Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 290 kunder tycker om Fenix Begravning

• Britt-Marie J
    Britt-Marie J skrev om Fenix Begravning
    Jag fick ett jättebra bemötande m Laura hos Er. Jag fick den hjälp jag behövde med allt vad som innebär med en begravning kista, blommor, bårtäcke, annons o så minnesstund efteråt.
    Så jag är jättenöjd

Vänligen Britt-Marie Läs mer
  • Jannica P
    Jannica P skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket ödmjukt, korrekt och lyhört bemötande av Laura på telefon under hela planeringen, från början till slut. Representanten vid själva ceremonin, han var också rätt person på rätt plats. Allt var så bra ordnat, kunde inte blivit bättre. Stort varmt tack till Fenix Begravning för att ni är så professionella! Läs mer
  • Solbritt K
    Solbritt K skrev om Fenix Begravning
    Har fått ett fint bemötand hella tiden och all hjälp med begravning och dödsannons och hört av sig efter begravning med .mvh Solbritt Läs mer
  • Göran B
    Göran B skrev om Fenix Begravning
    Fenix var ett perfekt val för oss som behövde ordna en begravning på en annan ort än där vi bor. Alla förberedelser med val av kista, urna, ceremonier, dekorationer och annons hanterades via telefon, mail och webbplats. Allt fungerade som det skulle och vid frågor svarade Fenix alltid snabbt, vänligt och korrekt. Läs mer
  • Veronica I
    Veronica I skrev om Fenix Begravning
    Min pappa kunde inte ha fått en finare begravning. Från första telefonsamtalet så har jag känt mig viktig och sedd i mina önskningar och funderingar.Fantastiskt bemötande! Beställde oxå en hjärtkrans via byrån som va otrolig, Johan representant från byrån som hjälpte till med kistdekoration och alla buketter, outstanding samt Johanna som jag hade kontakt med under hela tiden som jag behövde hjälp med alla begravningsbestyr.
    Tack!! Läs mer
  • Anna-Carin S
    Anna-Carin S skrev om Fenix Begravning
    Samma kontaktperson som höll en varm men korrekt ton genom hela processen kändes tryggt. Lotsade vid val av kista, program och blommor. Flexibel kring önskningar och ändringar. Noggrann uppföljning och kontinuerliga uppdateringar.
    Allt detta tillsammans med god service gjorde att utformningen kring begravningen blev som vi ville, så vi är helt nöjda. Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Fenix Begravning
    Allt har fungerat perfekt från första kontakt till dess att begravningen var genomförd. Mycket bra kommunikation och imponerande tillgänglighet för alla frågor som dyker upp under resans gång. Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Fenix Begravning
    Fenix var enstaående från det första telefonsamtalet efter min mamma´s bortgång. Jag kände mej hörd och förstådd. Min kontakt gav mej både stöd och råd om begravningen. Jag köpte en vacker kista. Likaså blomster arrangemangen från Fenix var enastående. Jag och min familj fann ett vackert program som Fenix hjälpte till att anpassa till det program min mamma hade valt för sin begravning. Fenix representant på begravningen kunde inte ha varit bättre, respektfull och stödjande. Alla som kom till mamma´s begravning kommenterade hur vackert det var arrangerat. Jag rekommenderar Fenix varmast till vem som söker efter en professionell och mänsklig begravningsbyrå.
    Maria C Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd! Ett trevligt bemötande och en begravning där allt blev precis som jag önskade - till ett bra pris.
    Tack! Läs mer
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande, då allt sköttes via talefon och mail.
    Skönt att bara ha en kontaktperson, tack Johanna.
    Fin begravning, med en trevlig representant från byrån.
    Perfekt att kunna se kistan och blommor på deras hemsida, så man kunde planera efter det, då vi syskon är på skilda håll.
    Lätt att få svar på frågor man haft och snabba svar på mailen.
    Kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå. Läs mer
  • Carina G
    Carina G skrev om Fenix Begravning
    Respektfullt och omtänksamt bemötande. Professionellt utfört arbete. Bättre stöd kunde vi inte ha fått. Läs mer
  • Ingemar H
    Ingemar H skrev om Fenix Begravning
    Jag/vi har fått hjälp med annonsering, val av begravningslokal och -dag, program, blomdekoration, kista och urna.
    Alla våra frågor har följts upp, bemötandet har varit mycket bra och tålmodigt som när vi ville ändra i annonsen. Läs mer
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning skötte sig utmärkt med ett trevligt bemötande och kunnighet om vad som behövdes för en bra begravning. Rekommenderas varmt!
    Tommy Bergman Läs mer
  • Monika H
    Monika H skrev om Fenix Begravning
    Vänligt och informativt första samtal på telefon. Snabbt inbokat personligt möte.
    Hade önskat mer genomgång under mötet angående olika sätt att välja kista eller urna under ceremonin då jag inte hade någon kunskap alls.
    Vi bestämde kista först men ändrade oss tll urna sen när vi pratat med bekanta, vilket vi i eftrrhand blev mycket nöjda med.
    Vi valde borgerlig ceremoni med officient, Anders Fröling. En fantastisk person som hjäöpte oss att få en personlig och fin ceremoni. Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande. Fin begravning. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Merja H
    Merja H skrev om Fenix Begravning
    Hej. Jag heter Merja o jag Fenix o många vänner begravde min 37-åriga son. Jag fick en otroligt bra bemötande o så bena vi oss fram med Laura heltotroligt varm människa. Jag fick hlälp med allt från A till Ö. Tackar de värmaste Er att begravningen blev precis som jag tänkt det. Läs mer
  • Anette R
    Anette R skrev om Fenix Begravning
    Bad om hjälp med min att ordna med min brors borthång/ begravning. Fick bra hjälp samt stöd och info om vad jag behövde ta ställning till. Fick hjälp med Vårdnadsintyg, då min brors anhöriga ej kunde medverka. Bra bemötande, kände att man verkligen kunde prata / diskutera fram bra lösning på de problemområde som fanns. Känner stor tacksamhet gentemot de personer som hjälpte mej genom hela processen. Läs mer
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Fenix Begravning
    Fint och personligt bemötande i samband med telefonkontakter.
    Viss oklarhet vilken kista som från början beställts.
    Kanske missförstånd med min personliga kontakt/Fenix representant. Andakten i kyrkan fin då min personliga kontakt är van vid begravningar och hade fullt mandat att fatta mina beslut.
    "Helt enligt den avlidnes önskan om sin sista dag"
    Tacksamt Gunilla Jaeger-Claesson, Karlskrona Läs mer
  • Inger P
    Inger P skrev om Fenix Begravning
    Ett stort tack till Fenix för allt ni ordnade när min kära bror gick bort. Också för alla samtal och stöd i sorgen. Jag är glad att ni fanns där i den svåra stunden och hjälpte mig med alla frågor och alla praktiska saker med blommor, musik och minnesstunden med kaffe, tårta. Tusen tack! // Inger Läs mer
  • Marie R
    Marie R skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet kändes helt rätt från första början. Det ska Adam ha beröm för! Ett mjukt naturligt bemötande!
    Även alla samtal med Laura kände så bra det kan i en sådan situation. Att ta ledsna människor rätt i telefonen.
    Vi fick hjälp med allt, precis som vi ville.
    Och tack Adam för begravningsdagen! Läs mer
  • Lars C
    Lars C skrev om Fenix Begravning
    Har fått ett trevligt bemötande från första stund, har fått hjälp med allt jag frågat om som gäller begravningen

Vi valde grundpaketet vad som ingick i det paketet

Begravningen var så fin och allt var som vi önskade allt med präst och musik, jag tror vår Mor var stolt över vad vi gjorde för henne. Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Fenix Begravning
    Vi valde Fenix för deras hemsida som var enkel och bra, sen trodde vi att vi valt ett lokalt kontor, men det visade sig när jag ringde och ville ha adressen till vårt möte, vi bor i Vallentuna, att mötet var bokat till KlaraBergsviadukten, så då bokade vi av det. vi fick bra hjälp på våra frågor och snabba svar på mail. Det här var en enkel begravning, där vi gjort mycket själva. Sen fick vi genom Fenix kontakt med en borgerlig officiant som var helt fantastisk, vi fick en mycket god personlig hjälp av Susanne Stenhammar. Hon var bara bäst för oss, och mamma. Jag tror alla närvarande kände att hon höll i det mycket bra och hennes personliga tal kändes rätt för oss. Läs mer
  • Elin H
    Elin H skrev om Fenix Begravning
    Är jättenöjd med bemötande och all hjälp med att ordna mammas begravning till det bästa avskedet. Allt har fungerat väldigt smidigt!
    Vi saknade inte det personliga mötet, detta passade oss jättebra, vi fick all stöd och hjälp vi önskade och kunde sitta hemma lugn och ro och göra våra val.
    Rekommenderas varmt!
    Stort tack till Ann-Christine som har varit vår kontakt på Fenix. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Fenix Begravning
    I en svår stund i livet då jag mist min far fanns Fenix begravningsbyrå där för mig. Professionellt och vänligt hjälpte de mig genom allt som skulle ordnas. Lyssnade, tröstade och ordnade. Jag fick ett fint minne att bära med mig av min far.
    Tack!
    Eva Läs mer
  • Marek D
    Marek D skrev om Fenix Begravning
    Fantastisk Veronica Moritz angel med stort hjärta❤️❤️❤️❤️ Läs mer
  • Rebecca J
    Rebecca J skrev om Fenix Begravning
    Kontakten jag hade; Veronica Moritz var så otroligt rar, tillmötesgående och framförallt hjälpsam att jag nästintill kände motvilja att prata med någon annan. jag fick en oerhörd hjälp med allt gällande begravningen från henne, och jag skulle med total och hundraprocentig uppriktiget kunna rekommendera Fenix. Jag fick hjälp med papper som skulle ordnas fram eftersom jag inte är bröstarvinge utan den avlidnes barnbarn, jag fick hjälp med vad som skulle göras, hur det skulle gå till, vad Fenix gjorde och hänvisade mig i allehanda riktningar jag inte riktigt visste att jag var tvungen att vända mig. Så, jag är oerhört nöjd det kostnaden , hjälpen stöttningen och framförallt, det som gjorde mig gladast var att jag fick ett samtal några dagar efter begravningen för att höra hur allting hade gått.
    U-N-D-E-R-B-A-R-T. Stor eloge till Veronica Moritz på Fenix :) Läs mer
  • Merja T
    Merja T skrev om Fenix Begravning
    Jag har fått ett fantastiskt fint och professionellt bemötande av Johanna S. Jag valde att sköta begravnings planeringen över telefon och mail, så smidigt och över all förväntan. Johanna har funnits hela vägen som ett stort stöd. Det var så fint att hon ringde dagen innan begravningen och stämde av allt, det gjorde mig trygg.
    Vi köpte "grundpaketet" med tillägg för dödsannons och urna.
    Mycket bra pris och all den service jag fått gör att jag varmt kan rekommendera Fenix begravning. Läs mer
  • Layla C
    Layla C skrev om Fenix Begravning
    Jag tycker att jag fick ett jätte fint bemötande. Kände att jag kunde ringa när jag hade funderingar och Veronica var alltid trevlig och känner stort förtroende till henne . Jag hade inga förväntningar då det var min första gången, men ni har nu att ribban högt och kommer ha höga förväntningar i framtiden . Jag har även rekomenderat er till dom som frågat
    Med det vill jag ge er ett STORT TACK! Läs mer
  • Lindalee A
    Lindalee A skrev om Fenix Begravning
    Jag har fått hjälp utav Veronina Movitz med att ordna begravning för min pappa. Han kremerades utomlands och kom i urna med flyg till Arlanda, det var lite klurigt att hämta honom den tiden han kom men det löstes till slut och det var mycket uppskattat. Fick också hjälp med att boka tid i kyrkan, lösa detta med dödsannonser, kyrkvärd och att lösa någon som kunde sjunga i kyrkan. Jga har ingenting att klaga på gällande något. Bra kommunikation, personligt bemötande. Vår kyrkvärd var otroligt bra, hon var verkligen på vår sida, personlig och kanonbra. Helheten får fem stjärnor utav mig/Lindalee Läs mer
  • Per-Erik S
    Per-Erik S skrev om Fenix Begravning
    Väldigt positiv. Ett stort stöd i vår sorg. Läs mer
  • Li F
    Li F skrev om Fenix Begravning
    Oförberett tal, oproffsigt och slarvigt intryck... fått mormors levnadshistoria om bakfoten, pratade om barnbarnen som om vi vore småbarn när flertalet är vuxna. Skrynklig kavaj, oknuten sko, skjortan på sniskan utanför byxorna. Och stakade sig om sina glasögon under talet.. Läs mer
    2017-11-23 Fenix Begravning svarar Li F
    Hej Li,
    Det var ju förfärligt tråkigt att officianten gav ett så dåligt intryck! De borgerliga officianterna är ofta utsedda av kommunen men ibland rekommenderar vi en officiant om kommunen inte har någon. Självklart är vi måna om att de ska göra ett fantastiskt jobb. Jag vore mycket tacksam om du kunde skicka ett mail till mig och tala om var och när begravningen ägde rum så ska jag omedelbart följa upp detta.

Hälsningar
    Charlotte Runius (grundare och ägare av Fenix)
    charlotte.runius@fenixbegravning.se
    bra info och återkoppling
    ................................ Läs mer
  • Anneli F
    Anneli F skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande Vi hade mail/tel kontakt viket fungerade utmärkt. Allt fungerade som det skulle med beställning av blommor, kista, kort, bokning av lokal m.m Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Fenix Begravning
    Har använt mig av Fenix både vid min far och mors bortgång och Jessica har varit fantastisk!

Väldigt bra service. Stor hjälpsamhet.

Inga ockerpriser och de kan hjälpa till med a l l t, eller bara så mycket som man själv väljer.

De är transparenta och utövar inga fula säljknep och försöker inte lura på en något. Man betalar inga dolda tilläggsavgifter.

Rekommenderas varmt.

Vänligen Jenny Läs mer
  • Elisabeth N
    Elisabeth N skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande. Det är bra med tät telefonkontakt. Att dom kom hem till vårt hem är bra. Läs mer
  • Renata W
    Renata W skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande från början till slut. Positivt med att de gör hembesök så att man diskutera i lugn och ro hur man vill ha begravningen. Det förekom ingen stress från deras sida för att vi skulle fatta snabba beslut. Vi anlitade dem för allt som behövs för en begravning, förutom blommor och catering. Det vi förväntade oss har de levt upp till. Läs mer
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Fenix Begravning
    Redan från första telefonsamtalet har de varit väldigt hjälpsamma både med råd och stöttning och samordning av allt det praktiska. Beslut kunde tas snabbt och man kände sig väl omhändertagen, hade jag några frågor såg de alltid till att återkomma med svar samma dag.
    Även då vi redan från start hade en snäv budget var det aldrig att jag kände mig obekväm och jag fick en utomordentlig service fastän de redan då visste att deras arvorde inte var många tusenlappar!
    Kan med varm hand rekomendera dem vidare! Läs mer
  • Torie J
    Torie J skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet har varit helt underbart ända från början när vi ringde första gången. Veronica Moritz på begravningsbyrån har varit helt underbar med allting och hjälpt oss med allt som vi har haft frågor om. Hon har även ringt och frågat hur det går för mig sen jag blev ensam. Alexander som kom med kistan med min man till begravningen, var också hjälpsam och underbar. Så jag har även rekommenderat Fenix till min bror i Värmland hans svärmor har gått bort. Så han kontaktade dom och han valde också dom till hjälp med begravningen till sin svärmor. Jag och mina barn har ingenting att klaga på utan är 100 procent nöjda med all hjälp vi fått. Med vänlig hälsning, Torie Johansson Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning var en bra kontakt med personligt bemötande i en känslomässigt jobbig tid. De talade om vad de kunde hjälpa till med och gav förslag på lösningar till en rimlig kostnad.
    Jag är mycket nöjd med deras fina service. Läs mer
  • Eddie B
    Eddie B skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket vänligt, rådgivande och hjälpsamt bemötande i en svår stund som betyder mycket när man känner sig vilsen.

Löpande information om vad som hela tiden sker fram till gravsättningen i minneslunden. Även betydelsefullt att vår önskan om gravsättning innan den 5 nov (den avlidnas födelsedag) kunde uppfyllas värdesätts oerhört.

Mången tack Läs mer
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Fenix Begravning
    Allt flöt på som det skulle. Vi fick svar på alla våra frågor och de hade ett trevligt bemötande. Kista, urna, transport, kyrkvärd. Vi är nöjda! Läs mer
  • Nicole S
    Nicole S skrev om Fenix Begravning
    Mamma råkade googla fram Fenix på nätet, då vi var ute efter en hjälpsam o lagom i pris begravningsbyrå. Vi ringde upp Fenix o kom i kontakt med Veronica, en super bra bemötande från första sekund med en enorm tålamod att verkligen gå igenom varenda detalj om o om, då jag själv aldrig planerat en begravning - Alltså var det min första gång! Vi hade kontakt väldigt ofta både via telefon o mail, vi gick om varann ibland men fick tag på varandra ganska snabbt i slutändan ändå :) Vår kontakt har varit super bra, under varje vecka som gick under planeringen inför begravningen. Återigen massa tålamod med att berätta allt jag var osäker på, ta om det om o om igen. Alltid tillgänglig & alltid lika trevlig för o inte säga HUR enormt hjälpsam hon varit i hela den här processen. Kan inte tacka henne nog över all hjälp o info hon gett oss :). Vidare till begravningen, allt gick super smidigt o representanten var lätt o kommunicera med, jag fick också lägga in en mössa pappa älskade i hans kista o det var inga problem alls med det. Utan det fixades utan problem & utan några men. Hela vigseln var jätte fin, eran kista var jätte fin (den med texten: vila i frid). Ångrar inte en sekund att vi valde att uppgradera kistan till något finare. Vi valde en enkel paket hos er, ni gjorde det lätt att anpassa kistan till paketet med några få tusenlappar emellan. Veronica var alltid tillgänglig att hjälpa mig dessutom med mina sista minuten frågor till o med jag fick för mig o fråga om det som dök upp med dagarna. Vidare till efter begravningen höll vi kontakten o en månad senare, har vi fortfarande kontakt för vi inte är helt klara på Fenix. Veronica har varit väldigt förstående med vårt fall, då kommunen är inblandad o det har inte varit några problem alls. Jag är mer än nöjd med den här servicen vi fått & skulle LÄTT kunna rekommendera er vidare eller i framtiden också tänka mig att ni sköter sånt igen.

Veronica Moritz - Du har varit en sjukt trevlig kontaktperson, super hjälpsam, förstående till 150%. Gjort ditt bästa inom allt, haft världens tålamod med oss. Jag är super nöjd med all service du gett oss, kan inte tacka dig nog :). Mvh/Nicole Läs mer
  • Kicki S
    Kicki S skrev om Fenix Begravning
    Med en enkel men mycket användbar hemsida blev valet lättare. Att boka diverse tjänster, solist, särskilda blommor och boupptecknare gjordes både snabbt och lätt. Bemötandet var vänligt och respektfullt.
    Kontakten per mail sköttes både snabbt och tydligt.
    Personalen vid själva begravningen fanns där med hjälp men fanns i bakgrunden.
    Jag kan bara önska att fler tar hjälp av Fenix! Läs mer
  • gunilla t
    gunilla t skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande. Bra pris. Snabb återkoppling. Läs mer
  • Jorge D
    Jorge D skrev om Fenix Begravning
    det vad den bästa service som vi kunde få, tack för allt Läs mer
  • Kay K
    Kay K skrev om Fenix Begravning
    Jag slog bara upp den begravningsbyrå som låg bäst till när jag åkte från jobbet dagen efter min far avled och det var Fenix begravningsbyrå.
    Jag knackade bara på och fick nästan omgående hjälp av Veronica Moritz utan att behöva beställa tid.
    Tycker att mottagandet och vägen fram till begravningen har skötts på ett mycket professionellt sätt. Jag är mycket nöjd men jag har inte varit i kontakt med andra begravningsbyråer så jag kan inte säga om det är bättre än hos andra. Läs mer
  • Elenor K
    Elenor K skrev om Fenix Begravning
    Väldigt fint bemötande i telefon. Kunnig och trevlig kvinna som hjälpte mig med allt.
    Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Sabina K
    Sabina K skrev om Fenix Begravning
    Fenix begravningsbyrå har bemött mig med saklig information, uppriktighet, möda och detaljer men det viktigaste av allt empati och förståelse för omständigheterna i övrigt. Jag skulle vilja att fler service och tjänste företag var som Fenix! Mycket Dedikerade. Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Fenix Begravning
    Tack Fenix för ett fint bemötande och god service inför och vid min svärfars begravning! Ni har varit lätta att samtala med och lyhörda utifrån våra önskemål! Läs mer
  • Ali B
    Ali B skrev om Fenix Begravning
    Min upplevelse av Fenix begravning har varit långt bättre än jag kunnat föreställa mig. För mig hade begravningsbyråer en negativ klang innan jag kom i kontakt med Fenix. Redan från första kontakt insåg jag att detta var människor som brydde sig och värderade service och bemötande.

Jag hade aldrig tidigare arrangerat en begravning, med hjälp av Fenix blev det enkelt. Jag fick tydlig information om vad jag behövde fatta beslut om och vad jag skulle prioritera. Jag valde en enklare variant av en vit furukista och den blev väldigt vacker med dekorationen som levererades. Handblommorna var också väldigt fina! På själva begravningsdagen gick allting smidigt till och enligt tidsplan. Fenix representant visade stor omtanke och hjälpte till från början till slutet av ceremonin.

Jag ger Fenix mina varmaste rekommendationer, för de som vill ha en leverantör som skapar lite tröst i den svåraste av stunder. Läs mer