Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Flyttfrakt AB

Flyttfrakt AB

Vasagatan 56, 411 41 Göteborg — Visa karta

Letar du efter en bra flyttfirma i Göteborg eller kanske området omkring? Då är du välkommen till oss på Flyttfrakt AB!

Vi är en flyttfirma som hjälper dig med allt från bohagsflytt till utlandsflytt eller företagsflytt och tar hand om dina tillhörigheter på bästa sätt för att du ska kunna fokusera på annat.

Vår personal är omsorgsfullt utvald och van att flytta i hela Europa. Med oss är du garanterad en säker transport som är noggrant packad och anländer i rätt tid till rätt adress.

Kontakta oss så fixar vi en lösning helt efter dina behov och önskemål!

Läs vad 29 kunder tycker om Flyttfrakt AB

• Johanna H
    Johanna H skrev om Flyttfrakt AB
    Jag anlitade Flyttfrakt för en flyttning och en flyttstädning. Vi hade ett oerhört tajt schema där nycklarna till vår lägenhet skulle lämnas över samma dag. Flyttfrakt visade stor professionalism i genomförandet av flytten och dessutom jobbade man snabbt. Hela flytten var klar på fyra timmar (!) (flyttstädning borträknat). Städningen var färdig redan kl 15:30 så vi kunde checka av städningen. Hann bara göra det lite snabbt men av vad jag kunde se på min snabba genomgång så var den bra och det luktade rent och fräscht i hela lägenheten.

Man var dessutom oerhört punktliga. Flytten var planerad att starta kl 08:00 och tre minuter innan kom flyttbilarna upp på gatan.

Flytt och flyttstädning tog allt som allt 7,5h. Då hade vi en 5a på 117 kvm. Riktigt bra jobbat! Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om Flyttfrakt AB
    Jag anlitade Flyttfrakt AB för flytthjälp och flyttstäd
    De började vid 8, jag gav dem nyckeln och åkte vidare till den nya lägenheten. Ca kl 12.30 stod bilen utanför den nya lägenheten. De hade plastat in allt som var löst - sängar, tv, soffan osv. Jag stod sedan och dirigerade vart allt skulle stå. Allt gick hur smidigt som helst, inga olyckor och alla i personalen var super trevliga och serviceminded! Flyttpersonalen lämnade sedan över nyckeln till städarna.

Allt var inflyttat och slutstädat vid ca kl 15. Jag är helnöjd och kommer garanterat anlita företaget igen! Läs mer
  • Linus A
    Linus A skrev om Flyttfrakt AB
    Bemötandet av teamet var professionellt och trevligt från första kontakten till att jobbet var avslutat.

Offerten överensstämde med det slutliga priset.

Personalen var punktliga, snabba och professionella och de var väldigt rädda om bohaget och packade lastbilarna väl och säkert.

Jag kände mig väldigt trygg med att flytta mitt hem med Flyttfirma Flyttfrakt
    och skulle rekommendera dem varmt till vänner och bekanta. Läs mer
  • Evelina  H
    Evelina H skrev om Flyttfrakt AB
    Trevliga och duktiga! De var effektiva men ändå försiktiga.
    Vi är jättenöjda med flytten. Sängen var precis på gränsen för att få upp på övervåningen men de löste det perfekt! Vi hade även lite saker i förrådet som stod längst in som vi inte hade hunnit packa iordning enligt instruktionerna från flyttfirman, de tog dem med utan problem. Det tycker jag är att göra det lilla extra för sina kunder.
    Vi har även bokat flyttstäd som ännu inte varit. Men är de lika duktiga som flyttkillarna så lär vi även bli nöjda med,
    Tack bästa flyttfrakt AB Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om Flyttfrakt AB
    Flytt av bohag mellan två radhus som utfördes av mycket proffsiga och trevliga flyttkillar, ingenting var omöjligt att lösa! När ett åkeri kom med leverans av nya resårbottnar och de ens inte orkade försöka få upp dem på övervåningen, Flyttfrakt AB det hela med att hiva upp dem via balkongen, grymt jobbat!
    Kan starkt rekommendera flyttfrakt AB Läs mer
  • Ellenn
    Ellenn skrev om Flyttfrakt AB
    Under all kritik. Initialt gav de ett gott intryck men när det stöttes på patrull med underkänd städning och uppdrag som ej utförts till fullo så slutar de att svara. Påstår att vi ej har betalat allt men vi har fortfarande inte fått underlag på detta (vi vet alltså inte ens vad de vill att vi ska betala), och inte heller fått information om hur vi ska reglera de kostnader som bostadsbolaget har fakturerat oss för det arbete som firman skulle ha utfört men aldrig gjorde.

Har försökt att få tag på ägaren, Robin, sedan månadsskiftet juli/augusti. Han ringer aldrig tillbaka, lägger på under samtal och säger att han ska ringa upp, besvarar inte mail och ringer heller inte upp trots att personal lämnar meddelanden till honom. Riktigt usel hantering. Läs mer
  • Karma E
    Karma E skrev om Flyttfrakt AB
    I contracted Flyttfrakt AB to move me from Borås to Gothenburg. Not only did the company come unprepared, I stated originally, via phone, that I had more than 150 boxes and 10 bins as well as furniture from my storage space. When the salesperson, Robin, spoke to me it was in English. Now that we have issues, he claims he has to translate everything. I was assured that all of my things would fit on a large truck for a 65 m2 apartment. The truck they sent wouldn't even hold a 45 m2 apartment. They quoted 4500:- for the move, it was 4500x2 since they had to make a return trip. They sent a ''boss'' to me to assess the situation, he was rude and unprofessional. He even condescendingly spoke down to me and my friend that was there.

Later at my place, I found MANY broken items, an expensive floor lamp and all of my fragile boxes were on the bottom of the pile. To add injury to insult, I had a bag in the closet that contained personal items. I was helping the movers, they went inside my bag, my makeup and prescription eyeglasses are missing from my apartment. This company is not ethical, I asked them to contact me back, they refuse to. They also never reached out to confirm my move date either. Having said this along with the destruction and theft of my personal things, I am missing 4 boxes. I had a lot but my boxes were numbered. I am missing 4! It contained drinking glasses: white, red, martini and margarita glasses. 2 sets of dishes. My bedroom curtains and a collection of semi-precious stones. All of these boxes were VERY heavy so I cannot see how it could just walk off and disappear in thin air.

Having said this DO NOT USE THIS COMPANY! Läs mer
  • Linus N
    Linus N skrev om Flyttfrakt AB
    Jättetrevliga på både telefon och irl men sjukt mkt strul. Flytten gick bra men de fick inte med ett skåp som kördes senare. Anlitades även för att röja ut källarförråd i samband med flytt och städ men det gjordes aldrig. Fastighetsägaren underkände flyttstädet. Fick extra kostnader för både röj och städ som aldrig kompenserades. Försökte men efter nån vecka slutade de svara när man ringde. Läs mer
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Flyttfrakt AB
    Vi anlitade Flyttfrakt för en flytt mellan Göteborg och Stockholm och är väldigt nöjda. De två killarna som utförde jobbet var snabba och proffsiga, både lastning och lossning gick snabbt och smidigt trots inflytt på tredje våningen utan hiss. De fastnade lite längs vägen i rusningstrafiken men uppdaterade oss kontinuerligt så vi hade koll på när de skulle anlända. Kan varmt rekommendera att anlita Flyttfrakt! Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Flyttfrakt AB
    Jag frågade efter offert via offerta och blev snabbt uppringd av en trevlig person på Flyttfrakt AB. Bra pris: 800 kr/h för två flyttgubbar och en flyttbil samt 1 000 kr extra för mitt piano. När ytterligare frågor dök upp gick det snabbt och enkelt att få kontakt med bolaget per telefon. På hemsidan finns en bra kubikmeterräknare (sånt är ju sjukt svårt att gissa själv).

Flytten flöt på bra förutom att pianot inte kom med pga. att en av flyttgubbarna trampat snett. Pianot flyttades några dagar senare. Visst fick jag lite merarbete t.ex. att släppa in flyttgubbarna i gamla/nya lägenheten men detta kompenserades av ett trevligt bemötande och ett bra avdrag på priset som gör att jag känner mig fullt ut kompenserad. Sammanfattningsvis rekommenderas Flyttfrakt AB. Läs mer
  • Ingemar Ö
    Ingemar Ö skrev om Flyttfrakt AB
    Anlitade företaget både för flytt o städning. Hade läst omdömen om firman o tyckte det lät bra o dessutom finns dom i det område jag bor o jag flyttade bara ca 6 km i mitt om område där jag bott i nästan 7 år.
    Det var två killar som jobbade, dom kom i på avtalad tid, arbetade snabbt o effektivt o hela flytten tog ca 5,5 timme från en 2:a till en något mindre 2:a.
    Killarna var trevliga o lätta att prata med,
    Flyttstädningen var också utan anmärkning.
    Sammanfattningsvis är jag hundra procent nöjd med min flytt
    som jag hade oroat mig mycket för.
    Ingemar Öhman 🙂 Läs mer
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Flyttfrakt AB
    Beställde flytthjälp av er med kort varsel. Allt var väldigt noggrant och bra. Supertrevliga killar som hellre frågade en gång för mycket än en gång för lite, dem va hjälpsamma med att montera ner ett trappräcke för att få upp en säng på övervåningen också med sina egna verktyg. Jag skulle definitivt rekommendera företaget vidare till andra människor! Läs mer
  • Dennis  N
    Dennis N skrev om Flyttfrakt AB
    Jag är oerhört nöjd med flyttfrakt AB och har anlitat dem vid tidigare flytt också. Denna gång bekräftade bara mina tidigare upplevelser, positivt från bokning till verklig flyttdag och de kämpar rejält för att hjälpa sina kunder på allra bästa sätt. För vår del krävdes en del speciallyft pga trång trappa men inte heller det var ett problem. Lösningsorienterade och fantastiskt duktiga. TACK! Läs mer
  • Vilma A
    Vilma A skrev om Flyttfrakt AB
    Från första telefonkontakten med flyttfrakt till återlämnande av sista flyttlådan bara positiva upplevelser. Inga skador på vare sig våning eller flyttgods, trevliga, starka och positiva killar, som flyttade 100 m2 + källare i ett nafs. Allt välförpackat och bra stuvat i bilen. Satte allt på önskad plats i den nya våningen och monterade det som demonterats för transport. Vi är jättenöjda! Mvh vilma och Fredrik 👍 Läs mer
  • Anna lilian M
    Anna lilian M skrev om Flyttfrakt AB
    Flyttade från växjö till göteborg. Lätt att få kontakt och kostnadsförslaget var mycket bra. Sju våningar med liten hiss. Fick flyttkartonger levererade till oss innan flytten. Mycket trevliga flyttkillar som flyttade och inga skador eller andra saker observerades. Klara på uppskattad tid. Bokade avflyttningsstäd också vilket fick beröm av värden. Stort beröm till det här företaget. Läs mer
    Anna lilian M gillar detta
  • Helen  S
    Helen S skrev om Flyttfrakt AB
    Trevliga. Gick att förhandla om priset. Lätta att få tag i. Fick vänta på hämtning, de hade fått fel adress, men bra återkoppling sen.
    Rekommenderas. Läs mer
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Flyttfrakt AB
    Tillmötesgående och vänliga redan vid bokningen. Kom på utsatt tid med stor bil och två trevliga snabba killar. De tog sig tid att lyssna på vad jag var extra rädd om och såg till att det plastades och filtades ordentligt.
    Vid inflyttningen gick allt smidigt och inte en pinal hade gått sönder eller skadats. Hjälpte även till att bära upp små kuddar till soffan. En extra stjärna för att de bar upp säng och linneskåp 8 trappor, med ett leende!
    Snabbt, effektivt och med härligt bemötande. Skulle rekommendera till alla bekanta som skulle flytta. Supernöjd! Läs mer
  • Mikael  K
    Mikael K skrev om Flyttfrakt AB
    Helt outstanding bra!!
    Ska man anlita nån så ska det vara dessa! Suveränt bra killar, trevliga som attan och jättebra på alla sätt och vis. Försiktiga, noggranna och väldigt trevliga. Jag ger dessa max antal stjärnor för det är de absolut värda!
    Speciellt tack till Jonathan och Niklas som skötte våran flytt. Läs mer
  • Sebastian  A
    Sebastian A skrev om Flyttfrakt AB
    Superbra service. De kom i tid och flyttade hela vårt bohag (90 kvm + förråd) på 5,5 h. Allt kördes i ett lass. De var trevliga och service minded. Städningen dagen efter var också bra utförd.Superbra! Vilka killar. Starka, duktiga och framförallt följsamma!
    Inte en pinal gick sönder. Över det stora hela ett mycket bra och professionellt bemötande. Också väldigt positivt att vår offert stämde, inga extra kostnader tillkom utöver det vi fått information om i offerten. Tack till flyttfrakt AB . Läs mer
  • Stina A
    Stina A skrev om Flyttfrakt AB
    Otroligt bra bemötande, snabb på att följa upp offerten, kom med förslag och lösningar.

Fantastiskt effektiva både när det handlade om att packa ner lägenheten, till att flytta den och sen kanonbra städning.

De är problemlösare då hissen i huset vi skulle flytta till inte fungerade och då helt enkelt tog dem beslutet att bära allt 6 trappor upp. Jag kallar dom våra hjältar.

Jag vill varmt rekommendera Flyttfrakt.

//Stina Andersson Läs mer
  • Lasse  K
    Lasse K skrev om Flyttfrakt AB
    Vi beställde flytthjälp + flyttstädning i paket. Snabb återkoppling av flyttfrakt via mail och tydliga svar vid oklarheter. Båda tjänsterna fungerade klockrent!
    Detta är andra gången jag använder flyttfirma, och om jag nu ska jämföra flyttfrakt med de företaget som flyttade till mig från 3 år sen så tycker jag att flyttfrakt har varit lite mer nogranna med mina möbler och filtat alla mina möblerna så att dem skyddas ordentligt.
    och de var jag nöjd över. Läs mer
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Flyttfrakt AB
    Trevlig personal å hjälpsamma Ni får mvg i betyg av mig Läs mer
  • Gustav H
    Gustav H skrev om Flyttfrakt AB
    Företaget har varit mycket trevliga redan från start, första kontakt gav ett bra intryck av service och ingenting var något problem. Vi flyttade från lägenhet till en villa och insåg några dagar innan flytt att vi hade ca 45 kartonger mer än vi hade specificerat. Endast ett enkelt samtal till flyttfrakt och det ordnade sig ändå. Svaret var: inga problem, vi ordnar det!
    Städning efter flytt var mycket väl utförd också.det enda jag kunde anmärka på är att flyttbilen kom ca 25 minuter sen. Läs mer
  • Johannes L
    Johannes L skrev om Flyttfrakt AB
    Toppenbra! Beställde packning, flytt och städ. Jobb genomfört i toppklass. Killarna var effektiva och ärliga. Vid beställning uppskattades packningen ta 5 timmar, men de meddelade på plats att det skulle gå betydligt snabbare än så! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Miriam B
    Miriam B skrev om Flyttfrakt AB
    Fick veta innan flytten att det skulle kosta 6150 kr. Slutsumman blev 36000 kr. Läs mer
  • Vera K
    Vera K skrev om Flyttfrakt AB
    Very satisfied with the service! fast and clear. Läs mer
  • Edvin
    Edvin skrev om Flyttfrakt AB
    Det var bra. Bra service och trevligt bemötande. Rekommenderas. Läs mer
  • Sofia P
    Sofia P skrev om Flyttfrakt AB
    Jag fick hjälp med att flytta mins grejer från Skövde till Vännäs. Ifrån flyttfrakt fick jag ett mycket bra bemötande, dom var trevliga och noggranna och ringa om det var någonting som hände under vägen och när dom är i närheten 10/10.
    Jag kan verkligen rekommendera flyttfrakt.
    /Sofia persson Läs mer
  • Malin E
    Malin E skrev om Flyttfrakt AB
    Extremt proffsigt och smidigt. Rekommenderas varmt till all typ av flytt. Läs mer

Vasagatan 56, 411 41 Göteborg