Alla kategorier Webshop Fenix Begravning
Rekommenderat företag 2016 - Fenix Begravning
Rekommenderat företag 2015 - Fenix Begravning

Fenix Begravning

Fenix Begravning är inte er vanliga begravningsbyrå. Vi tyckte att det var för dyrt att anordna en vacker begravning och ville flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära utan att behöva oroa sig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader.

Vi är stolta över att vi har blivit utsedda till Rekommenderat Företag 2015 och 2016 av RECO - den oberoende rekommendationssajten.

Läs vad 64 kunder tycker om Fenix Begravning

• Mikael E
    Mikael E skrev om Fenix Begravning
    Enkelt och smidigt att ordna allt inför begravningen toppenservice och mycket trevlig handläggare.
    Vill också tacka vår fina officiant Susanne Stenhammar
    Som Fenix föreslog.
    Rekommenderar varmt.
  • Linda H
    Linda H skrev om Fenix Begravning
    Underbara Fenix, underbara Jessica. Som tar sid tid när man är okunnig, stressad och känslosam. Som nästan alltid går att nå och om inte, ringer snabbt tillbaka. Pedagogisk, informativ, supervänlig! Och officiant Orvar, personlig, passionerad, intresserad. Rekommenderar med fanor och trumpeter! Lindha Hjerten
  • Birger G
    Birger G skrev om Fenix Begravning
    Jag blev mycket väl omhändertagen av er,då Charlottes jag hade kontakt med
    .Det var smidigt för mig,vilket jag uppskattar..Jag rekommenderar på det varmaste Er begravningsbyrå.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Fenix Begravning
    Fenix begravning hjälpte oss med allt när mamma gick bort. De är mycket bra!
    Kan varmt rekommendera Fenix.
  • Josefina E
    Josefina E skrev om Fenix Begravning
    I en svår tid som krävde många tuffa och snabba beslut fick vi redan från första kravlösa mötet fullt förtroende för Fenix. En enkel begravning skräddarsyddes exakt efter våra önskemål efter ett hembesök av en vänlig och professionell representant. Våra önskemål om en enkel begravning respekterades fullt ut och vi kände aldrig att representanten försökte sälja på oss något. Personligt bemötande, fantastisk service och dessutom väldigt prisvärt.
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Fenix Begravning
    Jag är väldigt nöjd med Fenix begravningsbyrå,jag kände verkligen att allt som innefattade min fars begravning blev precis som jag ville ha. Trots att jag ändrade mej om olika detaljer ett antal ggr och kände mej omständig men det var aldrig några problem och blev hela tiden bemött på ett bra vis,ni skräddarsydde verkligen efter mina önskningar! Stort tack till Fenix! Rekommenderas varmt.//Jessica Johansson
  • Roger Y
    Roger Y skrev om Fenix Begravning
    Mycket service minded och tillmötesgående samt allt går att lösa och sist men inte minst, prisvärt
  • Anna F
    Anna F skrev om Fenix Begravning
    En känsla av personlighet, både kontoret och kontaktpersonen. Representanterna 5 plus. Fint blomsterarrangemang och verkligen ordnat det som vi ville ha det. Bra och snabb kontakt via telefon och mail. En underbar officiant på begravningen. Tack för det fina för begravningen av min syster.
  • Ellen K
    Ellen K skrev om Fenix Begravning
    Hej,

Trevligt bemötande och bra fakta redan från start. Så bra att ni kan hålla nere priserna och inte lägga det på dyr kontors inredning mm.
  • Igor N
    Igor N skrev om Fenix Begravning
    Det blev precis så enkelt, smidigt och professionellt som jag hade hört att andras erfarenhet var.
  • Oganes O
    Oganes O skrev om Fenix Begravning
    Et super service helt klart at det skal anbefaledes
  • Marie L
    Marie L skrev om Fenix Begravning
    Vi, min bror o jag ringde Fenix o dom vägnledde oss direkt. Hembesök istället för "butik/lokal möte" kändes väldigt personligt och förtroendeingivande o lättsamt. Även om det var lördag söndag så fanns alltid representanten tillgänglig. Strax före o efter begravningen gjorde repr en lägeskontroll, kändes väldigt tryggt då varken min bror eller jag hadde någon erfarenhet. inga extra kostnader, allt klart o tydligt, lättfattligt o väljer man ur deras standardmodeller/ sortiment ;Så bra, erfaret o skickligt, Var så nöjd med mammas bår i rött o vitt blommor kista band o storlek på buketter som vi önskat..Nu kommer dessutom pappa få vägledning och hjälp med boupptäckningen. Vi är så nöjda o kände oss så väl omhändertagna
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Fenix Begravning
    Snabb och smidig service över telefon och mail när man behöver hjälpen som mest i en ovan situation vid anhörigs bortgång. Skönt att kunna sköta allt utan att besöka begravningsbyrå från hemmet. Mycket prisvärtda tjänster.
  • Gudrun W
    Gudrun W skrev om Fenix Begravning
    Fenix hemsida lovade betydligt mer än den kunde hålla. Allt dåligt i början av planeringen för min fars begravning men slutet gott allting gott.
    2016-06-30 Mikael N svarar Gudrun W
    Hej Gudrun,

Tack för din feedback. Vi har nu gått igenom våra rutiner för att undvika att samma sak händer igen. Jag hoppas att rabatten du fick samt de extra insatser vi gjorde gav viss kompensation. Fint att du tycker att begravningen i slutändan blev fin.

Med vänlig hälsning,
    Johannes
  • Ritha S
    Ritha S skrev om Fenix Begravning
    Bra återkoppling och stöd
    fick dom rekommenderad och kommer att göra det vidare
  • Peter W
    Peter W skrev om Fenix Begravning
    Bra personligt, varsamt och varmt bemötande.

Tack för fin hjälp i en svår stund
  • Lena N
    Lena N skrev om Fenix Begravning
    Inget ris Bara Rosor... Gör hembesök och det är ju toppen att sitta i lugn å ro. Och berätta hur jag ville ha det (enl. min mors önskan)
    Bra telefonkontakt ang förfrågningar o dyl.
    Prisvärt. Jag är Nöjd kund. Mvh Lena Näslund
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹-tusen röda rosor till Fenix begravningsbyrå.
    Lena N gillar detta
  • Jannica W
    Jannica W skrev om Fenix Begravning
    Önskade direktbegravning, egenvald urna och lite egen tid med urnan innan spridning i minneslund. Okej pris och förhoppningsvis blir det som vi vill i slutändan men ganska mycket strul på vägen.
    Vänlig men disträ/minnessvag personal.
    Dubbla fakturor skickades ut och betalades tyvärr, i ett rörigt skede, och det tog lite tid att få det åtgärdat. Men i dagsläget ok.
  • Jamshid A
    Jamshid A skrev om Fenix Begravning
    Vi var helt nöjda med Fenix Begravningsbyrån. TACK
  • Annica H
    Annica H skrev om Fenix Begravning
    Gott bemötande. Företaget Fenix präglas av flexibilitet. Det var exempelvis inga problem att få skjuta på betalningen av fakturan. Däremot gjordes ett par små missar, men som rättades till. Dock skapade det en viss stress och var mindre fördelaktigt för företagets trovärdighet. I övrigt präglades företagets personal av mycket god serviceanda och var mycket lättillgängliga. Slutsatsen är att Fenix Begravning är ett prisvärt alternativ på marknaden.
  • Monica C
    Monica C skrev om Fenix Begravning
    Vill varmt rekommendera Fenix Begravning. I samband med min pappas bortgång fick jag ett mycket varmt och professionellt bemötande. Snabba svar och ett steg före hela tiden. Representanten i kapellet var mycket omhändertagande, och tog så väl hand om oss.
    TACK Fenix och Charlotte, din personal är proffsiga och vänliga.
    Monica Carlson
  • Kaarina K
    Kaarina K skrev om Fenix Begravning
    Altt har varit extra finkänsligt hela tiden och jag har fått all hjälp hela tiden.
    Extra fint vad att jag fick hjälp med mitt modersmål ,finska .Tack för Noora.
    Ja (vi) fick så mycket hjälp med altt ,med själva begravning och sen bouptecnigen och och genom advokaten det fick vi bra meklare att sälja legenheten .
    Dt är så mycket vi är tacsamma för att det år svårt komma ihok altt .
    Ni årnade kistan före kremeringen och sen urnan. Minnestunden var vacker och fin.Kremeringen ornades okså snapt så vi hann få urnan med tll Finland att begravav hans födelse kommuns kyrkojorden.

Så vi är velligt tacksamma för altt ert hjälp såm vi har fått.Stur tack för altt.
    Häls. Kaarina
  • Margareta N
    Margareta N skrev om Fenix Begravning
    Mycket trevligt bemötande , enkel och informativ nätinformation

Endast kremering och hjälp med dödsintyg.
    Snabba svar på mina frågor.

Kommer att rekommendera Fenix begravningsbyrå
  • Anders L
    Anders L skrev om Fenix Begravning
    Vi är mycket nöjda med Fenix Begravning. Allt gick helt problemfritt och vi fick ett trevligt och professionellt bemötande. Kan rekommendera dom.
    Anders Lundin
  • Ewa B
    Ewa B skrev om Fenix Begravning
    Fenix personal är professionella och inkännande och det är enkelt att välja sånt som ingår i en begravning. Blomsterarrangemangen var precis så fina som på hemsidan, och vi fick hjälp med alltifrån kontakt med den andra församlingen till att söka efter en präst som kunde förrätta begravningen.
    Fenix hjälper oss nu med bouppteckningen, allt till en mycket rimlig kostnad.
    Vi fick en fin avslutning och ceremoni i kapellet, och jag kan bara ge Fenix mina rekommendationer.
    Ewa
  • Peter H
    Peter H skrev om Fenix Begravning
    Väldigt trevlig och tillmötesgående personal. Företaget var otroligt flexibelt, fick precis de tjänster jag ville ha, kände aldrig att de krävde att jag skulle boka fler tjänster. Över förväntan eftersom vi bara ville ha hjälp med kista, krematorietransport och urna. Det var en del strul från sjukvårdens sida med dödsfallsintyget och lite stress att få fram detta i tid men de löste Fenix på ett strålande sätt. Som helhet extremt nöjd kund med allt, även så kostnaderna.
  • Sven F
    Sven F skrev om Fenix Begravning
    Vi är mycket nöjda med deras agerande på alla sätt, en bra miljö och lugnt bemötande, det var en positiv upplevelse.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Fenix Begravning
    Trevligt bemötande men en incident förtog allt.
    Min mor hade en ring kvar på fingret detta tog jag upp med en medarbetare på Fenix (tror att han var jurist). När begravningen närmade sig frågade jag igen hur och när jag skulle få ringen. Då fick jag veta att detta hade jag inte framför tidigare och var det näst intill omöjligt att lösa. Ett par dagar senare hade det i alla fall gått att lösa, men när fakturan kom så tog de betalt 2.000 kr för den delen. Tonen i samtalet var också den att jag skulle vara väldigt tacksam för att de hade löst detta.
    2016-03-26 Charlotte R svarar Stefan M
    Hej Stefan,
    Det är självklart oerhört tråkigt att du har upplevt ett dåligt bemötande av oss. I normala fall hjälper vi självklart till att ta hand om ringar eller andra smycken i samband med svepningen om anhöriga så önskar och utan kostnad.

Det gäller dock inte när särskilda sanitära omständigheter råder vilket bouppteckningsmannen normalt inte kan eller bör känna till. Självklart vill vi göra vårt bästa för att följa anhörigas önskemål och i detta fall lyckades vi hitta en speciallösning. Tyvärr har vi ingen möjlighet att inkludera sådant i vårt standardpris.

• Ylva N
    Ylva N skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra kundmottagande. Personalen är empatisk och personlig på ett professionellt sätt. Kan varmt rekommendera Fenix till andra. Arrangemanget utfördes på bästa tänkbara sätt.
    Charlotte R gillar detta
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Fenix Begravning
    Blev trevligt bemött. Allting fungerade bra.
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Fenix Begravning
    Fenix hade ett trevligt bemötande och det var smidiga avstämningar via mail och telefon. Jag befann mig i Nyköping så samtliga kontakter skötte vi digitalt. Jag beställde nog allt via Fenix, kista, urna, program, etc. Fenix bokade kapell, transporter, minnesstund i lokal etc. Kontakt med officiant och kantor förmedlades av Fenix och dessa hade jag sedan separat kontakt med för att bestämma innehållet för begravningsakten. Det blev också mycket bra. Typ av blommor och arrangemang bestämde jag också direkt med leverantör som Fenix rekommenderade men sedan tog Fenix hand om det övriga, plats, tider etc. Sammanfattande faktura på alla tjänster fungerade bra och var tydlig.
    På själva begravningsdagen var Fenix representant närvarande och det var en vänlig, smidig och lättsam person.
    Ett par mindre saker som jag saknade är att jag hade tyckt det vore bra med en kortare telefonkontakt strax innan begravningsdagen där vi hade stämt av och sammanfattat det praktiska. Även om det var avklarat och bestämt så funderade jag lite dagarna innan om allt var på plats och skulle funka.
    Jag hade också önskat lite stöd att ta initiativet att gå in och titta på kistan och arrangemanget innan begravningsakten. Men då dörren var stängd och jag vara osäker på om allt var klart skedde detta först i sista stund och då hade samtidigt övriga begravningsgäster dykt upp och vi stod och pratade med dem. Jag hade nog önskat en tidpunkt för träff med representanten på plats för att stämma av och mentalt förbereda sig, titta på kistan och rummet, innan övriga gäster anlänt.
  • Karin H
    Karin H skrev om Fenix Begravning
    Allt var bra, några små missar i början som jag upptäckte som borde varit självklara. Efter det flöt allt på och fungerade bra. Kan tänka mig anlita dem till begravning igen, även om jag önskar att det inte skulle behövas.
  • Jörgen N
    Jörgen N skrev om Fenix Begravning
    allt bra.
  • Carl-magnus H
    Carl-magnus H skrev om Fenix Begravning
    Snabbt, trevligt och effektivt bemötande.
    Fenix har löst de tjänster jag efterfrågat på kort tid och tydligt kommunicerat via tfn och mail.
    Behöver man inte personlig kontakt är Fenix upplägg utmärkt
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Fenix Begravning
    Begravningstjänst , annons , anmälan , minnesstund, gravsättning
  • Carina L
    Carina L skrev om Fenix Begravning
    Ett stort tack till Fenix Klarabergsgatan Stockholm för all fin hjälp med min mors begravning. Proffsigt och väl bemötande. Enkelt och lätt med val av kista blommor etc. Inget onödigt och påtvingande!!! Rekommenderar Fenix till alla vänner!
    Carina Lööf
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Fenix Begravning
    Bra, trevligt och effektivt bemötande. Det jag beställt, levererades och nu är det bara bouppteckningen kvar. Har inget negativt att säga.
  • Anders T
    Anders T skrev om Fenix Begravning
    Bra, snabb och personlig service! Fantastisk officiant som de samarbetar med.
    Kan verkligen rekommendera Charlotte Runius!
    Mvh Anders Tamm
  • Viena R
    Viena R skrev om Fenix Begravning
    Att redan på nätet få reda på vad Fenix Begravning har att erbjuda för tjänster och vilka kostnader det kan bli vad väldigt positivt. Fenix har fullständig service vilket man dock inte behöver utnyttja så jag valde bort annonseringen och begravningsprogrammen vilka jag ville forma själv. Bemötandet av personalen, i mitt fall Anna Bergvik, var sakligt och tillmötesgående vilket betydde mycket i min situation.
  • Elisabeth C
    Elisabeth C skrev om Fenix Begravning
    Vi fick mycket bra bemötande och hjälp av personen som vi fick kontakt med, Noora Garcia. Hon var professionell och förstod direkt vad vi behövde.Vi möttes på byrån och planerade allt inför ,under och efter begravningen. Hon bokade kista, urna, kyrka, en fantastisk präst, gav mig adress till beställning av blommor,gav mig ex på programblad, skickade en representant som assistans under begravningen, skickade över det som inkommit inför begravningen. De hjälpte oss att boka städning och hämtning av möbler från vår Mammas lägenhet. Fick alltid snabbt svar vid ev. frågor. Hjälpte oss att få tag på en person till Bouppteckning. Det finns absolut ingenting att klaga på.De har dessutom väldigt rimliga priser. Fungerade utmärkt och vi kan absolut rekommendera byrån till framtida begravningar
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Fenix Begravning
    Jag bemöttes med både värme och proffs, inte med stelhet och tråkig attityd som är vanlig i denna branch, jag kommer att rekommendera Fenix till alla jag känner som behöver ett tips.
  • Christihna F
    Christihna F skrev om Fenix Begravning
    Vi valde Fenix för att jag fick ett väldigt fint första bemötande från begravningsbyrån.
    Var väldigt nöjd med all hjälp vi fick.
    Karl-Axel på begravningsbyrån hjälpte oss med allt kring begravningen och minnes-stunden efterbegravningen.
    Kan varmt rekommendera dom!
  • Michael R
    Michael R skrev om Fenix Begravning
    Praktisk hantering och samordning av kremering, urna och transporter till minnesstund samt kyrkogårdsförvaltning. Begravningsannons och bokning av minnesstund. Hantering av kondoleansbrev och buketter.

Sammanfattningsvis fullföljdes uppdragen men inte enligt förväntan vad avsåg kontakt och engagemang personligt.
    2015-12-21 Charlotte R svarar Michael R
    Hej Mikael,
    Det är självklart ett misslyckande för oss om du inte känner att vi levt upp till dina förväntningar angående personligt engagemang och kontakt. Jag skulle gärna vilja följa upp detta med dig för att förstå lite bättre vad som hänt. Jag kommer att skicka dig ett mail för att höra om det går bra att jag ringer upp.

• Torbjörn M
    Torbjörn M skrev om Fenix Begravning
    Vi var både ledsna och hade åkt från norrtälje-stockholm.visste inte mycket om vad allt kostade eller hur det skulle gå till.träffade en jätte snäll bra tjej som hjälpte oss igenom allt som skulle beställas och fixas.när vi gick därifrån var det klart.på begravningen fungerade allt utmärkt.fast en av våra blomdekorationer inte var med fixade dom fram en helt ok ny uppsättning fort och innan begravningen.så ingen skada skedd.nu har vi urnnedsättningen kvar och tror den med går lika bra.tack vare att vi också bor i norrtälje och ville ha begravning mm i dalarna där han är född och få vila med sin mamma och bror så har allt fungerat jättebra så tack för allt och kunde inte gått bättre.
  • Birgitta I
    Birgitta I skrev om Fenix Begravning
    Personligt! Alltid hjälpsamma, tillmötesgående. Enkelt!
  • Anette R
    Anette R skrev om Fenix Begravning
    Bemötande var bra hela vägen, inga konstigheter.
    Bra vägledning och råd ang begravning och blommor.
    Mycket nöjd!
  • Jannis K
    Jannis K skrev om Fenix Begravning
    Mycket bra korrekta o höll vad de lovade jag har fått hjälp med o dela upp betalningen också vilket uppskattas de var mycket billigare än andra begravningsbyråer men inte sämre för det! De utnyttjade inte min sorg utan hjälpte mig istället! Tack
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Fenix Begravning
    Mycket nöjd med bemötandet från företaget. Kan verkligen rekommendera Fenix begravning. Har absolut ingenting att klaga på och dessutom var begravningen prisvärd.
  • Roger Ö
    Roger Ö skrev om Fenix Begravning
    Jag är nöjd med Fenix. Hade dock uppskattat att få information om att balsameringskostnaden numera debiteras dödsboet direkt. I och för sig föreligger ingen skyldighet att informera om detta, men det hade som sagt uppskattats.
    Inga anmärkningar i övrigt.
    2015-12-05 Charlotte R svarar Roger Ö
    Hej Roger,
    Vi har tagit till oss av din kommentar och pratat med alla anställda om att alltid informera anhöriga om balsameringen som genomförs som standard på Stockholm Läns landstings sjukhus efter 10 dagar. Den brukar kosta strax under 1.000 kr. Tack för feedback!

• Carina A
    Carina A skrev om Fenix Begravning
    Trevligt och familjärt bemötande (litet kontor i lägenhet). Allt var bra och levde upp till förväntningar, förutom en miss med att vi ville ha vår annons publicerad på Familjesidan.se samma dag som DN-annonsen. Där fick jag ligga på både hos begravningsbyrån och familjesidan för att få in den - vet inte vem av dem som missade. Den kom in två dagar senare.
    2015-12-05 Charlotte R svarar Carina A
    Hej Carina,
    Tack för din feedback. Vi har nu gått igenom våra rutiner med familjesidan.se för att undvika att samma sak händer igen. Jag hoppas att rabatten du fick gav viss kompensation. Fint att höra att du var nöjd i övrigt.