Flyttkarl

Flyttkarl

Ring 08-122 268 79 flyttkarl.se

Hej! Flyttkarl är en relativt nystartad flyttfirma som drivs av Karl och Thomas. Vi är en liten organisation och känner därför väldigt stort ansvar till våra kunder samt att utföra väl genomförda jobb. Vi har flexibla arbetstider och anpassar oss gärna efter din tillgänglighet! Vår ambition är att vara stockholms smidigaste...

58 omdömen om Flyttkarl

Lotta E
Skrev om Flyttkarl

Fantastisk hjälp med flytt, allt har fungerat superbra. Punktliga, hög servicenivå, effektiva och varsamma - ingenting har gått sönder eller blivit förstört. Trevligt bemötande och mycket god stämning genom hela arbetsdagen som började tidigt och slutade sent. Så glad och nöjd att vi valde Flyttkarl!

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1231 omdömen 4.7 av 1231 omdömen

Mai P
Skrev om Flyttkarl

Friendly, efficient and professional. Highly recommended!

Bengt G
Skrev om Flyttkarl

Flyttkarl var helt fantastiska i samband med min flytt. Trevligt bemötande, omsorgsfullt hanterande av flyttgodset, snabba och effektiva. Jag kan verkligen varmt rekommendera Flyttkarl!

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Ben D
Skrev om Flyttkarl

This was great, my move was done quicker than expected and with a lot of care and professionalism. Super nice guys and would recommend them to anyone. For anyone who does not speak Swedish, they speak English very well and can help you just as well as their native language.

Johnny G
Skrev om Flyttkarl

Trevliga och starka grabbar som ej är rädda att bära.

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 449 omdömen 4.6 av 449 omdömen

Fredrik S
Skrev om Flyttkarl

Ett fantastiskt bemötande och jobb av Karl och hans manskap. Flytt från Södertälje till Nyköping på dryga fyra timmar. Skulle rekommendera till 10 av 10.

Tina L
Skrev om Flyttkarl

Superproffsiga och trevliga, smidigt att boka och bra priser. Rekommenderas verkligen!

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Isabella T
Skrev om Flyttkarl

Fantastiskt trevliga killar som kunde sin sak! Plastade in möbler och skyddade med filtar vid lastandet. Effektiva och kreativa; vad sägs om att ta ett skrivbord balkongvägen när trappan var för trång :-) Jag kan varmt rekommendera Flyttkarl!

Andreas S
Skrev om Flyttkarl

Flyttkarl levererar, andra gången jag tar hjälp av killarna på Flyttkarl & som överträffade mina förhoppningar igen. Smidigt & flexibelt, nästa gång jag behöver flytthjälp är Flyttkarl givet, tack!

Svar från Flyttkarl

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera Andreas. Detta är vår 50:e recension med högsta betyg. Vi är oerhört tacksamma och glada över att du och alla andra kunder valde oss på Flyttkarl. 🥰🙌

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1131 omdömen 4.7 av 1131 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Camilla L
Skrev om Flyttkarl

WOW vilken fantastisk flyttfirma!!! 🤩 Jag kan varmt rekommendera Karl och Thomas. Vilka killar. Supereffektiva, snabba, proffs på att lasta och så trevligt bemötande. Dom flyttade allt vårt bohag från lägenhet till villa och det var tydligt att vi hade många saker, men dom fick med allt. Stort stort tack för hjälpen killar! Letar du efter flyttfirma så är det Flyttkarl du ska anlita utan att tveka. Dom är absolut BÄST!!!

Svar från Flyttkarl

Tack för att du tog dig tiden att säga hur du upplevde din flyttdag Camilla. Vi hoppas ni trivs i Norrtälje. 😁🙌

José Miguel V

Stop looking !! You HAVE found your moving company!! I sounds like an ad but I promise you that I’ve tried moving companies before but never this good. This guys are super professionals. The moving went SO good and smooth with them, that I’m sure any other customers will think exactly same. They came earlier to the apartment and we were done in 4 hours. No because they were trying to do things faster, it was because they were very organised. And by the way, worth to mention that they were SUPER careful with our...

Svar från Flyttkarl

Wow, amazing. Thank you so much José. Reviews like these really make all the hard work worth it. I hope you and your fiancé enjoy the new apartment and don't hesitate to call us if you ever need more help. 🙌

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 153 omdömen 4.9 av 153 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Anna-karin B
Skrev om Flyttkarl

Hjälpsamma och tillmötesgående och flytten gick snabbt och smidigt, skulle gärna anlita igen!

Svar från Flyttkarl

Stort tack för att du tog dig tid att skriva Anna-Karin. Vi hoppas du och maken trivs i Enköping! 😁

Arijana V
Skrev om Flyttkarl

Bäst!!!! Kom och hjälpte oss med flytt på kort varsel. Snabbt och smidigt, Rekommenderas starkt!!

Svar från Flyttkarl

5 timmar från att du ringde mig till att ni var inflyttade i nya lägenheten - det är rekordet för oss här på Flyttkarl. 😂 Tack för att du tog dig tiden att skriva om din upplevelse Arijana. 👍

Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1023 omdömen 4.8 av 1023 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

Sheila J
Skrev om Flyttkarl

Flyttkarl var ett proffsigt och snabbt team. De hade ett mycket trevligt bemötande och hela flytten ut ur gammal och in i nya gick otroligt smidigt. Rekommenderar verkligen Karl och Thomas!

Svar från Flyttkarl

Stort tack för att du tog dig tid att betygsätta vårt arbete Sheila. 🙌

Disa B
Skrev om Flyttkarl

Vi behövde hjälp med flytt och precis som förra gången vi lejde dem möttes vi av världens trevligaste, snabbaste och mest effektiva grabbar. Flytten gick snabbt och smärtfritt och vi kunde bo in oss på nya stället redan dag 1. Är så himla nöjd med dem och rekommenderat dem varmt!

Svar från Flyttkarl

Tack för att ni valde oss att hjälpa er med er flytt även denna gång. Det är bara att ringa nästa gång ni behöver hjälp. :)

Flyttfabriken AB
4.8/5 i betyg av 520 omdömen 4.8 av 520 omdömen

Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt

Mats G
Skrev om Flyttkarl

Vi anlitade Flyttkarl.se för de hade rykte om sig att vara seriösa, noggranna och tillmötesgående. Det visade sig att de levde upp till våra högt ställda förväntningar och genom deras devis: Inga dolda kostnader. Vi kan tillägga att de var bra och hjälpsamma killar och som jag starkt rekommenderar! Mvh Mats och Emelie

Svar från Flyttkarl

Tack för att du tog dig tid Mats, Jag och Thomas hoppas familjen kommer trivas. 😄

Martin C
Skrev om Flyttkarl

Mycket trevliga, effektiva, ordentliga och tillmötesgående. Kan varmt rekommendera dem. /Martin

Svar från Flyttkarl

Stort tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service Martin. Hoppas ni trivs i nya lägenheten! 😊

Mex Flyttfirma AB
4.7/5 i betyg av 3317 omdömen 4.7 av 3317 omdömen

Jag är supernöjd med MeX Flyttfirma. Trevligt bemötande och superduktiga. Sakerna behandlades med stor försiktighet och dom hjälpte mig äv

Amy R
Skrev om Flyttkarl

Flytt bohag, blev bemött jättebra, professionellt och effektivt, trevliga, Etc! Supernöjd

Svar från Flyttkarl

Tack Amy för din fina recension och tack för veckans i särklass mest underhållande jobb. 🤣👌

Lena G
Skrev om Flyttkarl

Flyttning ej packning Carl och Thomas, två förtroendeingivande, seriösa och noggranna killar. De hade ett väldigt bra bemötande och det kändes tryggt för oss som kund. Vid nästa flytt i sommar kommer vi använda oss av dem igen. Ni andra behöver inte leta längre!

Svar från Flyttkarl

Stort tack Lena för att du tog dig tid att skriva om hur du upplevde flytten. I sommar tar vi nya tag och hjälper er igen. 😁

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 116 omdömen 4.5 av 116 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Oliver E
Skrev om Flyttkarl

Snabbaste och smidigaste flytten någonsin!

Svar från Flyttkarl

Tack Oliver för dessa fina vitsord. Vi hoppas familjen kommer trivas i nya lägenheten! 😍

zara h
Skrev om Flyttkarl

Dom var väldigt snabba och duktiga. Trevliga killar som kunde sitt jobb. Jag vart rekommenderad deras flyttfirma och jag själv kan verkligen rekommendera dom! Grymt jobb!

Svar från Flyttkarl

Tack Zara för att du tog dig tiden att betygsätta vårt arbete. Jag och Thomas hoppas du kommer trivas i nya lägenheten! 🤩

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2180 omdömen 4.7 av 2180 omdömen

Jana M
Skrev om Flyttkarl

Supertrevliga män som jobbade otroligt snabbt och effektivt. Det var smidigt att boka. Jag kommer använda denna tjänst flera gånger och har redan rekommendrat mina vänner denna flyttfirma. Tack för en positiv upplevelse! Det betyder mycket att ni var så glada också.

Svar från Flyttkarl

Tack Jana för att du tog dig tiden att recensera vårt arbete. Vi hoppas er mor kommer trivas på äldreboendet. 🙌

KLARA F
Skrev om Flyttkarl

Supernöjd! Jättetrevliga, effektiva och tillmötesgående killar med stor försiktighet. Allting kändes väldigt smidigt och tryggt från början till slut. Jag kommer absolut att använda Flyttkarl.se nästa gång jag behöver hjälp och rekommenderar varmt alla andra att göra detsamma! :)

Svar från Flyttkarl

Tack Klara för din fina recension. Vi hjälper dig gärna nästa gång du behöver hjälp också! 😍

Theo T
Skrev om Flyttkarl

Flytten gick snabbt och smärtfritt. Karl & Thomas var trevliga och hjälpsamma. Jag kommer anlita dem igen nästa gång jag har något som behöver flyttas.

Svar från Flyttkarl

Tack Theo för att du tog dig tiden att betygsätta vår service. Det är bara att ringa så kommer jag och Thomas direkt! 😁

Gemma G
Skrev om Flyttkarl

Excellent service with helping us move apartments. Thank you for being so careful with our belongings.

Svar från Flyttkarl

Me and Thomas thank you for taking the time to review our services, and we're glad we could be of assistance. Don't hesitate to call us the next time you need help 🤩

Stockholm M
Skrev om Flyttkarl

Vi är jättenöjda med Flyttkarl. Otroligt professionella och lyhörda. Arbetade effektivt och strukturerat samtidigt som de tog det väldigt varsamt med möblerna. Rekommenderas varmt! Stort tack Karl och Thomas!

Svar från Flyttkarl

Hej Stockholm Meditation och tack för att ni tog er tid att betygsätta vårt arbete. Vi hoppas ni kommer trivas i nya lokalerna! PS: Tack för böckerna! 😍

Ronja E
Skrev om Flyttkarl

Tog hjälp med min flytt och kunde inte varit nöjdare! Dom var supertrevliga och arbetade snabbt och effektivt samt var väldigt lösningsorienterade. Kommer absolut ta hjälp av dom vid kommande flytt, kan verkligen rekommendera dom :)

Vanessa K
Skrev om Flyttkarl

Riktiga proffs som jag varmt kan rekommendera. Snabba, trevliga & noggranna!

Svar från Flyttkarl

Tack Vanessa för din recension. Vi hoppas du kommer trivas i nyrenoverade lägenheten! 😍

Annelie H
Skrev om Flyttkarl

Hej!va supertrevliga och väldigt tillmötesgående!! kan av botten av våra hjärtan varmt rekommendera dom för bästa flytten!!🤗Tack så mkt!Annelie o Peter!!

Svar från Flyttkarl

Tack Annelie och Peter för er recension. Behöver ni hjälp i framtiden är det bara att ringa! 😁

Staffan S
Skrev om Flyttkarl

Bästa flyttfirman jag haft (av 4). Snabb återkoppling, inget strul. Fortlöpande tidsprognoser under dagen. De plastade in samtliga stoppade möbler. Flyttade t 5 trappor m microhiss inget gnäll öht. Det var sjukt billigt också. Jag kan varmt rekommendera Flyttkarl!!

Svar från Flyttkarl

Tack Staffan för din utförliga recension. Vi hoppas ni kommer trivas i Vasastan. 😊

Rongzhen C
Skrev om Flyttkarl

very nice people and well done for my moving from Solna to Sundbyberg, recommend to anyone

Thank you Rongzhen for your review. We hope you and the family are well. 😁

Gilbert J
Skrev om Flyttkarl

Allt gick utmärkt. Från bemötande till bärandet. Packade väl i rymlig bil. Vi är mkt nöjda och rekommenderar varmt. Tack för samarbetet.

Svar från Flyttkarl

Tack Gilbert för din fina recension. Vi på Flyttkarl önskar dig en trevlig helg! 😃

Maria M
Skrev om Flyttkarl

Jag tog hjälp av Flyttkarl vid min flytt av möbler och prylar och kan varmt rekommendera killarna. Dom var flexibla,väldigt tillmötesgående och trevliga. Och till ett mycket bra pris. Jag kommer absolut använda dem igen vid min nästa flytt.

Svar från Flyttkarl

Tack Maria för din recension. När det är dags att flytta igen är det bara att ringa! 🤩🤩

Daniel H
Skrev om Flyttkarl

Professionellt bemötande, snabba och smidiga. Rekommenderar verkligen Flyttkarl starkt. Tack Karl oh Thomas! Mvh Daniel

Svar från Flyttkarl

Tack Daniel, vi hoppas familjen kommer trivas i nya lägenheten! 😍

HONG S
Skrev om Flyttkarl

excellent work and prefect arrangement.

Anna B
Skrev om Flyttkarl

Väldig proffesionellt bemötande. Smidiga och noggranna. Varmt Rekommenderas Tack Karl och Thomas

Fanny H
Skrev om Flyttkarl

Kan rekommendera till alla! De gjorde ett bra jobb, var väldigt trevliga, snabba och glada trots flytt till 8:de våningen med liten hiss. ;)

Helen J
Skrev om Flyttkarl

Trevliga, duktiga och snabba! Utmärk service!!

Tack Helen för din fina recension. Vi hoppas ni trivs i nya lägenheten! 😍

Lana G
Skrev om Flyttkarl

Engagerade genom hela flyttprocessen vilket både utmärker sig i bemötande och hur smidigt flytten flyter på. Flyttkarl bör vara ett första handsval, detta särskilt om du dessutom är student och vill få flytten till bästa möjliga pris.

Svar från Flyttkarl

Tack för dina fina ord Lana. När det är flyttdags igen hjälper vi dig gärna! 😊

Noah T
Skrev om Flyttkarl

Killarna var snabba, professionella och trevliga. Rekommenderas starkt!

Tack för recensionen Noah och för att du valde oss på Flyttkarl! 😃

Sunghan K
Skrev om Flyttkarl

Amazing job! They arrived in time, started working right away and did so with a smile. The whole move was done in less than 2 hours! Thank you so much.

Svar från Flyttkarl

Thank you for the lovely review Sunghan. We hope your family like your new apartment. 😍

Surendra V
Skrev om Flyttkarl

Flyttkarl does quick and excellent service to move stuff.

Dan S
Skrev om Flyttkarl

Ett rent nöje arbeta med Flyttkarl! Mycket serviceminded och extremt flexibla. Flyttkarl hjälpte mig med att flytta ett värdefullt konstverk vilket var installerat i en stor otymplig och tung box. Flyttkarl lyfte detta tunga och känsliga objekt till sin plats i ett förråd beläget på ett besvärligt ställe. Jag är mycket imponerad över Flyttkarl och deras kompetenta personal! Högsta betyg! Dan Söderholm

Vikalp B
Skrev om Flyttkarl

I used there service to move apartments within Stockholm. Very professional, all my belongings were handled with utmost care. Will definitely recommend to anyone wanting to use a similar service! 10/10 :-)

Mona Elisabeth S

Otroligt flexibla och proffsiga. Grymt nöjda. En av de smidigaste flyttar jag upplevt trots en spretig beställning till tre olika adresser men inga problem för de här killarna. Snabba, noggranna och trevliga till ett väldigt rimligt pris.

Fabio P
Skrev om Flyttkarl

Super bra killar. Punktlig, försiktiga med möblerna samt arbetsamma. Ska absolut rekommenderas.

Karolina J
Skrev om Flyttkarl

Smidigare beställning och transport är svår att få. Tummen upp från mig och jag kan varmt rekommendera flyttkarl,se.

Philip Z
Skrev om Flyttkarl

Helt klart det absolut bästa flyttbolaget i branschen!! Hade lite panik men efter ett snabbt o lätt samtal med den glade och energifyllda Thomas så var flytten bokad. Redan några få dagar senare! Vilken service! Väl på plats så visade grabbarna att de verkligen förstår sig på kvalité, de var oerhört rädda om ömtåliga möbler/tavlor samtidigt väldigt effektiva! Lite annat brus som uppstår under en flytt så som lite avfall och annat som skulle till tippen tog dom lätt hand om utan att ens höja på ögonbrynen. Länsgränser och...

Emelie E
Skrev om Flyttkarl

Är jättenöjd! Efter flytt hade jag flera större saker (bäddsoffa, garderob mm) som behövde slängas och bäras ner 4-5 trappor. Det var inget jag kunde hantera själv så bestämde mig för att hyra hjälp. Valde Flyttkarl för att dom hade fått bra betyg och deras bokning var enklast av alla företag jag tittade på. Fyllde bara i formuläret ungefärligt, fick ett mejl någon timme senare och så var hjälpen bokad bara två dagar senare. Sen var det väldigt smidigt på dagen när dom kom och bar. Behövde bara visa vad som skulle slängas...

Disa
Skrev om Flyttkarl

Ringde Karl med kort varsel angående bärhjälp av möbler och det var inga som helst problem. Så otroligt proffsiga, trevliga och duktiga grabbar, vi är supernöjda och kommer definitivt anlita dem igen när vi flyttar nästa gång!