Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Öppet just nu
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 246 kunder tycker om Fenix Begravning

• Jorge D
    Jorge D skrev om Fenix Begravning
    det vad den bästa service som vi kunde få, tack för allt
  • Kay K
    Kay K skrev om Fenix Begravning
    Jag slog bara upp den begravningsbyrå som låg bäst till när jag åkte från jobbet dagen efter min far avled och det var Fenix begravningsbyrå.
    Jag knackade bara på och fick nästan omgående hjälp av Veronica Moritz utan att behöva beställa tid.
    Tycker att mottagandet och vägen fram till begravningen har skötts på ett mycket professionellt sätt. Jag är mycket nöjd men jag har inte varit i kontakt med andra begravningsbyråer så jag kan inte säga om det är bättre än hos andra.
  • Elenor K
    Elenor K skrev om Fenix Begravning
    Väldigt fint bemötande i telefon. Kunnig och trevlig kvinna som hjälpte mig med allt.
    Rekommenderar verkligen!
  • Sabina K
    Sabina K skrev om Fenix Begravning
    Fenix begravningsbyrå har bemött mig med saklig information, uppriktighet, möda och detaljer men det viktigaste av allt empati och förståelse för omständigheterna i övrigt. Jag skulle vilja att fler service och tjänste företag var som Fenix! Mycket Dedikerade.
  • Marie N
    Marie N skrev om Fenix Begravning
    Tack Fenix för ett fint bemötande och god service inför och vid min svärfars begravning! Ni har varit lätta att samtala med och lyhörda utifrån våra önskemål!
  • Ali B
    Ali B skrev om Fenix Begravning
    Min upplevelse av Fenix begravning har varit långt bättre än jag kunnat föreställa mig. För mig hade begravningsbyråer en negativ klang innan jag kom i kontakt med Fenix. Redan från första kontakt insåg jag att detta var människor som brydde sig och värderade service och bemötande.

Jag hade aldrig tidigare arrangerat en begravning, med hjälp av Fenix blev det enkelt. Jag fick tydlig information om vad jag behövde fatta beslut om och vad jag skulle prioritera. Jag valde en enklare variant av en vit furukista och den blev väldigt vacker med dekorationen som levererades. Handblommorna var också väldigt fina! På själva begravningsdagen gick allting smidigt till och enligt tidsplan. Fenix representant visade stor omtanke och hjälpte till från början till slutet av ceremonin.

Jag ger Fenix mina varmaste rekommendationer, för de som vill ha en leverantör som skapar lite tröst i den svåraste av stunder.
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Fenix Begravning
    Allt har fungerat klockrent från början till slut.
    Kan varmt rekomendera Fenix. Har använt mig av dom två gånger inom ett halvår.
  • Inger A
    Inger A skrev om Fenix Begravning
    Jag har bara positiva upplevelser av Fenix. Jag har behövt använda mig utav begravningsbyrå två gånger inom ett halvår. Första gången letade jag på nätet och valde att ta kontakt med Fenix., kände direkt ett förtroende för dem. De höll ihop allt på ett mycket proffisigt sätt och var snabba med återkoppling mm. Gång nummer två var de ett självklart val. Rekommenderar dem varmt.
  • Eva C
    Eva C skrev om Fenix Begravning
    God information vid första kontakten ang allt praktiskt.
    Vänligt bemötande samt mycket god återkoppling.
    Professionellt från början till slut.
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Fenix Begravning
    Jättetrevligt bemötande från första samtalet och jag fick hjälp med allt jag önskade. Det kunde inte ha skötts bättre.

Birgitta Wallén
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Fenix Begravning
    Enkelt, lyhört med bibehållen respekt.
  • Susan Ö
    Susan Ö skrev om Fenix Begravning
    Fenix har hanterat allt gällande vår pappas begravning.
    Vi har fått ett bra bemötande från första samtalet.
    Uppföljning och återkoppling under processen har varit fantastisk. Likaså närvaron under begravningen.
    Utöver hantering av begravning har vi även låtit Fenix hantera bouppteckningen.
  • Annelie H
    Annelie H skrev om Fenix Begravning
    Jag och min familj vill tacka Fenix för varmt trevligt bemötande i denna tunga stund.
    Ifrån första samtal genom hela begravningsprojektet kände vi oss väl omhändertagna.
    Kaffemakararen som hanterade lunch och fika gjorde det oförglömligt med högsta service nivå.
    Tusen röda rosor till Er alla🌷
  • Janna H
    Janna H skrev om Fenix Begravning
    Så nöjd med bemötandet och hela utförandet. Från början till slut! Tack Fenix och Tack Jessica!!
  • Suss E
    Suss E skrev om Fenix Begravning
    Trevligt och kunnigt bemötande från start.
    Beställde allt för begravning, d v s kista, kistdekoration, kransar, värd.
    När vi kom till kyrkan hade värden iordningställt allt så vackert.
    Vi är så nöjda. Vill varmt rekommendera Fenix Begravning.
  • Marinella A
    Marinella A skrev om Fenix Begravning
    Jag kan varmt rekommendera Fenixbegravning. Speciellt min kontakt Charlotte Ceder. Hon var förstående, tydlig, tålmodig och hjälpsam, i en situation där det plötsligt blir mycket att ordna med när man samtidigt har sorg.
    Ett tryggt val.
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Fenix Begravning
    Bra och proffsigt bemötande. Både vad gäller råd och servicen vid själva begravningen vi är mycket nöjda. Det blev ett vackert avsked .
  • Jannette G
    Jannette G skrev om Fenix Begravning
    Bemötande bra från början till slut. Empatiskt, respektfullt, seriöst! Vi ändrade från kremering till jordbegravning, byte kista. Inga men eller några problem från Fenix. Jessica tog hand om alla våra ändringar och önskemål och gjorde allt för att det skulle bi som vi ville. Och det blev det!

Allt stämde så som Jessica berättade gällande själva begravning och begravningsvärd även priserna.

Vi är en mycket nöjd familj!
  • Kristiina J
    Kristiina J skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet var vänligt och omhändertagande från början till slutet.
    Jag köpte grundpaketet med obehandlad furukista, som var väldigt vacker.
    Beställde även sångare, som spelade gitarr. Det gjorde begravningen väldigt stämningsfull. Jag ville ge det som min sista gåva till min make.
    Jag kände mig trygg och nöjd under hela processen. Begravningsgästerna tyckte att det var den vackraste begravningen de någonsin hade varit på.
  • karin b
    karin b skrev om Fenix Begravning
    Första kontakten med Fenix blev tyvärr med en riktig "virrhöna" något som inte får hända när man förlorat en nära anhörig och är virrig själv. Jag fick småningom kontakt med en av ägarna som såg till att jag fick en annan kontaktperson, Jessica. Hon var vänlig och hjälpsam och följde hela tiden upp. Även en anhörig som ringde kundtjänst ang kondoleanser fick ett snorkigt bemötande. Och någon ekonomisk kompensation/avdrag från Fenix , nej det fick jag inte.
    2017-07-31 Fenix Begravning svarar karin b
    Hej Karin,
    Det var väldigt tråkigt att du fick det intrycket. Vi gör självklart alltid vårt bästa för att ge ett tryggt stöd oavsett vilket tillstånd anhöriga befinner sig i. Skönt att höra att det kändes bättre med Jessica. Jag har gått igenom din faktura och kan se att du fått en ganska stor rabatt på dödsannonserna. Jessica kommer att slå dig en signal under veckan för att säkerställa att du sett det på fakturan.

Hälsningar,
    Charlotte
    2017-07-31 karin b svarar Fenix Begravning
    Ja, jag fick rabatt på annonserna, ungefär 15%. Inte så konstigt tycker jag eftersom de kom in i tidningen på fel dag!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bernt K
    Bernt K skrev om Fenix Begravning
    Fenix har sköt sina åtaganden bra vid begravningen av min mor. Fenix ordnade med kremering, transporter, bistod vid ceremonin i kyrkan och utsättning i minneslund.
    Blomsterutsmyckning, programblad och catering utfördes i egen regi.
    Med vänlig hälsning Bernt Karlsson
  • Lars M
    Lars M skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet har varit utmärkt. Jag blev lite skeptisk när jag kom till lokalerna på Klarabergsgatan, de var inte särskilt representativa.
    Begravningen fungerade utmärkt. LIte synd att blomsterarrangemangen försvann utan att någon hann läsa dem. Det hade varit bra om de lämnats utanför kyrkan åtminstone till efter minnesstunden.
    Smörgåstårtorna på minnesstunden var OK men inte mer än så.
  • Sussie S
    Sussie S skrev om Fenix Begravning
    Ett fantastiskt bemötande. Vi har fått hjälp med allt före under och efter begravningen. De hjälpte oss med att komma i kontakt med en jurist inför bouppteckningen. Snabb återkoppling vid mailkontakt. De ringde och konrolerade att allt var bra.
  • Ann S
    Ann S skrev om Fenix Begravning
    Jag är otroligt nöjd med det bemötande jag fick i vår djupaste sorg. Väldigt tillmötesgående och förstående personal. Jag har fått stöd och hjälp med det jag/vi har behövt hela vägen genom processen.
    Vi skötte allt via webben/mail och telefon vilket passade oss. Vi hade självklart också kunnat få ett personligt möte om vi hade velat det.
    Ett stort fång rosor till Jessica och de andra på Fenix Begravningsbyrå! Kan varmt rekommendera denna byrå!
  • Anders F
    Anders F skrev om Fenix Begravning
    Vi köpte hela konseptet, kista på plats, blommor, kaffe. Dom är lyhörda har koll kommer med förslag utifrån vad man berättar. Dom har även utmärkta samarbetspartners. Hade önskat vi haft dom på fars begravning. Kommer absolut anlita dom igen.
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Fenix Begravning
    Snabba svar på frågor. Vänligt och korrekt bemötande. Höll vad man lovade och informerade vid frågor eller förändringar.
  • Annica B
    Annica B skrev om Fenix Begravning
    Mycket engagerad personal som hjälpt mig och min bror genom hela begravningsprocessen för att till slut få en mycket vacker begravning åt vår farbror. Vi fick goda råd och handfast hjälp och det betydde mycket för oss som aldrig varit med om att planera en begravning förut.
  • Kjell Å
    Kjell Å skrev om Fenix Begravning
    Utmärkt bemötande. Fick all hjälp snabbt och effektivt, vid min systers begravning. Fått alla mina frågor besvarade på ett mycket professionellt,vänligt och tillmötesgående sätt. Alla mina förväntningar blev uppfyllda. Är så tacksam för allt vad Fenix begravningsbyrå har gjort för mig och min familj i all vår svåra sorg.
  • Emelie J
    Emelie J skrev om Fenix Begravning
    Bra och stöttande i en svår tid med planering av begravning. Representanten som var med på begravningen råkade säga fel namn men annars var de bra.
  • Gabriel A
    Gabriel A skrev om Fenix Begravning
    Professionellt och empatiskt bemötande.
    Deras samarbetspartner, Begravningsblomma.se, uppfyllde alla våra förväntningar till fullo.
  • Rita T
    Rita T skrev om Fenix Begravning
    Är väldigt nöjd med Fenix begravningsbyrå. Har varit proffsiga och väldigt trevliga. Kan absolut rekommendera Fenix begravningsbyrå.
  • Yvonne R
    Yvonne R skrev om Fenix Begravning
    Vi är mycket nöjda med Fenix Begravningsbyrå. Vi kan varmt rekommendera er.
  • Helena E
    Helena E skrev om Fenix Begravning
    Mycket enkelt och proffsigt. Kontaktpersonen var väldigt kompetent och ordnade allt på ett mycket bra sätt. Vi är nöjda.
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Fenix Begravning
    Jag kan varmt rekomendera Fenix begravning,
    Deras proffsiga men ändå personliga bemötande och genomförande gjorde att det närmast ogenomförbara steg som begravningen av en närstående ändå är, kändes klart genomförbar på ett varmt och värdigt sätt.
    Stort tack
    Kajsa Bruno
  • Helene S
    Helene S skrev om Fenix Begravning
    Jag fick all hjälp av personalen med det som behövdes. Är mycket nöjd med bemötandet
  • Lena P
    Lena P skrev om Fenix Begravning
    Kan jag få slippa bli påmind om min mans bortgång?
  • Paula K
    Paula K skrev om Fenix Begravning
    Det var ett mycket fint bemötande
    Alla mina önskemål infriades allt från kista blommor och begravningscermonin.
    Jag blev oerhört nöjd som kund och kommer att rekomendera
    Fenix Begravning till andra som behöver hjälp.

Vänligen Paula kjellbom
  • Eva P
    Eva P skrev om Fenix Begravning
    Mycket vänligt och deltagande bemötande. Ordnade allt på bästa sätt.
    Eftersom begravningen var muslimsk behövde jag extra hjälp med aman, tvagning osv. Fick även hjälp med cateringfirma som var utmärkt.
  • Thina H
    Thina H skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande i svår sorg och väldigt behjälplig personal
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Fenix Begravning
    Allting var jättebra som bemötande och hjälp i en svår stund och situation.Jag är nöjd med allt.
  • Ekaterina F
    Ekaterina F skrev om Fenix Begravning
    Allt var bra. Vi vände oss till Fenix Begravning i samband med min fars bortgång. Kontakt med byrån fungerade bra. Jag fick utförliga svar på alla mina frågor. Tack!
  • Helena K
    Helena K skrev om Fenix Begravning
    Jättebra bemötande och hjälpsamma. Rekommenderas.
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Fenix Begravning
    Trevlig och tillmötesgående personal. Beställde kremation för att strö min pappas aska och både jag och min syster var mycket nöjda med den hjälp vi fick.
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Fenix Begravning
    Hej!
    Jag har inget att klaga på vad det gäller begravningen av min morbror, all gick perfekt från början till slut.
  • Vanja P
    Vanja P skrev om Fenix Begravning
    Väldigt bra, bra information, jätte trevligt bemötande i våran sorg.
  • Britt-Marie L
    Britt-Marie L skrev om Fenix Begravning
    Mitt beröm för Fenix är så stort att jag hellre skulle vilja maila
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Fenix Begravning
    Proffsigt bemötande, snabb service i en svår stund.Köpte en direktkremering av vår mor. Svärfar har just gått bort och maken tar hjälp av Fenix även han.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Fenix Begravning
    Bra och professionell service i en svår situation.Kunde inte ha valt en bättre begravningsbyrå.
  • Sonia A
    Sonia A skrev om Fenix Begravning
    Jag (vi i familjen) är mycket nöjda med det sätt som Fenix ombesörjde och hanterade min sons begravning i höstas.
    Jag kan lämna de bästa rekommendationer, både vad gäller den representant som vi hade kontakt med under denna sorgens svåra tid och begravningsbyrån som sådan och vi kan absolut lämna de bästa rekommendationer till släkt och vänner om behov skulle uppstå.
  • Lars S
    Lars S skrev om Fenix Begravning
    Respekfullt och professionellt bemötande, både innan och under cermonin. Utmärkt stöd genom hela (den jobbiga) processen, olika val och hantering av de praktiska sakerna förlöpte smidigt.
    Vi kände oss tryggt omhändertagna.