Fastighetsbyrån Enskede

Arenavägen 55, 121 25 Enskede — Visa karta

Enskede är ett attraktivt bostadsområde i södra Stockholm. Och det är inte konstigt! Här finns alla möjliga olika sorters bostäder, från sekelskiftesvillor till nyproducerade lägenheter.

Globen, med sina två stora arenor, ligger mitt i vårt område och med de smidiga kommunikationerna tar du dig snabbt och smidigt in till både Södermalm och City. Här bor du alltså riktigt nära Stockholms innerstad, men med härliga naturområden precis utanför dörren.

Vi på Fastighetsbyrån är både stolta och glada över att få arbeta i ett område med så stor variation i utbudet. Oavsett om du vill köpa eller sälja en bostad i området kan vi bistå dig med alla delar i din bostadsaffär. Hör gärna av dig till oss med dina frågor om bostad och boende i Enskede!

Läs vad 696 kunder tycker om Fastighetsbyrån Enskede

• 2019-11-17

Helena E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde vår bostadsrätt i Skarpnäck.
    Trevlig och professionell.
    Levde upp till våra förväntningar genom att visade ett stort engagemang och återkopplade hela tiden om vad som hände i och kring försäljningen. Läs mer
  • 2019-11-17

Mikael C skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde en bostadsrätt, allt gick fort och smidigt. Läs mer
  • 2019-11-16

Aron E skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår 3:a i Söderort. Sebastian var allt vi önskade av en mäklare: Seriös, professionell, trevlig och skötte kommunikation och återkoppling mycket bra. Vi kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Håkan W

2019-11-14

Håkan W skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William är väldigt snabb och hungrig. Han svarar oftast inom några få minuter och vi upplever honom som mycket professionell och kunnig.
    Han är lyhörd och lösningsfokuserad. Vi sålde vårt radhus och köpte en lägenhet förmedlad av William samma dag. Från första kontakten till vårt radhus gick det ca en vecka.
    Vi kan varmt rekommendera William

Håkan och Charlott Läs mer
  • 2019-11-12

Pontus P skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpte en bostadsrätt. Inga konstigheter, William var hjälpsam och tydlig. Och trevlig. Läs mer
  • 2019-11-05

Elin S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min lägenhet på 25 kvadratmeter. Det gick snabbt, trevligt och smidigt. Läs mer
  • 2019-11-03

Klara A skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn hjälpte oss väldigt bra med att sälja Lägenheten på 2 rok om 63,5 kvm på Skarpnäcks allé 5. Hon var bra med att sätta förväntningarna rätt och varkje steg i processen fungerade väldigt bra om smärtfritt. Hon är mycket behjälplig och omtänksam och jag önskar henne lycka till i mäklaryrket, som hon har stor fallenhet för. Läs mer
  • Carola E

2019-11-01

Carola E skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Henrik har en positiv och vänlig attityd. När jag sålde min 20-tals trea i Enskede upplevde jag hans engagemang som äkta och genuint. Läs mer
    2019-11-05 Henrik I svarar Carola E
    Hej!
    Tack för din fina rekommendation Carola! Hoppas allt går bra nu i letandet så ses vi snart på tillträdet!
    // Henrik
  • 2019-11-01

Doreen B skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    flexibel kommunikativ och proffsig mäklare Läs mer
    2019-11-13 Sebastian A svarar Doreen B
    Tack för de fina orden. Ett nöje att få hjälpa er!

Yeshanew A skrev om Linn Johansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Linn hjälpte mig sälja min tvåa i Gubbängen. Jag är väldigt nöjd med vad hon lyckades åstadkomma med relativt knappa förutsättningar. Tacksam för hennes hårda arbete och goda kommunikation med mig som säljare av bostaden.
    /Yeshanew Ayele Läs mer

Leif F skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hej
    Sebastian har varit en bra mäklare, lugn och uppdaterat oss hela tiden.
    Vi sålde en bostadsrätt med visst renoverings behov. Läs mer
    2019-11-13 Sebastian A svarar Leif F
    Tack för det fina omdömet, jättekul att vi nådde ett så pass bra slutpris och att ni är nöjda med försäljningen.

Lina K skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår bostad i Kärrtorp lätt och smidigt. Vi upplevde Sebastian som samarbetsvillig, lättillgänglig och angelägen om att gå våra önskemål till mötes under försäljningsprocessen.

Sebastian är professionell i sin roll som mäklare och är ett nöje att rekommendera. Läs mer
    2019-11-13 Sebastian A svarar Lina K
    Stort tack för den fina rekommendationen. Det var ett nöje att hjälpa er.
    Önskar er allt gott så ses vi på tillträdet.

Philip J skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Pontus är väldigt professionell och exemplariskt Läs mer

Kristoffer A skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde våran lägenhet. De gick väldigt snabbt å smidigt. Med ett bra samarbete med mäklaren. Kommer anlita William igen Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Kristoffer A
    Tjena Kristoffer!
    Tack så mycket, jätte kul samarbete och glädjer mig att ni blev så nöjda!
    Ha de så trevligt nu i Malaga så ses vi snart igen!

Elin S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Sålde min etta på 25 kvadratmeter. Snabbt, trevligt och smidigt. Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Elin S
    Väldigt snabbt och trevligt till bra pris!
    Hoppas jag får chansen att hjälpa dig sälja i framtiden på skärmarbrinksvägen också!
  • Helena H

2019-10-29

Helena H skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt vårt fina 50-tals radhus som vi har bott i under 15 års tid.
    Vi hade tre mäklare på besök, den första för säljig, den andra för oentusiastisk och den den tredje var Richard, som var kunnig, rak och förtroendeingivande. Och det har han varit under hela resan tycker jag. För det har varit en resa som vi aldrig varit med om tidigare då vi aldrig har sålt ute på marknaden. Vi har varit oroliga, nervösa men jag har upplevt honom som stöttande och säker hela tiden. Jag är mycket nöjd med honom och kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-10-28

Ebba Å skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    köpt en bostadsrätt. mäklaren la skambud sa att det inge är någon idé om vi går på visning om vi inte tänker lägga 2,1 miljoner. han informerade aldrig banken att vi redan lagt handpenning så vi betala den nästan två gånger. han körde väldigt fult spel och var den sämsta mäklaren vi stött på. usch Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Ebba Å
    Hej Ebba,
    Är minst sagt förvånad över att ni har fått en sån här upplevelse i denna förmedling. Jätte tråkigt att ni fått denna bilden av mig och kan försäkra er att det har varit ett missförstånd. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag har lagt ett skambud på min egna förmedling? Och att ni måste lägga ett bud på 2,1mkr för att gå på visning har jag inte sagt. Ni har varit på visning och ni köpte den för 1 975 000.
    Ni borde sagt något under processen så hade jag kunnat förtydliga saker samt vilken roll jag som mäklare har i förmedlingen.
    För mig kändes kändes allt jätte bra när det kommer till kontakten med er och hur allt slutade.

Att informera banken att handpenningen är något vi mäklare inte gör däremot brukar vår assistent skicka ut ett sms när den kommer in. Dessvärre hade våran assistent precis slutat vid detta skede så vissa saker ramlade mellan stolarna. Hade det varit så att ni råka betala in en extra handpenning så hade vi självklart bara betalt tillbaks den. Vi är trots allt Fastighetsbyrån som ägs av Swedbank.

Hoppas ni åtminstone trivs i bostaden.
  • 2019-10-23

Björn B skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric gjorde ett strålande arbete med min försäljning. Han använder bra fotografer, gör inga misstag med informationen bemöter spekulanterna väl och är mycket målmedveten. Han förhandlade upp min lägenhet 250 tkr innan vi skrev kontrakt, helt makalöst. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Jonathan L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William är tillräckligt ”gå-påig” för att göra det till en framgångsfaktor i sin bransch. ”Always be closing”, och det är William bra på. För oss har det varit ett stort stöd i att få vår process att gå framåt mot mål. Vi är därför glada att vi mötte William och att vi kunde genomföra vår försäljning.vi har sålt en trea på 80 kvm. Vi hade höga förväntningar på slutpris men de var inte realistiska. William klarade att vara uppriktig om detta och lotsa oss mot ett pris som var rimligt för försäljning. Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Jonathan L
    Tjena Jonathan,
    Väldigt bra och beskrivande rekommendation av mig och hur jag jobbar! Tack så mycket!
    Hoppas ni trivs i radhuset i Älta :)

Joacim Ö skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    I slutändan är ändå allt som räknas vad för pengar man håvar in. Jag är mer än nöjd, så kontentan kan inte bli annat än fem av fem. Läs mer

Fredrik S skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth skötte allting snyggt och proffsigt. Tycker hela bostadsaffären gick väldigt smidigt och det var till stor del Elisabeth som bidrog till det. Snabb kontakt, bra visning och tydlig genomgång vid kontraktsskrivning var superbra för oss som gjorde vårt första bostadsköp. Läs mer

Sarah B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi fick ett jättebra bemötande när vi sålde vår lägenhet. Alltid glad och trevlig. Kan vara svår att nå på telefon men ringer oftast upp. Väldigt bra på försäljning men mindre bra på förarbetet innan budgivning. Läs mer

Eva H skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi kom bra överens och vi fick ett slutpris som vi förväntade oss. Läs mer

Jan N skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Försäljning av lägenhet i Skarpnäck.
    Pontus P gav goda råd inför fotografering och visning.
    Han skötte budgivningsprocessen på ett proffsigt sätt samt hade god fingertoppskänsla i avslutet.
    Försäljningspriset låg lite över vår förväntan.
    Vi är mycket nöjda med Pontus insats i vårt ärende samt med Pontus som person. Läs mer
  • 2019-10-20

Finn R skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Brf 3.5a 87 m2

Proffesionell mäklare, lugn men effektiv

Förväntningarna överträffades Läs mer
  • 2019-10-19

Madeleine R skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Proffsig, enkel och uthållig mäklare. Läs mer
  • 2019-10-19

Johan G skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Eric hjälpte oss att förmedla en snabb och effektiv försäljning av våran lägenhet, vi är mycket nöjda med hur vi har blivit bemötta och hur snabb och effektiv processen har varit. Läs mer
  • 2019-10-13

Lars Olof H skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har bara goda erfarenheter av Elisabeth som vår mäklare.Hon är proffsig och har ett mycket trevligt sätt vi är jättenöjda med hur hon hanterade försäljningen av vår villa. Vi rekommendera henne å det varmaste Läs mer
  • Josefine T

2019-10-11

Josefine T skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag gjorde mitt första lägenhetsköp via Fastighetsbyrån och kände mig väldigt trygg med Elisabeth som så fint höll mig i handen under processen från dag ett. Hon kändes väldigt proffsig och ärlig! Kan verkligen rekommendera Elisabeth! Läs mer
  • 2019-10-10

Andreas M skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde vår tvåa i Johanneshov och vi är oerhört nöjda med Sebastians service! Lättillgänglig, trevlig och proffsig!
    Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-10-30 Sebastian A svarar Andreas M
    Stort tack för det fina omdömet!
  • William B

2019-10-09

William B skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Richard har bra erfarenhet av att sälja i sitt område och visade sig vara väldigt pragmatisk för mitt önskemål om en snabb affär till fast pris utan visning och egentlig annonsering. Han hade alla kontakter som behövdes och gjorde således både mig och köparna nöjda och glada. Läs mer
  • 2019-10-04

Per Erik Jonas W skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Försäljning av bostad i Enskede

Sebastian Andersson på Fastighetsbyrån Enskede har varit helt enormt bra från första kontakt ända in till kontraktsskrivning och nu i efterföljande uppföljning.

Vi bestämde oss för att ta Sebastians hjälp då han proaktivt sökte upp oss pga vi varit på visningar.

Han har lotsat oss genom alla förberedelser som fotografering och annat för att förbereda försäljning på ett eminent sätt.

Han har följt upp hur det gått för oss i kommande bostadsköp OCH dessutom funnit köpare innan vi annonserat bostaden.

Sebastians dialog och transparens med oss och köparen har varit bra och därtill gå på avslut för att stänga affären snabbt på en nivå vi är nöjda med.

Vi kan varmt rekommendera Sebastian Andersson på Fastighetsbyrån Enskede för er kommande bostadsförsäljning! Läs mer
    2019-10-30 Sebastian A svarar Per Erik Jonas W
    Stort tack för de fina orden. Det var ett sant nöje att få hjälpa er med denna försäljning och jag önskar er alla lycka framåt sås ses vi på tillträdet.
    Hälsningar Sebastian
  • 2019-10-03

Zerai T skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpa radhus i skarpncäk.
    Mäklare Pontus är seriös punktlig och professionell!
    Utifrån de tidigare de tidigare nämnda kriterier Pontus levde upp till dina förväntningar.

Nöjd! Läs mer
  • 2019-10-02

Anders B skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Som säljare tycker jag att Pontus var saklig och proffsig. Bra kommunikation under hela processen! Läs mer
  • 2019-10-01

Alexander L skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    William var klockren i sitt bemötande och väldigt proffsig. Mån om en snabb och smidig affär och ska vi någonsin sälja så är det honom vi anlitar! Läs mer
    2019-10-30 William W svarar Alexander L
    Tack så mycket för rekommendation Alex!
    Jag ser fram emot att hjälpa er hitta något större objekt i framtiden samt sälja er :)
  • 2019-09-30

Mattias A skrev om Henrik Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Väldig trevlig och profissionell. Läs mer
    2019-11-05 Henrik I svarar Mattias A
    Tack för dom fina orden Mattias! Kul att du blev nöjd med försäljningen och lycka till i letandet!
  • 2019-09-30

Helena K skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt hus i Enskede. Trevligt bemötande av mäklare. Lätt komma i kontakt och ha en bra dialog med.
    Uppfyllde helt våra förväntningar som köpare. Läs mer
  • 2019-09-27

Sofia P skrev om Richard Ivansson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi har sålt vår bostadsrätt på 48kvm. Vi möttes av en mäklare som var säker på sin sak. På ett ödmjukt sätt delade han med sig av sin erfarenhet & kunnighet. Han var ärlig med utgångsläget & de kom att visa sig att han höll vad han lovat.
    Jag rekommendera verkligen Richard igen & hans byrå!! Läs mer
  • 2019-09-23

Daniel E skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag tycker Pontus var Kanon som mäklare Läs mer
  • 2019-09-23

Greger M skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Just sålt min bostadsrätt, Lidköpingsvägen 49, Hammarbyhöjden.

Bemötandet från Sebastian var mycket professionellt.
    Sebastians goda bemötande, där han tydligt beskrivit processen, där jag kunnat rådfråga honom dels om detaljer men även frågor av mer generell karaktär har gjort att jag har känt mig fullkomligt trygg under resans gång.

Jag kan bara ge Sebastian allra högsta betyg, han levde med råge upp till de förväntningar jag hade på honom före, under och efter försäljningen.

Sammanfattningsvis kan jag säga att Sebastian är ett föredöme inom mäklarbranschen och jag kan bara hoppas att andra som är på väg att sälja sin bostad får möjlighet att ha honom som sin mäklare.

Med vänlig hälsning
    Greger Läs mer
    2019-09-26 Sebastian A svarar Greger M
    Ett sort tack för det fina omdömet. De har varit så roligt att få hjälpa dig med denna försäljning.
  • 2019-09-22

Emma Kristina S skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket trevlig och proffsig mäklare! Läs mer
  • 2019-09-16

Johan L skrev om Eric Berglund en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Köpt bostadsrätt
    Med Eric som mäklare blev det en trygg affär hela vägen, Eric var alltid tillgänglig och redde ut alla frågetecken jag hade pga första bostad jag köper.

Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-09-16

Ingrid I skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Efter att ha träffat några mäklare på olika bolag..och inte haft någon feeling..blev mötet med P:P så himla bra. Han är proffsig med mkt värme och humor...har fått all hjälp och stöd jag förväntade mig. Lite kvarstår, men lär fungera lika bra. Jag har sålt en 2:a i Gubbängen. Läs mer
  • 2019-09-12

Maria A skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Jag har sålt en bostadsrätt, Sebastian var lyhörd och levde upp till mina förväntningar. Han var lätt att få kontakt med och mycket flexibel. Läs mer
    2019-09-26 Sebastian A svarar Maria A
    Tack Maria för de fina orden det var väldigt roligt att hjälpa dig med försäljningen och extra roligt att du är nöjd.
  • 2019-09-09

Mattias E skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Vi sålde våran lägenhet med hjälp av Elisabeth. Vi fick ett bra bemötande och service. Vi är nöjda och kan verkligen rekommendera Elisabeth! Läs mer
    2019-10-11 Elisabeth S svarar Mattias E
    Hej Mattias! Tack snälla för de fina orden. Synd att ni byter område men önskar er all lycka till med ert nya hus!
  • Spyros L

2019-09-09

Spyros L skrev om Pontus Palmén en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Mycket bra bemötande, alltid anträffbar. Lyssnade på våra önskemål och var tillmötesgående. Proffsig service, trevlig och kunnig. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-09-08

Jakob B skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Elisabeth ger ett mycket professionellt intryck. Hon känner området bra och är trevlig att ha o göra med!
    Kan varmt rekommendera. Läs mer
    2019-09-09 Elisabeth S svarar Jakob B
    Vilken underbar läsning! Stort tack! Tråkigt att du lämnar oss för Södermalm men vet att du kommer stormtrivas även där! Skulle du ngn gång flytta tillbaka så får du höra av dig!
    Ta hand om dig!
  • 2019-09-06

Aleksander S skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Hjälpte oss att sälja vår 3a söder om stockholm. William var snabb, pålitlig, och trevlig. Läs mer
    2019-09-10 William W svarar Aleksander S
    Tack för fina rekommendationen!!!
    Lycka till med allt! :)
  • 2019-09-05

Pernilla A skrev om William Westrup en del av Fastighetsbyrån Enskede
    När vi skulle sälja vårt radhus föll valet på William Westrup naturligt. Ett otroligt professionellt bemötande, med en klar försäljningsplan och smarta strategier. William levererade över alla förväntningar och vi skulle rekommendera honom varmt till andra som överväger att sälja. Läs mer
    2019-09-10 William W svarar Pernilla A
    Tack så mycket för den fina rekommendationen! Glädjer mig att ni är nöjda och hoppas ni hittar den där drömvillan ni söker :)
  • 2019-09-05

Fredrik S skrev om Sebastian Andersson en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Han sålde min lägenhet, han höll mig informerad på ett sakligt och bra sätt under hela processen. Läs mer
    2019-09-26 Sebastian A svarar Fredrik S
    Tack för de fina orden och det glädjer mig att du är nöjd. Ses på tillträdet.

Arenavägen 55, 121 25 Enskede