Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Öppet just nu
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 349 kunder tycker om Fenix Begravning

• Gustavo F
    Gustavo F skrev om Fenix Begravning
    Väldigt bra mottagande vid en svår tid för oss efter förlusten av vår mor, kan starkt rekommendera deras tjänster.
    Mvh Gustavo Läs mer
  • Jens S
    Jens S skrev om Fenix Begravning
    snabb och tydlig återkoppling,
    användarvänlig, intuitiv websida,
    välstrukturerad dokumentation Läs mer
  • Antti V skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra hemsida där det var enkelt att få mina önskemål tillgodosedda. Snabbt svar och behandling av mitt ärende Läs mer
  • Petra W skrev om Fenix Begravning
    Borglig begravning med kremering.
    Allt har vart bra och dom har vart tillmötesgående och förståeliga då mitt ärende inte vart som alla andra. Läs mer
  • Lennart Ö
    Lennart Ö skrev om Fenix Begravning
    Direktkremation. Mycket bra. Minaförväntningar blev uppfyllda till fullo.MYCKET NÖJD. Stort tack. Läs mer
  • Anette B skrev om Fenix Begravning
    Köpte en direktkremering, eller direktare, som det kallas idag. Blev inte pådyvlad någonting extra, vilket gjorde att urna glömdes bort. Min affär med Fenix begravning är ej slutförd ännu, så slutomdöme får vänta. Läs mer
  • Iwona M skrev om Fenix Begravning
    Hjälpen vi fick i samband med en kremering var utmärkt. Servicen och bemötandet utomordentligt bra! Läs mer
  • Lin H skrev om Fenix Begravning
    Min brors gravferd var verdig og bra. Alexandra gav meget bra oppfølging og service.
    Viste respekt for vad vi gikk igjennom, og hjalp til med alt.
    Tack Läs mer
  • Claes-Göran S skrev om Fenix Begravning
    Jag har efter rekommendation anlitat Fenix Begravning då min mor gick bort i slutet av augusti. Jag har haft ett flertal telefonsamtal med Fenix och blivit mycket väl/professionellt bemött.
    Det var en mycket fin begravningsgudstjänst som Fenix hjälp till med att arrangera vilket gör att jag kommer att rekommendera Fenix till släkt och bekanta. Läs mer
  • Mats B skrev om Fenix Begravning
    Proffsigt och lyhört.
    Hela processen fungerade utmärkt. Läs mer
  • Linda Ö skrev om Fenix Begravning
    Jag kontaktade Fenix för begravningen av min pappa och fick ett rakt och enkelt bemötande vilket gjorde att jag anlitade dem. Jag har absolut ingen erfarenhet av begravningar och tyckte till en början att allt flöt på bra. Dock framkom det vid senare samtal med prästen att jag borde ha fått frågan om vi i familjen ville ta ett sista farväl av pappa i kistan, men någon sådan fråga hade vi aldrig fått. Inte heller blev vi kontaktade angående möjligheten att klä honom i hans egna kläder. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av begravningar var detta inte något jag frågade om, utan jag tog för givet att Fenix skulle guida oss igenom åtminstone de vanligast förekommande valen och möjligheterna.
    Däremot fick jag många vänliga frågor och tips gällande t.ex. dödsannons och fika vid minnesstunden. Men dessa kan liksom inte avhjälpa den något obehagliga känslan av att vi ”kanske borde” ha tagit ett sista farväl som vi aldrig gjorde.

Sammantaget så anser jag att Fenix har levererat sin ”produkt” men utan någon större känsla och engagemang. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Fenix Begravning
    Begravning.
    Mycket bra, vänligt och professionellt bemötande.
    Planeringen och genomförandet av begravningen gick över förväntan smidigt. Vi är mycket nöjda och har ett fint minne av vår fars begravning.
    Rekomenderas vamt av oss.
    Bara positivt från första till sista kontakten med Fenix. Läs mer
  • Hans F skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte en kremering utan ceremoni.
    Allt sköttes av en fantastiskt bra handläggare, Johanna Sjölund.
    Jag hade inga förväntningar.
    Allt blev till full belåtenhet tack vare Johanna och till överkomligt pris. Läs mer
  • Cilgia K
    Cilgia K skrev om Fenix Begravning
    Varmt och professionellt bemötande! Läs mer
  • Inga-Lill H skrev om Fenix Begravning
    Begravning.
    Förtroendeingivande.
    Förväntningarna uppnåddes mycket väl.
    Vi kunde inte blivit bättre bemötta. Läs mer
    Mikael N, Fenix Begravning gillar detta
  • Anette L skrev om Fenix Begravning
    Köpte tjänsten via telefon och mail. Kista och dekoration samt kontakt med stenfirma som jag sedan tog över. Den slutliga begravningscermonin på plats tog självklart Fenix hand om. Allt annat ordnade vi själva. Sammanfattningsvis en bra hjälp och stöd. Läs mer
  • Nils P skrev om Fenix Begravning
    Jag valde att avbryta Fenix uppdrag då jag fått helt felaktiga uppgifter angående vilka lokaler som kan användas för kyrklig begravning. Tyvärr tar sig Fenix ändå rätten att fakturera ca 3000:- för begravningscermonin, vilken dom ej kommer att vara delaktig i. Jag har bett om en specifikation över vad posten innehåller, men fått svaret att det inte är möjlig. Jag har sagt att jag vill betala för den tid Fenix lagt ner på div telefonsamtal, men fått svaret att det är ett paketpris. Jag tycker att det är ovärdigt ett seriöst företag att ta betalt för ej utförda tjänster. Läs mer
    2018-09-10 Fenix Begravning svarar Nils P
    Hej Nils,
    Tack för din feedback. Det verkar ju vara ett tråkigt missförstånd. Posten om 2.995 kr på din faktura är vårt arvode. Det täcker all tid som vi lägger ned under begravningsplaneringen vad gäller bokningar, beställningar, administration och samtal med anhöriga och övriga inblandade förvaltningar, myndigheter och företag. Jag kan försäkra dig att det tar många timmar och att det är mycket som behöver göras som man kanske inte alltid ser som anhörig. Eftersom vi i just det här fallet har bokat in hela begravningen, två gånger dessutom, tar vi självfallet betalt för det. Då vi inte har varit med och hjälpt till vid själva ceremonin har vi lika självklart tagit bort ceremonivärdens arvode från fakturan.

Vi har på alla sätt försökt hålla kostnaderna nere för dig och din familj, ge korrekt information och möjlighet till ett fint avsked. Det är vårt ansvar och om vi någonstans missuppfattar era önskemål så rättar vi till det så fort vi kan. Så också i detta fall. Jag hoppas att ni så småningom kan gå vidare i lugn och ro.

2018-09-10 Nils P svarar Fenix Begravning
    Tack för svar, det ni gjort för mig är att boka tid hos församlingen samt mailat över en meny vilket jag inte ens frågat efter. Att ett par samtal till församlingen kostar 3000:- förefaller orimligt. Att ni dessutom kommer med felaktig information om möjligheten att ha en kyrklig begravning i en efterfrågad lokal är oproffsigt. På er hemsida erbjuder ni Boo kapell som alternativ för begravning, det skulle ha passat bra för oss, men när ni ringer för att boka visar det sig att kapellet inte är möjligt att boka för begravning. Varför har ni det kapellet på hemsidan? Jag undrar fortfarande vad det är specifikt ni gjort för mig, inte någon generell beskrivning över vad som kan ingå i er service. Jag skriver detta för att tipsa kommande kunder att vara noga med att specificera vilka tjänster som skall ingå, och även er att inte utföra och ta betalt för ej efterfrågade tjänster.
    2018-09-25 Fenix Begravning svarar Nils P
    Hej Nils,
    Informationen på vår hemsida är baserad på Svenska kyrkans register. Det är ovanligt men det förekommer fel. Om vi får veta att fel finns rättar vi dem så fort som möjligt.
    Charlotte Runius
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bertil W skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande, fick snabbt svar när det dök upp frågor i samband med planeringen av begravningen.
    Blev även kontaktad några dagar innan planerad begravning för en sista avstämning.
    Kan varmt rekommendera Fenix Begravningsbyrå. Läs mer
  • Per M skrev om Fenix Begravning
    Lyhört, och samtidigt med fast hand, lotsade Johanna på Fenix oss fram till en mycket fin begravning. Läs mer
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Fenix Begravning
    Jättebra bemötande! Allt gick smidigt utan några alls problem, personal fanns alltid tillgängliga och fanns där om några frågor uppstod under planeringen. Väldigt måna om hur begravningen blev då de ringde några dagar efter och frågade om allt hade gått bra osv. Supernöjd med Begravningsbyrån, rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Caroline N skrev om Fenix Begravning
    Fint och tryggt bemötande i en svår stund. Läs mer
  • Sten A skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte begravning och allt runt denna. Bra bemötande och jag tycker att företaget skötte sig bra. Jag hade kontakt med tre olika personer vilket var lite förvirrande ibland men eftersom det här hände mitt I semesterperioden så har jag full förståelse för det. Läs mer
  • Ann O
    Ann O skrev om Fenix Begravning
    Begravning och allt runt förutom minnesstund efter. Mycket väl bemött och förväntningarna blev till största delen helt uppfyllda. Ett mycket väl fungerande företag trots sommartid och mycket att göra. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • Lars L skrev om Fenix Begravning
    En mycket bra begravningsbyrå som tog hand allt och förklarade allt som behövdes. Mycket bra och trevligt bemötande, omtänksamma och professionella. Levde upp till alla förväntningar och skapade en mycket bra begravning av min mor. Riktigt bra med en person som samordnare som man kunde kontakt hela tiden om alla frågor som dök upp under tiden fram till själva begravningen som blev mycket bra med representant från Fenix på plats för att övervaka och ordna allt så att det flöt problemfritt. Läs mer
  • Aaja S
    Aaja S skrev om Fenix Begravning
    Det var jätte fint och överraskande varmt bemötande. Redan på första kontakten kändes lättnande att vi var inte ensamma i den stor begravning planering. Våras kontakt person kändes vara vid oss nästan 24 X 7 från början till slut. Man fick tid att sörja även man hade allt på planering, för att hon såg till att vi missar inget. Begravning blev riktigt fint och alla som kom fick säga adjö. vi trodde inte att man kan få så mycket stöd från er. Stor tack från oss. Läs mer
  • Bengt B skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket bra och trevligt bemötande hela vägen fram till begravning.
    Vänligen
    Bengt Läs mer
  • Annika B skrev om Fenix Begravning
    Hjälp med begravning, alla moment
    Gott bemötande och snabb återkoppling
    Företaget levde upp till förväntningarna och vi har fått hjälp med allt, t o m hundpassning under begravningsakten. Alltid snabbt svar och full service. Det enda jag kan uppleva som "negativt" är att det har varit många olika personer, en som hjälpte oss med beställning, en som varit ansvarig som vi endast haft telefon och mailkontakt med och en som var representant på begravningen och att revisorn endast finns i Stockholm. Det kanske beror på att det är semestertider men det som helhet har allt fungerat mkt väl och vi har fått ett väldigt fint bemötande från alla. Väldigt nöjda Läs mer
  • Jessica T skrev om Fenix Begravning
    I den svåra stunden vid min mammas bortgång fick jag otroligt fint bemötande, planering och svar på alla mina frågor och tankar. Är mycket nöjd med er. Läs mer
  • Lars S skrev om Fenix Begravning
    Allt fungerade utmärkt, snabb återkoppling och löste allt vi vad om på ett proffsigt sätt. Läs mer
  • Kim K skrev om Fenix Begravning
    Anlitade Fenix begravningsbyrå för att ta avsked av en älskad släkting.

Fick ett helt fantastiskt bemötande i en svår stund i livet. De var så måna om att allt skulle vara rätt och ordnade med alla kontakter och följde upp.

Vi hade aldrig kunnat få ett bättre avsked.

Fenix begravningsbyrå är proffsig.
    De har koll på allt på ett sätt som känns varmt och hjärtligt.

Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Mona E
    Mona E skrev om Fenix Begravning
    Fenix arbetar modernt via telefon Mail etc och smidigheten gör att man kunnat slappna av och ta tag i andra saker. De har skött annonsering etc allt utmärkt! Rekommenderar dem istället för de traditionella byråerna. Och prismässigt är vi helnöjda! Läs mer
  • Tove F skrev om Fenix Begravning
    Beställde en begravning. Fick mycket bra bemötande som ingav förtroende. Lättillgängliga. Blev en väldigt bra och fin begravning. Läs mer
  • Elin H skrev om Fenix Begravning
    Fick väldigt fin hjälp i samband med bokningen (som gjordes via nätet och telefon). De återkom och stämde av allt inför begravningen. Begravningen och minnesstunden blev helt enligt överenskommelse. Är mycket nöjd. Läs mer
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Fenix Begravning
    Positivt bemötande. Ingen väntetid. Gott samarbete. Läs mer
  • Cristel P skrev om Fenix Begravning
    Bokade min mors begravning via Fenix. Fint bemötande bra tips och personlig service. Allt blev perfekt och det kändes tryggt att få hjälp och stöd när så mycket ska hanteras av en så duktig och sympatisk medarbetare (Johanna) Fick också av hjälp av Fenix att hitta en fantastisk duktig förrättare (Rune Rosell) han gjorde vår avskedsstund till minnesvärd och personlig. Läs mer
  • Mona N
    Mona N skrev om Fenix Begravning
    Jag fick ett mycket proffsigt bemötande i samband med mammas begravning, och allt har skötts klanderfritt. Ett extra tack till Johanna Sjölund och den kvinnliga representanten i kyrkan som jag tyvärr har glömt namnet på. Kan varmt rekommendera Fenix. Läs mer
  • Tommy E skrev om Fenix Begravning
    anser att allt var bra , inget var dåligt mvh tommy Läs mer
  • Me-Nayak S
    Me-Nayak S skrev om Fenix Begravning
    Första och sista gången.
    Mammas önkemål var bestämda då hon avled, så vi googlade. Fenix dök upp vid en sökning och kunde passa in på mammas val. Hon hade en enkel men beständ önskan, var revisor och hade bortsett från den mänskliga faktorn. Att det kan finnas säljare även i begravningsbranschen.
    Fenix Begravningsbyrå kom upp.
    En mycket dålig erfarenhet. Obehaget som Fenix arbetssätt medför vill man inte ha. Jag jämför med flera andra dödsfall och alla olika typer av begravningar vi haft.
    Man köper en oundviklig tjänst, gör en beställning. Låter som ett okomplicerat avtal, och det är det förvisso. Utom när det kommer till Fenix Begravningsbyrå

Edit: de mailar att de läst på Reco men inte förstått att jag var missnöjd. Symptomatiskt. Jag var bara normalt artig mot deras drivna säljare. De får lära sig på egen bekostnad. Läs mer
    2018-06-01 Fenix Begravning svarar Me-Nayak S
    Hej,
    Det var tråkigt och förvånande att läsa detta. Själva poängen med att beställa en begravning på nätet är ju att kunna göra sina val i lugn och ro utan press. Jag har gjort en grundlig genomgång av vår kommunikation med dig och talat med alla inblandade. Självklart är det tråkigt att du inte framfört ditt missnöje till oss så att vi fått chans att reda ut något missförstånd med dig.

Sammanfattningsvis har du via vår hemsida skickat in en förfrågan gällande en enkel kremation med urna för askspridning. Du har fått en offert på den enklaste begravningen till det lägsta priset. Vi har via telefon informerat dig om att vi måste komma överens med ett krematorium i Stockholm om att genomföra kremationen här trots att den avlidne inte var folkbokförd här. Det skulle inte tillkomma någon kostnad för dig för detta.

Jag har förstått att du uppfattat det som att vår medarbetare försökt "sälja på dig" en urna. Du har själv valt en vacker vit porslinsurna på vår hemsida. Normalt rekommenderar vi en urna med skruvlock när man vill sprida askan själv eftersom övriga urnor behöver öppnas med verktyg och bara har ett litet hål i botten och det kan vara svårt att få ut askan. Urnan med skruvlock är 700 kr billigare än porslinsurnan du först valde. Du har senare pratat med Storkällans krematorium och gjort en specialöverenskommelse med dem angående köp av en grön barkurna. Storkällan erbjuder dessa urnor gratis för församlingsbor i Nacka och har dem därför i lager. De säljer normalt inte dessa urnor till andra. När jag pratar med dem är det oklart om dessa urnor kan säljas och vilket pris du fått. Sannolikt deras inköpspris, exkl. moms och frakt och utan gravyr på urnan.

Eftersom du inte kontaktat oss eller besvarat våra samtal efter din kontakt med Storkällan kan jag bara beklaga att vi inte fått chansen att förklara detta för dig. Jag hoppas nu att du och din familj får ett fint avsked och kan gå vidare i lugn och ro.

VD, Fenix Begravning
  • Mikael S skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande och enkelt att boka allt som vi ville ha det . Tack gör hjälpen till ett enkelt och fint avsked av vår Mor Läs mer
  • Jochen E
    Jochen E skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte en enkel kyrklig begravning som skulle inte vara i moll.Bemötande var oklanderligt och mina och min fru`s önskningarna uppfylldes till fullo.
    Sammantaget var det en "lyckad tillställning " så som min fru önskade sig.
    Tack att ni hjälpte mig i min svåra stund .

Varmaste hälsningar Jochen Eisele Läs mer
  • Per R skrev om Fenix Begravning
    Fik hjælp til min fasters bgrevelse, hurtig betjening. Läs mer
  • carina c skrev om Fenix Begravning
    Tack för personlig och bra service. Allt sköttes på bästa sätt! Vi kan varmt rekommendera Fenix. Läs mer
  • Rune H skrev om Fenix Begravning
    Allt sköttes i bästa samförstånd med Fenix. Den enda miss jag tänker på är ett par anmälda deltagare i minnesstunden som inte fanns med på listan från Fenix. Läs mer
  • Gunnar B
    Gunnar B skrev om Fenix Begravning
    jag och mina barn beställde enkomplett begravnig och fick en väldigt fin avslutning Läs mer
  • Minna B skrev om Fenix Begravning
    Tack för ett personligt service. Vi fick kontakt med en trevlig och hjälpsam Laura. Med hennes kreativa hjälp blev begravningen en positiv upplevelse för hela familjen. Kan verkligen rekommendera. Stort tack Läs mer
  • Kerstin S skrev om Fenix Begravning
    Från första början blev vi väldigt fint bemöta o tog emot allt som vi önskade o ordna på det bästa sättet!
    Även om vi blev sena med vissa bitar var allt på plats på begravningsdagen. Vi hade Charlotte Ceder som kontakt person o hon var fantastiskt i sitt bemötande ! Läs mer
  • Susanne B skrev om Fenix Begravning
    1. Vi hade möte en fred 13.30 och det visade sig då att det inte gick att boka begravning eftersom det var stängt fred em. Vi gick alltså därifrån utan att ha bestämt någon tid.
    2. Det fanns väldigt få dödannonser att välja på. Dessa fanns endast digitalt vilket gör det svårt att jämföra och få en överblick., särskilt när man är flera stycken som ska se/välja.
    3. Cermonivärden från Fenix var väldigt anonym. Hade vi vetat att det finns en representant från Skogskyrkogården på plats hade vi inte behövt ngn från Fenix (à 1900 kronor!)
    4. Vi fick uppgifter om att vi hade 1 timme på oss innan begravningen men det stämde inte fick vi höra av representanten från Skogskyrkogården. Vi fick 45 min nu och det var nog bara tur att begravningen innan tog slut lite tidigare. Läs mer
    2018-04-02 Fenix Begravning svarar Susanne B
    Hej Susanne,
    Tack för din feedback. Vi arbetar ständigt med att förbättra kommunikationen kring begravningsplaneringen och det låter som om du kunde ha fått tydligare information från oss i dessa frågor:
    1. Kyrkogårdsförvaltningar och församlingar har tyvärr mycket begränsade öppettider. Ibland bara ett par timmar i veckan. Ofta är det lång väntetid i telefon. Det är därför inte vanligt att exakt tid för begravningen bokas i mötet med oss. Allt annat som rör begravningen kan dock planeras och bestämmas. Vi återkommer vanligtvis med förslag på tid för ceremonin under nästkommande vardag.
    2. Jag är lite osäker på vad du menar med få annonser att välja på? Vi använder ett av två standardsystem för annonsproduktion som finns i Sverige. Det finns ca 1.000 färdiga symboler i systemet. Man kan lägga till en helt egen symbol för en smärre administrationsavgift som systemet tar ut. Man är fri att skriva nästan vad man vill i annonsen men format och textstorlek bestäms av tidningen. Vi har tidigare inte fått önskemål om att visa symbolerna utskrivna på papper men det ska vi självklart ordna en pärm för i de fall anhöriga tycker att det känns lättare än att titta på en skärm.
    3. Representantens uppgift är att vara på plats och kontrollera att allt är i ordning inför begravningsakten, packa upp och arrangera blommor, föra förteckning över blomstergåvor, lägga på ev bårtäcke, tända ljus, ta emot och hjälpa gäster med ev. frågor, hjälpa till med defilering, spela upp ev musik från musikanläggning, ta hand om blommor och städa iordning i kapellet efter akten, samt lösa ev. frågor som kan dyka upp. Det är ingenting som ingår i vaktmästarens arbetsuppgifter. Vaktmästaren låser upp, tar fram kistan och kan vara behjälplig kring ljud och ljus. I de fall familjen inte önskar en representant från begravningsbyrån måste anhöriga själva ta på sig representantens uppgifter.
    4. Det är mycket ovanligt att det är mindre än en timmes tid avsatt för iordningställande innan en begravning. Om det skulle vara planerat så från förvaltningens sida och anhöriga planerar att vara där så tidigt är det självklart något vi måste informera om. Vi får se över våra rutiner så att vi alltid dubbelkollar detta. Jag hoppas att ni ändå med representantens hjälp blev klara med förberedelserna i god tid.

Återigen tack för att du tog dig tid att lämna feedback. Vi kommer att se över vår kommunikation i dessa frågor.

Hälsningar
  • Anders L skrev om Fenix Begravning
    Allt fungerat fint och bra, fått den hjälp man behöver samt att dom inte på något sätt försökt utnyttja en svår situation Läs mer
  • Ingrid W skrev om Fenix Begravning
    Vi valde att komma till Fenix kontor Klarabergsgatan Stockholm.
    Vi mötte Laura Galvez och vi hade ett bra samtal som gav svar på våra frågor, hade sen vidare kontakt på telefon.
    Begravningen blev som vi önskat och den person som var närvarande från Fenix var respektfull och fin i bemötandet. Läs mer
  • helena G skrev om Fenix Begravning
    Bra att man via nätet kan boka en begravning utan att uppsöka en begravningsbyrå! Mindre bra att dom bombarderade mig med telefonsamtal efter vi hade lagt in vår beställning då jag befann mig i arbete. Bättre om dom hade bett mig ringa upp dom! Har sen haft en bra kontakt via nätet. Det blev en dit avsked av min Mor! Läs mer
    2018-03-25 Fenix Begravning svarar helena G
    Tack för din feedback Helena. Vi tar den till oss och kommer att diskutera hur vi kan vara mer lyhörda för anhörigas önskemål kring kommunikation. Roligt att höra att du uppskattar vår hemsida och att det blev ett fint avsked.

Hälsningar