Nils P
skrev om
Fenix Begravning
Jag valde att avbryta Fenix uppdrag då jag fått helt felaktiga uppgifter angående vilka lokaler som kan användas för kyrklig begravning. Tyvärr tar sig Fenix ändå rätten att fakturera ca 3000:- för begravningscermonin, vilken dom ej kommer att vara delaktig i. Jag har bett om en specifikation över vad posten innehåller, men fått svaret att det inte är möjlig. Jag har sagt att jag vill betala för den tid Fenix lagt ner på div telefonsamtal, men fått svaret att det är ett paketpris. Jag tycker att det är ovärdigt ett seriöst företag att ta betalt för ej utförda tjänster.
Läs mer
2018-09-10
Fenix Begravning
svarar Nils P
Hej Nils,
Tack för din feedback. Det verkar ju vara ett tråkigt missförstånd. Posten om 2.995 kr på din faktura är vårt arvode. Det täcker all tid som vi lägger ned under begravningsplaneringen vad gäller bokningar, beställningar, administration och samtal med anhöriga och övriga inblandade förvaltningar, myndigheter och företag. Jag kan försäkra dig att det tar många timmar och att det är mycket som behöver göras som man kanske inte alltid ser som anhörig. Eftersom vi i just det här fallet har bokat in hela begravningen, två gånger dessutom, tar vi självfallet betalt för det. Då vi inte har varit med och hjälpt till vid själva ceremonin har vi lika självklart tagit bort ceremonivärdens arvode från fakturan.
Vi har på alla sätt försökt hålla kostnaderna nere för dig och din familj, ge korrekt information och möjlighet till ett fint avsked. Det är vårt ansvar och om vi någonstans missuppfattar era önskemål så rättar vi till det så fort vi kan. Så också i detta fall. Jag hoppas att ni så småningom kan gå vidare i lugn och ro.
Hälsningar,
Charlotte Runius
2018-09-10
Nils P
svarar Fenix Begravning
Tack för svar, det ni gjort för mig är att boka tid hos församlingen samt mailat över en meny vilket jag inte ens frågat efter. Att ett par samtal till församlingen kostar 3000:- förefaller orimligt. Att ni dessutom kommer med felaktig information om möjligheten att ha en kyrklig begravning i en efterfrågad lokal är oproffsigt. På er hemsida erbjuder ni Boo kapell som alternativ för begravning, det skulle ha passat bra för oss, men när ni ringer för att boka visar det sig att kapellet inte är möjligt att boka för begravning. Varför har ni det kapellet på hemsidan? Jag undrar fortfarande vad det är specifikt ni gjort för mig, inte någon generell beskrivning över vad som kan ingå i er service. Jag skriver detta för att tipsa kommande kunder att vara noga med att specificera vilka tjänster som skall ingå, och även er att inte utföra och ta betalt för ej efterfrågade tjänster.
2018-09-25
Fenix Begravning
svarar Nils P
Hej Nils,
Informationen på vår hemsida är baserad på Svenska kyrkans register. Det är ovanligt men det förekommer fel. Om vi får veta att fel finns rättar vi dem så fort som möjligt.
Hälsningar,
Charlotte Runius
Läs mer genom att expandera tråden +
gillar detta