Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 366 kunder tycker om Fenix Begravning

• Barbro P skrev om Fenix Begravning
    Vänligt bemötande och snabb hjälp Läs mer
  • Mette H skrev om Fenix Begravning
    Köpte direktkremering.
    Trevligt bemötande och snabb hantering i ärendet.
    Inga onödiga säljfasoner.'
    Rekommenderas till alla som vet vad de vill ha ut av en begravningsbyrå. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Fenix Begravning
    Direktkremation
    Utmärkt bemötande
    Korrekt och diskret handläggning
    Ärendet ej ännu avslutat. Läs mer
  • Andrei B skrev om Fenix Begravning
    Proffsigt. Begravning, kremering av vår far. Enkelt och allt hanterades på ett bra sätt. Läs mer
  • Tomas T skrev om Fenix Begravning
    Direkt kremering. Bra bemött. Läs mer
  • Susan G skrev om Fenix Begravning
    - Köpte kista och frakt till kyrkan.
    - Väldigt trevligt , trots att begravningen bokades med kort varsel.
    - att allt skulle fungera tidsmässigt, vilket det gjorde.
    - jag kommer absolut att remmendera Fenix till andra.!! Läs mer
  • Karin F skrev om Fenix Begravning
    Nyttjade direktkremering.
    Blev väl bemött, fick den hjälp och information jag behövde via telefonkontat så jag känner mig nöjd. Läs mer
  • Ina Ö
    Ina Ö skrev om Fenix Begravning
    Hej.
    Då detta var den första begravningen jag ordnat, anser jag mig ha fått full information om vad som ingått i de olika alternativen. Jag tycker också jag blivit mycket väl omhändertagen i en svår stund. All hjälp jag önskat har jag fått, trots lite speciella önskemål.
    Jag känner mig mycket nöjd med alla de kontakter jag haft med Fenix och hela begravningen som sådan. Jag kan varmt rekommendera denna begravningsbyrå! Läs mer
  • Christina K
    Christina K skrev om Fenix Begravning
    Vi hade begravningsceremoni i kyrka och därefter kremering. Vi fick bra bemötande och hjälp från början. När vi bestämt oss hur vi ville utforma begravningen hjälpte Fenix oss med allt vi behövde och det blev precis som vi tänkt oss. Deras representant som var på plats vid ceremonin var vi mycket nöjda med. Inget kunde ha blivit bättre. Läs mer
  • Camilla D skrev om Fenix Begravning
    Direkt kremering
    Föredömligt bemötande
    Hade inga förväntningar pga att jag ej har behövt använda deras tjänster tidigare, men är väldigt nöjd hitils
    Mycket nöjd Läs mer
  • Eva T skrev om Fenix Begravning
    Vi anlitade Fenix begravningsbyrå när vi begravde vår son.
    Jag hade en kontaktperson under hela tiden för planering och genomförande av begravningen och hon var mycket hjälpsam och tillmötesgående och ordnade allt efter våra önskemål. Allt blev som vi önskade på begravningen så vi är nöjda. Läs mer
  • Miriam B
    Miriam B skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte en direkt begravning och blev bemött på ett helt fantastiskt sätt av begravningsentreprenör Anne-Kristin Dahlström, som agerade mycket proffsigt och med stor erfarenhet genom hela den här stökiga processen. Så tacksam för all den tid och energi hon la ner på att hjälpa oss och kan varmt rekommendera Fenix Begravning. Läs mer
  • Tomas J skrev om Fenix Begravning
    Nöjd med bemötande och service när min mamma skulle begravas Läs mer
  • Ingmarie H skrev om Fenix Begravning
    Hade förväntat mig mer aktivt stöd på vad som behövdes/kunde göras. Tyckte det var snarare så att jag fick ställa frågor och leda processen. Lätt att nå min kontaktperson och hjälpsam när jag ställde mina frågor. Läs mer
    2018-10-31 Mikael N svarar Ingmarie H
    Tack för din återkoppling Ingmarie.

Det är förstås väldigt tråkigt att du inte fått ett mer aktivt stöd och naturligtvis ska det inte vara på det sättet. Sedan din återkoppling har vi sett över och justerat vissa rutiner samt utbildat all personal för att undvika att något liknande händer framöver.

Det glädjer mig att vår personal var hjälpsam och lätt att nå.

• Charlotta H skrev om Fenix Begravning
    Väl bemött
    Trevligt och informativt
    Lättillgängligt Läs mer
  • Marie A skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd, blev bemött med omtänksamhet och värme, väldigt proffsigt Läs mer
  • Mats Y skrev om Fenix Begravning
    Begravning av min hustru

Alltid omtänksamt bemötande

Planenligt genomförande

Ceremonin genomfördes på ett bra sätt. Läs mer
  • Gustavo F
    Gustavo F skrev om Fenix Begravning
    Väldigt bra mottagande vid en svår tid för oss efter förlusten av vår mor, kan starkt rekommendera deras tjänster.
    Mvh Gustavo Läs mer
  • Jens S
    Jens S skrev om Fenix Begravning
    snabb och tydlig återkoppling,
    användarvänlig, intuitiv websida,
    välstrukturerad dokumentation Läs mer
  • Antti V skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra hemsida där det var enkelt att få mina önskemål tillgodosedda. Snabbt svar och behandling av mitt ärende Läs mer
  • Petra W skrev om Fenix Begravning
    Borglig begravning med kremering.
    Allt har vart bra och dom har vart tillmötesgående och förståeliga då mitt ärende inte vart som alla andra. Läs mer
  • Lennart Ö
    Lennart Ö skrev om Fenix Begravning
    Direktkremation. Mycket bra. Minaförväntningar blev uppfyllda till fullo.MYCKET NÖJD. Stort tack. Läs mer
  • Anette B skrev om Fenix Begravning
    Köpte en direktkremering, eller direktare, som det kallas idag. Blev inte pådyvlad någonting extra, vilket gjorde att urna glömdes bort. Min affär med Fenix begravning är ej slutförd ännu, så slutomdöme får vänta. Läs mer
    2018-10-31 Mikael N svarar Anette B
    Tack för din återkoppling Anette.

Baserat på den tillgängliga informationen från ditt omdöme har vi lite svårt att förstå vilken begravning det gäller - du får gärna höra av dig till oss så vi förstår situationen bättre.

I typfallet för en direktare är det vanliga att man inte beställer en urna i samband med en direktare då kyrkogårdsförvaltningen tillhandahåller det som krävs.

• Iwona M skrev om Fenix Begravning
    Hjälpen vi fick i samband med en kremering var utmärkt. Servicen och bemötandet utomordentligt bra! Läs mer
  • Lin H skrev om Fenix Begravning
    Min brors gravferd var verdig og bra. Alexandra gav meget bra oppfølging og service.
    Viste respekt for vad vi gikk igjennom, og hjalp til med alt.
    Tack Läs mer
  • Claes-Göran S skrev om Fenix Begravning
    Jag har efter rekommendation anlitat Fenix Begravning då min mor gick bort i slutet av augusti. Jag har haft ett flertal telefonsamtal med Fenix och blivit mycket väl/professionellt bemött.
    Det var en mycket fin begravningsgudstjänst som Fenix hjälp till med att arrangera vilket gör att jag kommer att rekommendera Fenix till släkt och bekanta. Läs mer
  • Mats B skrev om Fenix Begravning
    Proffsigt och lyhört.
    Hela processen fungerade utmärkt. Läs mer
  • Linda Ö skrev om Fenix Begravning
    Jag kontaktade Fenix för begravningen av min pappa och fick ett rakt och enkelt bemötande vilket gjorde att jag anlitade dem. Jag har absolut ingen erfarenhet av begravningar och tyckte till en början att allt flöt på bra. Dock framkom det vid senare samtal med prästen att jag borde ha fått frågan om vi i familjen ville ta ett sista farväl av pappa i kistan, men någon sådan fråga hade vi aldrig fått. Inte heller blev vi kontaktade angående möjligheten att klä honom i hans egna kläder. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av begravningar var detta inte något jag frågade om, utan jag tog för givet att Fenix skulle guida oss igenom åtminstone de vanligast förekommande valen och möjligheterna.
    Däremot fick jag många vänliga frågor och tips gällande t.ex. dödsannons och fika vid minnesstunden. Men dessa kan liksom inte avhjälpa den något obehagliga känslan av att vi ”kanske borde” ha tagit ett sista farväl som vi aldrig gjorde.

Sammantaget så anser jag att Fenix har levererat sin ”produkt” men utan någon större känsla och engagemang. Läs mer
    2018-11-02 Mikael N svarar Linda Ö
    Hej Linda och tack för din återkoppling.

Det var tråkigt att höra att du inte upplevde någon större känsla eller engagemang och självklart ska du kunna lita på att vi guidar dig genom hela processen och de vanligaste valen.

Vi har gått igenom vår korrespondens och noterar att ni talade om ett sista avsked med er personliga rådgivare och att ni hade tagit farväl på sjukhuset tillsammans med dina barn. Då berättade ni också att ni ville att vi lade ned några personliga saker och teckningar vid kistläggningen. Vi förstår att det kan vara mycket information som man måste ta till sig när man anordnar en begravning och därför ser vid över om vi måste ändra hur vi delar viktig information med våra kunder.

• Helena H
    Helena H skrev om Fenix Begravning
    Begravning.
    Mycket bra, vänligt och professionellt bemötande.
    Planeringen och genomförandet av begravningen gick över förväntan smidigt. Vi är mycket nöjda och har ett fint minne av vår fars begravning.
    Rekomenderas vamt av oss.
    Bara positivt från första till sista kontakten med Fenix. Läs mer
  • Hans F skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte en kremering utan ceremoni.
    Allt sköttes av en fantastiskt bra handläggare, Johanna Sjölund.
    Jag hade inga förväntningar.
    Allt blev till full belåtenhet tack vare Johanna och till överkomligt pris. Läs mer
  • Cilgia K
    Cilgia K skrev om Fenix Begravning
    Varmt och professionellt bemötande! Läs mer
  • Inga-Lill H skrev om Fenix Begravning
    Begravning.
    Förtroendeingivande.
    Förväntningarna uppnåddes mycket väl.
    Vi kunde inte blivit bättre bemötta. Läs mer
    Mikael N, Fenix Begravning gillar detta
  • Anette L skrev om Fenix Begravning
    Köpte tjänsten via telefon och mail. Kista och dekoration samt kontakt med stenfirma som jag sedan tog över. Den slutliga begravningscermonin på plats tog självklart Fenix hand om. Allt annat ordnade vi själva. Sammanfattningsvis en bra hjälp och stöd. Läs mer
  • Nils P skrev om Fenix Begravning
    Jag valde att avbryta Fenix uppdrag då jag fått helt felaktiga uppgifter angående vilka lokaler som kan användas för kyrklig begravning. Tyvärr tar sig Fenix ändå rätten att fakturera ca 3000:- för begravningscermonin, vilken dom ej kommer att vara delaktig i. Jag har bett om en specifikation över vad posten innehåller, men fått svaret att det inte är möjlig. Jag har sagt att jag vill betala för den tid Fenix lagt ner på div telefonsamtal, men fått svaret att det är ett paketpris. Jag tycker att det är ovärdigt ett seriöst företag att ta betalt för ej utförda tjänster. Läs mer
    2018-09-10 Fenix Begravning svarar Nils P
    Hej Nils,
    Tack för din feedback. Det verkar ju vara ett tråkigt missförstånd. Posten om 2.995 kr på din faktura är vårt arvode. Det täcker all tid som vi lägger ned under begravningsplaneringen vad gäller bokningar, beställningar, administration och samtal med anhöriga och övriga inblandade förvaltningar, myndigheter och företag. Jag kan försäkra dig att det tar många timmar och att det är mycket som behöver göras som man kanske inte alltid ser som anhörig. Eftersom vi i just det här fallet har bokat in hela begravningen, två gånger dessutom, tar vi självfallet betalt för det. Då vi inte har varit med och hjälpt till vid själva ceremonin har vi lika självklart tagit bort ceremonivärdens arvode från fakturan.

Vi har på alla sätt försökt hålla kostnaderna nere för dig och din familj, ge korrekt information och möjlighet till ett fint avsked. Det är vårt ansvar och om vi någonstans missuppfattar era önskemål så rättar vi till det så fort vi kan. Så också i detta fall. Jag hoppas att ni så småningom kan gå vidare i lugn och ro.

Hälsningar,
    Charlotte Runius
    2018-09-10 Nils P svarar Fenix Begravning
    Tack för svar, det ni gjort för mig är att boka tid hos församlingen samt mailat över en meny vilket jag inte ens frågat efter. Att ett par samtal till församlingen kostar 3000:- förefaller orimligt. Att ni dessutom kommer med felaktig information om möjligheten att ha en kyrklig begravning i en efterfrågad lokal är oproffsigt. På er hemsida erbjuder ni Boo kapell som alternativ för begravning, det skulle ha passat bra för oss, men när ni ringer för att boka visar det sig att kapellet inte är möjligt att boka för begravning. Varför har ni det kapellet på hemsidan? Jag undrar fortfarande vad det är specifikt ni gjort för mig, inte någon generell beskrivning över vad som kan ingå i er service. Jag skriver detta för att tipsa kommande kunder att vara noga med att specificera vilka tjänster som skall ingå, och även er att inte utföra och ta betalt för ej efterfrågade tjänster.
    2018-09-25 Fenix Begravning svarar Nils P
    Hej Nils,
    Informationen på vår hemsida är baserad på Svenska kyrkans register. Det är ovanligt men det förekommer fel. Om vi får veta att fel finns rättar vi dem så fort som möjligt.
    Hälsningar,
    Charlotte Runius
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bertil W skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande, fick snabbt svar när det dök upp frågor i samband med planeringen av begravningen.
    Blev även kontaktad några dagar innan planerad begravning för en sista avstämning.
    Kan varmt rekommendera Fenix Begravningsbyrå. Läs mer
  • Per M skrev om Fenix Begravning
    Lyhört, och samtidigt med fast hand, lotsade Johanna på Fenix oss fram till en mycket fin begravning. Läs mer
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Fenix Begravning
    Jättebra bemötande! Allt gick smidigt utan några alls problem, personal fanns alltid tillgängliga och fanns där om några frågor uppstod under planeringen. Väldigt måna om hur begravningen blev då de ringde några dagar efter och frågade om allt hade gått bra osv. Supernöjd med Begravningsbyrån, rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Caroline N skrev om Fenix Begravning
    Fint och tryggt bemötande i en svår stund. Läs mer
  • Sten A skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte begravning och allt runt denna. Bra bemötande och jag tycker att företaget skötte sig bra. Jag hade kontakt med tre olika personer vilket var lite förvirrande ibland men eftersom det här hände mitt I semesterperioden så har jag full förståelse för det. Läs mer
  • Ann O
    Ann O skrev om Fenix Begravning
    Begravning och allt runt förutom minnesstund efter. Mycket väl bemött och förväntningarna blev till största delen helt uppfyllda. Ett mycket väl fungerande företag trots sommartid och mycket att göra. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • Lars L skrev om Fenix Begravning
    En mycket bra begravningsbyrå som tog hand allt och förklarade allt som behövdes. Mycket bra och trevligt bemötande, omtänksamma och professionella. Levde upp till alla förväntningar och skapade en mycket bra begravning av min mor. Riktigt bra med en person som samordnare som man kunde kontakt hela tiden om alla frågor som dök upp under tiden fram till själva begravningen som blev mycket bra med representant från Fenix på plats för att övervaka och ordna allt så att det flöt problemfritt. Läs mer
  • Aaja S
    Aaja S skrev om Fenix Begravning
    Det var jätte fint och överraskande varmt bemötande. Redan på första kontakten kändes lättnande att vi var inte ensamma i den stor begravning planering. Våras kontakt person kändes vara vid oss nästan 24 X 7 från början till slut. Man fick tid att sörja även man hade allt på planering, för att hon såg till att vi missar inget. Begravning blev riktigt fint och alla som kom fick säga adjö. vi trodde inte att man kan få så mycket stöd från er. Stor tack från oss. Läs mer
  • Bengt B skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket bra och trevligt bemötande hela vägen fram till begravning.
    Bengt Läs mer
  • Annika B skrev om Fenix Begravning
    Hjälp med begravning, alla moment
    Gott bemötande och snabb återkoppling
    Företaget levde upp till förväntningarna och vi har fått hjälp med allt, t o m hundpassning under begravningsakten. Alltid snabbt svar och full service. Det enda jag kan uppleva som "negativt" är att det har varit många olika personer, en som hjälpte oss med beställning, en som varit ansvarig som vi endast haft telefon och mailkontakt med och en som var representant på begravningen och att revisorn endast finns i Stockholm. Det kanske beror på att det är semestertider men det som helhet har allt fungerat mkt väl och vi har fått ett väldigt fint bemötande från alla. Väldigt nöjda Läs mer
  • Jessica T skrev om Fenix Begravning
    I den svåra stunden vid min mammas bortgång fick jag otroligt fint bemötande, planering och svar på alla mina frågor och tankar. Är mycket nöjd med er. Läs mer
  • Lars S skrev om Fenix Begravning
    Allt fungerade utmärkt, snabb återkoppling och löste allt vi vad om på ett proffsigt sätt. Läs mer
  • Kim K skrev om Fenix Begravning
    Anlitade Fenix begravningsbyrå för att ta avsked av en älskad släkting.

Fick ett helt fantastiskt bemötande i en svår stund i livet. De var så måna om att allt skulle vara rätt och ordnade med alla kontakter och följde upp.

Vi hade aldrig kunnat få ett bättre avsked.

Fenix begravningsbyrå är proffsig.
    De har koll på allt på ett sätt som känns varmt och hjärtligt.

Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Mona E
    Mona E skrev om Fenix Begravning
    Fenix arbetar modernt via telefon Mail etc och smidigheten gör att man kunnat slappna av och ta tag i andra saker. De har skött annonsering etc allt utmärkt! Rekommenderar dem istället för de traditionella byråerna. Och prismässigt är vi helnöjda! Läs mer
  • Tove F skrev om Fenix Begravning
    Beställde en begravning. Fick mycket bra bemötande som ingav förtroende. Lättillgängliga. Blev en väldigt bra och fin begravning. Läs mer
  • Elin H skrev om Fenix Begravning
    Fick väldigt fin hjälp i samband med bokningen (som gjordes via nätet och telefon). De återkom och stämde av allt inför begravningen. Begravningen och minnesstunden blev helt enligt överenskommelse. Är mycket nöjd. Läs mer