Frösjö Wärdshus

Frösjö Wärdshus

Ring 0158-104 54 www.gnestastrand.se
3.5

I gamla Banmästarbostaden ligger Gnesta Strand, restaurang, kafé, bar och en stor härlig terrass som vetter mot Frösjön Frukost, lunch, middag, festvåning, catering, vandrarhem. Trevlig restaurang med väldigt god mat.

10 omdömen om Frösjö Wärdshus

Torbjörn J
Skrev om Frösjö Wärdshus

Mycket bra mat och underbar miljö.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Björn F
Skrev om Frösjö Wärdshus

God mat, luncherna särskilt prisvärda (om än i övre prisläget för lunch). Läget är som sagt strålande, med några få störande tåg som dundrar förbi då och då som enda problem. Jag gillar det, och har bara blivit bra bemött.

Maria H gillar detta
Lisa D
Skrev om Frösjö Wärdshus

Åt jättegod middag och bodde på ett mysigt vandrarhem precis brevid. Vi hade väldigt trevligt. Synd att det inte finns fler sådana här ställen runt om i landet.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Karl E
Skrev om Frösjö Wärdshus

trevligt bemötande, mat som kommer från gårdar i närheten, alltid gott, även jag har blivit stammis på denna pärla, kan varmt rekommenderas

Niklas
Skrev om Frösjö Wärdshus

Maten är bra, men inte något exceptionellt. Restaurangen har ett bra rykte i trakten, då konkurrensen är obefintlig. Det gör att höga priser kan tas ut, och personalen kan ge ett lite lätt snorkigt intryck utan att man tappar särskilt många kunder (helt enkelt för att man har monopol på det här i Gnesta...).

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Nemo N
Skrev om Frösjö Wärdshus

Annika N har helt rätt. Maten är oftast okej men inte prisvärd. Man betalar överpris för läget men visst är det mysigt - om man bortser från personalen. Det känns som om de tycker det är helt okej att driva en restaurang - om det nu inte vore för kunderna. Man känner sig ivägen och ouppskattad och det är synd då Gnesta Strand ligger så fint till.

Freddie R
Skrev om Frösjö Wärdshus

Hur var bemötandet var frågan...Bland de bästa bemötanden jag upplevt på en restaurang. familjär stämmning i mysig lokal, och maten var kanon. jag rekommenderar varmt

Karl E gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Karl
Skrev om Frösjö Wärdshus

Fantastiskt, utsökt. Otroligt fräsch och god mat i fantastisk miljö. Det kändes lite som att komma in i ett mysigt danskt världshus längs strandveijen. Det märks att kvalité sätts framför något annat i varje detalj. Mycket trevlig och kunnig personal. Jag har varit lite av en stammis när jag är nere på landstället och alltid blivit mycket positivt överraskad.

Karl E gillar detta
annika n
Skrev om Frösjö Wärdshus

Maten är ganska bra men bemötandet under all kritik. Personalen verkar tycka att gästerna är störande moment och gör därför allt för att få dem att gå så snart som möjligt. Val av mat och dryck ifrågasätts, beställningar fördröjs till synes medvetet för att poängtera att man som kund ska veta sin plats, och när man efter att ha genomlidit denna behandling vill betala och gå, får man intrycket att man förväntas be personalen om ursäkt för att man kom och störde. Minst sagt intressant affärsidé.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen