Elisabeth Strandenborg är mäklare på Fastighetsbyrån Enskede

Elisabeth Strandenborg har varit registrerad mäklare sedan 2013-07. Elisabeth Strandenborg har varit aktiv på Reco.se sedan 2015-05 och har fått 123 omdömen med ett betyg på 4.7. Elisabeth Strandenborg har haft 3 försäljningar sen 2021-09 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2021-09 - 2022-08

Läs vad 123 Läs vad Elisabeth Strandenborg

• sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Gullmarsplan
    2022-08-25 Verifierad kund
    Elisabeth har en otrolig karisma och har varit en stjärna under hela processen av försäljningen av bostaden. Hon har varit rak och ärlig i kommunikationen vilket är något jag tror att de flesta uppskattar, mig inkluderat.

Jag tycker att Elisabeth översteg förväntningarna på engagemang, driftighet och planering i helhet och inte bara under själva försäljningen.

Jag är imponerad och kommer definitivt ställa mig i kö för att använda Elisabeth vid nästa tillfälle vi säljer eller köper lägenhet!
  • skrev om Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2021-11-09 Spontant omdöme
    Elisabeth har inte sålt någonting för mig men varit anlitad som potentiell mäklare vid försäljning. Av privata anledningar som helt och hållet berodde på att jag ångrade mig blev försäljningen aldrig av. Hon var lyhörd, proffsig och gav ett mycket bra intryck på alla sätt, varför jag har kontaktat henne igen när det nu är aktuellt med försäljning. Tyvärr kunde hon inte själv pga mammaledighet men rekommendera en mycket duktig kollega som ringde upp mig samma dag. Hade Elisabeth varit i tjänst hade jag anlitat henne alla dagar i veckan. Hon verkar vara en kanonmäklare och uppfyller dom höga krav jag ställer vid en bostadsaffär.
  • sålde sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskededalen
    2021-07-27 Verifierad kund
    Elisabeth jobbar snabbt på ett mycket trevligt sätt. Rekommenderas.
    Jörgen
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Globen/Johanneshov
    2021-06-11 Verifierad kund
    Trevlig mäklare, men dålig på att svara på mail/sms.
    Hej torra, ah jag vet att jag var det mot dig i denna stunden. Jag var höggravid för första gången i mitt liv och försökte hantera det mitt i en pandemi och mitt bland flertalet villavisningar som tog all min fokus för att få dem sålda innan bebisen skulle komma. Ber om ursäkt och kan bara säga att jag lärt mig att jag nästa gång ska gå tidigare på mammaledighet nu med fasit i hand. Framförallt i en pandemi! Hoppas iaf att du stormtrivs i bostaden. För mig var det ändå en ära att träffa dig, så hoppas du trivs bra! All lycka och välmående! Trevlig sommar! Elisabeth Strandenborg
    • Enskedefältet
    2021-05-12 Verifierad kund
    Sympatisk, intuitiv och professionell. Levde mer än väl upp till förväntningarna
    Hej Eva!
    Tack snälla för de fina orden. Med tanke på min graviditet så gjorde jag verkligen allt jag kunde för att du skulle bli mer än nöjd så jag är otroligt glad att du beskriver mig men framförallt upplever mig på detta sätt. Det värmer om hjärtat. Ha en underbar sommar och tack själv för ett fantastiskt samarbete!
    Elisabeth Strandenborg
  • köpte sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    • Enskededalen
    2021-05-04 Verifierad kund
    Budgivningen var forcerad med dålig förståelse från mäklaren om att vi behövde fundera och kontrollera med banken. Allmänt hafsigt intryck. Rekommenderas inte.
    Hej Jesper,
    Tråkigt att ni upplevde mig på detta sätt. Som jag informerade er om flertalet gånger så var det säljarens önskan att vi skulle gå på öppna visningar och i det avseendet behöver jag lyssna på dem. Efter en hel del påtryckningar framförallt från er om att ni önskade privatvisning innan ordinarie visning (men även de andra två familjerna som var på den privatvisningen), så lyckades jag för er skull ändå ha en privatvisning (något som säljarna faktiskt inte önskade ha). Med den visningen så kom det därmed ett krav från säljarna (något jag informerade er om både en och två gånger) och det var att kontrakt skulle skrivas tajt inpå visningen och att säljarna önskade skriva redan dagen efter med tanka på att huvudvisnignen var bara någon dag bort. I Stockholm är det väldigt vanligt att man skriver kontrakt dagen efter att budgivningen blivit klar. Ni fick inte bara en utan två dagar på er att både läsa igenom kontrakten samt kontakta er bank på. Så att budgivningen var forcerad samt att intrycket var hafsigt berodde nog snarare på att ni ville köpa ett fantastiskt hus innan marknaden hade fått säga sitt genom att jag skulle få ha mina öppna visningar som jag och säljarna planerat att ha från början då det var fler än 86 familjer som vart intresserade av detta radhus. Jag tvingar aldrig köpare eller säljare att ha privatvisning eller kontrakt för den delen utan det bestämmer ni helt själva. Så tråkigt att du i öppet forum skriver att du inte vill rekommendera mig när jag från mitt håll faktiskt inte kunde göra mer för er. Något jag även i telefon informerade dig om efter jag såg att du skrivit detta. Som jag sa då så kan jag såklart inte mer än informera dig igen om hur läget faktiskt var. Jag jobbar opartiskt mellan säljare och köpare såklart men vill inte säljare ha privata visningar innan så behöver jag och ni som intressenter respektera det och lyckas man mot all förmodan lösa det är det vanligt att det medföljer ett krav från säljarna om ett visst pris samt att de önskar skriva snabbt. Oavsett så är detta din åsikt och jag respekterar den. Så i framtiden skall jag definitivt försöka ha ännu mer förståelse kring att det kan upplevas forcerat och hafsigt med privatvisningar även fast önskan kommer från er intressenter och köpare. Så tack för att du uppmärksammat mig om detta. Man kan alltid bli bättre! Jag hoppas trots allt att ni verkligen trivs i det sagodrömhus ni köpt. All lycka till er och till er familj.
    • Svedmyra/enskede
    2021-05-03 Verifierad kund
    jag har köpt bostad.
    Mäklaren hade inte koll på någon av de frågor som vi ställde ang. bland annat höjd avgift eller cykelförråd. Hon var flexibel men kändes rätt slarvig. När vi gick igenom kontraktet gick det så fort att det var svårt att hänga med. Hon var trevlig men jag skulle inte välja att anlita henne.
    Hej Emilia, tack för din feedback. Otroligt tråkigt att du upplevde mig på detta sätt. Det hör inte till vanligheten men respekterar såklart din åsikt. Givetvis önskar jag förklara mig enl nedan:

Med tanke på att jag var höggravid (i coronatider) när jag visade er lägenheten så var det en annan kollega som hade ansvaret för denna lägenhet. Då du och din partner inte kunde komma på ordinarie visningar som hon höll i gjorde jag allt för att Ni, trots omständigheterna, med kort varsel, ändå skulle kunna få se lägenheten. Inte bara en gång utan två gånger dessutom... Men med tanke på att jag inte var huvudmäklare för detta objekt var jag heller inte såpass påläst som jag i normalfallet är.

Under processens gång sa denna kollega dessutom upp sig, vilket gjorde att jag tog över och höll i kontraktet som hon egentligen skulle hålla i. Som höggravid och i riskgrupp var jag extremt obekväm med att träffa er alla i ett litet rum där kontraktet skulle vara och kontraktet kan därmed gått något snabbare än vanligt.

Givetvis ber jag om ursäkt för att det i detta fall blev fel men hoppas ändå att du och din man kan ha överseende med situationen och min graviditet som troligtvis påverkade ert köp negativt. Hoppas ändå att ni trivs bra i lägenheten och att ni bott in er i området. Allt gott så hoppas jag vi hörs igen.
    • Pungpinan/enskededalen
    2021-04-10 Verifierad kund
    Hade svårt att svara på enkla frågor, inte särskilt lyhörd.
    Hej Sammy, tack för ditt svar! Tråkigt att du kände så. Tyvärr var det en På gång affär som egentligen inte skulle säljas genom på gång och visningen lyckades jag lösa till er med extrem kort varsel trots att jag hade semester när visningen var.
    Jag är ingen mäklare som kommer att höfta information bara för att verka påläst utan tar alltid samtliga frågor seriöst där jag hellre dubbelkollar en extra gång med säljarna om jag är osäker. Hoppas ni iaf kommer trivas i radhuset och i området!
    • Enskedefältet
    2021-03-04 Verifierad kund
    Elisabeth var behjälplig och gav oss som förstagångsköpare all information som vi behövde.
    Tusen tack för de fina orden! Super trevligt att träffa er olyckan ser fram emot att ha er i vårt område! :) Varmt välkomna!! Elisabeth Strandenborg
    • Globen/Gullmarsplan
    2021-03-04 Verifierad kund
    Köpt bostadsrätt. Lite stelt i kontakten i början. Efter att kontakten etablerats har E visat sig kunnig och trots vissa begränsningar pga coronaläget bemött oss till vår fulla belåtenhet.
    Vi är helt nöjda.
    Tack för detta och varmt välkomna till området ☺️☺️! Elisabeth Strandenborg