Alla kategorier Mäklare Jönköping Jönköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Jönköping

Fastighetsbyrån Jönköping

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Jönköping arbetar vi på ett ärligt, engagerat sätt och sätter alltid våra kunders behov i fokus!

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Jönköping? Efter 50 år här i trakten har vi lärt oss en del om både bostadsmarknaden och människorna här, så låt oss hjälpa dig inför din bostadsaffär.

Vill du sälja ordnar vi med värdering, styling och visning, marknadsföring av ditt objekt till potentiella köpare och allt runt omkring. Letar du efter något nytt har vi koll på de objekt som är till salu, och vilka som är påväg ut på marknaden. Samarbetet vi har med banken gör att även ekonomisk rådgivning finns nära och enkelt till hands.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och ställa dina frågor om bostad och boende i Jönköping till oss. Välkommen!

Läs vad 784 kunder tycker om Fastighetsbyrån Jönköping

• 2019-05-22

Victor S skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt bostad. Nöjd med hanteringen och utfallet. Läs mer
  • 2019-05-17

Monica D skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har köpt en lägenhet. Det är inte första gången vi gjorde det. Det var hela tiden öppna kort, rak kommunikation och snabb återkoppling. Problemen på vägen, för den här gången blev det sådana, löste vi tillsammans. Jenny såg dem innan vi hade förstått dem och låg på. Jag hade inga förväntningar på mäklaren när vi tittade och sedan la högsta budet. Det var i och med problemen som Jennys styrka och kunnighet syntes. Jenny är en glad och positiv person att ha att göra med. När allt blev klart har vi skrattat tillsammans. Läs mer
    2019-05-17 Jenny Eriksson svarar Monica D
    Tack Monica :))
    Vi har haft en intensiv och spännande resa.
    Skönt när allt löser sig tillslut.
  • 2019-05-09

Britt-Marie J skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi är mycket nöjda med det samarbete som vi har haft med Pernilla Lans, hon skötte denna försäljningen av en bostadsrätt med stor energi och stort engagemang. Läs mer
  • 2019-04-27

Sara Erika M skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en villa i kaxholmen. Jenny är trevlig och effektiv. Blev en snabb affär! Läs mer
    2019-05-17 Jenny Eriksson svarar Sara Erika M
    Tack Sara för fint omdöme och trevlig bemötande och bra samarbete.
  • 2019-04-15

Peter W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Mötena med Daniel har varit suveräna, märks att han kan detta. en oerhört trevlig människa och person som jag skulle rekommendera alla dagar i veckan.

Med vänlig hälsning Peter Welander Läs mer
  • 2019-04-13

Helena S skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Anders sålde vårt hus, han har varit kanonbra! Läs mer
  • 2019-04-12

Pontus W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    vissa saker stämmde inte............. Läs mer
  • 2019-04-11

Esmail M skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    bostadrätt kŏpte jag han är bra och han har bra erfrahet Läs mer
  • 2019-04-09

Magnus H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en nyproducerad lägenhet och fick ett bra bemötande. När han inte kunde svara på frågor så återkom han med svar. Levde upp till de förväntningar som vi hade men borde varit lite mer påläst kring garantier i samband med nyproduktion och vad som räknas som fel och vad som inte räknas som fel. Läs mer
  • Fredrik Stig Magnus F

2019-04-09

Fredrik Stig Magnus F skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en fin villa av en trevlig och pålitlig mäklare! Supersmidigt! Läs mer
  • Agneta H

2019-04-09

Agneta H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en nyproducerad trea. Daniel var tillmötesgående ang. visning och tog sedan reda på svaren på de frågor vi hade. Han var alltid trevlig trots alla frågor vi hade ang. bostaden. Läs mer
  • 2019-04-03

Emelie P skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt ett hus
    Bra återkoppling och trevligt bemötande
    Ovanstående Läs mer
  • Mattias S

2019-04-03

Mattias S skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Anders är proffsig och hjälpsam!
    Framför allt kontaktbar vilket inte alla mäklare är.
    Så inget att klaga på! Läs mer
  • 2019-03-26

Josefin A skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt bostad. Bra bemötande och supernöjd med Thomas! Proffsig, smidig och omtänksam genom hela affären! Har aldrig varit så nöjd med en bostadsaffärer som med denna! Läs mer
  • 2019-03-17

Johan K skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Som säljare av min lägenhet tycker jag att jag fick ett proffsigt och engagerat bemötande, bra säljmaterial och affären gick smidigt. Läs mer
  • 2019-03-11

Kajsa O skrev om Johan Sethberg en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har köpt hus. Han la inte märke till oss på visningen och som jag uppfattade så visade han inget intresse för oss då. Förrän vi la ett bud.
    När vi väl skrev på så var han jättetrevlig. Läs mer
  • 2019-03-07

Yacoub M skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Väldigt duktig kvinna som redogör allt rätt! Köpt en bostad utav henne och blev bemött superbra! Var väldigt nöjd med Pernilla som mäklare Läs mer
  • Per Ulf P

2019-03-06

Per Ulf P skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har fått ett professionellt bemötande av Pernilla Lans och allt har fungerat bra i samband med mitt köp av en bostadsrättslägenhet i Bankeryd. Läs mer
  • 2019-03-05

Maria S skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Är jättenöjd med mäklaren! Toppbetyg i bemötande. Proffsig och kunnig men samtidigt empatisk. Det enda jag möjligen kunde önskat som potentiell köpare i budgivningen var något mer kommunikation då det dröjde innan den andra budgivaren la sitt bud. Då de ville avvakta över en helg hade det varit fint att få veta detta och slippa undra flera dagar om budgivningen var över eller inte. I övrigt enbart positivt genom hela processen! Läs mer
  • 2019-03-05

Per G skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Trevligt och professionellt uppträdande. Alltid tillgänglig via telefon. Det blev en lyckad affär. Läs mer
  • 2019-02-27

Oskar N skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en tomt. Tomas var proffsig och kändes ärlig. Jag är överlag mycket nöjd med hela processen. Läs mer
    2019-03-06 Tomas Jr svarar Oskar N
    Hej Oskar,

Vill tacka för omdömet och samtidigt passa på att önska dig och din bror lycka till med ert husprojekt på Visingsö. Säg till när allt är klart, skulle vara jättekul att få se det färdiga resultatet. // Tomas Jr
  • 2019-02-26

Nina J skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte hus via Anders, inget att klaga på. Mkt trevlig och tillmötesgående, varma rekommendationer från oss! Läs mer
    2019-02-26 Anders L svarar Nina J
    Tack för dina rekommendationer och ha en bra dag:)
  • 2019-02-25

Börje J skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Anders är ett föredöme i kåren med stora kunskaper och ett trevligt bemötande.
    Snabb och smidig handläggning. Läs mer
    2019-02-25 Anders L svarar Börje J
    Det är inte alltid man träffar på så kunniga köpare. Affären blir så mycket smidigare då. Skönt att ni är nöjda och jag förstår att ni kommer förvalta huset väl. Ha en bra vecka!
  • Ulla Berit Sofia S

2019-02-24

Ulla Berit Sofia S skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Tomas Jr Kulig har varit mig behjälplig med försäljningen av Fastigheten Tunnerstad 3:33, Visingsö.
    Tomas har varit mycket tillmötesgående och jag har haft stort förtroende för honom.
    Utgångsläget för försäljningssumman var i mitt tycke i lägsta laget i början men justerades sedan upp och Tomas lyckades med försäljningen utöver förväntan. Det är jag mycket glad för.
    Jag kan varmt rekommendera Tomas Jr Kulig.
    Med vänlig hälsning
    Ulla Sjöberg Holmström Läs mer
    2019-03-06 Tomas Jr svarar Ulla Berit Sofia S
    Hej Ulla,

Tack för din rekommendation Ulla. Hoppas allt är bra med er. Skulle det var något är det bara att höra av sig.// Tomas Jr
  • 2019-02-24

Martina L skrev om Jenny Eriksson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har sålt en bostadsrätt med hjälp av fastighetsbyrån. Fick ett mycket bra bemötande av Jenny Eriksson somhelt levde upp till de förväntningarna jag hade. Mycket trevlig och lyhörd för mina behov, Läs mer
    2019-02-25 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Martina L
    Hej Martina L. Tack för ditt omdöme. Ja, Jenny är en fantastisk mäklare som alltid gör sitt yttersta för sina kunder. Varmt välkommen åter till oss. Med vänlig hälsning Fastighetsbyrån

Anne K skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Hej. Vi sålde ett parhus i Hovslätt och Anders har varit väldigt proffsig och trevlig att göra med. Han har även hjälp mig med saker som ligger utanför " ramen". Proffsig, trevlig, empatisk man med pondus. Läs mer
    2019-02-25 Anders L svarar Anne K
    Vilken härlig start på veckan!. Roligt att du är nöjd med försäljningen. Har varit jätteroligt att få hjälpa er med husaffären. Tack för dina ord och hoppas ditt nya boende blir bra! Ha en bra vecka!

Rikard T skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Mäklaren hade inte koll på möjligt inflyttnings datum, Läs mer
    2019-02-22 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Rikard T
    Hej Rikard! Tack för din synpunkt. Ibland kan inflyttningsdatum vara oklart för oss mäklare då det kan vara olika omständigheter som ska tas hänsyn till. Lycka till med nya boendet! Välkommen åter! Med vänlig hälsning Fastighetsbyrån

Eva Östergren T skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra och genomförde försäljningen proffesionellt Läs mer
    2019-02-22 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Eva Östergren T
    Tack för din rekommendation Eva och varmt välkommen åter om du behöver hjälp med något i framtiden!
    Med vänlig hälsning Fastighetsbyrån
  • 2019-02-21

Charlotte K skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt ny bostad på Lärlingsgatan i Huskvarna och sålt mitt radhus på Faktorigatan och till detta har Carola varit min mäklare. Det märks att Carola har rutin och är proffsig på det hon gör, allt från första samtalet om att värdera bostaden till vid visning och kontraktsskrivning.vilket gör att det blir en god kvalitet på allt. Är mycket nöjd med mitt val av mäklare! Läs mer
  • 2019-02-21

Henrik A skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt villa av mäklare som inte trodde på att vi skulle kunna lösa det, det kändes i luften, allt var rent praktiskt inte i ordning vilket både säljaren och vi hade förväntat oss, det gjorde att processen drog ut på tiden. Vi är nöjda med vårt köp men skulle själva inte anlita mäklaren. Läs mer
    2019-02-22 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Henrik A
    Hej Henrik! Tack för din återkoppling. Tråkigt att du fick den upplevelsen av vår byrå. Ni är välkomna åter!
    Med vänlig hälsning Fastighetsbyrån
  • 2019-02-20

Paul B skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    2019-02-22 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Paul B
    Tusen tack för ditt omdöme! Varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Fastighetsbyrån

Emin U skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har två vittnen på att jag lämnat bud på 1 milj. kr. Enligt säljaren har det budet aldrig vidarebefordrats till honom.

Ett par/några dagar efter kontraktsskrivningen begärde jag att få veta vem den andra var som lagt bud på 1,1 milj. kr. Möte bokades in med dig och din chef Catharina Pölder. Vid mötet uppgav du att köparen inte fick godkänt från banken. Information som jag aldrig fick inför köpet.

Du har genom ovan agerande lämnat felaktig information, vilket lett till att jag betalat mer för fastigheten än jag hade annars hade gjort. Jag har därigenom lidit ekonomisk skada motsvarande mellanskillnaden om 100 000 kr mellan mitt ursprungliga bud och den slutliga köpeskillingen.
    Fruktansvärt falsk , och riktigt otrevlig .
    Det som min familj har gott igenom kommer vi aldrig att fårlåta .
    Jag satt i bilen med mina 2 barn det hörde allt , och tycker en idag att du är hemsk ....
    Ni borde skämmas , var är all respekt menskighet ,är det bara penga du ser i ditt liv fyyyyy.
    Inget att rekommenderas som mäklare 👎🏿👎🏿👎🏿 Läs mer

Per E skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt villa. Hon är en härlig person. Öppen o ärlig. Effektiv. Kunnig.
    Är andra ggn jag genomxör försäljning med henne. Väldigt nöjd. Kan verkligen rekommendera henne. Läs mer

Martin F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Anser Daniel gjorde ett gott jobb generellt. Framför allt hanterades de något besvärliga förutsättningarna på ett mycket bra sätt. Även om det emellanåt fanns diskussionsämnen fördes dessa respektfullt och med bra och tydliga argument. Läs mer
  • 2019-02-17

Anders F skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Först o främst är betyget utmärkt .vi har sålt poppelgränd 8 trots stillastående marknad har mäklaren haft en positiv känsla och stort tålamod och förståelse för vår situation vid förhandling och försäljning.
    Kan absolut rekommendera Pernilla Lans till kommande kunder. Mvh Anders Fridell Läs mer

Christian Ö skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Tydlig, och mycket proffesionellt bemötande. Köpte en bostadsrätt i Jönköping på Kungängsleden. Läs mer
  • Robin K

2019-02-14

Robin K skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Exceptionellt bra mäklare. Har varit i en process att sälja min lägenhet ett tag och träffat många olika mäklare. Daniel gav utan tvekan det bästa intrycket och han svek mig inte. Sålde min lägenhet på 3 dagar efter att vi träffats första gången till det pris jag ville ha. En genuint trevlig, kunnig och seriös mäklare som jag starkt kan rekommendera. Tack Daniel, för din proffessionalitet och bemötande! Läs mer

Stephanie K skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Riktigt imponerad över Daniels insats. Tog 3 dagar från att vi träffade Daniel till att lägenheten blev såld till det pris vi begärde. Rekommenderas starkt! Läs mer

Marie O skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har sålt min bostad. Pernilla är seriös och trevlig och det har känts ok att fråga om det jag undrat över. Jag skulle absolut anlita henne igen. Läs mer
  • 2019-02-13

Elin L skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostad. väldigt bra bemötande och bra mäklare Läs mer
    2019-02-13 Anders L svarar Elin L
    Tack för värmande ord. Vet att ni kommer trivas väldigt bra i ert nya boende och det var roligt att kunna hjälpa er. Ha en bra dag! Anders
  • 2019-02-11

Enes R skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt ett radhus.
    Det var inte så svårt att komma i kontakt med Tomas.Alla frågor besvarades i tid.
    Jättebra mäklare.Rekomanderas!!! Läs mer
    2019-03-06 Tomas Jr svarar Enes R
    Hej Enes,

Tack för det fina omdömet. Hoppas ni ska trivas i huset. skulle det vara något är det bara att höra av sig. // Tomas Jr
  • 2019-02-10

John F skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har sålt en lägenhet i Huskvarna. Trevligt bemötande. Jag hade räknat med olika scenarior på vad jag skulle få vid en försäljning. Jag fick det vi hade räknat på i bästa fall. Pernilla gjorde ett bra jobb och jag är helnöjd!
    😀😀 Läs mer
    2019-02-14 Pernilla L svarar John F
    Härligt att du är nöjd!
    // Pernilla
  • Nadja S

2019-02-07

Nadja S skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt lägenhet. Bemötandet var bra men mäklaren upplevdes stressad vilket stundtals gav en otrygg känsla. Läs mer
    2019-02-08 Pernilla L svarar Nadja S
    Hej Nadja! Tack för ditt svar. Jag tar till mig din kommentar o ska tänka mig för i fortsättningen. Vill verkligen inte att man ska vara otrygg när man gör sitt livs affär.
    Jag hoppas du trivs och önskar dig lycka till med ditt nya boende.
    Pernilla
  • 2019-01-28

Anton M skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en bostadsrätt, mäklaren var energisk och väl förberedd med ett professionelt bemötande. Läs mer
  • 2019-01-27

Pascal H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har köpt en bostad i Rommelsjö, Tenhult.
    Vi fick alltid trevligt bemötande och han var väldigt hjälpsam.
    Vi är överlag väldigt nöjda med affären, vi fick ett hus vi har velat ha och allt löpte på prickfritt. Läs mer
    2019-01-28 Tomas Jr svarar Pascal H
    Hej Pascal,

Hoppas ni ska trivas i det nya huset och lycka till med allt. Skulle det vara något är det bara att höra av sig. // Tomas Jr
  • 2019-01-26

Henrik H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har nu sålt vårt hus där vi bott i nästan trettio år och vi är mycket nöjda med Tomas som mäklare. Han arbetar professionellt, är trevlig, korrekt, är lätt att nå och mycket informativ. Ett stort tack till dig Tomas! Läs mer
    2019-01-27 Tomas Jr svarar Henrik H
    Hej Henrik och Birgitta,

Tack för det fina omdömet. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er att sälja ert hus. //Tomas Jr
  • 2019-01-23

Pontus E skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte bostadsrätt! vänligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-01-12

Anna W skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    JAg har köpt en lägenhet, 2 rok 54m2

Mycket trevlig och tillmötesgående mäklare. Gav mig tid att tänka och fundera, fick en egen visning. Hon stressade mig inte.
    Ordning på alla papper och förklarade lugnt och bra hur det skulle gå till och varför vi skulle signera olika dokument.

Hon var väldigt bra - jag är en förstagångsköpare och hon anpassade sig till mig, att jag inte är så erfaren. Uppskattades. Läs mer
    2019-01-16 Anders L svarar Anna W
    Skönt att du är nöjd och ni hittade rätt nivå. Ha en trevlig kväll! Fastighetsbyrån Jönköping
  • Mia G

2019-01-09

Mia G skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt Sörängsvägen 25 och sålt Nyodlingsvägen 39 via Anders!!:)
    Bästa mäklarn alla dar i veckan!!
    Kunnig,allmänbildande,hjälpsam,lyssnande när man helst ställer frågor!!!!
    Funkat kanon både vid köp av bostad och när vi sålde vårt hus!!:)
    Glasklar och tydligare mäklare går inte hitta!!Trevlig men ändå inte påflugen😊 Läs mer
    2019-01-10 Anders L svarar Mia G
    Vilka värmande ord!! Det var verkligen jättetrevligt att hjälpa er både i köp och försäljning. Hoppas verkligen vi ses o hörs framöver. Jag vet att ni kommer få många härliga stunder i ert nya hus. Trevlig kväll! Anders
  • 2019-01-07

Cecilia k skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Orkar inte skriva Han var mycket brazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    tyvärr kom han inte sista gången Läs mer
    2019-01-16 Anders L svarar Cecilia k
    Tack för ett bra betyg. Trevlig kväll! Fastighetsbyrån Jönköping