Alla kategorier Mäklare Jönköping Jönköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Jönköping

Fastighetsbyrån Jönköping

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Jönköping arbetar vi på ett ärligt, engagerat sätt och sätter alltid våra kunders behov i fokus!

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Jönköping? Efter 50 år här i trakten har vi lärt oss en del om både bostadsmarknaden och människorna här, så låt oss hjälpa dig inför din bostadsaffär.

Vill du sälja ordnar vi med värdering, styling och visning, marknadsföring av ditt objekt till potentiella köpare och allt runt omkring. Letar du efter något nytt har vi koll på de objekt som är till salu, och vilka som är påväg ut på marknaden. Samarbetet vi har med banken gör att även ekonomisk rådgivning finns nära och enkelt till hands.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och ställa dina frågor om bostad och boende i Jönköping till oss. Välkommen!

Läs vad 761 kunder tycker om Fastighetsbyrån Jönköping

• Ove Bengt Holger E skrev om Magdalena Stoor en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet via Magdalena.
    Från första tillfället till sista handslaget har allt fungerat perfekt. Jag känner att hon verkligen fungerat som en mäklare genom att på ett objektivt sätt förmedla köparens och säljarens önskemål. Läs mer
  • Sven-Erland I skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostadsrätt och sålt villa,blev bemött på ett mycket trevligt och proffsigt sätt, levde verkligen upp till våra förväntningar all kredit åt Amelie. Läs mer
  • Gentiana M
    Gentiana M skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra bemöttande då man gör sitt livs affär är jätteviktigt och detta fick vi av Daniel. Trevlig svarade på vår frågor kan rekomendera Daniel till familj och vänner. Läs mer
  • Angel N skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag sålde min lägenhet via fastighetsbyrå . Redan vid första möten med Pernilla jag kände på att jag kommer jobba med riktig bra och erfaren mäklaren som kan sitt jobb. Hon gjorde sitt bästa och lyckades ,, tack Pernilla för allt . Läs mer
    2018-12-06 Pernilla L svarar Angel N
    Tack för det fina omdömet! Kul att få hjälpa dig och tack för ett bra samarbete. Lyckat till med ditt nya boende.
    Pernilla
  • Rikard Yoon Dae E skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt lgh. Bra bemötande. Lite slarv att missa Hemnet en dag då jag ändå hade uppmärksammat det. Läs mer
  • Gull-Britt E skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Villa, Jeff talade om att han varspecialicerad på bostadsrätter, vid vårt 1:a möte. Han hade stöd av Anders Ryvallius, tycker att det var ett gott samarbete. Jeff var trevlig snabb med svar, och verkade aldrig jäkta. Vi är helt nöjda med vår husaffär./ MVH Gull-Britt Eskilsson. Läs mer
  • Marianne P skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt min bostadsrätt. Jeff var trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • Pierre Stig Olof E skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Min erfarenhet av mäklare i allmänhet är inte det mest positiva vad gäller kunskap och ansvarskänsla.

Amelie däremot är väldigt proffsigt och ansvarstagande i sitt arbete och behåller samtidigt flexibiliteten och kundfokus i det hon gör. Läs mer
  • Magnus A skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Mycket bra erfarenhet av Anders när vi köpte hus. Genuin och äkta känsla som spelade stor roll i affärens genomförande. Läs mer
  • Martin Mudar Peter H skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har sålt vår bostadsrätt. Fick bra bemötande varje gång vi hade kontakt. Hade höga förväntningar på försäljningen och dessa infriades. Det var en mycket nervös men spännande period. Läs mer
  • Ann-Helen J skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har köpt en mindre friköpt villa på landet.
    Fick ett tips av mäklaren att denna fastighet skulle komma ut till försäljning , och att den kunde stämma med vad jag sökte efter.
    Har fått bra bemötande och hjälp, och är mycket nöjd med bostadsaffären. Läs mer
    2018-11-12 Tomas Jr svarar Ann-Helen J
    Alltid kul när man kan hitta rätt objekt till rätt köpare. Tack för omdömet och hoppas du trivs i huset. // Tomas Jr
  • Ulrika Isaksson Ö skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt en lägenhet o Amelie vad jätte duktig med den.
    Hon va hjälpsam o trevlig vi hade många frågor o hon ställde alltid upp o svara snabbt.
    En kanon mäklare. Läs mer
  • Håkan L skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Bostadsrätt 4R+K centralt Jönköping, byggår 1999
    Bra bemötande
    Svårt att få igång budgivning
    Försäljningspris=utgångspris Läs mer
  • Agneta M skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt vår brf men tyvärr hade mäklaren en lite för högt marknadspris som utgångspris så vi fick sänka det med 100 tkr för att hitta en köpare. Läs mer
  • Jimmy Nils R skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Tomas är en snabb smidig realistisk mäklare som vet vad han talar om Läs mer
    2018-11-05 Tomas Jr svarar Jimmy Nils R
    Tack för omdömet Jimmy. Kul att det gick att lösa snabbt // Tomas Jr
  • Elias J skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Det fungerade bra, snabbt, smidigt och bra kontakt! Läs mer
  • Gull-Britt E skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugnt, tryggt, kunniga och trevliga mäklare! Läs mer
    2018-10-31 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Gull-Britt E
    Vi strävar efter att vara just det du beskriver. Roligt att du är nöjd! Ha en bra dag. Anders Lagerquist
  • Anders B skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Mycket fokuserad på uppgiften och drev affären i mål på ett proffsigt sätt Läs mer
    2018-10-25 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Anders B
    Härligt att du är nöjd med din mäklare och den tjänsten som du fick. Ha en bra kväll!!

Anders Lagerquist
  • Catharina W skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har köpt en lägenhet genom Carola Ivarson, hon var mycket proffsig och allt löpte på bra och tydligt .vi är nöjda . Läs mer
  • Bodil T
    Bodil T skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde den bostad jag köpte för tio år sedan. Samma mäklare, förstås. Ett så kanonbra bemötande vill man alltid ha. Allt fungerade perfekt och agick över förväntan. Tack Daniel för att du levererade ännu en gång! Återkommer när det blir aktuellt med köp eller försäljning igen! Läs mer
  • Malin H skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde Villa i jönköping/Huskvarna. Hon hade dålig koll på marknadsvärdet och gick ut med ett alldeles för högt utgångspris vilket förstörde hela affären. Missade en del saker under processen och gav därför ett lite rörigt/slarvigt intryck. Läs mer
  • Mats H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugn, hjälpsam och ärlig! Mycket bättre än vad vi som husköpare hade förväntat oss av en mäklare :) Läs mer
    2018-10-22 Tomas Jr svarar Mats H
    Hej Mats och Mahlin,

Tack för omdömet, och kul att man lyckats bättre en vad ni förväntat er :)
    // Tomas Jr.
  • Ludvig B skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte vår första bostadsrätt. Jeff var väldigt hjälpsam och närvarande genom hela affären. Läs mer
  • Simon M skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi är supernöjda med att vi valde Amelie som mäklare på fastighetsbyrån. Hon är så himla professionell och tillmötesgående och gav oss säljare ett lugn under hela försäljningen. Läs mer
    2018-10-04 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Simon M
    Tack Simon M för din feedback!

Ni är varmt välkomna att höra av er till oss om ni behöver hjälp med något i framtiden.

Fastighetsbyrån
  • Elin H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel Gersher känner sin marknad och säljare väl, han är noga med att gemensamt sätta tydliga ramar att jobba utifrån och blir därför väldigt självgående under försäljningsprocessen. En stor trygghet för en förstagångssäljare och dessutom säljer på distans. Läs mer
  • Anna O skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet i centrala Jönköping . Min upplevelse är att Jeff lyckades bemöta både mitt/köparens förutsättningar för ett köp och säljarens förhoppningar för att acceptera ett bud. Läs mer
  • Elin Margareta Linnéa S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Fick bra hjälp att sälja den gamla sommarstugan med allt pappersarbete och betalning av köpare. Läs mer
  • Gunvor S skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en 4arumslägehet. Mycket trevligt, kunnig och gav ett tryck bemötande Mina förväntningar var att få ett pris som jag trodde lägenheten var värd Det levde mäklaren verkligen upp till Läs mer
  • Serdal Ö skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Fint bemöttande. Helt klart enligt mina förväntningar. En fin upplevelse. Läs mer
  • Kristina F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet åt/tillsammans med vår dotter. Detta är hennes första bostad och hon upplevde att Daniel tog henne på allvar och var seriös då hon kontaktade honom för visning själv innan vi föräldrar kom med i bilden. Han utstrålar ett lugn och har förståelse för att en bostadsaffär är en mycket stor sak i en människas liv även om han jobbar med det varje dag. Upplevde att även säljaren verkade mycket nöjd med honom. Det kan nog finnas mäklare man tänker sig vilja anlita vid försäljning men inte vid ett köp men vi kommer definitivt att anlita Daniel även vid en försäljning. Seriös, trevlig, lugn och mycket kunnig är vårt omdöme. Läs mer
  • Berit W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt lägenhet. Mycket trevlig mäklare. Läs mer
  • Markus Lennart Andreas S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    1.Dödande av pantbrev.
Julia skickade in fel ansökan till Lantmäteriet, vilket innebar att jag fick göra en ny ansökan. När min ansökan kommit in hade lagfarten ändrats som innebar att jag inte kunde få tillbaka ansökningsavgiften om 500kr.
    2.Den annons som Julia skrev för fastigheten/tomten var en ren kopia av en annan annons. Det var inte proffesionellt arbetat.
    3.Julia sade i början på året att det andra amorteringskravet som skulle börja gälla 1 Mars i år(2018) inte skulle påverka något. Det kom att påverka hela marknaden.
    4.Jag skickade in bygglovshandlingar för fastigheten intill min, så att köparen av min tomt hela tiden skulle kunna se vad som hände där. Jag skickade även in uppdaterade handlingar. Trots det här beställde Julia bygglovshandlingar från Bygglovsingenjör Carl-Magnus Pehrsson. Tyder på mycket dålig ordning.
    5.Julia var verkligen angelägen om att budgivningen skulle starta på ett mycket lågt pris, -25% mot utgångspriset, trots att jag sade att det skulle ge en felaktig signal till budgivarna.
    6.Vid sista budgivningen blev Julia helt hysterisk och sade att jag måste ta det här budet. Det var inte proffesionellt agerat. En mäklare ska inte pressa vare sig köpare eller säljare.

Jag är inte alls nöjd med Julia som mäklare och kommer inte rekommendera henne till någon annan försäljning. Läs mer
  • Mirca F skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har hjälpt oss att sälja en sommarstuga och en lägenhet
    kunnig ,trevlig och hjäpsam kan varmt rekommendera honom om man behöver anlita en mäklare. Läs mer
    2018-09-20 Tomas Jr svarar Mirca F
    Tack Mirca för omdömet. Hälsa din mamma när du pratar med henna. // Tomas Jr
  • Fredrika F
    Fredrika F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel har varit helt fantastisk och överträffat alla förväntningar på alla sätt och vis i samband med mitt lägenhetsköp! En etta i centrala Jönköping. Det är ett stort beslut och han har varit professionell och otroligt tillmötesgående under hela processen. Lätt att få tag på och supertrevlig vid alla möten, telefonsamtal och sms. Skulle verkligen rekommendera att använda Daniel och gärna göra det igen om tillfälle ges! Ett stort tack, jag stormtrivs redan i min lilla etta! Läs mer
  • Kim Kalevi K skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt hus.
    Super trevligt bemötande.
    Han levde upp till mina förväntningar och var lätt att prata med.

Kanon kille Läs mer
    2018-09-20 Tomas Jr svarar Kim Kalevi K
    Tack för att du tog dig tid att svara och tack för omdömet. // Tomas Jr.
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Gjorde ett gediget arbete och var närvarande under hela affären. Grymt bra jobbat! Läs mer
  • Sten-Göran Y skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostadsrätt och sålt villa.

Bra bemötande och lätt att prata med.

Vid ev. frågor fick vi snabba och raka svar. Läs mer
  • Margareta N skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt ett parhus i Vättersnäs.
    Bra och trevligt bemött.
    Fick goda råd och hjälp av Anders.
    Kan rekommendera honom till andra.
    Mvh Margareta Läs mer
  • Nina M
    Nina M skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte och sålde via Amelie! Väldigt professionell, trevlig och snabb. Trots mycket oro var Amelie väldigt duktig på att lugna oss. Bra på alla sätt så skulle verkligen rekommendera henne till andra :) Läs mer
  • Ingegärd Anita Kristina S skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi sålde vårt hus. Carola gav ett fint första intryck, trevlig. Vi är nöjda med försäljningen. Läs mer
  • Dick S
    Dick S skrev om Johan Sethberg en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Han såg till att vi fick bra betalt kunnig mäklare o trevlig Läs mer
  • Leif T skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    På alla tänkbara sätt: toppbetyg ! Läs mer
    2018-12-06 Pernilla L svarar Leif T
    Tack! Nu hoppas jag att du hittar allt som försvann i flytten :) o att ni kommer att trivas i ert nya!
    Pernilla L gillar detta
  • Torbjörn S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en sommarstuga och upplevde att affären hanterades bra. Läs mer
  • Mikael L skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Känns som att Carola har alldeles för många objekt. Hon känns stressad och inte speciellt trevlig. Hon svarar sällan på sms och när man ringer är hon väldigt kort precis som när hon de få gångerna svarar på sms. Jag har varit i kontakt med andra mäklare som svarar snabbt och utförligt på meddelanden och där kundens hela upplevelse räknas och inte bara en kontraktsskrivning. Känns inte allt för mycket begärt att man känner sig uppskattad som kund när man köper en villa! Som sagt inte speciellt nöjd med helhetsintrycket. Hade själv inte rekommenderat Carola till någon annan. Läs mer
  • Catrin G skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Är väldigt nöjd med Amelies insats då vi var tvungna och sälja lägenheten med snabba ryck. Allting gick bra och våra förväntningar uppfylldes i den ovissa marknaden så vi rekommenderar absolut Amelie :) Läs mer
  • Henric H
    Henric H skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Herregud va hon levererade!
    Jag hade höga förväntningar på Amelie redan från start när jag ville sälja min etta, men inte ens i min vildaste fantasi kunde jag förvänta mig det hon la fram på bordet. Trots en tuff marknad så lyste hennes erfarenhet och känsla för sitt yrke rakt igenom och levde upp till förväntningarna med råge. Kan starkt rekommendera Amelie om du går i sälj-tankar och vill ha en mäklare med gott humör, glimten i ögat och en grym känsla för affärer. Läs mer
  • Rebecka U skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag köpte bostad.
    Jag fick ett gott bemötande och upplevde att Amelie vad påläst och engagerad.
    Jag är mycket nöjd med mötet med Amelie och affären kändes trygg. Läs mer
  • Victor Ulf J skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde hus samt köpte nytt med Thomas som mäklare. Enbart positiva erfarenheter av honom, mkt seriös och genuint intresserad av att båda parter ska vara nöjda. Rekommenderar honom starkt. Läs mer
    2018-09-14 Tomas Jr svarar Victor Ulf J
    Hej Victor,

Tack för det fina omdömet. Det har varit ett sant nöje att ha dig som både köpare och säljare. // Tomas Jr.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt ett småhus. Anders Ryvallius fick vi snabbt förtroende för, han är saklig och tydlig i sitt sätt. Omtänksam och lugn i sin framtoning. Anders skulle jag söka upp om jag vill köpa eller sälja bostad igen.
    Bara positiva saker om Anders. Läs mer
  • Eric S skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Proffsig och väldigt kunnig och till skillnad från tidigare mäklare vi använt oss av bra på att återkoppla. Kan varmt rekommenderas Läs mer

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping