Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 406 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• Claes W
    Claes W skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell hantering av hela försäljningsprocessen.
    Mycket nöjd på alla punkter!
  • Maria E
    Maria E skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Trevligt och påläst, kunde området.
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin upplevdes professionell, påläst, sympatisk, pedagogisk och framförallt väldig trevligt.
    Under säljprocessen tog han sig tid för extra visningar och gav ständig återkoppling under budgivningen.

Vi är väldigt nöjda att vi anlitade Martin för vår försäljning.
  • Gabriella M
    Gabriella M skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Nathalie Håkansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vet inte riktigt vad jag ska tycka efter vårt korta möte. Men jag är säker på att hon har gjort sitt jobb på bästa sätt. Just i det här fallet var det säkert en enkel affär. Ingen visning t.ex. och ingen större förberedelse, tror jag. Jag fixade själv fram köparen. Det var en annan mäklare (från er) som tittade på lägenheten och ordnade med fotografering t.ex.

Vänligen Ulla Liljekvist
  • Sophie E
    Sophie E skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Johanna gav ett professionellt intryck. Jag kände mig trygg med henne och hennes yrkeskunskap. Jag är överlag nöjd med hennes arbete.
  • Nicole Å
    Nicole Å skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Det var första gången vi sålde med Johanna och trots en dålig marknad gjorde Johanna allt hon kunde för att vi skulle få så bra betalt som möjligt! Hon har ett oerhört driv, tempo och är effektiv samt alltid tillgänglig. Vi rekommenderar Johanna varmt till andra som ska göra en bostadsaffärer och vi kommer absolut höra av oss till henne nästa gång det blir dags!
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Nathalie Håkansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bemötandet var mycket gott! Professionellt och tydligt.
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric är väldigt kunnig och har gett oss bra tips och råd och varit väldigt tillmötesgående under vår försäljning. Han är tillgänglig i princip hela tiden, har vårt fulla förtroende och vi rekommenderar honom varmt. Fem brödrostar.
  • Olle W
    Olle W skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson är en trevlig och seriös mäklare som jag fick stort förtroende för.
    Noga med att höra av dig i alla skeden av försäljningen och ge relevant information.
    Med andra ord mycket nöjd.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väldigt professionell på alla plan!
  • Hans U
    Hans U skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Jag rekommenderar inte Fastighetsbyrån. Jag anlitade dem av en enda anledning, att de är störst och tack vare sitt nätverk skulle kunna hjälpa mig att hitta en köpare utanför Hemnet. Jag upplevde inte att det gjorde någon skillnad. Att mäklaren inte återkopplade till mig efter någon av visningarna av mitt hem gjorde att jag tappade förtroendet helt.
    Opersonligt, jag kände mig verkligen som en i mängden kunder som mäklaren låtsades att bry sig om. Inte värt pengarna.
  • Josefin N
    Josefin N skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi kände oss trygga under hela processen och kan verkligen rekommendera Johanna vidare!
  • Lise M
    Lise M skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin har varit professionell, kunnig och hatt en riktig bra uppföljning på oss som säljare.
    Visningarna var mycket bra och gott planerade med tidigt upp möte.
    När det blev stora problem med köpare och uppgör hanterade igen Martin detta professionellt.
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Riktigt bra första möte och kunnig. Dock var vår annons slarvigt skriven med många stavfel som vi behövde rätta, samt att annonsen publicerades utan planritning, något som inte berättades för oss. Efter tre dagar lades en felaktig planritning ut och först efter 10 dagar kom en korrekt planritning upp i annonsen. Johanna kändes proffsig i sitt bemötande men det var för mycket slarv i utförandet vilket gjorde att vi inte kändes oss trygga.
    2017-09-21 Johanna R svarar Sandra B
    Hej Sandra! Tack för din reco! Jag ber om ursäkt om ni inte upplevde det som att jag var tillräckligt tydlig gällande planritningen. Den skickades iväg för uppritning på fredagen och kom som bekant tillbaka under tisdagen. Dock var det olyckligt att det var "vanliga" garderobsdörrar utritat istället för skjutdörrarna i hallen samt att ni upplevde det som ena väggen var för lång. Det korrigerades men då blev det åter igen väntetid för att få till dom korrigeringarna och då kom vi ju tillsammans överens om att låta den första planritningen ligga uppe, istället för att inte ha någon alls. Jag förstår att ni känner er frustrerade över detta och tar med mig det vidare. Jag hoppas att ni trots det lilla missödet känner att ni är nöjda med både slutpris och samarbetet! Ha det gott så ses och hörs vi! / Johanna
  • Anders B
    Anders B skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    En väldigt trevlig tjej, lätt att prata med samt var snabb med kommunikation till oss. Trots att budgivningen gick lite trögt i början gjorde Johanna sitt bästa för att hålla oss uppdaterade samt trygga. Nöjda på alla punkter!
  • Sonja B
    Sonja B skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Johanna har varit jättebra, rak och tydlig information, mån om att följa upp och stämma av. Hon hjälpte mig att fatta beslutet att sälja genom att puscha lagom mycket. Och hittade en köpare utan att behöva ha en visning. Jag är jättenöjd.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Eftersom jag måste använda minst 30 tecken, tar det en stund innan jag kan säga: Bra.
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Glad och positiv. Duktig mäklare. Engagerad.
  • Erik W
    Erik W skrev om Nathalie Håkansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi kände oss trygga under hela processen och kan varmt rekommendera Nathalie.
  • Louise C
    Louise C skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Gott intryck redan vid första mötet. Processen gick smidigt från början till slut. Under budgivningens gång höll hon oss ständigt uppdaterade. Duktig tjej som var mycket påläst om marknaden samt området.
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Nathalie Håkansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Snabb och smidig försäljning till mycket bra pris. Mycket trevlig och gav ett proffesionellt intryck.
  • rickard w
    rickard w skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Lätt att tycka om, förtroendeingivande samt påläst. Jag är nöjd!
  • Elin A
    Elin A skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Lyhörd, tillgänglig, proffesionell och var påläst om både området och marknaden. Kommer garanterat anlita Johanna vid min nästa bostadsaffär.
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Ett mycket bra bemötande. Är helt nöjd på alla punkter.
  • Gun V
    Gun V skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric B gav ett professionellt intryck vid första mötet - en anledning till att jag ej sökte andra mäklare . Under budgivningen höll han ständig kontakt och jag uppdaterades som förväntat. Som person är han artig och inger förtroende i sin mäklarroll .
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin gav ett sympatiskt intryck.
  • Filip B
    Filip B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Fick snabbt och enkelt tag på Eric som ordnade med en enskild visning. Han var väldigt tillmötesgående och såg till att affären gick i lås redsn samma vecka.
  • Per-gösta N
    Per-gösta N skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra, korrekt och professionellt
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Otydlig kommunikation. Otydlighet kring arvode. La ej ut planritning. Vi gjorde korrigeringar i texten och korrigerade adresspin på kartan.
  • Maurizio B
    Maurizio B skrev om Nathalie Håkansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    As our first experience, we can't make any comparison, but we can say that Nathalie Håkansson was extremely professional with us: since from the "visning" she was kind and exhaustive in every explanation. In the end we are satisfied about this experience and probably it is also thanks to her.
  • Gun V
    Gun V skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Professionellt och artigt bemötande - och återkoppling under affärens pågång.
  • Valentina O
    Valentina O skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket trevlig mäklare.
    För passiv under visningen, hade därför inte valt honom för att sälja min bostad.
  • Lena B
    Lena B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric var effektiv, professionell, trevlig och kom med bra råd med hur vi skulle hantera vår försäljning. Eric var tillgänglig ofta innan försäljningen, men efter att kontraktet skrivits under så saknade vi viss återkoppling från honom under de sista stegen i processen och behövde själva kontakta honom flera gånger för uppdateringar kring konton, handpenning och godkännande av vår köpare i dennes bank, förening. Vi är som helhet nöjda med hans insats!
  • Richard R
    Richard R skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Fantastiskt trevlig, lätt att prata med samt är snabb med sin kommunikation till kunder.
  • Tina S
    Tina S skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Engaged and accessible, easy to reach and flexible
  • Jörgen B
    Jörgen B skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Stabilt! Trevligt! Inga problem!
  • Hans G
    Hans G skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Bra och engagerad, verkar tillräckligt kunnig, känner området ganska bra.
    Bemötandet var helt ok.
    Skulle troligtvis kontakta Eric igen om det blev aktuellt med ny försäljning.
  • Carl F
    Carl F skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Professionell, hjälpsam och trevlig
    2017-06-15 Fanny H svarar Carl F
    Hej Carl! Stort tack för din rekommendation. Hör gärna av er om ni har några frågor inför tillträdet. Ha en fin sommar!
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Trevlig mäklare som har koll på grejerna. Köpet gick utan problem.
    2017-06-15 Fanny H svarar Mattias E
    Tack så mycket Mattias för din fina rekommendation! Hör av dig om du har några frågor inför tillträdet. Ha en fin sommar!
  • Lena D
    Lena D skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket bra bemötande, och engagemang
    2017-06-15 Fanny H svarar Lena D
    Tack Lena för din fina rekommendation! Hoppas att allt går bra med flytten. Hör av dig om du har några funderingar inför frånträdet. Ha en fin midsommar!
  • Leif L
    Leif L skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Dålig engagemang. Håller inte kontakt och informerar.
  • Elisa A
    Elisa A skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson gjorde en värdering av vårt radhus på bankens uppdrag i december 2016. Det som sedan blev lite tokigt var att banken inte lyckades hitta värderingen någonstans, och jag fick inte heller någon kopia. Ett knappt halvår senare bad jag honom göra om värderingen utifrån nya fakta vilket han också gjorde.

Jag vet inte vad som hände med den första värderingen men det behöver ju inte vara hans fel att banken (Swedbank Farsta) sedan inte kunde hitta den. I övrigt tycker jag att bemötandet var kanonbra.

Tips till framtiden: jag meddelade att jag gick i köptankar (mycket konkreta sådana, handpenning och lånelöfte helt klart). Andra mäklare har nappat direkt och satt mig på intresselistor etc. Det kunde Fastighetsbyrån också gärna fått göra.
  • Reijo B
    Reijo B skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    H on skötte sig väl, lugn. och saklig,lyssnade på kundens önskemål, en bra mäklare med andra ord. Reijo 🐶
  • Elinor W
    Elinor W skrev om Johanna Romanoff en del av Fastighetsbyrån Enskede
    många småsaker som fungerade dåligt, som kommunicerades men inte efterlevdes och påverkade mitt helhetsintryck.
  • Kerstin C
    Kerstin C skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Han var välkomnande på visningen och fanns tillgänglig för frågor. Han tog reda på de saker jag undrade över. Enda problemet var att han ej hörde av sig efter den andra visningen utan tog emot ett dolt bud. Jag fick dock besked om detta när jag hörde av mig och jag fick till en affär.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson från Fastighetsbyrån är enormt proffsig, lyhörd och engagerad. Jag kan varmt rekommendera honom, och har också gjort så till vänner och bekanta.
  • Solweig K
    Solweig K skrev om Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket proffesionellt och varmt bemötande.
    2017-06-15 Fanny H svarar Solweig K
    Tack så jättemycket Solweig för din fina rekommendation! Hoppas att det går bra med bostadsletandet. Slå mig gärna en signal om du vill bolla lite inför ev köp. Ha en fortsatt fin sommar!
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi är mycket nöjda med Eric som mäklare. Han är ärlig, engagerad och sympatisk vilket gjorde att vi hade förtroende för honom som mäklare och allt gick mycket bra. Vi kan varmt rekommendera honom och Fastighetsbyrån Enskede.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Martin Paulsson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Martin Paulsson från Fastighetsbyrån Enskede är enormt proffsig, lyhörd och engagerad.
    Jag kan varmt rekommendera honom, och har också redan gjort så till vänner och bekanta.

Arenavägen 55, 121 25 Enskede