Alla kategorier Mobilreparation Stockholms län Stockholm Skarpnäck Bagarmossen Gigamex Bagarmossen

Gigamex Bagarmossen

Lagavägen 36, 128 43 Bagarmossen — Visa karta

Tappat telefonen i golvet? Vi på Gigamex fixar din iPhone, iPad, Samsung, HTC eller Sony Xperia, medan du väntar!

Våra erfarna tekniker har själva varit där du är och vet att det kan vara väldigt frustrerande att inte kunna använda sin mobiltelefon. Därför jobbar vi effektivt och snabbt. Dessutom kan de flesta jobb göras när du väntar i butiken - smidigt och enkelt.

Har du inte möjlighet att komma hit och lämna in din enhet hos oss i Bagarmossen Centrum? Det går alldeles utmärkt att skicka in den för reparation, du får tillbaka den inom 24h. Läs mer om hur du gör på vår hemsida!
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 8 kunder tycker om Gigamex Bagarmossen

• Johan U
    Johan U skrev om Gigamex Bagarmossen
    * Telefonen dog helt och hållet två dagar efter Gigamex reparation, utan förklarlig anledning
    * Personal hittar på uppenbara lögner när man kommer tillbaka med felaktigt lagad enhet
    * Apple vägrar ta in telefonen efter att Gigamex satt i sina piratdelar
    * Garantin/försäkring försvinner hos din mobiloperatör
    * Kundtjänst svarar ej på mail

Jag bytte min skärm (KLASS B) och och främre kamera i slutet av Juli. Två dagar senare, då jag är är bortrest i Frankrike, är telefonen död när jag vaknar en morgon. På plats i Frankrike blir jag tvungen att köpa en ny telefon (begagnad iPhone 5C för 199 euro) för att hantera vardagliga ärenden.

Väl hemma från semestern besöker jag samma butik för att beskriva vad som har hänt. De tar in telefonen och ber mig komma någon timme senare. När jag kommer tillbaka påstår butikspersonalen att telefonen har blivit böjd (inget man kan se) och problemen har inget att göra med lagningen. Jag blir hänvisad att gå till en apple store.

Dagen efter går jag till mstore på Birger Jarlsgatan för att lämna in mobilen på lagning. De tar inte emot den då den är lagad på en "icke auktoriserad verkstad".

Senare gör jag ett nytt försök att laga min mobil hos min operatör, Telia. Jag lämnar in den och jag mottager följande meddelande från deras tekniker;

Teknikerns rapport:

Find My iPhone är inte aktiv vid inskrivning

- Enheten är kontrollerad.

- Öppnar enheten: skärmen är en icke Apple-del och teknikern har inte monterat dit någon tätning vid skärmbytet. Detta har gjort att fukt/vätska med lätthet trängt in i enheten.

- Enheten är fuktskadad.

- Enheten är utanför garanti och måste bytas ut som en totalskada.

- Skickar kostnadsförslag till kunden via DST.

Kostnadsförslag för service:

1 st 128GB, Black, GSM, iPhone 7, CI/AR, French/German/Dutch 8190,00 kr

Utbytesenhet, kr inkl. moms

Totalt 8190 kr

_______________________________________________________________________________________________________

Efter jag mottager detta försöker jag kontakta gigamex via mail utan att få något svar.

Sammanfattningsvis en mycket oseriös lagning som i slutändan kostat mig mycket pengar, då garanti och försäkring försvunnit. Dessutom ljög butikspersonalen när jag återkom och kundtjänst förmår sig inte att svara på mail.

Avråder alla starkt från detta oseriösa företag!
  • Pontus K
    Pontus K skrev om Gigamex Bagarmossen
    Trasigt glas på iPhone 7. Personalen fixade glaset på under 30 minuter och jag är nöjd.
  • Daniel Krumlinde L
    Daniel Krumlinde L skrev om Gigamex Bagarmossen
    God och snabb service, har inget att klaga på
  • Reijo
    Reijo skrev om Gigamex Bagarmossen
    Riktiga hästhandlare!
    Såg annonsen om extra pris på glasbyte 599 kr. Priset visade sig vara enligt prislistan i affären. En månads garanti och fungerande telefon enligt killen. När jag höll på att acceptera arbetet föreslog killen att jag bör välja det dyraste bytet för 1600 kr. Det billigare allternativet håller inte i längden.
    Allt gick ut på att lura folk, otroligt att denna affär kan existera i dag. Håll er därifrån.
    2017-06-14 Gigamex svarar Reijo
    Hej! Vad tråkigt att du blivit missnöjd. På vår hemsida så står det att vi även har andra skärm alternativ beroende på vilken kvalitet man vill ha. D skärmen är helt fungerande, glaset är dock ömtåligare och det är vad vår personal syftade på. Vi på Gigamex ber om ursäkt ifall du känner dig lurad, men att luras är inget vi håller på med. Vi vill bara att våra kunder ska ha det bästa och vara nöjda! Med vänlig hälsning, Danijela.
    2017-06-14 Reijo svarar Gigamex
    Tack Danijela för ditt svar, MEN Du var inte på plats.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Micke L
    Micke L skrev om Gigamex Bagarmossen
    Byta glas IPhone 6. Bra mottagande, smidig service. Snabbt. Priset rena rånet. Så på bemötande delen/ service topp. Priset, ja som skrivet rena rånet
  • Thomas D
    Thomas D skrev om Gigamex Bagarmossen
    Bra och snabb service till vettiga priser. Senast fick jag 1,5 timme support med min telefon och de ville inte ha betalt när det visade sig att den var bortom räddning.
  • Peter A
    Peter A skrev om Gigamex Bagarmossen
    Det funkade bra för mig.........................................
  • Sophie B
    Sophie B skrev om Gigamex Bagarmossen
    Extremt snabb och proffsig service!
    2016-12-15 Gigamex svarar Sophie B
    Hej Sophie,

Tack för ditt fina omdöme.

Allt väl,

Lagavägen 36, 128 43 Bagarmossen