Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Fenix Begravning är inte er vanliga begravningsbyrå. Vi tyckte att det var för dyrt att anordna en vacker begravning och ville flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära utan att behöva oroa sig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO - den oberoende rekommendationssajten.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 216 kunder tycker om Fenix Begravning

• Rita T
    Rita T skrev om Fenix Begravning
    Är väldigt nöjd med Fenix begravningsbyrå. Har varit proffsiga och väldigt trevliga. Kan absolut rekommendera Fenix begravningsbyrå.
  • Yvonne R
    Yvonne R skrev om Fenix Begravning
    Vi är mycket nöjda med Fenix Begravningsbyrå. Vi kan varmt rekommendera er.
  • Helena E
    Helena E skrev om Fenix Begravning
    Mycket enkelt och proffsigt. Kontaktpersonen var väldigt kompetent och ordnade allt på ett mycket bra sätt. Vi är nöjda.
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Fenix Begravning
    Jag kan varmt rekomendera Fenix begravning,
    Deras proffsiga men ändå personliga bemötande och genomförande gjorde att det närmast ogenomförbara steg som begravningen av en närstående ändå är, kändes klart genomförbar på ett varmt och värdigt sätt.
    Stort tack
    Kajsa Bruno
  • Helene S
    Helene S skrev om Fenix Begravning
    Jag fick all hjälp av personalen med det som behövdes. Är mycket nöjd med bemötandet
  • Lena P
    Lena P skrev om Fenix Begravning
    Kan jag få slippa bli påmind om min mans bortgång?
  • Paula K
    Paula K skrev om Fenix Begravning
    Det var ett mycket fint bemötande
    Alla mina önskemål infriades allt från kista blommor och begravningscermonin.
    Jag blev oerhört nöjd som kund och kommer att rekomendera
    Fenix Begravning till andra som behöver hjälp.

Vänligen Paula kjellbom
  • Eva P
    Eva P skrev om Fenix Begravning
    Mycket vänligt och deltagande bemötande. Ordnade allt på bästa sätt.
    Eftersom begravningen var muslimsk behövde jag extra hjälp med aman, tvagning osv. Fick även hjälp med cateringfirma som var utmärkt.
  • Thina H
    Thina H skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande i svår sorg och väldigt behjälplig personal
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Fenix Begravning
    Allting var jättebra som bemötande och hjälp i en svår stund och situation.Jag är nöjd med allt.
  • Ekaterina F
    Ekaterina F skrev om Fenix Begravning
    Allt var bra. Vi vände oss till Fenix Begravning i samband med min fars bortgång. Kontakt med byrån fungerade bra. Jag fick utförliga svar på alla mina frågor. Tack!
  • Helena K
    Helena K skrev om Fenix Begravning
    Jättebra bemötande och hjälpsamma. Rekommenderas.
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Fenix Begravning
    Trevlig och tillmötesgående personal. Beställde kremation för att strö min pappas aska och både jag och min syster var mycket nöjda med den hjälp vi fick.
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Fenix Begravning
    Hej!
    Jag har inget att klaga på vad det gäller begravningen av min morbror, all gick perfekt från början till slut.
  • Vanja P
    Vanja P skrev om Fenix Begravning
    Väldigt bra, bra information, jätte trevligt bemötande i våran sorg.
  • Britt-Marie L
    Britt-Marie L skrev om Fenix Begravning
    Mitt beröm för Fenix är så stort att jag hellre skulle vilja maila
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Fenix Begravning
    Proffsigt bemötande, snabb service i en svår stund.Köpte en direktkremering av vår mor. Svärfar har just gått bort och maken tar hjälp av Fenix även han.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Fenix Begravning
    Bra och professionell service i en svår situation.Kunde inte ha valt en bättre begravningsbyrå.
  • Sonia A
    Sonia A skrev om Fenix Begravning
    Jag (vi i familjen) är mycket nöjda med det sätt som Fenix ombesörjde och hanterade min sons begravning i höstas.
    Jag kan lämna de bästa rekommendationer, både vad gäller den representant som vi hade kontakt med under denna sorgens svåra tid och begravningsbyrån som sådan och vi kan absolut lämna de bästa rekommendationer till släkt och vänner om behov skulle uppstå.
  • Lars S
    Lars S skrev om Fenix Begravning
    Respekfullt och professionellt bemötande, både innan och under cermonin. Utmärkt stöd genom hela (den jobbiga) processen, olika val och hantering av de praktiska sakerna förlöpte smidigt.
    Vi kände oss tryggt omhändertagna.
  • Jan B
    Jan B skrev om Fenix Begravning
    Mycket nöjd med Fenix, allt fungerade smidigt och effektivt.
  • Pary S
    Pary S skrev om Fenix Begravning
    Vi har fått hjälp från Veronika, Hon är så snäll hon har fixat allt som vi ville allt gjorde hon så snabb vi fått lång tid för ceremony tvagning. Först jag vill inte nån ska behöves kontakta er men om man kommer i världen då dör man också, Jag kan rekommendera er.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Fenix Begravning
    Mycket nöjd. Värdigt och tryggt mottagande som jag uppskattar.
    Med vänlig hälsning,
    Thomas Liljestig
  • Tommy P
    Tommy P skrev om Fenix Begravning
    Hej

Från första mötet t.o.m begravningen så har allt varit proffsigt gjort i alla detaljer och planering.
    Jessica på Fenix har varit ett stort stöd och visat goda kunskaper i allt som har med begravningsarrangemang att göra.
    Vi kan ge de starkaste rekommendationer.
  • Ann Ö
    Ann Ö skrev om Fenix Begravning
    Första bemötande var underbart imin stora sorg lyssnade avbröt inte. Vi hade dagliga kontakter. Första veckan pratade vi endast hur jag mådde. Dom talade om var jag skulle leta efter kista odyl. Hon var gemytlig och väldigt trevlig och väldigt underbar att prata med när mann har en sådan stor sog hon blev som en god vän. Jag skulle rekommendera dom till någon jag känner som också hade stor förlust
  • Lillemor A
    Lillemor A skrev om Fenix Begravning
    Enkelt, snyggt skött och snabb återkoppling samt lätt att få svar
  • Meijun Z
    Meijun Z skrev om Fenix Begravning
    Ni var professionellt när ni fixade begravningen för min far. Och ni lyssna alltid.
  • Madeleine D
    Madeleine D skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande, snabbt, smidigt och tillmötesgående.

Vi fick hjälp med begravingsannons. Vi skötte det mesta själva kring präst och kyrka inkl bouppteckning, men fick råd på vägen.

Det vi dock upplevde som midre bra, var begravningsbyråns person i kyrkan. Det var en helt onödig kostnad. Han hälsade knappt på oss och kunde/ville inte hjälpa till att prata med kantorn eller plocka undan ljus etc efter begravningsakten, så vi kunde ta hand om gästerna. Vi förstod faktiskt inte vad han tillförde och önskat att vi fått detta mer presenterat från början. För då hade vi avstått från den tjänsten och vår helhets upplevelse hade blivit batter. Det blev även ett missförstånd gällande hämtning av askan, att vi var tvungen att invänta våren, vilket inte stämde, då minnelslunden vi hade valt, sprider året om. Så den processen fick en halvårs fördröjning. Men annars är vi nöjda med Fenix.
  • Line W
    Line W skrev om Fenix Begravning
    Jag är så glad att jag fick kontakt med Fenix begravningsbyrå!
    Har mest haft kontakt med Jessica Wettermark, som har varit ett enorm stöd i en svår tid. Med stor värme har vi fått hjälp och allt har fungerat perfekt, mycket professionellt!
    Vill också nämna att priserna ligger mycket lägre än många andra.
    Vi rekommenderar Fenix Begravningsbyrå, Varmt Tack!
    Line & Peter Wester
  • Irene S
    Irene S skrev om Fenix Begravning
    Ett professionellt men varmt bemötande till ett mycket bra pris. Rekommenderas!
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Fenix Begravning
    Vi tycker att allting gick väldigt smidigt och proffsigt till. Vi är mycket nöjda med Fenix och kommer rekommendera er varmt till andra.
  • Anna D
    Anna D skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd med både bemötande i början och under hela tiden som jag har haft kontakt med Fenix. Vänligt och professionellt bemötande. Jag är mycket tacksam!
  • Gun E
    Gun E skrev om Fenix Begravning
    Trevlig seriös personal, enkelt med kontakten, god uppföljning och mycket vänlighet när man är i den mycket känsliga situationen i livet.
  • Claes E
    Claes E skrev om Fenix Begravning
    Fått bra hjälp och stöd för att göra begravningscermonin så bra som möjligt.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Fenix Begravning
    Positivt bemötande
    Hjälp med inskription på gravsten till ett bra pris
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Fenix Begravning
    Jag är nöjd med hur allt sköttes.
  • Lindha H
    Lindha H skrev om Fenix Begravning
    Lotta,Lotta Mossberg, administratör på kyrkogården på Lidingö. Mitt dåliga samvete. Jag glömde nämna dig vännen, i min tidigare recension, så dåligt. Tack för all hjälp och vänlighet och tack för den fina ceremonin vid nedsänkningen av min fars urna, den 12/1. Du och den jättelika skottkärran. Den var pricken över i. 🙃
  • Kim K
    Kim K skrev om Fenix Begravning
    Fenix begravning hade en bra service och god mottagande.
    Trots ont om tider så lyckades de ordna en lyckad begravning på kort tid.
    Rekommenderas starkt.
  • Chris S
    Chris S skrev om Fenix Begravning
    Dem har varit helt underbara över hela tiden fram t.o.m begravningens dag! Ett stort tack till hela gänget!
  • Karin B
    Karin B skrev om Fenix Begravning
    Haft kontakt med Johannes som tagit sig tid och följt upp alla detaljer på ett effektivt och vänligt sätt. Först fick jag en officiant som jag inte var nöjd med, Johannes såg genast till att jag fick byta.
    Kändes skönt att Johannes tog över saker och ting och tog ansvar för att det blev bra.
    Maten på Gamla Enskede Catering var suverän, det var många som sa det efteråt. Jag tyckte också att personalens sätt att lösa en kaotisk situation med fler gäster än som hade anmält sig var proffsigt och med glatt humör.
  • Helene S
    Helene S skrev om Fenix Begravning
    Fint bemötande i en svår situation. Behjälpliga men inte påstridiga . Bra hjälp med toppen offecient och boutredare.
  • Marie-Louise L
    Marie-Louise L skrev om Fenix Begravning
    jag har fått hjälp med begravningen av min mamma
  • Christina S
    Christina S skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet från Fenix Begravningsbyrå har från första stund varit synnerligen gott! Vi/jag har fått hjälp med allt som gjorde begravningen och minnesstunden värdiga och ljusa. Mikael Novak har på ett mycket förtjänstfullt sätt hjälpt till med kontakter med Täby församling och Uppsala Kyrkogårdsförvaltning och dessutom varit behjälplig vid val av olika detaljer vad gällde begravningen. Charlotte Runius har också givit mycket professionellt och vänligt bistånd med bouppteckningen. Jag blev rekommenderad Fenix av en god vän och jag kan mycket väl tänka mig att rekommendera byrån vidare. De har verkligen levt upp till våra/mina förväntningar.
  • Luminita T
    Luminita T skrev om Fenix Begravning
    Jag är tacksam för ett bra bemötande. Ni har hjälpt mig effektivt, jag kände mig trygg med er. Ni hjälpte mig med kremering, val av kistan och er närvaro på den lilla ceremonin på kremeringsdagen. Fenix levde upp till mina och resten av anhörigas förväntningar.
  • Harald W
    Harald W skrev om Fenix Begravning
    Jag tycker allt har fungerat friktionsfritt. Enkelt att beställa, kontaktpersonen var trevlig och proffsig, och alla våra önskemål behandlades utan problem.
  • Rami H
    Rami H skrev om Fenix Begravning
    Jag blev rekommenderad Fenix av en bekant som hade varit i liknande situation.
    Begravning är bara en sak av allt man måste göra samtidigt som allt är kaos.

Jag fick hjälp att steg för steg planera begravningen i den takt som fungerade för mig. Allt från att boka kyrka/präst till blommor och begravningprogram till ceremonin.
    Efteråt får jag hjälp med bouppteckningen.

Min erfarenhet av Fenix och Jessica är bara positiv.
  • Matti K
    Matti K skrev om Fenix Begravning
    Utmärkt mottagande. Bra pris och snabba leveranser.
  • Jan D
    Jan D skrev om Fenix Begravning
    Vi är väldigt nöjda med bemötandet vi fick, planeringen och återkopplingen fungerade mycket bra. Det enda jag kan anmärka på att det vid något tillfälle jag ringde så var det väldigt mycket "bakgrundsljud" som från ett kontorslandskap, jag personligen kunde hantera det utan problem, men någon annan som befinner sig i djupare sorg skulle kunna bli väldigt störd av detta - bara ett tips.
  • Per O
    Per O skrev om Fenix Begravning
    Professionellt och trevligt kundbemötande.
    Hög tillgänglighet.
    God kompetens med svar på alla frågor så gott som direkt.
    Kostnadseffektivt med bra rådgivning och rekommendation av rätt kostnadsnivå.
    Löpande kontakt avseende kundnöjdhet.
  • Piroska K
    Piroska K skrev om Fenix Begravning
    Jag blev omhändertagen väl redan från början till slut.Kontakten har fungerat mycket bra via telefon och mail. Jag upplever ert företag som seriös och stödjandet till barncancerfonden talar för sig själv i positiv anda.