Petter Nilsson
Registrerad mäklare sedan 2007-04-24
Aktiv på Reco.se sedan 2014-04-03
2019-08 - 2020-07

Läs vad 125 Läs vad Petter Nilsson

• Cecilia J köpte sin lägenhet med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-11-18

Hersby
    Köpt en lägenhet på Lidingö.

Ensam intressent, inga andra budgivare, jag höjde bud utifrån att mäklaren sa att det inte fanns några renoveringsbehov i kök och badrum, dumt av mig att lita på mäklaren.
    Fel och brister i lägenheten mörkades i kök och badrum, det sas att det inte fanns några renoveringsbehov, visade sig inte stämma, läckor i badrum, fettfilterfläkt utan anslutning till ventilation, felaktigt installerad el i kök är vad jag upptäckt hittills. Känns inte ok.

I övrigt har allt varit korrekt skött! Läs mer
  • Malin P sålde sin lägenhet med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-10-25

3:a
    Skärsätra
    Vi sålde vår bostadsrätt med Petter som mäklare. Bara positivt !
    Mycket kunnig, tillgänglig och fick oss att känna oss trygga.
    Vi kommer absolut rekommendera Petter till bekanta, av oss får han toppbetyg ! Läs mer
  • Ann C sålde sitt hus med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-10-04

Köpt lägenhet Banvägen 21a, på väg att sälja villa på Tranbärsvägen 5, båda med Petter som mäklare. Alltid bra och korrekt bemötande från Petters sida. Mitt intryck är att han jobbar hårt och målmedvetet med sina försäljningar och svarar alltid snabbt på mail och sms. Strategin att ha besiktning gjord innan objektet läggs ut känns bra och juste mot såväl säljare som köpare. Mäklaren har (hittills...) levt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Kajsa K
    Kajsa K sålde sin lägenhet med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-09-11

2:a
    Gångsätra
    Jag sålde min lilla 1,5:a på Lidingö. Det var min första försäljning någonsin och det när bostadsmarknaden är ganska osäker. Jag var orolig och behövde en förtroendeingivande men realistisk mäklare. Av de mäklare jag träffade inför försäljningen valde jag Petter för att jag kände att han hade precis de egenskaper jag eftersökte.
    Alla förberedelser gick väldigt smidigt. Jag var kanske inte 100% nöjd med fotografens arbete, men utöver det funkade allt bra. Funktionen "Säljcoachen" gjorde det enkelt för mig att följa med alla steg i processen. Jag uppskattade att Petter var så lugn under hela processen, det gjorde mig trygg när jag själv var ganska orolig över hur försäljningen skulle gå. Resultatet var en snabb och smidig affär till det försäljningspris som jag hoppats på, trots generell prisnedgång på marknaden. Otroligt nöjd och imponerad över att allt fungerat felfritt. Över alla förväntningar! Tack snälla Petter! Läs mer
  • Henrik J köpte sitt hus med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-08-26

Högberga
    Kunnig och proffsig genom hela processen. Läs mer
  • Charlotte T sålde sin lägenhet med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-05-26

2:a
    Petter är en säljare ut i fingerspetsarna. Hans fokus är att dra in sin kommission, vilket är toppen när man ska sälja. Han kommer att göra allt för att få till signering till det pris säljaren är villig att sälja för.

Man får känslan av att han är lite av en filur, men det gör inget. Hans bemötande är alltid professionellt och trevligt. Läs mer
  • Sofia G köpte sin lägenhet med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-03-20

Dalénum
    Köpt vår drömlägenhet vilket vi såklart är glada över.

Inget speciellt bemötande av mäklaren, ingen extra upplevelse vid påtecknande av kontrakt vilket hade varit trevligt då det var en stor händelse för oss. Läs mer
  • Jenny L sålde sin lägenhet med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-01-24

Skärsätra
    Otroligt professionell mäklare som gör sitt yttersta för dig som kund. Ger ett bra stöd då man behöver resonera för och nackdelar i försäljningsförfarandet. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Patricia S köpte sin bostad med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2019-01-21

Kunnigt, trevligt, rakt på sak. allt gick jättebra. Läs mer
  • Malin J sålde sin bostad med hjälp av Petter Nilsson en del av Fastighetsbyrån Lidingö

2018-10-30

Sålt bostadsrätt! Mäklaren va mycket professionell. Det som ligger på minus är fotografen som nyttjades. Bilderna blev, enligt oss, inte 100. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Lidingö

Petronella Bennström