Välkommen till Flyttgubbarna!

Boka din flytthjälp och flyttstädning med Flyttgubbarna! Vi finns för både företag och privatpersoner i Stockholm & Göteborg. Vi strävar alltid efter 100 % nöjda kunder, därför får du en hel veckas nöjd kund-garanti på vår flyttstädning för att du känna dig trygg med oss!

Vi erbjuder helhetslösningar med; packhjälp, bärhjälp, bortforsling, transportering samt flyttstädning av ditt gamla boende eller lokal.

Boka kostnadsfri offert med Flyttgubbarna idag!

För mer information: www.flyttgubbarna.se

Snabb & effektiv flytt | Nöjd kund-garanti | Ansvarsförsäkrade

Läs vad 21 kunder tycker om Flyttgubbarna 2

• 2021-10-26
    Gjorde ett mycket trevligt och bra intryck från första telefonkontakten, och höll stilen hela vägen tills jobbet var klart. Packhjälp och bärhjälp av proffsiga Diego och Adolfo. Helnöjd. Kommer att anlita dem igen.
  • 2021-10-08
    Flyttgubbarna har en helt icke fungerande kundservice. Har i över två månaders tid försökt få återkoppling gällande egendom som skadades under flytten från Flyttgubbarna. Rekommenderar ej att flytta med detta bolag om ni har saker som är värdefulla för er. Processen att få ersättning eller återkoppling verkar tyvärr inte finnas i dagsläget.
    2021-09-22
    Fint bemötande. Kom när de skulle. Smidig betalning!
  • 2021-08-29
    Duktiga noggranna killar som gjorde ett jättebra. Debiterade kanske någon timme för mycket - men skit samma
    Hej Anders!

Tack för din fina feedback, det glädjer oss verkligen att att du känner dig nöjd!
    Den extra timmen som debiterades var för tiden som det tog för oss på återvinningscentralen.

Hälsningar,
    2021-08-22
    Jag är väldigt nöjd med flytthjälpen och kan verkligen rekommendera Flyttgubbarna. Har aldrig anlitat förr var, hade mycket frågor och ringde ofta. Blev hela tiden snabbt och trevligt bemött och killarna som kom och flyttade mitt bohag var noggranna och trevliga.
    Hej Inger!

Tack för att du tog dig tid för att skriva en recension om oss här på Reco. Vi blir lika glada över att höra att du blev nöjd!
    Ha det fint så kanske vi hörs snart igen!

Hälsningar,
    Vi på Flyttgubbarna
    2021-08-22
    Trevliga, duktiga killar som fick slita hårt
    . Med beröm godkänt från beställning till betalning.
    Hej Jan!

Tack för ditt omdöme, vi är tacksamma och glada över att höra du blev nöjd med vår tjänst samt vår service.

• 2021-08-22
    Det var en superbra upplevelse att använda Flyttgubbarna allt ifrån kontakt via chatten på hemsidan till genomfört uppdrag var servicen & bemötandet på toppnivå. Den bästa flytthjälp vi har haft genom alla våra flyttar de senaste 30 åren. // Jessica JCW Hållbar Kommunikation
    Hej Jessica!

Tack för din feedback. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster.

2021-08-02
    ANLITA INTE DETTA FÖRETAG. De var 1,5h sena. De bytte personal mitt i min flytt (???) De skadade mitt bohag till ett värde av ca 20000. De glömde dessutom mina saker på trottoaren där jag flyttade ifrån.. Och när jag försöker reklamera detta undviker de mig, säger att de ska återkomma och gör det aldrig. den enda kontakten jag fått är att de skickat en faktura.

Allvarligt, aldrig varit med om sämre service.
    Hej Frida,

Tack för att du tog dig tid att skriva din feedback. Vi förstår din frustration och vi anstränger oss hårt för att leverera våra tjänster upp till våra kunders förväntningar. Som vi meddelade dig är ditt ärende fortfarande under handläggning och vi inväntar fortfarande svar från vårt försäkringsbolag som håller på att utreda ditt ärende.
    Vi har förstås inte glömt bort dig och vi vill självklart att rätt ska vara rätt,
    men detta behöver fortfarande gå igenom hela processen.

• 2021-07-08
    Jättebra bärhjälp! Dom var väldigt snabba och duktiga!
    Hej Nilosfar!

Vad kul att höra att allting gick bra och att vi levererade upp till dina förväntningar. Tack och välkommen åter!

Vänliga hälsningar
  • 2021-06-30
    Blev trevligt bemött. Mina förväntningar infriandes mer än väl. Två duktig tjejer gjorde ett jättefint städjobb ( byggstädni ng). Av misstag swishade jag 1500 kr för mycket. Företaget har lovat skicka tillbaka beloppet, men gör tyvärr inte det. Kommer att polisanmäla om pengarna inte återbetalas. Synd när man har så fin personal.
    Hej Ann-Charlotte,
    Tack för dina värmande ord. Det gör oss glada att du är nöjd med våra städningar. Vi är också glada över att ha rett ut missförståndet kring den felaktiga betalningen :)

Vi önskar dig en fortsatt fin dag!

Mvh,
    2021-06-24
    Från första kontakt till sista sak inneburen i nya boendet är vi helt igenom nöjda. Glada miner från flyttgubbarna under hela dagen.
    De arbetade lugnt och metodiskt.
    Vi kan verkligen rekommendera flyttgubbarna
    Hej Jonas,

• 2021-06-03
    På rekommendation från vänner anlitade jag Flyttgubbarna för pack- och flytthjälp samt städhjälp. Jag är otroligt nöjd, alla var mycket proffsiga och super trevliga! Det gick fort och utan fel, mycket väl packat och inget gick sönder.
    Hej Suzanne,
    Tack för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss.
    Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen så tveka inte på att höra av dig!

• 2021-05-24
    Vi fick hjälp med att lyfta in ett piano. Dom var prick i tid o snabba o o mycket lyhörda för mina önskemål. Stor beröm till dessa två !
    Med vänlig hälsning, Lasse
    Hej Lasse,
    Tack för dina fina ord! Vi på Flyttgubbarna är glada att du är nöjd och har meddelat vidare denna information till vår personal. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :)

• 2021-05-03
    Ett flyttfirma som ingen bör luta på ifall man inte är extremt drabbad. Oproffsigt och okunnigt. Flytten som skulle ta max 2timmar pågick i 6timmat och resulterade i skador på bohag upp till minst 15 000 kr pgs. Oaktsamhet och slarv smt istället för att ge ersättning för skadorna hänvisades dem oss till ARN . Lägga skulden på att man packat fel medans man såg på hur aktsam saker tappades och kartonger slängdes utan att ta hänsyn till markeringar på kartonger som står detaljerad innehållet. " ömtåligt" eller " porslin" ...boka ej dessa .om du vill behålla dig. saker i normal skick och inte känna dig lurad och rånad. Det tog 3m0nader tills man fick respons att det ersätts inte .absolut den sämsta och oproffsigt firman. Ingen kan prata ens svenska.
    Hej Lana,

Tack för din feedback. Det är tråkigt att höra om din dåliga upplevelse och självklart tar vi detta vidare inom Flyttgubbarna trots de åtgärder vi gjort för att du ska vara nöjd med oss. Tyvärr kan inte vi påverka processen när det kommer till försäkringsbolaget. Hos oss är alla välkomna att arbeta oavsett vilket språk de talar. Vi tror starkt på en variation av olikheter i vår arbetsstyrka eftersom varje anställd får möjligheten att bidra med sina unika erfarenheter till arbetsplatsen. Vi har en svensktalande kundtjänst som finns tillgängliga måndag - söndag 08.00 - 21.00 alla dagar om året ifall kommunikationen brister.

• SUN K
    2021-04-12
    Vi är supernöjda! Från bokning till utförande. Smidig bokning med tydlig offert vad gäller arbetstimmar och pris. Snabba och effektiva i flytten. Jättetrevlig personal, hjälpsamma och flexibla. La till en extra hämtadress i sista stund utan problem. Slutpriset/arbetstiden blev klart inom beräknat spann. Städningen dagen efter blev jättebra. Beställde hämtning av emballage/skräp etc en tid senare som funkade väldigt smidigt. Hämtade på två adresser och källsorterade åt oss. Allt som allt så är vi verkligen jättenöjda och kan rekommendera Flyttgubbarna.se. 🙂
    Hej Sun,
    Tack för ditt fina omdöme😊 Vi blir glada över att höra att du är nöjd med våra tjänster och vår service. Denna information har nått fram till alla inblandade!

Önskar dig en fin dag och hoppas att få ha dig som fortsatt kund i framtiden!

__________
    2021-04-12
    Mycket nöjd! Snabbt smidigt! Soffan var ute och borta på mindre än 10minuter! LYCKA!
    Hej Emma,
    Tack för ditt fina omdöme! Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om vår tjänst.

Ha en härlig dag!
  • SUZAN H
    2020-11-03
    Verifierad kundrelation
    Varning för företaget Flyttgubbarna …
    Varning för företaget Flyttgubbarna som är den absolut oseriösa och lögnaktiga företag jag har haft att göra med. De kom sent från den tiden det var bestämt. Ingen pirra eller annat hjälpmedel hade de med sig så jag fick låna ut min lilla pirra jag hade hemma, men trotts det var de så slöa att det tog 4 timmar för de att lasta på en liten lastbil som går att hyra på bensinstationen. Efter en lång diskussion med företagets dryga och okunniga receptionist eller vad det nu han var avbröt vi hela avtalet, men klart så krävde de hela summan för hela avtalet och lite till. Jag är så förbannad och besviken. Sitter i min nya lya och har halva lasset kvar i lägenheten jag skulle flytta i från idag som var tänkt. Boka för gudskull inte flyttgubbarna. De är tjuvar och blåser folk för att ruffa åt sig så mycket de bara kan.

Efter denna omdöme har jag fått otrevliga Mail från denna företags ”vänner” anställda kanske??? På mina sociala medier och det visar precis vilka jag har haft att göra med.
    2020-06-16
    Jag är inte nöjd. Anlitade dem för flytthjälp och de var väldigt långsamma. Så pass att jag avslutade tjänsten i förtid och gjorde allt själv, trots att jag ej hade tid eller ork.
  • Claes Victor S
    2020-05-21
    VARNING!
    Det började med att chaufförerna var 30min sena. Sen tog flytten 4,5timmar istället för 2-3timmar som dom hade uppskattat och lämnat prisförslag på.
    Sedan visar det sig att en låda saknas, givetvis den som jag bett dom ta det extra noga med då den innehöll dyra vinglas. Det är fortfarande ¨spårlöst¨ försvunnen.
    Kundservice säger att dom inte kan göra något utan att det tyvärr kan hända sådant och frågade om jag var stressad och missat en låda i mitt nya hem. Jag hänvisas till en ansvarig vid namn J**n som endast kan nås på mail. Självklart inget svar.
    Jag får tillslut ett nummer och efter att jag ringt och sökt honom dag efter dag och fått svaren att han är på lunch, är ledig, är permitterad eller är upptagen så svarar han äntligen när jag ringer från ett annat nummer. Svaret är att det tyvärr inte är så mycket att göra utan att det är ord mot ord som gäller och han litar på sina anställda.
    Lögner och märkliga ursäkter i mängder. Bra jobbat städjätten.
    2019-11-04
    Riktigt dålig städning!
    Bokade flyttstäd för två lägenheter, dåligt genomförd städning i båda.
    Missade kökslådor och fläkt i ena lägenheten och en hel platsbyggd garderob i den andra.
    Fläckar på köksbänkar och matrester kvar på diskbänk och ho.
    Fick som kompensation 10% på nästa städning med förutsättning att nyttja senast i juni.
    2019-06-28
    Hyffsad pack och flytttjänst. Men städet var katastrof. Tog dessutom en extra avgift för sk "svåra fläckar" Viljan att åtgärda bristerna var oxå svag.