Alla kategorier Webshop Fenix Begravning

Fenix Begravning

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Målet för oss är alltid att ge våra kunder en begravning likt den vi själva skulle vilja ha för våra nära och kära.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO.
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 324 kunder tycker om Fenix Begravning

• Bengt B
    Bengt B skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket bra och trevligt bemötande hela vägen fram till begravning.
    Vänligen
    Bengt Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Fenix Begravning
    Hjälp med begravning, alla moment
    Gott bemötande och snabb återkoppling
    Företaget levde upp till förväntningarna och vi har fått hjälp med allt, t o m hundpassning under begravningsakten. Alltid snabbt svar och full service. Det enda jag kan uppleva som "negativt" är att det har varit många olika personer, en som hjälpte oss med beställning, en som varit ansvarig som vi endast haft telefon och mailkontakt med och en som var representant på begravningen och att revisorn endast finns i Stockholm. Det kanske beror på att det är semestertider men det som helhet har allt fungerat mkt väl och vi har fått ett väldigt fint bemötande från alla. Väldigt nöjda Läs mer
  • Jessica T
    Jessica T skrev om Fenix Begravning
    I den svåra stunden vid min mammas bortgång fick jag otroligt fint bemötande, planering och svar på alla mina frågor och tankar. Är mycket nöjd med er. Läs mer
  • Lars S
    Lars S skrev om Fenix Begravning
    Allt fungerade utmärkt, snabb återkoppling och löste allt vi vad om på ett proffsigt sätt. Läs mer
  • Kim K
    Kim K skrev om Fenix Begravning
    Anlitade Fenix begravningsbyrå för att ta avsked av en älskad släkting.

Fick ett helt fantastiskt bemötande i en svår stund i livet. De var så måna om att allt skulle vara rätt och ordnade med alla kontakter och följde upp.

Vi hade aldrig kunnat få ett bättre avsked.

Fenix begravningsbyrå är proffsig.
    De har koll på allt på ett sätt som känns varmt och hjärtligt.

Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Mona E
    Mona E skrev om Fenix Begravning
    Fenix arbetar modernt via telefon Mail etc och smidigheten gör att man kunnat slappna av och ta tag i andra saker. De har skött annonsering etc allt utmärkt! Rekommenderar dem istället för de traditionella byråerna. Och prismässigt är vi helnöjda! Läs mer
  • Tove F
    Tove F skrev om Fenix Begravning
    Beställde en begravning. Fick mycket bra bemötande som ingav förtroende. Lättillgängliga. Blev en väldigt bra och fin begravning. Läs mer
  • Elin H
    Elin H skrev om Fenix Begravning
    Fick väldigt fin hjälp i samband med bokningen (som gjordes via nätet och telefon). De återkom och stämde av allt inför begravningen. Begravningen och minnesstunden blev helt enligt överenskommelse. Är mycket nöjd. Läs mer
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Fenix Begravning
    Positivt bemötande. Ingen väntetid. Gott samarbete. Läs mer
  • Cristel P
    Cristel P skrev om Fenix Begravning
    Bokade min mors begravning via Fenix. Fint bemötande bra tips och personlig service. Allt blev perfekt och det kändes tryggt att få hjälp och stöd när så mycket ska hanteras av en så duktig och sympatisk medarbetare (Johanna) Fick också av hjälp av Fenix att hitta en fantastisk duktig förrättare (Rune Rosell) han gjorde vår avskedsstund till minnesvärd och personlig. Läs mer
  • Mona N
    Mona N skrev om Fenix Begravning
    Jag fick ett mycket proffsigt bemötande i samband med mammas begravning, och allt har skötts klanderfritt. Ett extra tack till Johanna Sjölund och den kvinnliga representanten i kyrkan som jag tyvärr har glömt namnet på. Kan varmt rekommendera Fenix. Läs mer
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Fenix Begravning
    anser att allt var bra , inget var dåligt mvh tommy Läs mer
  • Me-Nayak S
    Me-Nayak S skrev om Fenix Begravning
    Första och sista gången.
    Mammas önkemål var bestämda då hon avled, så vi googlade. Fenix dök upp vid en sökning och kunde passa in på mammas val. Hon hade en enkel men beständ önskan, var revisor och hade bortsett från den mänskliga faktorn. Att det kan finnas säljare även i begravningsbranschen.
    Fenix Begravningsbyrå kom upp.
    En mycket dålig erfarenhet. Obehaget som Fenix arbetssätt medför vill man inte ha. Jag jämför med flera andra dödsfall och alla olika typer av begravningar vi haft.
    Man köper en oundviklig tjänst, gör en beställning. Låter som ett okomplicerat avtal, och det är det förvisso. Utom när det kommer till Fenix Begravningsbyrå

Edit: de mailar att de läst på Reco men inte förstått att jag var missnöjd. Symptomatiskt. Jag var bara normalt artig mot deras drivna säljare. De får lära sig på egen bekostnad. Läs mer
    2018-06-01 Fenix Begravning svarar Me-Nayak S
    Hej,
    Det var tråkigt och förvånande att läsa detta. Själva poängen med att beställa en begravning på nätet är ju att kunna göra sina val i lugn och ro utan press. Jag har gjort en grundlig genomgång av vår kommunikation med dig och talat med alla inblandade. Självklart är det tråkigt att du inte framfört ditt missnöje till oss så att vi fått chans att reda ut något missförstånd med dig.

Sammanfattningsvis har du via vår hemsida skickat in en förfrågan gällande en enkel kremation med urna för askspridning. Du har fått en offert på den enklaste begravningen till det lägsta priset. Vi har via telefon informerat dig om att vi måste komma överens med ett krematorium i Stockholm om att genomföra kremationen här trots att den avlidne inte var folkbokförd här. Det skulle inte tillkomma någon kostnad för dig för detta.

Jag har förstått att du uppfattat det som att vår medarbetare försökt "sälja på dig" en urna. Du har själv valt en vacker vit porslinsurna på vår hemsida. Normalt rekommenderar vi en urna med skruvlock när man vill sprida askan själv eftersom övriga urnor behöver öppnas med verktyg och bara har ett litet hål i botten och det kan vara svårt att få ut askan. Urnan med skruvlock är 700 kr billigare än porslinsurnan du först valde. Du har senare pratat med Storkällans krematorium och gjort en specialöverenskommelse med dem angående köp av en grön barkurna. Storkällan erbjuder dessa urnor gratis för församlingsbor i Nacka och har dem därför i lager. De säljer normalt inte dessa urnor till andra. När jag pratar med dem är det oklart om dessa urnor kan säljas och vilket pris du fått. Sannolikt deras inköpspris, exkl. moms och frakt och utan gravyr på urnan.

Eftersom du inte kontaktat oss eller besvarat våra samtal efter din kontakt med Storkällan kan jag bara beklaga att vi inte fått chansen att förklara detta för dig. Jag hoppas nu att du och din familj får ett fint avsked och kan gå vidare i lugn och ro.

Hälsningar,
    VD, Fenix Begravning
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra bemötande och enkelt att boka allt som vi ville ha det . Tack gör hjälpen till ett enkelt och fint avsked av vår Mor Läs mer
  • Jochen E
    Jochen E skrev om Fenix Begravning
    Jag köpte en enkel kyrklig begravning som skulle inte vara i moll.Bemötande var oklanderligt och mina och min fru`s önskningarna uppfylldes till fullo.
    Sammantaget var det en "lyckad tillställning " så som min fru önskade sig.
    Tack att ni hjälpte mig i min svåra stund .

Varmaste hälsningar Jochen Eisele Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om Fenix Begravning
    Fik hjælp til min fasters bgrevelse, hurtig betjening. Läs mer
  • carina c
    carina c skrev om Fenix Begravning
    Tack för personlig och bra service. Allt sköttes på bästa sätt! Vi kan varmt rekommendera Fenix. Läs mer
  • Rune H
    Rune H skrev om Fenix Begravning
    Allt sköttes i bästa samförstånd med Fenix. Den enda miss jag tänker på är ett par anmälda deltagare i minnesstunden som inte fanns med på listan från Fenix. Läs mer
  • Gunnar B
    Gunnar B skrev om Fenix Begravning
    jag och mina barn beställde enkomplett begravnig och fick en väldigt fin avslutning Läs mer
  • Minna B
    Minna B skrev om Fenix Begravning
    Tack för ett personligt service. Vi fick kontakt med en trevlig och hjälpsam Laura. Med hennes kreativa hjälp blev begravningen en positiv upplevelse för hela familjen. Kan verkligen rekommendera. Stort tack Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Fenix Begravning
    Från första början blev vi väldigt fint bemöta o tog emot allt som vi önskade o ordna på det bästa sättet!
    Även om vi blev sena med vissa bitar var allt på plats på begravningsdagen. Vi hade Charlotte Ceder som kontakt person o hon var fantastiskt i sitt bemötande ! Läs mer
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Fenix Begravning
    1. Vi hade möte en fred 13.30 och det visade sig då att det inte gick att boka begravning eftersom det var stängt fred em. Vi gick alltså därifrån utan att ha bestämt någon tid.
    2. Det fanns väldigt få dödannonser att välja på. Dessa fanns endast digitalt vilket gör det svårt att jämföra och få en överblick., särskilt när man är flera stycken som ska se/välja.
    3. Cermonivärden från Fenix var väldigt anonym. Hade vi vetat att det finns en representant från Skogskyrkogården på plats hade vi inte behövt ngn från Fenix (à 1900 kronor!)
    4. Vi fick uppgifter om att vi hade 1 timme på oss innan begravningen men det stämde inte fick vi höra av representanten från Skogskyrkogården. Vi fick 45 min nu och det var nog bara tur att begravningen innan tog slut lite tidigare. Läs mer
    2018-04-02 Fenix Begravning svarar Susanne B
    Hej Susanne,
    Tack för din feedback. Vi arbetar ständigt med att förbättra kommunikationen kring begravningsplaneringen och det låter som om du kunde ha fått tydligare information från oss i dessa frågor:
    1. Kyrkogårdsförvaltningar och församlingar har tyvärr mycket begränsade öppettider. Ibland bara ett par timmar i veckan. Ofta är det lång väntetid i telefon. Det är därför inte vanligt att exakt tid för begravningen bokas i mötet med oss. Allt annat som rör begravningen kan dock planeras och bestämmas. Vi återkommer vanligtvis med förslag på tid för ceremonin under nästkommande vardag.
    2. Jag är lite osäker på vad du menar med få annonser att välja på? Vi använder ett av två standardsystem för annonsproduktion som finns i Sverige. Det finns ca 1.000 färdiga symboler i systemet. Man kan lägga till en helt egen symbol för en smärre administrationsavgift som systemet tar ut. Man är fri att skriva nästan vad man vill i annonsen men format och textstorlek bestäms av tidningen. Vi har tidigare inte fått önskemål om att visa symbolerna utskrivna på papper men det ska vi självklart ordna en pärm för i de fall anhöriga tycker att det känns lättare än att titta på en skärm.
    3. Representantens uppgift är att vara på plats och kontrollera att allt är i ordning inför begravningsakten, packa upp och arrangera blommor, föra förteckning över blomstergåvor, lägga på ev bårtäcke, tända ljus, ta emot och hjälpa gäster med ev. frågor, hjälpa till med defilering, spela upp ev musik från musikanläggning, ta hand om blommor och städa iordning i kapellet efter akten, samt lösa ev. frågor som kan dyka upp. Det är ingenting som ingår i vaktmästarens arbetsuppgifter. Vaktmästaren låser upp, tar fram kistan och kan vara behjälplig kring ljud och ljus. I de fall familjen inte önskar en representant från begravningsbyrån måste anhöriga själva ta på sig representantens uppgifter.
    4. Det är mycket ovanligt att det är mindre än en timmes tid avsatt för iordningställande innan en begravning. Om det skulle vara planerat så från förvaltningens sida och anhöriga planerar att vara där så tidigt är det självklart något vi måste informera om. Vi får se över våra rutiner så att vi alltid dubbelkollar detta. Jag hoppas att ni ändå med representantens hjälp blev klara med förberedelserna i god tid.

Återigen tack för att du tog dig tid att lämna feedback. Vi kommer att se över vår kommunikation i dessa frågor.

Hälsningar
  • Anders L
    Anders L skrev om Fenix Begravning
    Allt fungerat fint och bra, fått den hjälp man behöver samt att dom inte på något sätt försökt utnyttja en svår situation Läs mer
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Fenix Begravning
    Vi valde att komma till Fenix kontor Klarabergsgatan Stockholm.
    Vi mötte Laura Galvez och vi hade ett bra samtal som gav svar på våra frågor, hade sen vidare kontakt på telefon.
    Begravningen blev som vi önskat och den person som var närvarande från Fenix var respektfull och fin i bemötandet. Läs mer
  • helena G
    helena G skrev om Fenix Begravning
    Bra att man via nätet kan boka en begravning utan att uppsöka en begravningsbyrå! Mindre bra att dom bombarderade mig med telefonsamtal efter vi hade lagt in vår beställning då jag befann mig i arbete. Bättre om dom hade bett mig ringa upp dom! Har sen haft en bra kontakt via nätet. Det blev en dit avsked av min Mor! Läs mer
    2018-03-25 Fenix Begravning svarar helena G
    Tack för din feedback Helena. Vi tar den till oss och kommer att diskutera hur vi kan vara mer lyhörda för anhörigas önskemål kring kommunikation. Roligt att höra att du uppskattar vår hemsida och att det blev ett fint avsked.

Hälsningar
  • Margot T
    Margot T skrev om Fenix Begravning
    Korrekt och trevligt bemött
    Hittills har allt fungerat bra och till belåtenhet Läs mer
  • Annica B
    Annica B skrev om Fenix Begravning
    Fenix var väldigt snabba på att komma med svar på frågor jag hade och passade gott på att man tog ställning till allt som skulle ordnas. Det var två representanter från Fenix under begravelsen och totalt sett så gick allt precis så som jag hade hoppats. Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Fenix Begravning
    Vänligt och kompetent bemötande från upphandling av begravningen till genomförande. Jag kommer att rekommendera Fenix till andra. Läs mer
  • Carina R
    Carina R skrev om Fenix Begravning
    Bra bemötande och hjälpte mig på bästa från mina önskemål, vilket ledde till att jag gav ett ytligare uppdrag genom jag fick ett bra förtroende för dom. Läs mer
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Fenix Begravning
    Jättebra, smidigt och enkelt. Serviceminded och lätt få kontakt med. Rätt tonfall i kontakterna med tanke på att det ibland kan vara känsliga saker. Bra combo med mail och telefon. De fixade allt. Vi köpte allt utom blommor och minnesstund, vilket vi självs ordnade med.

Absolut rekommendera och vi kommer använda igen. Läs mer
  • Viveca E
    Viveca E skrev om Fenix Begravning
    God hjälp från den första svåra stunden.
    Kan vi gärna rekommendera! Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Fenix Begravning
    Väldigt bra och avstressat bemötande.
    Snabb behandling med kort varsel beträffande begravning, bouppteckning mm
    Samtliga deltagare mycket nöjda.
    Rekommenderar Fenix Begravning starkt. Läs mer
  • Anette N
    Anette N skrev om Fenix Begravning
    Bemötandet har varit toppen. Jag har kunnat ringa när som. Läs mer
  • Linus E
    Linus E skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning har varit jättefina! Från första bemötande och under hela min kontakt med dem. Det underlättar när man ska göra något som redan är tungt, om de man kontaktar för att få hjälp förstår att man själv inte har någon aning om ens vilka frågor man ska ställa. För mig räckte det mer eller mindre med att fråga "Vad händer, vad ska jag göra nu och vad ska jag göra sen?" så hjälpte hon mig med allt därifrån. Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Fenix Begravning
    I samband med min brors bortgång tog jag kontakt med Fenix.
    Ett fantastiskt bemötande från första kontakt. Allt fungerade snabbt , effektivt och proffsigt. Min kontaktperson Anne-Kristins servicegrad är helt fantastisk.
    Jag vill varmt rekommendera Fenix Begravning.

Lennart L Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Fenix Begravning
    Anne-Kristine mycket bra att ha att göra med.
    Kunnig, lugn, proffsig. Vår mammas begravning vart precis som vi hade önskat, inte minsta misstag eller fel.
    Kan varmt rekommendera Fenix begravning.

Jan Lindström Läs mer
  • Britt-Marie J
    Britt-Marie J skrev om Fenix Begravning
    Jag fick ett jättebra bemötande m Laura hos Er. Jag fick den hjälp jag behövde med allt vad som innebär med en begravning kista, blommor, bårtäcke, annons o så minnesstund efteråt.
    Så jag är jättenöjd

Vänligen Britt-Marie Läs mer
  • Jannica P
    Jannica P skrev om Fenix Begravning
    Ett mycket ödmjukt, korrekt och lyhört bemötande av Laura på telefon under hela planeringen, från början till slut. Representanten vid själva ceremonin, han var också rätt person på rätt plats. Allt var så bra ordnat, kunde inte blivit bättre. Stort varmt tack till Fenix Begravning för att ni är så professionella! Läs mer
  • Solbritt K
    Solbritt K skrev om Fenix Begravning
    Har fått ett fint bemötand hella tiden och all hjälp med begravning och dödsannons och hört av sig efter begravning med .mvh Solbritt Läs mer
  • Göran B
    Göran B skrev om Fenix Begravning
    Fenix var ett perfekt val för oss som behövde ordna en begravning på en annan ort än där vi bor. Alla förberedelser med val av kista, urna, ceremonier, dekorationer och annons hanterades via telefon, mail och webbplats. Allt fungerade som det skulle och vid frågor svarade Fenix alltid snabbt, vänligt och korrekt. Läs mer
  • Veronica I
    Veronica I skrev om Fenix Begravning
    Min pappa kunde inte ha fått en finare begravning. Från första telefonsamtalet så har jag känt mig viktig och sedd i mina önskningar och funderingar.Fantastiskt bemötande! Beställde oxå en hjärtkrans via byrån som va otrolig, Johan representant från byrån som hjälpte till med kistdekoration och alla buketter, outstanding samt Johanna som jag hade kontakt med under hela tiden som jag behövde hjälp med alla begravningsbestyr.
    Tack!! Läs mer
  • Anna-Carin S
    Anna-Carin S skrev om Fenix Begravning
    Samma kontaktperson som höll en varm men korrekt ton genom hela processen kändes tryggt. Lotsade vid val av kista, program och blommor. Flexibel kring önskningar och ändringar. Noggrann uppföljning och kontinuerliga uppdateringar.
    Allt detta tillsammans med god service gjorde att utformningen kring begravningen blev som vi ville, så vi är helt nöjda. Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Fenix Begravning
    Allt har fungerat perfekt från första kontakt till dess att begravningen var genomförd. Mycket bra kommunikation och imponerande tillgänglighet för alla frågor som dyker upp under resans gång. Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Fenix Begravning
    Fenix var enstaående från det första telefonsamtalet efter min mamma´s bortgång. Jag kände mej hörd och förstådd. Min kontakt gav mej både stöd och råd om begravningen. Jag köpte en vacker kista. Likaså blomster arrangemangen från Fenix var enastående. Jag och min familj fann ett vackert program som Fenix hjälpte till att anpassa till det program min mamma hade valt för sin begravning. Fenix representant på begravningen kunde inte ha varit bättre, respektfull och stödjande. Alla som kom till mamma´s begravning kommenterade hur vackert det var arrangerat. Jag rekommenderar Fenix varmast till vem som söker efter en professionell och mänsklig begravningsbyrå.
    Maria C Läs mer
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Fenix Begravning
    Jag är mycket nöjd! Ett trevligt bemötande och en begravning där allt blev precis som jag önskade - till ett bra pris.
    Tack! Läs mer
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande, då allt sköttes via talefon och mail.
    Skönt att bara ha en kontaktperson, tack Johanna.
    Fin begravning, med en trevlig representant från byrån.
    Perfekt att kunna se kistan och blommor på deras hemsida, så man kunde planera efter det, då vi syskon är på skilda håll.
    Lätt att få svar på frågor man haft och snabba svar på mailen.
    Kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå. Läs mer
  • Carina G
    Carina G skrev om Fenix Begravning
    Respektfullt och omtänksamt bemötande. Professionellt utfört arbete. Bättre stöd kunde vi inte ha fått. Läs mer
  • Ingemar H
    Ingemar H skrev om Fenix Begravning
    Jag/vi har fått hjälp med annonsering, val av begravningslokal och -dag, program, blomdekoration, kista och urna.
    Alla våra frågor har följts upp, bemötandet har varit mycket bra och tålmodigt som när vi ville ändra i annonsen. Läs mer
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Fenix Begravning
    Fenix Begravning skötte sig utmärkt med ett trevligt bemötande och kunnighet om vad som behövdes för en bra begravning. Rekommenderas varmt!
    Tommy Bergman Läs mer
  • Monika H
    Monika H skrev om Fenix Begravning
    Vänligt och informativt första samtal på telefon. Snabbt inbokat personligt möte.
    Hade önskat mer genomgång under mötet angående olika sätt att välja kista eller urna under ceremonin då jag inte hade någon kunskap alls.
    Vi bestämde kista först men ändrade oss tll urna sen när vi pratat med bekanta, vilket vi i eftrrhand blev mycket nöjda med.
    Vi valde borgerlig ceremoni med officient, Anders Fröling. En fantastisk person som hjäöpte oss att få en personlig och fin ceremoni. Läs mer