Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 314 kunder tycker om Fenix Begravning

• Me-Nayak S
    Me-Nayak S skrev om Fenix Begravning
    Mammas önkemål var bestämda, men enkla: minimalt med religionassocierat, direktkremering, och askan skall strös i natur eller vatten.
    Då verkar Fenix vara ett av onlinevalen man kan välja mellan för att undvika religion och ”begavningsjargongen”.
    Här leder det istället in i olämpliga inkompetens- och säljsituationer och det blir än mer makabert.
    De kan inte lagen, krånglar till de fåtal enkla moment det handlar om och verkar sälja in onödiga transporter, urnor osv mht påhittade och felaktiga skäl såsom att ”du måste köpa transport då kremering måste ske i en annan kommun” ”måste godkännas av hemkommunen” etc.
    Den fina, vita urnan man valt med stor vånda påstås ej valbar för just det ändamålet, men de här gräsliga bruna går bra.
    Jag är väldigt ledsen för bemötandet jag fått av Fenix. Ang urnan som de vägrade sälja så ringde jag krematoriet och köpte samma urna, dessutom för 27% av Fenix pris. Klart den går att öppna.
    De är olämpliga och synnerligen osmidiga i hanteringen av sin kund i sårbar situation.
    En mycket dålig erfarenhet. Obehaget som Fenix arbetssätt medför vill man inte ha. Jag jämför med andra dödsfall i familjen. Val av allt, gravstenar, ceremonier osv.
    Förtroendet för Fenix är 0.
    Betyg blir 0 stjärnor av 5.
    Mycket ledsamt alltihop.
    Plus polisen i Katrineholm ”det är väl dödsboet som betalar, finns det inga pengar där”. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande och enkelt att boka allt som vi ville ha det . Tack gör hjälpen till ett enkelt och fint avsked av vår Mor Läs mer
  • Jochen E
    Jochen E skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte en enkel kyrklig begravning som skulle inte vara i moll.Bemötande var oklanderligt och mina och min fru`s önskningarna uppfylldes till fullo.
    Sammantaget var det en "lyckad tillställning " så som min fru önskade sig.
    Tack att ni hjälpte mig i min svåra stund .

Varmaste hälsningar Jochen Eisele Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om Fenix Begravning
    Fik hjælp til min fasters bgrevelse, hurtig betjening. Läs mer
  • carina c
    carina c skrev om Fenix Begravning
    Tack för personlig och bra service. Allt sköttes på bästa sätt! Vi kan varmt rekommendera Fenix. Läs mer
  • Rune H
    Rune H skrev om Fenix Begravning
    Allt sköttes i bästa samförstånd med Fenix. Den enda miss jag tänker på är ett par anmälda deltagare i minnesstunden som inte fanns med på listan från Fenix. Läs mer
  • Gunnar B
    Gunnar B skrev om Fenix Begravning
    jag och mina barn beställde enkomplett begravnig och fick en väldigt fin avslutning Läs mer
  • Minna B
    Minna B skrev om Fenix Begravning
    Tack för ett personligt service. Vi fick kontakt med en trevlig och hjälpsam Laura. Med hennes kreativa hjälp blev begravningen en positiv upplevelse för hela familjen. Kan verkligen rekommendera. Stort tack Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Fenix Begravning
    Från första början blev vi väldigt fint bemöta o tog emot allt som vi önskade o ordna på det bästa sättet!
    Även om vi blev sena med vissa bitar var allt på plats på begravningsdagen. Vi hade Charlotte Ceder som kontakt person o hon var fantastiskt i sitt bemötande ! Läs mer
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Fenix Begravning
    1. Vi hade möte en fred 13.30 och det visade sig då att det inte gick att boka begravning eftersom det var stängt fred em. Vi gick alltså därifrån utan att ha bestämt någon tid.
    2. Det fanns väldigt få dödannonser att välja på. Dessa fanns endast digitalt vilket gör det svårt att jämföra och få en överblick., särskilt när man är flera stycken som ska se/välja.
    3. Cermonivärden från Fenix var väldigt anonym. Hade vi vetat att det finns en representant från Skogskyrkogården på plats hade vi inte behövt ngn från Fenix (à 1900 kronor!)
    4. Vi fick uppgifter om att vi hade 1 timme på oss innan begravningen men det stämde inte fick vi höra av representanten från Skogskyrkogården. Vi fick 45 min nu och det var nog bara tur att begravningen innan tog slut lite tidigare. Läs mer
    2018-04-02 Fenix Begravning svarar Susanne B
    Hej Susanne,
    Tack för din feedback. Vi arbetar ständigt med att förbättra kommunikationen kring begravningsplaneringen och det låter som om du kunde ha fått tydligare information från oss i dessa frågor:
    1. Kyrkogårdsförvaltningar och församlingar har tyvärr mycket begränsade öppettider. Ibland bara ett par timmar i veckan. Ofta är det lång väntetid i telefon. Det är därför inte vanligt att exakt tid för begravningen bokas i mötet med oss. Allt annat som rör begravningen kan dock planeras och bestämmas. Vi återkommer vanligtvis med förslag på tid för ceremonin under nästkommande vardag.
    2. Jag är lite osäker på vad du menar med få annonser att välja på? Vi använder ett av två standardsystem för annonsproduktion som finns i Sverige. Det finns ca 1.000 färdiga symboler i systemet. Man kan lägga till en helt egen symbol för en smärre administrationsavgift som systemet tar ut. Man är fri att skriva nästan vad man vill i annonsen men format och textstorlek bestäms av tidningen. Vi har tidigare inte fått önskemål om att visa symbolerna utskrivna på papper men det ska vi självklart ordna en pärm för i de fall anhöriga tycker att det känns lättare än att titta på en skärm.
    3. Representantens uppgift är att vara på plats och kontrollera att allt är i ordning inför begravningsakten, packa upp och arrangera blommor, föra förteckning över blomstergåvor, lägga på ev bårtäcke, tända ljus, ta emot och hjälpa gäster med ev. frågor, hjälpa till med defilering, spela upp ev musik från musikanläggning, ta hand om blommor och städa iordning i kapellet efter akten, samt lösa ev. frågor som kan dyka upp. Det är ingenting som ingår i vaktmästarens arbetsuppgifter. Vaktmästaren låser upp, tar fram kistan och kan vara behjälplig kring ljud och ljus. I de fall familjen inte önskar en representant från begravningsbyrån måste anhöriga själva ta på sig representantens uppgifter.
    4. Det är mycket ovanligt att det är mindre än en timmes tid avsatt för iordningställande innan en begravning. Om det skulle vara planerat så från förvaltningens sida och anhöriga planerar att vara där så tidigt är det självklart något vi måste informera om. Vi får se över våra rutiner så att vi alltid dubbelkollar detta. Jag hoppas att ni ändå med representantens hjälp blev klara med förberedelserna i god tid.

Återigen tack för att du tog dig tid att lämna feedback. Vi kommer att se över vår kommunikation i dessa frågor.

Hälsningar
    Charlotte Runius
  • Anders L
    Anders L skrev om Fenix Begravning
    Allt fungerat fint och bra, fått den hjälp man behöver samt att dom inte på något sätt försökt utnyttja en svår situation Läs mer
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Fenix Begravning
    Vi valde att komma till Fenix kontor Klarabergsgatan Stockholm.
    Vi mötte Laura Galvez och vi hade ett bra samtal som gav svar på våra frågor, hade sen vidare kontakt på telefon.
    Begravningen blev som vi önskat och den person som var närvarande från Fenix var respektfull och fin i bemötandet. Läs mer
  • helena G
    helena G skrev om Fenix Begravning
    Bra att man via nätet kan boka en begravning utan att uppsöka en begravningsbyrå! Mindre bra att dom bombarderade mig med telefonsamtal efter vi hade lagt in vår beställning då jag befann mig i arbete. Bättre om dom hade bett mig ringa upp dom! Har sen haft en bra kontakt via nätet. Det blev en dit avsked av min Mor! Läs mer
    2018-03-25 Fenix Begravning svarar helena G
    Tack för din feedback Helena. Vi tar den till oss och kommer att diskutera hur vi kan vara mer lyhörda för anhörigas önskemål kring kommunikation. Roligt att höra att du uppskattar vår hemsida och att det blev ett fint avsked.

Hälsningar
    Charlotte Runius
  • Margot T
    Margot T skrev om Fenix Begravning
    Korrekt och trevligt bemött
    Hittills har allt fungerat bra och till belåtenhet Läs mer
  • Annica B
    Annica B skrev om Fenix Begravning
    Fenix var väldigt snabba på att komma med svar på frågor jag hade och passade gott på att man tog ställning till allt som skulle ordnas. Det var två representanter från Fenix under begravelsen och totalt sett så gick allt precis så som jag hade hoppats. Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Fenix Begravning
    Vänligt och kompetent bemötande från upphandling av begravningen till genomförande. Jag kommer att rekommendera Fenix till andra. Läs mer
  • Carina R
    Carina R skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande och hjälpte mig på bästa från mina önskemål, vilket ledde till att jag gav ett ytligare uppdrag genom jag fick ett bra förtroende för dom. Läs mer
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Fenix Begravning
    Jättebra, smidigt och enkelt. Serviceminded och lätt få kontakt med. Rätt tonfall i kontakterna med tanke på att det ibland kan vara känsliga saker. Bra combo med mail och telefon. De fixade allt. Vi köpte allt utom blommor och minnesstund, vilket vi självs ordnade med.

Absolut rekommendera och vi kommer använda igen. Läs mer
  • Viveca E
    Viveca E skrev om Fenix Begravning
    God hjälp från den första svåra stunden.
    Kan vi gärna rekommendera! Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Fenix Begravning
    Väldigt bra och avstressat bemötande.
    Snabb behandling med kort varsel beträffande begravning, bouppteckning mm
    Samtliga deltagare mycket nöjda.
    Rekommenderar Fenix Begravning starkt. Läs mer
  • Anette N
    Anette N skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet har varit toppen. Jag har kunnat ringa när som. Läs mer
  • Linus E
    Linus E skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning har varit jättefina! Från första bemötande och under hela min kontakt med dem. Det underlättar när man ska göra något som redan är tungt, om de man kontaktar för att få hjälp förstår att man själv inte har någon aning om ens vilka frågor man ska ställa. För mig räckte det mer eller mindre med att fråga "Vad händer, vad ska jag göra nu och vad ska jag göra sen?" så hjälpte hon mig med allt därifrån. Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Fenix Begravning
    I samband med min brors bortgång tog jag kontakt med Fenix.
    Ett fantastiskt bemötande från första kontakt. Allt fungerade snabbt , effektivt och proffsigt. Min kontaktperson Anne-Kristins servicegrad är helt fantastisk.
    Jag vill varmt rekommendera Fenix Begravning.

Lennart L Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Fenix Begravning
    Anne-Kristine mycket bra att ha att göra med.
    Kunnig, lugn, proffsig. Vår mammas begravning vart precis som vi hade önskat, inte minsta misstag eller fel.
    Kan varmt rekommendera Fenix begravning.

Jan Lindström Läs mer
  • Britt-Marie J
    Britt-Marie J skrev om Fenix Begravning
    Jag fick ett jättebra bemötande m Laura hos Er. Jag fick den hjälp jag behövde med allt vad som innebär med en begravning kista, blommor, bårtäcke, annons o så minnesstund efteråt.
    Så jag är jättenöjd

Vänligen Britt-Marie Läs mer
  • Jannica P
    Jannica P skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket ödmjukt, korrekt och lyhört bemötande av Laura på telefon under hela planeringen, från början till slut. Representanten vid själva ceremonin, han var också rätt person på rätt plats. Allt var så bra ordnat, kunde inte blivit bättre. Stort varmt tack till Fenix Begravning för att ni är så professionella! Läs mer
  • Solbritt K
    Solbritt K skrev om Fenix Begravning
    Har fått ett fint bemötand hella tiden och all hjälp med begravning och dödsannons och hört av sig efter begravning med .mvh Solbritt Läs mer
  • Göran B
    Göran B skrev om Fenix Begravning
    Fenix var ett perfekt val för oss som behövde ordna en begravning på en annan ort än där vi bor. Alla förberedelser med val av kista, urna, ceremonier, dekorationer och annons hanterades via telefon, mail och webbplats. Allt fungerade som det skulle och vid frågor svarade Fenix alltid snabbt, vänligt och korrekt. Läs mer
  • Veronica I
    Veronica I skrev om Fenix Begravning
    Min pappa kunde inte ha fått en finare begravning. Från första telefonsamtalet så har jag känt mig viktig och sedd i mina önskningar och funderingar.Fantastiskt bemötande! Beställde oxå en hjärtkrans via byrån som va otrolig, Johan representant från byrån som hjälpte till med kistdekoration och alla buketter, outstanding samt Johanna som jag hade kontakt med under hela tiden som jag behövde hjälp med alla begravningsbestyr.
    Tack!! Läs mer
  • Anna-Carin S
    Anna-Carin S skrev om Fenix Begravning
    Samma kontaktperson som höll en varm men korrekt ton genom hela processen kändes tryggt. Lotsade vid val av kista, program och blommor. Flexibel kring önskningar och ändringar. Noggrann uppföljning och kontinuerliga uppdateringar.
    Allt detta tillsammans med god service gjorde att utformningen kring begravningen blev som vi ville, så vi är helt nöjda. Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Fenix Begravning
    Allt har fungerat perfekt från första kontakt till dess att begravningen var genomförd. Mycket bra kommunikation och imponerande tillgänglighet för alla frågor som dyker upp under resans gång. Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Fenix Begravning
    Fenix var enstaående från det första telefonsamtalet efter min mamma´s bortgång. Jag kände mej hörd och förstådd. Min kontakt gav mej både stöd och råd om begravningen. Jag köpte en vacker kista. Likaså blomster arrangemangen från Fenix var enastående. Jag och min familj fann ett vackert program som Fenix hjälpte till att anpassa till det program min mamma hade valt för sin begravning. Fenix representant på begravningen kunde inte ha varit bättre, respektfull och stödjande. Alla som kom till mamma´s begravning kommenterade hur vackert det var arrangerat. Jag rekommenderar Fenix varmast till vem som söker efter en professionell och mänsklig begravningsbyrå.
    Maria C Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd! Ett trevligt bemötande och en begravning där allt blev precis som jag önskade - till ett bra pris.
    Tack! Läs mer
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande, då allt sköttes via talefon och mail.
    Skönt att bara ha en kontaktperson, tack Johanna.
    Fin begravning, med en trevlig representant från byrån.
    Perfekt att kunna se kistan och blommor på deras hemsida, så man kunde planera efter det, då vi syskon är på skilda håll.
    Lätt att få svar på frågor man haft och snabba svar på mailen.
    Kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå. Läs mer
  • Carina G
    Carina G skrev om Fenix Begravning
    Respektfullt och omtänksamt bemötande. Professionellt utfört arbete. Bättre stöd kunde vi inte ha fått. Läs mer
  • Ingemar H
    Ingemar H skrev om Fenix Begravning
    Jag/vi har fått hjälp med annonsering, val av begravningslokal och -dag, program, blomdekoration, kista och urna.
    Alla våra frågor har följts upp, bemötandet har varit mycket bra och tålmodigt som när vi ville ändra i annonsen. Läs mer
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning skötte sig utmärkt med ett trevligt bemötande och kunnighet om vad som behövdes för en bra begravning. Rekommenderas varmt!
    Tommy Bergman Läs mer
  • Monika H
    Monika H skrev om Fenix Begravning
    Vänligt och informativt första samtal på telefon. Snabbt inbokat personligt möte.
    Hade önskat mer genomgång under mötet angående olika sätt att välja kista eller urna under ceremonin då jag inte hade någon kunskap alls.
    Vi bestämde kista först men ändrade oss tll urna sen när vi pratat med bekanta, vilket vi i eftrrhand blev mycket nöjda med.
    Vi valde borgerlig ceremoni med officient, Anders Fröling. En fantastisk person som hjäöpte oss att få en personlig och fin ceremoni. Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande. Fin begravning. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Merja H
    Merja H skrev om Fenix Begravning
    Hej. Jag heter Merja o jag Fenix o många vänner begravde min 37-åriga son. Jag fick en otroligt bra bemötande o så bena vi oss fram med Laura heltotroligt varm människa. Jag fick hlälp med allt från A till Ö. Tackar de värmaste Er att begravningen blev precis som jag tänkt det. Läs mer
  • Anette R
    Anette R skrev om Fenix Begravning
    Bad om hjälp med min att ordna med min brors borthång/ begravning. Fick bra hjälp samt stöd och info om vad jag behövde ta ställning till. Fick hjälp med Vårdnadsintyg, då min brors anhöriga ej kunde medverka. Bra bemötande, kände att man verkligen kunde prata / diskutera fram bra lösning på de problemområde som fanns. Känner stor tacksamhet gentemot de personer som hjälpte mej genom hela processen. Läs mer
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Fenix Begravning
    Fint och personligt bemötande i samband med telefonkontakter.
    Viss oklarhet vilken kista som från början beställts.
    Kanske missförstånd med min personliga kontakt/Fenix representant. Andakten i kyrkan fin då min personliga kontakt är van vid begravningar och hade fullt mandat att fatta mina beslut.
    "Helt enligt den avlidnes önskan om sin sista dag"
    Tacksamt Gunilla Jaeger-Claesson, Karlskrona Läs mer
  • Inger P
    Inger P skrev om Fenix Begravning
    Ett stort tack till Fenix för allt ni ordnade när min kära bror gick bort. Också för alla samtal och stöd i sorgen. Jag är glad att ni fanns där i den svåra stunden och hjälpte mig med alla frågor och alla praktiska saker med blommor, musik och minnesstunden med kaffe, tårta. Tusen tack! // Inger Läs mer
  • Marie R
    Marie R skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet kändes helt rätt från första början. Det ska Adam ha beröm för! Ett mjukt naturligt bemötande!
    Även alla samtal med Laura kände så bra det kan i en sådan situation. Att ta ledsna människor rätt i telefonen.
    Vi fick hjälp med allt, precis som vi ville.
    Och tack Adam för begravningsdagen! Läs mer
  • Lars C
    Lars C skrev om Fenix Begravning
    Har fått ett trevligt bemötande från första stund, har fått hjälp med allt jag frågat om som gäller begravningen

Vi valde grundpaketet vad som ingick i det paketet

Begravningen var så fin och allt var som vi önskade allt med präst och musik, jag tror vår Mor var stolt över vad vi gjorde för henne. Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Fenix Begravning
    Vi valde Fenix för deras hemsida som var enkel och bra, sen trodde vi att vi valt ett lokalt kontor, men det visade sig när jag ringde och ville ha adressen till vårt möte, vi bor i Vallentuna, att mötet var bokat till KlaraBergsviadukten, så då bokade vi av det. vi fick bra hjälp på våra frågor och snabba svar på mail. Det här var en enkel begravning, där vi gjort mycket själva. Sen fick vi genom Fenix kontakt med en borgerlig officiant som var helt fantastisk, vi fick en mycket god personlig hjälp av Susanne Stenhammar. Hon var bara bäst för oss, och mamma. Jag tror alla närvarande kände att hon höll i det mycket bra och hennes personliga tal kändes rätt för oss. Läs mer
  • Elin H
    Elin H skrev om Fenix Begravning
    Är jättenöjd med bemötande och all hjälp med att ordna mammas begravning till det bästa avskedet. Allt har fungerat väldigt smidigt!
    Vi saknade inte det personliga mötet, detta passade oss jättebra, vi fick all stöd och hjälp vi önskade och kunde sitta hemma lugn och ro och göra våra val.
    Rekommenderas varmt!
    Stort tack till Ann-Christine som har varit vår kontakt på Fenix. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Fenix Begravning
    I en svår stund i livet då jag mist min far fanns Fenix begravningsbyrå där för mig. Professionellt och vänligt hjälpte de mig genom allt som skulle ordnas. Lyssnade, tröstade och ordnade. Jag fick ett fint minne att bära med mig av min far.
    Tack!
    Eva Läs mer
  • Marek D
    Marek D skrev om Fenix Begravning
    Fantastisk Veronica Moritz angel med stort hjärta❤️❤️❤️❤️ Läs mer
  • Rebecca J
    Rebecca J skrev om Fenix Begravning
    Kontakten jag hade; Veronica Moritz var så otroligt rar, tillmötesgående och framförallt hjälpsam att jag nästintill kände motvilja att prata med någon annan. jag fick en oerhörd hjälp med allt gällande begravningen från henne, och jag skulle med total och hundraprocentig uppriktiget kunna rekommendera Fenix. Jag fick hjälp med papper som skulle ordnas fram eftersom jag inte är bröstarvinge utan den avlidnes barnbarn, jag fick hjälp med vad som skulle göras, hur det skulle gå till, vad Fenix gjorde och hänvisade mig i allehanda riktningar jag inte riktigt visste att jag var tvungen att vända mig. Så, jag är oerhört nöjd det kostnaden , hjälpen stöttningen och framförallt, det som gjorde mig gladast var att jag fick ett samtal några dagar efter begravningen för att höra hur allting hade gått.
    U-N-D-E-R-B-A-R-T. Stor eloge till Veronica Moritz på Fenix :) Läs mer