Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan ServiceSpecialisten

ServiceSpecialisten

Roslagsgatan 15, 113 55 Stockholm — Visa karta

ServiceSpecialisten är ett fristående och oberoende alternativ till märkesverkstäderna - mitt i Stockholms city!

Vi är specialiserade på BMW, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda och Mini cooper. För dessa bilar har vi mångårig erfarenhet och diagnosutrustning för att kunna lösa de flesta problem inom service och reparationer.

Nytt Diagnostik verktyg funkar till alla bilar med OBD-utag. Så nu kan vi hjälpa dig med ett annat bil märke, läsa felkoder mm. Kontakta oss för mer info!

Om du har ett annat märke är du också välkommen. Det är inga problem med vanlig underhållsservice eller mekaniska reparationer.

Vi lämnar samma garantier som märkesverkstäderna
och vi använder reservdelar av originalkvalitet.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 47 kunder tycker om ServiceSpecialisten

• Richard  Å
    Richard  Å skrev om ServiceSpecialisten
    En verkstad med bra service, hög tillgänglighet och god kvalitet som jag anlitat i många år och som jag litar på.
  • Birgitta  T
    Birgitta  T skrev om ServiceSpecialisten
    Perfekt service. Trevlig och hjälpsam personal. Mycket nöjd kund sedan flera år tillbaka.
  • James M
    James M skrev om ServiceSpecialisten
    Kunde inte har varit bättre. Proffsigt, bra pris och de lagade något som en annan verkstad hade gjort dåligt. Jag hade haft så mycket problem med min 20 år gammal BMW och trodde den aldrig skulle gå igenom besiktningen. Efter många omgångar på andra verkstäder så fixade de allt och den gick igenom utan anmärkningar. Lysande!
  • Dani J
    Dani J skrev om ServiceSpecialisten
    Service speciellisten får mig allt känna mig som säkrast!
    Bra service grym personal .
    Välkomnar alltid en med ett leende och får en och känna säker .
  • Sten P
    Sten P skrev om ServiceSpecialisten
    Jättebra som vanligt tack för det
  • Petra M
    Petra M skrev om ServiceSpecialisten
    Snabbt, trevligt och bra som vanligt!
  • Istvan H
    Istvan H skrev om ServiceSpecialisten
    Bra och snabb service. Trevlig mottagande
  • Lars-olof A
    Lars-olof A skrev om ServiceSpecialisten
    Alltid lika trevliga när man besöker dom,eller på telefon .toppen , M.v h la
  • Frank J
    Frank J skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket snabb och smidig service, trevlig personal och bra pris. Nöjd på alla sätt. Kommer definitivt att återkomma!
  • Life Medical Sweden A
    Life Medical Sweden A skrev om ServiceSpecialisten
    Lätt att få tid, bra service och väl genomfört arbete. Toppen helt enkelt!!
  • Claes S
    Claes S skrev om ServiceSpecialisten
    Bra och pålitlig mek. Skönt att kunna lita på att jobbet blir utfört till avtalad tid och till rimlig kostnad.
    Klas
  • Alexis L
    Alexis L skrev om ServiceSpecialisten
    Snabb och professionell service. Är mycket nöjd!
  • Alexander H
    Alexander H skrev om ServiceSpecialisten
    Pålitlig personal och snabb service!
    Lämnat in mina bilar hos Jonas på service Spec i över 6år.

Bäst i stan!
  • pontus a
    pontus a skrev om ServiceSpecialisten
    Gjorde en AC service där förra veckan nu blåser det kallt igen! Toppen inget att klaga på. Passade mig perfekt då jag har svårt att ta mig till märkesverkstäderna utanför city och billigare !
  • Martin  H
    Martin H skrev om ServiceSpecialisten
    Riktigt kunniga inom bmw har fått hjälp med min bil genom åren och är riktigt nöjd, då jag vägrar gå till märkesverkstäderna så är detta ett riktigt bra alternativ mitt första hands val!
    Martin
  • Crazy F
    Crazy F skrev om ServiceSpecialisten
    Proffsigt och vänligt bemötande. Väl genomförd service och vettig prisnivå.

Skönt att kunna ta bilen in till stan och lämna på service o promenera till jobbet för att sen hämta den innan hemfärd. :-)

Hade dom fixat gnisslet från handbromsen/bromsarna som jag i förbifarten nämnde på morgonen när jag lämnade in bilen så hade det blivit full pott på omdömet. (Notera dock att jag inte hade bokat denna åtgärd i samband med tidsbeställningen.)
  • Filip H
    Filip H skrev om ServiceSpecialisten
    Lämnade in för servic samt ett par få reparationer. Har sålt bilen nu men fick höra från nya ägaren att drivknutsdamaskerna som dem bytte satt lösa!
    2014-11-08 Jonas V svarar Filip H
    Hej Filip!
    Nu har den nya ägaren till din gamla bil VW Passat kommit förbi 7/11-14 och vi har tittat på bilen och konstaterat att det inte fanns några som helst fel på bilen allt var i sin ordning med drivknutsdamaskerna både yttre och inre, båda sidor. Vi lät honom själv kontrollera detta och se det med egna ögon samtidigt som vi tog upp bilen på lyften. Kontakta gärna honom och dubbel kolla att detta stämmer.
    Alla är vi människor och kan göra misstag, men i detta fall var allt korrekt utfört.
    Om du har några som helst frågor eller funderingar så hör gärna av dig, hoppas att du kan återfå förtroendet för oss.

Trevlig helg!
    Mvh. Jonas Ventzén, ServiceSpecialisten
  • Per S
    Per S skrev om ServiceSpecialisten
    Proffsigt omhändertagande Bra pris. Suverän Jonas! Vi går alltid först hit!
  • Katharina S
    Katharina S skrev om ServiceSpecialisten
    Jag gillar dem, gör saker snabbt och alltid vänliga. Priserna är definitivas inga överpriser.
  • ARTUR, L
    ARTUR, L skrev om ServiceSpecialisten
    Synnerligen serviceinriktat gäng som kan sin sak. Lämnat in bilen här i flera år och alltid varit nöjd med både arbetet och priset. Rekommenderas varmt.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om ServiceSpecialisten
    Lämnade in min bil på service och är jätte nöjd! Tack för ett bra arbete och ett trevligt bemötande.
  • Benny A
    Benny A skrev om ServiceSpecialisten
    Har alltid varit mkt nöjd med service
  • Afram F
    Afram F skrev om ServiceSpecialisten
    Bästa servicen bästa priserna i stan:)
  • Jimmy H
    Jimmy H skrev om ServiceSpecialisten
    Trevlig personal och alltid snabb och effektiv service.. bra priser ska nämnas också jämfört med andra ställen jahg varit på..
  • Daniel j
    Daniel j skrev om ServiceSpecialisten
    Jag är så jävla nöjd med arbetet på min c63 amg service specialisten e riktigt duktiga riktiga proffs å den snälla killen i receptionen Jonas jätte trevlig kille!!
  • George l
    George l skrev om ServiceSpecialisten
    Härmed vill jag beskriva att service specialisten e bäst i stan... Mina bilreparationer sker där med god service och snabba tjänster, kan starkt rekommendera !! Toppbetyg
  • Baris P
    Baris P skrev om ServiceSpecialisten
    Servicespecialisten lever verkligen upp till sitt namn då man tar väl hand om kundens fordon när bilen är inne hos dem. Dem jobbar oerhört effektivt vilket leder till att man får tid rätt snabbt med sitt fordon och även de problem man har blir åtgärdade. Supernöjd med servicen dom gånger min bil har tagits hand av dem, jag personligen utnämner servicespecialisten till en av Stockholms främsta verkstäder utan tvekan. Ett extra plus även till att verkstaden ligger centralt till!
  • Nina E
    Nina E skrev om ServiceSpecialisten
    Alltid ett vänligt bemötande. Kvalité i minsta detalj. Här lämnar jag bilen med ett leende, bra pris och utomordentligt bra och snabb service!
    Rekommenderas varmt.
  • Johan H
    Johan H skrev om ServiceSpecialisten
    Trevlig kille som sitter vid kassan samt snabbt och bra jobb! Tummen upp:)
  • Carl M
    Carl M skrev om ServiceSpecialisten
    Jag är otroligt nöjd med jobbet de utförde med tanke på det låga priset och trevligt bemötande!
  • Andreas K
    Andreas K skrev om ServiceSpecialisten
    Grymt bra service och bra bemötande
  • Ismail C
    Ismail C skrev om ServiceSpecialisten
    Bästa servicen i stan faktist. Tack jonas och company!!!!
  • Semir S
    Semir S skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket bra verkstad med tvätt och recond.
    Lämnade bilen på morgonen, fick tillbaka efter jobbet.
    Servad och tvättad till ett bra pris. :)
  • Aylin t
    Aylin t skrev om ServiceSpecialisten
    Servicespecialisten lever upp till sitt namn, personalen är specialister och hjälper mig och min bil alltid lika väl. Jag har förtroende för dem och kommer alltid vara en trogen kund hos dem. Det är bra priser och snabb service. Jag rekommenderar denna verkstad starkt.
  • Luis H
    Luis H skrev om ServiceSpecialisten
    Supernöjd service
    Fick min bil servad samma dag jag kom till verkstaden.
    Tummen upp
  • Stefan D
    Stefan D skrev om ServiceSpecialisten
    Bra verkstad. Upplever att jag får bra priser och service. Har jämfört med bla en Mekonomenverkstad i närheten. Läget passar mig perfekt då jag bor ett kvarter bort.
  • Andreas A
    Andreas A skrev om ServiceSpecialisten
    Helt ok. Gör det jag betalar för. Snabbt och inget krångel. Bra läge för mig i city.
    2013-10-31 Jonas V svarar Andreas A
    Tack för ditt omdöme! Vi hoppas att vi kan bli ännu bättre.
  • Tarras H
    Tarras H skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket gott bemötande. Företaget lever upp till mina förväntningar. Stämningen och servicenivån verkar vara god trots den enkla och arbetsmässigt begränsade arbetsmiljön. Jag tycker att jag får mycket för pengarna för den utförda servicen.

Sammanfattningsvis är jag mycket positiv till företaget och det arbete som där utförs.
  • Sverker H
    Sverker H skrev om ServiceSpecialisten
    Bra bemötande som alltid.
    Motsvarade förväntan.

Bra

OK enl ÖK
    Bra service till rimlig kostnad
  • Mange P
    Mange P skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket serviceinriktade och pålitliga
  • Carl-Fredrik J
    Carl-Fredrik J skrev om ServiceSpecialisten
    ok bemötande, överprisat jmf med BMW ,,kostnaden var alldeles för hög (jag hade inte frågat efter ett fast pris) när jag påpekade detta fick jag direkt 20 % rabatt men detta pris var trots rabatt högre än BMW-orginal.
    Åtekommer Ej
    2013-10-29 Jonas V svarar Carl-Fredrik J
    Hej Carl-Fredrik!
    Vi ber så mycket om ursäkt om du känner att du har betalat för mycket för en reparation. En rekommendation är att be om ett skriftligt kostnadsförslag, det har alla våra kunder rätt till.
    Vi försöker alltid hålla ett konkurrentkraftigt pris jämfört med märkesverkstäderna och det har vi lyckats med bra genom att beställa våra dela direkt från Tyskland.
    Vi hoppas att du kan ge oss en ny chans i framtiden.
    Vi är villiga att ev. kompensera med något om det skulle kännas bättre. Varmt välkommen att höra av dig.
    Vi strävar efter 100% nöjda kunder och en långvarig relation.
  • Theodor T
    Theodor T skrev om ServiceSpecialisten
    Familjens bilmek. Ärligt bemötande och ärliga priser. Vi är nöjda :)
  • Lilian T
    Lilian T skrev om ServiceSpecialisten
    Jag servar och lagar min Audi hos Servicespecialisten och är jättenöjd. Priserna är betydligt lägre än hos märkesverkstäderna och jobbet blir minst lika bra utfört. För mig som inte kan något om bilar är det extra viktigt att jag kan lita på min verkstad.
  • Anna B
    Anna B skrev om ServiceSpecialisten
    Servicespecialisten tar hand om min lilla röda cab och jag är supernöjd. Jag servar den där regelbundet och förvarar även däcken hos dem. Ärliga priser och bra service.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om ServiceSpecialisten
    Stamkund sedan några år tillbaka. Man kan lita på Jonas. Schyssta priser och bra service! Rekommenderas!
  • Effe H
    Effe H skrev om ServiceSpecialisten
    Bra service
  • Johan S
    Johan S skrev om ServiceSpecialisten
    TACK IGEN!
    Frugan tankade diesel i vår bensinare *suck*
    Ringde till BMW SOLNA, dom börja prata om att byta spridare bränsle filter slangar mm. ca. 11 000kr skule kalaset gå på MINST!
    Ringde runt lite kom fram till ServiceSpecialisten, efter en liten diskution över tele så kändes de som att de visste vad de prata om så jag bogsera bilen dit. 3700kr slutade notan på lite skillnad va?

Rekomenderar starkt!
    Tack// Johan