Fondkistan Kandema

Sankt Eriksgatan 90, 113 62 Stockholm — Visa karta

Vi på begravningsbyrån Fondkistan Kandema är ditt trygga stöd när någon närstående går bort. Mitt i sorgen är det mycket som ska göras, och det är då vi finns där. Vi hjälper till med allt det praktiska runt begravningen och håller både kyrkliga och borgerliga begravningsceremonier. Dessutom hjälper vi till om du vill arrangera en minnesstund och kan ge dig råd när du väljer blommor och musik.

Vi erbjuder ett fast pris som täcker alla grundkostnader, så att begravningen sker så smidigt som möjligt. Kontakta oss så hjälper vi dig till ett vackert avsked.

Läs vad 36 kunder tycker om Fondkistan Kandema

• 2020-05-20

Nicole M skrev om Fondkistan Kandema
    Trevliga lätta att ha kontakt mer
    Blev ett fint sista avslut av min mamma på begravningen.
    Fint sista mina med ett album från begravningen Läs mer
  • 2020-05-16

Magnus Ö skrev om Fondkistan Kandema
    Begravning. Mycket professionellt bemötade. Läs mer
  • 2020-05-07

Dbo B skrev om Fondkistan Kandema
    vänligt bemötande, proffsigt jobb, allt var s¨bra Läs mer
  • 2020-05-07

Lotta N skrev om Fondkistan Kandema
    Smidigt, snabbt och vördnadsfullt! Läs mer
  • Hans L

2020-05-05

Hans L skrev om Fondkistan Kandema
    * Begravning med musik

* jag blev mycket bra bemött

* Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena musikproblem, hörde sig för om allt var OK mm.

* Vänligt, smidigt, prisvärt Läs mer

2. Minnesannons

Vänlighet Läs mer
  • 2020-04-27

Jaak K skrev om Fondkistan Kandema
    Respektfullt och väl bemött vid kontakter och genomförande av begravning. Smidigt förfarande för allt praktiskt. Kan rekommenderas vid liknande tillfällen. Läs mer
  • 2020-04-08

Annika S skrev om Fondkistan Kandema
    Vänligt och mänskligt bemötande. Lätt att samarbeta och bra initiativ att skänka till välgörande ändamål. Läs mer
  • 2020-04-08

Annica L skrev om Fondkistan Kandema
    Vi har blivit proffsigt och väl omhändertagna.
    Begravning med vad allt det innebär, samt bouppteckning.
    Bouppteckningen pågår fortfarande, så uppdraget är inte slutfört än.
    Kandema är flexibla, och har anpassat sig till oss för att underlätta vårt resande.
    Det är andra gången vi anlitar Kandema inom några år, och vi har samma goda erfarenheter från båda gångerna. Läs mer
  • 2020-03-14

Marie-louise B skrev om Fondkistan Kandema
    Det gällde en begravning och jag blev väl bemött, vilket jag förväntat mig, eftersom jag anlitat Fondkistan vid två tidigare tillfällen på en annan ort. Läs mer
  • 2020-03-12

Cecilia H skrev om Fondkistan Kandema
    Vi blev väldigt bra bemött och fick lägga pengar själva på de poster vi tyckte var extra viktigt. Utan påverkan från begravningsbyrån.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-01-26

Christian R skrev om Fondkistan Kandema
    Kandema har skött en tidigare begravning åt familjen på ett bra sätt. Därför återkom vi nu.

Korrekt bemötande, vilket jag uppskattade.
    Blev bemött med respekt och lyhördhet.
    Fick svar på alla frågor.
    Fick den hjälp jag behövde.
    Smidigt genomförande.
    Någon miss i listan över dem som sände blommor.

Sammantaget bra. Rekommenderar gärna Kandema. Läs mer
  • Linda M

2020-01-17

Linda M skrev om Fondkistan Kandema
    Kan ej beskriva pga att allt blev som jag tänkt jätte fint .

Alla förväntningar levde företaget upp till .Det är 2 g jag anlitar Kandema har bemöts med respekt och känner mig trygg i deras hantering av svår situation .Ger dom högsta poäng i medmänsklighet och värme.MVH Linda Magaliff Läs mer
  • 2019-02-11

Sven-olov H skrev om Fondkistan Kandema
    Kandema hanterade begravningen av vår närstående på ett professionellt sätt. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-02-10

Joachim H skrev om Fondkistan Kandema
    Begravning o bouppteckning.
    Begravningen var som bra och cateringfirmans personal på efterföljande smörgåstårta o kaffe var utmärkt.
    Förtroendeingivande och stöttande bemötande med goda tips o råd inför begravningen. Läs mer
  • 2019-02-10

Kerstin D skrev om Fondkistan Kandema
    Vi köpte en hel begravning inklusive blomstersmyckningen i kyrkan. Vi är totalt nöjda, våra önskningar om utseendet på alla arrangemang infriades.
    Samtalen var bra, vi känner oss lyssnade på!
    Tack! Läs mer
  • 2019-02-08

Stefan A skrev om Fondkistan Kandema
    Trevligt bemötande och korrekt handläggning av begravningsceremoni för min älskade Mor. Läs mer

Ted L skrev om Fondkistan Kandema
    Tack vare personalen på byrån så kändes allt mycket lättare med begravningen av min far, allt från första kontakt har varit otroligt smidig och bra! Tack så fantastiskt mycket för hjälpen! Läs mer

Ingrid W skrev om Fondkistan Kandema
    Begravning. Utmärkt och trevligt bemötande. Allt fungerade på bästa sett. Kan verkligen rekommendera. Läs mer

Ingrid N skrev om Fondkistan Kandema
    Begravning och bouppteckning.

Bra bemötande, lyhörda för våra önskemål men kom även med egna förslag och synpunkter.
    Eftersom det var första gången jag anlitade en begravningsbyrå så har jag inget att jämföra med. Jag hade inga speciella förväntningar.
    Det kändes tryggt att få stöd av Fondkistan under en period av stor sorg. Läs mer

Helen M skrev om Fondkistan Kandema
    Bra med fast pris.
    Fakturan stämde med fasta priset.
    Tillmötesgående
    Svarar alltid Läs mer

Inger A skrev om Fondkistan Kandema
    Begravning av en riktigt gammal dam

Mycket professionellt bemötande, både på kontoret där begravningen beställdes och i kyrkan där Mikael Kandema var med och ordnade att allt blev bra.

Tusen tack Läs mer

Olle W skrev om Fondkistan Kandema
    Jag tycker att de skötte allt på ett utmärkt sätt och skulle varmt rekomendera dem till andra

Mvh Olle Läs mer
  • 2018-07-13

Lena B skrev om Fondkistan Kandema
    Begravningstjänst
    Trevligt bemötande
    Uppfyllde våra krav Läs mer

Robert W skrev om Fondkistan Kandema
    Det gällde begravning av min mor. Bemötandet var personligt och utmärkt.
    Det som drar ner betyget något är att man missade att informera mig om att den ursprungliga tidpunkten för begravningen hade flyttats en vecka p g a prästbrist. I övrigt är jag mycket nöjd med deras arbete. Läs mer

Martina A skrev om Fondkistan Kandema
    Vänligt och proffesionellt bemötande Läs mer

Arisala S skrev om Fondkistan Kandema
    Trevligt, ödmjukt och professionellt bemötande. Lyssnade in våra önskemål. Läs mer
  • Hans S

2018-02-22

Hans S skrev om Fondkistan Kandema
    Mycket bra bemötande och fantastisk service. Michael ger handfasta råd och praktisk vägledning. Det är andra gången jag köpt begravningtjänster från honom. Han tipsar också om saker som gör att man kan hålla ner kostnaderna med sådant som ligger utanför hans tjänster och bidrar till en fin minneshögtid totalt sett. Läs mer
  • 2018-02-22

Niklas S skrev om Fondkistan Kandema
    Utmärkt bemötande med mycket bra service Läs mer
  • 2018-02-20

Pia O skrev om Fondkistan Kandema
    Seriöst bemötande mot våra önskemål.
    Prisvärt.
    Snabb med återkoppling. Läs mer
  • Lou-lou S

2018-01-09

Lou-lou S skrev om Fondkistan Kandema
    Väldigt proffsigt bemötande, detta är 3:e gånger vi använder Fondskistan på St Eriksgatan och vi har varje gång fått en fantastiskt begravning av våra kära. Så nöjda.
    Vi fick hjälp med all beställning av blommor och band samt med annons i tidningarna. Även hjälp med bouppteckning. Läs mer
  • 2018-01-09

Ann W skrev om Fondkistan Kandema
    Jag är en nöjd kund, begravningsakten passade vår önskan precis och blev så fin som vi hoppades.
    Fick hjälp med allt jag behövde och musiken jag önskade levererades perfekt. Läs mer
  • 2018-01-08

Ove J skrev om Fondkistan Kandema
    Snabb tillgänglighet. Bra bemötande. Rimliga priser. Bra leverans. Pålitlighet i en situation där man behöver det som mest. Inget "översälj". Bra förmåga att lyssna på våra behov. Kunde inte ha varit bättre. Kan verkligen rekommendera till andra i samma situation.
    Tack! Läs mer
  • 2017-11-22

Micael T skrev om Fondkistan Kandema
    Från första början har Mikael på Fondkistan varit mycket tillmötesgående och förstående över de speciella önskningar som jag och min mor har haft.
    Mikael hjälpte mycket snabbt och professionellt med tips och bokningar av kapell.
    Vi använde oss av grundutbudet i enlighet med den avlidnes vilja.
    Det var fint och värdigt men samtidigt kunde vi tillämpa de tips som Mikael gav oss för en fin begravningsakt.
    Mikael försökte inte på något sätt pådyvla oss ytterligare tjänster utan tvärtom var han mycket hjälpsam när vi med kort varsel ville ändra urnsättning så att även denna blev en fin händelse.
    Tack. Läs mer
  • 2017-11-21

Nicky N skrev om Fondkistan Kandema
    Vi har köpt tjänst när det min avliden kära hustru Läs mer
  • 2017-11-20

Jennie A skrev om Fondkistan Kandema
    Väldigt lätt att samarbeta med, fin begravning . Väldigt fin person som arbetar där. Läs mer

Sankt Eriksgatan 90, 113 62 Stockholm