Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Flyttfrakt AB

Flyttfrakt AB

Vasagatan 56, 411 41 Göteborg — Visa karta

Letar du efter en bra flyttfirma i Göteborg eller kanske området omkring? Då är du välkommen till oss på Flyttfrakt AB!

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med allt från bohagsflytt till utlandsflytt eller företagsflytt och tar hand om dina tillhörigheter på bästa sätt för att du ska kunna fokusera på annat.

Vår personal är omsorgsfullt utvald och van att flytta i hela Europa. Med oss är du garanterad en säker transport som är noggrant packad och anländer i rätt tid till rätt adress.

Kontakta oss så fixar vi en lösning helt efter dina behov och önskemål!

Läs vad 16 kunder tycker om Flyttfrakt AB

• 2019-01-18

A-C H skrev om Flyttfrakt AB
    Kan inte rekommendera den här flyttfirman. Inte bra flytt. Åkte iväg på lång lunch efter ett tag. Vilket kändes väldigt osäkert då jag inte har räknat lådorna. Ville ha betalt för utebliven tid vilket jag fick tjata om och visa tiden de varit borta. . En del Möbler som ej var packade gick sönder. Släpade säng med tyg på det smutsiga lastbilsgolvet. Allmänt slarv och okunnigt. Verkade vara ovana att flytta. De hade ej tillräckligt stor bil utan allt packades upp till taket vilket gjorde att möbler skrapades och gick sönder. Trist. Läs mer
  • 2019-01-02

Peter L skrev om Flyttfrakt AB
    Undvik denna oseriösa firma! De vill ha kontant betalt efter flytten (eller omedelbar bg-betalning), som inte stämmer med offerten. Flera saker gick sönder, i flyttbilen var det packat huller om buller. Flyttstädarna kom aldrig, vi stod med en ostädad lägenhet vid besiktningen och höll sen på en vecka innan vi fick nycklarna i retur. Mycket arrogant ägare/kontaktperson R*bin, som inte tog på sig något ansvar eller erkände fel. Läs mer
  • 2018-12-29

Calle C skrev om Flyttfrakt AB
    UNDVIK DESSA BEDRAGARE!

Jag anlitade dessa då jag trodde att jag skulle komma billigt undan utifrån deras kostnadsförslag (har få och demonterade möbler, övrigt bohag ordentligt packat månadsvis i förväg, jag själv hjälper till att bära o.s.v.).

Istället kommer de minst en timme sent och oförberedda, saltar räkningen med extra timmar, drar inte ett rött öre på RUT och lägger moms på moms. De tvingar mig att logga in på internetbanken och vänder inte ens blicken när jag knappar in mitt bank-ID.

De tar även extra mycket betalt för en flyttstädning som inte blir utförd, enligt min tidigare fastighetsvärd (”inte ens värd 500kr” var hens ordval om städningen, jag tvivlar att de ens satt sin fot innanför dörren).

Varit i kontakt med ARN, Konsumentverket, Skatteverket, Polisen och alla möjliga samhällsinstanser. Det är något av det värsta jag har varit med om, och då har jag ändå varit offer för rån sedan tidigare. Är fullkomligt förtvivlad, då det känns som att komma till en brottsplats varje gång man kliver innanför hemmets dörrar.

Jag hoppas att jag blir en av deras sista kunder, inte bara för 2018 men för all framtid. De borde ha belagts med näringsförbud för längesedan.

Undvik Flyttfrakt AB, sky dom som pesten. Välj en flyttfirma som är tydliga med det slutgiltiga priset, som håller sig till sin offert och inte har lurendrejeri som affärsidé. Läs mer
    A-C H, Peter L gillar detta
  • Eva J

2018-12-29

Eva J skrev om Flyttfrakt AB
    Oseriöst företag, avråder starkt från att ni anlitar dem! Vi beställde både flytt och flyttstädning. Till flytten kom de 6 timmar försenade, med 2 gubbar istället för 3 som utlovat. Bilen var för liten så hälften av våra saker fick inte plats. Flyttstädningen var under all kritik. De lovade att komma och göra omstädning, de dök aldrig upp. När jag ringde igen och klagade ville de betala tillbaka 600 kr fast jag var tvungen att anlita ett nytt företag och betala fullpris för dem. De städade inte spis, ugn, kyl och frys, tvättmaskin och torktumlare, speglar, kakel, torkade inte ut skåp mm.
    Betalningen för både flytt och flyttstäd skulle ske på direkten, samma dag med Swish. Läs mer
    Calle C gillar detta
  • 2018-11-30

Angelica skrev om Flyttfrakt AB
    Detta företag lockade med en låg offert, för att sedan vid betalning så ville dom ha dubbelt så mycket.
    Och betalningen var tvungen att ske på direkten (fastän det stod att man kunde betala mot faktura) och då ville dom att man skulle betala direkt via Swish eller ta ut kontanter.
    Det kändes oseriöst och man kände sig extremt lurad och kontaktpersonen kändes orimlig att prata med.
    Dock fick jag tillbaka en del av pengarna tillbaka efter att anmält dom hos ARN, men jag vet folk i samma situation som mig som tyvärr inte fått tillbaka någon återbetalning... Läs mer
    Calle C, Eva J gillar detta
  • 2018-11-29

Sara B skrev om Flyttfrakt AB
    Rekommenderar inte! Lockpriser på offert, vår flytt blev dubbelt så dyr. Tog sönder möbler, repade trägolv. Har ej fått kompensation för detta. Gått under jorden efter flytt när vi bett om kontakt angående klagomål. Nu anmälda till ARN. Läs mer
    Calle C, Eva J gillar detta
  • 2018-11-28

Roberth B skrev om Flyttfrakt AB
    Oseriöst företag! Anlita inte!

Flyttfrakt kör med lockpriser som sedan växer till det dubbla i slutändan. Tar inte ansvar för förstörd egendom. Vi genomförde vår flytt för 4 månader sedan, och vi har fortfarande inte fått någon ersättning för en förstörd soffa.
    Svarar inte på mail vid kritik. Vi är mycket besvikna på hur vi har blivit behandlade! Och vi har anmält till ARN. Läs mer
    A-C H, Calle C gillar detta
  • 2018-09-20

Ellenn skrev om Flyttfrakt AB
    Under all kritik. Initialt gav de ett gott intryck men när det stöttes på patrull med underkänd städning och uppdrag som ej utförts till fullo så slutar de att svara. Påstår att vi ej har betalat allt men vi har fortfarande inte fått underlag på detta (vi vet alltså inte ens vad de vill att vi ska betala), och inte heller fått information om hur vi ska reglera de kostnader som bostadsbolaget har fakturerat oss för det arbete som firman skulle ha utfört men aldrig gjorde.

Har försökt att få tag på ägaren, Robin, sedan månadsskiftet juli/augusti. Han ringer aldrig tillbaka, lägger på under samtal och säger att han ska ringa upp, besvarar inte mail och ringer heller inte upp trots att personal lämnar meddelanden till honom. Riktigt usel hantering. Läs mer
  • Karma E

2018-09-17

Karma E skrev om Flyttfrakt AB
    I contracted Flyttfrakt AB to move me from Borås to Gothenburg. Not only did the company come unprepared, I stated originally, via phone, that I had more than 150 boxes and 10 bins as well as furniture from my storage space. When the salesperson, Robin, spoke to me it was in English. Now that we have issues, he claims he has to translate everything. I was assured that all of my things would fit on a large truck for a 65 m2 apartment. The truck they sent wouldn't even hold a 45 m2 apartment. They quoted 4500:- for the move, it was 4500x2 since they had to make a return trip. They sent a ''boss'' to me to assess the situation, he was rude and unprofessional. He even condescendingly spoke down to me and my friend that was there.

Later at my place, I found MANY broken items, an expensive floor lamp and all of my fragile boxes were on the bottom of the pile. To add injury to insult, I had a bag in the closet that contained personal items. I was helping the movers, they went inside my bag, my makeup and prescription eyeglasses are missing from my apartment. This company is not ethical, I asked them to contact me back, they refuse to. They also never reached out to confirm my move date either. Having said this along with the destruction and theft of my personal things, I am missing 4 boxes. I had a lot but my boxes were numbered. I am missing 4! It contained drinking glasses: white, red, martini and margarita glasses. 2 sets of dishes. My bedroom curtains and a collection of semi-precious stones. All of these boxes were VERY heavy so I cannot see how it could just walk off and disappear in thin air.

Having said this DO NOT USE THIS COMPANY! Läs mer
  • Linus N

2018-09-02

Linus N skrev om Flyttfrakt AB
    Jättetrevliga på både telefon och irl men sjukt mkt strul. Flytten gick bra men de fick inte med ett skåp som kördes senare. Anlitades även för att röja ut källarförråd i samband med flytt och städ men det gjordes aldrig. Fastighetsägaren underkände flyttstädet. Fick extra kostnader för både röj och städ som aldrig kompenserades. Försökte men efter nån vecka slutade de svara när man ringde. Läs mer
    Calle C gillar detta
  • 2018-03-22

Stefan N skrev om Flyttfrakt AB
    Trevlig personal å hjälpsamma Ni får mvg i betyg av mig Läs mer
  • 2018-03-19

Miriam B skrev om Flyttfrakt AB
    Fick veta innan flytten att det skulle kosta 6150 kr. Slutsumman blev 36000 kr. Läs mer
  • Vera K

2018-03-11

Vera K skrev om Flyttfrakt AB
    Very satisfied with the service! fast and clear. Läs mer
  • 2018-03-10

Edvin skrev om Flyttfrakt AB
    Det var bra. Bra service och trevligt bemötande. Rekommenderas. Läs mer
  • Sofia P

2018-03-09

Sofia P skrev om Flyttfrakt AB
    Jag fick hjälp med att flytta mins grejer från Skövde till Vännäs. Ifrån flyttfrakt fick jag ett mycket bra bemötande, dom var trevliga och noggranna och ringa om det var någonting som hände under vägen och när dom är i närheten 10/10.
    Jag kan verkligen rekommendera flyttfrakt.
    /Sofia persson Läs mer
  • 2018-03-06

Malin E skrev om Flyttfrakt AB
    Extremt proffsigt och smidigt. Rekommenderas varmt till all typ av flytt. Läs mer

Vasagatan 56, 411 41 Göteborg