Välkommen till Flyttgubbarna!

Boka din flytthjälp och flyttstädning med Flyttgubbarna! Vi finns för både företag och privatpersoner i Stockholm & Göteborg. Vi strävar alltid efter 100 % nöjda kunder, därför får du en hel veckas nöjd kund-garanti på vår flyttstädning för att du känna dig trygg med oss!

Vi erbjuder helhetslösningar med; packhjälp, bärhjälp, bortforsling, transportering samt flyttstädning av ditt gamla boende eller lokal.

Boka kostnadsfri offert med Flyttgubbarna idag!

För mer information: www.flyttgubbarna.se

Snabb & effektiv flytt | Nöjd kund-garanti | Ansvarsförsäkrade

Läs vad 253 kunder tycker om Flyttgubbarna 2

• 2022-11-23 Insamlad av företaget
    Nöjd med bemötande och utförande
    Hej Sören,

Stort tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att du är nöjd! :)

• 2022-11-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och snabb flytt. Synd bara att det var svårt med kommunikationen, spansktalande killar och varken jag eller dom var hejare på engelska, men det gick okej.
    Hej Britt-Marie,

Tack för ditt omdöme. Vi blir glada över att höra att du är nöjd med vår service. Kundtjänst är öppet mellan 08-21, brister kommunikationen kan du alltid ringa upp oss! :)

Ha en fortsatt fin dag,
    2022-11-21 Insamlad av företaget
    Det var 11:e gången sen 2000 som jag flyttade, denna gången
    var nog den bästa då det gällde flyttfirma. De var trevliga och
    jag blev väl bemött trots min höga ålder, jag blev rekommenderad
    av en väninna som flyttat månadsskiftet Maj/Juni och jag rekommenderade Er till henne som flyttade in i min lägenhet.
    Hej Carin,

Tack för dina otroligt fina ord. Vi på Flyttgubbarna är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :)

• 2022-11-21 Insamlad av företaget
    Killarna som kom med min tunga säng tre trappor upp utan hiss var försiktiga och stötte inte emot någonstans. De lämnade inte förrän sängen var på plats och de kollade att alla funktioner fungerade. Dessutom var de glada och trevliga. Betalningen fungerade fint via mobilen. (Men jag hade gärna fått ett kvitto.)
    Hej Kerstin,

Tack för din feedback. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar. Kvittot får du via mailen :)

2022-11-21 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service , jätte duktig och professionella grabbar ! Tack tack tack
    Hej Laura,

Önskar dig en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen så tveka inte på att höra av dig!

• 2022-11-10 Spontant omdöme
    Är precis klar med min flytt och måste säga att detta är den snabbaste och smidigaste flytten jag har haft på 20 år. Killarna var hur bra som helst. Kommer lätt att anlita er igen!
    Hej Jenny,

Stort tack för ditt fina omdöme! :) Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar. Du är alltid välkommen att ringa oss när du än behöver hjälp igen!

• 2022-11-08 Spontant omdöme
    Supernöjd är jag! Enkelt att boka - Martin Fredriksson är jättetrevlig och hjälpsam. Det här företaget kan jag absolut rekommendera ! Tack så mycket för bärhjälp! Vi kommer träffas igen!
    Hej Steven,

Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss och med Martin, han är en stjärna! :)

• 2022-11-05 Spontant omdöme
    30 minuter innan avsatt tid ringer de och säger att de inte kan genomföra tjänsten vi köpt av de. De menar att det är många sjukanmälda och ett par bilar som inte fungerar som de ska.

Detta är under all kritik och inte alls okej. Kommer absolut inte att använda oss av de igen eller rekommendera de…
    Hej Nicole,

Tack för din feedback, tråkigt att du känner så när vi försökte hjälpa dig att omboka då vi hade sjukanmälningar. Vi riskerar inte att bidra till smittspridningen när vår personal är sjuk därav ringde vi dig för att omboka din tjänst!

Ha en fortsatt trevlig dag,
    2022-11-03 Spontant omdöme
    Superföretag som löser flytten! Flyttade ett minilass grejer från Alicante till Skåne och det blev del av en hel flyttbil som skulle ungefär samma runda. Detta blev mycket billigt i jämförelse med allt annat. Allt kom fram efter några dagar och hela kontakten har skötts via tele och mejl på ett strålande sätt.
    Hej Percy,

2022-10-29 Spontant omdöme
    Topp betyg. Guty och Alex va i tid på pricken och satte genast igång arbetet, trevliga killar med hög arbetsmoral och proffessionell hantering av allt gods. Jag är otroligt nöjd och om jag flyttar
    igen kommer jag garanterat kontakta flyttgubbarna först!
    Hej Oskar,

Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss, vi strävar alltid efter 100% kundnöjdhet! :)

2022-10-29 Insamlad av företaget
    Tyckte dom skötte sig perfekt. Allt gick jätte smidigt och ingen väntan kom precis när dom sa.
    Så toppen bra👍😊
    Hej Ernst,

Tack för dina värmande ord. Det glädjer oss att du är nöjd med tjänsten! :)

• 2022-10-27 Insamlad av företaget
    Dålig städning och tar betalt för allt som finns i lägsom garderober,diskmaskin och balkong.
    Kan inte rekommendera dom.
    Hej Robert,

Tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Vi vill självklart leverera både städning och service i toppklass. Vi hade ringt dig för att förklara att det tillkommer en extra kostnad för att göra rent diskmaskinen och balkongen, vilket jag kan se att du bokade in för diskmaskinen.
    Du kan hitta vår checklista för flyttstäd på vår hemsida :)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag
  • 2022-10-27 Insamlad av företaget
    Jag är mkt nöjd med både packning och flyttning och kommer inom kort även beställa flyttstädning. Möjligen kan jag tycka att man packeterade lite väl omsorgsfullt.
    Hej Monica,

Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt superfina omdöme! :)

2022-10-27 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och super bra hjälp med flytt av mina saker från en stad till en annan. Smidigt och inga konstigheter, bra kontakt hela vägen. Tacksam och mycket nöjd, rekommenderar starkt flyttgubbarna till alla som behöver hjälp❤️
    Hej Sibel,

Stort tack för ditt fina omdöme och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet om oss, våra kunders åsikter är viktiga för oss för att hålla kvaliteten uppe! :)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen, tveka inte på att höra av dig! :D
  • 2022-10-16 Insamlad av företaget
    Jag blev mycket väl bemött av företaget som anlände punktligt och arbetade lugnt och metodiskt med flytthjälpen.
    Hej Kenneth,

Tack för dina värmande ord. Det gör oss glada att du är nöjd och får en perfekt utförd tjänst! :)

• 2022-10-16 Spontant omdöme
    They are SCAM. I used their service yesterday and they ended up charging me twice the amount we decided.

They trick you in hourly service. They will send the slowest guys and those guys will remain away in between the transit.
    Hi Muhammad

Thank you for taking the time to leave us feeback, we always appreciate it to know how we can deliver our service better. We always try to estimate the time with help with our moving load cards that you get to fill in which i can´t find any for your booking. If you need further help or have questions regarding your booking you can always email us at info@flyttgubbarna.se !:)

Best regards,
  • 2022-10-15 Spontant omdöme
    Varning! Detta företag är bedragare! Jag fick ett pris från dom och det dubblerades pga att de två flyttgubbarna tog två timmar längre tid på sig. Under flytten undrade en av killarna om inte jag kunde hjälpa till… VARNING!!
    Hej Don Michael,

Tack för din feedback, det är tråkigt att höra om din dåliga upplevelse. Självklart tar vi detta vidare inom Flyttgubbarna. Du får gärna kontakta oss via info@flyttgubbarna.se så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt. !:)

• 2022-10-12 Spontant omdöme
    Säger som alla andra dåliga omdömen FET JÄ*LA BLUFF!! Kom flera timmar efter avtalad tid påstod att pack var gjort medans det enda som skett var inplastningen av diverse saker ett hänglås och nyckel borta till källaren min ytterdörr olåst och balkong dörr helt öppen i över 10 timmar. Debiterar för mer timmar än ”arbetat” smyghöjer priserna och gör nya offerter totalt värdelösa på kommunikation och mr.FL totalt ignorerar en efter signerat dokument och vägrar ta sitt ansvar, anlita inte denna firma under några omständigheter försökte även kräva mig på flyttkostnad att det inte gick att avbryta och inget levererat clown företag som jag hoppas kursar och inte kan starta i nytt namn ens en gång!!!! Är inte ens hälften jag skrivit av det som sköts illa.
    Hej Jaqueline.

Tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Vi vill självklart leverera både tjänster och service i toppklass och vill veta hur vi kan förbättra oss, hör gärna av dig till info@flyttgubbarna.se så vi kan få direktkontakt och komma fram till en lösning som känns bra för bägge parter.

Städjätten.
  • Ida K
    skrev om Flyttgubbarna
    2022-10-11 Insamlad av företaget
    Effektiva och snabba på plats! Svårare att få tag i flyttkartonger att låna innan. Men själva flytten vägde upp.
    Hej Ida,

Tack för din fina feedback, det glädjer oss att du är nöjd!

• 2022-10-10 Spontant omdöme
    Värsta företaget jag någonsin varit med om. 100% bluff och 100% försöker lura dig. Anlita inte och anmäl företaget om du har varit i kontakt med dessa. Läs bara reviews på Google och Reco — Antingen så har de satt i system att skriva egna positiva recensioner eller har de satt i system att lura en viss % av sina kunder (Kanske enbart företagskunderna?).

Fick en faktura som var mer än dubbelt som dyr som det egentliga priset. De tog betalt för 5 timmar fastän flytten tog 2 timmar — Som tur var har jag bildbevis på att flytten tog 2 timmar och ett mejl från kundtjänst som erkänner att det tog 2 timmar.

Fick fortfarande en påminnelse att betala 5 timmar fakturan efter att kundtjänst har erkänt sitt fel dvs. de erkänner felet men skiter fullständigt att ta bort/ändra fakturan.

Däremot var det en trevlig person som utförde flytten.
    Hej Johannes,

Jag kan se att du har fått en uppdaterad faktura på rätt belopp, ibland kan det ske misstag bra att du har koll!:) Våra recensioner sker genom en länk som vi skickar till våra kunder och reco verifierar kunderna för att säkerställa att det är kunder hos oss och granskar kunderna, vilket är recos regler. För oss är det viktigt att vi lever upp till våra kunders förväntningar och att de är nöjda. Därför arbetar vi aktivt med relationen till våra kunder och det är således viktigt att man alltid tar kontakt med oss.

• 2022-10-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra! Snabbt och enkelt och "gubbarna" var trevliga och artiga.Flytt av bohag en längre sträcka. Inga speciella förväntningar hade jag men det blev bra!
    Hej Gunilla,

Tack för dina fina ord. Vi på Flyttgubbarna är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och ä glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :)

2022-10-07 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett trevligt och professionellt sätt av alla inblandade.

Vi hade inga speciella förväntningar, men hoppades på att allt skulle gå bra, vilket det gjorde.

Totalupplevelsen var bra, dom var försktiga med våra saker, inget blev skadat på varken hem eller saker. Det enda som va synd var att de som flyttade våra saker inte pratade svenska, men det löste sig ändå.
    Hej Tony,

Tack själv för ditt fina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss! :)
    Vi tror på en variation av olikheter i vår arbetsstyrka eftersom varje anställd får möjligheten att bidra med sina unika erfarenheter till arbetsplatsen.

• 2022-10-07 Insamlad av företaget
    Trevlig och effektiv kontakt. Nåbara vilken tid som helst. Trevliga grabbar som utförde flytten. Ringde och kontrollerade. Snabba.
    Hej Dagmar,

Tack för din feedback. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så inspirerande att få läsa din härliga kommentar! :)

• 2022-10-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemött i telefon och unga flyttgubbar, snabb leverans. Inga anmärkningar, varken på soff-leveransen.
    Hej Fredrik,

Stort tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att du är nöjd med servicen och utförande av tjänsten :)!

Tveka inte att höra av dig igen när du behöver hjälp!
  • 2022-10-05 Spontant omdöme
    Otroligt snabba med att besvara min offert och sedan för att få ett datum för utförande, jag och min sambo kunde inte vart nöjdare med val av firma!
    Hej Akadia,

Stort tack för ditt fina omdöme, vi strävar alltid efter 100% kundnöjdhet! :)

2022-09-26 Spontant omdöme
    VARNING!
    Kom 6 timmar efter avtalat. Fyra killar som inte kunde svenska och bara bristfällig engelska, svårt att kommunicera då. Verkade inte ha någon erfarenhet av att flytta en flygel. Lyfte lite i den och kom fram till att den var för tung för fyra man. Pratade med arbetsledaren som ville skicka två man till i nästa vecka, vi måste vara ute denna veckan! Vi beslutade att avbryta arbetet. Flyttfirman marknadsför sig att vara specialiserade på piano och flygelflytt, och så skickar de gubbar som knappast sett en flygel innan. Jag läste tyvärr inte recensionerna innan jag beställde, bara sammanlagda omdömet som ligger högt. Flera har råkar ut för samma sak som jag. ANLITA INTE DENNA FLYTTFIRMAN. DE ÄR INTE SERIÖSA.
    Hej Peter,

Vad tråkigt att höra om din upplevelse trots de åtgärder vi tagit för att du ska vara nöjd med oss. Vi föreslog 2 extra man dock veckan därpå då vi var fullbokade den veckan du ville ha det utfört redan vid bokningen då vi vet att det behövs för att flytten ska gå så smidigt som möjligt som du dock tackade nej till samt att vi inte fick tillgång till den fullständiga informationen om flygeln från dig :)!
    För oss är det viktigt att vi lever upp till våra kunders förväntningar och att de är nöjda. Därför arbetar vi aktivt med relationen till våra kunder och det är således viktigt att man alltid tar kontakt med oss för vidare synpunkter.

Mvh, Flyttgubbarna
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Trevlig killar som var snabba och var försiktiga
    Ännu bättre om ni kan ta ner mina cyklar till Malaga :-)
    Hej Kicki,
    Tack för ditt omdöme. Vi blir glada över att höra att du är nöjd med vår service! :)
    Ser nu att du har bokat in cyklarna ner till Malaga, så kul att du valde Flyttgubbarna i Costa Del Sol :D

2022-09-21 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Hade höga förväntningar som infriades.
    Hej Kjell,

Stort tack för ditt fina omdöme :)! Vad glada vi blir att höra att du fick ett trevligt och professionellt bemötande.

Önskar dig en fin dag!
  • 2022-09-21 Insamlad av företaget
    Möbelflytt gick smidigt. Trevliga och noggranna killar, som gjorde det dom skulle med gott humör!
    Hej Louise,

Tack för ditt fina omdöme :)! Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan!

• 2022-09-21 Insamlad av företaget
    Snabb service, trevliga att ha och göra med, jättebra flyttkillar! Gick väldigt smidigt.
    Hej Ursula,

Stort tack för ditt fina omdöme :) Det glädjer oss otroligt att du är nöjd med vår tjänst!

• 2022-09-05 Insamlad av företaget
    Två unga killar mötte upp mig kl 8, lördag morgon, på avtalad tid utanför lastbryggan på Andrégatan 13 vid Stena Danmarkterminalen. Tre tunga möbler, bla ett piano skulle forslar ner från tredje våningen. Jag upplevde killarna som väldigt trevliga, duktiga och varsamma vid hanteringen av möblerna. Möblerna packades in i filtar och plast. Dubbelkollade med mig att möblerna var ordentligt förankrade i lastbilen. Färden till Shurgaard Högsbo gick i ca 40 km i timmen, vilket tyder på omsorg om lasten.
    De här killarna kan jag med glädje rekommendera vem som helst som behöver flytthjälp. Kan inte vara mer nöjd.
    Med vänlig hälsning, Joakim Eriksson
    Hej Joakim,

• 2022-09-05 Insamlad av företaget
    Företaget var jättebra gällande kommunikation och bokning samt information om flyttdagen.
    Flyttgubbarna var jättetrevliga och jobbade på superbra.
    Är verkligen jätte nöjd med deras tjänster!
    Hej Natalie,

Tack för dina fina ord.Flyttgubbarna är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :)

2022-09-05 Insamlad av företaget
    Flytt killarna var väldigt duktiga,snabba och trevliga. Och varsamma med sakerna.
    Hej Linda,

Stort tack för ditt omdöme, vi strävar alltid efter 100% kundnöjdhet :)

2022-09-05 Insamlad av företaget
    Allt var/är bra. Tack för hjälpen!
    Hej René,

Stort tack för ditt fina omdöme :)

• 2022-09-01 Insamlad av företaget
    Väldigt duktiga och samarbetsvilliga personal. Snabbt och effektivt arbetssätt.
    Jag är supernöjd med allt från beställning tills betalning.
    Jag hade värdesaker över 1 miljoner kronor,och lämnade till personalen då de åkte en annan bil och jag min egen. Personalen bevisade att de är tillitvärdiga.
    Min bil snannade i mitten av vägen. Men personalen utforde en utmärkt arbete.

Plus pöeng på personalens; Självständighet, kundbemötande, tillitvrdighet, samarbetsvillig, professionell på sitt arbete.
    Hej Noshin,

Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar.

• 2022-09-01 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service, vi var jättenöjda!
    Hej Fredrik,

Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme! :)

• Maria B
    skrev om Flyttgubbarna
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Lite strul med vad som egentligen gällde. Jag hade fått en offert med uppgift medan de i växeln sa något helt annat. Men det löste sig till det bästa till slut
    Hej Maria,

Tack för ditt omdöme, vad bra att allt löste sig tillslut :)

• 2022-08-30 Insamlad av företaget
    Två rappa killar som gjorde ett utmärkt jobb. Rekommenderar.
    Hej Christina,

Tack för ditt fina omdöme :)

2022-08-30 Insamlad av företaget
    Behövde snabb bärhjälp av ett 100kg badkar ner till en källare.
    Schysst bemötande och hjälp inom 30 min! Sååå bra 💪🏽👍🏽
    Hej Johan,

Stort tack för ditt fina omdöme, vad bra att du fick snabbt hjälp med badkaret :)!

Extremt smidig flytt,

Väldigt trevliga herrar som dör upp på morgonen.

Hade trott att vissa delar ej skulle flyttas pga osmidig paketering eller lösa föremål (exempelvis småkassar) men allt flyttades.

De föremål jag informerade om att det var ömtåligt hanterades med extrem varsamhet.

Väldigt imponerad över hur effektiva dom var (sparade mig själv flera dagars arbete).

Kommer anlita dom igen när behov finns, samt rekommendera dom för vänner och bekanta. Helt enkelt en bra flyttfirma!
    Hej Johannes,

2022-08-30 Insamlad av företaget
    Jag köpte en transport av möbler från Spanien till Sverige.
    Planeringen av hämtning och lastnings såväl som lämning och urlastning gick enligt löfte och plan.
    Personalen var förstående och mycket samarbetsvilliga så alltid avlöpte väl till ett bra pris.
    Hej Ralph,

Tack för dina fina ord. Vi på Flyttgubbarna i Costa del sol är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :)

Flyttgubbarna Costa del sol
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    De var fantastiskt bra! Fin service och jätte snabba!
    Hej Patric,

• 2022-08-30 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra utförd flytt!
    Hej Carina,

Stort tack för ditt fina omdöme! :)

2022-08-14 Insamlad av företaget
    Snabbt, smidigt och väl utfört!
    Hej Anna,

Tack för ditt omdöme, det gör oss glada att du är nöjd! :)

• 2022-08-12 Insamlad av företaget
    Det var enkelt att boka. Flytten gick snabbt och smidigt.
    Hej Louise,

Stort tack för ditt fina omdöme :)

2022-08-12 Insamlad av företaget
    Behövde flytthjälp med kort varsel (inom tre dagar), vilket de löste.
    Flytten gick snabbt och smidigt och bemötandet från bokningen och killarna som kom var väldigt trevligt!
    Hej Adam,

Det glädjer oss att du är nöjd med tjänsten och fått en bra service, stort tack för ditt omdöme. :)

• 2022-08-12 Insamlad av företaget
    Hej! De verkade inte vana vid flyttar, pratade spanska och förstod inte att en av dem som flyttade kunde soanska. Hon sa de gnällde väldigt mycket. Använde inte bärselar och vi var rädda att de skulle skada vitrinskåp mm. De hade trots väldigt lite möbler svårt att uppskatta hur de skulle packa lastbilen. Gav inte ett seriöst intryck tyvärr. Allt står nu i ett förråd och det skulle det visa sig några skador återkommer vi. De som flyttade var inte nöjda.
    Hej Lisbeth,

Vad tråkigt att höra om din upplevelse. Vi vill självklart leverera både flytt och service i toppklass. För oss är det viktigt att vi lever upp till våra kunders förväntningar och att de är nöjda. Därför arbetar vi aktivt med relationen till våra kunder och kommer således ta detta vidare inom Flyttgubbarna.

2022-08-12 Insamlad av företaget
    Bra, enda överaskning var att betalning skulle ske vid leverans, bra om det framgår tydligare vid bokning.
    Vänliga hälsningar
    Karin/Alice
    Hej Alice,

Stort tack för ditt omdöme :) Hur man går tillväga när man ska betala står i avtalet som man får bifogat vid en bokning :)

• 2022-08-11 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som höll tiderna
    Dom hjälpte oss med packning, flytt och städ.
    Hej Björn,

Tack för ditt omdöme. Vi blir glada över att höra att du är nöjd med städning och vår service.

2022-08-10 Insamlad av företaget
    Fick bra grabbar som kom och de var effektiva. Vi behövde hjälp med flytt delen. Packningen hade vi gjort själv. Har inget att klaga på.
    Hej Deniz,