Alla kategorier Mäklare Jönköping Jönköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Jönköping

Fastighetsbyrån Jönköping

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Jönköping arbetar vi på ett ärligt, engagerat sätt och sätter alltid våra kunders behov i fokus!

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Jönköping? Efter 50 år här i trakten har vi lärt oss en del om både bostadsmarknaden och människorna här, så låt oss hjälpa dig inför din bostadsaffär.

Vill du sälja ordnar vi med värdering, styling och visning, marknadsföring av ditt objekt till potentiella köpare och allt runt omkring. Letar du efter något nytt har vi koll på de objekt som är till salu, och vilka som är påväg ut på marknaden. Samarbetet vi har med banken gör att även ekonomisk rådgivning finns nära och enkelt till hands.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och ställa dina frågor om bostad och boende i Jönköping till oss. Välkommen!

Läs vad 811 kunder tycker om Fastighetsbyrån Jönköping

• 2019-08-16

Ishak Aziz I skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag köpte och hon var bra och kunnigt om henne jobb. Läs mer
    2019-08-16 Jenny Eriksson svarar Ishak Aziz I
    Tack! Hoppas ni kommer trivas i lägenheten.
  • Mirjami A

2019-08-08

Mirjami A skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt vår villa. Tomas har genomgående varit oerhört professionell och kunnig, sympatisk och varm, flexibel och lätt att kontakta och ha att göra med, samt har även visat prov på stor människokännedom och ödmjukhet. Den här vänliga jätten har överraskat oss med sitt otroliga mognad både vad gäller det professionella kunnandet men även i det mänskliga mötet mellan individer.

Vi kommer definitivt att anlita Tomas igen när det blir dags att köpa nästa bostad, och under tiden önskar vi honom ett stort lycka till med allt - och ett stort tack för allt! Läs mer
    2019-08-08 Tomas Jr svarar Mirjami A
    Tack Mirjami för er fina Reco!

Vill såklart och tacka för att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen.
    Skönt att jag kunde hjälpa er på ett bra sätt under alla omständigheter.

Vi ses vid tillträdet

// Tomas Jr
  • 2019-08-07

Johan H skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt vårt hus som vi bott o levt i under 14 år och lagt mycket tid o pengar på. Catharina har skött hela försäljningen på ett utmärkt sätt och återkopplar till oss på ett väldigt bra sätt. Hon har även agerat snabbt och proffsigt till de som visat intresse för att köpa vårt hus. Alla bokningar med stylist, fotograf och besiktningsman har fungerat perfekt. Hon är trevlig sitt bemötande och vi blev nöjda med hur mycket vi fick betalt för huset, även om det inte hade skadat med ett ännu högre belopp förstås. Sammantaget är vi väldigt nöjda med hur allt har skötts av Catharina och rekommenderar gärna henne till andra. Johan Läs mer
  • 2019-08-06

Linda H skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en villa samt köpt en tomt.
    Bra bemötande, proffsigt, effektivt.
    Jag hoppades bli uppdaterad under hela processen, få känslan att jag sålde etthundra med stöd av mäklaren, att jag hade kontroll över processen. Förväntade mig att hon skulle lyssna in våra behov och eventuella köpares. Alla mina förväntningar infriades. Jag är mkt nöjd! Läs mer
  • 2019-08-05

Daniel E skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jenny kändes serös och jag upplevde att hon var villig att hjälpa till med alla de saker jag var osäker på. Läs mer
    2019-08-05 Jenny Eriksson svarar Daniel E
    Tack Daniel.
    Hoppas du kommer trivas i nya lägenheten :)
  • 2019-08-05

Johanna K skrev om Johan Sethberg en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har nyss sålt ett fritidshus och fick Johan rekommenderad. Han är mån om att affären blir en bra upplevelse för både säljare och köpare. Hans erfarenhet och lyhördhet gjorde processen jättesmidig för mig som säljare. Uppskattar särskilt att han lätt går att nå när frågor dyker upp och att han återkopplar på ett bra sätt. Kan absolut rekommendera honom till andra!./Johanna Läs mer
    2019-08-19 Johan S svarar Johanna K
    Hej Johanna

Tack för ditt svar och stort tack för fina ord och det förtroendet jag fick att sälja ditt fina hus.
    Med vänlig hälsning Johan
  • Aniola Jola B

2019-07-23

Aniola Jola B skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vilken mäklare Jenny Eriksson är! Ett sånt driv - så fantastisk grym mäklare!!!
    Rekommenderar henne varmt!
    Fastighetsbyrån i Jönköping kan skratta sig lycklig som har Jenny som medarbetare!!
    Vi är så enormt tacksamma och nöjda med Jenny som sålde vårt hus!! Läs mer
    2019-07-23 Jenny Eriksson svarar Aniola Jola B
    Tack Aniola för fina ord. Har vart superkul att jobba med er 😊
    All lycka i ert nya boende.
  • 2019-07-21

Sofia K skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en bostadsrått Bemötande av mäklare var bra !Men vi saknar bud listan som vi blev lovade plus visningspapper.

Ett bra köp! Läs mer
  • 2019-07-10

Torgil L skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Pernilla Lans hjälpte mig att köpa lägenhet i Huskvarna. Allting sköttes väldigt professionellt och hon hade en bra kommunikation mellan mig, säljaren, och banken. Hon var väldigt hjälpsam när jag hade frågor. Jag är mycket nöjd med den service jag fått. Läs mer
    Pernilla L gillar detta
  • 2019-07-09

Mattias W skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet. Bra bemötande Läs mer
  • 2019-07-08

Ellen Charlotta J skrev om Johan Sethberg en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte ett kedjehus där Johan var mäklare. Han höll en proffsig visning och höll även en bra budgivning senare.
    Johan var lätt att få tag på och väldigt mån om att vi som köpare skulle känna oss bra med köpet och svarade på alla våra frågor snabbt. Läs mer
  • 2019-07-06

Jan S skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Engagerad, kunnig, trevlig.
    Upptäcker och förmedlar tankar och ideer. Läs mer
    2019-07-06 Jenny Eriksson svarar Jan S
    Tack för fint omdöme.
    Jättekul att ni är nöjda😊
    / Jenny
  • 2019-07-04

Ulli Helena S skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt våran villa i Jönköping med hjälp av Jenny. Det har varit en härlig upplevelse från början till slut. Vi var inte ens säkra på att anlita Fastighetsbyrån för försäljningen utan kontaktade dem för en värdering av bostaden. Men efter mötet med Jenny var vi överens, hon skulle få sköta affären!
    Jennys professionella, men samtidigt personliga, utstrålning gör att hela processen är en positiv upplevelse. Hon är en mäklare som man känner att både vi som säljare och kund kan lita på och känna sig bekväm med. Vi har tidigare stött på mäklare som varit för "på" och inte haft full koll på allt som rör fastigheten, utan utlovat mer än vad som är möjligt och försökt stressa fram ett avslut! Jenny är en mycket positiv kontrast till detta och har sett till att kolla upp eventuella oklarheter. Med andra ord en trygg affär med ett avslappnat men seriöst bemötande! Läs mer
    2019-07-04 Jenny Eriksson svarar Ulli Helena S
    Tack för värmande ord. Har vart fantastiskt kul att jobba med er 😊
    Lycka till på er fortsatta resa.
    / Jenny
  • 2019-07-03

Anders H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Ett trevligt och förtroendeingivande intryck av mäklaren.

Han levde upp till förväntningarna.

Totalt sett en bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-06-30

Jonatan J skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde med hjälp av Pernilla. Vi hade höga förväntningar som Pernilla motsvarade mycket bra. Rak, tydlig och effektiv i sin kommunikation och sitt arbete, vilket verkligen uppskattades. Smidigt från första träff till avtal med köpare. Stor fördel var Fastighetsbyråns samarbete med inredningskonsult, som bistod med hjälp vid styling. Läs mer
  • 2019-06-27

Christian Ingmar S skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt vår egen bostad. Jenny är alert och återkommer med svar omgående, vilket uppskattas! Läs mer
  • 2019-06-26

Johanna P skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Superbra mäklare .Ärlig o hängiven Läs mer
  • 2019-06-26

Melanie Jane Caroline S skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jenny var precis vad vi behövde -en energisk, positiv, kunnig, trygg och humoristisk fastighetsmäklare.
    Den hjälp med homestylingen och med fotograferingen - allt flöt på snabbt och effektivt.
    Vi visste inte hur det skulle gå att sälja vårt hus, som är rätt så stort, men Jenny försäkrade oss att det skulle gå bra. Och det gjorde det verkligen - annonsen gick ut på hemnet på måndagen och dagen efter var det klart!! Vi fick ett bra erbjudande och tackade ja.
    Det har varit en spännande resa hittills. Flytten och att hitta ett nytt hus som passar oss är våra kommande projekt.

Tack Jenny!
    We love you! ;) Läs mer
    2019-06-26 Jenny Eriksson svarar Melanie Jane Caroline S
    Tack Melanie
    Det gick verkligen undan 😊 tack för förtroendet och all lycka på er fortsatta resa.
    Kramar Jenny
  • 2019-06-24

Monica S skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt bostadsrätt/radhus är väldigt nöjd med hur det skötts av Pernilla trevligt bemötande o återkoppling hela tiden. Läs mer
  • 2019-06-19

Fanny L skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Amanda hjälpte mig att sälja min bostadsrätt. Hon får absolut toppbetyg! Läs mer
  • 2019-06-19

Johan Magnus F skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra bemötande och hjälpsam. Tog sig tid och hjälpte oss med alla frågor vi hade kring vår husförsäljning. Läs mer
    2019-07-01 Tomas Jr svarar Johan Magnus F
    Hej Johan,

Tack för det finna omdömet. Hoppas ni kommer trivas med Vätterutsikten.
  • 2019-06-18

Annelie B skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt ett fritidshus av Jenny. Hon har varit uppträtt föredömligt och snabbt kommit tillbaka vid frågor. Bedömer att hon tagit tillvara både säljare och köpares intressen på ett mycket seriöst sätt. Som person mycket positiv, rak och tydlig. Rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2019-06-19 Jenny Eriksson svarar Annelie B
    Tack Annelie för värmande ord :)

Hoppas ni får en härlig sommar i stugan.
  • 2019-06-17

Yanira M skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Tycker det var bra fick bra bemötande osv Läs mer
  • Ann-Charlotte B

2019-06-15

Ann-Charlotte B skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt vår villa med Anders hjälp. Han värderade vårt hus och sålde det inom två veckor. Han har varit kunnig, lugn och informativ. När vi sökt honom har vi snabbt fått kontakt eller han har ringt tillbaka när han blivit ledig. Vi känner stort förtroende för honom. Han har gett oss trygghet i denna stora förändring i vårt liv. Läs mer
  • Kent B

2019-06-15

Kent B skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Anders. Han har skött sitt uppdrag på ett utmärkt sätt. Anders har ett förtroendeingivande sätt och har varit lätt att få kontakt med vid behov. Anders är lösningsorienterad och har en hög social kompetens.
    Anders har levt upp till våra förväntningar och vi är mycket nöjda med hans insats. Läs mer

Anette O skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostadsrätt mycket bra bemötande Läs mer
    2019-07-01 Tomas Jr svarar Anette O
    Hej Anette,

Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad. // Tomas Jr

Yaqoob Y skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Han var bra och han förklarat allt Läs mer

Maria W skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Anders R har tidigare sålt två bostäder från mig, därför vr Anders det självklara valet när jag nu ska/har sålt min bostadslägenhet. Anders har på alla sätt infriat mina förväntningar på hur en mäklare ska anta sig ett säljuppdrag. Han är tydlig, korrekt, saklig och ger framförallt mig som kund en känsla av trygghet och att jag i alla stycken kan lite på att han sköter affären från A-Ö. Han är lätt att få tag på och trots att mina frågor säkert uppfattas som "okunniga", förklarar han på ett tydligt, lugnt och sakligt sätt. Jag kan utan förbehåll, rekommendera Anders Ryvallius som en mycket professionell mäklare. Läs mer

Yvonne G skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt bostadsrätt Kunnig och social kompetens Läs mer
    2019-06-12 Jenny Eriksson svarar Yvonne G
    Tack Yvonne :))
    Hoppas du ska trivas i ditt nya boende.

Jesper F skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag köpte en villa av Jenny. Genomgående uppskattar jag Jennys bemötande, informationen genom hela processen har varit tydlig och direkt. Läs mer
    2019-06-12 Jenny Eriksson svarar Jesper F
    Tack Jesper.
    Lycka till med allt och hoppas ni kommer trivas :))
  • 2019-06-08

Kerstin M skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Avser lägenhet på Sandbackegatan i Jönköping.
    Affären är ännu inte avslutad, men så här långt;
    Gott bemötande, ringt upp när jag sökt kontakt, lyssnade, några missar gällande fullmakt - men är tillrättat. Viss otydlighet kring depositionsavgiften - vilket kan beror på båda parter.
    Så här långt uppnått mina förväntningar.

Ser framemot en utvärdering till eter avslutad affär. Läs mer
  • 2019-06-05

Curt R skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt ett parhus i Huskvarna.
    Vi kontaktade Catharina Pölder och blev trevligt bemötta av
    henne.
    Förväntningarna var att vi kunde sälja huset så snart som möjligt.
    Priset blev också bättre än vi hade förväntat oss.
    Vi tycker att Chatarina skötte försäljningen på ett proffsigt sätt.
    Hon är också en trevlig person att ha kontakt med.
    Vi vill gärna rekommendera henna.
    Anna o Curt Roll Läs mer
    2019-06-11 Catharina P svarar Curt R
    Tusen tack för väldigt fina ord. Det värmer gott!
    En förmån att få lära känna er och att få möjlighet att hjälpa er att ge er iväg på nya äventyr.
    Lycka till med nytt boende. Hoppas vi kan hålla kontakten framöver.

Varma hälsningar
    Catharina
  • Elin G

2019-06-03

Elin G skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi sålde en nybyggd villa på landet med lite mark.
    Anders är trevlig, lättsam och tillmötesgående. Proffsig i sitt jobb och har koll på läget, håller det han lovar , kommer med rimliga värderingar, tidsplaner osv ! Lotsade oss tryggt igenom för oss en nervös och lite läskig husförsäljning. Läs mer
  • 2019-06-03

Rasmus A skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lägenhet. Vi blev bemötta på ett väldigt bra sätt. Vi upplever att vi fick all hjälp och stöd vi behövde under processen. Läs mer
  • 2019-06-02

Jonas S skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Nonchalant mäklare som har svårt för att lyssna. När man som kund vill ha en dialog blir man tillrättavisad. Läs mer
  • 2019-05-31

Jonas Valdemar N skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra på sin sak. Pedagogisk,lätt att förstå när han förklarar upplägget av en försäljning. Läs mer
    2019-07-02 Tomas Jr svarar Jonas Valdemar N
    Tack för omdömet Jonas,
    Mvh Tomas Jr
  • 2019-05-31

Ola D skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag köpte ett parhus på Dunkehallavägen.
    Bemötandet från mäklaren var mycket bra och hade saklig och korrekt information.
    Hela processen gick väldigt smidigt från första kontakt till avslut och tillträde. Läs mer
  • 2019-05-27

Kerstin G skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt Bostadsrätt. Snabbt och smidigt. Mäklaren var bra, saklig noggrann i sin presentation. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-05-22

Victor S skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt bostad. Nöjd med hanteringen och utfallet. Läs mer
    2019-05-28 Anders L svarar Victor S
    Tack för positiv feedback. Varit trevligt att hjälpa dig med försäljningen! Trevlig sommar.
  • 2019-05-17

Monica D skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har köpt en lägenhet. Det är inte första gången vi gjorde det. Det var hela tiden öppna kort, rak kommunikation och snabb återkoppling. Problemen på vägen, för den här gången blev det sådana, löste vi tillsammans. Jenny såg dem innan vi hade förstått dem och låg på. Jag hade inga förväntningar på mäklaren när vi tittade och sedan la högsta budet. Det var i och med problemen som Jennys styrka och kunnighet syntes. Jenny är en glad och positiv person att ha att göra med. När allt blev klart har vi skrattat tillsammans. Läs mer
    2019-05-17 Jenny Eriksson svarar Monica D
    Tack Monica :))
    Vi har haft en intensiv och spännande resa.
    Skönt när allt löser sig tillslut.
  • 2019-05-09

Britt-Marie J skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi är mycket nöjda med det samarbete som vi har haft med Pernilla Lans, hon skötte denna försäljningen av en bostadsrätt med stor energi och stort engagemang. Läs mer
  • 2019-04-27

Sara Erika M skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en villa i kaxholmen. Jenny är trevlig och effektiv. Blev en snabb affär! Läs mer
    2019-05-17 Jenny Eriksson svarar Sara Erika M
    Tack Sara för fint omdöme och trevlig bemötande och bra samarbete.
  • 2019-04-15

Peter W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Mötena med Daniel har varit suveräna, märks att han kan detta. en oerhört trevlig människa och person som jag skulle rekommendera alla dagar i veckan.

Med vänlig hälsning Peter Welander Läs mer
  • 2019-04-13

Helena S skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Anders sålde vårt hus, han har varit kanonbra! Läs mer
  • 2019-04-12

Pontus W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    vissa saker stämmde inte............. Läs mer
  • 2019-04-11

Esmail M skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    bostadrätt kŏpte jag han är bra och han har bra erfrahet Läs mer
  • 2019-04-09

Magnus H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en nyproducerad lägenhet och fick ett bra bemötande. När han inte kunde svara på frågor så återkom han med svar. Levde upp till de förväntningar som vi hade men borde varit lite mer påläst kring garantier i samband med nyproduktion och vad som räknas som fel och vad som inte räknas som fel. Läs mer
  • Fredrik Stig Magnus F

2019-04-09

Fredrik Stig Magnus F skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en fin villa av en trevlig och pålitlig mäklare! Supersmidigt! Läs mer
    2019-06-11 Catharina P svarar Fredrik Stig Magnus F
    Tusen tack för trevliga vitsord.
    Ni har köpt ett fantastiskt hus med många möjligheter och jag vet att ni kommer förvalta det på absolut bästa sätt.
    Jätte trevligt att få lära känna er, lycka till med nya boendet och välkomna tillbaka när det önskas värdering efter renoveringar.
    Jag önskar er en härlig första sommar i nya hemmet!

Hälsning Catharina
  • Agneta H

2019-04-09

Agneta H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en nyproducerad trea. Daniel var tillmötesgående ang. visning och tog sedan reda på svaren på de frågor vi hade. Han var alltid trevlig trots alla frågor vi hade ang. bostaden. Läs mer
  • 2019-04-03

Emelie P skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt ett hus
    Bra återkoppling och trevligt bemötande
    Ovanstående Läs mer
    2019-07-02 Tomas Jr svarar Emelie P
    Hej Emelie,

Hoppas ni trivs i huset. Skulle det vara något är det bara att höra av sig // Tomad Jr

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping