Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Fenix Begravning är inte er vanliga begravningsbyrå. Vi tyckte att det var för dyrt att anordna en vacker begravning och ville flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära utan att behöva oroa sig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO - den oberoende rekommendationssajten.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 188 kunder tycker om Fenix Begravning

• Line W
    Line W skrev om Fenix Begravning
    Jag är så glad att jag fick kontakt med Fenix begravningsbyrå!
    Har mest haft kontakt med Jessica Wettermark, som har varit ett enorm stöd i en svår tid. Med stor värme har vi fått hjälp och allt har fungerat perfekt, mycket professionellt!
    Vill också nämna att priserna ligger mycket lägre än många andra.
    Vi rekommenderar Fenix Begravningsbyrå, Varmt Tack!
    Line & Peter Wester
  • Irene S
    Irene S skrev om Fenix Begravning
    Ett professionellt men varmt bemötande till ett mycket bra pris. Rekommenderas!
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Fenix Begravning
    Vi tycker att allting gick väldigt smidigt och proffsigt till. Vi är mycket nöjda med Fenix och kommer rekommendera er varmt till andra.
  • Anna D
    Anna D skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd med både bemötande i början och under hela tiden som jag har haft kontakt med Fenix. Vänligt och professionellt bemötande. Jag är mycket tacksam!
  • Gun E
    Gun E skrev om Fenix Begravning
    Trevlig seriös personal, enkelt med kontakten, god uppföljning och mycket vänlighet när man är i den mycket känsliga situationen i livet.
  • Claes E
    Claes E skrev om Fenix Begravning
    Fått bra hjälp och stöd för att göra begravningscermonin så bra som möjligt.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Fenix Begravning
    Positivt bemötande
    Hjälp med inskription på gravsten till ett bra pris
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Fenix Begravning
    Jag är nöjd med hur allt sköttes.
  • Lindha H
    Lindha H skrev om Fenix Begravning
    Lotta,Lotta Mossberg, administratör på kyrkogården på Lidingö. Mitt dåliga samvete. Jag glömde nämna dig vännen, i min tidigare recension, så dåligt. Tack för all hjälp och vänlighet och tack för den fina ceremonin vid nedsänkningen av min fars urna, den 12/1. Du och den jättelika skottkärran. Den var pricken över i. 🙃
  • Kim K
    Kim K skrev om Fenix Begravning
    Fenix begravning hade en bra service och god mottagande.
    Trots ont om tider så lyckades de ordna en lyckad begravning på kort tid.
    Rekommenderas starkt.
  • Chris S
    Chris S skrev om Fenix Begravning
    Dem har varit helt underbara över hela tiden fram t.o.m begravningens dag! Ett stort tack till hela gänget!
  • Karin B
    Karin B skrev om Fenix Begravning
    Haft kontakt med Johannes som tagit sig tid och följt upp alla detaljer på ett effektivt och vänligt sätt. Först fick jag en officiant som jag inte var nöjd med, Johannes såg genast till att jag fick byta.
    Kändes skönt att Johannes tog över saker och ting och tog ansvar för att det blev bra.
    Maten på Gamla Enskede Catering var suverän, det var många som sa det efteråt. Jag tyckte också att personalens sätt att lösa en kaotisk situation med fler gäster än som hade anmält sig var proffsigt och med glatt humör.
  • Helene S
    Helene S skrev om Fenix Begravning
    Fint bemötande i en svår situation. Behjälpliga men inte påstridiga . Bra hjälp med toppen offecient och boutredare.
  • Marie-Louise L
    Marie-Louise L skrev om Fenix Begravning
    jag har fått hjälp med begravningen av min mamma
  • Christina S
    Christina S skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet från Fenix Begravningsbyrå har från första stund varit synnerligen gott! Vi/jag har fått hjälp med allt som gjorde begravningen och minnesstunden värdiga och ljusa. Mikael Novak har på ett mycket förtjänstfullt sätt hjälpt till med kontakter med Täby församling och Uppsala Kyrkogårdsförvaltning och dessutom varit behjälplig vid val av olika detaljer vad gällde begravningen. Charlotte Runius har också givit mycket professionellt och vänligt bistånd med bouppteckningen. Jag blev rekommenderad Fenix av en god vän och jag kan mycket väl tänka mig att rekommendera byrån vidare. De har verkligen levt upp till våra/mina förväntningar.
  • Luminita T
    Luminita T skrev om Fenix Begravning
    Jag är tacksam för ett bra bemötande. Ni har hjälpt mig effektivt, jag kände mig trygg med er. Ni hjälpte mig med kremering, val av kistan och er närvaro på den lilla ceremonin på kremeringsdagen. Fenix levde upp till mina och resten av anhörigas förväntningar.
  • Harald W
    Harald W skrev om Fenix Begravning
    Jag tycker allt har fungerat friktionsfritt. Enkelt att beställa, kontaktpersonen var trevlig och proffsig, och alla våra önskemål behandlades utan problem.
  • Rami H
    Rami H skrev om Fenix Begravning
    Jag blev rekommenderad Fenix av en bekant som hade varit i liknande situation.
    Begravning är bara en sak av allt man måste göra samtidigt som allt är kaos.

Jag fick hjälp att steg för steg planera begravningen i den takt som fungerade för mig. Allt från att boka kyrka/präst till blommor och begravningprogram till ceremonin.
    Efteråt får jag hjälp med bouppteckningen.

Min erfarenhet av Fenix och Jessica är bara positiv.
  • Matti K
    Matti K skrev om Fenix Begravning
    Utmärkt mottagande. Bra pris och snabba leveranser.
  • Jan D
    Jan D skrev om Fenix Begravning
    Vi är väldigt nöjda med bemötandet vi fick, planeringen och återkopplingen fungerade mycket bra. Det enda jag kan anmärka på att det vid något tillfälle jag ringde så var det väldigt mycket "bakgrundsljud" som från ett kontorslandskap, jag personligen kunde hantera det utan problem, men någon annan som befinner sig i djupare sorg skulle kunna bli väldigt störd av detta - bara ett tips.
  • Per O
    Per O skrev om Fenix Begravning
    Professionellt och trevligt kundbemötande.
    Hög tillgänglighet.
    God kompetens med svar på alla frågor så gott som direkt.
    Kostnadseffektivt med bra rådgivning och rekommendation av rätt kostnadsnivå.
    Löpande kontakt avseende kundnöjdhet.
  • Piroska K
    Piroska K skrev om Fenix Begravning
    Jag blev omhändertagen väl redan från början till slut.Kontakten har fungerat mycket bra via telefon och mail. Jag upplever ert företag som seriös och stödjandet till barncancerfonden talar för sig själv i positiv anda.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Fenix Begravning
    Fantastiskt bemötande, både per telefon och den representant som Fenix skickade. Allting blev bättre än perfekt och jag rekommenderar Fenix å det bästa.
    Stort tack för ett varmt omhändertagande!
    /Andreas
  • Gerd S
    Gerd S skrev om Fenix Begravning
    Ni smyckade fint runt kistan och alla var trevliga och omhänatagand tack för allt
  • Marianne Ö
    Marianne Ö skrev om Fenix Begravning
    Vi sökte begravningsbyråer på nätet och fan Fenix. Vi mötes av ett trevligt bemötande och snabba svar fick på våra många frågor. De ordnade en fin begravning enligt allas våra önskningar och vi är väldigt nöjda.
  • Anne-Lie O
    Anne-Lie O skrev om Fenix Begravning
    Vore bra om det i er hemsida står direkttfn och mailadress till de som jobbar hos er, så man inte behöver ringa växeln för att bli kopplad.
    2017-02-13 Mikael N svarar Anne-Lie O
    Hej Anne-Lie,

Tack för ditt förbättringsförslag! Självklart ska man som kund slippa ringa växeln. Vi har nu gjort det enklare för våra kunder att nå oss genom att göra emailadresser och direktnummer ännu mer tillgängligt.

• Anita P
    Anita P skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra service. Allt blev som planerat.
  • Monika H
    Monika H skrev om Fenix Begravning
    Jag kände mig väldigt nöjd från början till slut. Bra memoranda både innan och efter begravningen.
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Fenix Begravning
    Jag bor i Uppsala och ringde Fenix där jag fick svar mycket snabbt.Jag beställde en begravning enligt standardpris och den blev så fin. Kan varmt rekommendera att beställa begravning via Fenix.
    Extra + får Fenix för sina snabba återkopplingar både via mail och telefon, mycket prisvärda tjänster och duktig representant vid begravningsakten.
  • Alexandra d
    Alexandra d skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande. Bra prisvärt alternativ.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Fenix Begravning
    Super nöjd med fenix begravningsbyrå. Trevlig personal som inte vill "sälja på". Vi kunde inte få en bättre begravning till vår far.
    De håller det enkelt med fin kvalitet.
  • Karin L
    Karin L skrev om Fenix Begravning
    Superduktiga på det dem gör. Fenix hjälpte mig med kapell, blommor och en fantastisk officiant.
  • Mats G
    Mats G skrev om Fenix Begravning
    Helt ok. Snabbt, enkelt och prisvärt.
    Internet e tydligen framtiden.
  • Gunvor P
    Gunvor P skrev om Fenix Begravning
    Vi i familjen var från början överens om hur vi ville att begravningen av vår mamma skulle vara. Enkelt, varmt och värdigt. I kontakten med begravningsbyrån kom vi fram till beslut som överensstämde med våra önskemål. Dagen före begravningen blev vi kontaktade för att kolla att allt var under kontroll. Det kändes tryggt och bra. Efter begravningen, hade allt gått som planerat och förväntat? Det kändes mycket bra med den nära kontakten och uppföljningen.
    Officiantens delaktighet och bemötande gjorde oss trygga i situationen. Det fanns inga hinder för våra önskemål. Personen var fantastisk i kontakten med oss.
    Vi är mycket nöjda med hur vi har blivit bemötta av Fenix begravningsbyrå, hur kontakten har varit och hur allt avslutades.
  • Lena P
    Lena P skrev om Fenix Begravning
    Vi fick ett professionellt bemötande och kände direkt en tillit i kontakten med Fenix. Snabb och adekvat återkoppling uppskattades extra mycket.
  • Kicki H
    Kicki H skrev om Fenix Begravning
    Jag har blivit mycket bra bemött, proffsigt men också personligt. Allt har fungerat smidigt och enligt det vi kommit överens om. Inget ifrågasättande över de val jag gjort, väldigt skönt! Jag var lite orolig från början att anlita någon via nätet men med facit i hand var det en lyckträff. Jag är lättad och mycket nöjd!
  • Marion N
    Marion N skrev om Fenix Begravning
    Helnöjd!
    Vi syskon hade speciella önskningar om var mamma skulle kremeras och gravsättas plus att ingen balsamering fick ske! Mikael ordnade genast upp saken om önskeplats gällande kremering och gravsättning! Dessutom tog Fenix skyndsamt hand om mamma innan balsamering utfördes!
    Kunde inte valt bättre begravningsbyrå!
    Prisvärd på alla sätt med service i topp! Tack Mikael och Charlotte
    Rekommenderas!!!
  • Eva M
    Eva M skrev om Fenix Begravning
    vänligt, sakligt men också varmt bemötande - hade valt det mindre kostsamma alternativet direktkremation, men upplevde inte alls att jag blev bemött med mindre omsorg för det - valde också tillägget prioriterad handläggning för kremation, dvs att jag ville få den gjord så snabbt som möjligt, och de såg till att detta blev gjort och meddelade mig när kremationen skett -
    alltså, mycket nöjd med Fenix tjänster och kommer framöver att rekommendera dem så snart tillfälle ges
  • Britt-Marie H
    Britt-Marie H skrev om Fenix Begravning
    Hej! Ett mycket professionellt bemötande och snabb återkoppling. Mina förväntningar på beställning av kremering hanterades omgående. Jag fick också dödsfallsintyget snabbt samt tips, råd och information. Och förmodligen till marknadens bästa pris.

Vänliga hälsningar

Britt-Marie Hagman
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Fenix Begravning
    Jättebra bemötande och proffsit agerande.
  • Harriet E
    Harriet E skrev om Fenix Begravning
    Hej!
    Det är min dotter som skött kontakten och även hittat Fenix på nätet. Jag har inte så mkt att säga mer än att vi är nöjda med bemötandet och hjälpen.
  • Annki N
    Annki N skrev om Fenix Begravning
    Hej! Det var riktigt bra begravningsbyrå. Fungerade jättebra och var superbra kontaktpersoner. Har varmt rekommenderat Fenix till flera av våra vänner.
  • Rana A
    Rana A skrev om Fenix Begravning
    Det fungerade väldigt bra o vart väldigt fint till rimlig kostnad. Tyvärr hann inte gravstenen komma på plats vilket blev ett minus i processen.
    2016-12-23 Mikael N svarar Rana A
    Tack för det fina omdömet Rana!

Vi har full förståelse för att man som anhörig vill att gravstenen ska monteras snabbt. Vid jordbegravningar kräver kyrkogårdsförvaltningen att jorden i graven sätter sig innan sten monteras. Om man skulle montera en sten innan jorden satt sig skulle det finnas en risk att stenen skulle behöva ommonteras inom kort - en kostnad som du som gravrättsinnehavare skulle få stå för. Av, bland annat, denna anledning har regler skapats som hindrar en alldeles för tidig montering.

• Yvonne M
    Yvonne M skrev om Fenix Begravning
    Hej det var smidigt och proffsigt bemötande på Fenix begravningsbyrå är mycket nöjd
  • Magnus U
    Magnus U skrev om Fenix Begravning
    Tack för enkelhet tydlighet tillgänglighet som varit mycket bra, trygg och bra kommunikation!
    Med vänlig hälsning, Magnus
  • Jan L
    Jan L skrev om Fenix Begravning
    Hej.
    Nästan allt var bra, det som var synd som missades var att samla in det som skrivits till begravningen hälsningar/texter dyl. Som hade varit fint att ha kvar.
  • Ulrik G
    Ulrik G skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet var mkt bra redan från början till en mycket fin begravning och ett värdigt avslut för min bror! Servicen har varit fantastiskt bra då man inte hade en aning om något!
  • Lisbeth N
    Lisbeth N skrev om Fenix Begravning
    Bra omhändertagande, bra kontakter och vänligt bemötande
  • Musse M
    Musse M skrev om Fenix Begravning
    Jätte bra service, i en tid när närstående gått bort behöver man all hjälp och omtanke!
    Det fick jag från Fenix vilket jag rekommenderar starkt.

Personalen kan sin sak och har levererat mer än man begärt!
    2016-12-23 Mikael N svarar Musse M
    Tack för det fina omdömet Musse!

• Kerstin C
    Kerstin C skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet var från till slut fantastisk bra ,allt blev som jag ville ha det på begravningen.Det var lätt attfå kontakt med byrån när jag hade frågor.Jag kommer att rekommenderaFenix Begravningsbyrå.