Fondkistan Kandema

Fondkistan Kandema

www.kandema.se
  • Badge2020

Vi på begravningsbyrån Fondkistan Kandema är ditt trygga stöd när någon närstående går bort. Mitt i sorgen är det mycket som ska göras, och det är då vi finns där. Vi hjälper till med allt det praktiska runt begravningen och håller både kyrkliga och borgerliga begravningsceremonier. Dessutom hjälper vi till om du vill arrangera...

50 omdömen om Fondkistan Kandema

Sedan starten hos Reco 2017

Vivian M
Skrev om Fondkistan Kandema

Förstående personal som tog sig tid

Michael K gillar detta
Niclas G
Skrev om Fondkistan Kandema

Väldigt bra bemötande och förståelse i en svår stund. Inlyssnade och kommer med fina råd och tips. Dessutom väldigt prisvärd i relation till en annan aktör som ville ha dubbla pengen för samma tjänst. Rekommenderar Mikael varmt!

Michael K gillar detta
Paula B
Skrev om Fondkistan Kandema

Hej Vi blev vänligt och proffsigt bemötta av er i en väldigt jobbig stund. Tack för det! Tack även för goda råd om bouppteckningen! Det blev transportkostnader och ”täcke” vilket blev så fint!

Mikael K
Skrev om Fondkistan Kandema

Smidigt, respektfullt och vänligt. En helt igenom proffsig hantering av allt vi behövde hjälp med vid våra föräldrars begravningar. Mikael och Tomas

Ulla L
Skrev om Fondkistan Kandema

Professionellt, sakligt. Tydlig information. Vi uppskattade mycket att. vi blev erbjudna att ha möte hemma med genomgång av allt inför begravningen. Vi fick bra frågor och förslag så vi leddes vidare i våra tankar och planering. Kändes ”nära” och tillgängligt. Det gick alltid att ringa/ mejla med följdfrågor. Snabb respons. Alltigenom en bra upplevelse och stöd i en sorglig situation. Vi kände oss mycket fint och varmt bemötta genom hela proceduren. Vi har anlitat Kadema en gång tidigare så det var ett självklart val igen.

Carina Ö
Skrev om Fondkistan Kandema

Proffsigt bemötande och lätt att få kontakt med dem. Kändes personliga. Till rimliga priser.

Börje K
Skrev om Fondkistan Kandema

Min kontakt gällde begravning av min bror. Jag/vi blev bra bemötta av Michael och alla frågor besvarades och hanterades snabbt och bra. Begravningen blev precis som vi ville ha den. Minnesmappen var en mycket trevlig överaskning. Hälsningar Börje

Johan R
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravningen av min mor. Professionellt, från början början till slut.

Bo L
Skrev om Fondkistan Kandema

Kista och transport, bemötandet var jättebra.Allting var överhuvudtaget oerhört bra.

Margareta S
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravnings tjänst, utmärkt bemötande, utmärkt omhändertagande, mycket fin begravning , arrangemanget utmärkt

Dbo G
Skrev om Fondkistan Kandema

Vi fick hjälp under vår Fars bortgång. Bemötandet var väldigt fint och bra. Jag hade redan en erfarenhet från min Sambo's bortgång 2016 och valde medvetet Fondkistan p.g.a det trevliga bemötandet och genomförandet då.

Dbo I
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravningstjänster Mycket trevligt bemötande i en svår tid efter makas bortgång. Rådgivnong och hantering av alla moment i begravningsprocrssen. Utfördes mycket väl. Ett litet minus för dödsannonsen som i korrektur ex innehöll 3 fel varav vi bara hittade och rättade 2. Kan mycket väl tänka mig stt anlita företaget igen

Dbo S
Skrev om Fondkistan Kandema

Min mammas begravning På ett fantastiskt sätt Över förväntan. Så professionella och sjysta. Jag vill att de tar hand om min begravning också!

PÄR ERIC L
Skrev om Fondkistan Kandema

Godkänt men inte mer. Gjorde grundjobbet till hyfsat pris. Tidvis svår att kommunicera med, svar på mail och telefon kom sent eller uteblev helt. Dåligt med allmän information kring hela begravningsförfarandet, ingenting om gravsättningen. Det var väldigt tyst och passivt. Representanten på begravningen var mindre lyckad.

Nicole M
Skrev om Fondkistan Kandema

Trevliga lätta att ha kontakt mer Blev ett fint sista avslut av min mamma på begravningen. Fint sista mina med ett album från begravningen

Magnus Ö
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravning. Mycket professionellt bemötade.

Dbo B
Skrev om Fondkistan Kandema

vänligt bemötande, proffsigt jobb, allt var s¨bra

Lotta N
Skrev om Fondkistan Kandema

Smidigt, snabbt och vördnadsfullt!

Hans L
Skrev om Fondkistan Kandema

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena musikproblem, hörde sig för om allt var OK mm. * Vänligt, smidigt, prisvärt

Hans Erik R

1.kremering 2. Minnesannons Vänlighet

Jaak K
Skrev om Fondkistan Kandema

Respektfullt och väl bemött vid kontakter och genomförande av begravning. Smidigt förfarande för allt praktiskt. Kan rekommenderas vid liknande tillfällen.

Annika S
Skrev om Fondkistan Kandema

Vänligt och mänskligt bemötande. Lätt att samarbeta och bra initiativ att skänka till välgörande ändamål.

Annica L
Skrev om Fondkistan Kandema

Vi har blivit proffsigt och väl omhändertagna. Begravning med vad allt det innebär, samt bouppteckning. Bouppteckningen pågår fortfarande, så uppdraget är inte slutfört än. Kandema är flexibla, och har anpassat sig till oss för att underlätta vårt resande. Det är andra gången vi anlitar Kandema inom några år, och vi har samma goda erfarenheter från båda gångerna.

Marie-louise B
Skrev om Fondkistan Kandema

Det gällde en begravning och jag blev väl bemött, vilket jag förväntat mig, eftersom jag anlitat Fondkistan vid två tidigare tillfällen på en annan ort.

Cecilia H
Skrev om Fondkistan Kandema

Vi blev väldigt bra bemött och fick lägga pengar själva på de poster vi tyckte var extra viktigt. Utan påverkan från begravningsbyrån. Vi är mycket nöjda!

Christian R
Skrev om Fondkistan Kandema

Kandema har skött en tidigare begravning åt familjen på ett bra sätt. Därför återkom vi nu. Korrekt bemötande, vilket jag uppskattade. Blev bemött med respekt och lyhördhet. Fick svar på alla frågor. Fick den hjälp jag behövde. Smidigt genomförande. Någon miss i listan över dem som sände blommor. Sammantaget bra. Rekommenderar gärna Kandema.

Linda M
Skrev om Fondkistan Kandema

Kan ej beskriva pga att allt blev som jag tänkt jätte fint . Alla förväntningar levde företaget upp till .Det är 2 g jag anlitar Kandema har bemöts med respekt och känner mig trygg i deras hantering av svår situation .Ger dom högsta poäng i medmänsklighet och värme.MVH Linda Magaliff

Sven-olov H
Skrev om Fondkistan Kandema

Kandema hanterade begravningen av vår närstående på ett professionellt sätt. Vi är nöjda.

Joachim H
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravning o bouppteckning. Begravningen var som bra och cateringfirmans personal på efterföljande smörgåstårta o kaffe var utmärkt. Förtroendeingivande och stöttande bemötande med goda tips o råd inför begravningen.

Kerstin D
Skrev om Fondkistan Kandema

Vi köpte en hel begravning inklusive blomstersmyckningen i kyrkan. Vi är totalt nöjda, våra önskningar om utseendet på alla arrangemang infriades. Samtalen var bra, vi känner oss lyssnade på! Tack!

Stefan A
Skrev om Fondkistan Kandema

Trevligt bemötande och korrekt handläggning av begravningsceremoni för min älskade Mor.

Ted L
Skrev om Fondkistan Kandema

Tack vare personalen på byrån så kändes allt mycket lättare med begravningen av min far, allt från första kontakt har varit otroligt smidig och bra! Tack så fantastiskt mycket för hjälpen!

Ingrid W
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravning. Utmärkt och trevligt bemötande. Allt fungerade på bästa sett. Kan verkligen rekommendera.

Ingrid N
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravning och bouppteckning. Bra bemötande, lyhörda för våra önskemål men kom även med egna förslag och synpunkter. Eftersom det var första gången jag anlitade en begravningsbyrå så har jag inget att jämföra med. Jag hade inga speciella förväntningar. Det kändes tryggt att få stöd av Fondkistan under en period av stor sorg.

Helen M
Skrev om Fondkistan Kandema

Bra med fast pris. Fakturan stämde med fasta priset. Tillmötesgående Svarar alltid

Inger A
Skrev om Fondkistan Kandema

Begravning av en riktigt gammal dam Mycket professionellt bemötande, både på kontoret där begravningen beställdes och i kyrkan där Mikael Kandema var med och ordnade att allt blev bra. Tusen tack

Olle W
Skrev om Fondkistan Kandema

Jag tycker att de skötte allt på ett utmärkt sätt och skulle varmt rekomendera dem till andra Mvh Olle

Lena B

Begravningstjänst Trevligt bemötande Uppfyllde våra krav

Robert W
Skrev om Fondkistan Kandema

Det gällde begravning av min mor. Bemötandet var personligt och utmärkt. Det som drar ner betyget något är att man missade att informera mig om att den ursprungliga tidpunkten för begravningen hade flyttats en vecka p g a prästbrist. I övrigt är jag mycket nöjd med deras arbete.

Martina A

Vänligt och proffesionellt bemötande

Arisala S
Skrev om Fondkistan Kandema

Trevligt, ödmjukt och professionellt bemötande. Lyssnade in våra önskemål.

Hans S
Skrev om Fondkistan Kandema

Mycket bra bemötande och fantastisk service. Michael ger handfasta råd och praktisk vägledning. Det är andra gången jag köpt begravningtjänster från honom. Han tipsar också om saker som gör att man kan hålla ner kostnaderna med sådant som ligger utanför hans tjänster och bidrar till en fin minneshögtid totalt sett.

Niklas S
Skrev om Fondkistan Kandema

Utmärkt bemötande med mycket bra service

Pia O
Skrev om Fondkistan Kandema

Seriöst bemötande mot våra önskemål. Prisvärt. Snabb med återkoppling.

Lou-lou S
Skrev om Fondkistan Kandema

Väldigt proffsigt bemötande, detta är 3:e gånger vi använder Fondskistan på St Eriksgatan och vi har varje gång fått en fantastiskt begravning av våra kära. Så nöjda. Vi fick hjälp med all beställning av blommor och band samt med annons i tidningarna. Även hjälp med bouppteckning.

Ann W
Skrev om Fondkistan Kandema

Jag är en nöjd kund, begravningsakten passade vår önskan precis och blev så fin som vi hoppades. Fick hjälp med allt jag behövde och musiken jag önskade levererades perfekt.

Ove J
Skrev om Fondkistan Kandema

Snabb tillgänglighet. Bra bemötande. Rimliga priser. Bra leverans. Pålitlighet i en situation där man behöver det som mest. Inget "översälj". Bra förmåga att lyssna på våra behov. Kunde inte ha varit bättre. Kan verkligen rekommendera till andra i samma situation. Tack!

Micael T
Skrev om Fondkistan Kandema

Från första början har Mikael på Fondkistan varit mycket tillmötesgående och förstående över de speciella önskningar som jag och min mor har haft. Mikael hjälpte mycket snabbt och professionellt med tips och bokningar av kapell. Vi använde oss av grundutbudet i enlighet med den avlidnes vilja. Det var fint och värdigt men samtidigt kunde vi tillämpa de tips som Mikael gav oss för en fin begravningsakt. Mikael försökte inte på något sätt pådyvla oss ytterligare tjänster utan tvärtom var han mycket hjälpsam när vi med...

Nicky N
Skrev om Fondkistan Kandema

Vi har köpt tjänst när det min avliden kära hustru

Jennie A
Skrev om Fondkistan Kandema

Väldigt lätt att samarbeta med, fin begravning . Väldigt fin person som arbetar där.