Alla kategorier Mäklare Jönköping Jönköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Jönköping

Fastighetsbyrån Jönköping

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Jönköping arbetar vi på ett ärligt, engagerat sätt och sätter alltid våra kunders behov i fokus!

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Jönköping? Efter 50 år här i trakten har vi lärt oss en del om både bostadsmarknaden och människorna här, så låt oss hjälpa dig inför din bostadsaffär.

Vill du sälja ordnar vi med värdering, styling och visning, marknadsföring av ditt objekt till potentiella köpare och allt runt omkring. Letar du efter något nytt har vi koll på de objekt som är till salu, och vilka som är påväg ut på marknaden. Samarbetet vi har med banken gör att även ekonomisk rådgivning finns nära och enkelt till hands.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och ställa dina frågor om bostad och boende i Jönköping till oss. Välkommen!

Läs vad 706 kunder tycker om Fastighetsbyrån Jönköping

• Nora B
    Nora B skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet för första gången, blev bemött väldigt bra av mäklaren. Hon var tydlig och hjälpsam och lätt att få tag i. Eftersom det var första gången jag köpte lägenhet så hade jag inga speciella förväntningar men jag känner att jag fick den hjälp och information jag behövde Läs mer
  • Joachim G
    Joachim G skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    excellent customer service. promptly replies to email queries. described process clearly.
    very happy with the over all service Läs mer
    2018-05-14 Tomas Jr svarar Joachim G
    Thank you for the kind words Joachim. Hope the trip went well home.

/Tomas Jr
  • Anders William L
    Anders William L skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde en bostadsrätt, en 3:a, nyproducerad som jag bott i under 1 år.
    Amelie var mycket bra att ha att göra med, serviceinriktad, bra tempo och bra återkopplingar så jag hade bra koll på progressen.
    Resultatet blev för min del över förväntan.

På förbättringssidan finns en utvecklingspotential gällande den skrivna texten kring bostaden i annons. Jag upplevde att texterna var lite för lite beskrivande om bostaden samt att det fanns en hel del upprepningar i en kort text vilket gav (i alla fall mig) ett rörigt intryck. Jag skrev själv om texten och Amelie hade inga problem med det och det blev bra.
    Den tryckta broschyren som fanns vid visningarna var dock mycket bra!

Som helhet är jag väldigt nöjd med Amelies arbete! Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugn, trygg och inlyssnande.
    Har alltid korrekt bemötande.
    Är nöjd med min mäklare. Läs mer
  • Anna-Leena Katariina P
    Anna-Leena Katariina P skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Professionell och vänlig! Tack! ❤️ Läs mer
    2018-05-14 Julia K svarar Anna-Leena Katariina P
    Tack så mycket för dina fina ord! Så glad att vi kunde lösa er försäljning på bästa sätt tillslut.

• Tony G
    Tony G skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    en gedigen och snabbt genomförd bostadsaffär, trots ett snävare försäljningsläge med färre och försiktigare budgivare till ett önskvärt slutpris.....ger högsta betyg! Läs mer
  • Isabelle A
    Isabelle A skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Pernilla hjälpte mig sälja en jättefin takvåning i Huskvarna. Pernilla skötte affären jättebra. Hon är en bra mäklare, hon är alltid kontaktbar. Seriös och bra på sitt jobb. Kommer garanterat anlita henne i framtiden och rekommendera henne till andra. Läs mer
    2018-05-11 Pernilla L svarar Isabelle A
    Kull att du är nöjd och tack för förtroendet!
  • Louise L
    Louise L skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi sålde vår lägenhet med Amelie och är mer än nöjda med hela processen!
    Hon är så proffsig och kunnig. Hon var tillmötesgående och väldigt genuint trevlig och engagerad. Hon överträffade verkligen våra förväntningar! Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    En mycket jordnära och ärlig mäklare som vågade bjuda på sig själv. Läs mer
    2018-05-03 Catharina P svarar Robert N
    Hej Robert!
    Tusen tack för jätte fint omdöme, värmer gott...
    Hoppas du och din härliga familj kommer att trivas och må toppen i ert nya hem.
    Ett fantastiskt bra boende för barnfamiljen.
    Kommer gärna på besök...skulle vara så kul att få se hur Ni har fixat och jobbat för att få det som ni önskar ha det.
    Må väl!
    Med vänlig hälsning
    Robert N gillar detta
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag är väldigt nöjda med mäklaren Anders Ryvallius som hjälpte mig att sälja mitt radhus.
    Anders bemötte oss på allra bästa sätt och levererade på väldigt hög nivå genom hela processen. Hela försäljningen kändes trygg och proffsig och Anders tog sig alltid tid att svara på våra frågor och funderingar samt är väldigt kunnig och serviceminded.

Stort tack Anders! Jag kan varmt rekommendera dig! Supernöjd!
    Mvh Åsa Andreasson Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Förtroendeingivande, kompetent och hjälpsam! Rekommenderas varmt! Gunilla o Rolf Läs mer
    2018-04-18 Julia K svarar Gunilla L
    Tack så mycket för er rekommendation Rolf och Gunnilla!

Jag hoppas verkligen att ni trivs i ert nya boende.

Allt gott till er!

• Emil F
    Emil F skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Valde fastighetsbyrån för att jag har hört andra nöjda med dom. Jag personligen var väl inte jätte nöjd. Började med fotografering . Det skulle komma en stylist före fotografen men det kom det ingen. Fotografen kom innan stylist. Som svar för det fick jag # blivit något fel vid bokning. Det ska väl ingå i priset har jag för mig. Ingen ersättning för det fick jag. Sen upplevde jag henne flummig å så. Nästa gång jag säljer blir det någon annan mäklare. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Amelie hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Försäljningen gick över förväntan. Vi är väldigt nöjda med Amelie som mäklare. Bra återkoppling under budgivningsprocessen. Hon avrådde oss bl.a. att tacka nej till ett högre bud. Vi följde hennes råd och det visade sig att det var helt rätt magkänsla av Amelie då den budgivaren inte hade köpt lägenheten och hoppade dessutom av ett flertal budgivningar senare. Läs mer
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet i huskvarna och jag tycker jag blev väldigt bra bemött av Pernilla.

Jag hade inte några speciella förväntningar när jag tittade på lägenheten första gången men jag är väldigt nöjd nu när jag har köpt den.

Totalt sett tror jag inte att jag kunde ha fått en bättre mäklare. Läs mer
  • Hampus S
    Hampus S skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    En riktigt bra mäklare som tar sitt uppdrag till en helt egen nivå.
    Jag har aldrig träffat på en mäklare som brinner för sitt yrke så mycket!
    Bjuder på mycket bra tips inför/under försäljningen.
    Han hjälper dig alltid om det finns några funderingar, dag som natt.
    Jag vill verkligen rekommendera Daniel till er som vill sälja bostad. Läs mer
  • Eddie L
    Eddie L skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Utmärkt. Läs mer
  • Zara L
    Zara L skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Det var tydligt vem hon jobbade för, enbart säljaren.....
    Det kändes som om jag blev ”lurad” av mäklaren på 30’ kr, som gick till säljare. Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi är helnöjda med Anders service och bemötande! Läs mer
  • Sophie J
    Sophie J skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    På visning inte så bra bemötande, inte ens ett hej.

Under budgivning, väldigt bra återkoppling och uppdattering!

Efter köp, dålig återkoppling ang. Servitut som oroade oss köpare mycket. Annars mycket bra bemötande efter köp, under kontrakt och övertag. Läs mer
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte ett hus och hade då Anders som mäklare. Duktig, påläst och trevlig mäklare. Han fixade allt och affären löpte på snabbt. Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet och det gick jättebra! Amelie var väldigt proffesionell och hjälpsam, kände mig väldigt trygg. Läs mer
  • Barzan S
    Barzan S skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jdbdbfnfmsmsdögmgnzssbvdxngbtnsx fndm Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Nöjd med jobbet han gjorde, rekommenderas Läs mer
  • Tyrone F
    Tyrone F skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Enbart positivt att säga om Pernilla, upplever henne som duktig och kunnig i sitt jobb. Läs mer
  • Lillemor S
    Lillemor S skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt lägenhet. Vänligt o trevligt bemötande. Läs mer
  • Weine G
    Weine G skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har sålt hästgård samt tomter.
    Köpt mindreskogsfastighet.
    Anders uppträder proffsigt ändå personligt. Mycket bra! Energisk.
    Vid något tillfälle ngt. Stressad.
    Men det hör väl till i dagens samhälle.
    Sammantaget Mycket nöjd med Anders . Läs mer
  • Ann P
    Ann P skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Helt ok bemötande. Dock inte helt uppdaterad på all fakta i aktuell lägenhet. Sen till möte på bank. Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Katarina var en äkta säljare när vi köpte vårt hus av henne.
    Hon var säkert bra för säljarna men för oss som köpare kände vi inte att hon var intresserad av annat än att tjäna så mycket pengar som möjligt.
    Hon tyckte t.ex att priset vi hade lagt, och som
    Inte bjöds över, var för lågt och ville att vi ska lägga ett högre bud. (Tilläggas att vårt pris var ca 300tkr över utgångspriset) Annars skulle hon kontakta ”Alla andra som är så intresserade och då kommer priset dra iväg...”
    Vi gick inte med på detta och 3 h senare skrev vi under... Inte positivt i våra ögon och vi kommer inte kontakta henne vid en framtida försäljning! Läs mer
    2018-04-04 Catharina P svarar Pär N
    Hej Pär!
    Tack för ditt omdöme, och att du tog dig tid att skriva. Tacksam för feed-back.
    Bra att ha med sig ...vi är fastighetsförmedlare, vi arbetar inte med direktförsäljning utan vi
    förmedlar kännedom och kundskap av objektet, budskap från båda parter mm.
    Vi ska verka för både säljare och köpare.
    Som sagt, bra med kritik- vi vill hela tiden bli bättre....
    Stort lycka till med det fantastiskt fina hus Ni har investerat i, ni kommer garanterat må toppen där.
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Pratar för mycket och lyssnar för lite.

Otydlig i sin återkoppling och struktur.

Borde ha gett annan rådgivning - i vårt fall att sälja huset närmre flytt.

Rekommenderas ej. Läs mer
    2018-04-04 Catharina P svarar Marcus A
    Hej Marcus,
    Tack för att du tog dig tid att svara- nyttigt och mycket bra för oss att få respons från Er kunder.
    Dina synpunkter beaktas. Vår erfarenhet talar verkligen för att gott om tid ger ett bättre slutresultat, oavsett om man är säljare eller köpare.
    Lycka till med Ert nya, magnifika boende!
  • Adnan P
    Adnan P skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt villa. Fantastisk bra bemötande av mäklaren Tomas.

Allt var bra, redan från första kontakten till den sista. Läs mer
    2018-04-10 Tomas Jr svarar Adnan P
    Tack Adnan för det fina omdömet
    Hoppas att ni trivs i ert nya boende.
    Hör av er om ni behöver hjälp med något i framtiden. / Tomas
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Trevligt bemötande och bra attityd Läs mer
    2018-04-06 Julia K svarar Daniel M
    Tack Daniel för din feedback!

Hoppas att ni trivs i ert nya boende.

Hör av er om ni behöver hjälp med något i framtiden.

• Anna M
    Anna M skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte och sålde hus via Anders under 2017/2018. Anders var mycket hjälpsam och vi fick ett väldigt bra bemötande av honom. Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde huset innan visning, hjälpte mig med allt jag behövde, mycket proffsigt bemötande. Hade tidigare en mäklare i ett annat bolag som inte brydde sig. Kan rekommenderas!! Läs mer
    2018-04-10 Tomas Jr svarar Leif S
    Tack Leif för rekommendationen. Hoppas ni trivs bra med ert nya boende. / Tomas
  • Therese M
    Therese M skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte vårt hus genom honom. Han var kunnig och mycket engagerad mäklare. Alltid tillgänglig och tillmötesgående. Vi ville att han även skulle ha hand om försäljningen av vår lägenhet, men tyvärr säljer han bara hus. Vi kan varmt rekommendera Tomas! Läs mer
    2018-04-10 Tomas Jr svarar Therese M
    Tack Therese för den fina rekommendation och omdömet. Hoppas att allt går bra med renoveringen. Ni får höra av er när ni är klara så man får se slutresultatet / Tomas Jr
  • Ronny N
    Ronny N skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Mycket bra rakt igenom
    Oerhört responsiv
    Rekommenderas varmt
    Mvh Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Hon verkade kunnig och påläst. Hade ett positivt och trevligt sätt som ingav förtroende. Läs mer
    2018-04-06 Julia K svarar Leif B
    Tack Leif för dina ord!

Hör av er om ni behöver hjälp med något i framtiden.

• Lena N
    Lena N skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Förtroendeingivande och kompetent. Läs mer
    2018-04-06 Julia K svarar Lena N
    Tack Lena för att du tog dig tid att svara. Hoppas ni trivs kanon i ert nya boende!

Allt gott,
  • Elin P
    Elin P skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte vår nuvarande bostad av Amelie och är så nöjda. Tidigare hade vi varit i kontakt med en del andra mäklare vid andra visningar och budgivningar, men vi är så glada att vi fick kontakt med Amelie och slutligen köpte vår bostad av henne. Vänlig och mycket tillmötesgående som månade om både köpare och säljares bästa. Upplevde inte Amelie som super-säljig som andra mäklare vi mött som nästan fått oss att backa direkt. Kan varmt rekommendera att köpa bostad av Amelie, riktigt duktig mäklare samtidigt som hon är supertrevlig och väl tillmötesgående. Läs mer
  • Annica A
    Annica A skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra affär från början till slut! Läs mer
  • Cameron R
    Cameron R skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel är duktig, engagerad och pratar med passion om sitt jobb. Han är självsäker och är inte rädd för konkurrens från andra mäklare.
    Han var tillgänglig både via telefon och mejl dag, kväll och helg. Han funkade som en bollplank/rådgivare när vi skulle köpa vårt hus trots att han var anlitad för att sälja vår lägenhet.
    Jag rekommenderar honom starkt. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Amelie var med oss genom hela processen och vi hade inne flera mäklare men fick stort förtroende för henne redan vid första mötet. Hon levererade långt utöver våra förväntningar och vi kan varmt rekommendera henne till er som söker mäklare! Top notch :) Läs mer
  • Elisabet M
    Elisabet M skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi fick tyvärr inte ett särskilt seriöst intryck av Amelie. Hon var trevlig och vänlig men när vi frågade saker om lägenheten svarade hon glatt och självsäkert, men felaktigt. Bland annat fick vi information på visningen om att lägenheten hade två förråd på samma våningsplan, när det i själva verket var ett förråd på våningen ovanför. Generellt fick vi intrycket av att visningen av denna lägenhet gjordes lite med vänsterhanden.
    Under budgivningen hade vi lite frågor om lägenheten som hon meddelade att hon inte kunde ta i eftersom hon skulle resa bort, och vi blev hänvisade till föreningen. Sådana kontakter ska väl ändå en mäklare sköta? Och är det verkligen brukligt för en mäklare att resa bort och göra sig onåbar under budgivning av ett objekt?
    Under kontraktsskrivningen meddelade vi att vi fått fel information om förrådet, men det samtalet viftades bort och hon bytte ämne. Under tiden som kontraktsskrivningen pågick (vid ett bord precis intill entrén) försvann hon iväg vid lite olika tillfällen för att hjälpa olika personer som kom in genom entrén. Vi fick inte intrycket av att vi var särskilt viktiga kunder.
    När vi senare frågade om handpenningen kommit fram till Fastighetsbyrån som den skulle, hänvisade hon oss till ekonomiavdelningen men lät även hälsa att de troligtvis inte hade möjlighet att hjälpa oss utan att de skulle höra av sig när pengarna kommit in, vilket de inte gjorde. Min personliga bild av god service är att ta emot kundens fråga och ta den vidare till rätt person för att sedan återkoppla till kunden, inte att överlåta internkommunikationen till kunden.
    Vi är nöjda med vårt köp! Men upplevelsen av Fastighetsbyrån hade kunnat vara mycket bättre. Läs mer
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag är väldigt nöjd med Anders Ryvallius som skötte försäljningen av mitt radhus exemplariskt! Hjälpsam, tillgänglig, serviceinriktad och väldigt trevlig! Det kändes tryggt på alla sätt!
    Jag kan verkligen rekommendera Anders och är jättenöjd med hela försäljningen från början till slut. Toppbetyg från mig.
    Tack Anders! Mvh Åsa Andreasson Läs mer
  • Börje
    Börje skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Suverän mäklare! Mycket seriös, kunnig, påläst och trevlig. Rekommenderas å det varmaste. Läs mer
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugn, behaglig och påläst. Hjälpsam, tillmötesgående. Läs mer
  • Maja K
    Maja K skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    professionellt bemötande genom hela säljprocessen. Amelie levererade över förväntan! Läs mer
  • Ninos H
    Ninos H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel är en mäklare som alltid var tillgänglig och kunde ge direkta och raka svar. Det var bortom mina förväntningar både vid försäljning och köp av bostad. Han brinner för det han gör och det märks väldigt tydligt vid alla bemötanden. Råd, hjälp och stöttning vid behov. Resultat bortom alla målförväntningar.

Kan inte bli mer nöjd! Läs mer
    2018-01-10 Daniel G svarar Ninos H
    Tack Ninos för uppskattningen och rekommendationen : ) Det känns bra att du är så nöjd och tack för förtroendet. Det var en trevlig och spännande försäljning. Du kommer även stormtrivas i den nya, balkongen är ju toppen. Skulle du behöva någon mer hjälp i framtiden är du välkommen att höra av dig. Med vänlig hälsning Daniel Gesher
  • Gabriel K
    Gabriel K skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel är duktig, han vet sin grej och kan sin marknad samt kunderna. Rekommenderas! Läs mer
    2018-01-10 Daniel G svarar Gabriel K
    Hej Gabriel, tack för omdömet och din rekommendation. Vill även tacka er för en god affär som slutade med bästa resultat. Vänlig hälsning Daniel Gesher
  • Rima A
    Rima A skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Rezeta va trevlig hon välkomnar kunden på ett trevligt sätt. Hon hjälper kunden på alla möjliga sätt, så att kunden är nöjd. Läs mer
    2018-02-02 Rrezarta V svarar Rima A
    Hej Rima,

Tack för din rekommendation, det uppskattas! Hoppas ni trivs i ert nya boende och ni är alltid välkomna till att höra av er.

Varma hälsningar,
    Rrezarta Veliqi
  • Jetmira A
    Jetmira A skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Professionell och trevlig, lätt att få tag på och väldigt hjälpsam! Läs mer
    2018-02-02 Julia K svarar Jetmira A
    Tack Jetmira och är glad för att ni upplevde er kontakt med mig positivt.

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping