Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Norrmalm Fenix Begravning

Fenix Begravning

Klarabergsgatan 35, 111 21 Stockholm — Visa karta

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Öppet just nu
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 406 kunder tycker om Fenix Begravning

• 2019-09-17

Göran L skrev om Fenix Begravning
    Bra personligt bemötande. Tydliga arrangemangs förslag och uppvisande av priser för allt.
    Kände sig trygg i Fenix händer.
    Inget utnyttjande av de sörjandes känslor.
    Återkommer gärna. TACK! Läs mer
  • 2019-09-17

Jovanka P skrev om Fenix Begravning
    Tryggt, förutsägbart, respektfullt och värdigt. Läs mer
  • 2019-09-05

Dante V skrev om Fenix Begravning
    Dem var väldigt professionella. Läs mer
  • 2019-09-05

Ann-Kristin C skrev om Fenix Begravning
    Så respektfulla, sååå skönt att kunna ha någon att bolla med när man är ensam om allt!! Tack så mycket marina och Johanna samt sanna❤️ Känns som det blev vad pappa hade älskat❤️( han let nog i himlen nu) tina Läs mer
  • 2019-09-04

Jonas L skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och supporten av Fenix begravningsbyrå. Läs mer
  • 2019-09-02

Patrik L skrev om Fenix Begravning
    Mycket proffsigt skött och bra support. Kunde fråga om allt nästan när som helst, och fick alltid bra hjälp.
    Mvh Patrik Lindestam Läs mer
  • 2019-08-30

Stefan P skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande och kvalitet raktigenom Läs mer
  • 2019-08-30

Elisabeth O skrev om Fenix Begravning
    Begravning, ;minnesstund, urna med dekorering,blommor, catering, annons...
    Bemötandet var mycket bra, trevligt, petsonligt med så fin och rätt känsla.
    Förväntningarna var att få stöd och hjälp med allt kring förberedelserna inför begravningen på ett bra och fint sätt. Allt gick som vi önskat oss. Företaget Fenix med Gunilla och medarbetare levde verkligen upp till det. Så trevligt och proffsigt.
    Jag är så nöjd med allt. Även så fin och trevlig personlig uppföljning. Varmt tack. Läs mer
  • 2019-08-26

Ann-Christin S skrev om Fenix Begravning
    Skötte pappas begravning. Det blev en fin, enkel och ärlig ceremoni Läs mer
  • 2019-08-26

Lotta H skrev om Fenix Begravning
    Vi bad om hjälp med en begravning.
    Vi blev så proffsigt och fint bemötta.
    Fick hjälp med allt och fick bra råd och mycket vänligt bemötande.
    Detta resulterade i att begravningen för vår farbror blev så fin. Läs mer
  • 2019-08-25

Christer S skrev om Fenix Begravning
    Jag fick vad jag ville En fin begravning till ett bra pris Samt trevligt proffsigt bemötande både i telefon och på plats vid begravningen Läs mer

Fabienne S skrev om Fenix Begravning
    Begravningstjänst.

Vi blev väl bemötta och det fungerade bra och smidigt.

Vi rekommenderar gärna andra att anlita Fenix. Läs mer

Pia W skrev om Fenix Begravning
    Begravning med baspaket tror jag.
    Otydlig information vid första kontakten inför offert. Vi frågade exempelvis om det var noll kostnad för annonsering (då vi tyckte det lät orimligt) och fick svar att detta stämde. Här skulle ni varit tydliga med vad exakt det var som var noll kostnad och vad som tillkom. Jag är van att hantera offerter men i en utsatt och ovan situation där du mist en nära anhörig är man inte helt uppmärksam och svårt att ta till sig information. Det var klart och tydligt skrivet på hemsidan men som sagt, detta kunde vi inte ta till oss. I det initiala skedet skulle allting ha dokumenteras om vad vi kommit överens om och diskuterat och inte bara tagits muntligt. Då blir det lätt fel i en situation du du ska hantera en begravning som anhörig, missförstånd sker vilket det också gjorde i detta fall.
    Vi tog i ett senare skede allt på mejl. Servicen på begravningen var mycket bra. Läs mer
    2019-08-20 Mikael N svarar Pia W
    Tack för återkopplingen Pia! Vi tar till oss av detta och förbättrar oss så att alla delar blir tydliga och dokumenterade - det ska vara okomplicerat att ordna en begravning med oss så detta får vi arbeta vidare med.

Annica T skrev om Fenix Begravning
    Helt fantastiskt . Trevligt bemötande och utmärkt service Läs mer
  • 2019-08-19

ALEXANDRA C skrev om Fenix Begravning
    Kan absolut inte rekommendera Fenix Begravningsbyrå i Täby. Otroligt rörigt, mycket ansvar läggs på anhöriga, bristfällig information och dålig och seg återkoppling på mejl. Inte en bra och stöttande hjälp när man befinner sig i svår sorg. Läs mer
    2019-08-20 Mikael N svarar ALEXANDRA C
    Hej Alexandra, det känns som att vi verkligen brustit i vårt åtaganden - inte bra alls, jag skäms. Jag har försökt nå dig för att personligen be om ursäkt och för att förstå lite fler detaljer kring turerna. Ring eller maila mig så är du snäll.

• 2019-08-19

Liselott A skrev om Fenix Begravning
    Ordnade en begravning vR jätte nöjd med bemötandet och begravningen Läs mer
  • 2019-08-14

Urban J skrev om Fenix Begravning
    Trots att all kontakt skedde via telefon kändes allt från första kontakt personlig och Gunilla Claesson guidade mig/oss genom det hela och kom med förslag och rekommendationer när det behövdes. Läs mer
  • 2019-08-11

Ann-Christin L skrev om Fenix Begravning
    Kontakten med handläggaren på begravningsbyrån var bra, vi fick genomgående snabba och informativa svar. Vi hade en urnbegravning. Tyvärr saknades ett av efternamnen på urnan. Detta rättades till (i efterhand). Vi var mycket tydliga med att vi ville sprida mors aska. Tillstånd för detta införskaffades. När urnan skulle hämtas i juli (i kyrkans kapell) fick vi veta av personalen att urnan var plomberad! och alltså inte kunde öppnas. Fenix Begravningsbyrå hade helt missat att informera om vilken urna man använder vid spridning av askan. Vi skulle avresa några dagar senare till fjällen och blev ju förtvivlade.
    Lösningen blev att man (på kapellet) öppnade botten och att man flyttade på askan till en plastpåse. Vi fick sen sprida mors aska från PLASTPÅSEN! Inte alls det värdiga avsked vi hade önskat oss. Handläggningen har varit klart undermålig, inte ett utan två misstag har skett under tiden fram till mors sista vila.. Kontakt tas i efterhand med Fenix begravningsbyrå, som beklagar det inträffade. Vi erbjuds en symbolisk prisreduktion (på < 10 procent av den totala begravningskostnaden). Vi kan tyvärr inte rekommendera Fenix Begravningsbyrå Läs mer
    2019-08-12 Mikael N svarar Ann-Christin L
    Hej Ann-Christin,

Som din rådgivare sagt är vi väldigt ledsna över det som hänt - under inga omständigheter är det inträffade ok och vi ser väldigt allvarligt på det. Som en direkt konsekvens av detta har vi under förra veckan ändrat i våra rutiner för att något liknande aldrig ska kunna inträffa.

• 2019-08-09

Ilona T skrev om Fenix Begravning
    Vi fick allt hjälp och ett
    trevligt och mänsklig bemötande.
    Väldigt nöjd.
    Tack för att ni finns! Läs mer
  • 2019-08-01

Christer R skrev om Fenix Begravning
    Utmärkt vägledning och förslag till hur bäst och ekonomiskt hantera min mammas begravning. Speciellt uppskattat då vi bor utomlands och mycket behövde ordnas utan att vi var närvarande.
    Rekommenderar verkligen Fenix Begravning. Läs mer
  • 2019-07-24

Jenny B skrev om Fenix Begravning
    Borglig begravning som blev precis vad min pappa och jag hade önskat oss... Läs mer
  • 2019-07-24

Anna L skrev om Fenix Begravning
    Jag gillade verkligen officianten! Läs mer
  • Kristina A

2019-07-24

Kristina A skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande. Vi bokade en borgerlig begravning. Var lite strul med annonsen, tex att vi måste välja bild från en viss lista, men sen vad det en annan lista som tydligen egentligen gällde och där fanns inte alla bilder med, så info var kanske si så där. Fel namn på kistan sen på begravningsdagen. Lite strul alltså men de löste det snabbt, så i slutändan blev begravningen bra. Läs mer
  • 2019-07-21

Marselle S skrev om Fenix Begravning
    Jag valde Fenix begravning pga att deras bemötande. De första intrycket jag fick var helt fantastiskt, personen som hjälpte vår familjen hos Fenix under dessa tråka omständigheter var så fin. Hon löste alltihop för oss och de var samma person vi hade kontakt med under hela processen.

Allting gick så smidigt och dom är väldigt kunniga på allt som rör de som man bör ta tag i efter att en anhörig har gått bort, vi kunde ringa till vår kontaktperson när som helst och hon svarade alltid.

Jag är mer är nöjd och otroligt förvånad över att de finns så bra service och så fint genuina människor som hjälper till med detta på ett så smidigt och personlig sätt.

Jag kan rekommendera denna begravningsbyrå till alla som behöver denna hjälp, så står man och tvekar på vilka man ska välja så ring hit.

Tack Fenix Läs mer
  • TERESA CHARLOTTA D

2019-07-18

TERESA CHARLOTTA D skrev om Fenix Begravning
    Kontaktade Fenix vid min brors bortgång april 2019 och första intrycket kändes bra. Kvinnan som jag var i kontakt med kändes varm och hjälpsam. Men, det kändes som att dom hade mycket att göra eller om det var annat. Vi kände oss bortglömda, fick själva ringa ofta för att få svar på frågor som hon skulle återkomma om. En del saker glömde hon helt ta upp med oss och som inte blivit åtgärdade alls. Tyvärr så hamnade vi lite i kläm.
    Men räddningen i allt det tråkiga var officianten vi fick, Susanne Stenhammar. Helt fantastisk kvinna som var ett stort stöd och gav oss en vacker och värdig ceremoni för vår bror. Läs mer
    2019-08-12 Mikael N svarar TERESA CHARLOTTA D
    Hej Theresa,

Tack för återkopplingen! Bra att du är nöjd med första rådgivningssamtalet och ceremonin men vi är inte nöjda med att du kände dig bortglömd och behövde jaga din rådgivare - så ska det naturligtvis inte vara! Vi har ändrat i våra rutiner så att du som kund får all information du behöver utan att behöva jaga din rådgivare.

• Stefan K

2019-07-11

Stefan K skrev om Fenix Begravning
    Jag kan starkt rekommendera Fenix. Fick ett trevligt och kunnigt bemötande.
    Deras representant Adam kan starkt rekommenderas.
    /Stefan Läs mer
  • Ulrika E

2019-07-01

Ulrika E skrev om Fenix Begravning
    Allt har gått väldigt smidigt. Vänligt bemötande av Anne - Kristin i telefon ang. transport av kistan till och från kyrkan m m. Representanten Lisbet som närvarade under cermonin var också en tillgång och ingav trygghet. Läs mer
  • 2019-06-22

Hans L skrev om Fenix Begravning
    Mycket fin och bra arrangemang av min anhörigs begravning.
    Trevligt bemötande i kyrkan.
    Mycket bra hantering och information av Gunilla Classon som varit ett stöd från första början.
    Tack så mycket. Läs mer
  • 2019-06-20

Arne C skrev om Fenix Begravning
    Trevligt, professionellt, inkännande, samt, som pricken över i:et, prisvärt! Läs mer
  • 2019-06-09

LENA B skrev om Fenix Begravning
    Oproffesionellt. Återkommer /återkopplar ej som utlovat. Vi fick rätta fel och brister som personalen orsakat. Ont om tid hela tiden. Mycket tid fick vi lägga på att leta på rätt person och få rätt info. Fick sen höra att detta berodde på så mycket sjuk personal och för lite resurser för uppdragen de hade. Kaos. Oroligt och stressande! Läs mer
    2019-06-18 Mikael N svarar LENA B
    Hej Lena,

jag är ledsen att du upplevde att ni inte fick den snabba återkoppling du ville ha.
    Vi har kollat upp hur ärendet sköttes, och trots att din rådgivare blev sjuk under en längre tid ser vi att vi ersätta din rådgivare snabbt och hade tät kontakt med både dig och din syster via telefon, e-post och sms.

Vi förstår att vissa vill ha tätare dialog än andra och ser över hur vi kan anpassa vår kommunikation för att bättre tillgodose allas önskemål och behov. Vi ser också över våra rutiner i samband med att en rådgivare med pågående ärenden plötsligt blir försvinner p.g.a. t.ex. sjukdom.

Med avseende på det fel ni upptäckte i annonskorrekturen så var det tyvärr den mänskliga faktorn som smög in ett fel och det är också därför vi ber kund läsa igenom och godkänna korrekturen som en sista "check" innan vi skickar in den till tidningen (vilket vi också gjorde i detta fall och justerade så att det blev rätt i tidningen). Naturligtvis vill vi aldrig göra fel och vi arbetar på rutiner för att minimera det.

Vi är tacksamma för din feedback, den hjälper oss bli bättre.

2019-06-18 LENA B svarar Mikael N
    Hej, nej du behöver inte vara ledsen, snarare väldigt bekymrad över din oproffesionella personal. Det var inte bara snabb återkoppling vi önskade. Vi önskade återkoppling så som den utlovats, och dessutom korrekt. Inget annat. Vår 'rådgivare' gav fel information flera gånger, blsndsdw5ihoo vårt ärende med annat, 'trodde' att hon var den som skulle vikariera för den sjukskrivna...... Nej, det blev snarare så att vi jagade henne för att rätta alla fel som 'rådgivaren' och den som upprättade dödsannknsen orsakade. Uppenvara stav-och korrektursfel som vi som kund fick rätta, med väldigt korta deadline. Nej, försök inte framstå oss som 'väldigt krävande kunder', vi önskade bara5fp korrekt information och på tid som ni utlovat. Ni misstolkar, vi ville inte 'ha tätare dialog än andra', bara korrekt. Sen låter det ju fint med att 'anpassa kommunikarionen' för att tillgodose allas önskemål och behov. För oss hade ansvaret av att återkoppla den tid som utlovats och ha korrekt information räckt långt. Inget annat. Det är trust att läsa era 'välformulerade' svar till missnöjda kunder, med en underton av att vi som kund önskat tätare dialog. Inte alls, om förtroendet funnits.
    2019-06-18 LENA B svarar Mikael N
    Hej, nej du behöver inte vara ledsen, snarare väldigt bekymrad över din oproffesionella personal. Det var inte bara snabb återkoppling vi önskade. Vi önskade återkoppling så som den utlovats, och dessutom korrekt. Inget annat. Vår 'rådgivare' gav fel information flera gånger, blandade ihop vårt ärende med annat, 'trodde' att hon var den som skulle vikariera för den sjukskrivna...... Nej, det blev snarare så att vi jagade henne för att rätta alla fel som 'rådgivaren' och den som upprättade dödsannonsen orsakade. Uppenbara stav-och korrektursfel som vi som kund fick rätta, med väldigt korta deadline. Nej, försök inte framstå oss som 'väldigt krävande kunder', vi önskade bara få korrekt information och på tid som ni utlovat. Ni misstolkar, vi ville inte 'ha tätare dialog än andra', bara korrekt. Sen låter det ju fint med att 'anpassa kommunikarionen' för att tillgodose allas önskemål och behov. För oss hade ansvaret av att återkoppla den tid som utlovats och ha korrekt information räckt långt. Inget annat. Det är trist att läsa era 'välformulerade' svar till missnöjda kunder, med en underton av att vi som kund önskat tätare dialog. Inte alls, om förtroendet funnits.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Pia B

2019-05-01

Pia B skrev om Fenix Begravning
    Min pappas begravning blev ett mycket fint minne mycket tack vare personalen på Fenix begravningsbyrå. Personalen var alltid tillgänglig och mycket behjälplig i alla svåra beslut som måste tas i stunder av sorg. Jag fick snabb återkoppling, vägledning och ett fantastiskt bemötande. Läs mer
  • 2019-03-13

Katrine W skrev om Fenix Begravning
    Mycket trevligt bemötande, omtänksamma och tydliga.
    Inga extra kostnader utan allt blev exakt som jag fick berättat för mig vid första kontakten.

Förutom några mobilsamtal har det varit enkelt att sköta på mailen då jag fått svar inom en dag, ibland samma.

Upplevde att de på kontoret på Linnegatan gjort allt på bästa sätt för att underlätta i denna svåra tid.

Stort tack! Läs mer
  • 2019-03-07

Marie G skrev om Fenix Begravning
    Snabb och bra service, trevlig personal! Läs mer
  • Lillemor A

2019-02-10

Lillemor A skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande .trevlig personal Läs mer
  • 2019-02-08

Anna Lena L skrev om Fenix Begravning
    Hjälp när vi skulle begrava vår far
    ett jättebra bemötande väldigt lyssnande och hjälpsamma Läs mer
  • 2019-02-06

Brita N skrev om Fenix Begravning
    Jag tyckte dom gav ett bra och varmt mottagande! Våra förväntningar uppfylldes, vi är överlag mycket nöjda med eran tjänst. Stort tack till Peter och laura! Läs mer
  • 2019-01-31

Maud S skrev om Fenix Begravning
    Hej
    Jag hade önskat en personlig kontakt.
    Det är lätt att det blir missuppfattningar, som t.ex visste vi inte skillnaden mellan representant och cermoni mästare.
    MVH Maud Sannes Läs mer
  • 2019-01-23

Bengt K skrev om Fenix Begravning
    Fenix – begravningsbyrån med katastrofalt bemötande
    Fenix kontaktades för att man kunde kontaktas även på en helg efter att 98-årig fullt vital man dött fredag e.m. Trots åldern alltså en mycket plötslig död och chockartad för hustrun. Fenix återkom som utlovat på måndagen med löfte om första möte för begravningsplanering onsdag kl. 10. 92-åriga änkan kokade kaffe, tände ljus och satte fram foto på maken. Men Fenix kom inte. Hörde inte av sig! Vi (dotter och barnbarn) ringde upp Fenix – som skulle kolla vad som hänt. Men Fenix hörde inte av sig då heller. Bad aldrig om ursäkt!
    Efter olika egna försök fick vi kontakt med den som skulle ha kommit, hon hade ingen aning om detta och befann sig 16 mil från Södertälje. Fenix hade alltså ingen koll på någonting. Man undrar om dom skulle ha kommit på själva begravningsceremonin, om vi hade kommit så långt. Läs mer
    2019-02-01 Mikael N svarar Bengt K
    Hej Bengt

Naturligtvis väldigt tråkigt att läsa din RECO. Tyvärr uppstod ett missförstånd mellan två kolleger som gjorde att vi inte kom till mötet. Vi erbjöd en ny mötestid när vi insett misstaget men då hade ni redan löst det på annat sätt. Vi beklagar detta.

• 2019-01-19

Anna L skrev om Fenix Begravning
    Fått så fin hjälp, lätt att få kontakt m begravningsbyrån, väldigt familjär o varm känsla. Kan absolut rekommenderas!!! Läs mer
  • 2019-01-15

Agneta M skrev om Fenix Begravning
    För att få gjort det mesta via telefon/mail så fungerade det riktigt bra. Vänlig o gullig personal. Man får dock korrekturläsa typ dödsannons o programkort mycket noga o läsa igenom allt för att undvika stavfel o dyl.
    Fick också en känsla av att det inte fanns nån längre erfarenhet av begravningsverksamhet... Läs mer
  • 2018-12-05

Barbro P skrev om Fenix Begravning
    Vänligt bemötande och snabb hjälp Läs mer
  • 2018-12-04

Mette H skrev om Fenix Begravning
    Köpte direktkremering.
    Trevligt bemötande och snabb hantering i ärendet.
    Inga onödiga säljfasoner.'
    Rekommenderas till alla som vet vad de vill ha ut av en begravningsbyrå. Läs mer
  • Karin S

2018-12-02

Karin S skrev om Fenix Begravning
    Direktkremation
    Utmärkt bemötande
    Korrekt och diskret handläggning
    Ärendet ej ännu avslutat. Läs mer
  • 2018-11-28

Andrei B skrev om Fenix Begravning
    Proffsigt. Begravning, kremering av vår far. Enkelt och allt hanterades på ett bra sätt. Läs mer
  • 2018-11-23

Tomas T skrev om Fenix Begravning
    Direkt kremering. Bra bemött. Läs mer
  • 2018-11-23

Susan G skrev om Fenix Begravning
    - Köpte kista och frakt till kyrkan.
    - Väldigt trevligt , trots att begravningen bokades med kort varsel.
    - att allt skulle fungera tidsmässigt, vilket det gjorde.
    - jag kommer absolut att remmendera Fenix till andra.!! Läs mer
  • 2018-11-22

Karin F skrev om Fenix Begravning
    Nyttjade direktkremering.
    Blev väl bemött, fick den hjälp och information jag behövde via telefonkontat så jag känner mig nöjd. Läs mer
  • Ina Ö

2018-11-21

Ina Ö skrev om Fenix Begravning
    Hej.
    Då detta var den första begravningen jag ordnat, anser jag mig ha fått full information om vad som ingått i de olika alternativen. Jag tycker också jag blivit mycket väl omhändertagen i en svår stund. All hjälp jag önskat har jag fått, trots lite speciella önskemål.
    Jag känner mig mycket nöjd med alla de kontakter jag haft med Fenix och hela begravningen som sådan. Jag kan varmt rekommendera denna begravningsbyrå! Läs mer
  • Christina K

2018-11-04

Christina K skrev om Fenix Begravning
    Vi hade begravningsceremoni i kyrka och därefter kremering. Vi fick bra bemötande och hjälp från början. När vi bestämt oss hur vi ville utforma begravningen hjälpte Fenix oss med allt vi behövde och det blev precis som vi tänkt oss. Deras representant som var på plats vid ceremonin var vi mycket nöjda med. Inget kunde ha blivit bättre. Läs mer
  • 2018-10-30

Camilla D skrev om Fenix Begravning
    Direkt kremering
    Föredömligt bemötande
    Hade inga förväntningar pga att jag ej har behövt använda deras tjänster tidigare, men är väldigt nöjd hitils
    Mycket nöjd Läs mer

Klarabergsgatan 35, 111 21 Stockholm