Elisabeth Strandenborg
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2018-09 - 2019-08

Läs vad 83 Läs vad Elisabeth Strandenborg

• Mattias E sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-09-09

Årsta
    Vi sålde våran lägenhet med hjälp av Elisabeth. Vi fick ett bra bemötande och service. Vi är nöjda och kan verkligen rekommendera Elisabeth! Läs mer
  • Jakob B sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-09-08

Gubbängen-Enskede
    Elisabeth ger ett mycket professionellt intryck. Hon känner området bra och är trevlig att ha o göra med!
    Kan varmt rekommendera. Läs mer
    2019-09-09 Elisabeth S svarar Jakob B
    Vilken underbar läsning! Stort tack! Tråkigt att du lämnar oss för Södermalm men vet att du kommer stormtrivas även där! Skulle du ngn gång flytta tillbaka så får du höra av dig!
    Ta hand om dig!
    Elisabeth S gillar detta
  • Filippa B köpte sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-09-04

Skarpnäck
    Köpte lägenhet genom Elisabeth. Väldigt bra och proffesionellt! Läs mer
    2019-09-04 Elisabeth S svarar Filippa B
    Tusen tack snälla du! Hoppas ni kommer stormtrivas! :)
  • Simon R köpte sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-09-03

Hammarbyhöjden
    Professionellt men samtidigt personligt bemötande! Läs mer
    2019-09-04 Elisabeth S svarar Simon R
    Tack Simon vilka fina ord! Vi hörs mer framöver när det blir dags för större! Återkom om det finns ngt mer jag kan göra för dig.
    Elisabeth S gillar detta
  • Linda H sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-09-02

Enskededalen
    Elisabeth hjälpte mig att hitta rätt köpare och respekterade mina önskemål. Hon försökte inte pusha mig till en affär utan lät mig ta min tid. Läs mer
    2019-09-02 Elisabeth S svarar Linda H
    Tack snälla för din reco! Så glad att vi kunde hitta en lösning för dig tillslut :).
    Elisabeth S gillar detta
  • Maria B sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-08-15

Gubbängen-Enskede
    Vi har sålt vår lägenhet via Fastighetsbyrån.
    Elisabeth har varit snabb att återkoppla med allt.
    Elisabeth är en bra mäklare och vi är nöjda med henne.
    Absolut att rekommendera. Läs mer
    2019-08-30 Elisabeth S svarar Maria B
    Tusen tack för den varma rekommendationen. NI har varit fantastiska att jobba med hela vägen! All lycka till framöver :)
  • Elin J köpte sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-08-10

Enskededalen
    Köpt ett hus. Mäklaren var trevlig men gav inte ett seriöst intryck. Vid köp av en dyr villa tycker jag att man kan kräva att mäklaren kan mer om objektet. Hon framställde det också som att det knappt fanns något renoveringsbehov, när det var uppenbart för de flesta att mycket behöver åtgärdas. Det var också dålig svenska i annonsen. Läs mer
    2019-08-12 Elisabeth S svarar Elin J
    Hej och tack för er feedback. Jag tyckte också att ni var väldigt trevliga! Gällande min kunskap om objektet eller min subjektiva bedömning gällande samtliga renoveringsbehov, hoppas jag inte ligger till grund när det faktiskt i försäljningen fanns ett besiktningsprotokoll via Anticimex besiktning som borde värderas högre än min egna privata åsikt kring husets skick.

Att vi har olika åsikt vad som är renoveringsbehov accepterar jag men att öppet kritisera mig, dvs en kvinna vars mor kommer från Spanien och far kommer från Ungern som dessutom har dyslexi känns både orättvist och en aning stötande. Nog om detta, jag hoppas att ni haft en fin sommar och att ni verkligen trivs i ert nya fina hus. Området är ljuvligt.
  • Sofie A köpte sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-07-11

Enskede Gård
    Köpte en lägenhet i Enskede för två månader. Elisabeth var otrevlig snäsig mot oss. Vi upplevde även att hon försökte lura oss vid budgivning angående fler budgivare än vad som fanns. Läs mer
    2019-07-11 Elisabeth S svarar Sofie A
    Hej Sofie, så hemskt ledsen för att du upplevde mig på det sättet. I detta fall så var det säljaren som inte ville sälja lika snabbt som ni ville köpa och då måste jag tyvärr gå på vad säljaren önskar i och med att han äger bostaden.

Gällande budgivningen så var det 4 st budgivare som deltog i processen. Utöver det så var det en till som ville hoppa in i budgivningen men som ännu inte hade lånelöfte fullständigt redo vilket gjorde att säljaren ville invänta det och ge henne en chans att delta för att såklart maximera priset. I och med att det var Kristi Himmelsfärd så hade banken stängt och detta drog ut på processen. Något jag tyvärr inte kan påverka hur mycket jag än önskar och vill. Utan tvärt om så rekommenderade jag min säljare att ta och gå vidare med er på grund av det. Men han ville invänta till fredag (egentligen måndag!) och då måste jag respektera hans beslut. Vilket jag framförde till er.

Något som är extremt viktigt för mig är att man alltid måste ha ett aktivt lånelöfte om man går in och vill delta i mina budgivningar. Har man inte det så får man inte delta. Något jag är väldigt, väldigt noggrann med! Budgivningshistoriken har ni fått under tillträdet eftersom vi numera inte kan ge ut den på kontraktsdagen enl. GDPR (hur mycket jag än vill det). Men jag tackar ödmjukast för att ni skrev så att jag direkt kunde ringa upp er direkt och förklara varför vi som mäklare gör som vi gör. Processen utvecklas varje dag och inom kort kommer man kunna sköta processen snabbare men i detta fall var jag tyvärr maktlös.

Säljaren ville invänta hennes bank och som jag sa till dig på telefon så återkom hon på måndag med ett klart lånelöfte vilket gjorde att jag kunde hjälpa henne vidare på annat sätt med andra lägenheter. Något som gjorde att ni fick köpa bostaden fredagen innan för ett lägre pris än vad som skulle skett om vi hade väntat på hennes bank till måndagen efter. Så än idag står jag fast vid att det fanns fler budgivare som ville gå in och delta men som på grund av mig inte fick göra det så snabbt som önskat pga av bristfälligt lånelöfte.

Om ni upplevde mig som otrevlig så var det verkligen inte min mening men när jag får höra att det finns mögel av kunder som min säljare inte upplyst mig om, så är det inget jag vill bekräfta existerar eftersom jag själv inte har kunskapen om att säga att det stämmer till 100 % eller ej. Något jag tror att ni själva den dagen ni väljer att sälja håller med om ifall situationen skulle vara omvänd. Men återigen ber jag om ursäkt om ni upplevt att jag sagt det på fel sätt. Det var verkligen aldrig min mening.

Hoppas vidare att ni godtar min ursäkt. Bostaden är helt underbar och när ni blir klara med allt ni vill göra så är jag helt övertygad om att ni kommer stormtrivas!
  • Erik C
    Erik C sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-06-26

Blåsut
    Kan varmt rekommendera Elisabeth som var väldigt professionell och trevlig att ha att göra med i samband med försäljning av vår bostadsrätt. Bra kännedom om marknad, trender och lyhörd för både köpare och säljare. Läs mer
    2019-09-02 Elisabeth S svarar Erik C
    Tack snälla erik för dessa fina ord! Nöjet var även på min sida! All lycka till framöver så får ni höra av er om ni behöver mer hjälp!
    Elisabeth S gillar detta
  • Jorid A sålde sin lägenhet med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede

2019-06-26

Blåsut
    Vi är mycket nöjda med Elisabeth som hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Enskede, hon är kunnig, trevlig och professionell. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Enskede

Richard Ivansson