gå-påig” för att göra det till en framgångsfaktor i sin bransch. ”Always be closing”, och det är William bra på. För oss har det varit ett stort stöd i att få vår process att gå framåt mot mål. Vi är därför glada att vi mötte William och att vi kunde genomföra vår försäljning.vi har sålt en trea på 80 kvm. Vi hade höga förväntningar på slutpris men de var inte realistiska. William klarade att vara uppriktig om detta och lotsa oss mot ett pris som var rimligt för försäljning. Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Jonathan L
    Tjena Jonathan,
    Väldigt bra och beskrivande rekommendation av mig och hur jag jobbar! Tack så mycket!
    Hoppas ni trivs i radhuset i Älta :)

Joacim Ö skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    I slutändan är ändå allt som räknas vad för pengar man håvar in. Jag är mer än nöjd, så kontentan kan inte bli annat än fem av fem. Läs mer

Fredrik S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth skötte allting snyggt och proffsigt. Tycker hela bostadsaffären gick väldigt smidigt och det var till stor del Elisabeth som bidrog till det. Snabb kontakt, bra visning och tydlig genomgång vid kontraktsskrivning var superbra för oss som gjorde vårt första bostadsköp. Läs mer
    Elisabeth S, Elisabeth S gillar detta

Sarah B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi fick ett jättebra bemötande när vi sålde vår lägenhet. Alltid glad och trevlig. Kan vara svår att nå på telefon men ringer oftast upp. Väldigt bra på försäljning men mindre bra på förarbetet innan budgivning. Läs mer
    Elisabeth S gillar detta

Eva H skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi kom bra överens och vi fick ett slutpris som vi förväntade oss. Läs mer
    2019-11-29 Pontus Palmén svarar Eva H
    Tack för förtroendet och det fina omdömet Eva, jag hoppas du och Bengt kommer trivas bra i ert nya hem!

Jan N skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Försäljning av lägenhet i Skarpnäck.
    Pontus P gav goda råd inför fotografering och visning.
    Han skötte budgivningsprocessen på ett proffsigt sätt samt hade god fingertoppskänsla i avslutet.
    Försäljningspriset låg lite över vår förväntan.
    Vi är mycket nöjda med Pontus insats i vårt ärende samt med Pontus som person. Läs mer
    2019-11-29 Pontus Palmén svarar Jan N
    Tack för omdömet och förtroendet Jan! Har vart väldigt trevligt att hjälpa dig och Ileana genom denna försäljning. Jag hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hem!

Arenavägen 55, 121 25 Enskede