Alla kategorier Mäklare Jönköping Jönköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Jönköping

Fastighetsbyrån Jönköping

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Jönköping arbetar vi på ett ärligt, engagerat sätt och sätter alltid våra kunders behov i fokus!

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Jönköping? Efter 50 år här i trakten har vi lärt oss en del om både bostadsmarknaden och människorna här, så låt oss hjälpa dig inför din bostadsaffär.

Vill du sälja ordnar vi med värdering, styling och visning, marknadsföring av ditt objekt till potentiella köpare och allt runt omkring. Letar du efter något nytt har vi koll på de objekt som är till salu, och vilka som är påväg ut på marknaden. Samarbetet vi har med banken gör att även ekonomisk rådgivning finns nära och enkelt till hands.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och ställa dina frågor om bostad och boende i Jönköping till oss. Välkommen!

Läs vad 741 kunder tycker om Fastighetsbyrån Jönköping

• Malin H skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde Villa i jönköping/Huskvarna. Hon hade dålig koll på marknadsvärdet och gick ut med ett alldeles för högt utgångspris vilket förstörde hela affären. Missade en del saker under processen och gav därför ett lite rörigt/slarvigt intryck. Läs mer
  • Mats H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugn, hjälpsam och ärlig! Mycket bättre än vad vi som husköpare hade förväntat oss av en mäklare :) Läs mer
  • Ludvig B skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte vår första bostadsrätt. Jeff var väldigt hjälpsam och närvarande genom hela affären. Läs mer
  • Simon M skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi är supernöjda med att vi valde Amelie som mäklare på fastighetsbyrån. Hon är så himla professionell och tillmötesgående och gav oss säljare ett lugn under hela försäljningen. Läs mer
    2018-10-04 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Simon M
    Tack Simon M för din feedback!

Ni är varmt välkomna att höra av er till oss om ni behöver hjälp med något i framtiden.

Fastighetsbyrån
  • Elin H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel Gersher känner sin marknad och säljare väl, han är noga med att gemensamt sätta tydliga ramar att jobba utifrån och blir därför väldigt självgående under försäljningsprocessen. En stor trygghet för en förstagångssäljare och dessutom säljer på distans. Läs mer
  • Anna O skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet i centrala Jönköping . Min upplevelse är att Jeff lyckades bemöta både mitt/köparens förutsättningar för ett köp och säljarens förhoppningar för att acceptera ett bud. Läs mer
  • Elin Margareta Linnéa S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Fick bra hjälp att sälja den gamla sommarstugan med allt pappersarbete och betalning av köpare. Läs mer
  • Gunvor S skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en 4arumslägehet. Mycket trevligt, kunnig och gav ett tryck bemötande Mina förväntningar var att få ett pris som jag trodde lägenheten var värd Det levde mäklaren verkligen upp till Läs mer
  • Serdal Ö skrev om Jeff Axelsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Fint bemöttande. Helt klart enligt mina förväntningar. En fin upplevelse. Läs mer
  • Kristina F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet åt/tillsammans med vår dotter. Detta är hennes första bostad och hon upplevde att Daniel tog henne på allvar och var seriös då hon kontaktade honom för visning själv innan vi föräldrar kom med i bilden. Han utstrålar ett lugn och har förståelse för att en bostadsaffär är en mycket stor sak i en människas liv även om han jobbar med det varje dag. Upplevde att även säljaren verkade mycket nöjd med honom. Det kan nog finnas mäklare man tänker sig vilja anlita vid försäljning men inte vid ett köp men vi kommer definitivt att anlita Daniel även vid en försäljning. Seriös, trevlig, lugn och mycket kunnig är vårt omdöme. Läs mer
  • Berit W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt lägenhet. Mycket trevlig mäklare. Läs mer
  • Markus Lennart Andreas S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    1.Dödande av pantbrev.
Julia skickade in fel ansökan till Lantmäteriet, vilket innebar att jag fick göra en ny ansökan. När min ansökan kommit in hade lagfarten ändrats som innebar att jag inte kunde få tillbaka ansökningsavgiften om 500kr.
    2.Den annons som Julia skrev för fastigheten/tomten var en ren kopia av en annan annons. Det var inte proffesionellt arbetat.
    3.Julia sade i början på året att det andra amorteringskravet som skulle börja gälla 1 Mars i år(2018) inte skulle påverka något. Det kom att påverka hela marknaden.
    4.Jag skickade in bygglovshandlingar för fastigheten intill min, så att köparen av min tomt hela tiden skulle kunna se vad som hände där. Jag skickade även in uppdaterade handlingar. Trots det här beställde Julia bygglovshandlingar från Bygglovsingenjör Carl-Magnus Pehrsson. Tyder på mycket dålig ordning.
    5.Julia var verkligen angelägen om att budgivningen skulle starta på ett mycket lågt pris, -25% mot utgångspriset, trots att jag sade att det skulle ge en felaktig signal till budgivarna.
    6.Vid sista budgivningen blev Julia helt hysterisk och sade att jag måste ta det här budet. Det var inte proffesionellt agerat. En mäklare ska inte pressa vare sig köpare eller säljare.

Jag är inte alls nöjd med Julia som mäklare och kommer inte rekommendera henne till någon annan försäljning. Läs mer
  • Mirca F skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har hjälpt oss att sälja en sommarstuga och en lägenhet
    kunnig ,trevlig och hjäpsam kan varmt rekommendera honom om man behöver anlita en mäklare. Läs mer
    2018-09-20 Tomas Jr svarar Mirca F
    Tack Mirca för omdömet. Hälsa din mamma när du pratar med henna. // Tomas Jr
  • Fredrika F
    Fredrika F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel har varit helt fantastisk och överträffat alla förväntningar på alla sätt och vis i samband med mitt lägenhetsköp! En etta i centrala Jönköping. Det är ett stort beslut och han har varit professionell och otroligt tillmötesgående under hela processen. Lätt att få tag på och supertrevlig vid alla möten, telefonsamtal och sms. Skulle verkligen rekommendera att använda Daniel och gärna göra det igen om tillfälle ges! Ett stort tack, jag stormtrivs redan i min lilla etta! Läs mer
  • Kim Kalevi K skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt hus.
    Super trevligt bemötande.
    Han levde upp till mina förväntningar och var lätt att prata med.

Kanon kille Läs mer
    2018-09-20 Tomas Jr svarar Kim Kalevi K
    Tack för att du tog dig tid att svara och tack för omdömet. // Tomas Jr.
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Gjorde ett gediget arbete och var närvarande under hela affären. Grymt bra jobbat! Läs mer
  • Sten-Göran Y skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostadsrätt och sålt villa.

Bra bemötande och lätt att prata med.

Vid ev. frågor fick vi snabba och raka svar. Läs mer
  • Margareta N skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt ett parhus i Vättersnäs.
    Bra och trevligt bemött.
    Fick goda råd och hjälp av Anders.
    Kan rekommendera honom till andra.
    Mvh Margareta Läs mer
  • Nina M
    Nina M skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte och sålde via Amelie! Väldigt professionell, trevlig och snabb. Trots mycket oro var Amelie väldigt duktig på att lugna oss. Bra på alla sätt så skulle verkligen rekommendera henne till andra :) Läs mer
  • Ingegärd Anita Kristina S skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi sålde vårt hus. Carola gav ett fint första intryck, trevlig. Vi är nöjda med försäljningen. Läs mer
  • Dick S
    Dick S skrev om Johan Sethberg en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Han såg till att vi fick bra betalt kunnig mäklare o trevlig Läs mer
  • Leif T skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    På alla tänkbara sätt: toppbetyg ! Läs mer
  • Torbjörn S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi köpte en sommarstuga och upplevde att affären hanterades bra. Läs mer
  • Mikael L skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Känns som att Carola har alldeles för många objekt. Hon känns stressad och inte speciellt trevlig. Hon svarar sällan på sms och när man ringer är hon väldigt kort precis som när hon de få gångerna svarar på sms. Jag har varit i kontakt med andra mäklare som svarar snabbt och utförligt på meddelanden och där kundens hela upplevelse räknas och inte bara en kontraktsskrivning. Känns inte allt för mycket begärt att man känner sig uppskattad som kund när man köper en villa! Som sagt inte speciellt nöjd med helhetsintrycket. Hade själv inte rekommenderat Carola till någon annan. Läs mer
  • Catrin G skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Är väldigt nöjd med Amelies insats då vi var tvungna och sälja lägenheten med snabba ryck. Allting gick bra och våra förväntningar uppfylldes i den ovissa marknaden så vi rekommenderar absolut Amelie :) Läs mer
  • Henric H
    Henric H skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Herregud va hon levererade!
    Jag hade höga förväntningar på Amelie redan från start när jag ville sälja min etta, men inte ens i min vildaste fantasi kunde jag förvänta mig det hon la fram på bordet. Trots en tuff marknad så lyste hennes erfarenhet och känsla för sitt yrke rakt igenom och levde upp till förväntningarna med råge. Kan starkt rekommendera Amelie om du går i sälj-tankar och vill ha en mäklare med gott humör, glimten i ögat och en grym känsla för affärer. Läs mer
  • Rebecka U skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag köpte bostad.
    Jag fick ett gott bemötande och upplevde att Amelie vad påläst och engagerad.
    Jag är mycket nöjd med mötet med Amelie och affären kändes trygg. Läs mer
  • Victor Ulf J skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde hus samt köpte nytt med Thomas som mäklare. Enbart positiva erfarenheter av honom, mkt seriös och genuint intresserad av att båda parter ska vara nöjda. Rekommenderar honom starkt. Läs mer
    2018-09-14 Tomas Jr svarar Victor Ulf J
    Hej Victor,

Tack för det fina omdömet. Det har varit ett sant nöje att ha dig som både köpare och säljare. // Tomas Jr.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har sålt ett småhus. Anders Ryvallius fick vi snabbt förtroende för, han är saklig och tydlig i sitt sätt. Omtänksam och lugn i sin framtoning. Anders skulle jag söka upp om jag vill köpa eller sälja bostad igen.
    Bara positiva saker om Anders. Läs mer
  • Eric S skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Proffsig och väldigt kunnig och till skillnad från tidigare mäklare vi använt oss av bra på att återkoppla. Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Mari A
    Mari A skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    En mycket trevlig och kunnig mäklare. Försäljning av vårt hus gick snabbt och smidigt. Vi är mycket nöjda. Kan varmt rekommendera Tomas! Läs mer
    2018-07-23 Tomas Jr svarar Mari A
    Tack Mari för den fina rekommendationen. Hoppas ni trivs bra i er nya Lägenhet. Hälsa Johan, // Tomas Jr
  • Göran S skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en bostadsrätt. Bra bemött av Carola. Hon skötte sig bra, sen vill man väl gärna ha mer än man får. Läs mer
  • Roni L skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi sålde vår bostadsrätt med mäklaren och hela affären gick mycket bättre än förväntat. Carola är en toppen, professionell, lyhörd och mycket ärlig mäklare! Fantastiska egenskaper som gav fantastiska säljresultat! Super nöjda.
    / Ron & Nina Läs mer
  • Lisa M skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har sålt en villa. Mäklaren var trevlig men jag hade förväntat mig att hon skulle ta kontakt med oss i tätare intervaller under försäljningen samt att hon hade haft fler kreativa idéer på hur man kan göra för att förbättra försäljningsläget när det går trögt. Annars var hon lugn och trygg. Läs mer
  • Martin F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte bostad nyligen av Daniel och fick ett väldigt bra bemötande. Mäklaren var påläst och var snabb i återkoppling vid frågor. Använder mig gärna av Daniels tjänster i framtiden. Läs mer
  • Ludvig R skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra rakt igenom! Anlitade Amelie när jag skulle sälja min lägenhet. Hon var smidig att ha och göra med och positivt inriktad. Till slut gick allt över mina förväntningar efter en lite krokig väg fram. Läs mer
  • Nora B skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet för första gången, blev bemött väldigt bra av mäklaren. Hon var tydlig och hjälpsam och lätt att få tag i. Eftersom det var första gången jag köpte lägenhet så hade jag inga speciella förväntningar men jag känner att jag fick den hjälp och information jag behövde Läs mer
  • Joachim G skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    excellent customer service. promptly replies to email queries. described process clearly.
    very happy with the over all service Läs mer
    2018-05-14 Tomas Jr svarar Joachim G
    Thank you for the kind words Joachim. Hope the trip went well home.

/Tomas Jr
  • Anders William L skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde en bostadsrätt, en 3:a, nyproducerad som jag bott i under 1 år.
    Amelie var mycket bra att ha att göra med, serviceinriktad, bra tempo och bra återkopplingar så jag hade bra koll på progressen.
    Resultatet blev för min del över förväntan.

På förbättringssidan finns en utvecklingspotential gällande den skrivna texten kring bostaden i annons. Jag upplevde att texterna var lite för lite beskrivande om bostaden samt att det fanns en hel del upprepningar i en kort text vilket gav (i alla fall mig) ett rörigt intryck. Jag skrev själv om texten och Amelie hade inga problem med det och det blev bra.
    Den tryckta broschyren som fanns vid visningarna var dock mycket bra!

Som helhet är jag väldigt nöjd med Amelies arbete! Läs mer
  • Peter J skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugn, trygg och inlyssnande.
    Har alltid korrekt bemötande.
    Är nöjd med min mäklare. Läs mer
  • Anna-Leena Katariina P
    Anna-Leena Katariina P skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Professionell och vänlig! Tack! ❤️ Läs mer
    2018-05-14 Julia K svarar Anna-Leena Katariina P
    Tack så mycket för dina fina ord! Så glad att vi kunde lösa er försäljning på bästa sätt tillslut.

/Julia
  • Tony G skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    en gedigen och snabbt genomförd bostadsaffär, trots ett snävare försäljningsläge med färre och försiktigare budgivare till ett önskvärt slutpris.....ger högsta betyg! Läs mer
  • Isabelle A
    Isabelle A skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Pernilla hjälpte mig sälja en jättefin takvåning i Huskvarna. Pernilla skötte affären jättebra. Hon är en bra mäklare, hon är alltid kontaktbar. Seriös och bra på sitt jobb. Kommer garanterat anlita henne i framtiden och rekommendera henne till andra. Läs mer
    2018-05-11 Pernilla L svarar Isabelle A
    Kull att du är nöjd och tack för förtroendet!
  • Louise L skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi sålde vår lägenhet med Amelie och är mer än nöjda med hela processen!
    Hon är så proffsig och kunnig. Hon var tillmötesgående och väldigt genuint trevlig och engagerad. Hon överträffade verkligen våra förväntningar! Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    En mycket jordnära och ärlig mäklare som vågade bjuda på sig själv. Läs mer
    2018-05-03 Catharina P svarar Robert N
    Hej Robert!
    Tusen tack för jätte fint omdöme, värmer gott...
    Hoppas du och din härliga familj kommer att trivas och må toppen i ert nya hem.
    Ett fantastiskt bra boende för barnfamiljen.
    Kommer gärna på besök...skulle vara så kul att få se hur Ni har fixat och jobbat för att få det som ni önskar ha det.
    Må väl!
    Med vänlig hälsning
    Catharina
    Robert N gillar detta
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag är väldigt nöjda med mäklaren Anders Ryvallius som hjälpte mig att sälja mitt radhus.
    Anders bemötte oss på allra bästa sätt och levererade på väldigt hög nivå genom hela processen. Hela försäljningen kändes trygg och proffsig och Anders tog sig alltid tid att svara på våra frågor och funderingar samt är väldigt kunnig och serviceminded.

Stort tack Anders! Jag kan varmt rekommendera dig! Supernöjd!
    Mvh Åsa Andreasson Läs mer
  • Gunilla L skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Förtroendeingivande, kompetent och hjälpsam! Rekommenderas varmt! Gunilla o Rolf Läs mer
    2018-04-18 Julia K svarar Gunilla L
    Tack så mycket för er rekommendation Rolf och Gunnilla!

Jag hoppas verkligen att ni trivs i ert nya boende.

Allt gott till er!

/Julia
  • Emil F skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Valde fastighetsbyrån för att jag har hört andra nöjda med dom. Jag personligen var väl inte jätte nöjd. Började med fotografering . Det skulle komma en stylist före fotografen men det kom det ingen. Fotografen kom innan stylist. Som svar för det fick jag # blivit något fel vid bokning. Det ska väl ingå i priset har jag för mig. Ingen ersättning för det fick jag. Sen upplevde jag henne flummig å så. Nästa gång jag säljer blir det någon annan mäklare. Läs mer
  • Anders S skrev om Amelie Sjöbring en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Amelie hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Försäljningen gick över förväntan. Vi är väldigt nöjda med Amelie som mäklare. Bra återkoppling under budgivningsprocessen. Hon avrådde oss bl.a. att tacka nej till ett högre bud. Vi följde hennes råd och det visade sig att det var helt rätt magkänsla av Amelie då den budgivaren inte hade köpt lägenheten och hoppade dessutom av ett flertal budgivningar senare. Läs mer
  • Andreas R skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet i huskvarna och jag tycker jag blev väldigt bra bemött av Pernilla.

Jag hade inte några speciella förväntningar när jag tittade på lägenheten första gången men jag är väldigt nöjd nu när jag har köpt den.

Totalt sett tror jag inte att jag kunde ha fått en bättre mäklare. Läs mer

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping