Alla kategorier Webshop Fenix Begravning
Rekommenderat företag 2016 - Fenix Begravning
Rekommenderat företag 2015 - Fenix Begravning

Fenix Begravning

Fenix Begravning är inte er vanliga begravningsbyrå. Vi tyckte att det var för dyrt att anordna en vacker begravning och ville flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära utan att behöva oroa sig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO - den oberoende rekommendationssajten.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 158 kunder tycker om Fenix Begravning

• Lisa A
    Lisa A skrev om Fenix Begravning
    Super nöjd med fenix begravningsbyrå. Trevlig personal som inte vill "sälja på". Vi kunde inte få en bättre begravning till vår far.
    De håller det enkelt med fin kvalitet.
  • Karin L
    Karin L skrev om Fenix Begravning
    Superduktiga på det dem gör. Fenix hjälpte mig med kapell, blommor och en fantastisk officiant.
  • Mats G
    Mats G skrev om Fenix Begravning
    Helt ok. Snabbt, enkelt och prisvärt.
    Internet e tydligen framtiden.
  • Gunvor P
    Gunvor P skrev om Fenix Begravning
    Vi i familjen var från början överens om hur vi ville att begravningen av vår mamma skulle vara. Enkelt, varmt och värdigt. I kontakten med begravningsbyrån kom vi fram till beslut som överensstämde med våra önskemål. Dagen före begravningen blev vi kontaktade för att kolla att allt var under kontroll. Det kändes tryggt och bra. Efter begravningen, hade allt gått som planerat och förväntat? Det kändes mycket bra med den nära kontakten och uppföljningen.
    Officiantens delaktighet och bemötande gjorde oss trygga i situationen. Det fanns inga hinder för våra önskemål. Personen var fantastisk i kontakten med oss.
    Vi är mycket nöjda med hur vi har blivit bemötta av Fenix begravningsbyrå, hur kontakten har varit och hur allt avslutades.
  • Lena P
    Lena P skrev om Fenix Begravning
    Vi fick ett professionellt bemötande och kände direkt en tillit i kontakten med Fenix. Snabb och adekvat återkoppling uppskattades extra mycket.
  • Kicki H
    Kicki H skrev om Fenix Begravning
    Jag har blivit mycket bra bemött, proffsigt men också personligt. Allt har fungerat smidigt och enligt det vi kommit överens om. Inget ifrågasättande över de val jag gjort, väldigt skönt! Jag var lite orolig från början att anlita någon via nätet men med facit i hand var det en lyckträff. Jag är lättad och mycket nöjd!
  • Marion N
    Marion N skrev om Fenix Begravning
    Helnöjd!
    Vi syskon hade speciella önskningar om var mamma skulle kremeras och gravsättas plus att ingen balsamering fick ske! Mikael ordnade genast upp saken om önskeplats gällande kremering och gravsättning! Dessutom tog Fenix skyndsamt hand om mamma innan balsamering utfördes!
    Kunde inte valt bättre begravningsbyrå!
    Prisvärd på alla sätt med service i topp! Tack Mikael och Charlotte
    Rekommenderas!!!
  • Eva M
    Eva M skrev om Fenix Begravning
    vänligt, sakligt men också varmt bemötande - hade valt det mindre kostsamma alternativet direktkremation, men upplevde inte alls att jag blev bemött med mindre omsorg för det - valde också tillägget prioriterad handläggning för kremation, dvs att jag ville få den gjord så snabbt som möjligt, och de såg till att detta blev gjort och meddelade mig när kremationen skett -
    alltså, mycket nöjd med Fenix tjänster och kommer framöver att rekommendera dem så snart tillfälle ges
  • Britt-Marie H
    Britt-Marie H skrev om Fenix Begravning
    Hej! Ett mycket professionellt bemötande och snabb återkoppling. Mina förväntningar på beställning av kremering hanterades omgående. Jag fick också dödsfallsintyget snabbt samt tips, råd och information. Och förmodligen till marknadens bästa pris.

Vänliga hälsningar

Britt-Marie Hagman
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Fenix Begravning
    Jättebra bemötande och proffsit agerande.
  • Harriet E
    Harriet E skrev om Fenix Begravning
    Hej!
    Det är min dotter som skött kontakten och även hittat Fenix på nätet. Jag har inte så mkt att säga mer än att vi är nöjda med bemötandet och hjälpen.
  • Annki N
    Annki N skrev om Fenix Begravning
    Hej! Det var riktigt bra begravningsbyrå. Fungerade jättebra och var superbra kontaktpersoner. Har varmt rekommenderat Fenix till flera av våra vänner.
  • Rana A
    Rana A skrev om Fenix Begravning
    Det fungerade väldigt bra o vart väldigt fint till rimlig kostnad. Tyvärr hann inte gravstenen komma på plats vilket blev ett minus i processen.
    2016-12-23 Mikael N svarar Rana A
    Tack för det fina omdömet Rana!

Vi har full förståelse för att man som anhörig vill att gravstenen ska monteras snabbt. Vid jordbegravningar kräver kyrkogårdsförvaltningen att jorden i graven sätter sig innan sten monteras. Om man skulle montera en sten innan jorden satt sig skulle det finnas en risk att stenen skulle behöva ommonteras inom kort - en kostnad som du som gravrättsinnehavare skulle få stå för. Av, bland annat, denna anledning har regler skapats som hindrar en alldeles för tidig montering.

• Yvonne M
    Yvonne M skrev om Fenix Begravning
    Hej det var smidigt och proffsigt bemötande på Fenix begravningsbyrå är mycket nöjd
  • Magnus U
    Magnus U skrev om Fenix Begravning
    Tack för enkelhet tydlighet tillgänglighet som varit mycket bra, trygg och bra kommunikation!
    Med vänlig hälsning, Magnus
  • Jan L
    Jan L skrev om Fenix Begravning
    Hej.
    Nästan allt var bra, det som var synd som missades var att samla in det som skrivits till begravningen hälsningar/texter dyl. Som hade varit fint att ha kvar.
  • Ulrik G
    Ulrik G skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet var mkt bra redan från början till en mycket fin begravning och ett värdigt avslut för min bror! Servicen har varit fantastiskt bra då man inte hade en aning om något!
  • Lisbeth N
    Lisbeth N skrev om Fenix Begravning
    Bra omhändertagande, bra kontakter och vänligt bemötande
  • Musse M
    Musse M skrev om Fenix Begravning
    Jätte bra service, i en tid när närstående gått bort behöver man all hjälp och omtanke!
    Det fick jag från Fenix vilket jag rekommenderar starkt.

Personalen kan sin sak och har levererat mer än man begärt!
    2016-12-23 Mikael N svarar Musse M
    Tack för det fina omdömet Musse!

• Kerstin C
    Kerstin C skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet var från till slut fantastisk bra ,allt blev som jag ville ha det på begravningen.Det var lätt attfå kontakt med byrån när jag hade frågor.Jag kommer att rekommenderaFenix Begravningsbyrå.
  • Ewa Ö
    Ewa Ö skrev om Fenix Begravning
    Allting var jättebra.. bra kommunikation !
  • Lena Å
    Lena Å skrev om Fenix Begravning
    Fantastisk hjälp och stöd under vår svåra tid i och med min pappas bortgång. Stort plus för hembesök och att allt kan skötas via mail och telefon. Proffsigt! Tack från Lena med familj
  • Jonny K
    Jonny K skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra service, trevligt bemötande och väldigt mycket värme och omtanke från alla som jobbar där.
    2016-12-23 Mikael N svarar Jonny K
    Tack för det fina omdömet Jonny!

• Tadeusz S
    Tadeusz S skrev om Fenix Begravning
    Fenix organiserade Begravningen på mycket bra, respektfull och professional set. Så vill be jag ge deras nya kunder en uppriktig rekommendation.
  • Anita L
    Anita L skrev om Fenix Begravning
    Har från början till slut blivit mycket väl bemött av Fenix Begravning. Personliga och vänliga utan att vara påträngande. Kände att de inte försökte sälja in en massa dyra tjänster, utan såg till mig som kund först och främst.
  • Britt K
    Britt K skrev om Fenix Begravning
    Jag tyckte det var en fördel att jag inte behövde vänta ett par dagar för att få en tidsbokad träff för att diskutera hur vi ville ha min mans begravning.
    Nu sköttes detta direkt via ett telefonsamtal hos Fenix. När en stor sorg drabbar en hade iallafall inte jag någon tidsuppfattning, jag ringde en söndagkväll och de svarade direkt i telefon!
    Sedan hade vi mail och telefonkontakt och jag informerades. Jag kände att de inte glömde mig, Inför begravningsdagen ringde de och kollade att vi hade allt klart för oss. Det sköttes mycket bra och jag kände mig omhändertagen.
  • Lotti G
    Lotti G skrev om Fenix Begravning
    Mycket empatiskt, trevligt och proffsigt bemötande.
  • Jeanette G
    Jeanette G skrev om Fenix Begravning
    Från att vara helt rådvill, eftersom erfarenhet ofta saknas i sådana här tillfällen, fick jag bra bemötande från första telefonsamtalet. Jag fick svar på mina frågor och hjälp med bokning av vad som behövde bokas och beställas.

Jag har inte känt att jag blivit pålurad av något och jag har alltid fått återkoppling när jag har haft frågor och funderingar. Dessutom inte så dyrt.
  • Ing-marie Y
    Ing-marie Y skrev om Fenix Begravning
    Bra priser kombinerat med stil, kvalité, service och gott bemötande
  • Sture J
    Sture J skrev om Fenix Begravning
    Hej, ett mycket respekt fullt bemötande med bra info om vad man bör tänka på och hur man skulle gå vidare. Vänligt och förstånd för situation man är i, bra stöd och skönt få diskutera svåra frågor med en värme och förståelse..... sen bra åter koppling hela vägen till begravningen och sen efter......
    Så sammanfattningsvis en mycket bra begravningsbyrå rak enkel och respekterande situationen.... stundens allvar...
  • Sven O
    Sven O skrev om Fenix Begravning
    Proffsig och snabb hjälp med begravning
  • Christian B
    Christian B skrev om Fenix Begravning
    Enormt tillmötesgående och hjälpsamma att svara på frågor kring krimering och allt kring detta
  • Annemor K
    Annemor K skrev om Fenix Begravning
    Bor 40 mil från Årsta ,när min moster dog ,kontaktade jag Fenix begravn,. Fick mycket hjälp av engagerad personal som löste det hela ,på allra bästa sätt . Vill särskilt nämna Charlotte Ceder ,för ett mycket trevligt bemötande .Hon är verkligen rätt kvinna ,på rätt plats ! En stor kram till henne ,från en mycket nöjd kund . /Annemor Karlsson
  • Isa A
    Isa A skrev om Fenix Begravning
    Jag fick en rekommendation från mäklaren Jesper Magnusson och ringde Fenix.
    Som jag minns det har kontakterna sedan huvudsakligen skötts via mejl, vilket har passat mig/oss anhöriga.
    Vi hade önskemål om ett enkelt förfarande med transport från hospice och direktkremering vilket ombesörjdes.
    Efter ny kontakt från Fenix fick vi möjlighet att välja urna från ett urval på nätet. Också det fungerade bra. När vi vid begravningen såg urnan för första gången var vi nöjda med vårt val. Vi behövde aldrig känna oro för att urnan inte skulle vara på plats vid rätt datum.
    Allting har flutit på med enkelhet och smidighet. Jag har speciellt uppskattat att Fenix har visat respekt för vårt sätt att själva vilja boka annons och beställa blommor till begravningen och att ingen försökte "sälja på oss" något utöver det vi frågade efter. Jag är mycket nöjd med Fenix Begravningsbyrå.
  • Lukas P
    Lukas P skrev om Fenix Begravning
    Bra och billig jämfört med tex Fonus.
  • Erik F
    Erik F skrev om Fenix Begravning
    Bra mottagande från början och snabb återkoppling vi d frågor. Mycket proffsigt uppträdande på själva begravningen.
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Fenix Begravning
    Jätteskönt att det finns denna möjlighet, lätt och smidigt, bra service och snabb kontakt.
  • Con A
    Con A skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet och fortsatt kontakt med kundservice var utomordentligt bra förutom facktueringen som strulade sig med olika fackturor vid olika tillfällen. Tog ett tag att räta ut,a men annars br
  • Hans R
    Hans R skrev om Fenix Begravning
    Mycket hjälpsamma och vänliga.
  • Ulla M
    Ulla M skrev om Fenix Begravning
    Det var ett bra bemötante jag fick.
    Men vad jag saknade efter begravningen var att inte någon skrev upp vilka som hade sänt blommor. Alla var inte där så att jag kunde inte skriva något tackkort vilket var synd, det hör till att man gör det.
    Ulla Matson
    2016-12-19 Fenix Begravning svarar Ulla M
    Hej Ulla,
    Det var ju jättetråkigt att du inte har någon blomsterlista. Men du beställde ju bara en kremation av oss i Västerås... Akten med urnan i Sorsele bokade och planerade du ju själv utan att vi var med. Självklart ordnar vi alltid en förteckning med blomsterhälsningarna när vi är med vid ceremonin. När jag läser detta tänker jag att vi ska ta fram en kom-ihåg-lista och lägga på vår hemsida som man kan ta hjälp av om man planerar akten själv. Det är många små saker som begravningsbyrån tar hand om som man kanske inte alltid tänker på som anhörig.

Hälsningar,
    Charlotte
  • Eva O
    Eva O skrev om Fenix Begravning
    Vid mina föräldrars bortgång, 2015 och 2016 fick jag hjälp med allt vad det innebar med kremering, få askan strödd i minneslund, kontakt med bouppteckningsman m.m.
    Jag är väldigt nöjd med den service jag har fått av Fenix och tillika är deras priser väldigt konkurrenskraftiga.
  • Mihai M
    Mihai M skrev om Fenix Begravning
    Hej!
    Jag var mycket nöjd med det värdiga bemötandet hos Fenix Begravning, i samband med min mors bortgång.
    Tjänsterna som ingick i begravningspaketet stämde väl överens med mina förväntningar.
    Med vänliga hälsningar
    Mihai Mitrus
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Fenix Begravning
    Enkelt att få kontakt med Fenix, tydlig prissättning bra uppföljning, trevlig personal. Fenix offert var upp 50 %
    lägre än vissa av deras konkurrenter Jag ska själv använda deras tjänster när det är dax för mig att bli jordgubbe.
    Recommenderas verkligen,
    Lennart Algotsson
  • Anneli B
    Anneli B skrev om Fenix Begravning
    Jag är jättenöjd med Fenix och kommer rekommendera dem till andra när det behövs
  • Kent N
    Kent N skrev om Fenix Begravning
    Professionellt bemötande när man som bäst behöver stöd.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande och mycket hög servicegrad.
    Begravning, tydlig information.
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Fenix Begravning
    Bra service och bemötande. Allt gick som det skulle.
  • Astrid J
    Astrid J skrev om Fenix Begravning
    Jag kontaktade fenix efter att ha sagt upp kontraktet med annan begravningsbyrå p g a katastrofalt oproffsigt bemötande. (Ca 10 felaktiga korrekturer på en i princip färdig dödsannons). Från Fenix har vi fått hjälp med kremering, dödsfallsintyg, lite frågor kring spridning av aska i havet.
    Bemötandet (från Charlotte) har alltid varit trevligt och professionellt. Frågor har besvarats snabbt och väl.
    Min totala upplevelse av Fenix är jättepositiv. Att det är ett av de billigaste alternativen på marknaden är ju inte heller fel. Begravningsbranschen har visat mig att "man får vad man betalar för" inte stämmer i alla lägen, fem stjärnor!
  • Katja W
    Katja W skrev om Fenix Begravning
    jag kontaktade Fenix eftersom en fd kollega till mig jobbade där - Charlotte Ceder. Det gick väldigt smidigt med allt och dialogen via email funkade fint. Vi fick hjälp med hänmtning och skjutsning av kroppen till Råcksta krematoriet och att boka förvaring av urnan efter min pappa på Råcksta ett tag, tills vi själva hämtade ut den under minnesstunden, samt hämtade ut den igen i somras för att frakta upp den till Härjedalen för urn-nedsättning. Även dödsannonserna i två olika tidningar fick vi fin hjälp med. och allt fungerade utmärkt bra! Tack för all hjälp, Lotta!
  • Inger B
    Inger B skrev om Fenix Begravning
    Är väldigt nöjd med bemötandet.