Glowcar

Idungatan 3, 113 45 Stockholm — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Dan T:
Anlitade Mälarvikens tak och bygg för att byta taket på min gamla mors hus i Järfälla. Bemötandet var utmärkt och pålitligt och när det till...

Övriga företag nära Glowcar:

Box 6088, Solna
Dan T:

Läs vad 2 kunder tycker om Glowcar

• rebecka l
    rebecka l skrev om Glowcar
    Är det meningen att man ska behöva torka av sätena, efter en rekond? Och damma ut handskfacken? jag trodde detta ingick... Grymt missnöjd. Kommer aldrig anlite dem igen!
  • Nils H
    Nils H skrev om Glowcar
    Ja ni, GLOWCAR... Som förstörde skinndetaljer i min bil och sen agerade hotfullt mot mig då jag opponerade mig.

Alltså, mitt i isande minusvintern och den två år gamla v50n skulle säljas. Bor i grannskapet och svängde ner till GlowCar för en rekonditionering av inredningen som fått lite smutspatina från mina småbarn.
    Fick erbjudandet att inlämna bilen kl 15 på eftermiddagen så den garanterat skulle vara helt torr kl 08 dagen efter, då det ju var tio minusgrader under perioden. Ok, låter ju acceptabelt.

Kommer dit för att köra till jobbet kl åtta och upptäcker då att bilen är plaskblöt inuti.. Inte lite småfuktig sådär utan HELT dyngsur, såsom om någon spolat med slang rakt in genom dörrarna. Denna kunde jag ju inte plocka ut i vargavintern så jag tjatade mig till att de skulle se till att torka bilen under dagen så den inte skulle frysa till is och förstöras. Motvilliga och griniga, jag skulle ju fatta att bilen upptog en tvättplats där hela dagen vilket ju sabbade deras "jobb". well, ingen kompensation och 2 timmar sen till jobbet.

Ok, hämta bilen. 17:30.. ah, nu är den torr. skållhett i bilen då de kört med fläktar, vilket man ju iofs gör.. jaja, bara jag får bort den härifrån.. Då jag bara fick en nyckel i handen ger jag mig själv på att plocka ut värmeaggregaten ur kupén och då visar sig följande. De har ställt ett rödlackat värmeaggregat i plåt direkt på armstödet mellan framsätena, med plåt med skruvar rakt på skinnet och nu satt aggregatet fast. Efter att ha lyckats lirka bort aggregatet ser jag att det ljusgrå skinnet rödfärgats och att skruvar bränt in kryssmärken i strukturen. Jag blir förbannad och hämtar chefen.

Dessa svar fick jag i turordning på mina klagomål..

1. Du ljuger, hittar på, ingenting syns.
    2. Du ljuger, den var ful innan du körde hit.
    3. Vi ska vara sjyssta och fixa åt dig.

De sliter loss armstödet och ger sig iväg för att gnugga med starka lösningsmedel.. Jag påpekar att man ju inte kan dra loss med aceton på skinnet men de väljer då att sätta upp en språkbarriär gentemot mig så detta ej når fram. Resultat? Skinnet blir blankt då strukturen frätts bort, Röda färgen är kvar och skruvskadorna likaså.

Jag blir än mer irriterad och begär kompensation och åtgärd. Detta resulterar i att jag blir omringad av buskiga rökande karaktärer som tränger mig fysiskt.. Chefen säger - du ska ta 500kr och gå. Jag säger, -du ska köpa skinn från volvo och montera. Därefter kör han ut mig ur garaget ljugandes om att han ska ringa när han köpt skinn till mitt armstöd... Nu har det gått ett år och GlowCar har inte ringt. Jag sålde bilen ett par dagar senare och köparen accepterade skadan med en prissänkning..

Kontenta.. ANVÄND ALDRIG GLOWCAR PÅ IDUNGATAN. DE FÖRSTÖR BILAR OCH AGERAR DÄREFTER HOTFULLT MOT DIG SOM KUND!! VARNING, VARNING, VARNING!

Idungatan 3, 113 45 Stockholm