Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 268 kunder tycker om Fenix Begravning

• Elin H
    Elin H skrev om Fenix Begravning
    Är jättenöjd med bemötande och all hjälp med att ordna mammas begravning till det bästa avskedet. Allt har fungerat väldigt smidigt!
    Vi saknade inte det personliga mötet, detta passade oss jättebra, vi fick all stöd och hjälp vi önskade och kunde sitta hemma lugn och ro och göra våra val.
    Rekommenderas varmt!
    Stort tack till Ann-Christine som har varit vår kontakt på Fenix. Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Fenix Begravning
    I en svår stund i livet då jag mist min far fanns Fenix begravningsbyrå där för mig. Professionellt och vänligt hjälpte de mig genom allt som skulle ordnas. Lyssnade, tröstade och ordnade. Jag fick ett fint minne att bära med mig av min far.
    Tack!
    Eva Läs mer
  • Marek D
    Marek D skrev om Fenix Begravning
    Fantastisk Veronica Moritz angel med stort hjärta❤️❤️❤️❤️ Läs mer
  • Rebecca J
    Rebecca J skrev om Fenix Begravning
    Kontakten jag hade; Veronica Moritz var så otroligt rar, tillmötesgående och framförallt hjälpsam att jag nästintill kände motvilja att prata med någon annan. jag fick en oerhörd hjälp med allt gällande begravningen från henne, och jag skulle med total och hundraprocentig uppriktiget kunna rekommendera Fenix. Jag fick hjälp med papper som skulle ordnas fram eftersom jag inte är bröstarvinge utan den avlidnes barnbarn, jag fick hjälp med vad som skulle göras, hur det skulle gå till, vad Fenix gjorde och hänvisade mig i allehanda riktningar jag inte riktigt visste att jag var tvungen att vända mig. Så, jag är oerhört nöjd det kostnaden , hjälpen stöttningen och framförallt, det som gjorde mig gladast var att jag fick ett samtal några dagar efter begravningen för att höra hur allting hade gått.
    U-N-D-E-R-B-A-R-T. Stor eloge till Veronica Moritz på Fenix :) Läs mer
  • Merja T
    Merja T skrev om Fenix Begravning
    Jag har fått ett fantastiskt fint och professionellt bemötande av Johanna S. Jag valde att sköta begravnings planeringen över telefon och mail, så smidigt och över all förväntan. Johanna har funnits hela vägen som ett stort stöd. Det var så fint att hon ringde dagen innan begravningen och stämde av allt, det gjorde mig trygg.
    Vi köpte "grundpaketet" med tillägg för dödsannons och urna.
    Mycket bra pris och all den service jag fått gör att jag varmt kan rekommendera Fenix begravning. Läs mer
  • Layla C
    Layla C skrev om Fenix Begravning
    Jag tycker att jag fick ett jätte fint bemötande. Kände att jag kunde ringa när jag hade funderingar och Veronica var alltid trevlig och känner stort förtroende till henne . Jag hade inga förväntningar då det var min första gången, men ni har nu att ribban högt och kommer ha höga förväntningar i framtiden . Jag har även rekomenderat er till dom som frågat
    Med det vill jag ge er ett STORT TACK! Läs mer
  • Lindalee A
    Lindalee A skrev om Fenix Begravning
    Jag har fått hjälp utav Veronina Movitz med att ordna begravning för min pappa. Han kremerades utomlands och kom i urna med flyg till Arlanda, det var lite klurigt att hämta honom den tiden han kom men det löstes till slut och det var mycket uppskattat. Fick också hjälp med att boka tid i kyrkan, lösa detta med dödsannonser, kyrkvärd och att lösa någon som kunde sjunga i kyrkan. Jga har ingenting att klaga på gällande något. Bra kommunikation, personligt bemötande. Vår kyrkvärd var otroligt bra, hon var verkligen på vår sida, personlig och kanonbra. Helheten får fem stjärnor utav mig/Lindalee Läs mer
  • Per-Erik S
    Per-Erik S skrev om Fenix Begravning
    Väldigt positiv. Ett stort stöd i vår sorg. Läs mer
  • Li F
    Li F skrev om Fenix Begravning
    Oförberett tal, oproffsigt och slarvigt intryck... fått mormors levnadshistoria om bakfoten, pratade om barnbarnen som om vi vore småbarn när flertalet är vuxna. Skrynklig kavaj, oknuten sko, skjortan på sniskan utanför byxorna. Och stakade sig om sina glasögon under talet.. Läs mer
    2017-11-23 Fenix Begravning svarar Li F
    Hej Li,
    Det var ju förfärligt tråkigt att officianten gav ett så dåligt intryck! De borgerliga officianterna är ofta utsedda av kommunen men ibland rekommenderar vi en officiant om kommunen inte har någon. Självklart är vi måna om att de ska göra ett fantastiskt jobb. Jag vore mycket tacksam om du kunde skicka ett mail till mig och tala om var och när begravningen ägde rum så ska jag omedelbart följa upp detta.

Hälsningar
    Charlotte Runius (grundare och ägare av Fenix)
    charlotte.runius@fenixbegravning.se
    bra info och återkoppling
    ................................ Läs mer
  • Anneli F
    Anneli F skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande Vi hade mail/tel kontakt viket fungerade utmärkt. Allt fungerade som det skulle med beställning av blommor, kista, kort, bokning av lokal m.m Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Fenix Begravning
    Har använt mig av Fenix både vid min far och mors bortgång och Jessica har varit fantastisk!

Väldigt bra service. Stor hjälpsamhet.

Inga ockerpriser och de kan hjälpa till med a l l t, eller bara så mycket som man själv väljer.

De är transparenta och utövar inga fula säljknep och försöker inte lura på en något. Man betalar inga dolda tilläggsavgifter.

Rekommenderas varmt.

Vänligen Jenny Läs mer
  • Elisabeth N
    Elisabeth N skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande. Det är bra med tät telefonkontakt. Att dom kom hem till vårt hem är bra. Läs mer
  • Renata W
    Renata W skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande från början till slut. Positivt med att de gör hembesök så att man diskutera i lugn och ro hur man vill ha begravningen. Det förekom ingen stress från deras sida för att vi skulle fatta snabba beslut. Vi anlitade dem för allt som behövs för en begravning, förutom blommor och catering. Det vi förväntade oss har de levt upp till. Läs mer
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Fenix Begravning
    Redan från första telefonsamtalet har de varit väldigt hjälpsamma både med råd och stöttning och samordning av allt det praktiska. Beslut kunde tas snabbt och man kände sig väl omhändertagen, hade jag några frågor såg de alltid till att återkomma med svar samma dag.
    Även då vi redan från start hade en snäv budget var det aldrig att jag kände mig obekväm och jag fick en utomordentlig service fastän de redan då visste att deras arvorde inte var många tusenlappar!
    Kan med varm hand rekomendera dem vidare! Läs mer
  • Torie J
    Torie J skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet har varit helt underbart ända från början när vi ringde första gången. Veronica Moritz på begravningsbyrån har varit helt underbar med allting och hjälpt oss med allt som vi har haft frågor om. Hon har även ringt och frågat hur det går för mig sen jag blev ensam. Alexander som kom med kistan med min man till begravningen, var också hjälpsam och underbar. Så jag har även rekommenderat Fenix till min bror i Värmland hans svärmor har gått bort. Så han kontaktade dom och han valde också dom till hjälp med begravningen till sin svärmor. Jag och mina barn har ingenting att klaga på utan är 100 procent nöjda med all hjälp vi fått. Med vänlig hälsning, Torie Johansson Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning var en bra kontakt med personligt bemötande i en känslomässigt jobbig tid. De talade om vad de kunde hjälpa till med och gav förslag på lösningar till en rimlig kostnad.
    Jag är mycket nöjd med deras fina service. Läs mer
  • Eddie B
    Eddie B skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket vänligt, rådgivande och hjälpsamt bemötande i en svår stund som betyder mycket när man känner sig vilsen.

Löpande information om vad som hela tiden sker fram till gravsättningen i minneslunden. Även betydelsefullt att vår önskan om gravsättning innan den 5 nov (den avlidnas födelsedag) kunde uppfyllas värdesätts oerhört.

Mången tack Läs mer
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Fenix Begravning
    Allt flöt på som det skulle. Vi fick svar på alla våra frågor och de hade ett trevligt bemötande. Kista, urna, transport, kyrkvärd. Vi är nöjda! Läs mer
  • Nicole S
    Nicole S skrev om Fenix Begravning
    Mamma råkade googla fram Fenix på nätet, då vi var ute efter en hjälpsam o lagom i pris begravningsbyrå. Vi ringde upp Fenix o kom i kontakt med Veronica, en super bra bemötande från första sekund med en enorm tålamod att verkligen gå igenom varenda detalj om o om, då jag själv aldrig planerat en begravning - Alltså var det min första gång! Vi hade kontakt väldigt ofta både via telefon o mail, vi gick om varann ibland men fick tag på varandra ganska snabbt i slutändan ändå :) Vår kontakt har varit super bra, under varje vecka som gick under planeringen inför begravningen. Återigen massa tålamod med att berätta allt jag var osäker på, ta om det om o om igen. Alltid tillgänglig & alltid lika trevlig för o inte säga HUR enormt hjälpsam hon varit i hela den här processen. Kan inte tacka henne nog över all hjälp o info hon gett oss :). Vidare till begravningen, allt gick super smidigt o representanten var lätt o kommunicera med, jag fick också lägga in en mössa pappa älskade i hans kista o det var inga problem alls med det. Utan det fixades utan problem & utan några men. Hela vigseln var jätte fin, eran kista var jätte fin (den med texten: vila i frid). Ångrar inte en sekund att vi valde att uppgradera kistan till något finare. Vi valde en enkel paket hos er, ni gjorde det lätt att anpassa kistan till paketet med några få tusenlappar emellan. Veronica var alltid tillgänglig att hjälpa mig dessutom med mina sista minuten frågor till o med jag fick för mig o fråga om det som dök upp med dagarna. Vidare till efter begravningen höll vi kontakten o en månad senare, har vi fortfarande kontakt för vi inte är helt klara på Fenix. Veronica har varit väldigt förstående med vårt fall, då kommunen är inblandad o det har inte varit några problem alls. Jag är mer än nöjd med den här servicen vi fått & skulle LÄTT kunna rekommendera er vidare eller i framtiden också tänka mig att ni sköter sånt igen.

Veronica Moritz - Du har varit en sjukt trevlig kontaktperson, super hjälpsam, förstående till 150%. Gjort ditt bästa inom allt, haft världens tålamod med oss. Jag är super nöjd med all service du gett oss, kan inte tacka dig nog :). Mvh/Nicole Läs mer
  • Kicki S
    Kicki S skrev om Fenix Begravning
    Med en enkel men mycket användbar hemsida blev valet lättare. Att boka diverse tjänster, solist, särskilda blommor och boupptecknare gjordes både snabbt och lätt. Bemötandet var vänligt och respektfullt.
    Kontakten per mail sköttes både snabbt och tydligt.
    Personalen vid själva begravningen fanns där med hjälp men fanns i bakgrunden.
    Jag kan bara önska att fler tar hjälp av Fenix! Läs mer
  • gunilla t
    gunilla t skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande. Bra pris. Snabb återkoppling. Läs mer
  • Jorge D
    Jorge D skrev om Fenix Begravning
    det vad den bästa service som vi kunde få, tack för allt Läs mer
  • Kay K
    Kay K skrev om Fenix Begravning
    Jag slog bara upp den begravningsbyrå som låg bäst till när jag åkte från jobbet dagen efter min far avled och det var Fenix begravningsbyrå.
    Jag knackade bara på och fick nästan omgående hjälp av Veronica Moritz utan att behöva beställa tid.
    Tycker att mottagandet och vägen fram till begravningen har skötts på ett mycket professionellt sätt. Jag är mycket nöjd men jag har inte varit i kontakt med andra begravningsbyråer så jag kan inte säga om det är bättre än hos andra. Läs mer
  • Elenor K
    Elenor K skrev om Fenix Begravning
    Väldigt fint bemötande i telefon. Kunnig och trevlig kvinna som hjälpte mig med allt.
    Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Sabina K
    Sabina K skrev om Fenix Begravning
    Fenix begravningsbyrå har bemött mig med saklig information, uppriktighet, möda och detaljer men det viktigaste av allt empati och förståelse för omständigheterna i övrigt. Jag skulle vilja att fler service och tjänste företag var som Fenix! Mycket Dedikerade. Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Fenix Begravning
    Tack Fenix för ett fint bemötande och god service inför och vid min svärfars begravning! Ni har varit lätta att samtala med och lyhörda utifrån våra önskemål! Läs mer
  • Ali B
    Ali B skrev om Fenix Begravning
    Min upplevelse av Fenix begravning har varit långt bättre än jag kunnat föreställa mig. För mig hade begravningsbyråer en negativ klang innan jag kom i kontakt med Fenix. Redan från första kontakt insåg jag att detta var människor som brydde sig och värderade service och bemötande.

Jag hade aldrig tidigare arrangerat en begravning, med hjälp av Fenix blev det enkelt. Jag fick tydlig information om vad jag behövde fatta beslut om och vad jag skulle prioritera. Jag valde en enklare variant av en vit furukista och den blev väldigt vacker med dekorationen som levererades. Handblommorna var också väldigt fina! På själva begravningsdagen gick allting smidigt till och enligt tidsplan. Fenix representant visade stor omtanke och hjälpte till från början till slutet av ceremonin.

Jag ger Fenix mina varmaste rekommendationer, för de som vill ha en leverantör som skapar lite tröst i den svåraste av stunder. Läs mer
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Fenix Begravning
    Allt har fungerat klockrent från början till slut.
    Kan varmt rekomendera Fenix. Har använt mig av dom två gånger inom ett halvår. Läs mer
  • Inger A
    Inger A skrev om Fenix Begravning
    Jag har bara positiva upplevelser av Fenix. Jag har behövt använda mig utav begravningsbyrå två gånger inom ett halvår. Första gången letade jag på nätet och valde att ta kontakt med Fenix., kände direkt ett förtroende för dem. De höll ihop allt på ett mycket proffisigt sätt och var snabba med återkoppling mm. Gång nummer två var de ett självklart val. Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Fenix Begravning
    God information vid första kontakten ang allt praktiskt.
    Vänligt bemötande samt mycket god återkoppling.
    Professionellt från början till slut. Läs mer
  • Birgitta W
    Birgitta W skrev om Fenix Begravning
    Jättetrevligt bemötande från första samtalet och jag fick hjälp med allt jag önskade. Det kunde inte ha skötts bättre.

Birgitta Wallén Läs mer
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Fenix Begravning
    Enkelt, lyhört med bibehållen respekt. Läs mer
  • Susan Ö
    Susan Ö skrev om Fenix Begravning
    Fenix har hanterat allt gällande vår pappas begravning.
    Vi har fått ett bra bemötande från första samtalet.
    Uppföljning och återkoppling under processen har varit fantastisk. Likaså närvaron under begravningen.
    Utöver hantering av begravning har vi även låtit Fenix hantera bouppteckningen. Läs mer
  • Annelie H
    Annelie H skrev om Fenix Begravning
    Jag och min familj vill tacka Fenix för varmt trevligt bemötande i denna tunga stund.
    Ifrån första samtal genom hela begravningsprojektet kände vi oss väl omhändertagna.
    Kaffemakararen som hanterade lunch och fika gjorde det oförglömligt med högsta service nivå.
    Tusen röda rosor till Er alla🌷 Läs mer
  • Janna H
    Janna H skrev om Fenix Begravning
    Så nöjd med bemötandet och hela utförandet. Från början till slut! Tack Fenix och Tack Jessica!! Läs mer
  • Suss E
    Suss E skrev om Fenix Begravning
    Trevligt och kunnigt bemötande från start.
    Beställde allt för begravning, d v s kista, kistdekoration, kransar, värd.
    När vi kom till kyrkan hade värden iordningställt allt så vackert.
    Vi är så nöjda. Vill varmt rekommendera Fenix Begravning. Läs mer
  • Marinella A
    Marinella A skrev om Fenix Begravning
    Jag kan varmt rekommendera Fenixbegravning. Speciellt min kontakt Charlotte Ceder. Hon var förstående, tydlig, tålmodig och hjälpsam, i en situation där det plötsligt blir mycket att ordna med när man samtidigt har sorg.
    Ett tryggt val. Läs mer
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Fenix Begravning
    Bra och proffsigt bemötande. Både vad gäller råd och servicen vid själva begravningen vi är mycket nöjda. Det blev ett vackert avsked . Läs mer
  • Jannette G
    Jannette G skrev om Fenix Begravning
    Bemötande bra från början till slut. Empatiskt, respektfullt, seriöst! Vi ändrade från kremering till jordbegravning, byte kista. Inga men eller några problem från Fenix. Jessica tog hand om alla våra ändringar och önskemål och gjorde allt för att det skulle bi som vi ville. Och det blev det!

Allt stämde så som Jessica berättade gällande själva begravning och begravningsvärd även priserna.

Vi är en mycket nöjd familj! Läs mer
  • Kristiina J
    Kristiina J skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet var vänligt och omhändertagande från början till slutet.
    Jag köpte grundpaketet med obehandlad furukista, som var väldigt vacker.
    Beställde även sångare, som spelade gitarr. Det gjorde begravningen väldigt stämningsfull. Jag ville ge det som min sista gåva till min make.
    Jag kände mig trygg och nöjd under hela processen. Begravningsgästerna tyckte att det var den vackraste begravningen de någonsin hade varit på. Läs mer
  • karin b
    karin b skrev om Fenix Begravning
    Första kontakten med Fenix blev tyvärr med en riktig "virrhöna" något som inte får hända när man förlorat en nära anhörig och är virrig själv. Jag fick småningom kontakt med en av ägarna som såg till att jag fick en annan kontaktperson, Jessica. Hon var vänlig och hjälpsam och följde hela tiden upp. Även en anhörig som ringde kundtjänst ang kondoleanser fick ett snorkigt bemötande. Och någon ekonomisk kompensation/avdrag från Fenix , nej det fick jag inte. Läs mer
    2017-07-31 Fenix Begravning svarar karin b
    Hej Karin,
    Det var väldigt tråkigt att du fick det intrycket. Vi gör självklart alltid vårt bästa för att ge ett tryggt stöd oavsett vilket tillstånd anhöriga befinner sig i. Skönt att höra att det kändes bättre med Jessica. Jag har gått igenom din faktura och kan se att du fått en ganska stor rabatt på dödsannonserna. Jessica kommer att slå dig en signal under veckan för att säkerställa att du sett det på fakturan.

Hälsningar,
    Charlotte
    2017-07-31 karin b svarar Fenix Begravning
    Ja, jag fick rabatt på annonserna, ungefär 15%. Inte så konstigt tycker jag eftersom de kom in i tidningen på fel dag!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bernt K
    Bernt K skrev om Fenix Begravning
    Fenix har sköt sina åtaganden bra vid begravningen av min mor. Fenix ordnade med kremering, transporter, bistod vid ceremonin i kyrkan och utsättning i minneslund.
    Blomsterutsmyckning, programblad och catering utfördes i egen regi.
    Med vänlig hälsning Bernt Karlsson Läs mer
  • Lars M
    Lars M skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet har varit utmärkt. Jag blev lite skeptisk när jag kom till lokalerna på Klarabergsgatan, de var inte särskilt representativa.
    Begravningen fungerade utmärkt. LIte synd att blomsterarrangemangen försvann utan att någon hann läsa dem. Det hade varit bra om de lämnats utanför kyrkan åtminstone till efter minnesstunden.
    Smörgåstårtorna på minnesstunden var OK men inte mer än så. Läs mer
  • Sussie S
    Sussie S skrev om Fenix Begravning
    Ett fantastiskt bemötande. Vi har fått hjälp med allt före under och efter begravningen. De hjälpte oss med att komma i kontakt med en jurist inför bouppteckningen. Snabb återkoppling vid mailkontakt. De ringde och konrolerade att allt var bra. Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Fenix Begravning
    Jag är otroligt nöjd med det bemötande jag fick i vår djupaste sorg. Väldigt tillmötesgående och förstående personal. Jag har fått stöd och hjälp med det jag/vi har behövt hela vägen genom processen.
    Vi skötte allt via webben/mail och telefon vilket passade oss. Vi hade självklart också kunnat få ett personligt möte om vi hade velat det.
    Ett stort fång rosor till Jessica och de andra på Fenix Begravningsbyrå! Kan varmt rekommendera denna byrå! Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Fenix Begravning
    Vi köpte hela konseptet, kista på plats, blommor, kaffe. Dom är lyhörda har koll kommer med förslag utifrån vad man berättar. Dom har även utmärkta samarbetspartners. Hade önskat vi haft dom på fars begravning. Kommer absolut anlita dom igen. Läs mer
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Fenix Begravning
    Snabba svar på frågor. Vänligt och korrekt bemötande. Höll vad man lovade och informerade vid frågor eller förändringar. Läs mer
  • Annica B
    Annica B skrev om Fenix Begravning
    Mycket engagerad personal som hjälpt mig och min bror genom hela begravningsprocessen för att till slut få en mycket vacker begravning åt vår farbror. Vi fick goda råd och handfast hjälp och det betydde mycket för oss som aldrig varit med om att planera en begravning förut. Läs mer
  • Kjell Å
    Kjell Å skrev om Fenix Begravning
    Utmärkt bemötande. Fick all hjälp snabbt och effektivt, vid min systers begravning. Fått alla mina frågor besvarade på ett mycket professionellt,vänligt och tillmötesgående sätt. Alla mina förväntningar blev uppfyllda. Är så tacksam för allt vad Fenix begravningsbyrå har gjort för mig och min familj i all vår svåra sorg. Läs mer