Alla kategorier Mäklare Jönköping Jönköping Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Jönköping

Fastighetsbyrån Jönköping

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping — Visa karta

På Fastighetsbyrån i Jönköping arbetar vi på ett ärligt, engagerat sätt och sätter alltid våra kunders behov i fokus!

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Jönköping? Efter 50 år här i trakten har vi lärt oss en del om både bostadsmarknaden och människorna här, så låt oss hjälpa dig inför din bostadsaffär.

Vill du sälja ordnar vi med värdering, styling och visning, marknadsföring av ditt objekt till potentiella köpare och allt runt omkring. Letar du efter något nytt har vi koll på de objekt som är till salu, och vilka som är påväg ut på marknaden. Samarbetet vi har med banken gör att även ekonomisk rådgivning finns nära och enkelt till hands.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och ställa dina frågor om bostad och boende i Jönköping till oss. Välkommen!

Läs vad 751 kunder tycker om Fastighetsbyrån Jönköping

• 2019-02-17

Anders F skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Först o främst är betyget utmärkt .vi har sålt poppelgränd 8 trots stillastående marknad har mäklaren haft en positiv känsla och stort tålamod och förståelse för vår situation vid förhandling och försäljning.
    Kan absolut rekommendera Pernilla Lans till kommande kunder. Mvh Anders Fridell Läs mer

Christian Ö skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Tydlig, och mycket proffesionellt bemötande. Köpte en bostadsrätt i Jönköping på Kungängsleden. Läs mer
  • Robin K

2019-02-14

Robin K skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Exceptionellt bra mäklare. Har varit i en process att sälja min lägenhet ett tag och träffat många olika mäklare. Daniel gav utan tvekan det bästa intrycket och han svek mig inte. Sålde min lägenhet på 3 dagar efter att vi träffats första gången till det pris jag ville ha. En genuint trevlig, kunnig och seriös mäklare som jag starkt kan rekommendera. Tack Daniel, för din proffessionalitet och bemötande! Läs mer

Stephanie K skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Riktigt imponerad över Daniels insats. Tog 3 dagar från att vi träffade Daniel till att lägenheten blev såld till det pris vi begärde. Rekommenderas starkt! Läs mer

Marie O skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har sålt min bostad. Pernilla är seriös och trevlig och det har känts ok att fråga om det jag undrat över. Jag skulle absolut anlita henne igen. Läs mer
  • 2019-02-13

Elin L skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostad. väldigt bra bemötande och bra mäklare Läs mer
    2019-02-13 Anders L svarar Elin L
    Tack för värmande ord. Vet att ni kommer trivas väldigt bra i ert nya boende och det var roligt att kunna hjälpa er. Ha en bra dag! Anders
  • 2019-02-11

Enes R skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt ett radhus.
    Det var inte så svårt att komma i kontakt med Tomas.Alla frågor besvarades i tid.
    Jättebra mäklare.Rekomanderas!!! Läs mer
  • 2019-02-10

John F skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har sålt en lägenhet i Huskvarna. Trevligt bemötande. Jag hade räknat med olika scenarior på vad jag skulle få vid en försäljning. Jag fick det vi hade räknat på i bästa fall. Pernilla gjorde ett bra jobb och jag är helnöjd!
    😀😀 Läs mer
    2019-02-14 Pernilla L svarar John F
    Härligt att du är nöjd!
    // Pernilla
  • Nadja S

2019-02-07

Nadja S skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt lägenhet. Bemötandet var bra men mäklaren upplevdes stressad vilket stundtals gav en otrygg känsla. Läs mer
    2019-02-08 Pernilla L svarar Nadja S
    Hej Nadja! Tack för ditt svar. Jag tar till mig din kommentar o ska tänka mig för i fortsättningen. Vill verkligen inte att man ska vara otrygg när man gör sitt livs affär.
    Jag hoppas du trivs och önskar dig lycka till med ditt nya boende.
    Pernilla
  • 2019-01-28

Anton M skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en bostadsrätt, mäklaren var energisk och väl förberedd med ett professionelt bemötande. Läs mer
  • 2019-01-27

Pascal H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har köpt en bostad i Rommelsjö, Tenhult.
    Vi fick alltid trevligt bemötande och han var väldigt hjälpsam.
    Vi är överlag väldigt nöjda med affären, vi fick ett hus vi har velat ha och allt löpte på prickfritt. Läs mer
    2019-01-28 Tomas Jr svarar Pascal H
    Hej Pascal,

Hoppas ni ska trivas i det nya huset och lycka till med allt. Skulle det vara något är det bara att höra av sig. // Tomas Jr
  • 2019-01-26

Henrik H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har nu sålt vårt hus där vi bott i nästan trettio år och vi är mycket nöjda med Tomas som mäklare. Han arbetar professionellt, är trevlig, korrekt, är lätt att nå och mycket informativ. Ett stort tack till dig Tomas! Läs mer
    2019-01-27 Tomas Jr svarar Henrik H
    Hej Henrik och Birgitta,

Tack för det fina omdömet. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er att sälja ert hus. //Tomas Jr
  • 2019-01-23

Pontus E skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte bostadsrätt! vänligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-01-12

Anna W skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    JAg har köpt en lägenhet, 2 rok 54m2

Mycket trevlig och tillmötesgående mäklare. Gav mig tid att tänka och fundera, fick en egen visning. Hon stressade mig inte.
    Ordning på alla papper och förklarade lugnt och bra hur det skulle gå till och varför vi skulle signera olika dokument.

Hon var väldigt bra - jag är en förstagångsköpare och hon anpassade sig till mig, att jag inte är så erfaren. Uppskattades. Läs mer
    2019-01-16 Anders L svarar Anna W
    Skönt att du är nöjd och ni hittade rätt nivå. Ha en trevlig kväll! Fastighetsbyrån Jönköping
  • Mia G

2019-01-09

Mia G skrev om Anders Lagerquist en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt Sörängsvägen 25 och sålt Nyodlingsvägen 39 via Anders!!:)
    Bästa mäklarn alla dar i veckan!!
    Kunnig,allmänbildande,hjälpsam,lyssnande när man helst ställer frågor!!!!
    Funkat kanon både vid köp av bostad och när vi sålde vårt hus!!:)
    Glasklar och tydligare mäklare går inte hitta!!Trevlig men ändå inte påflugen😊 Läs mer
    2019-01-10 Anders L svarar Mia G
    Vilka värmande ord!! Det var verkligen jättetrevligt att hjälpa er både i köp och försäljning. Hoppas verkligen vi ses o hörs framöver. Jag vet att ni kommer få många härliga stunder i ert nya hus. Trevlig kväll! Anders
  • 2019-01-07

Cecilia k skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Orkar inte skriva Han var mycket brazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    tyvärr kom han inte sista gången Läs mer
    2019-01-16 Anders L svarar Cecilia k
    Tack för ett bra betyg. Trevlig kväll! Fastighetsbyrån Jönköping
  • 2019-01-04

Bo G skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Blev rekommenderad en mäklare på Fastighetsbyrån, mycket nöjd med resultatet. Läs mer
    2019-01-04 Anders L svarar Bo G
    Jättetrevligt att du är mycket nöjd och hoppas du får en trevlig helg i ditt nya boende! Fastighetsbyrån Jönköping
  • 2019-01-02

Per G skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Bemötandet har varit mycket professionellt och vänligt. Vi har fått bra feedback i rätt tid om affären. Läs mer
    2019-01-02 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Per G
    Tack Per för ditt fina omdöme! Varmt välkommen tillbaka till oss om vi kan hjälpa dig med något i framtiden Mvh Fastighetsbyrån Jönköping
  • 2018-12-20

Malin C skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Fick hjälp att sälja min lägenhet av Carola och de gick snabbt och smidigt. Jag är super nöjd, Carola är amazing! Läs mer
  • 2018-12-19

Viktor A skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte lägenhet i Huskvarna. Pernilla gav ett mycket seriöst intryck och gick igenom hela processen mycket noggrant. Läs mer
    2019-01-02 Pernilla L svarar Viktor A
    Tack! Jag hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende.
  • 2018-12-12

Ove Bengt Holger E skrev om Magdalena Stoor en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag har köpt en lägenhet via Magdalena.
    Från första tillfället till sista handslaget har allt fungerat perfekt. Jag känner att hon verkligen fungerat som en mäklare genom att på ett objektivt sätt förmedla köparens och säljarens önskemål. Läs mer
  • Gentiana M

2018-12-07

Gentiana M skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Bra bemöttande då man gör sitt livs affär är jätteviktigt och detta fick vi av Daniel. Trevlig svarade på vår frågor kan rekomendera Daniel till familj och vänner. Läs mer
  • 2018-12-05

Angel N skrev om Pernilla Lans en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Jag sålde min lägenhet via fastighetsbyrå . Redan vid första möten med Pernilla jag kände på att jag kommer jobba med riktig bra och erfaren mäklaren som kan sitt jobb. Hon gjorde sitt bästa och lyckades ,, tack Pernilla för allt . Läs mer
    2018-12-06 Pernilla L svarar Angel N
    Tack för det fina omdömet! Kul att få hjälpa dig och tack för ett bra samarbete. Lyckat till med ditt nya boende.
    Pernilla
  • 2018-12-04

Rikard Yoon Dae E skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt lgh. Bra bemötande. Lite slarv att missa Hemnet en dag då jag ändå hade uppmärksammat det. Läs mer
  • 2018-11-18

Magnus A skrev om Anders Ryvallius en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Mycket bra erfarenhet av Anders när vi köpte hus. Genuin och äkta känsla som spelade stor roll i affärens genomförande. Läs mer
  • 2018-11-13

Martin Mudar Peter H skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Har sålt vår bostadsrätt. Fick bra bemötande varje gång vi hade kontakt. Hade höga förväntningar på försäljningen och dessa infriades. Det var en mycket nervös men spännande period. Läs mer
  • 2018-11-10

Ann-Helen J skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har köpt en mindre friköpt villa på landet.
    Fick ett tips av mäklaren att denna fastighet skulle komma ut till försäljning , och att den kunde stämma med vad jag sökte efter.
    Har fått bra bemötande och hjälp, och är mycket nöjd med bostadsaffären. Läs mer
    2018-11-12 Tomas Jr svarar Ann-Helen J
    Alltid kul när man kan hitta rätt objekt till rätt köpare. Tack för omdömet och hoppas du trivs i huset. // Tomas Jr
  • 2018-11-08

Håkan L skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Bostadsrätt 4R+K centralt Jönköping, byggår 1999
    Bra bemötande
    Svårt att få igång budgivning
    Försäljningspris=utgångspris Läs mer
  • 2018-11-05

Agneta M skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt vår brf men tyvärr hade mäklaren en lite för högt marknadspris som utgångspris så vi fick sänka det med 100 tkr för att hitta en köpare. Läs mer
  • 2018-11-05

Jimmy Nils R skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Tomas är en snabb smidig realistisk mäklare som vet vad han talar om Läs mer
    2018-11-05 Tomas Jr svarar Jimmy Nils R
    Tack för omdömet Jimmy. Kul att det gick att lösa snabbt // Tomas Jr
  • 2018-10-31

Elias J skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Det fungerade bra, snabbt, smidigt och bra kontakt! Läs mer
  • 2018-10-30

Gull-Britt E skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugnt, tryggt, kunniga och trevliga mäklare! Läs mer
    2018-10-31 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Gull-Britt E
    Vi strävar efter att vara just det du beskriver. Roligt att du är nöjd! Ha en bra dag. Anders Lagerquist
  • 2018-10-23

Anders B skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Mycket fokuserad på uppgiften och drev affären i mål på ett proffsigt sätt Läs mer
    2018-10-25 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Anders B
    Härligt att du är nöjd med din mäklare och den tjänsten som du fick. Ha en bra kväll!!

Anders Lagerquist
  • 2018-10-22

Catharina W skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi har köpt en lägenhet genom Carola Ivarson, hon var mycket proffsig och allt löpte på bra och tydligt .vi är nöjda . Läs mer
  • Bodil T

2018-10-22

Bodil T skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde den bostad jag köpte för tio år sedan. Samma mäklare, förstås. Ett så kanonbra bemötande vill man alltid ha. Allt fungerade perfekt och agick över förväntan. Tack Daniel för att du levererade ännu en gång! Återkommer när det blir aktuellt med köp eller försäljning igen! Läs mer
  • 2018-10-21

Malin H skrev om Carola Ivarson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålde Villa i jönköping/Huskvarna. Hon hade dålig koll på marknadsvärdet och gick ut med ett alldeles för högt utgångspris vilket förstörde hela affären. Missade en del saker under processen och gav därför ett lite rörigt/slarvigt intryck. Läs mer
  • 2018-10-11

Mats H skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Lugn, hjälpsam och ärlig! Mycket bättre än vad vi som husköpare hade förväntat oss av en mäklare :) Läs mer
    2018-10-22 Tomas Jr svarar Mats H
    Hej Mats och Mahlin,

Tack för omdömet, och kul att man lyckats bättre en vad ni förväntat er :)
    // Tomas Jr.
  • 2018-10-04

Simon M skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Vi är supernöjda med att vi valde Amelie som mäklare på fastighetsbyrån. Hon är så himla professionell och tillmötesgående och gav oss säljare ett lugn under hela försäljningen. Läs mer
    2018-10-04 Fastighetsbyrån Jönköping svarar Simon M
    Tack Simon M för din feedback!

Ni är varmt välkomna att höra av er till oss om ni behöver hjälp med något i framtiden.

Fastighetsbyrån
  • 2018-10-03

Elin H skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel Gersher känner sin marknad och säljare väl, han är noga med att gemensamt sätta tydliga ramar att jobba utifrån och blir därför väldigt självgående under försäljningsprocessen. En stor trygghet för en förstagångssäljare och dessutom säljer på distans. Läs mer
  • 2018-09-26

Elin Margareta Linnéa S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Fick bra hjälp att sälja den gamla sommarstugan med allt pappersarbete och betalning av köpare. Läs mer

Gunvor S skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt en 4arumslägehet. Mycket trevligt, kunnig och gav ett tryck bemötande Mina förväntningar var att få ett pris som jag trodde lägenheten var värd Det levde mäklaren verkligen upp till Läs mer

Serdal Ö skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Fint bemöttande. Helt klart enligt mina förväntningar. En fin upplevelse. Läs mer

Kristina F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpte en lägenhet åt/tillsammans med vår dotter. Detta är hennes första bostad och hon upplevde att Daniel tog henne på allvar och var seriös då hon kontaktade honom för visning själv innan vi föräldrar kom med i bilden. Han utstrålar ett lugn och har förståelse för att en bostadsaffär är en mycket stor sak i en människas liv även om han jobbar med det varje dag. Upplevde att även säljaren verkade mycket nöjd med honom. Det kan nog finnas mäklare man tänker sig vilja anlita vid försäljning men inte vid ett köp men vi kommer definitivt att anlita Daniel även vid en försäljning. Seriös, trevlig, lugn och mycket kunnig är vårt omdöme. Läs mer
  • 2018-09-19

Berit W skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt lägenhet. Mycket trevlig mäklare. Läs mer
  • 2018-09-18

Markus Lennart Andreas S skrev om Julia Karlsson en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    1.Dödande av pantbrev.
Julia skickade in fel ansökan till Lantmäteriet, vilket innebar att jag fick göra en ny ansökan. När min ansökan kommit in hade lagfarten ändrats som innebar att jag inte kunde få tillbaka ansökningsavgiften om 500kr.
    2.Den annons som Julia skrev för fastigheten/tomten var en ren kopia av en annan annons. Det var inte proffesionellt arbetat.
    3.Julia sade i början på året att det andra amorteringskravet som skulle börja gälla 1 Mars i år(2018) inte skulle påverka något. Det kom att påverka hela marknaden.
    4.Jag skickade in bygglovshandlingar för fastigheten intill min, så att köparen av min tomt hela tiden skulle kunna se vad som hände där. Jag skickade även in uppdaterade handlingar. Trots det här beställde Julia bygglovshandlingar från Bygglovsingenjör Carl-Magnus Pehrsson. Tyder på mycket dålig ordning.
    5.Julia var verkligen angelägen om att budgivningen skulle starta på ett mycket lågt pris, -25% mot utgångspriset, trots att jag sade att det skulle ge en felaktig signal till budgivarna.
    6.Vid sista budgivningen blev Julia helt hysterisk och sade att jag måste ta det här budet. Det var inte proffesionellt agerat. En mäklare ska inte pressa vare sig köpare eller säljare.

Jag är inte alls nöjd med Julia som mäklare och kommer inte rekommendera henne till någon annan försäljning. Läs mer

Mirca F skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Har hjälpt oss att sälja en sommarstuga och en lägenhet
    kunnig ,trevlig och hjäpsam kan varmt rekommendera honom om man behöver anlita en mäklare. Läs mer
    2018-09-20 Tomas Jr svarar Mirca F
    Tack Mirca för omdömet. Hälsa din mamma när du pratar med henna. // Tomas Jr
  • Fredrika F

2018-09-18

Fredrika F skrev om Daniel Gesher en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Daniel har varit helt fantastisk och överträffat alla förväntningar på alla sätt och vis i samband med mitt lägenhetsköp! En etta i centrala Jönköping. Det är ett stort beslut och han har varit professionell och otroligt tillmötesgående under hela processen. Lätt att få tag på och supertrevlig vid alla möten, telefonsamtal och sms. Skulle verkligen rekommendera att använda Daniel och gärna göra det igen om tillfälle ges! Ett stort tack, jag stormtrivs redan i min lilla etta! Läs mer

Kim Kalevi K skrev om Tomas Jr Kulig en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Sålt hus.
    Super trevligt bemötande.
    Han levde upp till mina förväntningar och var lätt att prata med.

Kanon kille Läs mer
    2018-09-20 Tomas Jr svarar Kim Kalevi K
    Tack för att du tog dig tid att svara och tack för omdömet. // Tomas Jr.
  • Pontus S

2018-09-18

Pontus S skrev om Fastighetsbyrån Jönköping
    Gjorde ett gediget arbete och var närvarande under hela affären. Grymt bra jobbat! Läs mer
  • 2018-09-17

Sten-Göran Y skrev om Catharina Pölder en del av Fastighetsbyrån Jönköping
    Köpt bostadsrätt och sålt villa.

Bra bemötande och lätt att prata med.

Vid ev. frågor fick vi snabba och raka svar. Läs mer

Hoppets Torg 4, 553 21 Jönköping