ServiceSpecialisten

Roslagsgatan 15, 113 55 Stockholm — Visa karta

4.7 i betyg av av 47 omdömen
ServiceSpecialisten är ett fristående och oberoende alternativ till märkesverkstäderna - mitt i Stockholms city!

Vi är specialiserade på BMW, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda och Mini cooper. För dessa bilar har vi mångårig erfarenhet och diagnosutrustning för att kunna lösa de flesta problem inom service och reparationer.

Nytt Diagnostik verktyg funkar till alla bilar med OBD-utag. Så nu kan vi hjälpa dig med ett annat bil märke, läsa felkoder mm. Kontakta oss för mer info!

Om du har ett annat märke är du också välkommen. Det är inga problem med vanlig underhållsservice eller mekaniska reparationer.

Vi lämnar samma garantier som märkesverkstäderna
och vi använder reservdelar av originalkvalitet.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 47 kunder tycker om ServiceSpecialisten

Richard  Å skrev om ServiceSpecialisten
    En verkstad med bra service, hög tillgänglighet och god kvalitet som jag anlitat i många år och som jag litar på. Läs mer
    Speedy Bilservice Täby
    4.7 / 5 i betyg — 536 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Enkla att ha och göra med, snabb service, trevligt bemötande"
    Isabelle gisela cam C

Birgitta  T skrev om ServiceSpecialisten
    Perfekt service. Trevlig och hjälpsam personal. Mycket nöjd kund sedan flera år tillbaka. Läs mer

James M skrev om ServiceSpecialisten
    Kunde inte har varit bättre. Proffsigt, bra pris och de lagade något som en annan verkstad hade gjort dåligt. Jag hade haft så mycket problem med min 20 år gammal BMW och trodde den aldrig skulle gå igenom besiktningen. Efter många omgångar på andra verkstäder så fixade de allt och den gick igenom utan anmärkningar. Lysande! Läs mer
  • Reco tipsar!
    "Supernöjd med service och bemötande trots att vi har en äldre bil! Ni har haft stor uthållighet i att hitta felet som gav diffusa symtom! Oc"

Dani J skrev om ServiceSpecialisten
    Service speciellisten får mig allt känna mig som säkrast!
    Bra service grym personal .
    Välkomnar alltid en med ett leende och får en och känna säker . Läs mer

Sten P skrev om ServiceSpecialisten
    Jättebra som vanligt tack för det Läs mer
    Speedy Bilservice Södertälje
    4.9 / 5 i betyg — 197 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt bemötande. Snabb service. Mycket kunniga mekaniker. Jag gjorde årlig service på min bil samt fick nya bromsskivor."
    Anna Magdalena Natas B

Petra M skrev om ServiceSpecialisten
    Snabbt, trevligt och bra som vanligt! Läs mer

Istvan H skrev om ServiceSpecialisten
    Bra och snabb service. Trevlig mottagande Läs mer
    Proline Bilskador AB
    4.7 / 5 i betyg — 114 omdömen
    Badge2019
    "Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete"
  • 2015-12-11

Lars-olof A skrev om ServiceSpecialisten
    Alltid lika trevliga när man besöker dom,eller på telefon .toppen , M.v h la Läs mer
  • 2015-12-09

Frank J skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket snabb och smidig service, trevlig personal och bra pris. Nöjd på alla sätt. Kommer definitivt att återkomma! Läs mer
    Speedy Bilservice Valhallavägen
    4.7 / 5 i betyg — 631 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Tvätt in och utvändigt . Byte av däck. Lagring av vinterdäck. Infriade alla mina förvändningar med högsta betyg både utfört arbete och be"
    Ingrid Birgitta B
  • 2015-04-14

Life Medical Sweden A skrev om ServiceSpecialisten
    Lätt att få tid, bra service och väl genomfört arbete. Toppen helt enkelt!! Läs mer
  • 2015-04-10

Claes S skrev om ServiceSpecialisten
    Bra och pålitlig mek. Skönt att kunna lita på att jobbet blir utfört till avtalad tid och till rimlig kostnad.
    Klas Läs mer
    Speedy Bilservice Eskilstuna
    4.6 / 5 i betyg — 119 omdömen
    Badge2020
    "Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!"
    AGNETA SOFIA L
  • 2015-04-08

Alexis L skrev om ServiceSpecialisten
    Snabb och professionell service. Är mycket nöjd! Läs mer
  • 2015-04-08

Alexander H skrev om ServiceSpecialisten
    Pålitlig personal och snabb service!
    Lämnat in mina bilar hos Jonas på service Spec i över 6år.

Bäst i stan! Läs mer
    Min Bil Vallentuna
    4.5 / 5 i betyg — 417 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Reparation av spridare i samband med motorstop och en grundlig stor service. Det blev en stor summa men en prisvärd reparation som vi är myc"
    Bror Kristian L
  • 2015-03-20

pontus a skrev om ServiceSpecialisten
    Gjorde en AC service där förra veckan nu blåser det kallt igen! Toppen inget att klaga på. Passade mig perfekt då jag har svårt att ta mig till märkesverkstäderna utanför city och billigare ! Läs mer
  • 2015-03-04

Martin H skrev om ServiceSpecialisten
    Riktigt kunniga inom bmw har fått hjälp med min bil genom åren och är riktigt nöjd, då jag vägrar gå till märkesverkstäderna så är detta ett riktigt bra alternativ mitt första hands val!
    Martin Läs mer
    Min Bil Täby
    4.5 / 5 i betyg — 699 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag fick hjälp att felsöka och reparera min bil, jag är nöjd med precis allt! Tack!"
    Berit Margareta A
  • 2014-11-27

Crazy F skrev om ServiceSpecialisten
    Proffsigt och vänligt bemötande. Väl genomförd service och vettig prisnivå.

Skönt att kunna ta bilen in till stan och lämna på service o promenera till jobbet för att sen hämta den innan hemfärd. :-)

Hade dom fixat gnisslet från handbromsen/bromsarna som jag i förbifarten nämnde på morgonen när jag lämnade in bilen så hade det blivit full pott på omdömet. (Notera dock att jag inte hade bokat denna åtgärd i samband med tidsbeställningen.) Läs mer
  • Filip H

2014-11-04

Verifierad kundrelation
    Filip H skrev om ServiceSpecialisten
    Lämnade in för servic samt ett par få reparationer. Har sålt bilen nu men fick höra från nya ägaren att drivknutsdamaskerna som dem bytte satt lösa! Läs mer
    Mekonomen Norrtull
    4.7 / 5 i betyg — 388 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga."
    Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
  • 2014-02-18

Per S skrev om ServiceSpecialisten
    Proffsigt omhändertagande Bra pris. Suverän Jonas! Vi går alltid först hit! Läs mer
  • Katharina S

2014-02-11

Katharina S skrev om ServiceSpecialisten
    Jag gillar dem, gör saker snabbt och alltid vänliga. Priserna är definitivas inga överpriser. Läs mer
    Speedy Bilservice Nynäshamn
    4.8 / 5 i betyg — 98 omdömen
    Badge2020
    "När jag lämnar in bilen för service hos Speedy så vet jag att dom gör ett bra jobb till en billig peng."
  • 2014-02-11

ARTUR, L skrev om ServiceSpecialisten
    Synnerligen serviceinriktat gäng som kan sin sak. Lämnat in bilen här i flera år och alltid varit nöjd med både arbetet och priset. Rekommenderas varmt. Läs mer

Andreas B skrev om ServiceSpecialisten
    Lämnade in min bil på service och är jätte nöjd! Tack för ett bra arbete och ett trevligt bemötande. Läs mer
    Speedy Bilservice Södermalm
    4.6 / 5 i betyg — 400 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt bra och proffsiga! Jag har en rätt ovanlig bil och hade problem med frambromsarna speciellt vänster fram. Jag ringde och kunde komma"

Benny A skrev om ServiceSpecialisten
    Har alltid varit mkt nöjd med service Läs mer

Afram F skrev om ServiceSpecialisten
    Bästa servicen bästa priserna i stan:) Läs mer
    Speedy Bilservice Högdalen
    4.7 / 5 i betyg — 1554 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Trevligt bemötande. Billigare service, snabbt jobbat med kvalitet. Bra läge med Högdalens t-bana i närheten."
    Annalena S
  • 2014-02-08

Jimmy H skrev om ServiceSpecialisten
    Trevlig personal och alltid snabb och effektiv service.. bra priser ska nämnas också jämfört med andra ställen jahg varit på.. Läs mer
  • 2014-02-08

Daniel j skrev om ServiceSpecialisten
    Jag är så jävla nöjd med arbetet på min c63 amg service specialisten e riktigt duktiga riktiga proffs å den snälla killen i receptionen Jonas jätte trevlig kille!! Läs mer
    Speedy Bilservice Segeltorp
    4.4 / 5 i betyg — 247 omdömen
    Badge2020
    "Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a"

George l skrev om ServiceSpecialisten
    Härmed vill jag beskriva att service specialisten e bäst i stan... Mina bilreparationer sker där med god service och snabba tjänster, kan starkt rekommendera !! Toppbetyg Läs mer

Baris P skrev om ServiceSpecialisten
    Servicespecialisten lever verkligen upp till sitt namn då man tar väl hand om kundens fordon när bilen är inne hos dem. Dem jobbar oerhört effektivt vilket leder till att man får tid rätt snabbt med sitt fordon och även de problem man har blir åtgärdade. Supernöjd med servicen dom gånger min bil har tagits hand av dem, jag personligen utnämner servicespecialisten till en av Stockholms främsta verkstäder utan tvekan. Ett extra plus även till att verkstaden ligger centralt till! Läs mer
    OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    4.4 / 5 i betyg — 50 omdömen
    Badge2020
    "Otroligt hjälpsamma! Seriösa, professionella med ett väldigt fint bemötande. Rekommenderas starkt!"
    Caroline R

Nina E skrev om ServiceSpecialisten
    Alltid ett vänligt bemötande. Kvalité i minsta detalj. Här lämnar jag bilen med ett leende, bra pris och utomordentligt bra och snabb service!
    Rekommenderas varmt. Läs mer

Johan H skrev om ServiceSpecialisten
    Trevlig kille som sitter vid kassan samt snabbt och bra jobb! Tummen upp:) Läs mer
    Mekonomen Hemmesta
    4.4 / 5 i betyg — 434 omdömen
    Badge2020
    "Byte av styrled samt hjulinställning medan jag väntade. Världsklass! Är detta landets bästa verkstad? Supertrevlig och kunnig personal gör v"

Carl M skrev om ServiceSpecialisten
    Jag är otroligt nöjd med jobbet de utförde med tanke på det låga priset och trevligt bemötande! Läs mer

Andreas K skrev om ServiceSpecialisten
    Grymt bra service och bra bemötande Läs mer
    Min Bil Sollentuna
    4.5 / 5 i betyg — 1218 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Utmärkt service hela vägen, inklusive mottagande, kommunikation och personligt anpassning av servicen! Mycket nöjd!"

Ismail C skrev om ServiceSpecialisten
    Bästa servicen i stan faktist. Tack jonas och company!!!! Läs mer

Semir S skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket bra verkstad med tvätt och recond.
    Lämnade bilen på morgonen, fick tillbaka efter jobbet.
    Servad och tvättad till ett bra pris. :) Läs mer
    Speedy Bilservice Nacka
    4.6 / 5 i betyg — 818 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Gör skäl för namnet, fixar delar på billigaste sätt"
    Björn Michael G

Aylin t skrev om ServiceSpecialisten
    Servicespecialisten lever upp till sitt namn, personalen är specialister och hjälper mig och min bil alltid lika väl. Jag har förtroende för dem och kommer alltid vara en trogen kund hos dem. Det är bra priser och snabb service. Jag rekommenderar denna verkstad starkt. Läs mer

Luis H skrev om ServiceSpecialisten
    Supernöjd service
    Fick min bil servad samma dag jag kom till verkstaden.
    Tummen upp Läs mer
    KW Bilservice i Stockholm AB
    4.6 / 5 i betyg — 145 omdömen
    Badge2018
    "Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!"
    Janette J
  • 2013-12-12

Stefan D skrev om ServiceSpecialisten
    Bra verkstad. Upplever att jag får bra priser och service. Har jämfört med bla en Mekonomenverkstad i närheten. Läget passar mig perfekt då jag bor ett kvarter bort. Läs mer
  • 2013-10-31

Andreas A skrev om ServiceSpecialisten
    Helt ok. Gör det jag betalar för. Snabbt och inget krångel. Bra läge för mig i city. Läs mer
    Speedy Bilservice Jakobsberg
    4.7 / 5 i betyg — 133 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök"
  • 2013-10-30

Tarras H skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket gott bemötande. Företaget lever upp till mina förväntningar. Stämningen och servicenivån verkar vara god trots den enkla och arbetsmässigt begränsade arbetsmiljön. Jag tycker att jag får mycket för pengarna för den utförda servicen.

Sammanfattningsvis är jag mycket positiv till företaget och det arbete som där utförs. Läs mer
  • 2013-10-30

Sverker H skrev om ServiceSpecialisten
    Bra bemötande som alltid.
    Motsvarade förväntan.

Bra

OK enl ÖK
    Bra service till rimlig kostnad Läs mer
    Speedy Bilservice Solna
    4.6 / 5 i betyg — 651 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!"
  • 2013-10-29

Mange P skrev om ServiceSpecialisten
    Mycket serviceinriktade och pålitliga Läs mer
  • 2013-10-29

Verifierad kundrelation
    Carl-Fredrik J skrev om ServiceSpecialisten
    ok bemötande, överprisat jmf med BMW ,,kostnaden var alldeles för hög (jag hade inte frågat efter ett fast pris) när jag påpekade detta fick jag direkt 20 % rabatt men detta pris var trots rabatt högre än BMW-orginal.
    Åtekommer Ej Läs mer
    Speedy Bilservice Vällingby
    4.7 / 5 i betyg — 888 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Toppen. Bra service och väldigt trevlig och hjälpsam personal. Jättenöjd"
    Åsa christina N
  • 2013-09-23

Theodor T skrev om ServiceSpecialisten
    Familjens bilmek. Ärligt bemötande och ärliga priser. Vi är nöjda :) Läs mer
  • 2013-08-19

Lilian T skrev om ServiceSpecialisten
    Jag servar och lagar min Audi hos Servicespecialisten och är jättenöjd. Priserna är betydligt lägre än hos märkesverkstäderna och jobbet blir minst lika bra utfört. För mig som inte kan något om bilar är det extra viktigt att jag kan lita på min verkstad. Läs mer
    Speedy Bilservice Arninge
    5.0 / 5 i betyg — 42 omdömen
    Badge2017
    "Kylarvattenläckage. De bytte pump och kamrem. Snabbt och bra jobb."
  • 2013-07-05

Anna B skrev om ServiceSpecialisten
    Servicespecialisten tar hand om min lilla röda cab och jag är supernöjd. Jag servar den där regelbundet och förvarar även däcken hos dem. Ärliga priser och bra service. Läs mer
  • Nikola T

2013-05-15

Nikola T skrev om ServiceSpecialisten
    Stamkund sedan några år tillbaka. Man kan lita på Jonas. Schyssta priser och bra service! Rekommenderas! Läs mer
    Speedy Bilservice Fruängen
    4.6 / 5 i betyg — 1149 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Perfekt! Perfekt! Perfekt! Perfekt!"
  • 2011-09-05

Effe H skrev om ServiceSpecialisten
    Bra service Läs mer
  • 2011-09-05

Johan S skrev om ServiceSpecialisten
    TACK IGEN!
    Frugan tankade diesel i vår bensinare *suck*
    Ringde till BMW SOLNA, dom börja prata om att byta spridare bränsle filter slangar mm. ca. 11 000kr skule kalaset gå på MINST!
    Ringde runt lite kom fram till ServiceSpecialisten, efter en liten diskution över tele så kändes de som att de visste vad de prata om så jag bogsera bilen dit. 3700kr slutade notan på lite skillnad va?

Rekomenderar starkt!
    Tack// Johan Läs mer
    Speedy Bilservice Märsta
    4.9 / 5 i betyg — 26 omdömen
    Badge2019
    "Servis, kamrembyte. Väldigt trevligt bemötande. Att ska göra en bra jobb, ja dem görde en bra jobb. Trevlig och kunnig personal görde en bra"

Bästa Bilverkstäderna nära ServiceSpecialisten:

Ruth Anna Agneta A Ruth Anna Agneta A tycker:
“Service, ackontroll och lampby...” Läs mer