Läs vad 428 kunder tycker om Fenix Begravning 2

• 2020-12-03
    Jag köpte en begravning.
    Fick ett väldigt bra bemötande och hjälp med allt som behövdes göras inför begravningen.
    En mycket proffsig och trevlig rådgivare som jag hade kontakt med under hela processen.
    Fick även gratis juridisk hjälp som kändes tryggt och bra.

Allt detta gjorde att jag och min familj kunde fokusera på att bara vara och inte behöva tänka så mycket på det praktiska.
  • 2020-11-27
    Begravning som sköttes mycket bra. Som kund är jag mycket nöjd med servicen som jag fick
  • 2020-11-26
    Jag var inte med på begravningen, så jag kan inte lämna några synpunkter
  • 2020-11-26
    Direktkremering enkel kista och askan till minneslund.
    Utmärkt bemött av personalen.
    Jag trodde att det skulle bli mer jobb för mig, men allt sköttes av Fenix.
    Befriande att jag inte behövde göra någonting själv med tanke på Coronapandemin och min ålder.
    Ulla O
  • 2020-11-26
    Hjälpen vid begravningsceremonin var helt korrekt.
    'Hjälpen för bouppteckningen var mycket bra.
  • 2020-11-26
    Fick mycket bra hjälp, blev lyssnad på och begravningen blev så fin.
    Trevliga representanter som verkligen såg till att allt ordnades på bästa sätt.
  • 2020-11-26
    Anlitande Fenix begravningsbyrå för att arrangera min mors begravning då jag hört att de hade gott renommé på orten.

Fenix gav ett mycket professionellt och samtidigt personligt bemötande genom hela processen från planering till genomförande. Allt fungerade smidigt. Jag är mycket nöjd!

Enda saken som stör mig är dock att både ni och Fenix trots påpekanden envisas med att kalla mig för Nils vilket inte är mitt tilltalsnamn (Peter). Skärpning tack!
    Direktkremation
    Mycket bra bemötande via telefon och per mail
    Smidigt och lätt att ordna ett bra avslut i Coronatider
    Begravning
    Trevligpersonal med snabb återkoppling
    Företaget levde upp till mina förväntningar

Mycket bra
  • 2020-11-26
    Allting var bra! Inga konstigheter och bra bemötande.
  • 2020-11-25
    Jag bokade begravningshjälp. Mycket trevligt bemött lugnt, tydligt och sakligt.
    Bokade även cafe efteråt . Även hjälp att boka präst och kyrka mm
    Allt var bra.
    Nöjd med alla svar på de funderingar jag hade.
  • 2020-11-24
    En begravning, blev mkt bra bemött. Allt var smidigt.
    Riktigt nöjd
  • 2020-11-24
    Bra ni gör ett bra jobb. Ock ni gör allt för era kunder. Mycket bra jobbat. Tack för att vi fått vara med på denna resa.
  • 2020-11-24
    Mycket bra bemötande. Hjälp med olika önskemål.
  • 2020-11-24
    Trevligt bemötande, tydlighe.t, mycket bra hela vägen
  • 2020-07-24
    Det har varit ok service, men det skulle kunnat varit bättre.
  • 2020-04-06
    Jag fick ett trevligt proffsigt bemötande samt all hjälp snabbt med mitt ärende.
    Mvh Lisa
  • 2019-11-16
    Vi tog hjälp av Fenix för begravning av vår mor. Personligt bemötande och snabb återkoppling vid frågor. Det blev precis som vi tänkt oss. Stort tack!
  • 2019-11-06
    Begravning med helhetsansvar.
    Bra bemötande vid möte och efter det god kommunikation per telefon och email.
    Våra förväntningar infriades. Vi känner oss väldigt nöjda med upplägget.
  • 2019-10-09
    Fick hjälp att planera min mammas begravning och möjlighet att resonera kring olika val. Mycket hjälpsamma och tillmötesgående. Mycket nöjd med deras tjänster.
    Maria B
  • 2019-09-25
    Blev mycket bra bemött och Mors begravning blev precis som vi hade önskat.
  • 2019-09-25
    All kontakt och planering fungera jättebra.
  • 2019-09-17
    Bra personligt bemötande. Tydliga arrangemangs förslag och uppvisande av priser för allt.
    Kände sig trygg i Fenix händer.
    Inget utnyttjande av de sörjandes känslor.
    Återkommer gärna. TACK!
  • 2019-09-17
    Tryggt, förutsägbart, respektfullt och värdigt.
  • 2019-09-05
    Dem var väldigt professionella.
  • 2019-09-05
    Så respektfulla, sååå skönt att kunna ha någon att bolla med när man är ensam om allt!! Tack så mycket marina och Johanna samt sanna❤️ Känns som det blev vad pappa hade älskat❤️( han let nog i himlen nu) tina
  • 2019-09-04
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och supporten av Fenix begravningsbyrå.
  • 2019-09-02
    Mycket proffsigt skött och bra support. Kunde fråga om allt nästan när som helst, och fick alltid bra hjälp.
    Mvh Patrik Lindestam
  • 2019-08-30
    Mycket bra bemötande och kvalitet raktigenom
  • 2019-08-30
    Begravning, ;minnesstund, urna med dekorering,blommor, catering, annons...
    Bemötandet var mycket bra, trevligt, petsonligt med så fin och rätt känsla.
    Förväntningarna var att få stöd och hjälp med allt kring förberedelserna inför begravningen på ett bra och fint sätt. Allt gick som vi önskat oss. Företaget Fenix med Gunilla och medarbetare levde verkligen upp till det. Så trevligt och proffsigt.
    Jag är så nöjd med allt. Även så fin och trevlig personlig uppföljning. Varmt tack.
  • 2019-08-26
    Skötte pappas begravning. Det blev en fin, enkel och ärlig ceremoni
  • 2019-08-26
    Vi bad om hjälp med en begravning.
    Vi blev så proffsigt och fint bemötta.
    Fick hjälp med allt och fick bra råd och mycket vänligt bemötande.
    Detta resulterade i att begravningen för vår farbror blev så fin.
  • 2019-08-25
    Jag fick vad jag ville En fin begravning till ett bra pris Samt trevligt proffsigt bemötande både i telefon och på plats vid begravningen
    Begravningstjänst.

Vi blev väl bemötta och det fungerade bra och smidigt.

Vi rekommenderar gärna andra att anlita Fenix.
  • 2019-08-20
    Begravning med baspaket tror jag.
    Otydlig information vid första kontakten inför offert. Vi frågade exempelvis om det var noll kostnad för annonsering (då vi tyckte det lät orimligt) och fick svar att detta stämde. Här skulle ni varit tydliga med vad exakt det var som var noll kostnad och vad som tillkom. Jag är van att hantera offerter men i en utsatt och ovan situation där du mist en nära anhörig är man inte helt uppmärksam och svårt att ta till sig information. Det var klart och tydligt skrivet på hemsidan men som sagt, detta kunde vi inte ta till oss. I det initiala skedet skulle allting ha dokumenteras om vad vi kommit överens om och diskuterat och inte bara tagits muntligt. Då blir det lätt fel i en situation du du ska hantera en begravning som anhörig, missförstånd sker vilket det också gjorde i detta fall.
    Vi tog i ett senare skede allt på mejl. Servicen på begravningen var mycket bra.
    skrev om Fenix Begravning
    Tack för återkopplingen Pia! Vi tar till oss av detta och förbättrar oss så att alla delar blir tydliga och dokumenterade - det ska vara okomplicerat att ordna en begravning med oss så detta får vi arbeta vidare med. Vänligen Mikael

Helt fantastiskt . Trevligt bemötande och utmärkt service
  • 2019-08-19
    Kan absolut inte rekommendera Fenix Begravningsbyrå i Täby. Otroligt rörigt, mycket ansvar läggs på anhöriga, bristfällig information och dålig och seg återkoppling på mejl. Inte en bra och stöttande hjälp när man befinner sig i svår sorg.
    skrev om Fenix Begravning
    Hej Alexandra, det känns som att vi verkligen brustit i vårt åtaganden - inte bra alls, jag skäms. Jag har försökt nå dig för att personligen be om ursäkt och för att förstå lite fler detaljer kring turerna. Ring eller maila mig så är du snäll. Vänligen Mikael

• 2019-08-19
    Ordnade en begravning vR jätte nöjd med bemötandet och begravningen
  • 2019-08-14
    Trots att all kontakt skedde via telefon kändes allt från första kontakt personlig och Gunilla Claesson guidade mig/oss genom det hela och kom med förslag och rekommendationer när det behövdes.
  • 2019-08-11
    Kontakten med handläggaren på begravningsbyrån var bra, vi fick genomgående snabba och informativa svar. Vi hade en urnbegravning. Tyvärr saknades ett av efternamnen på urnan. Detta rättades till (i efterhand). Vi var mycket tydliga med att vi ville sprida mors aska. Tillstånd för detta införskaffades. När urnan skulle hämtas i juli (i kyrkans kapell) fick vi veta av personalen att urnan var plomberad! och alltså inte kunde öppnas. Fenix Begravningsbyrå hade helt missat att informera om vilken urna man använder vid spridning av askan. Vi skulle avresa några dagar senare till fjällen och blev ju förtvivlade.
    Lösningen blev att man (på kapellet) öppnade botten och att man flyttade på askan till en plastpåse. Vi fick sen sprida mors aska från PLASTPÅSEN! Inte alls det värdiga avsked vi hade önskat oss. Handläggningen har varit klart undermålig, inte ett utan två misstag har skett under tiden fram till mors sista vila.. Kontakt tas i efterhand med Fenix begravningsbyrå, som beklagar det inträffade. Vi erbjuds en symbolisk prisreduktion (på < 10 procent av den totala begravningskostnaden). Vi kan tyvärr inte rekommendera Fenix Begravningsbyrå
    Hej Ann-Christin, Som din rådgivare sagt är vi väldigt ledsna över det som hänt - under inga omständigheter är det inträffade ok och vi ser väldigt allvarligt på det. Som en direkt konsekvens av detta har vi under förra veckan ändrat i våra rutiner för att något liknande aldrig ska kunna inträffa. Vänligen Mikael

• 2019-08-09
    Vi fick allt hjälp och ett
    trevligt och mänsklig bemötande.
    Väldigt nöjd.
    Tack för att ni finns!
  • 2019-08-01
    Utmärkt vägledning och förslag till hur bäst och ekonomiskt hantera min mammas begravning. Speciellt uppskattat då vi bor utomlands och mycket behövde ordnas utan att vi var närvarande.
    Rekommenderar verkligen Fenix Begravning.
  • 2019-07-24
    Borglig begravning som blev precis vad min pappa och jag hade önskat oss...
  • 2019-07-24
    Jag gillade verkligen officianten!
  • 2019-07-24
    Trevligt bemötande. Vi bokade en borgerlig begravning. Var lite strul med annonsen, tex att vi måste välja bild från en viss lista, men sen vad det en annan lista som tydligen egentligen gällde och där fanns inte alla bilder med, så info var kanske si så där. Fel namn på kistan sen på begravningsdagen. Lite strul alltså men de löste det snabbt, så i slutändan blev begravningen bra.
    Kristina A
  • 2019-07-21
    Jag valde Fenix begravning pga att deras bemötande. De första intrycket jag fick var helt fantastiskt, personen som hjälpte vår familjen hos Fenix under dessa tråka omständigheter var så fin. Hon löste alltihop för oss och de var samma person vi hade kontakt med under hela processen.

Allting gick så smidigt och dom är väldigt kunniga på allt som rör de som man bör ta tag i efter att en anhörig har gått bort, vi kunde ringa till vår kontaktperson när som helst och hon svarade alltid.

Jag är mer är nöjd och otroligt förvånad över att de finns så bra service och så fint genuina människor som hjälper till med detta på ett så smidigt och personlig sätt.

Jag kan rekommendera denna begravningsbyrå till alla som behöver denna hjälp, så står man och tvekar på vilka man ska välja så ring hit.

Tack Fenix
  • 2019-07-18
    Kontaktade Fenix vid min brors bortgång april 2019 och första intrycket kändes bra. Kvinnan som jag var i kontakt med kändes varm och hjälpsam. Men, det kändes som att dom hade mycket att göra eller om det var annat. Vi kände oss bortglömda, fick själva ringa ofta för att få svar på frågor som hon skulle återkomma om. En del saker glömde hon helt ta upp med oss och som inte blivit åtgärdade alls. Tyvärr så hamnade vi lite i kläm.
    Men räddningen i allt det tråkiga var officianten vi fick, Susanne Stenhammar. Helt fantastisk kvinna som var ett stort stöd och gav oss en vacker och värdig ceremoni för vår bror.
    Hej Theresa, Tack för återkopplingen! Bra att du är nöjd med första rådgivningssamtalet och ceremonin men vi är inte nöjda med att du kände dig bortglömd och behövde jaga din rådgivare - så ska det naturligtvis inte vara! Vi har ändrat i våra rutiner så att du som kund får all information du behöver utan att behöva jaga din rådgivare. Vänligen Mikael

• 2019-07-11
    Jag kan starkt rekommendera Fenix. Fick ett trevligt och kunnigt bemötande.
    Deras representant Adam kan starkt rekommenderas.
    /Stefan
    Stefan K
  • 2019-07-01
    Allt har gått väldigt smidigt. Vänligt bemötande av Anne - Kristin i telefon ang. transport av kistan till och från kyrkan m m. Representanten Lisbet som närvarade under cermonin var också en tillgång och ingav trygghet.
    Ulrika E
  • 2019-06-22
    Mycket fin och bra arrangemang av min anhörigs begravning.
    Trevligt bemötande i kyrkan.
    Mycket bra hantering och information av Gunilla Classon som varit ett stöd från första början.
    Tack så mycket.